Denk dat het geheel aan de periode ligt. Als je na de examens gaat is het juist allemaal van jullie leeftijd daarquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef De-Hamster het volgende:
Mwa, TRV leek me meer voor de mensen die echt vakantie gingen vieren en met mijn OP en plaatsen als Salou, Lloret of Sunny Beach leek het mij niet echt passend om tussen de cultuursnuivers te staan.
@Westerling & @Linuxje: Zelf heb ik het gevoel dat we dan tussen allemaal mensen lopen die net een paar jaar ouder zijn. En Salou, Lloret, en Bulgarije is toch nog meer gericht op iets jonger of valt dat mee?
Hehe grappig, hier precies hetzelfde. Wordt vermoedelijk ook 1 van die bestemmingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:46 schreef nattermann het volgende:
Ver weg. Ouders zijn 25 jaar getrouwd, dus waarschijnlijk in de richting van Indonesië/Bali oid.
jezus wat een toeval hiero. Maat van mij komt morgen terug van die newcastle cruise. en van de zomer gaat hij ook naar kroatiequote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:07 schreef FCZwolleZuid het volgende:
In april wil ik een minicruise naar Newcastle met overnachting in Newcastle. En in de zomervakantie naar een rustig deel van Griekenland (Zakynthos denk ik aan) waar je niet overhoop wordt gelopen door tokkies in o o cherso tshirtjes. Of ik wil naar Kroatië.
Nou de bedragen wat hierboven zijn zijn toch wel maximaal, meer dan 600 euro voor de reis zelf wil k niet uitgeven aangezien je ook nog wel 30/40 euro de dag aan zakgeld mee moet gaan nemen. Daarnaast hebben wij totaal niet de behoefte aan cultuur en wordt het gewoon een ordinaire zuipvakantie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:37 schreef speknek het volgende:
Als je het geld hebt zou ik Griekenland doen, qua strandbestemmingen vond ik dat mooier dan Spanje, plus dat, mocht je een keer gek willen doen en wat cultuur bekijken, kan dat daar ook. Bijkomend voordeel is dat er daarom meer vrouwen zitten dan in de Spaanse badplaatsen.
Hmm, nu zal ik eens kijken of dat ook nog een optie zou kunnen zijn. De zuipvakantie komt goed, haha vrouwen gaan zeker niet mee al heeft inclusief mezelf van de 6, 4 man een vriendin atm.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:42 schreef _GdR_ het volgende:
18, 19 en 20. te jong voor Chersonissos? ik denk dat je dan ongeveer al te oud ben.
Maar ga op zo'n achterlijke zuip vakantie nu het nog kan. heb het vroeger ook gedaan en alleen de herinneringen maken het al de beste vakantie ooit.
en neem geen vrouwen mee.
Ik ben vorig jaar met mijn examenreis naar chersonissos geweest en heb daar echt de tijd van mijn leven gehad. We waren met z'n tienen en aanvankelijk dacht ik ook dat het niets zou worden, omdat het voornamelijk Nederlanders zijn die daar heen gaan. Er hangt echter een hele andere sfeer daar en iedereen is daar als het ware je vriend, mede omdat het vooral vwo'ers zijn die daar in de examenperiode gaan (rond juni). Wat je op TV ziet is meestal het hoogseizoen wanneer de leeftijd ook wat hoger ligt en het (te) druk is en er ander soort volk komt. Ik ga deze maand stoppen met m'n studie en zou zo graag terug willen, alleen studeert mijn vriendengroep van vorig jaar wél door, wat op zich wel jammer is jammer. Misschien dat ik nog wat mensen kan optrommelenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:26 schreef tliciouz het volgende:
En even over chersonissos, dan kun je beter in NL blijven, als ik dat sunny beach enzo op tmf zie, verschrikkelijk.
Bij Beachmasters zit er een vliegreis bij, bij Otel boek je alleen je appartmentquote:Op maandag 10 januari 2011 14:00 schreef De-Hamster het volgende:
Zie ik iets over het hoofd? Want dit ziet er wel heel goedkoop uit.
Ik ga inderdaad met mijn gezin naar Zweden als ik een goedkope vakantie wil. Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:16 schreef wise het volgende:
ik hoop op Florence (toscana), Italie voor 12 dagen, en anders 3,5 week touren in USA en als dat niet lukt dan 2,5 week naar kennisen in Zweden.
iig geen vakantieplekken waar de burger met gezin/vrienden naar toe gaan.Das te goedkoop.
Dan nog is het toch super goedkoop aangezien je een vliegreis erbij kunt boeken en dat zal toch zeker niet zo duur zijn?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij Beachmasters zit er een vliegreis bij, bij Otel boek je alleen je appartment
Voor een retourtje Amsterdam - Varna ben je wel snel 300 euro kwijt. Als je het zelf wilt regelen kan dat natuurlijk ook, dan vlieg je bijvoorbeeld voor 90 euro eindhoven - sofia en pak je daar voor 15 euro de treinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Dan nog is het toch super goedkoop aangezien je een vliegreis erbij kunt boeken en dat zal toch zeker niet zo duur zijn?
Hier ook een paar ouders die zoveel jaar getrouwd zijn. Hier wordt het waarschijnlijk New York en wat verder landinwaarts, richting de Niagara falls ed.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Westerling het volgende:
[..]
Hehe grappig, hier precies hetzelfde. Wordt vermoedelijk ook 1 van die bestemmingen.
Leuke reizen. Als ik naar Noorwegen ga wil ik ook naar de Lofoten, wel een enorm eind rijden (ik wil ook met de auto)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef jvoet het volgende:
In april via een groepsreis van Peking naar St. Petersburg (transmongolie). Ik had dit al willen doen in 2007, maar elk jaar vond mijn werk nodig om een project te starten in april, en nu eindelijk niet :-).
In juni naar Armenie, vliegen & huurauto met een maat, beetje stappen in Yerevan ofzo. Het schijnt dat er knappe dames wonen in Armenie, en nu willen we het toch wel eens bewijzen of niet.
In augustus naar de Fjoren & Lofoten in Noorwegen, met de auto via Denemarken.
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:07 schreef partyverhuuroldenzaal.nl het volgende:
First time ever naar Spanje... 't Zal mij benieuwen...!
Cool! En denk het niet neequote:Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef RobertVH het volgende:
Ik ben op dit moment bezig(net begonnen) met visa regelen voor de volgende reis:
Turkije, Koerdisch Irak, Georgie, Armenië, Azerbaijan, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan, Kyrgyzië, Tadzjikistan.
Wedden dan die niet in de D-reizen top 5 staan voor komend jaar.![]()
Iemand nog tips?
Wauw! Zo'n soort reis zou ik ook gráág nog willen doen! Naar het schijnt zijn er nog heel veel oudheden (tempels, e.d) te vindenquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef RobertVH het volgende:
Ik ben op dit moment bezig(net begonnen) met visa regelen voor de volgende reis:
Turkije, Koerdisch Irak, Georgie, Armenië, Azerbaijan, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan, Kyrgyzië, Tadzjikistan.
Wedden dan die niet in de D-reizen top 5 staan voor komend jaar.![]()
Iemand nog tips?
NIks aparts aan, via Weeze vliegen is gewoon goedkoper. Schiphol is best duur, vaak kan je voor intercontinentale vluchten goedkoper boeken via Brussel/Dusseldorf international & voor europese vluchten Weeze/Charleroi/Ehv/Rotterdam. Kan veel geld schelen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:10 schreef De-Hamster het volgende:
http://www.beachmasters.n(...)ies%2Fnl_NL%2Fb%3D1#
Dit appartement zal het waarschijnlijk worden, 8 man, 620 euro per persoon ongeveer voor 15 dagen via Weeze. Via Schiphol kan je 12 dagen boeken voor 650 euro per persoon. Vrij apart,
Hoe is Zim je bevallen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:21 schreef Skv het volgende:
Ben nu in Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Mozambique en Swaziland geweest. Ga nog een weekje naar de Belgische Ardennen, een week naar Kiev (Oekraïne) en een week naar Marrakech (Marokko).
Reistechnisch een interessant jaar.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Dit topic is een probaat medicijn tegen januari-blues!![]()
Ik hoop geld genoeg te hebben om een zeilboot te huren in Turkije, schijnt heel mooi te zijn.
Aanleggen in baaitjes waar niemand anders komt, om je eigen boot heen zwemmen in kristalhelder blauw water.. vers gevangen vis eten in kleine restaurantjes..
Erg gaaf, zie het topic daarover die ik eerder heb geopend. Zal meer foto's uploaden de komende tijd!quote:Op zondag 16 januari 2011 14:59 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe is Zim je bevallen?
Er was al zo'n topic trouwens.. Hoe was jouw reisjaar 2010 en wat zijn je plannen voor 2011?
Goa (India)? Er zijn geen megadiscotheken ofzo, maar je kan er prima stappen, drinken en zonnen!quote:Op zondag 16 januari 2011 21:32 schreef MrDrako het volgende:
Waar kun je heen gaan als 25 jarige die wel uit wil kunnen gaan, ook lekker in de zon kan liggen,
zwembad erbij, maar niet tussen de 16-19 jarigen wil staan??
ziet er relaxed uit, echter heb ik vrij in juli/augustus, midden in het moeson seizoen..quote:Op zondag 16 januari 2011 21:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Goa (India)? Er zijn geen megadiscotheken ofzo, maar je kan er prima stappen, drinken en zonnen!
De wat kleinere badplaatsen. Wat mij laatste jaren goed is bevallen: Kos (GR), Alghero (IT, weet alleen niet of je er heel goed uit kunt gaan naast barretjes), Lagos (PT). Iets buiten het hoogseizoen wil ook altijd wel helpen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:32 schreef MrDrako het volgende:
Waar kun je heen gaan als 25 jarige die wel uit wil kunnen gaan, ook lekker in de zon kan liggen,
Jongen, kijk ff op arke.nl daar is het veel goedkoper. 620 voor 15 dagen in een appartement? Ik betaal 511 voor 15 dagen in een hotel met halfpensionquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:10 schreef De-Hamster het volgende:
http://www.beachmasters.n(...)ies%2Fnl_NL%2Fb%3D1#
Dit appartement zal het waarschijnlijk worden, 8 man, 620 euro per persoon ongeveer voor 15 dagen via Weeze. Via Schiphol kan je 12 dagen boeken voor 650 euro per persoon. Vrij apart,
Kosquote:Op zondag 16 januari 2011 21:32 schreef MrDrako het volgende:
He, toevallig. Kameraad van mij heeft ook net een vakantie geboekt, naar Bulgarije voor 600eu per persoon.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:44 schreef De-Hamster het volgende:
Salou is nu eenmaal goedkoper, ga je met de bus kon je zelfs voor 450 euro, maar we hebben voor Bulgarije Sunny Beach gekozen, Appartement Poseidon 600 euro de man. 15 dagen.
Haha oke =). Nou veel plezier alvast dan he!quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:44 schreef De-Hamster het volgende:
Salou is nu eenmaal goedkoper, ga je met de bus kon je zelfs voor 450 euro, maar we hebben voor Bulgarije Sunny Beach gekozen, Appartement Poseidon 600 euro de man. 15 dagen.
Gaaf! NYC amazing, Las Vegas verslavend, San Francisco relaxed! Ik ben jaloers...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:44 schreef Miendientje het volgende:
Eerste reis van 2011 geboekt![]()
In mei eerst naar New York en dan met een camper van San Francisco naar Las Vegas met een mooie omweg.
Dit wordt zeker niet mijn enige reis van 2011
Via dubaiquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:32 schreef nattermann het volgende:
In maart op wintersport naar Ischgl, Oostenrijk.
In de zomer:
[ afbeelding ]
Lekker boeiend.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:49 schreef themole het volgende:
[..]
Via dubai. Dat kan je niet serieus nemen.
Update: zo rond Carnaval ga ik waarschijnlijk enkele dagen met eigen auto naar het Alpengebied; te beginnen met Basel in Zwitserland, daarna oostwaarts via Liechtenstein naar Oostenrijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Dinaridar het volgende:
Wat betreft vakantietrips weet ik nog niet wanneer & waarheen. In juni ga ik wellicht met eigen auto door Europa karren, route is nog onbekend. In september dan misschien voor enkele dagen naar New York City. En verder zullen er in 2011 vast en zeker nog spontane kleinere trips voorkomen
Boston ben ik niet geweest, maar Toronto en NYC wel. Naast dat NYC gewoon ontzettend gaaf is, is Toronto ook een hele mooie stad! Maar goed, Boston schijnt dan ook weer een mooie stad te zijn....quote:In juni zou het doelgebied weleens Scandinavië kunnen worden, en in september wellicht naar Boston en NYC. Of Toronto en NYC? Moet nog beslissen...
Dubai is best leuk om een keer geweest te zijn. Goed 3 dagen Dubai vond ik lang genoeg maar het is geinig om gezien te hebben. En het vliegveld is best mooiquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:49 schreef themole het volgende:
[..]
Via dubai. Dat kan je niet serieus nemen.
In NYC ben ik tot dusver tweemaal geweest en 't is inderdaad een zeer indrukwekkende stad. Toronto nog niet bezocht maar wil dat dit jaar wel doen, schijnt qua omvang ook niet gering te zijn. CN-toren lijkt me een interessante attractie met observatiedek op 500 m hoogtequote:Op zondag 23 januari 2011 07:50 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Boston ben ik niet geweest, maar Toronto en NYC wel. Naast dat NYC gewoon ontzettend gaaf is, is Toronto ook een hele mooie stad! Maar goed, Boston schijnt dan ook weer een mooie stad te zijn....
Toronto is een grote stad ja, groter dan Boston! En als je CN tower ingaat, ga dan ook vooral even op het glazen stuk in de vloer staan als je boven bentquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef Dinaridar het volgende:
[..]
In NYC ben ik tot dusver tweemaal geweest en 't is inderdaad een zeer indrukwekkende stad. Toronto nog niet bezocht maar wil dat dit jaar wel doen, schijnt qua omvang ook niet gering te zijn. CN-toren lijkt me een interessante attractie met observatiedek op 500 m hoogte
Dat klinkt goed, ga je bij deze rondreis ook naar 'Holland'? Lijkt me te grappig om te zien al is er daar ook een dorp die nog Nederlandser is en niet zo toeristisch.quote:Op woensdag 26 januari 2011 01:08 schreef Kruppelhintsje het volgende:
Wij gaan naar the USA, voor de derde keer het geweldige land gaan verkennen!!
Startende in Chicago, en dan een rondreis in het midden noorden.
In 2010 zijn we door het zuidwesten gereisd, en in 2008 door het zuidoosten.
En over een x aantal jaar gaan we emigreren naar Amerika, maar dat zijn nog plannen.
Ja we komen ook in Hollandquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:37 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, ga je bij deze rondreis ook naar 'Holland'? Lijkt me te grappig om te zien al is er daar ook een dorp die nog Nederlandser is en niet zo toeristisch.
Chicago, the windy city, lijkt me ook erg gaaf!
En nummer 2 (of eigenlijk nummer 1, want deze is eerst) is ook geboekt. Lang weekend Londen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:44 schreef Miendientje het volgende:
Eerste reis van 2011 geboekt![]()
In mei eerst naar New York en dan met een camper van San Francisco naar Las Vegas met een mooie omweg.
Dit wordt zeker niet mijn enige reis van 2011
New York, San Francisco en Las Vegas, echt te gek!!!! Las Vegas is wel fucking warm, toen wij er waren vorig jaar 43 graden!! Pfffff.... en 's avonds om 22.00 was het nog 37 graden, echt zweten daar hahahaha...... Have fun, en geniet!quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:36 schreef Miendientje het volgende:
[..]
En nummer 2 (of eigenlijk nummer 1, want deze is eerst) is ook geboekt. Lang weekend Londen.
In mei is het daar toch nog niet zo heet? Vorig jaar in Moskou voor het eerst temperaturen van tegen de 40 graden in een stad mee gemaakt, dat hoef ik niet nog een keer eigenlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:24 schreef Kruppelhintsje het volgende:
[..]
New York, San Francisco en Las Vegas, echt te gek!!!! Las Vegas is wel fucking warm, toen wij er waren vorig jaar 43 graden!! Pfffff.... en 's avonds om 22.00 was het nog 37 graden, echt zweten daar hahahaha...... Have fun, en geniet!
Tussen de 30 en 40 mag je zeker wel verwachten in meiquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:42 schreef Miendientje het volgende:
[..]
In mei is het daar toch nog niet zo heet? Vorig jaar in Moskou voor het eerst temperaturen van tegen de 40 graden in een stad mee gemaakt, dat hoef ik niet nog een keer eigenlijk.
Trek 4-7 dagen uit om vanuit Ulaanbaatar de middle of nowhere te bezoeken. Dat was bij ons het hoogtepunt van de vakantie. Ulaanbaatar is zelf niet zo heel interessant, dus daar kan je een dagje rondlopen en dan heb je het wel gezien. Ik weet niet of je de vliegtickets al hebt geboekt, maar vanaf st Petersburg is ook zeker de moeite. ¤ 80,- treinreis tussen Moskou en st Petersburg + air-berlin vliegt vanaf Dusseldorf naar Petersburg.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef Drassss het volgende:
Het plan is om naar Peking te vliegen en van daaruit naar de treinreis -> Ulaanbaatar - Irkoetsk - Novosibirsk - Perm - Moskou te maken. Elke stad een dag of 2/3 te blijven en dus steeds "treinhoppen" voor 3 weken lang. Iemand nog tips?
Haha, jullie zitten daar tegelijk met vriendinnen van mij, wel bienzen. Komen uit noord-brabant.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:56 schreef De-Hamster het volgende:
Als hij van 28 juli t/m 11 augustus gaat zou dat nog best kunnen
Waar precies en wanneer?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:26 schreef Gigantmaroon het volgende:
Dominicaanse republiek, witte stranden palmbomen!
dan hoop ik dat je ook de omgeving gaat zien? wow 3 weken in Las Vegas zelf zou ik niet uithouden, 1 week was wel voldoendequote:
Je snapt natuurlijk wat de volgende vraag is he?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:53 schreef daankes het volgende:
[..]
Haha, jullie zitten daar tegelijk met vriendinnen van mij, wel bienzen. Komen uit noord-brabant.
Wij gaan zelf 8 tot 18 augustus Bulgarije, 2e keer alleen dit jaar met 6 man inplaats van 13.
Appartement Summer Dreams, met poolbar want dat was een must voor ons!
Ja, dat mag.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:59 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk wat de volgende vraag is he?![]()
Chill! Ik ga het ook doen, maar dan tot Ulaanbaatar en ietsje verder voor de steppen! Heb lang geen traan gelaten, maar weet zeker dat het daar wel gaat gebeuren. Kan helaas niet verder omdat ik nog terug naar Beijing moet en vervolgens richting Dandong (grens DPRK) te gaan. Wanneer ga je ongeveer? Even dezelfde trein pakkenquote:Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef Drassss het volgende:
Het plan is om naar Peking te vliegen en van daaruit naar de treinreis -> Ulaanbaatar - Irkoetsk - Novosibirsk - Perm - Moskou te maken. Elke stad een dag of 2/3 te blijven en dus steeds "treinhoppen" voor 3 weken lang. Iemand nog tips?
Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:13 schreef krapula het volgende:
Komende zomer een maand naar Iran.
althans, als visumshit nog lukt met de huidige ontwikkelingen.
Daar ging ik vroeger ook altijd heen. Naar camping de Meerpaal. Lekker ruim strand. En natuurlijk de "geweldige " disco de jojo.quote:
Heeee, als je in Atyrau (KAZ) komt moet je wel ff bellen hoor, dan drinken we ff wat!quote:Op maandag 7 februari 2011 15:11 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen...![]()
Zal er ook wel aan liggen hoe lang het spelletje ambassadeur pesten/terug roepen gaat duren.
Volgens mij had ik al een keer een lijstje gepost maar dit is mijn planning;
[ afbeelding ]
Over land van Istanbul naar Dushanbe en daarna mogelijk door naar China, hopelijk kan ik eind deze maand/begin Maart op pad.![]()
Note: rode lijn is niet de definitieve/gedetailleerde route, meer een beetje de globale reis richting om een idee te geven
Vertrek datum is afhankelijk hoe lang het nog duurt voor de visums, Azerbaijan, Kazachstan & Tajikistan mag ik al in, voor Kirgyzië, Uzbekistan(wacht op LOI) en Iran(wacht op goedkeuring min. BuZa van Iran) moet ik nog een visum scoren, Turkmenistan ga ik proberen op een transitvisum welke ik in Mashhad(Iran) moet halen
Ook nog even Irak meepikken?quote:Op maandag 7 februari 2011 15:11 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen...![]()
Zal er ook wel aan liggen hoe lang het spelletje ambassadeur pesten/terug roepen gaat duren.
Volgens mij had ik al een keer een lijstje gepost maar dit is mijn planning;
[ afbeelding ]
Over land van Istanbul naar Dushanbe en daarna mogelijk door naar China, hopelijk kan ik eind deze maand/begin Maart op pad.![]()
Note: rode lijn is niet de definitieve/gedetailleerde route, meer een beetje de globale reis richting om een idee te geven
Vertrek datum is afhankelijk hoe lang het nog duurt voor de visums, Azerbaijan, Kazachstan & Tajikistan mag ik al in, voor Kirgyzië, Uzbekistan(wacht op LOI) en Iran(wacht op goedkeuring min. BuZa van Iran) moet ik nog een visum scoren, Turkmenistan ga ik proberen op een transitvisum welke ik in Mashhad(Iran) moet halen
En ik maar denken dat ik de eerste Nederlander ooit was die naar Kazachstan ging, ze keken me zo vreemd en met complete verbazing aan op de ambassade.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:41 schreef Essebes het volgende:
[..]
Heeee, als je in Atyrau (KAZ) komt moet je wel ff bellen hoor, dan drinken we ff wat!
Wat is je planning voor de reis?
Alleen een klein stukje Koerdistan waarschijnlijk, ligt eraan natuurlijk hoe de situatie is op dat moment maar als het het zelfde is als nu durf ik het wel aan, aantal verhalen over gehoord van andere reizigers, ik wil het wel eens zien met m'n eigen ogen. De rest van Irak is me net iets te link op dit moment. Net als Afghanistan, die bewaar ik wel voor over 40 jaar.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ook nog even Irak meepikken?
Er zitten regelmatig Nederlanders in Kazachstan, 'we' zijn namelijk nogal goed in baggerenquote:Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef RobertVH het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik de eerste Nederlander ooit was die naar Kazachstan ging, ze keken me zo vreemd en met complete verbazing aan op de ambassade.![]()
Thanks for de uitnodiging, moeten we zeker even doen, na een paar maanden zou het niet verkeerd zijn uberhaupt een NLer te zien
[..]
Alleen een klein stukje Koerdistan waarschijnlijk, ligt eraan natuurlijk hoe de situatie is op dat moment maar als het het zelfde is als nu durf ik het wel aan, aantal verhalen over gehoord van andere reizigers, ik wil het wel eens zien met m'n eigen ogen. De rest van Irak is me net iets te link op dit moment. Net als Afghanistan, die bewaar ik wel voor over 40 jaar.
Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwamquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:04 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Er zitten regelmatig Nederlanders in Kazachstan, 'we' zijn namelijk nogal goed in baggeren
Ik zit in Almaty voor een half jaar, mijn vrienden verklaarde me ook voor gek. Goede bestemmingen trouwens! Maar hoezo heb je een LOI nodig voor Kirgizië naar mijn weten heb je die daar niet nodig. In ieder geval veel plezier je planning ziet er heel erg goed uit!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwam
wij zitten hier idd voor de olie :-)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwam
Dublin tijdens Paddy's Day is wild! Vorig jaar geweest en in stijl gevierd; Blood & Whiskey! We hebben nog (te) lang gewacht op de parade, maar na een half uur hadden we het wel gezien. De parade is vooral voor ouderen, kinderen en toeristen.. De pubs is waar je moet zijn! Na een paar dagen was ik helemaal op!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:29 schreef Flugel83 het volgende:
Vanaf 16 maart 4 dagen met 12 man naar Dublin tijdens St. Patricksday. Iemand ervaring mee?
Voor de zomervakantie nog geen idee, het liefst weer een bestemming buiten Europa (Bali, 2010), mits een redelijk betaalbare trip van max. 3 weken. Suggesties?
Nou de meivakantie is rond: Dominicaanse Republiek...heerlijk 9 dagen helemaal niets!quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:21 schreef exode het volgende:
Nu op zoek:
Zonvakantie in de meivakantie....Portugal, Griekenland of gewoon meteen hupsakee naar Aruba.
Er is altijd wel een festival rond die tijd maar of dat deze is? Een vriendin van mij woont daar en doet altijd mee.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Ga je naar het Grassroots festival?
Grassroots is in juli idd. Ik zal er dit jaar waarschijnlijk ook bij zijn; op zondag verhuis ik naar Jersey voor minstens 6 maanden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:14 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Er is altijd wel een festival rond die tijd maar of dat deze is? Een vriendin van mij woont daar en doet altijd mee.
Goed idee en lekker goedkoop!quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:09 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Zit te denken aan een maandje India.
Heerlijke plek om te wonen. Ben er al 2 keer geweest.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Grassroots is in juli idd. Ik zal er dit jaar waarschijnlijk ook bij zijn; op zondag verhuis ik naar Jersey voor minstens 6 maanden.
Doen!quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:09 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Zit te denken aan een maandje India.
Niet zo'n heel snele reactie van mij, maar alsnog:quote:Op zondag 20 februari 2011 05:48 schreef kenowa het volgende:
[..]
Ik zit in Almaty voor een half jaar, mijn vrienden verklaarde me ook voor gek. Goede bestemmingen trouwens! Maar hoezo heb je een LOI nodig voor Kirgizië naar mijn weten heb je die daar niet nodig. In ieder geval veel plezier je planning ziet er heel erg goed uit!
Ik keek nogmaals naar je kaart (ziet er echt goed uit!) waar wil je precies Oezbekistan in? Men zegt en ik las dat er maar twee 'gebruikelijke' grensovergangen zijn namelijk bij Shymkent en tussen Beyneu (KZ) en Nukus (Oez). Ik wil me verder niet met je reis bemoeien want je zult ongetwijfeld weten wat je wilt, maar wij gaan binnenkort naar Turkistan en Aralsk omdat dat echte highlights schijnen te zijn. Anyway, heel veel plezier maar dat moet wel goed komen!
Mijn bestemmingen voor 2011; Kazachstan, Kirgizië, Oezbekistan, India, Frankrijk en Engeland
Vergeet niet een flesje van deze cartoondictator mee te nemen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:51 schreef RobertVH het volgende:
Planning is om vanuit Turkmenistan Konye-Urgench Oezbekistan in te gaan bij Nukus, en exit bij Shymkent.
Naast Iran ook nog een korte vakantie naar Hongarije + Bosnië.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:13 schreef krapula het volgende:
Komende zomer een maand naar Iran.
althans, als visumshit nog lukt met de huidige ontwikkelingen.
Hier ook een wat latere reactie.. ben net gisteren terug gekomen uit Oezbekistan, het was een mooie reis. We zijn maar tot Buhkara gekomen aangezien mijn lessen hier weer zijn begonnen moesten we op tijd weer terug. Bhukara is leuk en mooi maar erg toeristisch, ze zijn nu vollop aan het renoveren en volgende maand vindt er een festival plaats voor de opening.. weet niet wanneer je er aan komt, maar houd er rekening mee dat er dan waarschijnlijk geen plekken zijn om te overnachten. Verder was Samarqand erg mooi maar eigenlijk ook best toeristisch.. We hebben twee nachten bij een man in Nutara geslapen en dat was erg leuk, alleen jammer dat er verder weinig te doen is in Nutara. Tashkent was wel heel erg leuk, het is niet zozeer een mooie stad (wel mooier dan Almaty) maar we hadden een vriendin bij ons die uit Tashkent komt en zij kende alle mooie plekjes. De Chorsu bazaar is zeker een aanrader als je van bezaars houdt.quote:
Zakynthos is net zo erg, alleen daar zitten geen Nederlanders maar Engelsen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:07 schreef FCZwolleZuid het volgende:
In april wil ik een minicruise naar Newcastle met overnachting in Newcastle. En in de zomervakantie naar een rustig deel van Griekenland (Zakynthos denk ik aan) waar je niet overhoop wordt gelopen door tokkies in o o cherso tshirtjes. Of ik wil naar Kroatië.
Je woont niet in NL neem ik aan?quote:Op maandag 4 april 2011 12:11 schreef HomoSaabiens het volgende:
Tot nu toe:
-weekend Indonesië
-weekend Melaka, Maleisië
-week zuid Sri Lanka
-weekend Brunei & Labuan, Maleisië
Over twee weken vijf dagen naar Penang en Langkawi in Maleisië, zin in!
Verder heb ik nog twee maanden reizen door ZO Azie voor de boeg: Maleisie, Thailand, Cambodja, Vietnam en Bali. Vervolgens een trip door de Balkan: Kroatië, Bosnië (Mostar), Montenegro en Servië.
Het is een prachtig reisjaar!
Trage grensovergangen ben ik al op ingesteld. :pquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:12 schreef kenowa het volgende:
[..]
Houd rekening met een lange wachttijden bij de grens, het heeft ons ongeveer 5 uur geduurd en het was een hele ervaring.. wel werden we vaak voor gelaten en hebben de mensen ons process versnelt. Niet iets om trots op te zijn, maar goed zij bepalen hoe je doorgang daar verloopt.
[..]
Post de foto's!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:56 schreef GerKuipers het volgende:
Mijn agenda voor April: Moorea - Tahiti - Bora Bora, uhrrrr.
Via welke reisorganisatie heb jij dit geregeld? Ben zelf met een paar vrienden van plan dit ook te gaan doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:01 schreef polariteit het volgende:
USA
Los Angeles - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles
Liverpool ondertussen done, ook even Manchester meegepakt. Denemarken + Zweden is geboekt, nog een kleine maand..quote:Op maandag 4 april 2011 00:28 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Maart: Valencia
Mei: Liverpool
en nog op de planning dit jaar, maar nog niet helemaal concreet:
Denemarken/Zweden (juli/augustus)
en twijfel nog tussen Servie/Kroatie of Helsinki, ergens in oktober.
Samarkand was mooi maar over de top toeristisch zeg. Die muur die ze om de toeristische plekken hebben gebouwd om de doorsnee toeristen uit de 'normale' stad te houden, ik spreek niet uit ervaring maar ik kreeg bijna een oost-/west-Berlijn idee.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:12 schreef kenowa het volgende:
[..]
Hier ook een wat latere reactie.. ben net gisteren terug gekomen uit Oezbekistan, het was een mooie reis. We zijn maar tot Buhkara gekomen aangezien mijn lessen hier weer zijn begonnen moesten we op tijd weer terug. Bhukara is leuk en mooi maar erg toeristisch, ze zijn nu vollop aan het renoveren en volgende maand vindt er een festival plaats voor de opening.. weet niet wanneer je er aan komt, maar houd er rekening mee dat er dan waarschijnlijk geen plekken zijn om te overnachten. Verder was Samarqand erg mooi maar eigenlijk ook best toeristisch.. We hebben twee nachten bij een man in Nutara geslapen en dat was erg leuk, alleen jammer dat er verder weinig te doen is in Nutara. Tashkent was wel heel erg leuk, het is niet zozeer een mooie stad (wel mooier dan Almaty) maar we hadden een vriendin bij ons die uit Tashkent komt en zij kende alle mooie plekjes. De Chorsu bazaar is zeker een aanrader als je van bezaars houdt.
Houd rekening met een lange wachttijden bij de grens, het heeft ons ongeveer 5 uur geduurd en het was een hele ervaring.. wel werden we vaak voor gelaten en hebben de mensen ons process versnelt. Niet iets om trots op te zijn, maar goed zij bepalen hoe je doorgang daar verloopt.
Turkestan vond ik niet heel erg spannend of gevaarlijk over komen.. sterker nog we kwamen daar op de bazaar in contact met een aardige man die ons uiteindelijk naar een mooie plek buiten Turkestan bracht. Wellicht kan het gevaarlijk zijn als je er s'nachts rond loopt, wij hadden er maar 1 dag en dat is eerlijk gezegd ook wel voldoende.
Geniet er van, je gaat naar hele mooie plekken!
Zijn wij vorig jaar geweest. Edinburgh is een geweldige stadquote:Op zondag 12 juni 2011 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
(Noord-)Engeland en Schotland (lees: Edinburgh).
Hé tof, ik ook. Misschien komen we elkaar tegen?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
(Noord-)Engeland en Schotland (lees: Edinburgh).
Wij beginnen ook over een maand aan zo'n soort trip, alleen dan naar singapore !quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:45 schreef Q158 het volgende:
Ik heb dezen trip in de planning staan http://www.africaexpedition.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |