abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:27:07 #151
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96183430
volgens mij scheelt het ook nog per vakgebied welke stijl het meest gebruikt wordt toch?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:28:51 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96183487
Kennelijk wel .... In mijn geval gaat het om politicologie...
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_96189428
Ik zit niet zover van politicologie verwijderd en ik gebruik meestal apa 6th. Kan trouwens zotero erg aanbevelen als reference management. Gebruikte zelf eerst altijd endnote en ben bet overgestapt, en dat bevalt goed!
  zondag 1 mei 2011 @ 00:33:13 #154
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_96194134
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ben je na 6 jaar werken (in mogelijk totaal ander vakgebied) niet vervreemd van het geleerde op de studie? En dat men denkt dat je 'eruit' bent?
Het hangt sterk van het vakgebied af denk ik. Bij dat van mij, wiskunde, zou het inderdaad heel lastig worden omdat geen enkele baan (in het bedrijfsleven) je kennis voldoende levend houdt, daar is de studie te abstract en te diep voor. Zes jaar is dan een heel lange tijd. Enige uitzonderingen zouden mensen zijn die erg veel wiskunde gebruiken tijdens hun werk en daarbij aansluitend op de praktijk gericht onderzoek zouden willen doen.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 1 mei 2011 @ 13:31:16 #155
124676 RobertoCarlos
pi_96204091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zit niet zover van politicologie verwijderd en ik gebruik meestal apa 6th. Kan trouwens zotero erg aanbevelen als reference management. Gebruikte zelf eerst altijd endnote en ben bet overgestapt, en dat bevalt goed!
Nog bedankt voor de tip! ^O^ Kwam ik gisteren nog tot de ontdekking :P dat Word de references automatisch kon laten doen, skipte ik vannacht Endnote en heb ik nu een volledige bibliotheek met citations voor mijn paper *O*
  zondag 1 mei 2011 @ 14:20:01 #156
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96205689
Ik ga me ook even in dit topic voegen.

Na mijn afstuderen in Tilburg vorig jaar werd me gevraagd een voorstel voor NWO te schrijven, ik ging toen al een tweede master doen in Londen en het zou over dat onderwerp moeten zijn. Na een maand maar besloten er mee te stoppen omdat ik toch echt eerst die master moest doen om te weten wat er speelde, een voorstel schrijven die volgt op de master die je nog moet gaan doen is het toch niet helemaal. :')

Maar promoveren blijft wel erg interessant om hierna te gaan doen dus ben de opties wel een beetje aan het bekijken. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 1 mei 2011 @ 14:53:15 #157
124676 RobertoCarlos
pi_96206895
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:20 schreef Jabberwocky het volgende:
Na mijn afstuderen in Tilburg vorig jaar werd me gevraagd een voorstel voor NWO te schrijven, ik ging toen al een tweede master doen in Londen en het zou over dat onderwerp moeten zijn. Na een maand maar besloten er mee te stoppen omdat ik toch echt eerst die master moest doen om te weten wat er speelde, een voorstel schrijven die volgt op de master die je nog moet gaan doen is het toch niet helemaal. :')
Maar die master is nu bijna klaar (?) dus ga je dat voorstel daarna nog schrijven of is je kans verkeken?
  zondag 1 mei 2011 @ 16:45:28 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96211950
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar die master is nu bijna klaar (?) dus ga je dat voorstel daarna nog schrijven of is je kans verkeken?
Die master duurt nog een jaar, maar de beoogde promotor zou eind dit jaar weer contact met me opnemen om een nieuw voorstel in te dienen. En als zij geen contact opneemt ga ik alsnog wel verder kijken bij andere instellingen. :)
  zondag 1 mei 2011 @ 17:13:00 #159
124676 RobertoCarlos
pi_96212880
Klinkt als iemand met zelfvertrouwen ;)
  zondag 1 mei 2011 @ 17:18:03 #160
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96213078
Ik ben me er van bewust dat het niet makkelijk wordt, maar niet geschoten is altijd mis. ;)
  maandag 2 mei 2011 @ 09:33:15 #161
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96238330
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Kun je na zo'n promotie ook de stap naar werken in de wetenschap maken of is dat niet gebruikelijk?
Dat zou kunnen. Zeker in het vakgebied waar ik in zit (klinische neuropsychologie) is kliniek-ervaring een aanwinst binnen de opleiding die gegeven wordt aan onze masterstudenten. Een goed proefschrift + klinische ervaring is iets waar de professoren van smullen om aan te nemen als UD. Andere vakgebieden zal dat minder zijn: je bent automatisch minder fundamenteel bezig als je met 1 been in de praktijk bezig bent.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:36:19 #162
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96238389
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 01:25 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
Ik studeer Elektrotechniek aan de TU.

Ik vraag mij werkelijk af waarom ik 4/5 jaar zou moeten promoveren als ik in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen met 5 jaar werkervaring.

Promoveren lijkt mij dus nutteloos behalve als ik ECHT enkel geīnteresseerd ben om als professor te werken en papers te schrijven en/of onderzoek, denk ik.
1) je moet niets
2) je promoveert niet als je je wereldbeeld laat bepalen door hoeveel je verdiend.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:38:17 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96238434
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laat ik het zo zeggen: welke wordt het meest gebruikt? cq. gebruiken jullie het meest?
Bij ons zweren ze bij de APA normen.
pi_96295708
Ik wil ook gaan promoveren, volgende week vrijdag mijn eerste sollicitatie gesprek in Bonn, Duitsland. Ben benieuwd, mag al een presentatie geven over mijn master onderzoek dan, dus dat is iig positief.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 13:43:44 #165
45833 crew  Fogel
pi_96431676
Ik hoop dat je een accept krijgt Spatz :)

Heb je toevallig wel eens met problem frames gewerkt als deel van een requirement elicitation proces?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 9 mei 2011 @ 13:31:30 #166
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_96543901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:36 schreef Spatzmann het volgende:
Vandaag komt de uitslag voor de RE 2011 conferentie. Ik zit te f5en op m'n mail :)

Gister ook van m'n promotor en facilitator @ work dat mijn streefdatum voor m'n proefschrift al over 1,5 jaar is. Met de opmerking erbij: veel plezier in de avonduren en je vakanties :)
en?
pi_97052284
In een ver verleden heb ik wel eens eerder gepost. Met de melding dat een promotietraject in de toekomst mij wel wat zou lijken.

De tijden veranderen...

Ik heb een Phd positie met funding aangeboden gekregen in Wales. Tenminste... het aanbod ligt er. Ik moet enkel nog beslissen of ik het doe of niet.

Wat ik mij wel af vraag. Hoe kijkt men tegen het niveau van een Phd student aan in Wales ten opzichte van de Nederlandse promotie student. Heeft men in Europa meer waardering voor een Nederlandse OIO tov een Phd student in Wales?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat in Wales een Phd 3 á 3.5 jaar duurt en in Nederland is 4 á 4.5 jaar toch wel de standaard.
Profiel opgeheven.
pi_97054098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef Bierie het volgende:
In een ver verleden heb ik wel eens eerder gepost. Met de melding dat een promotietraject in de toekomst mij wel wat zou lijken.

De tijden veranderen...

Ik heb een Phd positie met funding aangeboden gekregen in Wales. Tenminste... het aanbod ligt er. Ik moet enkel nog beslissen of ik het doe of niet.

Wat ik mij wel af vraag. Hoe kijkt men tegen het niveau van een Phd student aan in Wales ten opzichte van de Nederlandse promotie student. Heeft men in Europa meer waardering voor een Nederlandse OIO tov een Phd student in Wales?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat in Wales een Phd 3 á 3.5 jaar duurt en in Nederland is 4 á 4.5 jaar toch wel de standaard.
Hangt dat niet van de onderzoeksgroep af (en dus niet zozeer van de regio)? Misschien is het handig om eens te kijken naar de citatiescore van enkele onderzoekers daarvan.

Ik weet overigens niet of het aantal jaren per se een indicatie is: in Frankrijk staat er bijvoorbeeld standaard drie jaar voor een promotietraject, maar daar komen prima PhDs vandaan :) .
ik hou van hobby's
pi_97054944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:35 schreef lnino het volgende:

[..]

Hangt dat niet van de onderzoeksgroep af (en dus niet zozeer van de regio)? Misschien is het handig om eens te kijken naar de citatiescore van enkele onderzoekers daarvan.

Ik weet overigens niet of het aantal jaren per se een indicatie is: in Frankrijk staat er bijvoorbeeld standaard drie jaar voor een promotietraject, maar daar komen prima PhDs vandaan :) .
Onderzoeksgroep is zeker relevant. Maar wilde ik nog niet direct hier vermelden eigenlijk ;)
Nou ik weet dat Nederland een erg goede reputatie heeft. Over het algemeen genomen. (dus niet gespitst op citatiescore / onderzoeksgroep).

Wat ik eigenlijk wil horen zijn meningen van anderen over Wales in het algemeen. Al is dat misschien moeilijk ;) Ik voel er weinig voor om hier op het fora naam en toenaam van de groep en begeleider te noemen namelijk.
Profiel opgeheven.
pi_97061874
Onderwerp en je motivatie om te promovereen zijn naar mijn mening belangrijker. Wat hoop je te bereiken met een promotie? zoals eerder terecht opgemerkt, voor de pecunia hoef je het niet te doen.
Jesus saves but death prevails.
pi_97062691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 03:37 schreef Shivo het volgende:
Onderwerp en je motivatie om te promovereen zijn naar mijn mening belangrijker. Wat hoop je te bereiken met een promotie? zoals eerder terecht opgemerkt, voor de pecunia hoef je het niet te doen.
Had niet het idee dat ik er erg rijk mee zal worden ;)
Onderzoek doen en je een aantal jaar volledig te verdiepen in een onderwerp met relatief veel vrijheid klinkt aantrekkelijk. Qua onderwerp ligt het bij wat ik leuk vind. Systeem biologie / plant genetics.

Wat ook helpt is de lokatie. Lekker landelijk. Rustig en vol natuur.

Hoe hebben jullie uiteindelijk de knoop doorgehakt?
Profiel opgeheven.
pi_97150346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:02 schreef Bierie het volgende:

[..]
Hoe hebben jullie uiteindelijk de knoop doorgehakt?
Iemand?... Voor mijzelf heb ik sowieso besloten dat ik zo snel mogelijk langs wil gaan om de mensen in persoon te ontmoeten. Het interview wat ik nu heb gehad was slechts per skype met webcam.

Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
Profiel opgeheven.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:58:25 #173
124676 RobertoCarlos
pi_97150632
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:49 schreef Bierie het volgende:

[..]
Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
Van wat ik, als studentje, zie bij ons de universiteit komen onderzoekers van all over the world naar de universiteit. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook geldt voor de onderzoeksmarkt.

Ik vraag me dan ook af of je na promoveren perse gebonden bent aan het land waar je in gepromoveerd bent. Maar de echte promovendi hier weten dat vast veel beter :{w
pi_97151214
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook af of je na promoveren perse gebonden bent aan het land waar je in gepromoveerd bent. Maar de echte promovendi hier weten dat vast veel beter :{w
Klopt, je bent niet gebonden aan het land waar je bent gepromoveerd. ;) Maar ik doelde meer op de overgang promoveren, zoekende en dan weer een positie ergens. In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar. Omdat het best een hele investering is qua tijd. Maar ook indirect qua geld. Ik heb dan wel funding maar dat is geen vet pot. Terwijl als ik het niet doe ik waarschijnlijk meer te besteden heb.

Afijn, komt er op neer dat ik gewoon heel erg erover pieker en twijfel maar het mij wel heel erg leuk lijkt. :P
Profiel opgeheven.
pi_97151317
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Van wat ik, als studentje, zie bij ons de universiteit komen onderzoekers van all over the world naar de universiteit. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook geldt voor de onderzoeksmarkt.

Als je in Nederland promoveert, dan kun je daarna alleen nog maar werk vinden in het buitenland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')