Maar als er gezinsleden zijn die niet de wilskracht hebben om het te laten staan dan kun je het beter niet standaard in huis hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:11 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Omdat dat bij jou zo ging is dat de manier hoe het moet? Bij ons was altijd veel snoep etc. in huis, maar niemand in het gezin was dik. We hebben gewoon geleerd dat je gezond moet eten als je gezond wil zijn.
Verkeerd begrepen dan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:13 schreef MissJ het volgende:
[..]
nee joh tuurlijk vind ik dat niet. Wat ik wel vind is dat je je kinderen niet te veel snoep moet geven dus. Mag er best een lade vol met snoep zijn in huis, zo lang je het maar niet de hele dik aan je kind loopt te geven.
Weet ik.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:10 schreef Riann het volgende:
[..]
jij bent ook niet moeders mooiste gezien je foto in je fotoboek
74 kg vind ik nog wel veel voor een vrouw.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:12 schreef Riann het volgende:
[..]
Bij mij dus niet ik had ook morbide obesitas en heb nu nog obesitas en ik hoop het naar licht overgewicht te krijgen ik denk dat ik het niet haal om onder de 74 te komen want dan heb ik een normaal gewicht.
Ligt er aan hoe lang je bent natuurlijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:14 schreef fespo het volgende:
[..]
74 kg vind ik nog wel veel voor een vrouw.
ik ben 1.72 met 74 kilo zou ik een BMI hebben van 25quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:14 schreef fespo het volgende:
[..]
74 kg vind ik nog wel veel voor een vrouw.
Misschien nog wel erger: degene die ze inschakelen zeggen niet eens tegen de ouders waar het op staat. Zogenaamde professionals. Niet 1 keer hebben ze de ouders aangesproken. Beetje dat kind op zn zenuwen werken met wat HIJ allemaal eet. Nee die ouders zijn lekker slank zeg. Zit te wachten op dat moment waarop 1 zo'n held zegt: mevrouw u bent zelf ook een dikke zeug wat klaagt u nou.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Jemig... Personal trainer.
Eerst als ouders maanden/ jaren lang niet zien dat je kind veel te dik wordt/ is. En daarna ook nog het lef hebben om voor het afvallen iemand anders in te schakelen..
Als dat het voor jou haalbare is is dat toch prima.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef Riann het volgende:
[..]
ik ben 1.72 met 74 kilo zou ik een BMI hebben van 25
Patronen verander je niet zo snel hè. Beter dat ze hulp hebben dan maar wat aan klooien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Jemig... Personal trainer.
Eerst als ouders maanden/ jaren lang niet zien dat je kind veel te dik wordt/ is. En daarna ook nog het lef hebben om voor het afvallen iemand anders in te schakelen..
Nee, die vreten gezellig mee. Dat kind heeft ook geen goed voorbeeld.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Het schokkendst is dat geen van de ouders de hand in eigen boezem steekt.
Jawel die moeder zij net dat ze het niet goed gedaan hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af of dit niet gewoon kindermishandeling isquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou, ze zei 'voelt een beetje als falen'... Weet niet hoor maar volgens mij gaat er dan nog niet echt een lampje branden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:18 schreef hexje het volgende:
[..]
Jawel die moeder zij net dat ze het niet goed gedaan hebben.
Dat denk ik dus dat het niet haalbaar is. Maar ik ben tevreden als ik 80 kilo ga wegen ik kom van de 144.4 af. Heb gastric bypass gehad. Dat stopt wanneer het lichaam zegt het is genoeg. Heb je zelf niet echt meer invloed op.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Als dat het voor jou haalbare is is dat toch prima.
Denk dat het juridisch wel verdedigbaar is. Zou onder onthouding van nodige zorg kunnen vallen. Mja daar help je het kind niet mee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit niet gewoon kindermishandeling is
Door wat wel dan? sla?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat denk ik dus dat het niet haalbaar is. Maar ik ben tevreden als ik 80 kilo ga wegen ik kom van de 144.4 af. Heb gastric bypass gehad. Dat stopt wanneer het lichaam zegt het is genoeg. Heb je zelf niet echt meer invloed op.
Ik ben overigens niet dik geworden door veel eten van slechte dingen.
mensen die het woord cholesterol gebruiken zonder dat ze weten wat het is zijn nog triesterquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:45 schreef DarkElf het volgende:
'oh kan je cholesterol te hoog zijn? dat wist ik niet'
wat een lapzwans van een moeder.
Dat zegt 90% van de dikkerds en bij 99% daarvan is het gelogen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef Riann het volgende:
[..]
Ohja, daarom moest je maag ook verkleind worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat denk ik dus dat het niet haalbaar is. Maar ik ben tevreden als ik 80 kilo ga wegen ik kom van de 144.4 af. Heb gastric bypass gehad. Dat stopt wanneer het lichaam zegt het is genoeg. Heb je zelf niet echt meer invloed op.
Mijn moeder heeft dat ook en is niet dik, en dan heeft een maagverkleining ook weinig nut.quote:
Heb je dan een maag bypass nodig vanwege je schildklier?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Kan ook door bepaalde medicijnen komen of als je iets aan je schildklier hebt.
Zover gaat mijn kennis niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:21 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Heb je dan een maag bypass nodig vanwege je schildklier?
Door spierziekte daarbij is mijn schildklier niet goed en die ze niet op de goede waarde krijgen. Ik loop daar ook voor bij een endocrinoloog. 60 kilo in een jaar aankomen is nou niet bepaald normaal hoeveel je ook eet je komt in een normale situatie geen 60 kilo in het jaar aan. Van alles geprobeerd zelfs 600 kcal dieet 2 weken gedaan en wat viel ik af in die 2 weken 2 hele ons.quote:
Ja en zelf gewoon vrolijk meevreten. Zelf ook niet het juiste voorbeeld geven. Zat voor de reclame og te klagen dat zn zoon de frietjes van zn bord jatte als hij even wegliepquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:23 schreef Verbodsbord het volgende:
Schrikbarende ontdekking bij vader
je ziet toch dat die pa ook te dik is, jezus
Niet iedereen gaat in maatje 36 passen.....als je maar een gezond gewicht hebt...ook al is dat een paar kg dan officieel zou moeten...ieder lichaam is anders en als jij van groot overwicht afkomt zit je dan toch een stuk beter. Afvallen gaat niet altijd om om van maatje 38 in maatje 36 te komen maar vaker om van een ongezond gewicht naar een gezonder gewicht te komen ook al is dat niet altijd het gewicht en de kledingmaat die in de bladen staan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef Riann het volgende:
[..]
Maar hoe kan maag verkleining dan helpen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:22 schreef Riann het volgende:
[..]
Door spierziekte daarbij is mijn schildklier niet goed en die ze niet op de goede waarde krijgen. Ik loop daar ook voor bij een endocrinoloog. 60 kilo in een jaar aankomen is nou niet bepaald normaal hoeveel je ook eet je komt in een normale situatie geen 60 kilo in het jaar aan. Van alles geprobeerd zelfs 600 kcal dieet 2 weken gedaan en wat viel ik af in die 2 weken 2 hele ons.
Dit viel mij ook al opquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:24 schreef hexje het volgende:
Waarom hebben ze tegenwoordig al zo vroeg tv op de kamer?
Ik hoefde nooit te vragen, maar ik snoepte ook vrij weinig. Ben wel mee eens dat verbieden ook averechts kan werken. Een vriendinnetje van me mocht bij haar thuis nooit snoep, waardoor ze bij ons zich altijd helemaal ziek ging vreten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef La_Vita het volgende:
Helemaal niets lekkers in huis hebben lijkt me ook niet goed. Je moet kinderen leren zich te beheersen, dat ze dus wel 1 koekje mogen maar niet het halve pak.
Wij mochten in het weekend altijd een bakje chips, mochten we proberen zoveel mogelijk in te douwen als lukte, maar meer dan dat mocht ook niet. Kan me niet herinneren dat ik ooit iets pakte zonder het te vragen
Het is maagverkleining met een darmomleiding. Advies van de endocrinoloog. Een 600kcal hou je niet vol dit wel. Je hebt geen honger meer. Beste beslissing ooit. Het gaat niet snel het afvallen teminste bij mij niet maar het gewicht gaat naar beneden dat is het belangerijkstequote:Op donderdag 6 januari 2011 21:24 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Maar hoe kan maag verkleining dan helpen?
Die kóppen van die ouders als hen fijntjes wordt verteld dat het niet de verantwoordelijkheid is van 't kind, maar van henzelf, als ouders.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:27 schreef Jolene22 het volgende:
Haha aanspreken op zn eigen verantwoordelijkheid. Dat kind is 12 en zn ma is een dikke zeug maar hij moet afvallen.
Lijkt sbs6 welquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:28 schreef Gauner het volgende:
De volgende show met paupervolk in de hoofdrol, wat een zender..
Misschien mag je ze wel kopen hebben die mensen wat minder schuldquote:
Dat was daarnet toch ook.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:28 schreef Gauner het volgende:
De volgende show met paupervolk in de hoofdrol, wat een zender..
Mee eens hoor, dat je dat zelf doet ok, maar dat je je kind op tv zit met kijk hem eens problemen hebben... Ongelofelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:31 schreef KevinMalone het volgende:
Ik vind het eigenlijk erg dat er altijd tv programma's aan te pas komen bij zulke dingen. Want hij zal nooit echt fit worden dus blijft beetje chubby, en je wordt dan ook nog uitgescholden omdat je rat je beste vriend is.Wordt leuk de middelbare school.
Hij zegt toch ook de volgende?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:31 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat was daarnet toch ook.
Ja ben er ook mee eens. Je kunt ook hulp zoeken zonder de camera. Dit is pijnlijk voor het kind. Word alleen maar meer gepest.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:32 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Mee eens hoor, dat je dat zelf doet ok, maar dat je je kind op tv zit met kijk hem eens problemen hebben... Ongelofelijk.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:32 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja ben er ook mee eens. Je kunt ook hulp zoeken zonder de camera. Dit is pijnlijk voor het kind. Word alleen maar meer gepest.
Ja er zijn genoeg gesubsidieerde instantie die kunnen helpen, maar vaak is het ook onbekend bij de meeste mensen. Niet hun schuld, het is ook heel onduidelijk. Maar zoals ik al zei om dan een tv programma te benaderen, dat is echt te erg...quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:32 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Mee eens hoor, dat je dat zelf doet ok, maar dat je je kind op tv zit met kijk hem eens problemen hebben... Ongelofelijk.
Onzin, verantwoordelijkheid ligt ook deels bij het kind. Dit zou mij niet zijn overkomen op die leeftijd. Je kind is niet een persoon met down die je zo moet behandelen, kinderen leren. En zodoende zou het kind moeten leren dat veel eten gevolgen heeft. En deze gevoelens zal moeten onderdrukken. Natuurlijk zijn de ouders ook verantwoordelijk maar het kind is nu op niveau dat het toch wel oorzaak en gevolg moet kunnen zien, zeker op zo'n basisch niveau. Als je lichaam niet eens meer kan functioneren, dan ga jij je het je echt wel afvragen hoe dit kan en wat je kunt doen om dit proces tegen te gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Overigens is het wel diep triest voor dat kereltje. Die kan er natuurlijk zelf niets aan doen. Verantwoordelijkheid ligt volledig bij de ouders.
Ik ben voorstander van kinderen keihard slaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:48 schreef Confession het volgende:
[..]
zo'n dikkertjes zijn echt niet te genieten met een woedeaanval.....
Het liefst kei en kei-hard !quote:Op vrijdag 7 januari 2011 06:23 schreef Wing het volgende:
Ik ben voorstander van kinderen keihard slaan.
Voor 2 jaar naar Ethiopië sturen als vrijwilliger, wedden dat ze afvallen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:39 schreef Stokstaart het volgende:
Wat een pareltje weer op 4 . Kinderen die modder en dan ook moddervet zijn. Zelfs geopereerd moeten worden op 8 jarige leeftijd omdat er gewrichten niet meer functioneren ()
En maar blijven vreten he. Die ouders durven niks te weigeren omdat Dik Trom dan een woedeaanval krijgt
Wedden dat ze zelfs de Ethiopieers opeten ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:44 schreef Lon3 het volgende:
Voor 2 jaar naar Ethiopië sturen als vrijwilliger, wedden dat ze afvallen?
Pics van je moeder of dietistequote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:58 schreef JohnDDD het volgende:
Ik was als kind 1.50 en 72 kilo. Dus ik had ook een BMI van 32. Mijn moeder heeft me toen gelukkig naar de diëtist gestuurd, dus binnen 2 jaar was ik 25 kilo afgevallen.
Zulke dikke kinderen zijn ook in feite terminaal bezig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:43 schreef Klaploper het volgende:
Ze praten erover alsof het terminale kanker is.
Daar heb je tegenwoordig een hele kluif aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:47 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wedden dat ze zelfs de Ethiopieers opeten ?
Je moet als kind ergens je kennis vandaan halen. En als je ouders geen enkel benul hebben, hoe moet jij het dan weten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 03:21 schreef Meneer_du_bir het volgende:
[..]
Onzin, verantwoordelijkheid ligt ook deels bij het kind. Dit zou mij niet zijn overkomen op die leeftijd. Je kind is niet een persoon met down die je zo moet behandelen, kinderen leren. En zodoende zou het kind moeten leren dat veel eten gevolgen heeft. En deze gevoelens zal moeten onderdrukken. Natuurlijk zijn de ouders ook verantwoordelijk maar het kind is nu op niveau dat het toch wel oorzaak en gevolg moet kunnen zien, zeker op zo'n basisch niveau. Als je lichaam niet eens meer kan functioneren, dan ga jij je het je echt wel afvragen hoe dit kan en wat je kunt doen om dit proces tegen te gaan.
Als dit kind geen andere problemen heeft en verder een gezonde mens is dan zie ik niet in waarom het kind dan blijft eten. De ouders zijn zeker de hoofdschuldigen maar doe niet alsof het kind te debiel is om ook maar iets te leren of te begrijpen.
eeuhm nee het is bloedserieus , overgewicht komt meestal door "slechte" genetica en een trage stofwisselingquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:16 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij ben je vergeten de Fok! smilie te plaatsen achter je opmerking.![]()
Maar dat doe ik graag voor je:![]()
![]()
![]()
Maar dat wil nog niet zeggen dat je er zelf geen invloed op hebt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:17 schreef gers het volgende:
[..]
eeuhm nee het is bloedserieus , overgewicht komt meestal door "slechte" genetica en een trage snelle (of eigenlijk efficiënte) stofwisseling.
Ja precies! En niet omdat papa en mama een snackbar hebben waar zoonlief ganse dag zit te vreten!!!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:17 schreef gers het volgende:
[..]
eeuhm nee het is bloedserieus , overgewicht komt meestal door "slechte" genetica en een trage stofwisseling
Wat ik mij altijd afvraag. Waarom laat je het tot zo ver komen? Als je ziet dat je behoorlijk dik begint te worden ga je jezelf toch een halt toeroepen? Ik snap het nooit?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:26 schreef Rewimo het volgende:
Ik mocht vroeger ook nauwelijks snoepen, en dus deed ik het stiekem en toen ik eenmaal op mezelf ging wonen gingen de remmen losInmiddels ben ik een heel eind afgevallen, ook door een operatie overigens, net zoiets als Riann (hoi Riann
).
Ik verbied mijn kind nu dus niet om te snoepen, maar ik hou wel in de gaten wat hij binnenkrijgt. Hij heeft me nog heel dik meegemaakt en hij weet dus ook waarom hij gezond moet eten en met mate snoepen. Hij heeft een prima gewicht, speelt veel buiten, sport een aantal keren per week, en daar ben ik erg blij mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |