Kleinigheidje ;-)quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:39 schreef Blurred86 het volgende:
hoi!
ik lurk hier al een tijdje mee, maar vanaf september mag ik me ook officieel bij jullie voegenalleen eerst nog even mijn stage afmaken en afstuderen!
Ik heb zelf een voorstel ingediend. Maar goed, hier in Zweden gaat het wat anders. Of je hebt zelf 'funding' voor twee jaar, en werkt dus aan een vastgesteld project. Na twee jaar neemt de universiteit dan jouw financiering over. Of, je solliciteert op een positie, waarvoor je een voorstel schrijft. Het voorstel is niet bindend, maar meer om je vermogen een zoiets te schrijven te testen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
Ik heb afgelopen week gesolliciteerd op een phd-positie en ben dus aangenomen om te beginnen zodra ik afgestudeerd ben in september! Anderen die ik ken die (gaan) promoveren hebben ofwel gesolliciteerd op een vacature of zijn er in 'gerold' via de begeleider van hun afstudeeronderzoek, ik ken zelf niemand die zelf een voorstel ingediend heeft. Maar of dat ook in zijn algemeenheid zo is zou ik eerlijk gezegd ook niet weten
DM, ivm herkenbaarheidquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
#Blurred86: wat voor vakgebied? Waar?
Ok, ik snap hetquote:
Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?quote:Op maandag 11 april 2011 14:12 schreef Grumpey het volgende:
Ben ook weer terug van weggeweest. Inmiddels meerdere praatjes gehouden/in planning op symposia en congressen, dataverzameling is klaar begin september (HOERA!), en het Grote Schrijven is inmiddels al lichtjes aan begonnen. Er is 1 publicatie, 3 artikelen die binnen 1 week gesubmit zouden kunnen zijn, en in de planning staan nog 6 artikelen. Als in september de dataverzameling klaar is, heb ik nog 15 maanden om alles af te ronden...
Tot zover de tussenstand
Gemiddeld is in het vakgebied waar ik in verkeer een artikel of 3/4 inderdaad, bij onze afdeling eerder 4/5. Van deze zullen er toch zeker wel 2 geaccepteerd moeten zijn, en minimaal 2 gesubmitted. Over congres bezoek zijn geen eisen, behalve dat je het 'een keer' doet voor je netwerk.quote:Op maandag 11 april 2011 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij een 'composite' proefschrift schrijft? Hoeveel artikelen is gewoon in jouw vakgebied om daarin op te nemen? en moeten die allemaal gesubmit/gepubliceerd zijn?
Ik vind het interessant hoe dat per vakgebied verschilt. Hier moeten het 3/4 artikelen zijn, en die hoeven alleen maar gepresenteerd te worden op een conferentie..
Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef Quoi het volgende:
Update-je na een tijdje afwezigheid. Flink bezig geweest iig.
- Laatste jaar!
- 1 publicatie, 6 to go (krap, I know) waarvan 4 bijna klaar
- Juni maandje Australie vastgeplakt aan congres
- Druk aan het orienteren/praten voor carriere erna..
Voorlopig zit ik in een enorme data analyse flow. Mijn ogen worden vierkant van de syntaxen! en ergens heeft het ook wel wat
Mijn publicatie in de JAMA was als student zijnde. Dus ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nemen journals etc eigenlijk ook artikelen aan van mensen die 'slechs' een master hebben, dus eigenlijk van studenten?
waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:24 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als AIO heb je ook slechts een master. Maar ik moet het liefst wel in journals publiceren. En dat is ook wel gelukt.
Workshop of conference proceedings.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waar wou je anders in publiceren dan journals of boeken?
dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!quote:
Sterkte. Inmiddels ben ik echt in de fase aanbeland dat het project qua dataverzameling klaar gaat zijn. Ik merk aan mezelf dat ik enorm gemotiveerd ben om ook in de weekenden door te werken en 's avonds e.d., alleen maar om eerder klaar te zijn met die eeuwige durende dataverzameling. Het kan me niet snel genoeg voorbij zijn nu.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat zal dan per vakgebied verschillen, hier telt dat niet echt als een publicatie. Vandaar m'n vraag!
Anyways, ik ben sinds een week aan de gang, gek, van heel practisch denken op m'n vorige baan weer over naar het hele abstracte denken. Ook vreemd om aan zo'n groot project te beginnen, en eigenlijk geen idee te hebben hoe dat project er uit gaat zien...
Haha, dat vraag ik me soms ook af.quote:Op maandag 11 april 2011 17:35 schreef lnino het volgende:
[..]
Eventjes uit nieuwsgierigheid: hoe ga je, in 1 jaar, 6 publicaties, (het samenstellen van het proefschrift?) en het plannen van een vervolg combineren met een maand Australie? Werk je daar door, bv als visiting scholar?
Ik heb er nog 6 maanden extra over gedaan tot mijn proefschrift bij de commissie ingeleverd was, daar niet van![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |