Toronto is een grote stad ja, groter dan Boston! En als je CN tower ingaat, ga dan ook vooral even op het glazen stuk in de vloer staan als je boven bentquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef Dinaridar het volgende:
[..]
In NYC ben ik tot dusver tweemaal geweest en 't is inderdaad een zeer indrukwekkende stad. Toronto nog niet bezocht maar wil dat dit jaar wel doen, schijnt qua omvang ook niet gering te zijn. CN-toren lijkt me een interessante attractie met observatiedek op 500 m hoogte
Dat klinkt goed, ga je bij deze rondreis ook naar 'Holland'? Lijkt me te grappig om te zien al is er daar ook een dorp die nog Nederlandser is en niet zo toeristisch.quote:Op woensdag 26 januari 2011 01:08 schreef Kruppelhintsje het volgende:
Wij gaan naar the USA, voor de derde keer het geweldige land gaan verkennen!!
Startende in Chicago, en dan een rondreis in het midden noorden.
In 2010 zijn we door het zuidwesten gereisd, en in 2008 door het zuidoosten.
En over een x aantal jaar gaan we emigreren naar Amerika, maar dat zijn nog plannen.
Ja we komen ook in Hollandquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:37 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, ga je bij deze rondreis ook naar 'Holland'? Lijkt me te grappig om te zien al is er daar ook een dorp die nog Nederlandser is en niet zo toeristisch.
Chicago, the windy city, lijkt me ook erg gaaf!
En nummer 2 (of eigenlijk nummer 1, want deze is eerst) is ook geboekt. Lang weekend Londen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:44 schreef Miendientje het volgende:
Eerste reis van 2011 geboekt![]()
In mei eerst naar New York en dan met een camper van San Francisco naar Las Vegas met een mooie omweg.
Dit wordt zeker niet mijn enige reis van 2011
New York, San Francisco en Las Vegas, echt te gek!!!! Las Vegas is wel fucking warm, toen wij er waren vorig jaar 43 graden!! Pfffff.... en 's avonds om 22.00 was het nog 37 graden, echt zweten daar hahahaha...... Have fun, en geniet!quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:36 schreef Miendientje het volgende:
[..]
En nummer 2 (of eigenlijk nummer 1, want deze is eerst) is ook geboekt. Lang weekend Londen.
In mei is het daar toch nog niet zo heet? Vorig jaar in Moskou voor het eerst temperaturen van tegen de 40 graden in een stad mee gemaakt, dat hoef ik niet nog een keer eigenlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:24 schreef Kruppelhintsje het volgende:
[..]
New York, San Francisco en Las Vegas, echt te gek!!!! Las Vegas is wel fucking warm, toen wij er waren vorig jaar 43 graden!! Pfffff.... en 's avonds om 22.00 was het nog 37 graden, echt zweten daar hahahaha...... Have fun, en geniet!
Tussen de 30 en 40 mag je zeker wel verwachten in meiquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:42 schreef Miendientje het volgende:
[..]
In mei is het daar toch nog niet zo heet? Vorig jaar in Moskou voor het eerst temperaturen van tegen de 40 graden in een stad mee gemaakt, dat hoef ik niet nog een keer eigenlijk.
Trek 4-7 dagen uit om vanuit Ulaanbaatar de middle of nowhere te bezoeken. Dat was bij ons het hoogtepunt van de vakantie. Ulaanbaatar is zelf niet zo heel interessant, dus daar kan je een dagje rondlopen en dan heb je het wel gezien. Ik weet niet of je de vliegtickets al hebt geboekt, maar vanaf st Petersburg is ook zeker de moeite. ¤ 80,- treinreis tussen Moskou en st Petersburg + air-berlin vliegt vanaf Dusseldorf naar Petersburg.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef Drassss het volgende:
Het plan is om naar Peking te vliegen en van daaruit naar de treinreis -> Ulaanbaatar - Irkoetsk - Novosibirsk - Perm - Moskou te maken. Elke stad een dag of 2/3 te blijven en dus steeds "treinhoppen" voor 3 weken lang. Iemand nog tips?
Haha, jullie zitten daar tegelijk met vriendinnen van mij, wel bienzen. Komen uit noord-brabant.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:56 schreef De-Hamster het volgende:
Als hij van 28 juli t/m 11 augustus gaat zou dat nog best kunnen
Waar precies en wanneer?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:26 schreef Gigantmaroon het volgende:
Dominicaanse republiek, witte stranden palmbomen!
dan hoop ik dat je ook de omgeving gaat zien? wow 3 weken in Las Vegas zelf zou ik niet uithouden, 1 week was wel voldoendequote:
Je snapt natuurlijk wat de volgende vraag is he?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:53 schreef daankes het volgende:
[..]
Haha, jullie zitten daar tegelijk met vriendinnen van mij, wel bienzen. Komen uit noord-brabant.
Wij gaan zelf 8 tot 18 augustus Bulgarije, 2e keer alleen dit jaar met 6 man inplaats van 13.
Appartement Summer Dreams, met poolbar want dat was een must voor ons!
Ja, dat mag.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:59 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk wat de volgende vraag is he?![]()
Chill! Ik ga het ook doen, maar dan tot Ulaanbaatar en ietsje verder voor de steppen! Heb lang geen traan gelaten, maar weet zeker dat het daar wel gaat gebeuren. Kan helaas niet verder omdat ik nog terug naar Beijing moet en vervolgens richting Dandong (grens DPRK) te gaan. Wanneer ga je ongeveer? Even dezelfde trein pakkenquote:Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef Drassss het volgende:
Het plan is om naar Peking te vliegen en van daaruit naar de treinreis -> Ulaanbaatar - Irkoetsk - Novosibirsk - Perm - Moskou te maken. Elke stad een dag of 2/3 te blijven en dus steeds "treinhoppen" voor 3 weken lang. Iemand nog tips?
Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:13 schreef krapula het volgende:
Komende zomer een maand naar Iran.
althans, als visumshit nog lukt met de huidige ontwikkelingen.
Daar ging ik vroeger ook altijd heen. Naar camping de Meerpaal. Lekker ruim strand. En natuurlijk de "geweldige " disco de jojo.quote:
Heeee, als je in Atyrau (KAZ) komt moet je wel ff bellen hoor, dan drinken we ff wat!quote:Op maandag 7 februari 2011 15:11 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen...![]()
Zal er ook wel aan liggen hoe lang het spelletje ambassadeur pesten/terug roepen gaat duren.
Volgens mij had ik al een keer een lijstje gepost maar dit is mijn planning;
[ afbeelding ]
Over land van Istanbul naar Dushanbe en daarna mogelijk door naar China, hopelijk kan ik eind deze maand/begin Maart op pad.![]()
Note: rode lijn is niet de definitieve/gedetailleerde route, meer een beetje de globale reis richting om een idee te geven
Vertrek datum is afhankelijk hoe lang het nog duurt voor de visums, Azerbaijan, Kazachstan & Tajikistan mag ik al in, voor Kirgyzië, Uzbekistan(wacht op LOI) en Iran(wacht op goedkeuring min. BuZa van Iran) moet ik nog een visum scoren, Turkmenistan ga ik proberen op een transitvisum welke ik in Mashhad(Iran) moet halen
Ook nog even Irak meepikken?quote:Op maandag 7 februari 2011 15:11 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Same here, mijn visa goedkeuring moet één dezer dagen binnen komen uit Iran, of alles is goed of ik mag het nog een keer proberen...![]()
Zal er ook wel aan liggen hoe lang het spelletje ambassadeur pesten/terug roepen gaat duren.
Volgens mij had ik al een keer een lijstje gepost maar dit is mijn planning;
[ afbeelding ]
Over land van Istanbul naar Dushanbe en daarna mogelijk door naar China, hopelijk kan ik eind deze maand/begin Maart op pad.![]()
Note: rode lijn is niet de definitieve/gedetailleerde route, meer een beetje de globale reis richting om een idee te geven
Vertrek datum is afhankelijk hoe lang het nog duurt voor de visums, Azerbaijan, Kazachstan & Tajikistan mag ik al in, voor Kirgyzië, Uzbekistan(wacht op LOI) en Iran(wacht op goedkeuring min. BuZa van Iran) moet ik nog een visum scoren, Turkmenistan ga ik proberen op een transitvisum welke ik in Mashhad(Iran) moet halen
En ik maar denken dat ik de eerste Nederlander ooit was die naar Kazachstan ging, ze keken me zo vreemd en met complete verbazing aan op de ambassade.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:41 schreef Essebes het volgende:
[..]
Heeee, als je in Atyrau (KAZ) komt moet je wel ff bellen hoor, dan drinken we ff wat!
Wat is je planning voor de reis?
Alleen een klein stukje Koerdistan waarschijnlijk, ligt eraan natuurlijk hoe de situatie is op dat moment maar als het het zelfde is als nu durf ik het wel aan, aantal verhalen over gehoord van andere reizigers, ik wil het wel eens zien met m'n eigen ogen. De rest van Irak is me net iets te link op dit moment. Net als Afghanistan, die bewaar ik wel voor over 40 jaar.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ook nog even Irak meepikken?
Er zitten regelmatig Nederlanders in Kazachstan, 'we' zijn namelijk nogal goed in baggerenquote:Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef RobertVH het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik de eerste Nederlander ooit was die naar Kazachstan ging, ze keken me zo vreemd en met complete verbazing aan op de ambassade.![]()
Thanks for de uitnodiging, moeten we zeker even doen, na een paar maanden zou het niet verkeerd zijn uberhaupt een NLer te zien
[..]
Alleen een klein stukje Koerdistan waarschijnlijk, ligt eraan natuurlijk hoe de situatie is op dat moment maar als het het zelfde is als nu durf ik het wel aan, aantal verhalen over gehoord van andere reizigers, ik wil het wel eens zien met m'n eigen ogen. De rest van Irak is me net iets te link op dit moment. Net als Afghanistan, die bewaar ik wel voor over 40 jaar.
Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwamquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:04 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Er zitten regelmatig Nederlanders in Kazachstan, 'we' zijn namelijk nogal goed in baggeren
Ik zit in Almaty voor een half jaar, mijn vrienden verklaarde me ook voor gek. Goede bestemmingen trouwens! Maar hoezo heb je een LOI nodig voor Kirgizië naar mijn weten heb je die daar niet nodig. In ieder geval veel plezier je planning ziet er heel erg goed uit!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwam
wij zitten hier idd voor de olie :-)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Via mijn (vorige) werk ken ik er wel een paar, maar dan meer voor de olie/gas in Kaspische zee. Maar de jongeman op de ambassade verklaarde me een beetje voor gek toen ik voor een toeristen visum kwam
Dublin tijdens Paddy's Day is wild! Vorig jaar geweest en in stijl gevierd; Blood & Whiskey! We hebben nog (te) lang gewacht op de parade, maar na een half uur hadden we het wel gezien. De parade is vooral voor ouderen, kinderen en toeristen.. De pubs is waar je moet zijn! Na een paar dagen was ik helemaal op!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:29 schreef Flugel83 het volgende:
Vanaf 16 maart 4 dagen met 12 man naar Dublin tijdens St. Patricksday. Iemand ervaring mee?
Voor de zomervakantie nog geen idee, het liefst weer een bestemming buiten Europa (Bali, 2010), mits een redelijk betaalbare trip van max. 3 weken. Suggesties?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |