Eigenlijk moet het ons niks interesseren dat zo'n vrouw wordt onderdrukt. Wie geeft er nou om een moslima? Ik nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
Je schrijft mij een visie toe die absoluut niet de mijne is. Ik stel enkel dat een burqaverbod niets oplost. Onderdrukking van de vrouw is absoluut een probleem dat moet worden getackeld. Echter, dat doe je niet door een burqaverbod in te voeren. Mannen gedragen zich dan niet plots vriendelijker tegen hun vrouw en ze gaan ook niet van de een op de andere dag ongesluierd de deur uit. De enige remedie is hen laten onderdompelen in de westerse cultuur en daarvoor moeten ze de deur uit. Als dat in eerste instantie alleen met een burqa kan, dan so be it.
Verder is het typisch rechts om de onderbuik te laten rommelen. Links beschuldigen van verkapte vrouwenhaat. Goed vergelijkbaar met de bewering dat wanneer je niet tegen internettoezicht bent, je sympathiseert met pedo's.
Ze wonen in Nederland, veel meer "westerse beschaving" dan dat kunnen ze toch niet wensen, daar hoeven we verder weinig moeite voor te doen mag ik hopen. Nouja, toegegeven, de enige moeite die we doen is boerkini's toestaan, schilderijen verbieden en straatterreur tolereren.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In theorie kunnen deze vrouwen nu ook al aangifte doen. Dat zal echter niet snel gebeuren, wat natuurlijk heeft te maken met de manier waarop zij zijn opgevoed en hun leven leiden. Een vleugje westerse beschaving kan daar verandering in brengen, maar dan moet je wel de deur uit.
Door in huis te blijven krijg je weinig mee van die westerse beschaving.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze wonen in Nederland, veel meer "westerse beschaving" dan dat kunnen ze toch niet wensen, daar hoeven we verder weinig moeite voor te doen mag ik hopen. Nouja, toegegeven, de enige moeite die we doen is boerkini's toestaan, schilderijen verbieden en straatterreur tolereren.
Maar of dat nou het goede signaal is, vraag ik me ook af.
Je hebt gelijk. Moslima's zijn minderwaardige wezens.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze weten niet beter, te angstig
Precies. Laat ze het zelf uitzoeken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Eigenlijk moet het ons niks interesseren dat zo'n vrouw wordt onderdrukt. Wie geeft er nou om een moslima? Ik niet
Heb je nou echt niet door dat ik jouw argumenten herhaalde?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Moslima's zijn minderwaardige wezens.
Door je te verstoppen onder een doek waardoor alle Nederlanders wegblijven ook niet. Het klinkt lullig, maar wanneer ik als Nederlander me zo kleed dan zal er ook weinig aandacht aan mij besteed worden, en de enige aandacht die ik krijg van andere Hollanders zou vooral negatief zijn. Nou, ik denk niet echt dat dat een positief effect heeft op de inburgering of aanpassing aan ons land. Wellicht radicaliseren ze alleen maar meer omdat ze denken dat wij een probleem hebben met ons tolerantie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door in huis te blijven krijg je weinig mee van die westerse beschaving.
Die stropoppen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet door dat ik jouw argumenten herhaalde?
Geen idee, oordeel jij maar, het is terug te vinden in de vorige 7 pagina's.quote:
Mijn argumenten staan als een huis, zijn logisch en consistent.quote:
quote:
Uhu, blij dat je zelf de contradictie mooi neerzet in een post. Chapeau!quote:Mijn argumenten staan als een huis, zijn logisch en consistent.
Die zitten in doe stropoppen.quote:
Ja sorry, ben geen Jezus, je blindheid kan ik niet genezen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die zitten in doe stropoppen.
Er waren volgens jullie toch niet zoveel burqa dragers? En anders maar een donut minder in de pauze.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:47 schreef Compatibel het volgende:
Niet zo heel raar van Welten deze uitspraken, lijkt me. De politie is tot op zekere hoogte vrij in het stellen van prioriteiten. Zo wordt in steden bijvoorbeeld vaak minder streng gecontroleerd (in Groningen volgens mij helemaal niet) op fietsverlichting, terwijl dit op het platteland wel wordt gedaan. In Amsterdam hebben de agenten natuurlijk wel iets beters te doen dan het opsporen en keihard straffen van die pakweg 50 boerkadraagsters. Ik heb liever dat de politie prioriteit geeft aan het oppakken van straatterroristen. Vanwaar al die verontwaardiging?
Des te langer duurt het zoeken he. Waarom zou je er prioriteit aan geven, en dus kostbare tijd aan verspillen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:49 schreef mlg het volgende:
[..]
Er waren volgens jullie toch niet zoveel burqa dragers? En anders maar een donut minder in de pauze.
Zijn prioriteiten ook niet de zaak van de politiek?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:47 schreef Compatibel het volgende:
Niet zo heel raar van Welten deze uitspraken, lijkt me. De politie is tot op zekere hoogte vrij in het stellen van prioriteiten. Zo wordt in steden bijvoorbeeld vaak minder streng gecontroleerd (in Groningen volgens mij helemaal niet) op fietsverlichting, terwijl dit op het platteland wel wordt gedaan. In Amsterdam hebben de agenten natuurlijk wel iets beters te doen dan het opsporen en keihard straffen van die pakweg 50 boerkadraagsters. Ik heb liever dat de politie prioriteit geeft aan het oppakken van straatterroristen. Vanwaar al die verontwaardiging?
Voor. Ik ben tegen het burka verbod, maar ik ben ook tegen bescherming van deze minderheidsgroep. Ik denk dat een vrije samenleving een beter remedie tegen zo'n burka is, dan verboden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:53 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Des te langer duurt het zoeken he. Waarom zou je er prioriteit aan geven, en dus kostbare tijd aan verspillen?
Wel lastig om je te volgen trouwens als user, ben je nu voor of tegen persoonlijke vrijheid?
Slecht voorbeeld, want laat dat (naaktlopen) nu juist wEl natuurlijk zijn!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef marsPlanets het volgende:
Wilders mag niet bepalen wat mensen wel of niet aandoen.
Oke, geen naaktlopers, maar das logisch.
Jezus, je bent een beste vent en ik heb je best hoog zitten, maar nu vertoon je echt een staaltje kortzichtigheid waar je U tegen zegt. Je beredeneert vanuit het oogpunt van een westerling. Zo simpel is het echter niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Door je te verstoppen onder een doek waardoor alle Nederlanders wegblijven ook niet. Het klinkt lullig, maar wanneer ik als Nederlander me zo kleed dan zal er ook weinig aandacht aan mij besteed worden, en de enige aandacht die ik krijg van andere Hollanders zou vooral negatief zijn. Nou, ik denk niet echt dat dat een positief effect heeft op de inburgering of aanpassing aan ons land. Wellicht radicaliseren ze alleen maar meer omdat ze denken dat wij een probleem hebben met ons tolerantie.
Terwijl wij alleen willen dat we iemand kunnen herkennen en er fatsoenlijk mee om kunnen gaan. Het spijt me zeer, maar een boerka mevrouw achter de kassa hoef ik ook niet, ik vind het zo verdomd asociaal en beledigend dat ik wel naar een andere kassa loop.
Ze gaan dus handelen naar de geest van de wet: Openbare orde en veiligheid, en niet moslimpje pesten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_boerkaverbod__.html
http://www.nu.nl/binnenla(...)orpschef-twente.html
Goed zo, er zijn navolgers van Welten (ok, 1 pas)
Is die wet al ergens te lezen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze gaan dus handelen naar de geest van de wet: Openbare orde en veiligheid, en niet moslimpje pesten.
Jij denkt dat die wet gaat behelzen dat er dikke celstraf staat op het dragen van een burka en dat die vrouwen dus gearresteerd en berecht moeten gaan worden??quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:23 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Is die wet al ergens te lezen?
Anyway, het is als zo vaak, er is sowieso 'in het echchie' helemaal geen scheiding van kerk en staat, en je mag alle burgers pesten, behalve als ze zelf pesten of een burka dragen...
Ik denk eerder aan een provocatie wetje, 2 politie 'toppers' tuinden er al in.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Daarnaast wordt het natuurlijk een onzinwet aangezien die er helemaal niet voor zal zorgen dat de positie van die vrouwen beter wordt of dat er meer veiligheid komt..
Gevaarlijk? Onzinwetten zijn pas gevaarlijk.. Dat mensen met nog enige mate van gezond verstand er iets van zeggen lijkt me alleen maar te prijzen..quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:44 schreef Tem het volgende:
Gaat dit topic nu over het voorgenomen boerkaverbod of over het feit dat het politieapparaat bepaalde taken niet wil uitvoeren wanneer ze het er niet mee eens zijn? Zijn nogal verschillende zaken.
Nu zeggen ze natuurlijk dat ze geen prioriteit geven aan het uitvoeren van de voorgenomen wet maar geven hiermee al een duidelijk publiekelijk signaal af dat ze dit kabinet niet serieus nemen en dat is gevaarlijk.
NEE, tem heeft een punt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Onzinwetten zijn pas gevaarlijk.. Dat mensen met nog enige mate van gezond verstand er iets van zeggen lijkt me alleen maar te prijzen..
Onzin. Allereerst is een burkaverbod gewoon symboolpolitiek, een kluif voor het morrende deel van het volk. Punt 2 levert het zoals gezegd in het geheel NIKS op. Punt 3 wordt er milde en verkapte kritiek gegeven op betreffende onzinwet in wording, en dat lijkt me heel zinnig. Juist degenen die die wet moeten gaan uitvoeren mogen er wat mij betreft kritiek op hebben vóór die wet een feit is. Punt 4 wordt er nu al geen prioriteit gegeven aan bijv diefstal, inbraak etc. Volkomen logisch dat er ook geen prioriteit gegeven zal worden aan deze wet als die er komt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
NEE, tem heeft een punt.
We hebben hier geen Judge Dredd's, 'en dat moeten we ook niet willen'!
Doe niet zo kortzichtig. Het gaat er niet om of het een onzin wet is of niet het gaat om de positie van de heren en hoe ze daar mee om gaan. Welten is wel meer teruggefloten en terecht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Onzinwetten zijn pas gevaarlijk.. Dat mensen met nog enige mate van gezond verstand er iets van zeggen lijkt me alleen maar te prijzen..
Zie mijn reactie op de post van FTS, en dan vooral punt 3.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig. Het gaat er niet om of het een onzin wet is of niet het gaat om de positie van de heren en hoe ze daar mee om gaan. Welten is wel meer teruggefloten en terecht.
ja dus? Nog steeds is Welten daar niet voor om dat publiekelijk aan te kaarten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie mijn reactie op de post van FTS, en dan vooral punt 3.
Waarom niet? Lijkt me dat JUIST degenen die het moeten gaan uitvoeren kanttekeningen mogen plaatsen..quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:57 schreef Tem het volgende:
[..]
ja dus? Nog steeds is Welten daar niet voor om dat publiekelijk aan te kaarten.
Jawel maar niet publiekelijk en daar zit het verschil. Hij had ook al eens geroepen om alle samenwerking met de politie in Suriname stop te zetten en toen is hij ook terecht teruggefloten door de Minister.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet? Lijkt me dat JUIST degenen die het moeten gaan uitvoeren kanttekeningen mogen plaatsen..
Of zeg jij er niks van als je baas met een onzinnig idee op de proppen komt??
Ik vind het wel goed. Brengt de discussie op gang en mensen (zowel burgers als politiek) gaan nog eens nadenken over dit wetsvoorstel. Dit gaat namelijk het hele land aan, en niet slechts Welten en zijn "baas".quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Jawel maar niet publiekelijk en daar zit het verschil. Hij had ook al eens geroepen om alle samenwerking met de politie in Suriname stop te zetten en toen is hij ook terecht teruggefloten door de Minister.
Welten is uitvoerder en wanneer hij het er niet mee eens is gaat hij dat achter gesloten deuren bespreken met zijn baas en wanneer ze er dan nog niet uitkomen kan hij altijd nog zijn conclusies trekken.
Welten is agent, geen rechter.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het wel goed. Brengt de discussie op gang en mensen (zowel burgers als politiek) gaan nog eens nadenken over dit wetsvoorstel. Dit gaat namelijk het hele land aan, en niet slechts Welten en zijn "baas".
Welten zou jou dan toch moeten aanspreken..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:11 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Welten is agent, geen rechter.
Zoek eens op zijn aanvaringen met cohen, welten is hypocriet
krasse krasse[z], ongeschikt, en dan had dit ook over niet goed werkende ruitenwissers kunnen gaan.
Nee want hij is geen burger En geen politicus. Hij wilde DIENder worden en dat is ie nu, als het niet bevalt, moven.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welten zou jou dan toch moeten aanspreken..![]()
En dat is het grote euvel met de pvda en haar allesslikkende stemmers..quote:Anyway, ik heb het hier over Welten en de anti-burkawet. Alles wat Welten hiervoor of hierna heeft gedaan/gezegd doet er niet toe.
Tja wat jij vindt kan ik niet veel tegen in brengen aangezien je niet open staat voor andere argumenten ook al staan ze recht voor je neus en worden jouw argumenten weerlegt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed. Brengt de discussie op gang en mensen (zowel burgers als politiek) gaan nog eens nadenken over dit wetsvoorstel. Dit gaat namelijk het hele land aan, en niet slechts Welten en zijn "baas".
Wij mogen hem gewoon afdoen en ook kunnen we er niet als vrouw verkleed , onherkenbaar, overvallen mee plegen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:27 schreef Jud1th het volgende:
Ik neem aan dat alle voorstanders van het boerka-verbod er ook mee akkoord gaan dat we stropdassen gaan verbieden? Want die das kan echt niet meer, dat is onderdrukking van de man! Geen enkele kerel draagt dat ding voor z'n plezier, ze doen het alleen maar onder het juk van de sociale druk van de maatschappij. Verbieden zeg ik!
Oh god, geloof je echt dat een boerka-verbod bankovervallers tegen gaat houden? Ja, dat zal ze afschrikken, briljant planquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:29 schreef fokthesystem het volgende:
Wij mogen hem gewoon afdoen en ook kunnen we er niet als vrouw verkleed , onherkenbaar, overvallen mee plegen.
In boerka 'naar het overval werk gaan' zal wel sterk afnemen, net als de herkenbaarheid op straat en in winkels met camera's en gezicht-herkeningsoftware van gezochte terroristen/misdadigers bijv. toe zal nemenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:30 schreef Jud1th het volgende:
Oh god, geloof je echt dat een boerka-verbod bankovervallers tegen gaat houden? Ja, dat zal ze afschrikken, briljant plan
Ik vind het prima. Krijg het alleen maar benauwd van die dingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:27 schreef Jud1th het volgende:
Ik neem aan dat alle voorstanders van het boerka-verbod er ook mee akkoord gaan dat we stropdassen gaan verbieden? Want die das kan echt niet meer, dat is onderdrukking van de man! Geen enkele kerel draagt dat ding voor z'n plezier, ze doen het alleen maar onder het juk van de sociale druk van de maatschappij. Verbieden zeg ik!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |