abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:30:15 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_95271067
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:39 schreef Blurred86 het volgende:
hoi!
ik lurk hier al een tijdje mee, maar vanaf september mag ik me ook officieel bij jullie voegen :D alleen eerst nog even mijn stage afmaken en afstuderen!
Kleinigheidje ;-)

Heb je al een baan dan? Zo ja, wat ga je doen?
(of heb ik niet goed teruggelezen....?)
pi_95273848
Ik ben bezig met het schrijven van een proposal. Het gaat nog niet echt lekker en volgende week is de deadline. Heb toch maar even een extra afspraak met m'n supervisor gepland.

Is het eigenlijk meer standaard om op een al bestaand onderzoek te solliciteren, of om zelf een voorstel in te dienen? Het eerste lijkt me wel wat voordelen te hebben, vooral wanneer je binnen een onderzoeksgroep gaat werken.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:53:34 #103
229513 Blurred86
Live Positive
pi_95277254
Ik heb afgelopen week gesolliciteerd op een phd-positie en ben dus aangenomen om te beginnen zodra ik afgestudeerd ben in september! Anderen die ik ken die (gaan) promoveren hebben ofwel gesolliciteerd op een vacature of zijn er in 'gerold' via de begeleider van hun afstudeeronderzoek, ik ken zelf niemand die zelf een voorstel ingediend heeft. Maar of dat ook in zijn algemeenheid zo is zou ik eerlijk gezegd ook niet weten :P
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:16:36 #104
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95278256
#Blurred86: wat voor vakgebied? Waar?
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
pi_95278339
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
Ik heb afgelopen week gesolliciteerd op een phd-positie en ben dus aangenomen om te beginnen zodra ik afgestudeerd ben in september! Anderen die ik ken die (gaan) promoveren hebben ofwel gesolliciteerd op een vacature of zijn er in 'gerold' via de begeleider van hun afstudeeronderzoek, ik ken zelf niemand die zelf een voorstel ingediend heeft. Maar of dat ook in zijn algemeenheid zo is zou ik eerlijk gezegd ook niet weten :P
Ik heb zelf een voorstel ingediend. Maar goed, hier in Zweden gaat het wat anders. Of je hebt zelf 'funding' voor twee jaar, en werkt dus aan een vastgesteld project. Na twee jaar neemt de universiteit dan jouw financiering over. Of, je solliciteert op een positie, waarvoor je een voorstel schrijft. Het voorstel is niet bindend, maar meer om je vermogen een zoiets te schrijven te testen.

Ik heb dus zo'n voorstel ingediend, en ben afgelopen week begonnen. In ieder geval tot de zomer en waarschijnlijk wel langer zal ik bezig zijn met kijken hoe en wat m'n precieze onderwerp zal zijn. Op zich heel fijn, die vrijheid. Maar, als je een vastgesteld project hebt kun je wel veel concreter beginnen.
  zondag 10 april 2011 @ 10:32:49 #106
229513 Blurred86
Live Positive
pi_95291941
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
#Blurred86: wat voor vakgebied? Waar?
DM, ivm herkenbaarheid ;)
  zondag 10 april 2011 @ 11:18:14 #107
124676 RobertoCarlos
pi_95293120
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:32 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

DM, ivm herkenbaarheid ;)
Ok, ik snap het :) Over die vrees voor herkenbaarheid hadden we eerder hier een aardige discussie. Maar goed: interessant en leuk om jouw vakgebied te weten :)
  maandag 11 april 2011 @ 14:12:55 #108
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95341756
Ben ook weer terug van weggeweest. Inmiddels meerdere praatjes gehouden/in planning op symposia en congressen, dataverzameling is klaar begin september (HOERA!), en het Grote Schrijven is inmiddels al lichtjes aan begonnen. Er is 1 publicatie, 3 artikelen die binnen 1 week gesubmit zouden kunnen zijn, en in de planning staan nog 6 artikelen. Als in september de dataverzameling klaar is, heb ik nog 15 maanden om alles af te ronden...

Tot zover de tussenstand :)
pi_95341854
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:12 schreef Grumpey het volgende:
Ben ook weer terug van weggeweest. Inmiddels meerdere praatjes gehouden/in planning op symposia en congressen, dataverzameling is klaar begin september (HOERA!), en het Grote Schrijven is inmiddels al lichtjes aan begonnen. Er is 1 publicatie, 3 artikelen die binnen 1 week gesubmit zouden kunnen zijn, en in de planning staan nog 6 artikelen. Als in september de dataverzameling klaar is, heb ik nog 15 maanden om alles af te ronden...

Tot zover de tussenstand :)
Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?

Ik vind het interessant hoe dat per vakgebied verschilt. Hier moeten het 3/4 artikelen zijn, en die hoeven alleen maar gepresenteerd te worden op een conferentie..
  maandag 11 april 2011 @ 14:20:16 #110
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95341969
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?

Ik vind het interessant hoe dat per vakgebied verschilt. Hier moeten het 3/4 artikelen zijn, en die hoeven alleen maar gepresenteerd te worden op een conferentie..
Gemiddeld is in het vakgebied waar ik in verkeer een artikel of 3/4 inderdaad, bij onze afdeling eerder 4/5. Van deze zullen er toch zeker wel 2 geaccepteerd moeten zijn, en minimaal 2 gesubmitted. Over congres bezoek zijn geen eisen, behalve dat je het 'een keer' doet voor je netwerk.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 15:28:51 #111
45833 crew  Fogel
pi_95344324
Bij ons is het 4 a 5 conference publications en minimaal 1 journal publication.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95349510
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef Quoi het volgende:
Update-je na een tijdje afwezigheid. Flink bezig geweest iig.

- Laatste jaar!
- 1 publicatie, 6 to go (krap, I know) waarvan 4 bijna klaar
- Juni maandje Australie vastgeplakt aan congres
- Druk aan het orienteren/praten voor carriere erna..

Voorlopig zit ik in een enorme data analyse flow. Mijn ogen worden vierkant van de syntaxen! en ergens heeft het ook wel wat
Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?

Ik heb er nog 6 maanden extra over gedaan tot mijn proefschrift bij de commissie ingeleverd was, daar niet van O-)
ik hou van hobby's
pi_95386607
Wat ik vooral lastig vind is hoe je omgaat met "nog geen publicaties" terwijl je al aan het zoeken bent naar een volgende baan. Ik vlieg morgen richting de VS voor een sollicitatie voor een post-doc en ik ben druk aan het schrijven, maar momenteel heb ik slechts een paper submitted en verder staan er een paar klaar om te submitten maar dat zegt vrij weinig op dit moment. Ik denk wel dat ik uiteindelijk genoeg output heb na mijn PhD, maar die zullen veelal pas rond/na mijn promotie gepubliceerd worden, en ik zie dat vaker.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:35:37 #114
45833 crew  Fogel
pi_95386860
Publicaties zijn natuurlijk een relatief makkelijk meetbare parameter, maar dat wil niet alles zeggen. Je kan beter 1 publicatie in een top-journal hebben dan 6 in mediocre workshops en conferences.
Maar ook een niet-gepubliceerd artikel kan helpen om mensen te overtuigen dat je weet waar je over praat, het gaat om de gedachtengang die erachter zit. Het punt is dat je dat veelal tijdens een presentatie moet doen waardoor de mensen aan de andere kant van de tafel minder tijd hebben om er goed over te reflecteren.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95397586
Persoonlijk neem ik geen postdocs aan zonder publicaties, tenzijnze van een heel goed lab komen. Aangezien je al bent uitgenodigd voor interviews is dat bij jou ook het geval en zou ik me daar verder niet te druk over maken maar je focussen op de inhoud van het gesprek.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:07:48 #116
124676 RobertoCarlos
pi_95406057
Nemen journals etc eigenlijk ook artikelen aan van mensen die 'slechs' een master hebben, dus eigenlijk van studenten?
  woensdag 13 april 2011 @ 10:58:00 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95434749
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nemen journals etc eigenlijk ook artikelen aan van mensen die 'slechs' een master hebben, dus eigenlijk van studenten?
Mijn publicatie in de JAMA was als student zijnde. Dus ja.
pi_95435886
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:24 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Als AIO heb je ook slechts een master. Maar ik moet het liefst wel in journals publiceren. En dat is ook wel gelukt.
waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 11:41:31 #119
45833 crew  Fogel
pi_95436373
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?
Workshop of conference proceedings.
pi_95437074
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Workshop of conference proceedings.
dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!

Anyways, ik ben sinds een week aan de gang, gek, van heel practisch denken op m'n vorige baan weer over naar het hele abstracte denken. Ook vreemd om aan zo'n groot project te beginnen, en eigenlijk geen idee te hebben hoe dat project er uit gaat zien...
  woensdag 13 april 2011 @ 12:00:02 #121
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95437152
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!

Anyways, ik ben sinds een week aan de gang, gek, van heel practisch denken op m'n vorige baan weer over naar het hele abstracte denken. Ook vreemd om aan zo'n groot project te beginnen, en eigenlijk geen idee te hebben hoe dat project er uit gaat zien...
Sterkte. Inmiddels ben ik echt in de fase aanbeland dat het project qua dataverzameling klaar gaat zijn. Ik merk aan mezelf dat ik enorm gemotiveerd ben om ook in de weekenden door te werken en 's avonds e.d., alleen maar om eerder klaar te zijn met die eeuwige durende dataverzameling. Het kan me niet snel genoeg voorbij zijn nu.
  zondag 17 april 2011 @ 23:09:27 #122
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_95647647
Whaa! Zojuist m'n proposal opgestuurd! Spannend.
De eerste ronde gesprekken is begin mei, al best snel dus. Ben heel erg benieuwd!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 18 april 2011 @ 17:12:46 #123
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95674021
Spannend. Ik heb nog ongeveer een maandje maar moet eigenlijk nog redelijk beginnen :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:42:28 #124
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_95705235
Succes allebei! :).

Ik heb m'n eerste semester in Manchester er bijna opzitten. Het was (en is) behoorlijk hectisch, het is veel meer werk dan ik verwacht had om een college te geven. Nu 3 weken Easter break, dus geen colleges, vervolgens nog twee weken en dan zit het semester er helemaal op, kan ik eindelijk weer wat tijd aan onderzoek besteden. :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 24 april 2011 @ 19:42:02 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_95927377
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 17:35 schreef lnino het volgende:

[..]

Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?

Ik heb er nog 6 maanden extra over gedaan tot mijn proefschrift bij de commissie ingeleverd was, daar niet van O-)
Haha, dat vraag ik me soms ook af.

Nee hoor, 6 is ook alleen maar een getal. Voor half juni submit ik er 3. Na de zomer nog 3 waarvan er al 2 "op de plank" liggen en nog aan mijn effectartikelen moeten worden gekoppeld als het ware (proces evaluatie en mediatie analyse). Vandaarrr... Het vervelende van een trial met een aardig lange followup is dat je lang op je data wacht en een flinke eindspurt moet maken aan het eind van je 4 jaar. Gelukkig heb ik in tussentijd al zoveel mogelijk voorbereid, waardoor het nu vooral afmaken is.

Australie wordt dus 1 week werk, 3 weken vakantie :-)
  zondag 24 april 2011 @ 19:46:13 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_95927492
En dat klinkt heel rationeel, bij vlagen denk ik alleen best wel eens: help! Maar het is stug doorgaan...
pi_95949466
Hoi iedereen,

Vorige week heb ik gesolliciteerd voor een aio-plek (cognitieve psychologie). Wat was dat een pittig gesprek. Ik had me inhoudelijk zeer goed voorbereid, maar toch. Zo kreeg ik de vraag: "wat als je experimenten niet het gewenste resultaat geven, wat doe je dan en wanneer moet je beginnen panikeren? Want je moet je vijf publicaties op het einde van de rit binnen hebben." Hoe reageer je daar het beste op? Door de zenuwen denk ik dat ik daar in de mist ben gegaan.

Binnenkort is de tweede ronde. Er is dan ook een gesprek en schrijfopdracht. Wat kan ik verwachten van beide? Wil iemand mij concrete vragen geven, hoe meer hoe liever! En die schrijfopdracht, is dat ter plaatse of heb je een aantal dagen?

Ik kan alle hulp gebruiken!
  maandag 25 april 2011 @ 12:11:21 #128
124676 RobertoCarlos
pi_95950523
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef Muchachas het volgende:
Binnenkort is de tweede ronde. Er is dan ook een gesprek en schrijfopdracht. Wat kan ik verwachten van beide? Wil iemand mij concrete vragen geven, hoe meer hoe liever! En die schrijfopdracht, is dat ter plaatse of heb je een aantal dagen?

Ik kan alle hulp gebruiken!
Awel, volgens mij panikeert u een beetje :)
  donderdag 28 april 2011 @ 22:47:41 #129
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96115308
kan iemand hier mij misschien vertellen wat een 'bench fee' is? google maakt me niet veel wijzer..
pi_96122165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:47 schreef Blurred86 het volgende:
kan iemand hier mij misschien vertellen wat een 'bench fee' is? google maakt me niet veel wijzer..
Een 'bench fee' is het gedeelte van het onderzoeksbudget dat gebruikt (zou moeten) worden voor de middelen die nodig zijn om het onderzoek te faciliteren. Dus een vergoeding voor computer, software, buitenlandse reizen, etcetera. Lab-artikelen en onderzoeksinstrumenten vallen er geloof ik niet onder.

Bij 'standaard' Nederlandse PhD-posities is dat altijd al opgenomen in het budget. Het komt echter voor (vooral als je zelf budget moet regelen, of naar het buitenland gaat) dat je zelf verantwoordelijk wordt gemaakt voor een (deel van) de 'bench fee', en dat kan een behoorlijk prijzige bedoeling worden. In Nederland wordt voor een bench fee al gauw ¤ 5000 per maand gerekend.
pi_96122197
Zijn hier overigens ook mensen die op latere leeftijd zijn gaan promoveren? Dus niet direct na het behalen van de MSc of Drs-titel, maar die daarna eerst een poos gewerkt hebben? Ik werk nu al een poos, en denk regelmatig over promoveren, maar zou wel willen weten hoe anderen dat hebben aangepakt. Iemand?
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 07:36:36 #132
45833 crew  Fogel
pi_96124495
Ik ben 6 jaar na het behalen van mijn MSc begonnen. Wat mij betreft een groot voordeel tov meteen na de MSc beginnen.
pi_96125836
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef Muchachas het volgende:
Wil iemand mij concrete vragen geven, hoe meer hoe liever!
Leg je afstudeeronderzoek eens uit?
Waarom vind je dat zo interessant?
Waarom vind het het onderwerp van dit project zo interessant?
Wat vind je eigenlijk van theorie X?
Wat verwacht jij van je promotor/begeleider?
Hoe denk je proefpersonen te gaan motiveren voor een experiment van 4 uur (of andere praktische vragen)?
Hoe zou je dit experiment <insert korte schets van design> verbeteren? Waarom is dat beter?

Kortom, als je je op het gesprek voorbereidt alsof je de baan al hebt, kom je er wel :)
Een schrijfopdracht heb ik nooit gehad, dus geen idee. Rustig blijven en je best doen lijkt me het verstandigste.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:46:27 #134
124676 RobertoCarlos
pi_96126593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 07:36 schreef Fogel het volgende:
Ik ben 6 jaar na het behalen van mijn MSc begonnen. Wat mij betreft een groot voordeel tov meteen na de MSc beginnen.
O? Want?
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 09:49:18 #135
45833 crew  Fogel
pi_96126690
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

O? Want?
In het algemeen: Meer ervaring.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:27:24 #136
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96133446
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:25 schreef vive_la_france het volgende:
Zijn hier overigens ook mensen die op latere leeftijd zijn gaan promoveren? Dus niet direct na het behalen van de MSc of Drs-titel, maar die daarna eerst een poos gewerkt hebben? Ik werk nu al een poos, en denk regelmatig over promoveren, maar zou wel willen weten hoe anderen dat hebben aangepakt. Iemand?
Bij ons op de afdeling lopen er aardig wat van rond. Het is vooral het bedenken van een goed onderzoek wat aansluit bij je werk en bij het werk van een professor, en dat je hem dan vraagt als je promotor. Samen werk je dan een voorstel uit en ga je financiering bewerkstelligen.
pi_96144286
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:49 schreef Fogel het volgende:

[..]

In het algemeen: Meer ervaring.
Ik had graag eerst een aantal jaar 'in het veld' gewerkt. Maar, in mijn vakgebied, in deze tijd kom je daar echt niet tussen. Het is zo moeilijk gelijk een baan op niveau te vinden, en ik kreeg deze kans en was dus gek om het niet te doen. Maar ik denk inderdaad dat wat werkervaring handig kan zijn in de promotie zelf, maar ook in de kansen die je na de promotie krijgt.
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:49:45 #138
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96145474
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:24 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Een 'bench fee' is het gedeelte van het onderzoeksbudget dat gebruikt (zou moeten) worden voor de middelen die nodig zijn om het onderzoek te faciliteren. Dus een vergoeding voor computer, software, buitenlandse reizen, etcetera. Lab-artikelen en onderzoeksinstrumenten vallen er geloof ik niet onder.

Bij 'standaard' Nederlandse PhD-posities is dat altijd al opgenomen in het budget. Het komt echter voor (vooral als je zelf budget moet regelen, of naar het buitenland gaat) dat je zelf verantwoordelijk wordt gemaakt voor een (deel van) de 'bench fee', en dat kan een behoorlijk prijzige bedoeling worden. In Nederland wordt voor een bench fee al gauw ¤ 5000 per maand gerekend.
bedankt! het wordt in mijn geval inderdaad voor mij geregeld, maar ik was benieuwd wat het nou eigenlijk inhoudt.
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:50:20 #139
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96145502
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:27 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling lopen er aardig wat van rond. Het is vooral het bedenken van een goed onderzoek wat aansluit bij je werk en bij het werk van een professor, en dat je hem dan vraagt als je promotor. Samen werk je dan een voorstel uit en ga je financiering bewerkstelligen.
Kun je na zo'n promotie ook de stap naar werken in de wetenschap maken of is dat niet gebruikelijk?
pi_96157101
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 07:36 schreef Fogel het volgende:
Dat het op bepaalde punten een groot voordeel kan zijn, kan ik me voorstellen. Ik denk vooral dat ik, als ik nu zou beginnen, veel sterker zou zijn in het aangeven welke kant ik zelf het onderzoek op zou willen sturen dan net na mijn MSc. Je bent waarschijnlijk veel sneller onafhankelijk onderzoeker.

Waar ik wel nog in geinteresseerd ben, is hoe dit in de praktijk uitpakt! Hoe ga je om met je 'normale' collega's, hoe gaat het contact met de begeleiders en (ook niet onbelangrijk) heb je veel salaris ingeleverd om te kunnen beginnen aan een PhD?
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:34:56 #141
124676 RobertoCarlos
pi_96160418
En ben je na 6 jaar werken (in mogelijk totaal ander vakgebied) niet vervreemd van het geleerde op de studie? En dat men denkt dat je 'eruit' bent?
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 00:37:17 #142
45833 crew  Fogel
pi_96165532
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Dat het op bepaalde punten een groot voordeel kan zijn, kan ik me voorstellen. Ik denk vooral dat ik, als ik nu zou beginnen, veel sterker zou zijn in het aangeven welke kant ik zelf het onderzoek op zou willen sturen dan net na mijn MSc. Je bent waarschijnlijk veel sneller onafhankelijk onderzoeker.

Waar ik wel nog in geinteresseerd ben, is hoe dit in de praktijk uitpakt! Hoe ga je om met je 'normale' collega's, hoe gaat het contact met de begeleiders en (ook niet onbelangrijk) heb je veel salaris ingeleverd om te kunnen beginnen aan een PhD?
Dat dus, je weet beter wat je wil en wat je kan. Dat scheelt heel veel.
Ik kan alleen voor mezelf spreken hier: mijn werkgever (een onderzoeksinstituut) betaalt mijn normale salaris door terwijl ik met mijn PhD bezig ben. Ik werk gemiddeld over 4 jaar 25 % daar en 75% bij de uni. Heeft weinig impact op de omgang met collegas. OK, momenteel heb ik een paar maanden vrij genomen van de ene werkgever om te kunnen concentreren, maar verder zie ik ze nog regelmatig.
Ik denk dat er een groot verschil is tussen het "normale bedrijfsleven" en het werken bij een (non-profit non-governmental) onderzoeksinstituut wat dat betreft, een instituut ligt natuurlijk een stuk dichter bij academia.

quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ben je na 6 jaar werken (in mogelijk totaal ander vakgebied) niet vervreemd van het geleerde op de studie? En dat men denkt dat je 'eruit' bent?
Ligt er natuurlijk aan wat je tussendoor doet. In mijn geval niet.
pi_96166665
Ik studeer Elektrotechniek aan de TU.

Ik vraag mij werkelijk af waarom ik 4/5 jaar zou moeten promoveren als ik in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen met 5 jaar werkervaring.

Promoveren lijkt mij dus nutteloos behalve als ik ECHT enkel geīnteresseerd ben om als professor te werken en papers te schrijven en/of onderzoek, denk ik.
pi_96168010
Klopt.
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 08:46:19 #145
45833 crew  Fogel
pi_96168660
Voor mij is een PhD op zak hebben een vereiste om senior researcher te kunnen worden en daarnaast kan je vrijwel uitsluitend met een PhD projectleider worden voor EU-IST projecten (een enkele uitzondering daargelaten). En laten we nu net vooral ons geld verdienen met dat soort projecten. Het voor mij dus de enige manier om verder te komen.
Ik heb de nodige jaren als consultant gewerkt. Loon is misschien leuk, maar doen wat je zelf wil (waar ik werk mag iedereen zelf projectvoorstellen schrijven - maar dus geen PL zijn zonder PhD) en jezelf continu echt verderontwikkelen dmv research is veel leuker. Ik heb liever deze vrijheid en dit type werk dan een hoger loon (uitgaande van loonstatisktieken uit mijn vakgebied zou ik er hooguit 15k¤ per jaar op vooruit gaan en dat is wat mij betreft absoluut niet voldoende om er over na te denken om dat te gaan doen).
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:27:28 #146
124676 RobertoCarlos
pi_96181624
Welke citation style gebruiken jullie eigenlijk bij jullie articles etc?
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 19:29:27 #147
45833 crew  Fogel
pi_96181677
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Welke citation style gebruiken jullie eigenlijk bij jullie articles etc?
Ligt er maar net aan wie het publiceert. Voor ACM de ACM stijl, voor LNCS de LNCS style, etc. Staat gewoon bij author instructions.
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:34:38 #148
124676 RobertoCarlos
pi_96181831
Laat ik het zo zeggen: welke wordt het meest gebruikt? cq. gebruiken jullie het meest?
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 20:00:50 #149
45833 crew  Fogel
pi_96182662
Ik gebruik voornamelijk ACM en LNCS, maar dat ligt aan mijn vakgebied.
En je eigen voorkeur maakt hierin niks uit, je hebt je aan de stijl te houden van de publisher.
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:25:53 #150
124676 RobertoCarlos
pi_96183395
Dat snap ik. Aangezien ik vaak papers schrijf kan ik op dit moment zelf kiezen welke citation style ik gebruik. Alleen zijn er meerder stijlen toegestaan (APA, Chicago, Harvard, APSA, etc), vandaar dat ik zocht naar in de praktijk een algemeen gebruikte stijl die ik dan standaard zelf kan gebruiken.
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:27:07 #151
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96183430
volgens mij scheelt het ook nog per vakgebied welke stijl het meest gebruikt wordt toch?
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:28:51 #152
124676 RobertoCarlos
pi_96183487
Kennelijk wel .... In mijn geval gaat het om politicologie...
pi_96189428
Ik zit niet zover van politicologie verwijderd en ik gebruik meestal apa 6th. Kan trouwens zotero erg aanbevelen als reference management. Gebruikte zelf eerst altijd endnote en ben bet overgestapt, en dat bevalt goed!
  zondag 1 mei 2011 @ 00:33:13 #154
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96194134
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het hangt sterk van het vakgebied af denk ik. Bij dat van mij, wiskunde, zou het inderdaad heel lastig worden omdat geen enkele baan (in het bedrijfsleven) je kennis voldoende levend houdt, daar is de studie te abstract en te diep voor. Zes jaar is dan een heel lange tijd. Enige uitzonderingen zouden mensen zijn die erg veel wiskunde gebruiken tijdens hun werk en daarbij aansluitend op de praktijk gericht onderzoek zouden willen doen.
Fotoboek
  zondag 1 mei 2011 @ 13:31:16 #155
124676 RobertoCarlos
pi_96204091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zit niet zover van politicologie verwijderd en ik gebruik meestal apa 6th. Kan trouwens zotero erg aanbevelen als reference management. Gebruikte zelf eerst altijd endnote en ben bet overgestapt, en dat bevalt goed!
Nog bedankt voor de tip! ^O^ Kwam ik gisteren nog tot de ontdekking :P dat Word de references automatisch kon laten doen, skipte ik vannacht Endnote en heb ik nu een volledige bibliotheek met citations voor mijn paper *O*
  zondag 1 mei 2011 @ 14:20:01 #156
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96205689
Ik ga me ook even in dit topic voegen.

Na mijn afstuderen in Tilburg vorig jaar werd me gevraagd een voorstel voor NWO te schrijven, ik ging toen al een tweede master doen in Londen en het zou over dat onderwerp moeten zijn. Na een maand maar besloten er mee te stoppen omdat ik toch echt eerst die master moest doen om te weten wat er speelde, een voorstel schrijven die volgt op de master die je nog moet gaan doen is het toch niet helemaal. :')

Maar promoveren blijft wel erg interessant om hierna te gaan doen dus ben de opties wel een beetje aan het bekijken. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 1 mei 2011 @ 14:53:15 #157
124676 RobertoCarlos
pi_96206895
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:20 schreef Jabberwocky het volgende:
Na mijn afstuderen in Tilburg vorig jaar werd me gevraagd een voorstel voor NWO te schrijven, ik ging toen al een tweede master doen in Londen en het zou over dat onderwerp moeten zijn. Na een maand maar besloten er mee te stoppen omdat ik toch echt eerst die master moest doen om te weten wat er speelde, een voorstel schrijven die volgt op de master die je nog moet gaan doen is het toch niet helemaal. :')
Maar die master is nu bijna klaar (?) dus ga je dat voorstel daarna nog schrijven of is je kans verkeken?
  zondag 1 mei 2011 @ 16:45:28 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96211950
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar die master is nu bijna klaar (?) dus ga je dat voorstel daarna nog schrijven of is je kans verkeken?
Die master duurt nog een jaar, maar de beoogde promotor zou eind dit jaar weer contact met me opnemen om een nieuw voorstel in te dienen. En als zij geen contact opneemt ga ik alsnog wel verder kijken bij andere instellingen. :)
  zondag 1 mei 2011 @ 17:13:00 #159
124676 RobertoCarlos
pi_96212880
Klinkt als iemand met zelfvertrouwen ;)
  zondag 1 mei 2011 @ 17:18:03 #160
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96213078
Ik ben me er van bewust dat het niet makkelijk wordt, maar niet geschoten is altijd mis. ;)
  maandag 2 mei 2011 @ 09:33:15 #161
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96238330
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Kun je na zo'n promotie ook de stap naar werken in de wetenschap maken of is dat niet gebruikelijk?
Dat zou kunnen. Zeker in het vakgebied waar ik in zit (klinische neuropsychologie) is kliniek-ervaring een aanwinst binnen de opleiding die gegeven wordt aan onze masterstudenten. Een goed proefschrift + klinische ervaring is iets waar de professoren van smullen om aan te nemen als UD. Andere vakgebieden zal dat minder zijn: je bent automatisch minder fundamenteel bezig als je met 1 been in de praktijk bezig bent.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:36:19 #162
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96238389
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 01:25 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:

Ik vraag mij werkelijk af waarom ik 4/5 jaar zou moeten promoveren als ik in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen met 5 jaar werkervaring.

Promoveren lijkt mij dus nutteloos behalve als ik ECHT enkel geīnteresseerd ben om als professor te werken en papers te schrijven en/of onderzoek, denk ik.
1) je moet niets
2) je promoveert niet als je je wereldbeeld laat bepalen door hoeveel je verdiend.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:38:17 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96238434
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laat ik het zo zeggen: welke wordt het meest gebruikt? cq. gebruiken jullie het meest?
Bij ons zweren ze bij de APA normen.
pi_96295708
Ik wil ook gaan promoveren, volgende week vrijdag mijn eerste sollicitatie gesprek in Bonn, Duitsland. Ben benieuwd, mag al een presentatie geven over mijn master onderzoek dan, dus dat is iig positief.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 13:43:44 #165
45833 crew  Fogel
pi_96431676
Ik hoop dat je een accept krijgt Spatz :)

Heb je toevallig wel eens met problem frames gewerkt als deel van een requirement elicitation proces?
  maandag 9 mei 2011 @ 13:31:30 #166
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96543901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:36 schreef Spatzmann het volgende:
Vandaag komt de uitslag voor de RE 2011 conferentie. Ik zit te f5en op m'n mail :)

Gister ook van m'n promotor en facilitator @ work dat mijn streefdatum voor m'n proefschrift al over 1,5 jaar is. Met de opmerking erbij: veel plezier in de avonduren en je vakanties :)
en?
pi_97052284
In een ver verleden heb ik wel eens eerder gepost. Met de melding dat een promotietraject in de toekomst mij wel wat zou lijken.

De tijden veranderen...

Ik heb een Phd positie met funding aangeboden gekregen in Wales. Tenminste... het aanbod ligt er. Ik moet enkel nog beslissen of ik het doe of niet.

Wat ik mij wel af vraag. Hoe kijkt men tegen het niveau van een Phd student aan in Wales ten opzichte van de Nederlandse promotie student. Heeft men in Europa meer waardering voor een Nederlandse OIO tov een Phd student in Wales?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat in Wales een Phd 3 á 3.5 jaar duurt en in Nederland is 4 á 4.5 jaar toch wel de standaard.
Profiel opgeheven.
pi_97054098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Bierie het volgende:
In een ver verleden heb ik wel eens eerder gepost. Met de melding dat een promotietraject in de toekomst mij wel wat zou lijken.

De tijden veranderen...

Ik heb een Phd positie met funding aangeboden gekregen in Wales. Tenminste... het aanbod ligt er. Ik moet enkel nog beslissen of ik het doe of niet.

Wat ik mij wel af vraag. Hoe kijkt men tegen het niveau van een Phd student aan in Wales ten opzichte van de Nederlandse promotie student. Heeft men in Europa meer waardering voor een Nederlandse OIO tov een Phd student in Wales?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat in Wales een Phd 3 á 3.5 jaar duurt en in Nederland is 4 á 4.5 jaar toch wel de standaard.
Hangt dat niet van de onderzoeksgroep af (en dus niet zozeer van de regio)? Misschien is het handig om eens te kijken naar de citatiescore van enkele onderzoekers daarvan.

Ik weet overigens niet of het aantal jaren per se een indicatie is: in Frankrijk staat er bijvoorbeeld standaard drie jaar voor een promotietraject, maar daar komen prima PhDs vandaan :) .
ik hou van hobby's
pi_97054944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:35 schreef lnino het volgende:

[..]

Hangt dat niet van de onderzoeksgroep af (en dus niet zozeer van de regio)? Misschien is het handig om eens te kijken naar de citatiescore van enkele onderzoekers daarvan.

Ik weet overigens niet of het aantal jaren per se een indicatie is: in Frankrijk staat er bijvoorbeeld standaard drie jaar voor een promotietraject, maar daar komen prima PhDs vandaan :) .
Onderzoeksgroep is zeker relevant. Maar wilde ik nog niet direct hier vermelden eigenlijk ;)
Nou ik weet dat Nederland een erg goede reputatie heeft. Over het algemeen genomen. (dus niet gespitst op citatiescore / onderzoeksgroep).

Wat ik eigenlijk wil horen zijn meningen van anderen over Wales in het algemeen. Al is dat misschien moeilijk ;) Ik voel er weinig voor om hier op het fora naam en toenaam van de groep en begeleider te noemen namelijk.
Profiel opgeheven.
pi_97061874
Onderwerp en je motivatie om te promovereen zijn naar mijn mening belangrijker. Wat hoop je te bereiken met een promotie? zoals eerder terecht opgemerkt, voor de pecunia hoef je het niet te doen.
pi_97062691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 03:37 schreef Shivo het volgende:
Onderwerp en je motivatie om te promovereen zijn naar mijn mening belangrijker. Wat hoop je te bereiken met een promotie? zoals eerder terecht opgemerkt, voor de pecunia hoef je het niet te doen.
Had niet het idee dat ik er erg rijk mee zal worden ;)
Onderzoek doen en je een aantal jaar volledig te verdiepen in een onderwerp met relatief veel vrijheid klinkt aantrekkelijk. Qua onderwerp ligt het bij wat ik leuk vind. Systeem biologie / plant genetics.

Wat ook helpt is de lokatie. Lekker landelijk. Rustig en vol natuur.

Hoe hebben jullie uiteindelijk de knoop doorgehakt?
Profiel opgeheven.
pi_97150346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:02 schreef Bierie het volgende:

[..]
Hoe hebben jullie uiteindelijk de knoop doorgehakt?
Iemand?... Voor mijzelf heb ik sowieso besloten dat ik zo snel mogelijk langs wil gaan om de mensen in persoon te ontmoeten. Het interview wat ik nu heb gehad was slechts per skype met webcam.

Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
Profiel opgeheven.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:58:25 #173
124676 RobertoCarlos
pi_97150632
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:49 schreef Bierie het volgende:

[..]
Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
Van wat ik, als studentje, zie bij ons de universiteit komen onderzoekers van all over the world naar de universiteit. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook geldt voor de onderzoeksmarkt.

Ik vraag me dan ook af of je na promoveren perse gebonden bent aan het land waar je in gepromoveerd bent. Maar de echte promovendi hier weten dat vast veel beter :{w
pi_97151214
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook af of je na promoveren perse gebonden bent aan het land waar je in gepromoveerd bent. Maar de echte promovendi hier weten dat vast veel beter :{w
Klopt, je bent niet gebonden aan het land waar je bent gepromoveerd. ;) Maar ik doelde meer op de overgang promoveren, zoekende en dan weer een positie ergens. In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar. Omdat het best een hele investering is qua tijd. Maar ook indirect qua geld. Ik heb dan wel funding maar dat is geen vet pot. Terwijl als ik het niet doe ik waarschijnlijk meer te besteden heb.

Afijn, komt er op neer dat ik gewoon heel erg erover pieker en twijfel maar het mij wel heel erg leuk lijkt. :P
Profiel opgeheven.
pi_97151317
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Van wat ik, als studentje, zie bij ons de universiteit komen onderzoekers van all over the world naar de universiteit. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook geldt voor de onderzoeksmarkt.

Als je in Nederland promoveert, dan kun je daarna alleen nog maar werk vinden in het buitenland.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:19:47 #176
124676 RobertoCarlos
pi_97151383
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:

[..]

In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar.
Ok, da's nieuwe info. Tja, dan wordt het idd een stuk lastiger...

Ik vraag me af of je het allemaal zo kan plannen..... promoveren is 4 jaar (?) en na die tijd kan er ook veel veranderen
  zondag 22 mei 2011 @ 13:22:17 #177
124676 RobertoCarlos
pi_97151458
quote:
12s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:17 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je in Nederland promoveert, dan kun je daarna alleen nog maar werk vinden in het buitenland.
Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?
  zondag 22 mei 2011 @ 13:31:23 #178
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97151723
kijk even naar de PI ;)

en mbt je vraag over hoe anderen de knoop hebben doorgehakt; ik heb geen seconde getwijfeld eigenlijk. Het project is tof, het is bij een goeie onderzoeksgroep en het klikt goed met de mensen waar ik mee samen zal werken. Nu is mijn plek wel gewoon in NL en heb ik ook geen gezin oid waar ik rekening mee moet houden dus dat maakt het allemaal wel wat makkelijker natuurlijk.
pi_97152375
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:52:44 #180
124676 RobertoCarlos
pi_97152457
Zoiets dacht ik al. En als er al dat soort banen zijn, wordt gepromoveerd zijn alleen gevraagd als extraatje.
  zondag 22 mei 2011 @ 14:31:16 #181
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97153825
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:49 schreef Bierie het volgende:

[..]

Iemand?... Voor mijzelf heb ik sowieso besloten dat ik zo snel mogelijk langs wil gaan om de mensen in persoon te ontmoeten. Het interview wat ik nu heb gehad was slechts per skype met webcam.

Ik ben pas begonnen met promoveren in Zweden. Ik denk niet dat ik hier na mijn promotie nog ga blijven, but you never know. Ik probeer een beetje vooruit te kijken, maar niet al te ver. Voor mij was de beslissing niet zozeer gebaseerd op wat er na de promotie komt, alhoewel dat natuurlijk wel meespeelt. Voor mij had het meer te maken met of ik wel 5 jaar in Zweden wou wonen, hoe dat moest met m'n relatie, en of ik uberhaupt wel wou promoveren, of ik het wel leuk zou vinden. Daar mee samenhangend ook de nabije toekomst, wat ik zou gaan doen in plaats van promoveren, hoe de kansen voor leuk, uitdagend werk dan zouden liggen...

uit die optelsom is gekomen dat ik nu begonnen ben met promoveren...
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:

[..]

In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
wederom, dat hangt natuurlijk van je vakgebied af....
pi_97302457
Ha, ik heb hier een tijdje niet gereageerd, maar ik doe een PhD in Wales (Cardiff) en kan dus eventueel helpen. Ik ben nu bijna klaar. Ik heb geen ervaring met een PhD in Nederland, maar ik denk dat de focus hier in de UK (want anders dan de rest van de UK is het niet) anders is. De focus ligt hier heel erg op translational skills, communicatievaardigheden etc, en doordat het "slechts" 3 jaar funding is minder op het onderzoek zelf, al heb je wel 4 jaar om je scriptie in te dienen. Dit hangt als zoveel andere dingen ook van je werkplek en begeleiders af natuurlijk. Ik kon in Nederland aan de slag maar heb juist voor deze PhD gekozen vanwege het onderwerp + faciliteiten.

Qua opleiding en training is het gewoon ontzettend goed. Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke Universiteit het is. Ik studeer zelf aan Cardiff University en ons departement staat gewoon ontzettend goed bekend + heeft goeie faciliteiten. Cardiff is een leuke stad, niet te groot en altijd wel iets te doen. Hoe dat met andere Universiteiten in Wales zit, weet ik zo niet.

Laat maar weten of je meer wil weten. Mijn vriendin zit overigens de plantengenetica, dus die kan misschien ook helpen.

Wat betreft kansen hierna en een update van mijn kant; de academische wereld is gewoon lastig. Het constante "solliciteren" is stressvol, of het nu een baan, paper, grant etc is, maar ik vind dat stiekem geweldig. Mijn eerste twee jaar hier waren moeilijk, maar ik heb eindelijk twee papers geaccepteerd gekregen, momenteel twee in de pipeline en ik heb een post-doc in de VS voor hierna!

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:

[..]

Klopt, je bent niet gebonden aan het land waar je bent gepromoveerd. ;) Maar ik doelde meer op de overgang promoveren, zoekende en dan weer een positie ergens. In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar. Omdat het best een hele investering is qua tijd. Maar ook indirect qua geld. Ik heb dan wel funding maar dat is geen vet pot. Terwijl als ik het niet doe ik waarschijnlijk meer te besteden heb.

Afijn, komt er op neer dat ik gewoon heel erg erover pieker en twijfel maar het mij wel heel erg leuk lijkt. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door xienix84 op 25-05-2011 18:05:01 ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:06:22 #183
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_97303190
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat hangt nogal van je richting af. In mijn richting kan het me nogal heel goed van pas gaan komen namelijk.
pi_97588537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 01:25 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:

Same over here, ook een Elektrotechniek :D

Als ik mijn professoren dan vraag waarom ik een PhD zou moeten doen, krijg ik vage antwoorden van 'je moet het leuk vinden research te doen enzo' :{ Zegt mij niets.

Ik zit nog in de masterfase, en na alle 5 de topics te hebben doorgelezen (eindelijk klaar!) kom ik tot de conclusie dat ik niets zie in een PhD. Zoals ik het hier kan lezen, doet men het meer omdat ze er echt interesse in hebben of zelfs bijna verplicht zijn om in hun vakgebied verder te gaan - voor het geld doen ze het in ieder geval niet.

Ik zelf wil een fatsoenlijk boterham kunnen verdienen. Mijn vakgebied is interessant maar met plezier alleen betaal ik mijn hypotheek niet :N Techniek wordt al onderbetaald (mede omdat recruiters terecht denken dat het werknemers enkel om de interesse gaat en niet om het geld) voor het zware werk wat we doen en als ik mijn collega's zie zuipen op de alfa-afdeling en zij nog eens kunnen uitkijken naar een hoger salaris, leuke collega's en auto van de zaak en ik naar een lab vol autisten, weet ik het al :')

Mocht ik verder gaan dan doe ik liever een MBA in de, zoals mijn naam het al zegt, management :)

Maar wie weet denk ik er over 2 jaar anders over...
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:01:22 #185
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97589157
Ik heb net gesolliciteerd naar een plek :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97592058
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Spannend, succes!

Ik snap de 'discussie' over wel/niet promoveren in dit topic niet zo goed. Natuurlijk zijn er mensen die er geen zin in hebben, maar er zijn ook mensen die het wel willen en dat is toch prima? Ik ga ook niet in het TNT-medewerkerstopic posten dat ik liever geen postbode wil worden.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 20:10:26 #187
45833 crew  Fogel
pi_97593878
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:18 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Spannend, succes!

Ik snap de 'discussie' over wel/niet promoveren in dit topic niet zo goed. Natuurlijk zijn er mensen die er geen zin in hebben, maar er zijn ook mensen die het wel willen en dat is toch prima? Ik ga ook niet in het TNT-medewerkerstopic posten dat ik liever geen postbode wil worden.
Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk) :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:24:09 #188
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_97627025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:43 schreef Management het volgende:

[..]

Same over here, ook een Elektrotechniek :D

Als ik mijn professoren dan vraag waarom ik een PhD zou moeten doen, krijg ik vage antwoorden van 'je moet het leuk vinden research te doen enzo' :{ Zegt mij niets.

Ik zit nog in de masterfase, en na alle 5 de topics te hebben doorgelezen (eindelijk klaar!) kom ik tot de conclusie dat ik niets zie in een PhD. Zoals ik het hier kan lezen, doet men het meer omdat ze er echt interesse in hebben of zelfs bijna verplicht zijn om in hun vakgebied verder te gaan - voor het geld doen ze het in ieder geval niet.

Ik zelf wil een fatsoenlijk boterham kunnen verdienen. Mijn vakgebied is interessant maar met plezier alleen betaal ik mijn hypotheek niet :N Techniek wordt al onderbetaald (mede omdat recruiters terecht denken dat het werknemers enkel om de interesse gaat en niet om het geld) voor het zware werk wat we doen en als ik mijn collega's zie zuipen op de alfa-afdeling en zij nog eens kunnen uitkijken naar een hoger salaris, leuke collega's en auto van de zaak en ik naar een lab vol autisten, weet ik het al :')

Mocht ik verder gaan dan doe ik liever een MBA in de, zoals mijn naam het al zegt, management :)

Maar wie weet denk ik er over 2 jaar anders over...
Als je werkelijk uitkijkt naar zulke wollige onwetenschappelijke prietpraat kun je inderdaad geen promotie gaan doen nee. Bovendien kom je er waarschijnlijk uberhaupt niet voor in aanmerking.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Leuk, succes! Welk vakgebied?
Fotoboek
pi_98220267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk) :P
Bestaat er een MBA topic?
pi_98244017
Korte update. Voor 28 Juni een real life gesprek ingeplanned. Binnenkort zit ik dus een weekje in Wales. Heb er meteen een vakantie omheen geplakt, waarom niet ;)

Bedankt Blurred86 en xienix84 voor jullie info / aanbod. Ik kom er na 28 Juni zeker nog even op terug. Maar eerst wil ik toch zelf een eerste indruk op doen in Wales.

Iemand nog tips waarop te letten, welke vragen te stellen, wat dus echt een absolute must is om te weten als ik ergens een Phd zal willen doen?
Profiel opgeheven.
pi_98393910
Promoveren hmmm... lijkt me meer voor die gastjes die denken dat ze de nieuwe Newton/Einstein kunnen worden en beroemd als ze een paper publiceren... of lui die niet het bedrijfsleven in willen gaan en hun studietijd missen...

Om een fatsoenlijk boterham te verdienen wil ik toch liever een MBA doen zoals wordt gesuggereerd :Y
  zondag 19 juni 2011 @ 23:38:20 #192
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98394256
:')
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 23:39:20 #193
45833 crew  Fogel
pi_98394298
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef TippieTop het volgende:
Promoveren hmmm... lijkt me meer voor die gastjes die denken dat ze de nieuwe Newton/Einstein kunnen worden en beroemd als ze een paper publiceren... of lui die niet het bedrijfsleven in willen gaan en hun studietijd missen...

Om een fatsoenlijk boterham te verdienen wil ik toch liever een MBA doen zoals wordt gesuggereerd :Y
Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA! :)
pi_98400286
pi_98406098
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA! :)
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 12:22:12 #196
45833 crew  Fogel
pi_98406348
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
Voor mij is het een noodzaak om senior te kunnen worden bij het bedrijf waar ik werk (een non-profit NGO), en alleen seniors mogen zelf onderzoeksprojecten leiden. Aangezien ik dat laatste wil, zit er voor mij weinig anders op dan een titel erbij te halen. Terug de consultancy in wil ik in ieder geval niet en "voor altijd" ondergeordend blijven heb ik ook geen zin in.
Ander werk zoeken in hetzelfde gebied zou een optie kunnen zijn, maar tot de dag van vandaag ben ik nog geen werkgever tegengekomen die dezelfde mogelijkheden en flexibiliteit biedt tegen hetzelfde of beter loon en met dezelfde of betere secundaire voorwaarden, dus waarom zou ik overstappen?
  maandag 20 juni 2011 @ 12:56:07 #197
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98407433
quote:

[..]

Ach, het is maar goed dat anderen dan jij op zoek zijn naar nieuwe medicatie, heb je in ieder geval nog iets meer kans op een langer leven vol bedrijfs-ditjes en datjes en salarisfixatie ;)
pi_98421033
quote:

[..]

Okee, ik hap. :')

Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
Profiel opgeheven.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 20:14:08 #199
45833 crew  Fogel
pi_98428186
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:

[..]

Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
Niet dat ik Mr MBA wil verdedigen, maar niet voor alle innovaties heb je perse een PhD nodig. Maar een samenleving baseren op "toevallige ontdekkingen" gaat natuurlijk niet goed komen.
pi_98429175
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik vind het best wel prima hoor dat er mensen zijn die dit dopen, we hebben ze hard nodig.
Maar wie verdient er meer? De onderzoeker of zijn baas? :P

Zonder de slaven in Egypte hadden we ook geen Piramides, herinnert iemand hen of de farao's :Y

Maar goed, mijn persoonlijkheid. Vooralsnog ben ik met mijn master bezig en dat is al rampzalig :P Respect trouwens voor de lui die PhD doen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')