Kleinigheidje ;-)quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:39 schreef Blurred86 het volgende:
hoi!
ik lurk hier al een tijdje mee, maar vanaf september mag ik me ook officieel bij jullie voegenalleen eerst nog even mijn stage afmaken en afstuderen!
Ik heb zelf een voorstel ingediend. Maar goed, hier in Zweden gaat het wat anders. Of je hebt zelf 'funding' voor twee jaar, en werkt dus aan een vastgesteld project. Na twee jaar neemt de universiteit dan jouw financiering over. Of, je solliciteert op een positie, waarvoor je een voorstel schrijft. Het voorstel is niet bindend, maar meer om je vermogen een zoiets te schrijven te testen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
Ik heb afgelopen week gesolliciteerd op een phd-positie en ben dus aangenomen om te beginnen zodra ik afgestudeerd ben in september! Anderen die ik ken die (gaan) promoveren hebben ofwel gesolliciteerd op een vacature of zijn er in 'gerold' via de begeleider van hun afstudeeronderzoek, ik ken zelf niemand die zelf een voorstel ingediend heeft. Maar of dat ook in zijn algemeenheid zo is zou ik eerlijk gezegd ook niet weten
DM, ivm herkenbaarheidquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
#Blurred86: wat voor vakgebied? Waar?
Ok, ik snap hetquote:
Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?quote:Op maandag 11 april 2011 14:12 schreef Grumpey het volgende:
Ben ook weer terug van weggeweest. Inmiddels meerdere praatjes gehouden/in planning op symposia en congressen, dataverzameling is klaar begin september (HOERA!), en het Grote Schrijven is inmiddels al lichtjes aan begonnen. Er is 1 publicatie, 3 artikelen die binnen 1 week gesubmit zouden kunnen zijn, en in de planning staan nog 6 artikelen. Als in september de dataverzameling klaar is, heb ik nog 15 maanden om alles af te ronden...
Tot zover de tussenstand
Gemiddeld is in het vakgebied waar ik in verkeer een artikel of 3/4 inderdaad, bij onze afdeling eerder 4/5. Van deze zullen er toch zeker wel 2 geaccepteerd moeten zijn, en minimaal 2 gesubmitted. Over congres bezoek zijn geen eisen, behalve dat je het 'een keer' doet voor je netwerk.quote:Op maandag 11 april 2011 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?
Ik vind het interessant hoe dat per vakgebied verschilt. Hier moeten het 3/4 artikelen zijn, en die hoeven alleen maar gepresenteerd te worden op een conferentie..
Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef Quoi het volgende:
Update-je na een tijdje afwezigheid. Flink bezig geweest iig.
- Laatste jaar!
- 1 publicatie, 6 to go (krap, I know) waarvan 4 bijna klaar
- Juni maandje Australie vastgeplakt aan congres
- Druk aan het orienteren/praten voor carriere erna..
Voorlopig zit ik in een enorme data analyse flow. Mijn ogen worden vierkant van de syntaxen! en ergens heeft het ook wel wat
Mijn publicatie in de JAMA was als student zijnde. Dus ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nemen journals etc eigenlijk ook artikelen aan van mensen die 'slechs' een master hebben, dus eigenlijk van studenten?
waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:24 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als AIO heb je ook slechts een master. Maar ik moet het liefst wel in journals publiceren. En dat is ook wel gelukt.
Workshop of conference proceedings.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?
dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!quote:
Sterkte. Inmiddels ben ik echt in de fase aanbeland dat het project qua dataverzameling klaar gaat zijn. Ik merk aan mezelf dat ik enorm gemotiveerd ben om ook in de weekenden door te werken en 's avonds e.d., alleen maar om eerder klaar te zijn met die eeuwige durende dataverzameling. Het kan me niet snel genoeg voorbij zijn nu.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!
Anyways, ik ben sinds een week aan de gang, gek, van heel practisch denken op m'n vorige baan weer over naar het hele abstracte denken. Ook vreemd om aan zo'n groot project te beginnen, en eigenlijk geen idee te hebben hoe dat project er uit gaat zien...
Haha, dat vraag ik me soms ook af.quote:Op maandag 11 april 2011 17:35 schreef lnino het volgende:
[..]
Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?
Ik heb er nog 6 maanden extra over gedaan tot mijn proefschrift bij de commissie ingeleverd was, daar niet van![]()
Awel, volgens mij panikeert u een beetjequote:Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef Muchachas het volgende:
Binnenkort is de tweede ronde. Er is dan ook een gesprek en schrijfopdracht. Wat kan ik verwachten van beide? Wil iemand mij concrete vragen geven, hoe meer hoe liever! En die schrijfopdracht, is dat ter plaatse of heb je een aantal dagen?
Ik kan alle hulp gebruiken!
Een 'bench fee' is het gedeelte van het onderzoeksbudget dat gebruikt (zou moeten) worden voor de middelen die nodig zijn om het onderzoek te faciliteren. Dus een vergoeding voor computer, software, buitenlandse reizen, etcetera. Lab-artikelen en onderzoeksinstrumenten vallen er geloof ik niet onder.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:47 schreef Blurred86 het volgende:
kan iemand hier mij misschien vertellen wat een 'bench fee' is? google maakt me niet veel wijzer..
Leg je afstudeeronderzoek eens uit?quote:Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef Muchachas het volgende:
Wil iemand mij concrete vragen geven, hoe meer hoe liever!
O? Want?quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:36 schreef Fogel het volgende:
Ik ben 6 jaar na het behalen van mijn MSc begonnen. Wat mij betreft een groot voordeel tov meteen na de MSc beginnen.
In het algemeen: Meer ervaring.quote:
Bij ons op de afdeling lopen er aardig wat van rond. Het is vooral het bedenken van een goed onderzoek wat aansluit bij je werk en bij het werk van een professor, en dat je hem dan vraagt als je promotor. Samen werk je dan een voorstel uit en ga je financiering bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:25 schreef vive_la_france het volgende:
Zijn hier overigens ook mensen die op latere leeftijd zijn gaan promoveren? Dus niet direct na het behalen van de MSc of Drs-titel, maar die daarna eerst een poos gewerkt hebben? Ik werk nu al een poos, en denk regelmatig over promoveren, maar zou wel willen weten hoe anderen dat hebben aangepakt. Iemand?
Ik had graag eerst een aantal jaar 'in het veld' gewerkt. Maar, in mijn vakgebied, in deze tijd kom je daar echt niet tussen. Het is zo moeilijk gelijk een baan op niveau te vinden, en ik kreeg deze kans en was dus gek om het niet te doen. Maar ik denk inderdaad dat wat werkervaring handig kan zijn in de promotie zelf, maar ook in de kansen die je na de promotie krijgt.quote:
bedankt! het wordt in mijn geval inderdaad voor mij geregeld, maar ik was benieuwd wat het nou eigenlijk inhoudt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:24 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Een 'bench fee' is het gedeelte van het onderzoeksbudget dat gebruikt (zou moeten) worden voor de middelen die nodig zijn om het onderzoek te faciliteren. Dus een vergoeding voor computer, software, buitenlandse reizen, etcetera. Lab-artikelen en onderzoeksinstrumenten vallen er geloof ik niet onder.
Bij 'standaard' Nederlandse PhD-posities is dat altijd al opgenomen in het budget. Het komt echter voor (vooral als je zelf budget moet regelen, of naar het buitenland gaat) dat je zelf verantwoordelijk wordt gemaakt voor een (deel van) de 'bench fee', en dat kan een behoorlijk prijzige bedoeling worden. In Nederland wordt voor een bench fee al gauw ¤ 5000 per maand gerekend.
Kun je na zo'n promotie ook de stap naar werken in de wetenschap maken of is dat niet gebruikelijk?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Bij ons op de afdeling lopen er aardig wat van rond. Het is vooral het bedenken van een goed onderzoek wat aansluit bij je werk en bij het werk van een professor, en dat je hem dan vraagt als je promotor. Samen werk je dan een voorstel uit en ga je financiering bewerkstelligen.
Dat het op bepaalde punten een groot voordeel kan zijn, kan ik me voorstellen. Ik denk vooral dat ik, als ik nu zou beginnen, veel sterker zou zijn in het aangeven welke kant ik zelf het onderzoek op zou willen sturen dan net na mijn MSc. Je bent waarschijnlijk veel sneller onafhankelijk onderzoeker.quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:36 schreef Fogel het volgende:
Ik ben 6 jaar na het behalen van mijn MSc begonnen. Wat mij betreft een groot voordeel tov meteen na de MSc beginnen.
Dat dus, je weet beter wat je wil en wat je kan. Dat scheelt heel veel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Dat het op bepaalde punten een groot voordeel kan zijn, kan ik me voorstellen. Ik denk vooral dat ik, als ik nu zou beginnen, veel sterker zou zijn in het aangeven welke kant ik zelf het onderzoek op zou willen sturen dan net na mijn MSc. Je bent waarschijnlijk veel sneller onafhankelijk onderzoeker.
Waar ik wel nog in geinteresseerd ben, is hoe dit in de praktijk uitpakt! Hoe ga je om met je 'normale' collega's, hoe gaat het contact met de begeleiders en (ook niet onbelangrijk) heb je veel salaris ingeleverd om te kunnen beginnen aan een PhD?
Ligt er natuurlijk aan wat je tussendoor doet. In mijn geval niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ben je na 6 jaar werken (in mogelijk totaal ander vakgebied) niet vervreemd van het geleerde op de studie? En dat men denkt dat je 'eruit' bent?
Ligt er maar net aan wie het publiceert. Voor ACM de ACM stijl, voor LNCS de LNCS style, etc. Staat gewoon bij author instructions.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Welke citation style gebruiken jullie eigenlijk bij jullie articles etc?
Het hangt sterk van het vakgebied af denk ik. Bij dat van mij, wiskunde, zou het inderdaad heel lastig worden omdat geen enkele baan (in het bedrijfsleven) je kennis voldoende levend houdt, daar is de studie te abstract en te diep voor. Zes jaar is dan een heel lange tijd. Enige uitzonderingen zouden mensen zijn die erg veel wiskunde gebruiken tijdens hun werk en daarbij aansluitend op de praktijk gericht onderzoek zouden willen doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ben je na 6 jaar werken (in mogelijk totaal ander vakgebied) niet vervreemd van het geleerde op de studie? En dat men denkt dat je 'eruit' bent?
Nog bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zit niet zover van politicologie verwijderd en ik gebruik meestal apa 6th. Kan trouwens zotero erg aanbevelen als reference management. Gebruikte zelf eerst altijd endnote en ben bet overgestapt, en dat bevalt goed!
Maar die master is nu bijna klaar (?) dus ga je dat voorstel daarna nog schrijven of is je kans verkeken?quote:Op zondag 1 mei 2011 14:20 schreef Jabberwocky het volgende:
Na mijn afstuderen in Tilburg vorig jaar werd me gevraagd een voorstel voor NWO te schrijven, ik ging toen al een tweede master doen in Londen en het zou over dat onderwerp moeten zijn. Na een maand maar besloten er mee te stoppen omdat ik toch echt eerst die master moest doen om te weten wat er speelde, een voorstel schrijven die volgt op de master die je nog moet gaan doen is het toch niet helemaal.![]()
Die master duurt nog een jaar, maar de beoogde promotor zou eind dit jaar weer contact met me opnemen om een nieuw voorstel in te dienen. En als zij geen contact opneemt ga ik alsnog wel verder kijken bij andere instellingen.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar die master is nu bijna klaar (?) dus ga je dat voorstel daarna nog schrijven of is je kans verkeken?
Dat zou kunnen. Zeker in het vakgebied waar ik in zit (klinische neuropsychologie) is kliniek-ervaring een aanwinst binnen de opleiding die gegeven wordt aan onze masterstudenten. Een goed proefschrift + klinische ervaring is iets waar de professoren van smullen om aan te nemen als UD. Andere vakgebieden zal dat minder zijn: je bent automatisch minder fundamenteel bezig als je met 1 been in de praktijk bezig bent.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Kun je na zo'n promotie ook de stap naar werken in de wetenschap maken of is dat niet gebruikelijk?
1) je moet nietsquote:Op zaterdag 30 april 2011 01:25 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
Ik studeer Elektrotechniek aan de TU.
Ik vraag mij werkelijk af waarom ik 4/5 jaar zou moeten promoveren als ik in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen met 5 jaar werkervaring.
Promoveren lijkt mij dus nutteloos behalve als ik ECHT enkel geīnteresseerd ben om als professor te werken en papers te schrijven en/of onderzoek, denk ik.
Bij ons zweren ze bij de APA normen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laat ik het zo zeggen: welke wordt het meest gebruikt? cq. gebruiken jullie het meest?
en?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:36 schreef Spatzmann het volgende:
Vandaag komt de uitslag voor de RE 2011 conferentie. Ik zit te f5en op m'n mail
Gister ook van m'n promotor en facilitator @ work dat mijn streefdatum voor m'n proefschrift al over 1,5 jaar is. Met de opmerking erbij: veel plezier in de avonduren en je vakanties
Hangt dat niet van de onderzoeksgroep af (en dus niet zozeer van de regio)? Misschien is het handig om eens te kijken naar de citatiescore van enkele onderzoekers daarvan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Bierie het volgende:
In een ver verleden heb ik wel eens eerder gepost. Met de melding dat een promotietraject in de toekomst mij wel wat zou lijken.
De tijden veranderen...
Ik heb een Phd positie met funding aangeboden gekregen in Wales. Tenminste... het aanbod ligt er. Ik moet enkel nog beslissen of ik het doe of niet.
Wat ik mij wel af vraag. Hoe kijkt men tegen het niveau van een Phd student aan in Wales ten opzichte van de Nederlandse promotie student. Heeft men in Europa meer waardering voor een Nederlandse OIO tov een Phd student in Wales?
Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat in Wales een Phd 3 á 3.5 jaar duurt en in Nederland is 4 á 4.5 jaar toch wel de standaard.
Onderzoeksgroep is zeker relevant. Maar wilde ik nog niet direct hier vermelden eigenlijkquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:35 schreef lnino het volgende:
[..]
Hangt dat niet van de onderzoeksgroep af (en dus niet zozeer van de regio)? Misschien is het handig om eens te kijken naar de citatiescore van enkele onderzoekers daarvan.
Ik weet overigens niet of het aantal jaren per se een indicatie is: in Frankrijk staat er bijvoorbeeld standaard drie jaar voor een promotietraject, maar daar komen prima PhDs vandaan.
Had niet het idee dat ik er erg rijk mee zal wordenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 03:37 schreef Shivo het volgende:
Onderwerp en je motivatie om te promovereen zijn naar mijn mening belangrijker. Wat hoop je te bereiken met een promotie? zoals eerder terecht opgemerkt, voor de pecunia hoef je het niet te doen.
Iemand?... Voor mijzelf heb ik sowieso besloten dat ik zo snel mogelijk langs wil gaan om de mensen in persoon te ontmoeten. Het interview wat ik nu heb gehad was slechts per skype met webcam.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:02 schreef Bierie het volgende:
[..]
Hoe hebben jullie uiteindelijk de knoop doorgehakt?
Van wat ik, als studentje, zie bij ons de universiteit komen onderzoekers van all over the world naar de universiteit. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook geldt voor de onderzoeksmarkt.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:49 schreef Bierie het volgende:
[..]
Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
Klopt, je bent niet gebonden aan het land waar je bent gepromoveerd.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af of je na promoveren perse gebonden bent aan het land waar je in gepromoveerd bent. Maar de echte promovendi hier weten dat vast veel beter
Als je in Nederland promoveert, dan kun je daarna alleen nog maar werk vinden in het buitenland.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Van wat ik, als studentje, zie bij ons de universiteit komen onderzoekers van all over the world naar de universiteit. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook geldt voor de onderzoeksmarkt.
Ik vraag me dan ook af of je na promoveren perse gebonden bent aan het land waar je in gepromoveerd bent. Maar de echte promovendi hier weten dat vast veel beter
Ok, da's nieuwe info. Tja, dan wordt het idd een stuk lastiger...quote:Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:
[..]
In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar.
Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je in Nederland promoveert, dan kun je daarna alleen nog maar werk vinden in het buitenland.
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?
Ik ben pas begonnen met promoveren in Zweden. Ik denk niet dat ik hier na mijn promotie nog ga blijven, but you never know. Ik probeer een beetje vooruit te kijken, maar niet al te ver. Voor mij was de beslissing niet zozeer gebaseerd op wat er na de promotie komt, alhoewel dat natuurlijk wel meespeelt. Voor mij had het meer te maken met of ik wel 5 jaar in Zweden wou wonen, hoe dat moest met m'n relatie, en of ik uberhaupt wel wou promoveren, of ik het wel leuk zou vinden. Daar mee samenhangend ook de nabije toekomst, wat ik zou gaan doen in plaats van promoveren, hoe de kansen voor leuk, uitdagend werk dan zouden liggen...quote:Op zondag 22 mei 2011 12:49 schreef Bierie het volgende:
[..]
Iemand?... Voor mijzelf heb ik sowieso besloten dat ik zo snel mogelijk langs wil gaan om de mensen in persoon te ontmoeten. Het interview wat ik nu heb gehad was slechts per skype met webcam.
Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
wederom, dat hangt natuurlijk van je vakgebied af....quote:Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
quote:Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:
[..]
Klopt, je bent niet gebonden aan het land waar je bent gepromoveerd.Maar ik doelde meer op de overgang promoveren, zoekende en dan weer een positie ergens. In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar. Omdat het best een hele investering is qua tijd. Maar ook indirect qua geld. Ik heb dan wel funding maar dat is geen vet pot. Terwijl als ik het niet doe ik waarschijnlijk meer te besteden heb.
Afijn, komt er op neer dat ik gewoon heel erg erover pieker en twijfel maar het mij wel heel erg leuk lijkt.
Dat hangt nogal van je richting af. In mijn richting kan het me nogal heel goed van pas gaan komen namelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
Same over here, ook een Elektrotechniekquote:Op zaterdag 30 april 2011 01:25 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
Ik studeer Elektrotechniek aan de TU.
Ik vraag mij werkelijk af waarom ik 4/5 jaar zou moeten promoveren als ik in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen met 5 jaar werkervaring.
Promoveren lijkt mij dus nutteloos behalve als ik ECHT enkel geīnteresseerd ben om als professor te werken en papers te schrijven en/of onderzoek, denk ik.
Spannend, succes!quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb net gesolliciteerd naar een plek
Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk)quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:18 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Spannend, succes!
Ik snap de 'discussie' over wel/niet promoveren in dit topic niet zo goed. Natuurlijk zijn er mensen die er geen zin in hebben, maar er zijn ook mensen die het wel willen en dat is toch prima? Ik ga ook niet in het TNT-medewerkerstopic posten dat ik liever geen postbode wil worden.
Als je werkelijk uitkijkt naar zulke wollige onwetenschappelijke prietpraat kun je inderdaad geen promotie gaan doen nee. Bovendien kom je er waarschijnlijk uberhaupt niet voor in aanmerking.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:43 schreef Management het volgende:
[..]
Same over here, ook een Elektrotechniek
Als ik mijn professoren dan vraag waarom ik een PhD zou moeten doen, krijg ik vage antwoorden van 'je moet het leuk vinden research te doen enzo'Zegt mij niets.
Ik zit nog in de masterfase, en na alle 5 de topics te hebben doorgelezen (eindelijk klaar!) kom ik tot de conclusie dat ik niets zie in een PhD. Zoals ik het hier kan lezen, doet men het meer omdat ze er echt interesse in hebben of zelfs bijna verplicht zijn om in hun vakgebied verder te gaan - voor het geld doen ze het in ieder geval niet.
Ik zelf wil een fatsoenlijk boterham kunnen verdienen. Mijn vakgebied is interessant maar met plezier alleen betaal ik mijn hypotheek nietTechniek wordt al onderbetaald (mede omdat recruiters terecht denken dat het werknemers enkel om de interesse gaat en niet om het geld) voor het zware werk wat we doen en als ik mijn collega's zie zuipen op de alfa-afdeling en zij nog eens kunnen uitkijken naar een hoger salaris, leuke collega's en auto van de zaak en ik naar een lab vol autisten, weet ik het al
Mocht ik verder gaan dan doe ik liever een MBA in de, zoals mijn naam het al zegt, management
Maar wie weet denk ik er over 2 jaar anders over...
Leuk, succes! Welk vakgebied?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb net gesolliciteerd naar een plek
Bestaat er een MBA topic?quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk)
Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA!quote:Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef TippieTop het volgende:
Promoveren hmmm... lijkt me meer voor die gastjes die denken dat ze de nieuwe Newton/Einstein kunnen worden en beroemd als ze een paper publiceren... of lui die niet het bedrijfsleven in willen gaan en hun studietijd missen...
Om een fatsoenlijk boterham te verdienen wil ik toch liever een MBA doen zoals wordt gesuggereerd
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...quote:Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA!
Voor mij is het een noodzaak om senior te kunnen worden bij het bedrijf waar ik werk (een non-profit NGO), en alleen seniors mogen zelf onderzoeksprojecten leiden. Aangezien ik dat laatste wil, zit er voor mij weinig anders op dan een titel erbij te halen. Terug de consultancy in wil ik in ieder geval niet en "voor altijd" ondergeordend blijven heb ik ook geen zin in.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
Ach, het is maar goed dat anderen dan jij op zoek zijn naar nieuwe medicatie, heb je in ieder geval nog iets meer kans op een langer leven vol bedrijfs-ditjes en datjes en salarisfixatiequote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
Okee, ik hap.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Niet dat ik Mr MBA wil verdedigen, maar niet voor alle innovaties heb je perse een PhD nodig. Maar een samenleving baseren op "toevallige ontdekkingen" gaat natuurlijk niet goed komen.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:
[..]
Okee, ik hap.![]()
Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
Ik vind het best wel prima hoor dat er mensen zijn die dit dopen, we hebben ze hard nodig.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:
[..]
Okee, ik hap.![]()
Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |