Awel, volgens mij panikeert u een beetjequote:Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef Muchachas het volgende:
Binnenkort is de tweede ronde. Er is dan ook een gesprek en schrijfopdracht. Wat kan ik verwachten van beide? Wil iemand mij concrete vragen geven, hoe meer hoe liever! En die schrijfopdracht, is dat ter plaatse of heb je een aantal dagen?
Ik kan alle hulp gebruiken!
Een 'bench fee' is het gedeelte van het onderzoeksbudget dat gebruikt (zou moeten) worden voor de middelen die nodig zijn om het onderzoek te faciliteren. Dus een vergoeding voor computer, software, buitenlandse reizen, etcetera. Lab-artikelen en onderzoeksinstrumenten vallen er geloof ik niet onder.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:47 schreef Blurred86 het volgende:
kan iemand hier mij misschien vertellen wat een 'bench fee' is? google maakt me niet veel wijzer..
Leg je afstudeeronderzoek eens uit?quote:Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef Muchachas het volgende:
Wil iemand mij concrete vragen geven, hoe meer hoe liever!
O? Want?quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:36 schreef Fogel het volgende:
Ik ben 6 jaar na het behalen van mijn MSc begonnen. Wat mij betreft een groot voordeel tov meteen na de MSc beginnen.
In het algemeen: Meer ervaring.quote:
Bij ons op de afdeling lopen er aardig wat van rond. Het is vooral het bedenken van een goed onderzoek wat aansluit bij je werk en bij het werk van een professor, en dat je hem dan vraagt als je promotor. Samen werk je dan een voorstel uit en ga je financiering bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:25 schreef vive_la_france het volgende:
Zijn hier overigens ook mensen die op latere leeftijd zijn gaan promoveren? Dus niet direct na het behalen van de MSc of Drs-titel, maar die daarna eerst een poos gewerkt hebben? Ik werk nu al een poos, en denk regelmatig over promoveren, maar zou wel willen weten hoe anderen dat hebben aangepakt. Iemand?
Ik had graag eerst een aantal jaar 'in het veld' gewerkt. Maar, in mijn vakgebied, in deze tijd kom je daar echt niet tussen. Het is zo moeilijk gelijk een baan op niveau te vinden, en ik kreeg deze kans en was dus gek om het niet te doen. Maar ik denk inderdaad dat wat werkervaring handig kan zijn in de promotie zelf, maar ook in de kansen die je na de promotie krijgt.quote:
bedankt! het wordt in mijn geval inderdaad voor mij geregeld, maar ik was benieuwd wat het nou eigenlijk inhoudt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:24 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Een 'bench fee' is het gedeelte van het onderzoeksbudget dat gebruikt (zou moeten) worden voor de middelen die nodig zijn om het onderzoek te faciliteren. Dus een vergoeding voor computer, software, buitenlandse reizen, etcetera. Lab-artikelen en onderzoeksinstrumenten vallen er geloof ik niet onder.
Bij 'standaard' Nederlandse PhD-posities is dat altijd al opgenomen in het budget. Het komt echter voor (vooral als je zelf budget moet regelen, of naar het buitenland gaat) dat je zelf verantwoordelijk wordt gemaakt voor een (deel van) de 'bench fee', en dat kan een behoorlijk prijzige bedoeling worden. In Nederland wordt voor een bench fee al gauw ¤ 5000 per maand gerekend.
Kun je na zo'n promotie ook de stap naar werken in de wetenschap maken of is dat niet gebruikelijk?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Bij ons op de afdeling lopen er aardig wat van rond. Het is vooral het bedenken van een goed onderzoek wat aansluit bij je werk en bij het werk van een professor, en dat je hem dan vraagt als je promotor. Samen werk je dan een voorstel uit en ga je financiering bewerkstelligen.
Dat het op bepaalde punten een groot voordeel kan zijn, kan ik me voorstellen. Ik denk vooral dat ik, als ik nu zou beginnen, veel sterker zou zijn in het aangeven welke kant ik zelf het onderzoek op zou willen sturen dan net na mijn MSc. Je bent waarschijnlijk veel sneller onafhankelijk onderzoeker.quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:36 schreef Fogel het volgende:
Ik ben 6 jaar na het behalen van mijn MSc begonnen. Wat mij betreft een groot voordeel tov meteen na de MSc beginnen.
Dat dus, je weet beter wat je wil en wat je kan. Dat scheelt heel veel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Dat het op bepaalde punten een groot voordeel kan zijn, kan ik me voorstellen. Ik denk vooral dat ik, als ik nu zou beginnen, veel sterker zou zijn in het aangeven welke kant ik zelf het onderzoek op zou willen sturen dan net na mijn MSc. Je bent waarschijnlijk veel sneller onafhankelijk onderzoeker.
Waar ik wel nog in geinteresseerd ben, is hoe dit in de praktijk uitpakt! Hoe ga je om met je 'normale' collega's, hoe gaat het contact met de begeleiders en (ook niet onbelangrijk) heb je veel salaris ingeleverd om te kunnen beginnen aan een PhD?
Ligt er natuurlijk aan wat je tussendoor doet. In mijn geval niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ben je na 6 jaar werken (in mogelijk totaal ander vakgebied) niet vervreemd van het geleerde op de studie? En dat men denkt dat je 'eruit' bent?
Ligt er maar net aan wie het publiceert. Voor ACM de ACM stijl, voor LNCS de LNCS style, etc. Staat gewoon bij author instructions.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Welke citation style gebruiken jullie eigenlijk bij jullie articles etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |