abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90970965
Heey,

Waarom open ik dit topic?
De kerst is geweest, we zitten inmiddels weer in 2011. En nu is het de tijd van de vroegboekkortingen. Aangezien hier vast, net als mij, genoeg arme studenten zitten is dit dé tijd om je zomervakantie in 2011 te gaan boeken.

Zelf hebben we met een vriendengroep van 6 man de volgende opties. Liefst willen we het buitenland, want na 2 jaar Renesse is dat ook wel leuk geweest. We gaan met 6 man, 3 achttienjarige, 2 negentienjarige en 1 twintigjarige. Naar ons gevoel zijn we nog net wat te jong voor Chersonissos.

Vertel hier waar je zelf heen gaat, heen wil,

Mogelijke vakantie opties 2011 voor mij en mijn vriendengroep.
1. Bulgarije - Sunny Beach

- 12 dagen Bulgarije in Appartementen Riviera Blue 3 sterren.
6 personen, = ¤519 per persoon. Reis is inclusief vliegreis. Ervan uitgaande dat we in midden Juli willen gaan.
Vergelijkbare hotels verschillen 15-40 euro per persoon meer*

2. Mallorca – El Arenal

- 12 dagen Mallorca in Appartementen Don Juan 3 sterren.
6 personen = ¤590 per persoon. Reis is inclusief vliegreis. Ervan uitgaande dat we midden Juli willen gaan.
* Dit is het goedkoopste appartement, als we het goedkoopste hotel gaan bekijken dan zijn we ¤710 per persoon kwijt voor 11 dagen.
Daarna wordt alles nog duurder.

3. Salou
- 12 dagen Salou in Appartementen Bahia Dorada/Iris 2 Sterren
6 personen = ¤509 per persoon. Reis inclusief vliegreis. Ervan uitgaande dat we midden Juli willen gaan.
* Vergelijkbare hotels schelen ongeveer 5 – 20 euro per persoon meer*
- 13 dagen Salou in Appartementen Bahia Dorada/Iris 2 Sterren
6 personen = ¤359 per persoon. Reis inclusief Busreis. Ervan uitgaande dat we midden Juli willen gaan.
* Vergelijkbare hotels schelen ongeveer 5 – 20 euro per persoon meer*

4.Lloret de mar
- 12 dagen Lloret de mar in Appartementen Dosjoimi 2,5 sterren
6 personen = ¤510 per persoon. Reis inclusief vliegreis. Ervan uitgaande dat we midden Juli willen gaan.
- 14 dagen Lloret de mar in Appartementen Dosjoimi 2,5 sterren
6 personen = ¤519 per persoon. Reis inclusief Busreis. Ervan uitgaande dat we midden Juli willen gaan.
*Als we dan 11 dagen zouden gaan is het: ¤369 per persoon met de bus.
**Vergelijkbare hotels schelen ongeveer 30-80 euro per persoon meer.

5.Margrat de mar

- 12 dagen Margrat de mar in Appartementen Quintasol 2 sterren
6 personen = 639 euro per persoon. Reis inclusief vliegreis.
Ervan uitgaande dat we midden Juli willen gaan.
- 14 dagen Margrat de mar in Appartementen Quintasol 2 sterren
6 personen = 469 euro per persoon. Reis inclusief busreis.
Ervan uitgaande dat we midden Juli willen gaan.

6. Italië – Rimini
Niet doorgekeken, veel hotels zitten al vol, geen enkel hotel heeft een zwembad en het goedkoopste reisje kost ons tussen de 800/1000 euro per persoon. Met de bus 700/800 per persoon. Daarbij is de bus 17 dagen en vliegtuig 15 dagen, beetje veel van het goede.

7. Renesse
1 week, 6 personen zonder huurtent = 80 euro per persoon
1 week, 6 personen met huurtent = 130 euro per persoon
2 weken, 6 personen zonder huurtent = 157 euro per persoon
2 weken, 6 personen met huurtent = 275 euro per persoon
Oja dit is exclusief de vliegreis.

Ik heb bij elke vakantiebestemming gekeken naar het zo goedkoop mogelijkste hotel of appartement, en na de op een na goedkoopste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schnitzels op 07-01-2011 12:17:49 ]
Of saté?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:15:12 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_90971097
Goed topic.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_90971148
Viva la Gardavillage aan het Gardameer!
Twiddel
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:16:47 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_90971163
ik hoop op Florence (toscana), Italie voor 12 dagen, en anders 3,5 week touren in USA en als dat niet lukt dan 2,5 week naar kennisen in Zweden.

iig geen vakantieplekken waar de burger met gezin/vrienden naar toe gaan. :) Das te goedkoop.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:17:19 #5
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_90971186
naar overijsel in een huisje met vrienden <3
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_90971247
Jaja, dit jaar zowel soasonisos en Portzelanden geboekt!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:21:10 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_90971340
Is dit niet meer iets voor TRV?

O en vakantie.. Geen idee nog. Sowieso een paar keer Cyprus. Verder VS, Dubai, Oostenrijk/Zwitserland en voor de rest zie ik het wel.
pi_90971377
Waarom te jong voor Chersonissos als ik vragen mag?
pi_90971405
Prima leeftijd voor chero toch?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:23:03 #10
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_90971420
8-) Roadtrippen door de Balkan
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_90971455
Mwa, TRV leek me meer voor de mensen die echt vakantie gingen vieren en met mijn OP en plaatsen als Salou, Lloret of Sunny Beach leek het mij niet echt passend om tussen de cultuursnuivers te staan.

@Westerling & @Linuxje: Zelf heb ik het gevoel dat we dan tussen allemaal mensen lopen die net een paar jaar ouder zijn. En Salou, Lloret, en Bulgarije is toch nog meer gericht op iets jonger of valt dat mee?
Of saté?
pi_90971521
Edinburgh (Schotland) en Bergen (Noorwegen) voor mij dit jaar O+. In hopelijk juli en oktober ergens :)
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_90971609
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef De-Hamster het volgende:
Mwa, TRV leek me meer voor de mensen die echt vakantie gingen vieren en met mijn OP en plaatsen als Salou, Lloret of Sunny Beach leek het mij niet echt passend om tussen de cultuursnuivers te staan.

@Westerling & @Linuxje: Zelf heb ik het gevoel dat we dan tussen allemaal mensen lopen die net een paar jaar ouder zijn. En Salou, Lloret, en Bulgarije is toch nog meer gericht op iets jonger of valt dat mee?
Denk dat het geheel aan de periode ligt. Als je na de examens gaat is het juist allemaal van jullie leeftijd daar ;) , En daarbuiten zou ik het niet weten eigenlijk.
pi_90971740
Nou we willen sowieso in Juli gaan, midden Juli wordt het denk ik.

Trouwens, de prijzen die hierboven staan heb ik allemaal opgezocht via BeachMasters. Maar loont zich het wel om dit via BeachMasters te doen? Wij gaan toch geen Jeepsafari's doen ofzo, en dan kan je die dingen meestal ook wel aan de boulevard doen.
Of saté?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:37:35 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_90971931
Als je het geld hebt zou ik Griekenland doen, qua strandbestemmingen vond ik dat mooier dan Spanje, plus dat, mocht je een keer gek willen doen en wat cultuur bekijken, kan dat daar ook. Bijkomend voordeel is dat er daarom meer vrouwen zitten dan in de Spaanse badplaatsen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:42:00 #16
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90972102
Dit topic is een probaat medicijn tegen januari-blues! ^O^

Ik hoop geld genoeg te hebben om een zeilboot te huren in Turkije, schijnt heel mooi te zijn.

Aanleggen in baaitjes waar niemand anders komt, om je eigen boot heen zwemmen in kristalhelder blauw water.. vers gevangen vis eten in kleine restaurantjes.. :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:42:35 #17
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_90972122
18, 19 en 20. te jong voor Chersonissos? ik denk dat je dan ongeveer al te oud ben.

Maar ga op zo'n achterlijke zuip vakantie nu het nog kan. heb het vroeger ook gedaan en alleen de herinneringen maken het al de beste vakantie ooit. :)

en neem geen vrouwen mee.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:45:09 #18
313789 TheFamousMan
"De Stroboscoop"
pi_90972209
Goed topique!

Wij zitten nog te kijken, m'n vader heeft net een hernia achter de rug, en is nog aardig instabiel, dus erg ver kunnen we niet rijden.

Ik hoor hier en daar al wel wat ideetjes om in de buurt van Oxfort te gaan camperen, of in een chalet onze vrije dagen te spenderen.
Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:46:08 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_90972243
Ver weg. Ouders zijn 25 jaar getrouwd, dus waarschijnlijk in de richting van Indonesië/Bali oid.
Tics van je petten.
pi_90972270
Ik heb nog geen idee
pi_90972795
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:46 schreef nattermann het volgende:
Ver weg. Ouders zijn 25 jaar getrouwd, dus waarschijnlijk in de richting van Indonesië/Bali oid.
Hehe grappig, hier precies hetzelfde. Wordt vermoedelijk ook 1 van die bestemmingen.
pi_90973139
In april wil ik een minicruise naar Newcastle met overnachting in Newcastle. En in de zomervakantie naar een rustig deel van Griekenland (Zakynthos denk ik aan) waar je niet overhoop wordt gelopen door tokkies in o o cherso tshirtjes. Of ik wil naar Kroatië.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:12:28 #23
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_90973355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:07 schreef FCZwolleZuid het volgende:
In april wil ik een minicruise naar Newcastle met overnachting in Newcastle. En in de zomervakantie naar een rustig deel van Griekenland (Zakynthos denk ik aan) waar je niet overhoop wordt gelopen door tokkies in o o cherso tshirtjes. Of ik wil naar Kroatië.
jezus wat een toeval hiero. Maat van mij komt morgen terug van die newcastle cruise. en van de zomer gaat hij ook naar kroatie
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:14:39 #24
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_90973445
Voor de makropashouders; hier staan vaak interessante rondreizen tussen.

www.bbi-reizen.nl
Tics van je petten.
pi_90973978
Waarschijnlijk roadtrippen door Europa hier.
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:28:33 #26
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_90974040
In maart naar Egypte, zomer naar Spanje en herfstvakantie naar Kiev. :)
AFCA CBS
pi_90974069
Dit jaar ga ik niet. Althans, niet in de zomer. Wordt keihard werken om geld te verdienen en dan na de zomer op buitenlandstage in waarschijnlijk Japan! :) Dan ook lekker reizen daar
pi_90979698
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:37 schreef speknek het volgende:
Als je het geld hebt zou ik Griekenland doen, qua strandbestemmingen vond ik dat mooier dan Spanje, plus dat, mocht je een keer gek willen doen en wat cultuur bekijken, kan dat daar ook. Bijkomend voordeel is dat er daarom meer vrouwen zitten dan in de Spaanse badplaatsen.
Nou de bedragen wat hierboven zijn zijn toch wel maximaal, meer dan 600 euro voor de reis zelf wil k niet uitgeven aangezien je ook nog wel 30/40 euro de dag aan zakgeld mee moet gaan nemen. Daarnaast hebben wij totaal niet de behoefte aan cultuur en wordt het gewoon een ordinaire zuipvakantie.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:42 schreef _GdR_ het volgende:
18, 19 en 20. te jong voor Chersonissos? ik denk dat je dan ongeveer al te oud ben.

Maar ga op zo'n achterlijke zuip vakantie nu het nog kan. heb het vroeger ook gedaan en alleen de herinneringen maken het al de beste vakantie ooit. :)

en neem geen vrouwen mee.
Hmm, nu zal ik eens kijken of dat ook nog een optie zou kunnen zijn. De zuipvakantie komt goed, haha vrouwen gaan zeker niet mee al heeft inclusief mezelf van de 6, 4 man een vriendin atm.

Weet iemand waar je heel goedkoop reizen kunt boeken naar dit soort plaatsen? Moet je dit dan echt via BeachMasters, GOGO! zijn of zijn er nog reisbureau's, website of iets dergelijks waar het goedkoper kan?
Of saté?
pi_90987029
Als jullie voor de eerste keer weg gaan zou ik voor Lloret kiezen! Salou niet doen, dat valt alleen maar tegen, en dat vind niet alleen ik maar ook heel veel andere als ik het zo allemaal hoor.
All good things are wild and free.
pi_90987060
En even over chersonissos, dan kun je beter in NL blijven, als ik dat sunny beach enzo op tmf zie, verschrikkelijk.
All good things are wild and free.
pi_90988961
Dit jaar nog nergens heen, alleen dagjes weg naar pretparken/dierenparken. Over een paar jaar wanneer ik mijn diploma heb en de kids iets ouder zijn, ga ik heerlijk naar Spanje. Hopelijk met de ware liefde, ik heb er nu al zin in *;
pi_91099775
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:26 schreef tliciouz het volgende:
En even over chersonissos, dan kun je beter in NL blijven, als ik dat sunny beach enzo op tmf zie, verschrikkelijk.
Ik ben vorig jaar met mijn examenreis naar chersonissos geweest en heb daar echt de tijd van mijn leven gehad. We waren met z'n tienen en aanvankelijk dacht ik ook dat het niets zou worden, omdat het voornamelijk Nederlanders zijn die daar heen gaan. Er hangt echter een hele andere sfeer daar en iedereen is daar als het ware je vriend, mede omdat het vooral vwo'ers zijn die daar in de examenperiode gaan (rond juni). Wat je op TV ziet is meestal het hoogseizoen wanneer de leeftijd ook wat hoger ligt en het (te) druk is en er ander soort volk komt. Ik ga deze maand stoppen met m'n studie en zou zo graag terug willen, alleen studeert mijn vriendengroep van vorig jaar wél door, wat op zich wel jammer is jammer. Misschien dat ik nog wat mensen kan optrommelen :P . Zuipvakanties zijn gewoon te gek als je nog jong bent. We hadden overigens voor 400 euro 10 dagen en door een fout van Jiba kregen we er zelfs een halfpension bij. :D
Moo
  maandag 10 januari 2011 @ 10:30:53 #33
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_91105891
naar disneyland parijs, mn vriendin is daar nog nooit geweest haha :P
en verder zien we nog wel :)
pi_91107875
thuis :( Werken om mijn studie te bekostigen ;( :'( :'(
pi_91108097
lortett club del mar HVJ
Liever 1 prins in mijn hand dan 100 fokkers in het land!
pi_91108427
Rusland - Mongolië - China en Nepal in de zomer. Verder nog wat weekendjes als Barcelona en iemand opzoeken in Zweden.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_91113189
Hoe betrouwbaar is Otel.com? Want ik ben eens aan het kijken naar hotels en appartementen in Bulgarije, Sunny Beach en tussen Beachmasters en Otel.com verschilt het ruim 2500 euro, omgerekend 300 euro de man.

Hotel L&B op Otel.com

Bron: Otel.com

Hotel L&B op Beachmasters.nl

Hotel Sun Village op Otel.com

Bron: Otel.com

Hotel Sun Village op Beachmasters.nl

Bron: Beachmasters.nl

Zie ik iets over het hoofd? Want dit ziet er wel heel goedkoop uit.
Of saté?
  maandag 10 januari 2011 @ 14:07:15 #38
330135 partyverhuuroldenzaal.nl
Hét adres voor party of event!
pi_91113463
First time ever naar Spanje... 't Zal mij benieuwen...! *O*
Geen leven zonder feestje...! ;-)
pi_91167616
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:00 schreef De-Hamster het volgende:

Zie ik iets over het hoofd? Want dit ziet er wel heel goedkoop uit.
Bij Beachmasters zit er een vliegreis bij, bij Otel boek je alleen je appartment (8>
pi_91168496
Twiddel
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 17:22:46 #41
45833 crew  Fogel
pi_91169190
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 12:16 schreef wise het volgende:
ik hoop op Florence (toscana), Italie voor 12 dagen, en anders 3,5 week touren in USA en als dat niet lukt dan 2,5 week naar kennisen in Zweden.

iig geen vakantieplekken waar de burger met gezin/vrienden naar toe gaan. :) Das te goedkoop.
Ik ga inderdaad met mijn gezin naar Zweden als ik een goedkope vakantie wil. Wat is daar mis mee?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91169226
Kerst(s)hoppen in New York! (eind 2011)

Voorjaar weekendje Porto en vd zomer een weekje Frankrijk.
pi_91169899
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij Beachmasters zit er een vliegreis bij, bij Otel boek je alleen je appartment (8>
Dan nog is het toch super goedkoop aangezien je een vliegreis erbij kunt boeken en dat zal toch zeker niet zo duur zijn?
Of saté?
pi_91170872
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Dan nog is het toch super goedkoop aangezien je een vliegreis erbij kunt boeken en dat zal toch zeker niet zo duur zijn?
Voor een retourtje Amsterdam - Varna ben je wel snel 300 euro kwijt. Als je het zelf wilt regelen kan dat natuurlijk ook, dan vlieg je bijvoorbeeld voor 90 euro eindhoven - sofia en pak je daar voor 15 euro de trein :)

Je mist dan natuurlijk wel de Beachmasters reisleiding en alle andere dingen die ze voor je regelen.
pi_91171042
Ja dan moet je alles zelf gaan regelen met die bulgaren dat is idd ook niks.
Dan maar eens kijken via D-Reizen, en andere lokale reisbureaus of die nog leuke prijzen hebben.
Of saté?
pi_91172214
We beginnen in februari in Amerika, Boston - NY - Boston.
Daarna in mei naar Brussel of naar lekker naar zee.
September naar ergens waar het warm is, all-in met de kleine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:47:02 #47
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_91175715
:P Wat betreft vakantietrips weet ik nog niet wanneer & waarheen. In juni ga ik wellicht met eigen auto door Europa karren, route is nog onbekend. In september dan misschien voor enkele dagen naar New York City. En verder zullen er in 2011 vast en zeker nog spontane kleinere trips voorkomen
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_91176852
Florida in Mei :D en maybe New York, paar dagen Londen en Dublin... en dan nog 2 weken in september maar nog geen idee waarheen..
pi_91179770
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Westerling het volgende:

[..]

Hehe grappig, hier precies hetzelfde. Wordt vermoedelijk ook 1 van die bestemmingen.
Hier ook een paar ouders die zoveel jaar getrouwd zijn. Hier wordt het waarschijnlijk New York en wat verder landinwaarts, richting de Niagara falls ed.

Verder wil ik ook nog zelf een reis gaan maken, ik denk dat het of Noorwegen of de Balkan wordt. En tussendoor misschien nog wat meerdaagse festivals, misschien Oerol op Terschelling of een Buitenlands muziekfestival ofzo.

Dit wordt een leuk reisjaar denk ik *O*
pi_91184380
Denk NY, Barcelona, maybe hangzou, nog een mooie zomervakantie en in het najaar nog maar een keer iets doen.

wil het er dit jaar van gaan nemen :Y
pi_91186555
In april via een groepsreis van Peking naar St. Petersburg (transmongolie). Ik had dit al willen doen in 2007, maar elk jaar vond mijn werk nodig om een project te starten in april, en nu eindelijk niet :-).

In juni naar Armenie, vliegen & huurauto met een maat, beetje stappen in Yerevan ofzo. Het schijnt dat er knappe dames wonen in Armenie, en nu willen we het toch wel eens bewijzen of niet.

In augustus naar de Fjoren & Lofoten in Noorwegen, met de auto via Denemarken.
pi_91186742
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef jvoet het volgende:
In april via een groepsreis van Peking naar St. Petersburg (transmongolie). Ik had dit al willen doen in 2007, maar elk jaar vond mijn werk nodig om een project te starten in april, en nu eindelijk niet :-).

In juni naar Armenie, vliegen & huurauto met een maat, beetje stappen in Yerevan ofzo. Het schijnt dat er knappe dames wonen in Armenie, en nu willen we het toch wel eens bewijzen of niet.

In augustus naar de Fjoren & Lofoten in Noorwegen, met de auto via Denemarken.
Leuke reizen. Als ik naar Noorwegen ga wil ik ook naar de Lofoten, wel een enorm eind rijden (ik wil ook met de auto)
pi_91198881
In maart 2 weken naar iets warms, waarschijnlijk egypte of caribean. wordt pas rijkelijk laat geboekt :)

ZOmer waarschijnlijk een roadtrip met de tent achterin door Europa, waarschijnlijk richting een paar mooie gebergtes ofzo. Plannen zijn nog vrij pril.

en af en toe een stedentrippie voor een weekendje tussendoor, denk een stuk of 2 dit jaar.

Na een jaar rust op reisgebied moet het er dit jaar dus weer van komen :)
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:39:17 #54
154052 RobertVH
I am your father
pi_91243622
Ik ben op dit moment bezig(net begonnen) met visa regelen voor de volgende reis:

Turkije, Koerdisch Irak, Georgie, Armenië, Azerbaijan, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan, Kyrgyzië, Tadzjikistan.

Wedden dan die niet in de D-reizen top 5 staan voor komend jaar. :D
Iemand nog tips? :+
pi_91244082
quote:
Op maandag 10 januari 2011 14:07 schreef partyverhuuroldenzaal.nl het volgende:
First time ever naar Spanje... 't Zal mij benieuwen...! *O*
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_91250589
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef RobertVH het volgende:
Ik ben op dit moment bezig(net begonnen) met visa regelen voor de volgende reis:

Turkije, Koerdisch Irak, Georgie, Armenië, Azerbaijan, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan, Kyrgyzië, Tadzjikistan.

Cool! En denk het niet nee ;)
pi_91268926
Plannen liggen op Tenerife, Spanje.
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:08:53 #58
302853 themole
graaft totaal door.
pi_91276816
Begint er erg op te lijken dat de reisbestemming Canada gaat worden, lijkt me echt vet. Waarschijnlijk gaan we naar het oosten om daar Montreal, Quebec, Toronto en nationale parken te bezoeken. Verder waarschijnlijk wat survival dingen.
Niet altijd serieus
pi_91307304
Zeer waarschijnlijk juni/juli een enkeltje Istanbul of Ankara. Langs Cappadocie oa en en over land tot ongeveer Slovenië. Stukje Griekenland,Albanië,(Bosnië),Kroatië,Slovenië. Terugvliegen vanuit Venetië denk ik.
Ergens in mei waarschijnlijk een stedentripje en december New York en Boston
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_91328794
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef RobertVH het volgende:

Wauw! Zo'n soort reis zou ik ook gráág nog willen doen! Naar het schijnt zijn er nog heel veel oudheden (tempels, e.d) te vinden :)

Vriendlief en ik gaan een rondreis (met eigen auto) door Schotland maken van 9 dagen. We rijden (grofweg) de route Edinbugh - Inverness - Ullapool - Isle of Skye - Glasgow. Dus zowel low- als highlands. Op de heen- en terugreis (naar Newcastle) maken we ook nog een tussenstop bij Alnwick Castle en Hardians Wall (Sycamore Gap) O+ Met de overtocht erbij zijn we 11 dagen onderweg. Heb er énorm veel zin in!
pi_91360748
http://www.beachmasters.n(...)ies%2Fnl_NL%2Fb%3D1#

Dit appartement zal het waarschijnlijk worden, 8 man, 620 euro per persoon ongeveer voor 15 dagen via Weeze. Via Schiphol kan je 12 dagen boeken voor 650 euro per persoon. Vrij apart,
Of saté?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:43:20 #62
302853 themole
graaft totaal door.
pi_91364266
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:10 schreef De-Hamster het volgende:

Dit appartement zal het waarschijnlijk worden, 8 man, 620 euro per persoon ongeveer voor 15 dagen via Weeze. Via Schiphol kan je 12 dagen boeken voor 650 euro per persoon. Vrij apart,
NIks aparts aan, via Weeze vliegen is gewoon goedkoper. Schiphol is best duur, vaak kan je voor intercontinentale vluchten goedkoper boeken via Brussel/Dusseldorf international & voor europese vluchten Weeze/Charleroi/Ehv/Rotterdam. Kan veel geld schelen.
Niet altijd serieus
pi_91388309
In maart waarschijnlijk naar Berlijn en in de zomer gaat het naar Maleisië, Singapore en Indonesië.

[ Bericht 1% gewijzigd door Terpentin07 op 15-01-2011 23:15:08 ]
pi_91389209
Ben nu in Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Mozambique en Swaziland geweest. Ga nog een weekje naar de Belgische Ardennen, een week naar Kiev (Oekraïne) en een week naar Marrakech (Marokko).

Reistechnisch een interessant jaar. :D
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_91390150
Costa Rica
pi_91396407
Egypte over een paar weken
  zondag 16 januari 2011 @ 01:41:58 #67
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_91396491
Zoutelande, in Zeeland.

[ Bericht 74% gewijzigd door Veadige op 16-01-2011 01:45:20 (foto toevegoegd..) ]
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
pi_91403454
Egypte is een aardige kanshebber om met m'n vriendin heen te gaan. Met vrienden misschien nog een paar dagen stedentripje. Ben in elk geval blij als m'n vriendin ook werkt, zijn we niet meer gebonden aan de zomer en komt de andere kant van de wereld binnen handbereik :7
Too much is never enough!
  zondag 16 januari 2011 @ 14:59:39 #69
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91411693
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:21 schreef Skv het volgende:
Ben nu in Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Mozambique en Swaziland geweest. Ga nog een weekje naar de Belgische Ardennen, een week naar Kiev (Oekraïne) en een week naar Marrakech (Marokko).

Reistechnisch een interessant jaar. :D
Hoe is Zim je bevallen?

Er was al zo'n topic trouwens.. Hoe was jouw reisjaar 2010 en wat zijn je plannen voor 2011?
reset
pi_91420157
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Dit topic is een probaat medicijn tegen januari-blues! ^O^

Ik hoop geld genoeg te hebben om een zeilboot te huren in Turkije, schijnt heel mooi te zijn.

Aanleggen in baaitjes waar niemand anders komt, om je eigen boot heen zwemmen in kristalhelder blauw water.. vers gevangen vis eten in kleine restaurantjes.. :)
_O_
pi_91433752
Waar kun je heen gaan als 25 jarige die wel uit wil kunnen gaan, ook lekker in de zon kan liggen,
zwembad erbij, maar niet tussen de 16-19 jarigen wil staan??
pi_91434446
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:59 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe is Zim je bevallen?

Er was al zo'n topic trouwens.. Hoe was jouw reisjaar 2010 en wat zijn je plannen voor 2011?
Erg gaaf, zie het topic daarover die ik eerder heb geopend. Zal meer foto's uploaden de komende tijd!
pi_91434513
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:32 schreef MrDrako het volgende:
Waar kun je heen gaan als 25 jarige die wel uit wil kunnen gaan, ook lekker in de zon kan liggen,
Goa (India)? Er zijn geen megadiscotheken ofzo, maar je kan er prima stappen, drinken en zonnen!
pi_91440394
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Goa (India)? Er zijn geen megadiscotheken ofzo, maar je kan er prima stappen, drinken en zonnen!
ziet er relaxed uit, echter heb ik vrij in juli/augustus, midden in het moeson seizoen..
  zondag 16 januari 2011 @ 22:59:40 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_91441032
quote:
De wat kleinere badplaatsen. Wat mij laatste jaren goed is bevallen: Kos (GR), Alghero (IT, weet alleen niet of je er heel goed uit kunt gaan naast barretjes), Lagos (PT). Iets buiten het hoogseizoen wil ook altijd wel helpen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 16 januari 2011 @ 23:51:45 #76
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_91443634
tickets geboekt naar Texas (september)
rechtstreekse vlucht met KLM, na alles te hebben uitgezocht was het een van de voordeligste tickets en vertrek vanaf Schiphol (düsseldorf en brussel waren echter duurder)
En dat kan zomaar.....?
pi_91564754
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:10 schreef De-Hamster het volgende:

Jongen, kijk ff op arke.nl daar is het veel goedkoper. 620 voor 15 dagen in een appartement? Ik betaal 511 voor 15 dagen in een hotel met halfpension :) Vliegreis erbij in vanaf Amsterdam naar Barcelona + transfer van Barcelona naar Salou. =).
pi_91570662
Salou is nu eenmaal goedkoper, ga je met de bus kon je zelfs voor 450 euro, maar we hebben voor Bulgarije Sunny Beach gekozen, Appartement Poseidon 600 euro de man. 15 dagen.
Of saté?
pi_91570717
quote:
Kos ^O^
pi_91595994
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 17:44 schreef De-Hamster het volgende:
Salou is nu eenmaal goedkoper, ga je met de bus kon je zelfs voor 450 euro, maar we hebben voor Bulgarije Sunny Beach gekozen, Appartement Poseidon 600 euro de man. 15 dagen.
He, toevallig. Kameraad van mij heeft ook net een vakantie geboekt, naar Bulgarije voor 600eu per persoon.

Jij bent toch niet toevallig 1 van die vrienden van hem die ook meegaan, he? ;)
pi_91596893
Als hij van 28 juli t/m 11 augustus gaat zou dat nog best kunnen ;)
Of saté?
pi_91663654
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:44 schreef De-Hamster het volgende:
Haha oke =). Nou veel plezier alvast dan he!
pi_91666099
3 weken las vegas O+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:03:44 #84
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_91671264
Wij gaan pas in het najaar als de scholen weer beginnen en de kou toeslaat richting wat warme eilanden.
pi_91714655
In juli en augustus 3,5e week met de trans-mongolië express vanuit Moskou via Jekaterineburg, Olkhon, Ulan Bator en Terelj naar Beijing. Geen groepsreis, maar lekker individueel met mijn vriendin! Daarnaast zullen er nog wel wat stedentrips voorbij komen :)
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_91715269
Eerste reis van 2011 geboekt *O*

In mei eerst naar New York en dan met een camper van San Francisco naar Las Vegas met een mooie omweg.

Dit wordt zeker niet mijn enige reis van 2011 :s)
pi_91716299
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:44 schreef Miendientje het volgende:

In mei eerst naar New York en dan met een camper van San Francisco naar Las Vegas met een mooie omweg.

Gaaf! NYC amazing, Las Vegas verslavend, San Francisco relaxed! Ik ben jaloers...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:32:14 #88
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_91717235
In maart op wintersport naar Ischgl, Oostenrijk.

In de zomer:

:7
Tics van je petten.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:49:42 #89
302853 themole
graaft totaal door.
pi_91718160
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:32 schreef nattermann het volgende:
In maart op wintersport naar Ischgl, Oostenrijk.

In de zomer:

[ afbeelding ]

:7
Via dubai :'). Dat kan je niet serieus nemen.
Niet altijd serieus
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:57:01 #90
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_91718640
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:49 schreef themole het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Tics van je petten.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:14:25 #91
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_91726089
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Dinaridar het volgende:
:P Wat betreft vakantietrips weet ik nog niet wanneer & waarheen. In juni ga ik wellicht met eigen auto door Europa karren, route is nog onbekend. In september dan misschien voor enkele dagen naar New York City. En verder zullen er in 2011 vast en zeker nog spontane kleinere trips voorkomen
Update: zo rond Carnaval ga ik waarschijnlijk enkele dagen met eigen auto naar het Alpengebied; te beginnen met Basel in Zwitserland, daarna oostwaarts via Liechtenstein naar Oostenrijk.

In juni zou het doelgebied weleens Scandinavië kunnen worden, en in september wellicht naar Boston en NYC. Of Toronto en NYC? Moet nog beslissen...
pi_91738022
quote:
In juni zou het doelgebied weleens Scandinavië kunnen worden, en in september wellicht naar Boston en NYC. Of Toronto en NYC? Moet nog beslissen...
Boston ben ik niet geweest, maar Toronto en NYC wel. Naast dat NYC gewoon ontzettend gaaf is, is Toronto ook een hele mooie stad! Maar goed, Boston schijnt dan ook weer een mooie stad te zijn....

Iig: ik ga volgende maand op kosten van mijn ouders naar Spanje om daar de verjaardag van mijn tweeling-tantes te vieren en mijn Spaanse familie weer eens te zien :P.

Voor de rest: ik zal weer aardig hard moeten werken, kom net terug van een 5 maanden durende stage (nou ja stage, noem het eigenlijk meer een verkapte vakantie :P) in de Filipijnen met 3-daagse stopover in Dubai, side-trips naar Hong Kong en Macau en diverse Filipijnse eilanden. Ik denk dat de gemiddelde zwerver meer geld heeft momenteel :').

Maar op de planning staat het bezoeken van een vriend van daar die in Engeland komt studeren in Londen, en in de zomer met hem naar St-Tropez (waar zijn neef een huis heeft, lekker goedkoop dus >:) ).

Verder staat er nog een verrassing op de planning omdat mijn ouders dit jaar 30 jaar getrouwd zijn. Actieve 2011 dus qua reizen :P
  zondag 23 januari 2011 @ 15:38:27 #93
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_91752250
Tot nu alleen nog maar Denemarken op de planning in Februari.

In de zomer ga ik waarschijnlijk met vrienden een paar weken rondreizen in Noorwegen en Zweden, met mijn ouders ga ik als het goed is een weekje naar Kroatië en ik wil in de zomer ook graag terug naar IJsland.
pi_91798841
Het plan is om naar Peking te vliegen en van daaruit naar de treinreis -> Ulaanbaatar - Irkoetsk - Novosibirsk - Perm - Moskou te maken. Elke stad een dag of 2/3 te blijven en dus steeds "treinhoppen" voor 3 weken lang. Iemand nog tips? :)
pi_91804167
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:49 schreef themole het volgende:

[..]

Dubai is best leuk om een keer geweest te zijn. Goed 3 dagen Dubai vond ik lang genoeg maar het is geinig om gezien te hebben. En het vliegveld is best mooi :)
pi_91814418
In Mei een weekje Belgie!!
En in Juli busje huren en naar Kroatie rijden om daar een weekje in een villa te zitten met z'n 8en:)
  maandag 24 januari 2011 @ 20:00:43 #97
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_91814823
In juni lekker twee weekjes naar de Dominicaanse Republiek. Verder nog even kijken wat we nog meer gaan doen.
pi_91824635
Haha, in Maart ga ik naar Centerparks. En in de zomer/met kerst wil ik naar Frankrijk.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:29:12 #99
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_91872472
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 07:50 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Boston ben ik niet geweest, maar Toronto en NYC wel. Naast dat NYC gewoon ontzettend gaaf is, is Toronto ook een hele mooie stad! Maar goed, Boston schijnt dan ook weer een mooie stad te zijn....
In NYC ben ik tot dusver tweemaal geweest en 't is inderdaad een zeer indrukwekkende stad. Toronto nog niet bezocht maar wil dat dit jaar wel doen, schijnt qua omvang ook niet gering te zijn. CN-toren lijkt me een interessante attractie met observatiedek op 500 m hoogte :)
pi_91880095
Wij gaan naar the USA, voor de derde keer het geweldige land gaan verkennen!!
Startende in Chicago, en dan een rondreis in het midden noorden.
In 2010 zijn we door het zuidwesten gereisd, en in 2008 door het zuidoosten.
En over een x aantal jaar gaan we emigreren naar Amerika, maar dat zijn nog plannen. :)
pi_91884972
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef Dinaridar het volgende:

[..]

In NYC ben ik tot dusver tweemaal geweest en 't is inderdaad een zeer indrukwekkende stad. Toronto nog niet bezocht maar wil dat dit jaar wel doen, schijnt qua omvang ook niet gering te zijn. CN-toren lijkt me een interessante attractie met observatiedek op 500 m hoogte :)
Toronto is een grote stad ja, groter dan Boston! En als je CN tower ingaat, ga dan ook vooral even op het glazen stuk in de vloer staan als je boven bent ;)
pi_91897142
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:08 schreef Kruppelhintsje het volgende:
Wij gaan naar the USA, voor de derde keer het geweldige land gaan verkennen!!
Startende in Chicago, en dan een rondreis in het midden noorden.
In 2010 zijn we door het zuidwesten gereisd, en in 2008 door het zuidoosten.
En over een x aantal jaar gaan we emigreren naar Amerika, maar dat zijn nog plannen. :)
Dat klinkt goed, ga je bij deze rondreis ook naar 'Holland'? Lijkt me te grappig om te zien al is er daar ook een dorp die nog Nederlandser is en niet zo toeristisch.

Chicago, the windy city, lijkt me ook erg gaaf!
pi_91898013
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:37 schreef exode het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, ga je bij deze rondreis ook naar 'Holland'? Lijkt me te grappig om te zien al is er daar ook een dorp die nog Nederlandser is en niet zo toeristisch.

Chicago, the windy city, lijkt me ook erg gaaf!
Ja we komen ook in Holland :)
Weet niet of je de serie van Het kleine Huis kent, maar we komen dus ook in Walnut Grove en Mankato.
Dat zijn de dorpjes waar vroeger het zich vroeger afspeelde.
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:32:09 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_91905226
Na wat geflirt met Tanzania, wat uiteindelijk afviel omdat we het toch te duur vonden om Tanzania te bezoeken op de manier die wij wilden. Waren we al snel 5000 euro p.p. kwijt geweest. Dus besloten om weer naar Azië te gaan. Ditmaal Maleisië (met een focus op het Borneo-gedeelte).

Verder over 4 weken op wintersport naar Val Thorens. Verder op dit moment nog geen plannen
pi_91905418
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:44 schreef Miendientje het volgende:

En nummer 2 (of eigenlijk nummer 1, want deze is eerst) is ook geboekt. Lang weekend Londen.
pi_91943293
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:36 schreef Miendientje het volgende:

[..]

En nummer 2 (of eigenlijk nummer 1, want deze is eerst) is ook geboekt. Lang weekend Londen.
New York, San Francisco en Las Vegas, echt te gek!!!! Las Vegas is wel fucking warm, toen wij er waren vorig jaar 43 graden!! Pfffff.... en 's avonds om 22.00 was het nog 37 graden, echt zweten daar hahahaha...... Have fun, en geniet!
pi_91944153
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:24 schreef Kruppelhintsje het volgende:

[..]

New York, San Francisco en Las Vegas, echt te gek!!!! Las Vegas is wel fucking warm, toen wij er waren vorig jaar 43 graden!! Pfffff.... en 's avonds om 22.00 was het nog 37 graden, echt zweten daar hahahaha...... Have fun, en geniet!
In mei is het daar toch nog niet zo heet? Vorig jaar in Moskou voor het eerst temperaturen van tegen de 40 graden in een stad mee gemaakt, dat hoef ik niet nog een keer eigenlijk.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:48:26 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_91944428
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:42 schreef Miendientje het volgende:

[..]

In mei is het daar toch nog niet zo heet? Vorig jaar in Moskou voor het eerst temperaturen van tegen de 40 graden in een stad mee gemaakt, dat hoef ik niet nog een keer eigenlijk.
Tussen de 30 en 40 mag je zeker wel verwachten in mei :)

Maar maak je niet druk, als je wilt hoef je amper buiten te komen in Las Vegas. De meeste casino's zijn met elkaar verbonden d.m.v. loopbruggen.
pi_91945219
Wat Blik al zegt, tussen de 30 en 40 graden mag je verwachten.
Wij waren daar in Juni/Juli, dus das echt hoogseizoen.

Dit jaar gaan we aug/sept....!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:20:07 #110
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_92161052
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef Drassss het volgende:
Het plan is om naar Peking te vliegen en van daaruit naar de treinreis -> Ulaanbaatar - Irkoetsk - Novosibirsk - Perm - Moskou te maken. Elke stad een dag of 2/3 te blijven en dus steeds "treinhoppen" voor 3 weken lang. Iemand nog tips? :)
Trek 4-7 dagen uit om vanuit Ulaanbaatar de middle of nowhere te bezoeken. Dat was bij ons het hoogtepunt van de vakantie. Ulaanbaatar is zelf niet zo heel interessant, dus daar kan je een dagje rondlopen en dan heb je het wel gezien. Ik weet niet of je de vliegtickets al hebt geboekt, maar vanaf st Petersburg is ook zeker de moeite. ¤ 80,- treinreis tussen Moskou en st Petersburg + air-berlin vliegt vanaf Dusseldorf naar Petersburg. :)
pi_92161062
Komende zomer een maand naar Iran.

althans, als visumshit nog lukt met de huidige ontwikkelingen.
pi_92163458
Ben al in Tallinn geweest. Vlieg vanavond naar Dubai toe voor een kort stedentripje :) Verder nog naar Krakow, Istanbul/Cappadocie en Rome.

En eer dat dat allemaal voorbij is is het al eind maart en heb ik hopelijk alweer wat nieuwe plannen :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92181523
Dominicaanse republiek, witte stranden palmbomen!
pi_92200840
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:56 schreef De-Hamster het volgende:
Als hij van 28 juli t/m 11 augustus gaat zou dat nog best kunnen ;)
Haha, jullie zitten daar tegelijk met vriendinnen van mij, wel bienzen. Komen uit noord-brabant.

Wij gaan zelf 8 tot 18 augustus Bulgarije, 2e keer alleen dit jaar met 6 man inplaats van 13.
Appartement Summer Dreams, met poolbar want dat was een must voor ons!
  woensdag 2 februari 2011 @ 00:05:11 #116
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_92205033
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:26 schreef Gigantmaroon het volgende:
Dominicaanse republiek, witte stranden palmbomen!
Waar precies en wanneer?
pi_92209097
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:52 schreef Waitwut het volgende:
3 weken las vegas O+
dan hoop ik dat je ook de omgeving gaat zien? wow 3 weken in Las Vegas zelf zou ik niet uithouden, 1 week was wel voldoende :o
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_92209116
Nu bezig met een weekje Cyprus, eind maart.

Komende december/januari staan Australië/Nieuw Zeeland op 't programma.

Deze zomer: waarschijnlijk ff terug naar Nederland, als ons huis wordt verkocht, maar ik weet nog niet of we daar even voor een vakantie blijven of nog ergens anders heen gaan.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_92209233
In de zomer waarschijnlijk een paar weken naar Frankrijk in het huis van familie een uur ten zuiden van Bordeaux. Ik heb wel zin om weer lekker in Europa te bivakkeren.
pi_92210429
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:53 schreef daankes het volgende:

[..]

Haha, jullie zitten daar tegelijk met vriendinnen van mij, wel bienzen. Komen uit noord-brabant.

Wij gaan zelf 8 tot 18 augustus Bulgarije, 2e keer alleen dit jaar met 6 man inplaats van 13.
Appartement Summer Dreams, met poolbar want dat was een must voor ons!
Je snapt natuurlijk wat de volgende vraag is he? ;)
Of saté?
pi_92235506
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:59 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Je snapt natuurlijk wat de volgende vraag is he? ;)
Ja, dat mag.
pi_92266159
Planning tot nu toe:

Dubai (werk plus een paar dagen eraan vast)
Lissabon (stedentripje)
Berlijn (stedentripje)
Portugal of Turkije (strandvakantie)
Cruise middellandse zee (Barcelona, Monaco, Florence/Pisa, Rome, Sicilie en misschien door naar Dubrovic en Venetie)
Munchen (oktoberfest)
Praag (bruiloft van een vriend plus een stedentripje)

Verder nog geen plannen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_92269473
Zaterdag naar Indonesië *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_92272285
Over 3 weken naar Florida :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:42:22 #125
11102 knep
Mountainfreak
pi_92288796
Een hoop welgestelden in dit topic ;).
pi_92289103
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef Drassss het volgende:
Chill! Ik ga het ook doen, maar dan tot Ulaanbaatar en ietsje verder voor de steppen! Heb lang geen traan gelaten, maar weet zeker dat het daar wel gaat gebeuren. Kan helaas niet verder omdat ik nog terug naar Beijing moet en vervolgens richting Dandong (grens DPRK) te gaan. Wanneer ga je ongeveer? Even dezelfde trein pakken :P
pi_92297603
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:42 schreef knep het volgende:
Een hoop welgestelden in dit topic ;).
't is maar net waar je prioriteiten liggen..
pi_92450408
wenen O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_92460069
Ik ga naar India!!
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
  maandag 7 februari 2011 @ 15:11:08 #130
154052 RobertVH
I am your father
pi_92460478
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:13 schreef krapula het volgende:

Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen... }:|
Zal er ook wel aan liggen hoe lang het spelletje ambassadeur pesten/terug roepen gaat duren.

Volgens mij had ik al een keer een lijstje gepost maar dit is mijn planning;

Over land van Istanbul naar Dushanbe en daarna mogelijk door naar China, hopelijk kan ik eind deze maand/begin Maart op pad. *O*
Note: rode lijn is niet de definitieve/gedetailleerde route, meer een beetje de globale reis richting om een idee te geven :)

Vertrek datum is afhankelijk hoe lang het nog duurt voor de visums, Azerbaijan, Kazachstan & Tajikistan mag ik al in, voor Kirgyzië, Uzbekistan(wacht op LOI) en Iran(wacht op goedkeuring min. BuZa van Iran) moet ik nog een visum scoren, Turkmenistan ga ik proberen op een transitvisum welke ik in Mashhad(Iran) moet halen :Y)
  maandag 7 februari 2011 @ 17:48:24 #131
334361 Dreaming-of-Paris
and the rest of the world.
pi_92467426
Rondreis Singapore - Maleisië
pi_92468031
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 01:41 schreef Veadige het volgende:
Zoutelande, in Zeeland.

[ afbeelding ]
Daar ging ik vroeger ook altijd heen. Naar camping de Meerpaal. Lekker ruim strand. En natuurlijk de "geweldige " disco de jojo.
pi_92469255
quote:
17s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:11 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen... }:|
Zal er ook wel aan liggen hoe lang het spelletje ambassadeur pesten/terug roepen gaat duren.

[ afbeelding ]

Over land van Istanbul naar Dushanbe en daarna mogelijk door naar China, hopelijk kan ik eind deze maand/begin Maart op pad. *O*
Note: rode lijn is niet de definitieve/gedetailleerde route, meer een beetje de globale reis richting om een idee te geven :)

Vertrek datum is afhankelijk hoe lang het nog duurt voor de visums, Azerbaijan, Kazachstan & Tajikistan mag ik al in, voor Kirgyzië, Uzbekistan(wacht op LOI) en Iran(wacht op goedkeuring min. BuZa van Iran) moet ik nog een visum scoren, Turkmenistan ga ik proberen op een transitvisum welke ik in Mashhad(Iran) moet halen :Y)

Heeee, als je in Atyrau (KAZ) komt moet je wel ff bellen hoor, dan drinken we ff wat!
Wat is je planning voor de reis?
(Roos Vonk)
pi_92472084
Cork, eind april. *O* . Ik ga vanuit Engeland met de ferry, er bestaan zogenaamde SailRail tickets, combitickets vanaf ieder station in Engeland naar Dublin Ferry Port. Vanuit daar de bus naar Cork.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_92472628
quote:
17s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:11 schreef RobertVH het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ook nog even Irak meepikken?
  maandag 7 februari 2011 @ 23:51:59 #136
154052 RobertVH
I am your father
pi_92485203
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:41 schreef Essebes het volgende:

[..]

Heeee, als je in Atyrau (KAZ) komt moet je wel ff bellen hoor, dan drinken we ff wat!
Wat is je planning voor de reis?
En ik maar denken dat ik de eerste Nederlander ooit was die naar Kazachstan ging, ze keken me zo vreemd en met complete verbazing aan op de ambassade. :P
Thanks for de uitnodiging, moeten we zeker even doen, na een paar maanden zou het niet verkeerd zijn uberhaupt een NLer te zien :D

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Ook nog even Irak meepikken?
Alleen een klein stukje Koerdistan waarschijnlijk, ligt eraan natuurlijk hoe de situatie is op dat moment maar als het het zelfde is als nu durf ik het wel aan, aantal verhalen over gehoord van andere reizigers, ik wil het wel eens zien met m'n eigen ogen. De rest van Irak is me net iets te link op dit moment. Net als Afghanistan, die bewaar ik wel voor over 40 jaar.
pi_92485798
quote:
14s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef RobertVH het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik de eerste Nederlander ooit was die naar Kazachstan ging, ze keken me zo vreemd en met complete verbazing aan op de ambassade. :P
Thanks for de uitnodiging, moeten we zeker even doen, na een paar maanden zou het niet verkeerd zijn uberhaupt een NLer te zien :D

[..]

Alleen een klein stukje Koerdistan waarschijnlijk, ligt eraan natuurlijk hoe de situatie is op dat moment maar als het het zelfde is als nu durf ik het wel aan, aantal verhalen over gehoord van andere reizigers, ik wil het wel eens zien met m'n eigen ogen. De rest van Irak is me net iets te link op dit moment. Net als Afghanistan, die bewaar ik wel voor over 40 jaar.
Er zitten regelmatig Nederlanders in Kazachstan, 'we' zijn namelijk nogal goed in baggeren ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 00:10:10 #138
154052 RobertVH
I am your father
pi_92486021
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:04 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Er zitten regelmatig Nederlanders in Kazachstan, 'we' zijn namelijk nogal goed in baggeren ;)
Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwam :'(
pi_92519557
7 mei vanaf Brussel via New York naar Florida (H), en dan van 26 t/m 31 mei Las Vegas
pi_93019452
Nog op de valreep geregeld: weekendje Madrid volgende week :) Die zondag 6 jaar samen...ons weekend Praag ging niet door, dit is een erg goed alternatief!

Tapas, wijn, hopelijk een zonnetje....Madrid here we come :)
pi_93027540
Ik heb tot nu toe weekendjes Milaan, Schotland, Isle of Wight en Mora (Zweden) gepland tot de zomer, met verdermweek skien in Frankrijk en een week in Zweden wederom. In april een weekje rondtoeren in Zuid Spanje en voor de zomer weet ik het nog niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93032914
Mijn agenda voor April: Moorea - Tahiti - Bora Bora, uhrrrr.
pi_93044583
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwam :'(
Ik zit in Almaty voor een half jaar, mijn vrienden verklaarde me ook voor gek. Goede bestemmingen trouwens! Maar hoezo heb je een LOI nodig voor Kirgizië naar mijn weten heb je die daar niet nodig. In ieder geval veel plezier je planning ziet er heel erg goed uit!

Ik keek nogmaals naar je kaart (ziet er echt goed uit!) waar wil je precies Oezbekistan in? Men zegt en ik las dat er maar twee 'gebruikelijke' grensovergangen zijn namelijk bij Shymkent en tussen Beyneu (KZ) en Nukus (Oez). Ik wil me verder niet met je reis bemoeien want je zult ongetwijfeld weten wat je wilt, maar wij gaan binnenkort naar Turkistan en Aralsk omdat dat echte highlights schijnen te zijn. Anyway, heel veel plezier maar dat moet wel goed komen!

Mijn bestemmingen voor 2011; Kazachstan, Kirgizië, Oezbekistan, India, Frankrijk en Engeland

[ Bericht 18% gewijzigd door kenowa op 20-02-2011 06:01:17 ]
pi_93044637

[ Bericht 100% gewijzigd door kenowa op 20-02-2011 06:00:39 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 16:30:03 #145
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_93062233
Dusseldorf, Noorbeek, New York en nog een random roadtrip door Europa :D
pi_93090307
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef RobertVH het volgende:

[..]

wij zitten hier idd voor de olie :-)

en de NL community is hier best aanzienlijk hoor. Ik praat meer Nederlands (en Engels) dan Russisch.
(Roos Vonk)
  maandag 21 februari 2011 @ 09:22:39 #147
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_93091645
Weekendje Alteberge en een midweek Athene.
Het leven is niet zo spannend meer met een kind.....
pi_93104426
Vanaf 16 maart 4 dagen met 12 man naar Dublin tijdens St. Patricksday *O*. Iemand ervaring mee?
Voor de zomervakantie nog geen idee, het liefst weer een bestemming buiten Europa (Bali, 2010), mits een redelijk betaalbare trip van max. 3 weken. Suggesties?
  maandag 21 februari 2011 @ 16:11:34 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_93106364
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:29 schreef Flugel83 het volgende:
Vanaf 16 maart 4 dagen met 12 man naar Dublin tijdens St. Patricksday *O*. Iemand ervaring mee?
Voor de zomervakantie nog geen idee, het liefst weer een bestemming buiten Europa (Bali, 2010), mits een redelijk betaalbare trip van max. 3 weken. Suggesties?
Dublin tijdens Paddy's Day is wild! Vorig jaar geweest en in stijl gevierd; Blood & Whiskey! We hebben nog (te) lang gewacht op de parade, maar na een half uur hadden we het wel gezien. De parade is vooral voor ouderen, kinderen en toeristen.. De pubs is waar je moet zijn! Na een paar dagen was ik helemaal op!

Na Bali zou je India (Goa) kunnen proberen waar je voldoende vakantieresorts hebt en als je je avontuurlijk voelt zijn de mogelijkheden ongelimiteerd.
reset
pi_93107332
Eind september een weekje naar New York :)
pi_93334797
Plan is 4 dagen New York + 4 dagen Washington ergens in het najaar (combinatie citytrip). En een citytrip Portugal was nog een plan, maar of dat wat wordt..

Verder niks gepland nog voor de zomer, zit nu voor mn werk al een half jaar in het buitenland in hotels en vind t nu ook heerlijk om een zomer thuis te zijn ;).
pi_93516057
In juli 12 dagen naar Malta!
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:46:39 #153
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93550792
Gehad
- Januari: 10 dagen Skiën in Oostenrijk
Upcoming

- Maart: 12 dagen Skiën in Italië
- Maart - April: 14 dagen China

Nog op de planning.. maar nog niks geboekt
- Juni, Amerika, rondreizen
- Juli, Spanje oid, strand en zee
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_93556664
Nu op zoek:

Zonvakantie in de meivakantie....Portugal, Griekenland of gewoon meteen hupsakee naar Aruba.
pi_93558119
Komend weekend kort tripje Bratislava
In het voorjaar liftwedstrijd naar Duitsland, telt toch wel als even weg.
In Augustus 2 weken curacao.
En wie weet in het najaar nog ergens een weekendje weg.
Too much is never enough!
pi_93579504
Tot 2 augustus Australie en Nieuw Zeeland, ben daar nu voor afstudeerstage, voelt als een lange vakantie.
Eind augustus Bilbao. Iemand daar al eens geweest? Hoe is het daar?
Kwaliteit kende geen recessie
  zondag 6 maart 2011 @ 21:17:06 #157
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_93742975
vooral gebrek aan tijd dit jaar :(

maar een verleng weekend Madrid , een cruise bij Royal Caribbean en aansluitend een 10tal dagen op de voormalige route66 tuffen staan al geboekt
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_93893774
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:21 schreef exode het volgende:
Nu op zoek:

Zonvakantie in de meivakantie....Portugal, Griekenland of gewoon meteen hupsakee naar Aruba.
Nou de meivakantie is rond: Dominicaanse Republiek...heerlijk 9 dagen helemaal niets!
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:02:33 #159
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_94558435
Net een midweek Veluwe gedaan

20 Mei met de camper naar Zweden mits mooi weer, en anders Zuid-Frankrijk en via Italië terug

In Juli 5 dagen naar Jersey

In Augustus/September een week naar Oostenrijk in een appartement

En nog net dit jaar nog, 31 December naar Oostenrijk, maar we zijn nog een vrije plek aan het zoeken :{

aiai, en nog steeds dagen over :7
pi_94558475
Over 3 weken, 25 dagen naar Indonesie, en aan het einde van dit jaar tot 14 january volgend jaar een maand naar Kaapstad, Zuid Afrika....

En ik denk met het vaste groepje nog een lang weekend een Stockholm/Berlijn of een andere europese stad waar je goedkoop heen kan vliegen :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:07:09 #161
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94558584
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:02 schreef penny-wise het volgende:

In Juli 5 dagen naar Jersey

Ga je naar het Grassroots festival?
reset
pi_94558669
Zit te denken aan een maandje India.
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:14:27 #163
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_94558870
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Ga je naar het Grassroots festival?
Er is altijd wel een festival rond die tijd maar of dat deze is? Een vriendin van mij woont daar en doet altijd mee.
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:32:20 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94559558
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:14 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Er is altijd wel een festival rond die tijd maar of dat deze is? Een vriendin van mij woont daar en doet altijd mee.
Grassroots is in juli idd. Ik zal er dit jaar waarschijnlijk ook bij zijn; op zondag verhuis ik naar Jersey voor minstens 6 maanden.
reset
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:32:53 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94559587
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:09 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Goed idee en lekker goedkoop! :)
reset
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:23:18 #166
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_94561428
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Grassroots is in juli idd. Ik zal er dit jaar waarschijnlijk ook bij zijn; op zondag verhuis ik naar Jersey voor minstens 6 maanden.
Heerlijke plek om te wonen. Ben er al 2 keer geweest.
pi_94571584
Ibiza. En ik wil eind augustus nog een aantal dagen weg. Liefst naar Palermo.
pi_94571939
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:09 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Doen! ^O^
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:51:53 #169
154052 RobertVH
I am your father
pi_94635796
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 05:48 schreef kenowa het volgende:

[..]

Ik zit in Almaty voor een half jaar, mijn vrienden verklaarde me ook voor gek. Goede bestemmingen trouwens! Maar hoezo heb je een LOI nodig voor Kirgizië naar mijn weten heb je die daar niet nodig. In ieder geval veel plezier je planning ziet er heel erg goed uit!

Ik keek nogmaals naar je kaart (ziet er echt goed uit!) waar wil je precies Oezbekistan in? Men zegt en ik las dat er maar twee 'gebruikelijke' grensovergangen zijn namelijk bij Shymkent en tussen Beyneu (KZ) en Nukus (Oez). Ik wil me verder niet met je reis bemoeien want je zult ongetwijfeld weten wat je wilt, maar wij gaan binnenkort naar Turkistan en Aralsk omdat dat echte highlights schijnen te zijn. Anyway, heel veel plezier maar dat moet wel goed komen!

Mijn bestemmingen voor 2011; Kazachstan, Kirgizië, Oezbekistan, India, Frankrijk en Engeland
Niet zo'n heel snele reactie van mij, maar alsnog:

Planning is om vanuit Turkmenistan Konye-Urgench Oezbekistan in te gaan bij Nukus, en exit bij Shymkent.

Turkistan staat ook ergens op mn to-do lijstje, de jongen bij de ambassade in Nederland noemde het wel een 'gevaarlijk' gebied. (Bij het ophalen van mijn visa werd ik dan ook aangesproken met 'danger-tourist' :P )

Maar Turkmenistan is afhankelijk of ik mijn Iraanse visum krijg, welke ik nog steeds niet heb, eerste keer werd ik afgewezen (na 2 maanden....) nu via een ander bureau geprobeerd, maar in Iran staat heel veel op hold gezien feestdagen/vakantie.... Als alles goed gaat kan ik hem in Baku ophalen. :)

Visum Kirgizië; je hebt gelijk, geen LOI nodig. :)

De eerste twee landen kan ik trouwens afstrepen, Turkije & ik zit op dit moment in Iraaks Koerdistan. :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:52:24 #170
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94637775
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:51 schreef RobertVH het volgende:

Planning is om vanuit Turkmenistan Konye-Urgench Oezbekistan in te gaan bij Nukus, en exit bij Shymkent.

Vergeet niet een flesje van deze cartoondictator mee te nemen. :P

reset
pi_94656951
In april vier dagen naar Parijs, in juni vier weken naar de V.S. en Canada en in oktober een paar dagen naar Keulen.

En ik hoop in juli en augustus ook nog een weekje weg te kunnen.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_94668355
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:13 schreef krapula het volgende:

Naast Iran ook nog een korte vakantie naar Hongarije + Bosnië.
pi_94848985
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:51 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Hier ook een wat latere reactie.. ben net gisteren terug gekomen uit Oezbekistan, het was een mooie reis. We zijn maar tot Buhkara gekomen aangezien mijn lessen hier weer zijn begonnen moesten we op tijd weer terug. Bhukara is leuk en mooi maar erg toeristisch, ze zijn nu vollop aan het renoveren en volgende maand vindt er een festival plaats voor de opening.. weet niet wanneer je er aan komt, maar houd er rekening mee dat er dan waarschijnlijk geen plekken zijn om te overnachten. Verder was Samarqand erg mooi maar eigenlijk ook best toeristisch.. We hebben twee nachten bij een man in Nutara geslapen en dat was erg leuk, alleen jammer dat er verder weinig te doen is in Nutara. Tashkent was wel heel erg leuk, het is niet zozeer een mooie stad (wel mooier dan Almaty) maar we hadden een vriendin bij ons die uit Tashkent komt en zij kende alle mooie plekjes. De Chorsu bazaar is zeker een aanrader als je van bezaars houdt.

Houd rekening met een lange wachttijden bij de grens, het heeft ons ongeveer 5 uur geduurd en het was een hele ervaring.. wel werden we vaak voor gelaten en hebben de mensen ons process versnelt. Niet iets om trots op te zijn, maar goed zij bepalen hoe je doorgang daar verloopt.

Turkestan vond ik niet heel erg spannend of gevaarlijk over komen.. sterker nog we kwamen daar op de bazaar in contact met een aardige man die ons uiteindelijk naar een mooie plek buiten Turkestan bracht. Wellicht kan het gevaarlijk zijn als je er s'nachts rond loopt, wij hadden er maar 1 dag en dat is eerlijk gezegd ook wel voldoende.

Geniet er van, je gaat naar hele mooie plekken!
pi_94893239
Eind mei een week naar New York. Ik hoop in de zomer ook nog een week weg te kunnen.
pi_94975036
Den Haag en Scheveningen op 14 april *O*
Werewolf
  maandag 4 april 2011 @ 00:28:36 #176
213360 ChrisMoneymaker
heeft geen idee.
pi_95007999
Maart: Valencia
Mei: Liverpool

en nog op de planning dit jaar, maar nog niet helemaal concreet:

Denemarken/Zweden (juli/augustus)
en twijfel nog tussen Servie/Kroatie of Helsinki, ergens in oktober.
  maandag 4 april 2011 @ 00:40:38 #177
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_95008338
In mei naar de Mille Miglia in Italie. *O*
In juni een weekje Duitsland, in de buurt van de Nurburgring. O+
September 2 weken Oostenrijk in een gehuurd huis. :)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_95017889
Tot nu toe:
-weekend Indonesië
-weekend Melaka, Maleisië
-week zuid Sri Lanka
-weekend Brunei & Labuan, Maleisië

Over twee weken vijf dagen naar Penang en Langkawi in Maleisië, zin in!

Verder heb ik nog twee maanden reizen door ZO Azie voor de boeg: Maleisie, Thailand, Cambodja, Vietnam en Bali. Vervolgens een trip door de Balkan: Kroatië, Bosnië (Mostar), Montenegro en Servië.

Het is een prachtig reisjaar!
TRV
pi_95020975
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:07 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Zakynthos is net zo erg, alleen daar zitten geen Nederlanders maar Engelsen.
pi_95022399
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:11 schreef HomoSaabiens het volgende:
Tot nu toe:
-weekend Indonesië
-weekend Melaka, Maleisië
-week zuid Sri Lanka
-weekend Brunei & Labuan, Maleisië

Over twee weken vijf dagen naar Penang en Langkawi in Maleisië, zin in!

Verder heb ik nog twee maanden reizen door ZO Azie voor de boeg: Maleisie, Thailand, Cambodja, Vietnam en Bali. Vervolgens een trip door de Balkan: Kroatië, Bosnië (Mostar), Montenegro en Servië.

Het is een prachtig reisjaar!
Je woont niet in NL neem ik aan?
Als je een weeknd naar indonesie of maleisie gaat..
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:03:48 #181
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_95076957
Dit word een fijn jaar O+

In mei 4 dagen naar Stockholm.

In de zomervakantie van 2 tot 24 augustus naar Maleisie/Singapore
De volgende plekken doe ik aan:
Kuala Lumpur
Cameron Highlands
Penang/Georgetown
Singapore
Langkawi

Binnenlandse vluchten allemaal via Airasia geboekt * zeer goedkoop en comfortabele vliegtuigen )

Vlucht van Dusseldorf naar Kuala Lumpur via Emirates.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_95078646
@Ghostinthemachine: inderdaad, ik woon in Singapore.

Klinkt als een mooie trip! AirAsia is inderdaad meer dan prima, niks op aan te merken.
TRV
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:25:30 #183
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_95083195
Ik ben in januari teruggekomen van een rootsreis India, en in mei/juni nog even paar weekjes bijkomen in Turkije
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  zondag 17 april 2011 @ 10:41:16 #184
154052 RobertVH
I am your father
pi_95613154
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:12 schreef kenowa het volgende:

[..]

Houd rekening met een lange wachttijden bij de grens, het heeft ons ongeveer 5 uur geduurd en het was een hele ervaring.. wel werden we vaak voor gelaten en hebben de mensen ons process versnelt. Niet iets om trots op te zijn, maar goed zij bepalen hoe je doorgang daar verloopt.
[..]
Trage grensovergangen ben ik al op ingesteld. :p
Irak-Turkije: 12 uur
Turkije-Georgië: 4 uur

De eerste vanwege het trage handelene van de turkse grenspolitie en het is de enige grens overgang waar ongeveer alles wat geimporteerd wordt naar Irak langs komt (en weer terug)
De tweede vanwege een internet probleem bij de turkse grenspolitie, vaag verhaal allemaal.

Even op een ander punt, mijn trip naar Iran is zo goed als zeker van de baan, mijn aanvraag voor goedkeuring van het MFA in Iran is 2x afgewezen... Naar Iran vliegen zou nog een mogelijkheid kunnen zijn, zo zou ik een visa kunnen krijgen op aankomst op het vliegveld... Al bij al mooi balen dus. :(
  woensdag 20 april 2011 @ 12:15:27 #185
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_96463293
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:31 schreef md89 het volgende:
Eind september een weekje naar New York :)
Edit: Inmiddels is dit New York/Washington geworden. En in juni 11 dagen Orlando, FL :)
pi_96478968
Weeknd Barcelona
Paar dagen Moscow

Hopelijk eind van het jaar richting Australie voor een lange periode.
pi_96480648
Ik heb echt nog geen flauw idee, dus nu maar een beetje door TRV spitten om wat inspiratie op te doen :')
pi_97136802
Blanes dit jaar, ben benieuwd.
pi_97137500
2e helft van vorig jaar in Toronto gezeten en afgesloten met 2,5 week USA. Deze zomer ff niet, geld is gewoon op (oja en ik moet stage lopen..). Ga nog ff een weekendje naar Wenen maar dat is het. Volgend jaar april weer paar weken naar USA.
  zondag 22 mei 2011 @ 00:00:54 #191
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_97138853
Vooralsnog zal het dit jaar bij een weekje Londen blijven (ivm BigScreen event)

Wat ik wil is een ander verhaal. Ik zou graag richting Nieuw Zeeland en Tahiti gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:56 schreef GerKuipers het volgende:
Mijn agenda voor April: Moorea - Tahiti - Bora Bora, uhrrrr.
Post de foto's!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kptelmo op 22-05-2011 00:16:09 ]
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  zondag 22 mei 2011 @ 00:05:35 #192
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_97139114
naar Albufeira iemand daar ervaring mee?
pi_97139178
Ik ga voor het 28ste achtereenvolgende jaar naar Terschelling. :P
pi_97256752
Begin mei ben ik twee weken naar Shanghai geweest, een volstrekte aanrader als je van steden houdt! Van de zomer ga ik zeilen op de Noordzee, de route moet ik nog bedenken zal afhangen van de wind. Zal wellicht Workum - Amsterdam - Rotterdam (binnendoor) - IJmuiden - Den Helder - Terschelling - Helgoland - Delfzijl - Groningen - Workum worden. Voor december heb ik Hong Kong/Shenzhen op het programma staan.
  maandag 6 juni 2011 @ 07:39:28 #195
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97774511
Wij gaan drie weken naar Oostenrijk :Y
Eerst naar Wenen, daarna naar Innsbruck en als afsluiten gaan we naar het Ötztal om te wandelen in de bergen.

Eigenlijk is het een vakantie/huwelijksreis, want we trouwen ook later deze maand :)
(Un)masking for the greater good.
pi_97861486
Twee weken Californie.
Paar dagen Cork, Ierland als het deze keer wel doorgaat :') .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_97874333
2 weken Lefkas-Meganisi-Preveza-Parga (Griekenland) juni/juli
4-5 dagen Schotland (Edinburgh en Aberdeen) juli
1 week Denemarken (Noordwest kust en wellicht ook Arhus) augustus

Verder staat Sevilla en Londen op het programma voor het najaar..
pi_97875380
2 weken portugal & spanje

en dan in oktober nog wel een stedentripje berlijn o.i.d.
pi_97875423
Thailand, vlieg op 11 september (leuke vliegdatum :+) en kom waarschijnlijk dit jaar niet meer terug naar Nederland :7

Eerst naar het zuiden van Thailand (kan niet wachten tot ik een week lang op een live aboard zit om alleen maar te duiken), dan het noorden en vervolgens door naar Laos, Vietnam etc.
pi_97876018
USA :)

Los Angeles - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles

:D
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:15:12 #201
302853 themole
graaft totaal door.
pi_97876242
*O* Oost Canada *O*
Toronto - Niagara Falls - Ottawa - Montreal - Quebec zijn al zeker, de rest van de 3 weken moeten we nog plannen. :)
Niet altijd serieus
pi_97881766
Deze maand een week Nederlans en deze winter 2 weken naar Mauritius O+
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:04:36 #203
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97883406
We gaan ook nog een paar dagen naar Berlijn :)
pi_97995071
januari + februari: Marokko (Fez, Marrakech, Atlas-gebergte, Sahara)
maart: Duitsland (Berlijn)
april: Frankrijk (Parijs)
juni: Frankrijk (Parijs)
juli + augustus: liftend naar Turkije, dan Georgië, Armenië, Azerbeidzjan, Rusland, Oekraïne, Moldavië, Roemenië, Hongarije, en weer liftend naar huis.
september: Duitsland (Berlijn)
oktober: Duitsland (Hamburg)

En wellicht nog na de zomer een keer naar Londen, Noorwegen, Andorra, Monaco of Wales.
pi_98009660
Boedapest + Praag met interrail.
En misschien nog Berlijn erbij.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:10:26 #206
301885 jenb2002
travel fan
pi_98025324
China in Oktober.
3 weken van Beijing, via Shanghai naar Hangzhou.
easy going. met trein. *O* w/
pi_98038726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:01 schreef polariteit het volgende:
USA :)

Los Angeles - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles

:D
Via welke reisorganisatie heb jij dit geregeld? Ben zelf met een paar vrienden van plan dit ook te gaan doen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:08:08 #208
213360 ChrisMoneymaker
heeft geen idee.
pi_98041973
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2011 00:28 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Maart: Valencia
Mei: Liverpool

en nog op de planning dit jaar, maar nog niet helemaal concreet:

Denemarken/Zweden (juli/augustus)
en twijfel nog tussen Servie/Kroatie of Helsinki, ergens in oktober.
Liverpool ondertussen done, ook even Manchester meegepakt. Denemarken + Zweden is geboekt, nog een kleine maand..

Ben me nu alvast aan het orienteren op 2012.. Rusland klinkt erg aanlokkelijk. Trans Mongolie Express lijkt me wel wat. Zie ik ook meteen iets van Mongolie en China.
  zondag 12 juni 2011 @ 13:07:09 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98060450
(Noord-)Engeland en Schotland (lees: Edinburgh) *O*.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98061793
Twee weken Portugal en nog een paar dagen Londen. :)
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zondag 12 juni 2011 @ 16:30:26 #211
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98068317
4 weken naar Thailand, lekker rondtrekken ;)
En probeer nu nog een last minute te scoren naar de zon maar dat wil niet zo voor een dag of 5 :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 12 juni 2011 @ 16:37:17 #212
154052 RobertVH
I am your father
pi_98068621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:12 schreef kenowa het volgende:

[..]

Hier ook een wat latere reactie.. ben net gisteren terug gekomen uit Oezbekistan, het was een mooie reis. We zijn maar tot Buhkara gekomen aangezien mijn lessen hier weer zijn begonnen moesten we op tijd weer terug. Bhukara is leuk en mooi maar erg toeristisch, ze zijn nu vollop aan het renoveren en volgende maand vindt er een festival plaats voor de opening.. weet niet wanneer je er aan komt, maar houd er rekening mee dat er dan waarschijnlijk geen plekken zijn om te overnachten. Verder was Samarqand erg mooi maar eigenlijk ook best toeristisch.. We hebben twee nachten bij een man in Nutara geslapen en dat was erg leuk, alleen jammer dat er verder weinig te doen is in Nutara. Tashkent was wel heel erg leuk, het is niet zozeer een mooie stad (wel mooier dan Almaty) maar we hadden een vriendin bij ons die uit Tashkent komt en zij kende alle mooie plekjes. De Chorsu bazaar is zeker een aanrader als je van bezaars houdt.

Turkestan vond ik niet heel erg spannend of gevaarlijk over komen.. sterker nog we kwamen daar op de bazaar in contact met een aardige man die ons uiteindelijk naar een mooie plek buiten Turkestan bracht. Wellicht kan het gevaarlijk zijn als je er s'nachts rond loopt, wij hadden er maar 1 dag en dat is eerlijk gezegd ook wel voldoende.

Geniet er van, je gaat naar hele mooie plekken!
Samarkand was mooi maar over de top toeristisch zeg. Die muur die ze om de toeristische plekken hebben gebouwd om de doorsnee toeristen uit de 'normale' stad te houden, ik spreek niet uit ervaring maar ik kreeg bijna een oost-/west-Berlijn idee. :')

Bukhara was al een stuk beter inderdaad, en Khiva nog beter. :)
Morgen naar Turkestan, ben benieuwd hoe 'gevaarlijk' het is _O-
  maandag 13 juni 2011 @ 12:36:30 #213
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_98106996
Vakantie; ik ga zondag 7 augustus weg naar Les Houches wat vlakbij Chamonix ligt. Vanaf dan zit ik 11 dagen in het redelijke hooggebergte.

Ik ga de Tour du Mont blanc lopen samen met een vriend. Starten vlakbij Chamonix op dinsdag 9 augustus en lopen tegen de klok in richting Italie, vervolgens naar Zwitserland en dan weer terug naar waar we gestart zijn. Het is 175km ( voornamelijk tussen de 1200 en 2900m ) en dat willen we doen in 9 dagen en we nemen 2 rustdagen dus zijn 11 dagen onderweg. Het is niet te vergelijken met welk wandelevenemt dan ook in Nederland. Je maakt immers veel meters waarin je alleen maar stijgt of daalt.

Van de auteur Loes Lautier hebben we een boekje aangeschaft en op basis daarvan de route samengestelt. Er is 1 hoofdroute de zogenaamde GR en er zijn veel varianten. Wij lopen 75% van de route op varianten omdat dat mooier, uitdagender, minder druk en gevarieerder is. We zijn ons er wel van bewust dat dat ook veel zwaarder is. De langste dag zal een route van 12uur zijn, de meeste andere liggen tussen de 6 en 10 uur per dag.

Ik heb niet veel maar wel wat ervaring maar we zullen zeker wel wat gaan trainen daarvoor want ik wil het helemaal rond lopen. Veel ervaring heb je ook niet nodig maar qua buitensport heb ik wel wat. Ik zie het best als een uitdaging namelijk. Het is niet zomaar een wandeling en een goede voorbereiding ishet halve werk . De route staat al een tijd vast, nu bezig met het uitvissen waar we willen overnachten. We overnachten in refuges en op kleine campings. Sommige moet je vantevoren boeken omdat het druk zou kunnen zijn. Hebben ook een packlist voor materiaal e.d naast goede schoenen, rugzak, wandelstokken en m'n mammut jas heb je nog best veel kleine dingetjes ook nodig. Heb sinds een halfjaar de Canon 550d dus ik zal wel wat mooie plaatjes gaan schieten

Ik zal proberen of ik de route in kaart kan brengen en wellicht kan posten hier. Ben er wel enthousiast over dus vandaar deze lap text Ben ook wel beniewd naar het weer want niets is zo veranderlijk als het weer en helemaal in de Alpen. We lopen ook aan de noord- en zuidzijde. Ongetwijfeld hebben we dag of mischien wel 2 alleen maar regen. Een beetje kennis van het weer is dan wel leuk om te hebben, de veranderingen waarnemen of verwachten. klein mobiel weerstation gaat mee en het weerboekje uiteraard.

Hier enkele links met info en foto's;

http://www.alpineexploratory.com/image/tourdumontblancphotos.html

http://www.walkingthetmb.com/

http://www.wandelpaden.com/Rubriek7a.html
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_98234051
Ik heb dezen trip in de planning staan http://www.africaexpedition.nl/
  donderdag 16 juni 2011 @ 07:28:51 #215
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_98236687
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zijn wij vorig jaar geweest. Edinburgh is een geweldige stad :Y
pi_98240313
Januari: Parijs
Februari: Venetie
April: Oslo
Mei: Honolulu
Juni: Pisa/Florence
Juli: Minsk -> Kiev
December: Brazilie

De rest zien we later wel. (Beetje te veel West-Europese steden naar mijn goesting, maar dat komt omdat ik vooral reis met een niet-Europeaan).
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:39:19 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_98265353
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hé tof, ik ook. Misschien komen we elkaar tegen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:56:08 #218
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_98269759
Sandos Caracol Eco Resort in Mexico voor 16 dagen :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:29:40 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100406894
Dit topic was er al langer dan die andere recente en kleinere..

update:

Jan: 1x USA/California/LA
April: 2x Engeland (Londen)
Mei: 2x Engeland (Londen)
Juni: 2x Engeland (Londen) 1x Guernsey
Juli: 1x Engeland (Londen), 1x Nederland
Aug: 1x Engeland (Londen), 1x Sark
Sept: 1x Oostenrijk, 1x Engeland (Isle of Wight)
Oct of Nov: Misschien Uganda, Zimbabwe, Botswana, Namibie
Dec: Colombia, Brazilie, Uruguay, Argentinie

Reisjes naar Londen zijn om familie, vrienden en m'n huis daar te bezoeken. Vanaf eind sept ligt het er ook aan waar ik woon.
reset
pi_100407511
December/januari: met een vriend van me rondgetrokken in een Landrover door Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Mozambique en Swaziland. Daarvoor (vanaf begin september 2010) voor stage in Z-A gewoond

April: stedentrip van 6 dagen naar Kiev en Chernobyl (Oekraïne)

Juli: Stedentrip naar Wroclaw (Polen)

Augustus: Stedentrip Marrakech En Atlas in 8 dagen (Marokko)

Eind van het jaar wellicht nog naar Belgrado of Budapest.
pi_100414823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:45 schreef Q158 het volgende:
Ik heb dezen trip in de planning staan http://www.africaexpedition.nl/
Wij beginnen ook over een maand aan zo'n soort trip, alleen dan naar singapore !
pi_106515040
Mijn vakantiebestemming 2012, het gaat helemaal top worden.

http://www.africaexpedition.nl/route/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')