abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2011 @ 13:19:47 #176
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97151383
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:

[..]

In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar.
Ok, da's nieuwe info. Tja, dan wordt het idd een stuk lastiger...

Ik vraag me af of je het allemaal zo kan plannen..... promoveren is 4 jaar (?) en na die tijd kan er ook veel veranderen
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  zondag 22 mei 2011 @ 13:22:17 #177
124676 RobertoCarlos
pi_97151458
quote:
12s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:17 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je in Nederland promoveert, dan kun je daarna alleen nog maar werk vinden in het buitenland.
Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?
  zondag 22 mei 2011 @ 13:31:23 #178
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97151723
kijk even naar de PI ;)

en mbt je vraag over hoe anderen de knoop hebben doorgehakt; ik heb geen seconde getwijfeld eigenlijk. Het project is tof, het is bij een goeie onderzoeksgroep en het klikt goed met de mensen waar ik mee samen zal werken. Nu is mijn plek wel gewoon in NL en heb ik ook geen gezin oid waar ik rekening mee moet houden dus dat maakt het allemaal wel wat makkelijker natuurlijk.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_97152375
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:52:44 #180
124676 RobertoCarlos
pi_97152457
Zoiets dacht ik al. En als er al dat soort banen zijn, wordt gepromoveerd zijn alleen gevraagd als extraatje.
  zondag 22 mei 2011 @ 14:31:16 #181
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97153825
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:49 schreef Bierie het volgende:

[..]

Iemand?... Voor mijzelf heb ik sowieso besloten dat ik zo snel mogelijk langs wil gaan om de mensen in persoon te ontmoeten. Het interview wat ik nu heb gehad was slechts per skype met webcam.

Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
Ik ben pas begonnen met promoveren in Zweden. Ik denk niet dat ik hier na mijn promotie nog ga blijven, but you never know. Ik probeer een beetje vooruit te kijken, maar niet al te ver. Voor mij was de beslissing niet zozeer gebaseerd op wat er na de promotie komt, alhoewel dat natuurlijk wel meespeelt. Voor mij had het meer te maken met of ik wel 5 jaar in Zweden wou wonen, hoe dat moest met m'n relatie, en of ik uberhaupt wel wou promoveren, of ik het wel leuk zou vinden. Daar mee samenhangend ook de nabije toekomst, wat ik zou gaan doen in plaats van promoveren, hoe de kansen voor leuk, uitdagend werk dan zouden liggen...

uit die optelsom is gekomen dat ik nu begonnen ben met promoveren...
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:

[..]

In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
wederom, dat hangt natuurlijk van je vakgebied af....
pi_97302457
Ha, ik heb hier een tijdje niet gereageerd, maar ik doe een PhD in Wales (Cardiff) en kan dus eventueel helpen. Ik ben nu bijna klaar. Ik heb geen ervaring met een PhD in Nederland, maar ik denk dat de focus hier in de UK (want anders dan de rest van de UK is het niet) anders is. De focus ligt hier heel erg op translational skills, communicatievaardigheden etc, en doordat het "slechts" 3 jaar funding is minder op het onderzoek zelf, al heb je wel 4 jaar om je scriptie in te dienen. Dit hangt als zoveel andere dingen ook van je werkplek en begeleiders af natuurlijk. Ik kon in Nederland aan de slag maar heb juist voor deze PhD gekozen vanwege het onderwerp + faciliteiten.

Qua opleiding en training is het gewoon ontzettend goed. Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke Universiteit het is. Ik studeer zelf aan Cardiff University en ons departement staat gewoon ontzettend goed bekend + heeft goeie faciliteiten. Cardiff is een leuke stad, niet te groot en altijd wel iets te doen. Hoe dat met andere Universiteiten in Wales zit, weet ik zo niet.

Laat maar weten of je meer wil weten. Mijn vriendin zit overigens de plantengenetica, dus die kan misschien ook helpen.

Wat betreft kansen hierna en een update van mijn kant; de academische wereld is gewoon lastig. Het constante "solliciteren" is stressvol, of het nu een baan, paper, grant etc is, maar ik vind dat stiekem geweldig. Mijn eerste twee jaar hier waren moeilijk, maar ik heb eindelijk twee papers geaccepteerd gekregen, momenteel twee in de pipeline en ik heb een post-doc in de VS voor hierna!

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:

[..]

Klopt, je bent niet gebonden aan het land waar je bent gepromoveerd. ;) Maar ik doelde meer op de overgang promoveren, zoekende en dan weer een positie ergens. In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar. Omdat het best een hele investering is qua tijd. Maar ook indirect qua geld. Ik heb dan wel funding maar dat is geen vet pot. Terwijl als ik het niet doe ik waarschijnlijk meer te besteden heb.

Afijn, komt er op neer dat ik gewoon heel erg erover pieker en twijfel maar het mij wel heel erg leuk lijkt. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door xienix84 op 25-05-2011 18:05:01 ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:06:22 #183
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_97303190
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat hangt nogal van je richting af. In mijn richting kan het me nogal heel goed van pas gaan komen namelijk.
pi_97588537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 01:25 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
Ik studeer Elektrotechniek aan de TU.

Ik vraag mij werkelijk af waarom ik 4/5 jaar zou moeten promoveren als ik in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen met 5 jaar werkervaring.

Promoveren lijkt mij dus nutteloos behalve als ik ECHT enkel geīnteresseerd ben om als professor te werken en papers te schrijven en/of onderzoek, denk ik.
Same over here, ook een Elektrotechniek :D

Als ik mijn professoren dan vraag waarom ik een PhD zou moeten doen, krijg ik vage antwoorden van 'je moet het leuk vinden research te doen enzo' :{ Zegt mij niets.

Ik zit nog in de masterfase, en na alle 5 de topics te hebben doorgelezen (eindelijk klaar!) kom ik tot de conclusie dat ik niets zie in een PhD. Zoals ik het hier kan lezen, doet men het meer omdat ze er echt interesse in hebben of zelfs bijna verplicht zijn om in hun vakgebied verder te gaan - voor het geld doen ze het in ieder geval niet.

Ik zelf wil een fatsoenlijk boterham kunnen verdienen. Mijn vakgebied is interessant maar met plezier alleen betaal ik mijn hypotheek niet :N Techniek wordt al onderbetaald (mede omdat recruiters terecht denken dat het werknemers enkel om de interesse gaat en niet om het geld) voor het zware werk wat we doen en als ik mijn collega's zie zuipen op de alfa-afdeling en zij nog eens kunnen uitkijken naar een hoger salaris, leuke collega's en auto van de zaak en ik naar een lab vol autisten, weet ik het al :')

Mocht ik verder gaan dan doe ik liever een MBA in de, zoals mijn naam het al zegt, management :)

Maar wie weet denk ik er over 2 jaar anders over...
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:01:22 #185
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97589157
Ik heb net gesolliciteerd naar een plek :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97592058
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Spannend, succes!

Ik snap de 'discussie' over wel/niet promoveren in dit topic niet zo goed. Natuurlijk zijn er mensen die er geen zin in hebben, maar er zijn ook mensen die het wel willen en dat is toch prima? Ik ga ook niet in het TNT-medewerkerstopic posten dat ik liever geen postbode wil worden.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 20:10:26 #187
45833 crew  Fogel
pi_97593878
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:18 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Spannend, succes!

Ik snap de 'discussie' over wel/niet promoveren in dit topic niet zo goed. Natuurlijk zijn er mensen die er geen zin in hebben, maar er zijn ook mensen die het wel willen en dat is toch prima? Ik ga ook niet in het TNT-medewerkerstopic posten dat ik liever geen postbode wil worden.
Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk) :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:24:09 #188
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_97627025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:43 schreef Management het volgende:

[..]

Same over here, ook een Elektrotechniek :D

Als ik mijn professoren dan vraag waarom ik een PhD zou moeten doen, krijg ik vage antwoorden van 'je moet het leuk vinden research te doen enzo' :{ Zegt mij niets.

Ik zit nog in de masterfase, en na alle 5 de topics te hebben doorgelezen (eindelijk klaar!) kom ik tot de conclusie dat ik niets zie in een PhD. Zoals ik het hier kan lezen, doet men het meer omdat ze er echt interesse in hebben of zelfs bijna verplicht zijn om in hun vakgebied verder te gaan - voor het geld doen ze het in ieder geval niet.

Ik zelf wil een fatsoenlijk boterham kunnen verdienen. Mijn vakgebied is interessant maar met plezier alleen betaal ik mijn hypotheek niet :N Techniek wordt al onderbetaald (mede omdat recruiters terecht denken dat het werknemers enkel om de interesse gaat en niet om het geld) voor het zware werk wat we doen en als ik mijn collega's zie zuipen op de alfa-afdeling en zij nog eens kunnen uitkijken naar een hoger salaris, leuke collega's en auto van de zaak en ik naar een lab vol autisten, weet ik het al :')

Mocht ik verder gaan dan doe ik liever een MBA in de, zoals mijn naam het al zegt, management :)

Maar wie weet denk ik er over 2 jaar anders over...
Als je werkelijk uitkijkt naar zulke wollige onwetenschappelijke prietpraat kun je inderdaad geen promotie gaan doen nee. Bovendien kom je er waarschijnlijk uberhaupt niet voor in aanmerking.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Leuk, succes! Welk vakgebied?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_98220267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk) :P
Bestaat er een MBA topic?
pi_98244017
Korte update. Voor 28 Juni een real life gesprek ingeplanned. Binnenkort zit ik dus een weekje in Wales. Heb er meteen een vakantie omheen geplakt, waarom niet ;)

Bedankt Blurred86 en xienix84 voor jullie info / aanbod. Ik kom er na 28 Juni zeker nog even op terug. Maar eerst wil ik toch zelf een eerste indruk op doen in Wales.

Iemand nog tips waarop te letten, welke vragen te stellen, wat dus echt een absolute must is om te weten als ik ergens een Phd zal willen doen?
Profiel opgeheven.
pi_98393910
Promoveren hmmm... lijkt me meer voor die gastjes die denken dat ze de nieuwe Newton/Einstein kunnen worden en beroemd als ze een paper publiceren... of lui die niet het bedrijfsleven in willen gaan en hun studietijd missen...

Om een fatsoenlijk boterham te verdienen wil ik toch liever een MBA doen zoals wordt gesuggereerd :Y
  zondag 19 juni 2011 @ 23:38:20 #192
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98394256
:')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 23:39:20 #193
45833 crew  Fogel
pi_98394298
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef TippieTop het volgende:
Promoveren hmmm... lijkt me meer voor die gastjes die denken dat ze de nieuwe Newton/Einstein kunnen worden en beroemd als ze een paper publiceren... of lui die niet het bedrijfsleven in willen gaan en hun studietijd missen...

Om een fatsoenlijk boterham te verdienen wil ik toch liever een MBA doen zoals wordt gesuggereerd :Y
Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA! :)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_98400286
Jesus saves but death prevails.
pi_98406098
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA! :)
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 12:22:12 #196
45833 crew  Fogel
pi_98406348
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
Voor mij is het een noodzaak om senior te kunnen worden bij het bedrijf waar ik werk (een non-profit NGO), en alleen seniors mogen zelf onderzoeksprojecten leiden. Aangezien ik dat laatste wil, zit er voor mij weinig anders op dan een titel erbij te halen. Terug de consultancy in wil ik in ieder geval niet en "voor altijd" ondergeordend blijven heb ik ook geen zin in.
Ander werk zoeken in hetzelfde gebied zou een optie kunnen zijn, maar tot de dag van vandaag ben ik nog geen werkgever tegengekomen die dezelfde mogelijkheden en flexibiliteit biedt tegen hetzelfde of beter loon en met dezelfde of betere secundaire voorwaarden, dus waarom zou ik overstappen?
  maandag 20 juni 2011 @ 12:56:07 #197
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98407433
quote:

[..]

Ach, het is maar goed dat anderen dan jij op zoek zijn naar nieuwe medicatie, heb je in ieder geval nog iets meer kans op een langer leven vol bedrijfs-ditjes en datjes en salarisfixatie ;)
pi_98421033
quote:

[..]

Okee, ik hap. :')

Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
Profiel opgeheven.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 20:14:08 #199
45833 crew  Fogel
pi_98428186
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:

[..]

Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
Niet dat ik Mr MBA wil verdedigen, maar niet voor alle innovaties heb je perse een PhD nodig. Maar een samenleving baseren op "toevallige ontdekkingen" gaat natuurlijk niet goed komen.
pi_98429175
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik vind het best wel prima hoor dat er mensen zijn die dit dopen, we hebben ze hard nodig.
Maar wie verdient er meer? De onderzoeker of zijn baas? :P

Zonder de slaven in Egypte hadden we ook geen Piramides, herinnert iemand hen of de farao's :Y

Maar goed, mijn persoonlijkheid. Vooralsnog ben ik met mijn master bezig en dat is al rampzalig :P Respect trouwens voor de lui die PhD doen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')