abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:30:15 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_95271067
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:39 schreef Blurred86 het volgende:
hoi!
ik lurk hier al een tijdje mee, maar vanaf september mag ik me ook officieel bij jullie voegen :D alleen eerst nog even mijn stage afmaken en afstuderen!
Kleinigheidje ;-)

Heb je al een baan dan? Zo ja, wat ga je doen?
(of heb ik niet goed teruggelezen....?)
pi_95273848
Ik ben bezig met het schrijven van een proposal. Het gaat nog niet echt lekker en volgende week is de deadline. Heb toch maar even een extra afspraak met m'n supervisor gepland.

Is het eigenlijk meer standaard om op een al bestaand onderzoek te solliciteren, of om zelf een voorstel in te dienen? Het eerste lijkt me wel wat voordelen te hebben, vooral wanneer je binnen een onderzoeksgroep gaat werken.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:53:34 #103
229513 Blurred86
Live Positive
pi_95277254
Ik heb afgelopen week gesolliciteerd op een phd-positie en ben dus aangenomen om te beginnen zodra ik afgestudeerd ben in september! Anderen die ik ken die (gaan) promoveren hebben ofwel gesolliciteerd op een vacature of zijn er in 'gerold' via de begeleider van hun afstudeeronderzoek, ik ken zelf niemand die zelf een voorstel ingediend heeft. Maar of dat ook in zijn algemeenheid zo is zou ik eerlijk gezegd ook niet weten :P
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:16:36 #104
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95278256
#Blurred86: wat voor vakgebied? Waar?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_95278339
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
Ik heb afgelopen week gesolliciteerd op een phd-positie en ben dus aangenomen om te beginnen zodra ik afgestudeerd ben in september! Anderen die ik ken die (gaan) promoveren hebben ofwel gesolliciteerd op een vacature of zijn er in 'gerold' via de begeleider van hun afstudeeronderzoek, ik ken zelf niemand die zelf een voorstel ingediend heeft. Maar of dat ook in zijn algemeenheid zo is zou ik eerlijk gezegd ook niet weten :P
Ik heb zelf een voorstel ingediend. Maar goed, hier in Zweden gaat het wat anders. Of je hebt zelf 'funding' voor twee jaar, en werkt dus aan een vastgesteld project. Na twee jaar neemt de universiteit dan jouw financiering over. Of, je solliciteert op een positie, waarvoor je een voorstel schrijft. Het voorstel is niet bindend, maar meer om je vermogen een zoiets te schrijven te testen.

Ik heb dus zo'n voorstel ingediend, en ben afgelopen week begonnen. In ieder geval tot de zomer en waarschijnlijk wel langer zal ik bezig zijn met kijken hoe en wat m'n precieze onderwerp zal zijn. Op zich heel fijn, die vrijheid. Maar, als je een vastgesteld project hebt kun je wel veel concreter beginnen.
  zondag 10 april 2011 @ 10:32:49 #106
229513 Blurred86
Live Positive
pi_95291941
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
#Blurred86: wat voor vakgebied? Waar?
DM, ivm herkenbaarheid ;)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zondag 10 april 2011 @ 11:18:14 #107
124676 RobertoCarlos
pi_95293120
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:32 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

DM, ivm herkenbaarheid ;)
Ok, ik snap het :) Over die vrees voor herkenbaarheid hadden we eerder hier een aardige discussie. Maar goed: interessant en leuk om jouw vakgebied te weten :)
  maandag 11 april 2011 @ 14:12:55 #108
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95341756
Ben ook weer terug van weggeweest. Inmiddels meerdere praatjes gehouden/in planning op symposia en congressen, dataverzameling is klaar begin september (HOERA!), en het Grote Schrijven is inmiddels al lichtjes aan begonnen. Er is 1 publicatie, 3 artikelen die binnen 1 week gesubmit zouden kunnen zijn, en in de planning staan nog 6 artikelen. Als in september de dataverzameling klaar is, heb ik nog 15 maanden om alles af te ronden...

Tot zover de tussenstand :)
pi_95341854
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:12 schreef Grumpey het volgende:
Ben ook weer terug van weggeweest. Inmiddels meerdere praatjes gehouden/in planning op symposia en congressen, dataverzameling is klaar begin september (HOERA!), en het Grote Schrijven is inmiddels al lichtjes aan begonnen. Er is 1 publicatie, 3 artikelen die binnen 1 week gesubmit zouden kunnen zijn, en in de planning staan nog 6 artikelen. Als in september de dataverzameling klaar is, heb ik nog 15 maanden om alles af te ronden...

Tot zover de tussenstand :)
Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?

Ik vind het interessant hoe dat per vakgebied verschilt. Hier moeten het 3/4 artikelen zijn, en die hoeven alleen maar gepresenteerd te worden op een conferentie..
  maandag 11 april 2011 @ 14:20:16 #110
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95341969
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?

Ik vind het interessant hoe dat per vakgebied verschilt. Hier moeten het 3/4 artikelen zijn, en die hoeven alleen maar gepresenteerd te worden op een conferentie..
Gemiddeld is in het vakgebied waar ik in verkeer een artikel of 3/4 inderdaad, bij onze afdeling eerder 4/5. Van deze zullen er toch zeker wel 2 geaccepteerd moeten zijn, en minimaal 2 gesubmitted. Over congres bezoek zijn geen eisen, behalve dat je het 'een keer' doet voor je netwerk.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 15:28:51 #111
45833 crew  Fogel
pi_95344324
Bij ons is het 4 a 5 conference publications en minimaal 1 journal publication.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95349510
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef Quoi het volgende:
Update-je na een tijdje afwezigheid. Flink bezig geweest iig.

- Laatste jaar!
- 1 publicatie, 6 to go (krap, I know) waarvan 4 bijna klaar
- Juni maandje Australie vastgeplakt aan congres
- Druk aan het orienteren/praten voor carriere erna..

Voorlopig zit ik in een enorme data analyse flow. Mijn ogen worden vierkant van de syntaxen! en ergens heeft het ook wel wat
Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?

Ik heb er nog 6 maanden extra over gedaan tot mijn proefschrift bij de commissie ingeleverd was, daar niet van O-)
ik hou van hobby's
pi_95386607
Wat ik vooral lastig vind is hoe je omgaat met "nog geen publicaties" terwijl je al aan het zoeken bent naar een volgende baan. Ik vlieg morgen richting de VS voor een sollicitatie voor een post-doc en ik ben druk aan het schrijven, maar momenteel heb ik slechts een paper submitted en verder staan er een paar klaar om te submitten maar dat zegt vrij weinig op dit moment. Ik denk wel dat ik uiteindelijk genoeg output heb na mijn PhD, maar die zullen veelal pas rond/na mijn promotie gepubliceerd worden, en ik zie dat vaker.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:35:37 #114
45833 crew  Fogel
pi_95386860
Publicaties zijn natuurlijk een relatief makkelijk meetbare parameter, maar dat wil niet alles zeggen. Je kan beter 1 publicatie in een top-journal hebben dan 6 in mediocre workshops en conferences.
Maar ook een niet-gepubliceerd artikel kan helpen om mensen te overtuigen dat je weet waar je over praat, het gaat om de gedachtengang die erachter zit. Het punt is dat je dat veelal tijdens een presentatie moet doen waardoor de mensen aan de andere kant van de tafel minder tijd hebben om er goed over te reflecteren.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95397586
Persoonlijk neem ik geen postdocs aan zonder publicaties, tenzijnze van een heel goed lab komen. Aangezien je al bent uitgenodigd voor interviews is dat bij jou ook het geval en zou ik me daar verder niet te druk over maken maar je focussen op de inhoud van het gesprek.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:07:48 #116
124676 RobertoCarlos
pi_95406057
Nemen journals etc eigenlijk ook artikelen aan van mensen die 'slechs' een master hebben, dus eigenlijk van studenten?
  woensdag 13 april 2011 @ 10:58:00 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95434749
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nemen journals etc eigenlijk ook artikelen aan van mensen die 'slechs' een master hebben, dus eigenlijk van studenten?
Mijn publicatie in de JAMA was als student zijnde. Dus ja.
pi_95435886
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:24 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Als AIO heb je ook slechts een master. Maar ik moet het liefst wel in journals publiceren. En dat is ook wel gelukt.
waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 11:41:31 #119
45833 crew  Fogel
pi_95436373
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?
Workshop of conference proceedings.
pi_95437074
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Workshop of conference proceedings.
dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!

Anyways, ik ben sinds een week aan de gang, gek, van heel practisch denken op m'n vorige baan weer over naar het hele abstracte denken. Ook vreemd om aan zo'n groot project te beginnen, en eigenlijk geen idee te hebben hoe dat project er uit gaat zien...
  woensdag 13 april 2011 @ 12:00:02 #121
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_95437152
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!

Anyways, ik ben sinds een week aan de gang, gek, van heel practisch denken op m'n vorige baan weer over naar het hele abstracte denken. Ook vreemd om aan zo'n groot project te beginnen, en eigenlijk geen idee te hebben hoe dat project er uit gaat zien...
Sterkte. Inmiddels ben ik echt in de fase aanbeland dat het project qua dataverzameling klaar gaat zijn. Ik merk aan mezelf dat ik enorm gemotiveerd ben om ook in de weekenden door te werken en 's avonds e.d., alleen maar om eerder klaar te zijn met die eeuwige durende dataverzameling. Het kan me niet snel genoeg voorbij zijn nu.
  zondag 17 april 2011 @ 23:09:27 #122
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_95647647
Whaa! Zojuist m'n proposal opgestuurd! Spannend.
De eerste ronde gesprekken is begin mei, al best snel dus. Ben heel erg benieuwd!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 18 april 2011 @ 17:12:46 #123
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95674021
Spannend. Ik heb nog ongeveer een maandje maar moet eigenlijk nog redelijk beginnen :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:42:28 #124
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_95705235
Succes allebei! :).

Ik heb m'n eerste semester in Manchester er bijna opzitten. Het was (en is) behoorlijk hectisch, het is veel meer werk dan ik verwacht had om een college te geven. Nu 3 weken Easter break, dus geen colleges, vervolgens nog twee weken en dan zit het semester er helemaal op, kan ik eindelijk weer wat tijd aan onderzoek besteden. :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 24 april 2011 @ 19:42:02 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_95927377
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 17:35 schreef lnino het volgende:

[..]

Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?

Ik heb er nog 6 maanden extra over gedaan tot mijn proefschrift bij de commissie ingeleverd was, daar niet van O-)
Haha, dat vraag ik me soms ook af.

Nee hoor, 6 is ook alleen maar een getal. Voor half juni submit ik er 3. Na de zomer nog 3 waarvan er al 2 "op de plank" liggen en nog aan mijn effectartikelen moeten worden gekoppeld als het ware (proces evaluatie en mediatie analyse). Vandaarrr... Het vervelende van een trial met een aardig lange followup is dat je lang op je data wacht en een flinke eindspurt moet maken aan het eind van je 4 jaar. Gelukkig heb ik in tussentijd al zoveel mogelijk voorbereid, waardoor het nu vooral afmaken is.

Australie wordt dus 1 week werk, 3 weken vakantie :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')