Ok, da's nieuwe info. Tja, dan wordt het idd een stuk lastiger...quote:Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:
[..]
In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar.
Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je in Nederland promoveert, dan kun je daarna alleen nog maar werk vinden in het buitenland.
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Word ik hier gepwned of is dit echt zo? En zo ja, waarom? Vanwege de bezuinigingen?
Ik ben pas begonnen met promoveren in Zweden. Ik denk niet dat ik hier na mijn promotie nog ga blijven, but you never know. Ik probeer een beetje vooruit te kijken, maar niet al te ver. Voor mij was de beslissing niet zozeer gebaseerd op wat er na de promotie komt, alhoewel dat natuurlijk wel meespeelt. Voor mij had het meer te maken met of ik wel 5 jaar in Zweden wou wonen, hoe dat moest met m'n relatie, en of ik uberhaupt wel wou promoveren, of ik het wel leuk zou vinden. Daar mee samenhangend ook de nabije toekomst, wat ik zou gaan doen in plaats van promoveren, hoe de kansen voor leuk, uitdagend werk dan zouden liggen...quote:Op zondag 22 mei 2011 12:49 schreef Bierie het volgende:
[..]
Iemand?... Voor mijzelf heb ik sowieso besloten dat ik zo snel mogelijk langs wil gaan om de mensen in persoon te ontmoeten. Het interview wat ik nu heb gehad was slechts per skype met webcam.
Denk ook dat een deel van mijn zorgen zijn gebaseerd op wat ik ga doen na het promoveren. Je zit dan immers al in een ander land. Hoe zit het dan met het vinden van werk etc. Allemaal overpeinzingen dus.
wederom, dat hangt natuurlijk van je vakgebied af....quote:Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
quote:Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Bierie het volgende:
[..]
Klopt, je bent niet gebonden aan het land waar je bent gepromoveerd.Maar ik doelde meer op de overgang promoveren, zoekende en dan weer een positie ergens. In mijn geval moet ik met meer mensen rekening houden. Dus valt de beslissing best zwaar. Omdat het best een hele investering is qua tijd. Maar ook indirect qua geld. Ik heb dan wel funding maar dat is geen vet pot. Terwijl als ik het niet doe ik waarschijnlijk meer te besteden heb.
Afijn, komt er op neer dat ik gewoon heel erg erover pieker en twijfel maar het mij wel heel erg leuk lijkt.
Dat hangt nogal van je richting af. In mijn richting kan het me nogal heel goed van pas gaan komen namelijk.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
In Nederland zijn er, vergeleken met omringende landen, extreem weinig banen waarvoor een doctoraat wenselijk is.
Same over here, ook een Elektrotechniekquote:Op zaterdag 30 april 2011 01:25 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
Ik studeer Elektrotechniek aan de TU.
Ik vraag mij werkelijk af waarom ik 4/5 jaar zou moeten promoveren als ik in het bedrijfsleven veel meer kan verdienen met 5 jaar werkervaring.
Promoveren lijkt mij dus nutteloos behalve als ik ECHT enkel geīnteresseerd ben om als professor te werken en papers te schrijven en/of onderzoek, denk ik.
Spannend, succes!quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb net gesolliciteerd naar een plek
Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk)quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:18 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Spannend, succes!
Ik snap de 'discussie' over wel/niet promoveren in dit topic niet zo goed. Natuurlijk zijn er mensen die er geen zin in hebben, maar er zijn ook mensen die het wel willen en dat is toch prima? Ik ga ook niet in het TNT-medewerkerstopic posten dat ik liever geen postbode wil worden.
Als je werkelijk uitkijkt naar zulke wollige onwetenschappelijke prietpraat kun je inderdaad geen promotie gaan doen nee. Bovendien kom je er waarschijnlijk uberhaupt niet voor in aanmerking.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:43 schreef Management het volgende:
[..]
Same over here, ook een Elektrotechniek
Als ik mijn professoren dan vraag waarom ik een PhD zou moeten doen, krijg ik vage antwoorden van 'je moet het leuk vinden research te doen enzo'Zegt mij niets.
Ik zit nog in de masterfase, en na alle 5 de topics te hebben doorgelezen (eindelijk klaar!) kom ik tot de conclusie dat ik niets zie in een PhD. Zoals ik het hier kan lezen, doet men het meer omdat ze er echt interesse in hebben of zelfs bijna verplicht zijn om in hun vakgebied verder te gaan - voor het geld doen ze het in ieder geval niet.
Ik zelf wil een fatsoenlijk boterham kunnen verdienen. Mijn vakgebied is interessant maar met plezier alleen betaal ik mijn hypotheek nietTechniek wordt al onderbetaald (mede omdat recruiters terecht denken dat het werknemers enkel om de interesse gaat en niet om het geld) voor het zware werk wat we doen en als ik mijn collega's zie zuipen op de alfa-afdeling en zij nog eens kunnen uitkijken naar een hoger salaris, leuke collega's en auto van de zaak en ik naar een lab vol autisten, weet ik het al
Mocht ik verder gaan dan doe ik liever een MBA in de, zoals mijn naam het al zegt, management
Maar wie weet denk ik er over 2 jaar anders over...
Leuk, succes! Welk vakgebied?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb net gesolliciteerd naar een plek
Bestaat er een MBA topic?quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als er een MBA topic is, dan kunnen we daar posten dat het een onnuttige "studie" is die voornamelijk voor brallers is weggelegd die zichzelf geweldig vinden (ik ken een aantal mensen met MBA en ze zijn stuk voor stuk van dat "soort", kan toeval zijn natuurlijk)
Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA!quote:Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef TippieTop het volgende:
Promoveren hmmm... lijkt me meer voor die gastjes die denken dat ze de nieuwe Newton/Einstein kunnen worden en beroemd als ze een paper publiceren... of lui die niet het bedrijfsleven in willen gaan en hun studietijd missen...
Om een fatsoenlijk boterham te verdienen wil ik toch liever een MBA doen zoals wordt gesuggereerd
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...quote:Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vooroordelen ipv feiten. Prima kandidaat dus voor een MBA!
Voor mij is het een noodzaak om senior te kunnen worden bij het bedrijf waar ik werk (een non-profit NGO), en alleen seniors mogen zelf onderzoeksprojecten leiden. Aangezien ik dat laatste wil, zit er voor mij weinig anders op dan een titel erbij te halen. Terug de consultancy in wil ik in ieder geval niet en "voor altijd" ondergeordend blijven heb ik ook geen zin in.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
Ach, het is maar goed dat anderen dan jij op zoek zijn naar nieuwe medicatie, heb je in ieder geval nog iets meer kans op een langer leven vol bedrijfs-ditjes en datjes en salarisfixatiequote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Ik zie ook geen ander voordeel van een PhD, alleen maar pronken met een Dr. titel. heb alle 5 de topics trouwens al doorgenomen. Een postmaster zoals die voor Registeraccountant kan ik nog wel begrijpen, verder...
Okee, ik hap.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Niet dat ik Mr MBA wil verdedigen, maar niet voor alle innovaties heb je perse een PhD nodig. Maar een samenleving baseren op "toevallige ontdekkingen" gaat natuurlijk niet goed komen.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:
[..]
Okee, ik hap.![]()
Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
Ik vind het best wel prima hoor dat er mensen zijn die dit dopen, we hebben ze hard nodig.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:56 schreef Bierie het volgende:
[..]
Okee, ik hap.![]()
Waar denk jij dat zaken zoals je flatscreen, je antibiotica kuur etc vandaan komt? Daar heeft ooit iemand (voorbereidend) onderzoek voor moeten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |