abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:15:12 #201
302853 themole
graaft totaal door.
pi_97876242
*O* Oost Canada *O*
Toronto - Niagara Falls - Ottawa - Montreal - Quebec zijn al zeker, de rest van de 3 weken moeten we nog plannen. :)
Niet altijd serieus
pi_97881766
Deze maand een week Nederlans en deze winter 2 weken naar Mauritius O+
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:04:36 #203
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97883406
We gaan ook nog een paar dagen naar Berlijn :)
(Un)masking for the greater good.
pi_97995071
januari + februari: Marokko (Fez, Marrakech, Atlas-gebergte, Sahara)
maart: Duitsland (Berlijn)
april: Frankrijk (Parijs)
juni: Frankrijk (Parijs)
juli + augustus: liftend naar Turkije, dan Georgië, Armenië, Azerbeidzjan, Rusland, Oekraïne, Moldavië, Roemenië, Hongarije, en weer liftend naar huis.
september: Duitsland (Berlijn)
oktober: Duitsland (Hamburg)

En wellicht nog na de zomer een keer naar Londen, Noorwegen, Andorra, Monaco of Wales.
pi_98009660
Boedapest + Praag met interrail.
En misschien nog Berlijn erbij.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:10:26 #206
301885 jenb2002
travel fan
pi_98025324
China in Oktober.
3 weken van Beijing, via Shanghai naar Hangzhou.
easy going. met trein. *O* w/
pi_98038726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:01 schreef polariteit het volgende:
USA :)

Los Angeles - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles

:D
Via welke reisorganisatie heb jij dit geregeld? Ben zelf met een paar vrienden van plan dit ook te gaan doen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:08:08 #208
213360 ChrisMoneymaker
heeft geen idee.
pi_98041973
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2011 00:28 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Maart: Valencia
Mei: Liverpool

en nog op de planning dit jaar, maar nog niet helemaal concreet:

Denemarken/Zweden (juli/augustus)
en twijfel nog tussen Servie/Kroatie of Helsinki, ergens in oktober.
Liverpool ondertussen done, ook even Manchester meegepakt. Denemarken + Zweden is geboekt, nog een kleine maand..

Ben me nu alvast aan het orienteren op 2012.. Rusland klinkt erg aanlokkelijk. Trans Mongolie Express lijkt me wel wat. Zie ik ook meteen iets van Mongolie en China.
  zondag 12 juni 2011 @ 13:07:09 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98060450
(Noord-)Engeland en Schotland (lees: Edinburgh) *O*.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98061793
Twee weken Portugal en nog een paar dagen Londen. :)
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zondag 12 juni 2011 @ 16:30:26 #211
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98068317
4 weken naar Thailand, lekker rondtrekken ;)
En probeer nu nog een last minute te scoren naar de zon maar dat wil niet zo voor een dag of 5 :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 12 juni 2011 @ 16:37:17 #212
154052 RobertVH
I am your father
pi_98068621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:12 schreef kenowa het volgende:

[..]

Hier ook een wat latere reactie.. ben net gisteren terug gekomen uit Oezbekistan, het was een mooie reis. We zijn maar tot Buhkara gekomen aangezien mijn lessen hier weer zijn begonnen moesten we op tijd weer terug. Bhukara is leuk en mooi maar erg toeristisch, ze zijn nu vollop aan het renoveren en volgende maand vindt er een festival plaats voor de opening.. weet niet wanneer je er aan komt, maar houd er rekening mee dat er dan waarschijnlijk geen plekken zijn om te overnachten. Verder was Samarqand erg mooi maar eigenlijk ook best toeristisch.. We hebben twee nachten bij een man in Nutara geslapen en dat was erg leuk, alleen jammer dat er verder weinig te doen is in Nutara. Tashkent was wel heel erg leuk, het is niet zozeer een mooie stad (wel mooier dan Almaty) maar we hadden een vriendin bij ons die uit Tashkent komt en zij kende alle mooie plekjes. De Chorsu bazaar is zeker een aanrader als je van bezaars houdt.

Houd rekening met een lange wachttijden bij de grens, het heeft ons ongeveer 5 uur geduurd en het was een hele ervaring.. wel werden we vaak voor gelaten en hebben de mensen ons process versnelt. Niet iets om trots op te zijn, maar goed zij bepalen hoe je doorgang daar verloopt.

Turkestan vond ik niet heel erg spannend of gevaarlijk over komen.. sterker nog we kwamen daar op de bazaar in contact met een aardige man die ons uiteindelijk naar een mooie plek buiten Turkestan bracht. Wellicht kan het gevaarlijk zijn als je er s'nachts rond loopt, wij hadden er maar 1 dag en dat is eerlijk gezegd ook wel voldoende.

Geniet er van, je gaat naar hele mooie plekken!
Samarkand was mooi maar over de top toeristisch zeg. Die muur die ze om de toeristische plekken hebben gebouwd om de doorsnee toeristen uit de 'normale' stad te houden, ik spreek niet uit ervaring maar ik kreeg bijna een oost-/west-Berlijn idee. :')

Bukhara was al een stuk beter inderdaad, en Khiva nog beter. :)
Morgen naar Turkestan, ben benieuwd hoe 'gevaarlijk' het is _O-
  maandag 13 juni 2011 @ 12:36:30 #213
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_98106996
Vakantie; ik ga zondag 7 augustus weg naar Les Houches wat vlakbij Chamonix ligt. Vanaf dan zit ik 11 dagen in het redelijke hooggebergte.

Ik ga de Tour du Mont blanc lopen samen met een vriend. Starten vlakbij Chamonix op dinsdag 9 augustus en lopen tegen de klok in richting Italie, vervolgens naar Zwitserland en dan weer terug naar waar we gestart zijn. Het is 175km ( voornamelijk tussen de 1200 en 2900m ) en dat willen we doen in 9 dagen en we nemen 2 rustdagen dus zijn 11 dagen onderweg. Het is niet te vergelijken met welk wandelevenemt dan ook in Nederland. Je maakt immers veel meters waarin je alleen maar stijgt of daalt.

Van de auteur Loes Lautier hebben we een boekje aangeschaft en op basis daarvan de route samengestelt. Er is 1 hoofdroute de zogenaamde GR en er zijn veel varianten. Wij lopen 75% van de route op varianten omdat dat mooier, uitdagender, minder druk en gevarieerder is. We zijn ons er wel van bewust dat dat ook veel zwaarder is. De langste dag zal een route van 12uur zijn, de meeste andere liggen tussen de 6 en 10 uur per dag.

Ik heb niet veel maar wel wat ervaring maar we zullen zeker wel wat gaan trainen daarvoor want ik wil het helemaal rond lopen. Veel ervaring heb je ook niet nodig maar qua buitensport heb ik wel wat. Ik zie het best als een uitdaging namelijk. Het is niet zomaar een wandeling en een goede voorbereiding ishet halve werk . De route staat al een tijd vast, nu bezig met het uitvissen waar we willen overnachten. We overnachten in refuges en op kleine campings. Sommige moet je vantevoren boeken omdat het druk zou kunnen zijn. Hebben ook een packlist voor materiaal e.d naast goede schoenen, rugzak, wandelstokken en m'n mammut jas heb je nog best veel kleine dingetjes ook nodig. Heb sinds een halfjaar de Canon 550d dus ik zal wel wat mooie plaatjes gaan schieten

Ik zal proberen of ik de route in kaart kan brengen en wellicht kan posten hier. Ben er wel enthousiast over dus vandaar deze lap text Ben ook wel beniewd naar het weer want niets is zo veranderlijk als het weer en helemaal in de Alpen. We lopen ook aan de noord- en zuidzijde. Ongetwijfeld hebben we dag of mischien wel 2 alleen maar regen. Een beetje kennis van het weer is dan wel leuk om te hebben, de veranderingen waarnemen of verwachten. klein mobiel weerstation gaat mee en het weerboekje uiteraard.

Hier enkele links met info en foto's;

http://www.alpineexploratory.com/image/tourdumontblancphotos.html

http://www.walkingthetmb.com/

http://www.wandelpaden.com/Rubriek7a.html
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_98234051
Ik heb dezen trip in de planning staan http://www.africaexpedition.nl/
  donderdag 16 juni 2011 @ 07:28:51 #215
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_98236687
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zijn wij vorig jaar geweest. Edinburgh is een geweldige stad :Y
(Un)masking for the greater good.
pi_98240313
Januari: Parijs
Februari: Venetie
April: Oslo
Mei: Honolulu
Juni: Pisa/Florence
Juli: Minsk -> Kiev
December: Brazilie

De rest zien we later wel. (Beetje te veel West-Europese steden naar mijn goesting, maar dat komt omdat ik vooral reis met een niet-Europeaan).
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:39:19 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_98265353
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hé tof, ik ook. Misschien komen we elkaar tegen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:56:08 #218
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_98269759
Sandos Caracol Eco Resort in Mexico voor 16 dagen :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:29:40 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100406894
Dit topic was er al langer dan die andere recente en kleinere..

update:

Jan: 1x USA/California/LA
April: 2x Engeland (Londen)
Mei: 2x Engeland (Londen)
Juni: 2x Engeland (Londen) 1x Guernsey
Juli: 1x Engeland (Londen), 1x Nederland
Aug: 1x Engeland (Londen), 1x Sark
Sept: 1x Oostenrijk, 1x Engeland (Isle of Wight)
Oct of Nov: Misschien Uganda, Zimbabwe, Botswana, Namibie
Dec: Colombia, Brazilie, Uruguay, Argentinie

Reisjes naar Londen zijn om familie, vrienden en m'n huis daar te bezoeken. Vanaf eind sept ligt het er ook aan waar ik woon.
reset
pi_100407511
December/januari: met een vriend van me rondgetrokken in een Landrover door Zuid-Afrika, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Mozambique en Swaziland. Daarvoor (vanaf begin september 2010) voor stage in Z-A gewoond

April: stedentrip van 6 dagen naar Kiev en Chernobyl (Oekraïne)

Juli: Stedentrip naar Wroclaw (Polen)

Augustus: Stedentrip Marrakech En Atlas in 8 dagen (Marokko)

Eind van het jaar wellicht nog naar Belgrado of Budapest.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_100414823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:45 schreef Q158 het volgende:
Ik heb dezen trip in de planning staan http://www.africaexpedition.nl/
Wij beginnen ook over een maand aan zo'n soort trip, alleen dan naar singapore !
pi_106515040
Mijn vakantiebestemming 2012, het gaat helemaal top worden.

http://www.africaexpedition.nl/route/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')