Omdat het niet van het Hoekje is, vind je het niet lekker, doh!quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:58 schreef Viking84 het volgende:
Dank voor het recept, Pief! Zijn er nog gekke dingen bij? (dingen die niet zijn wat ze lijken? Zoals die pepers van DaD?).
Waarom eet ik patat als ik het niet eens lekker vind?.
Ja dat zal het zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Omdat het niet van het Hoekje is, vind je het niet lekker, doh!
oh dat zal best! Deze is ook echt uber simpel kan vast een stuk uitgebreider!quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef Viking84 het volgende:
Die wilde ik eens maken, maar toen werd er hier gezegd dat er betere recepten waren oid.
Goeie toevoegingquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:13 schreef Merel het volgende:
Vanavond uit eten met een goede vriend(dat slaat op het eten hč, niet die vriend)
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[Upd] Ramp rond brand chemiebedrijf Moerdijk
Jezus, heftig!
Italiaansquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie toevoeging.
Wat ga je eten?.
Zit je er in de buurt, Duvelmans?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:31 schreef Duvel het volgende:
Oh fuck, de rook uit die wolk begint omlaag te dalen...
Klinkt goedquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat ook lekker is: Broccoli met hasselback aardappel en zelfgemaakte gegrillde hamburger! Dat ga ik eten vanavond
holy molyquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[Upd] Ramp rond brand chemiebedrijf Moerdijk
Jezus, heftig!
Nee, ze zeiden het op de tv, dus is het waar!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Zit je er in de buurt, Duvelmans?
Ik wilde ook "goedzo" zeggen, maar m'n iPhone maakte er eigenwijs "hoezo" van!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daarom. Deze week ook ff de aanmelding voor de vakbond op de post doen.
*wapent*
quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:02 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik wilde ook "goedzo" zeggen, maar m'n iPhone maakte er eigenwijs "hoezo" van!
ik ben gaan googlen ,maar het is mij te geiten wollen sokquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:22 schreef _Calimero_ het volgende:
Kent iemand hier avatar trainingen ofzo?
Iemand probeert me ervoor te strikken en ik geloof niet dat ik er gecharmeerd van ben, maar misschien weet iemand er meer van?
Dat dus. Is die training met 3-D bril?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Daarvan ken ik alleen het tekenfilmpje en de blauwe mannetjes, cali
Haha o jaquote:
als je een vogeltje bent wel ja?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hoeveel gram krieltjes is normaal p.p.? Ik eet nooit aardappels
75 gram oid?
Met pasta/rijst neem ik altijd 75 gram oid. Heb nu 250 gedaan!! Want in aardappels zit echt niets tov pasta/rijst bedacht ik mij later!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:43 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
als je een vogeltje bent wel ja?
Wat dacht je van 250 gram
'k heb zo'n zin in een Pizza Calzone!quote:
ah ok, dan snap ik 'm wat beter. Dacht al, dan eet je 1 aardappeltjequote:Op woensdag 5 januari 2011 19:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Met pasta/rijst neem ik altijd 75 gram oid. Heb nu 250 gedaan!! Want in aardappels zit echt niets tov pasta/rijst bedacht ik mij later!!!
Ik heb een goed voornemen. Minimaal 1x per week te koken. Hihi.
Deze week al twee keer.. Maar met koken bedoel ik dus 'echt' met AGV(= groente + zetmeelproduct + vleesvervanger ) en niet ooh ik heb nog pasta chill en een tomaat oh net avondeten
"oh, ik heb nog pasta chill en een tomaat oh net avondeten". Dat?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ah ok, dan snap ik 'm wat beter. Dacht al, dan eet je 1 aardappeltje
Wel goed dat je aan het koken bent geslagen. Hoe deed je het voorheen dan?
Ik eet iets van 2xpw bij mijn ouders... 2x per week bij vrienden.. eh... vaak wok to walk of wok to cook.. en bij 't vriendje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ah ok, dan snap ik 'm wat beter. Dacht al, dan eet je 1 aardappeltje
Wel goed dat je aan het koken bent geslagen. Hoe deed je het voorheen dan?
En wie probeert je dat aan te raden?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:58 schreef _Calimero_ het volgende:
Avatar is een of andere training die van de scientology beweging afstamt, en het klinkt nogal naar en sekte-achtig![]()
Jammie risotto!
Misschien ga ik dat morgen ook maken! Of een ovenschotel
Treinspammers ...quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef _Calimero_ het volgende:
hahaha was het maar zo'n feest. nee, een of andere vage dude die ik een keer in de trein heb ontmoet en tot een praatje mee kwam. Zei dat ie trainer/coach was, en eigen bedrijfje had blabla, mijn interesse gewerkt, toen begon ie over een training en nu zit ie er over door te drammen
/ignorequote:Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef _Calimero_ het volgende:
hahaha was het maar zo'n feest. nee, een of andere vage dude die ik een keer in de trein heb ontmoet en tot een praatje mee kwam. Zei dat ie trainer/coach was, en eigen bedrijfje had blabla, mijn interesse gewerkt, toen begon ie over een training en nu zit ie er over door te drammen
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
/ignore
/block
Ya chao, faalhaas!
Jij bent fan van groente, karbonade en aardappelen met jus?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:05 schreef V1z0R het volgende:
Risotto is dan ook voor de liefhebber!
Ben dus absoluut geen fan van rijst of pasta, dus aan mij is het helemaal niet besteed.
En ik vis altijd de vis uit de paella
Scientology
Wat zijn dat voor kerels tegenwoordig joh?!
Kale 50+ers die jonge kunstenaressen proberen te versieren, zweverige sekte-leden die jonge meiden trainingen aansmeren in de trein...
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij bent fan van groente, karbonade en aardappelen met jus?.
natuurljik ben ik dat, daarom vond ik het ook zo'n gekke reactiequote:quote:
Op woensdag 5 januari 2011 20:03 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
noem je mij nu een faalhaas
Nee die kerel natuurlijk!
Jij bent toch een lief kuikentje? .
En van hoepeloorbellen.quote:
nou voor de kcals hoef je aardappels niet te laten staan..quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:11 schreef V1z0R het volgende:
Jawel, lust het ook wel. Vind het alleen niet echt lekker. Aardappels eet ik ook vrij weinig maar dat is slank-technisch.
Nasi van de chinees gaat er wel goed in alleen is het dan bedekt met een laag babi pangang
Ahum!quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En van vrouwen met hoepeloorbellen.
Jij ziet regelmatig kerels met hoepeloorbellen? Dan zou ik eens een andere uitgaansgelegenheid opzoekenquote:
voorhoofdsholtequote:Op woensdag 5 januari 2011 19:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik eet er nu 1!
Mo, wat was er ook alweer ontstoken?
Onder de douche wat water opsnuiven en/of bij de gootsteen wat zout water opsnuivenquote:
Hahahaquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jij ziet regelmatig kerels met hoepeloorbellen? Dan zou ik eens een andere uitgaansgelegenheid opzoeken.
.quote:
ik ben ongesteld. [/kutexcuus]quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
.
![]()
Wel eens verder![]()
En puik lijstje, lekker! Kan waarschijnlijk beter op chocolade/suikervlak, maar dat weet je zelf ook wel
I feel yaquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ben ongesteld. [/kutexcuus]
Maar, ik weet het inderdaad ook wel. Ik moet mezelf even uit het 'het maakt niet uit want het is kerst en oud en nieuw en weekendje met vrienden en nu ben ik in Duitsland' ritme slepen en weer gewoon helemaal gezond doen...
Dan zit ik op mijn werkquote:Acties abonnementhouders
Ook voor onze vaste klanten hebben wij vanaf vrijdag 7 januari tot en met maandag 31 januari speciale zout-acties:
NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
Nou, wat een gammele actie inderdaadquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan zit ik op mijn werk. En om nou na 19:00 voor de aardigheid even 1e klas heen en weer naar Den Haag te gaan
.
zo simpel, pasta carbonara! Pasta koken, evt. wat spekjes of pancetta uitbakken (ivm vegetarisch vriendje niet deze keer), eitje klutsen, flink wat parmezaanse kaas, zout en peper erdoorheen. Pasta afgieten, eier/kaas mengsel erdoorheen roeren, evt nog heel kort terug op het vuur en klaar. Lekker!quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:49 schreef Razztwizzle het volgende:
En Jägartrut, wat is pasta carbonara? - Edit - Wacht, ik kan Googlen. Klinkt lekker zeg, moeilijk?
Trouwens, ik lees je nick steeds een beetje raar want mijn achternaam is J ager (nu even met spaties wegens geen googlebaarheid).
Dat klinkt ook lang niet zo slecht als alle versies met room die ik kenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zo simpel, pasta carbonara! Pasta koken, evt. wat spekjes of pancetta uitbakken (ivm vegetarisch vriendje niet deze keer), eitje klutsen, flink wat parmezaanse kaas, zout en peper erdoorheen. Pasta afgieten, eier/kaas mengsel erdoorheen roeren, evt nog heel kort terug op het vuur en klaar. Lekker!
Nouhouquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan zit ik op mijn werk. En om nou na 19:00 voor de aardigheid even 1e klas heen en weer naar Den Haag te gaan
.
Maar je mag dan ook wel door het hele land!quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:07 schreef _Calimero_ het volgende:
Chill ik mag voor 2.50 terugreizen NA 19.00. Alsof ik dán nog naar huis moet
Waarmee?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:12 schreef V1z0R het volgende:
Yay, ik mag morgen m'n auto voor ¤75,- volgooien!
als ik nou om half 6 wegga en via groningen, overstap op limbur om naar huis t ekomen, dan lukt het welquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar je mag dan ook wel door het hele land!
Of je nou cola drinkt of koffie!quote:
Cola is zoet.quote:
Nee, caffeīne werkt vochtafdrijvend, dus niet geschikt bij een kater.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:17 schreef Blurred86 het volgende:
cola is echt perfect 's ochtends als je een kater hebt
Je rijdt in een tank?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:21 schreef V1z0R het volgende:
Auto kan best duur zijn ja
M'n oude peugeot koste vrijwel niets qua belasting en verzekering.
Nu 110,- per maand
dat kan wel zijn, maar als ik een kater heb heb ik toch echt altijd zin in cola! en junkfood natuurlijk, maar dat meestal pas later op de dagquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:20 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, caffeīne werkt vochtafdrijvend, dus niet geschikt bij een kater.
Wat wel helpt is chocoladeijs. Serieus.
Of iets vets, denk aan een gebakken ei, hamburger of patat.
En cola bij je ontbijt? Ik doe het ook wel eens. Sowieso drink ik een blikje op mijn werk 's ochtends... om half 9.
Ja, dat ja. Heerlijk, cola 's middags. Maar niet bij het ontbijt. Bah bah bah. Al kan ik wel koekjes en snoepjes eten voor het ontbijt...quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:22 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
dat kan wel zijn, maar als ik een kater heb heb ik toch echt altijd zin in cola! en junkfood natuurlijk, maar dat meestal pas later op de dag
Worstenbroodje of gebakken eiquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:20 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, caffeīne werkt vochtafdrijvend, dus niet geschikt bij een kater.
Wat wel helpt is chocoladeijs. Serieus.
Of iets vets, denk aan een gebakken ei, hamburger of patat.
En cola bij je ontbijt? Ik doe het ook wel eens. Sowieso drink ik een blikje op mijn werk 's ochtends... om half 9.
Nee, de korrels van Carnaroli zijn alleen wat groter dan arborio, dat zorgt dat de structuur net wat anders wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mooi recept!
Waar haal je die carnaroli dan, ik vind altijd alleen maar arborio. En maakt de smaak echt zoveel uit?
Kind, dan kook jij toch gewoon met paprijstquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Carnaroli? Arborio? Als je had gezegd dat het planten voor in de tuin waren, had ik het ook geloofd.
Vader, ik kook niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kind, dan kook jij toch gewoon met paprijst
Tja, als je eten niet belangrijk vindtquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vader, ik kook niet.
Nou ja, zo min mogelijk.
Bedanktquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de korrels van Carnaroli zijn alleen wat groter dan arborio, dat zorgt dat de structuur net wat anders wordt.
ik hoorde vanmorgen dat de olieprijs voor vaten stijgt, dus de kans dat je meer gaat betalen is grootquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:12 schreef V1z0R het volgende:
1,50 per liter, waar slaat dat op?!
En heel nederland wacht natuurlijk er op dat Arie uit de kast komt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit naar Uit de kast te kijken van de KRO en ik zat nog eerder te janken dan de knul die uit de kast moest komen. Dus!
En ik heb een lief katje op schoot dat meteen komt aanrennen als ik haar roep.
Ik dacht even dat ik in Cul wasquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Paddestoelen Risotto
30 Gram gedroogd eekhoorntjesbrood
30 Gram gedroogde morieljes
2 eetlepels olijfolie
bleekselderijsteeltje fijngehakt
peentje fijngehakt
geperst teentje knoflook
bosje peterselie, gehakt
1 eetlepel tomatenpuree
100 Ml Melk (vol)
zout en peper (versgemalen)
1,1 liter kippeboulion (Zelfgemaakte is natuurlijk echt lekkerder, en gezien de rest van de ingredienten zou het écht zonde zijn een blokje te gebruiken)
60 gram boter
300 gram Carnaroli (Echte risotto rijst)
200 Ml zoete sherry (is hét geheim van de kok, paddestoelen en sherry, dat versterkt elkaar in paddestoelen smaak)
Vers gemalen parmasan
Leg de gedroogde paddestoelen in een schaal en giet er water (kamertemp) op. laat ca 1 uur wellen.
Doe de olie in een koekepan en verhit deze met de uien (laat ze niet aanbranden, dan wordt het bitter) 2-3 minuten. Doe er de bleekselderij, wortel, knoflook en peterselie bij. Laat dit op een zacht vuur garen. Blijven roeren.
Doe de tomatenpuree erbij omroeren, en doe de helft van de melk erbij. 5 minuutjes laten koken.
Voeg de gewelde paddestoelen erbij, knijp ze goed uit en zorg ervoor dat er geen zand inzit (spoelen onder de kraan eventueel)
Hak de paddestoelen klein, en doe het bij de groente met de rest van de melk.
Op smaak brengen met zout en peper en 10 minuten zachtjes laten koken.
Zet de pan met de boullion op het vuur en breng deze aan de kook, en hou deze warm zonder dat ie echt kookt, dat is niet nodig.
Neem een pan, en verhit hier de boter in, op middenhoog vuur. Doe de rijst in de boter en toast de rijst in de hete boter, zet het vuur laag en voeg boulion bij, een soeplepel per keer, en laat iedere keer de boulion opnemen door de rijst (regelmatig roeren). Na een minuut of 15 dit doen heb geen boulion over. Voeg de groenten/paddestoelen toe, samen met de sherry.
Laat het op een laag vuur verder garen tot de rijst gaar is (proeven) afhankelijk van de rijst duurt dit een minuut of 10-20
Serveren in een lage schaal, met vers gemalen parmasan erover..
Mja, dat klopt wel eigenlijk. Dat vind ik niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, als je eten niet belangrijk vindt
en dat is niet goed! Iets met het feit dat je lichaam je tempel is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, dat klopt wel eigenlijk. Dat vind ik niet zo belangrijk.
http://nl.oilvinegar.com/(...)-cep-20g-0-71oz.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:42 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik in Cul was
Maar waar haal ik dit?
http://www.degezondeapoth(...)easyshopmaker_4.htmlquote:30 Gram gedroogde morieljes
quote:Bij de groentenboer of elders?
thanks! Nu nog even zoeken naar de fancyschmanzie rijstquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
http://nl.oilvinegar.com/(...)-cep-20g-0-71oz.html
http://www.degezondeapoth(...)easyshopmaker_4.html
Ik kan dat echt niet kijkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit naar Uit de kast te kijken van de KRO en ik zat nog eerder te janken dan de knul die uit de kast moest komen. Dus!
En ik heb een lief katje op schoot dat meteen komt aanrennen als ik haar roep.
eekhoorntjesbrood heb je ook bij de appie.. wel duur..quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:42 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik in Cul was
Maar waar haal ik dit?
30 Gram gedroogde morieljes
Bij de groentenboer of elders?
In Duitsland wordt veel meer paddestoelen gegeten, net als in frankrijk en italie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
eekhoorntjesbrood heb je ook bij de appie.. wel duur..
Ik wil graag een enorme voorraadquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Duitsland wordt veel meer paddestoelen gegeten, net als in frankrijk en italie.
Gevolg daarvan is dat je het er veel beter en goedkoper kan krijgen, zelfs de Aldi heeft daar regelmatig gedroogde paddestoelen in de aanbieding, maar ze zijn sowieso veel goedkoper dan in Nederland.
Heel mannelijk homoseksueel Nederland misschien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En heel nederland wacht natuurlijk er op dat Arie uit de kast komt.
groothandel (sligro / makro) heb ik laatst goedkoop pijnboompitten gekocht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik wil graag een enorme voorraadwaar koop ik goedkoop veel pijnboompitten? en walnoten?
en verse paddenstoelen?
Ik vind Arie niet heel knap, maar hij is wel heel sympathiek en heeft ook een goeie uitstraling.quote:
Ik niks, ik ruim wel op. Ik heb wel een keer m'n dagboeken verstopt toen mijn moeder in mijn huis kwam logeren terwijl ik er niet was. Heel erg verstopt. Onvindbaar verstopt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn ouders komen zaterdag eten!
Wat verstoppen jullie als ze komen?
Ik vind osborne medium wel lekker. Maar dat verkopen ze niet in de supermarkt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en wat is een goed merk sherry? Ik wil dat soort basis dranken (die je vaak gebruikt met koken..) in huis halen maar geen idee welke goed en betaalbaar zijn? En hoelang het na openen bewaard kan blijven?
Ik zou de afwas moeten verstoppen. Iedere keer krijg ik te horen dat het onhygienisch is om hem zo lang te laten staan. Klopt ook welquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn ouders komen zaterdag eten!
Wat verstoppen jullie als ze komen?
Lol jij bent nog erger dan ik!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik vind osborne medium wel lekker. Maar dat verkopen ze niet in de supermarkt.
http://www.gall.nl/product/420662/osborne-medium
Ik vind risotto niet zo bijzonder. Maar ik ben, net als vizor, geen fan van rijst en pasta. Pasta eet ik uberhaupt nieten rijst is vaak een klein schepje en heel veel groente/saus/vlees in verhouding. En ik wil ook vaker echt gaan koken. Nu is het vaak "oh aardappels, koken, opbakken, opeten. Hmmm pot doperwten opwarmen, opeten en nu heb ik geen honger meer dus laat dat vlees maar zitten". In willekeurige volgorde, er valt iedere keer wat anders af.
Hoevaak komen je ouders langs dan?? Die van mij zijn denk ik 3 keer in mijn kamer geweest in twee jaar waarvan een keer langer dan een half uurquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zou de afwas moeten verstoppen. Iedere keer krijg ik te horen dat het onhygienisch is om hem zo lang te laten staan. Klopt ook wel.
Oh en ik ontbijt regelmatig met cola. Als ik geen cornflakes eet (met melk, dus vocht), dan drink ik cola light. Gaat prima en minder gedoe dan thee zetten.
En dat zijn niet eens de ergste dagenquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Lol jij bent nog erger dan ik!!
Gemiddeld 1x per maand ofzo? Niet zo gepland, maar dan komt het toevallig zo uit. En toevallig is het meestal een bende in mijn huis en staat er een afwas van minstens een week. Of eigenlijk helemaal niet toevallig, dat is altijd zo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hoevaak komen je ouders langs dan?? Die van mij zijn denk ik 3 keer in mijn kamer geweest in twee jaar waarvan een keer langer dan een half uur!!
Oh, nou ja die van mij komen hier iig nooit! Zou ook niet weten wat ze hier moeten doenquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Gemiddeld 1x per maand ofzo? Niet zo gepland, maar dan komt het toevallig zo uit. En toevallig is het meestal een bende in mijn huis en staat er een afwas van minstens een week. Of eigenlijk helemaal niet toevallig, dat is altijd zo.
Tot nu toe is het steeds mij naar huis brengen, mn spullen hierheen brengen en mn konijn verhuizen. En dan mogen ze meteen binnen wat drinken enzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Oh, nou ja die van mij komen hier iig nooit! Zou ook niet weten wat ze hier moeten doen!
Sympathiekquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Tot nu toe is het steeds mij naar huis brengen, mn spullen hierheen brengen en mn konijn verhuizen. En dan mogen ze meteen binnen wat drinken enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het lijkt niet wat het is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet iedereen heeft een auto waar 75 euro aan benzine in past, alles is relatief.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:12 schreef V1z0R het volgende:
1,50 per liter, waar slaat dat op?!
Pijnboompitten: makro, pot van 750 gram ofzo voor ergens boven de 10 euro. Sappige vanillestokjes ook in grootverpakking voor veel geld, da's dan wel weer jammer, want dat krijg ik nooit op in m'n upje. Verse paddo's gewoon bij Appie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik wil graag een enorme voorraadwaar koop ik goedkoop veel pijnboompitten? en walnoten?
en verse paddenstoelen?
Ga eens slapen jij!quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:39 schreef loveli het volgende:
Waar ik Arie zag staan zet ik liever iemand anders. Stop. En ik zet geen joker in.
Trustenquote:Op donderdag 6 januari 2011 01:50 schreef loveli het volgende:
Ben net een beetje aan het bijkomen van werk
Trusten Vik!
Alleen maar spaghetti zonder saus of groente oid?quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:05 schreef Perruche het volgende:
Morning!!
Ook benieuwd naar neen
Gisteren gezellig met een stel mensen in de kroeg geweest. Had Zo'n zin in taart maar niet genomendat was echt de eerste keer dat ik ergenszinin had en het niet had gegeten
Mijn lijstje gisteren:
O: allbran met soyamelk
B: 20 min fietsen
T: banaan
L: moot zalm, 150 gr worteltjes, 1,5 aardappel
T: 3 cherrytomaatjes, 1 paprika, 150 ml yoghurt
B: 20 minuten fietsen
D: 3 happen kale spaghetti (vriendje had "gekookt"), dubbele boterham hagelslag
B: 30 minuten lopen
Ik heb wel vaker gehoord dat Duitsers zo gierig zijn dat ze graag kale spaghetti etenquote:Op donderdag 6 januari 2011 09:29 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Je vriendje zou goed bij de Duitsers, waarmee ik 5 weken in een bungalow heb doorgebracht, passen Perr!
Zij zouden voor het eten en drinken zorgen, en ik samen met de andere Nederlander voor het schoonmaken...
Dag 1: Spaghetti met curry (oke 1e dag, dan kan het)
Dag 2: Spaghetti met curry (Nou omdat ze nog moeten wennen)
Dag 3: Spaghetti met curry (wtf? morgen maak ik zelf wel eten!)
Dag 4: Doperwtjes met wortels, aardappels en saucijs (de Duitsers, ja hoor, spaghetti met curry)
Zij hebben dus gewoon bijna 5 weken kale (dus geen vlees of groente er doorheen) spaghetti met curry gegeten. Alleen niet met de barbecue, wanneer patat of pizza gehaald werd, of de 3 dagen dat ik voor iedereen gekookt heb
PF, ik natuurlijk! Wel benieuwd hoe die is geworden i.v.m. de ruwe versie...
Mijn Duitser die kookte (voor we samen waren) rijst, deed er een plakje kaas op, en stopte het in de magnetron...quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:29 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Je vriendje zou goed bij de Duitsers, waarmee ik 5 weken in een bungalow heb doorgebracht, passen Perr!
Zij zouden voor het eten en drinken zorgen, en ik samen met de andere Nederlander voor het schoonmaken...
Dag 1: Spaghetti met curry (oke 1e dag, dan kan het)
Dag 2: Spaghetti met curry (Nou omdat ze nog moeten wennen)
Dag 3: Spaghetti met curry (wtf? morgen maak ik zelf wel eten!)
Dag 4: Doperwtjes met wortels, aardappels en saucijs (de Duitsers, ja hoor, spaghetti met curry)
Zij hebben dus gewoon bijna 5 weken kale (dus geen vlees of groente er doorheen) spaghetti met curry gegeten. Alleen niet met de barbecue, wanneer patat of pizza gehaald werd, of de 3 dagen dat ik voor iedereen gekookt heb
PF, ik natuurlijk! Wel benieuwd hoe die is geworden i.v.m. de ruwe versie...
Het is geen smoesje of zo, maar zo klinkt het nu welquote:Dear Ms ......
Unfortunately I'm sick so I will not be in the lesson today.
Kind regards,
Ik zou niet 'sick' zeggen, maar 'ill'.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
hoe schrijf je netjes in het engels dat je ziek bent en niet komt?
[..]
Het is geen smoesje of zo, maar zo klinkt het nu wel
ikke!quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wie wou nou mijn filmpje zien?!!
quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:52 schreef V1z0R het volgende:
Jimi![]()
Die toegevoegde gil maakt het wel af PF!
Alle Duitsers zijn zo dus? :o
Wel raar... Bij het bedrijf waar ik stage heb gelopen in DLD, was het eten juist heel goed geregeld!
Als iemand jarig was, om 10uur schalen vol met luxe belegde broodjes, elke vrijdagmiddag op kosten van de baas pizza eten incl. bier! (uur later was je al vrij)
da's idd een goeie! Want daar betaal je je nu helemaal blauw aan in de winkelquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:25 schreef progje het volgende:
[..]
groothandel (sligro / makro) heb ik laatst goedkoop pijnboompitten gekocht.
Ill is als je dood gaat. Poorly is als je griep hebt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou niet 'sick' zeggen, maar 'ill'.
Due to illness, I will not be able to attend your class today.
Zoiets.
Ja!quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wie wou nou mijn filmpje zien?!!
Is poorly alleen voor de griep?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:00 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ill is als je dood gaat. Poorly is als je griep hebt.
I'm feeling poorly so I won't be able to attend your class today.
naja, bij mij op werk wordt het gebruikt als je je niet goed genoeg voelt om te werken. Dus griep/verkouden etc.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Is poorly alleen voor de griep?
Je hoorde mij niet klagen inderdaadquote:Op donderdag 6 januari 2011 09:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Het ging er om dat de baas betaalt, logisch dat iedereen dan blij is
quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik hoef niet te mailen en aanwezig te zijn maar ik vind het wel netjes!
Maar doen ze dat?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
![]()
Geen enkele les van mij is verplicht, maar ik vind het idd wel altijd fijn als mensen zich netjes afmelden
Ja!! Da's grappig, dat dacht ik laatst ook, toen ik dat gebruikte, het tintelt heel licht of zo!quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Douchen met rozemarijnshizzle (fit en actief van kneipp) maakt echt dat je je actiever voelt uit de doucheNu geloof ik in kruidentherapiedinges
Natuurlijk kan dat, maar verstandig is het niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
je kan ook frituren in de wok (met zonnebloemolie bv)!
Kan een steelpannetje ook? En olijfolie? Ik heb geen wokquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dan stinkt je huis zo. Ik had voor ik met kerst jl een frituurpan kreeg, altijd een klein pannetje met deksel dat dienst deed als frituurpan. Stinkt ook wel een beetje, maar niet zo erg als een open wok.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Echt niet? Je bedoelt ivm spetteren?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar verstandig is het niet.
Je kan beter niet in olijfolie frituren, is meervoudig onverzadigd en dat kan niet goed tegen verhitten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Kan een steelpannetje ook? En olijfolie? Ik heb geen wok. Wel een braadpan, koekenpan enzo.
Nee, Te heet worden van de olie en vlam in de pan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Echt niet? Je bedoelt ivm spetteren?
Heb dat ook maar 2xgedaan ofzo, ben niet zo van frituren.
Ohja zoiets heb ik inderdaad ooit gehoord. Olijfolie gaat hem niet worden, zonnebloemolie beter of is het beste toch maar frituurvet te halen? (en dan van die vaste blokken, of zo'n kan?)quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan beter niet in olijfolie frituren, is meervoudig onverzadigd en dat kan niet goed tegen verhitten.
Lijkt me niet echt nodig hč?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:15 schreef Jagärtrut het volgende:
zeg piet, wil jij ook wat gewicht kwijt?
Ja, ben eigenlijk 10 kilo te zwaarquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:15 schreef Jagärtrut het volgende:
zeg piet, wil jij ook wat gewicht kwijt?
Arachideolie is beterquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:15 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ohja zoiets heb ik inderdaad ooit gehoord. Olijfolie gaat hem niet worden, zonnebloemolie beter of is het beste toch maar frituurvet te halen? (en dan van die vaste blokken, of zo'n kan?)
Ik heb dus al een halfjaar een frituurpan maar geen vet.
Bonen als in bruine/witte/kidneybonen of als in tuin/snij/sperziebonen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
ik zoek wat insipiratie, ik heb trek in bonen, en wil vanavond iets met bonen (vegetarisch) koken, maar weet niet zo goed wat. Wie helpt?
Wraps.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
ik zoek wat insipiratie, ik heb trek in bonen, en wil vanavond iets met bonen (vegetarisch) koken, maar weet niet zo goed wat. Wie helpt?
bruine/witte/kidney/canneloni, etc. Lekker hartig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bonen als in bruine/witte/kidneybonen of als in tuin/snij/sperziebonen?
Het Pietverdriet afvalplan, deel 3quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
bruine/witte/kidney/canneloni, etc. Lekker hartig.
Hoe ga je die 10 kilo kwijtraken piet, heb je al een plan?
zeer makkelijk: Men koke rijst in pan 1, in pan twee doe je olie, daarbij een gesnipperd uitje, pepertje, knoflook paprika en champignons. Een schep patak's (heb er eigenlijk nog geen gevonden die niet lekker is, maar een met lime is lekker fris met de erwten) en een kop water erbij. Even wachten en dan een blik kikkererwten erbij.quote:
Thanks! t wordt of zoiets (al kun je hier volgens mij geen pataks kopen) of Ribollita....quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
zeer makkelijk: Men koke rijst in pan 1, in pan twee doe je olie, daarbij een gesnipperd uitje, pepertje, knoflook paprika en champignons. Een schep patak's (heb er eigenlijk nog geen gevonden die niet lekker is, maar een met lime is lekker fris met de erwten) en een kop water erbij. Even wachten en dan een blik kikkererwten erbij.
![]()
from scratch (uit m'n curry's boekje) (niet voor vandaag indien je gedroogde kikkererwten gebruikt)
nodig:
200 g gedroogde kikkererwten
2 el zonnebloemolie
2 uien, in ringen
2 tl gemalen koriander
2 tl gemalen komijn
1 tl scherp chilipoeder
1 tl gemalen kurkuma
1 el middelscherp kerriepoeder
400 g stukjes tomaat uit blik
1 tl donkere basterdsuiker
1 dl water
2 el gehakte blaadjes munt
100 g bladspinazie
zout
yoghurt
1. Week de kikkererwten een nacht in koud water, spoel ze af en laat ze uitlekken. Strooi in een wok, water tot ze onderstaan en breng aan de kook, laat sudderen voor 45 minuten, tot ze net zacht zijn. Zet ze apart
2. verhit olie in de wok, voeg uien toe en bak 15minuten. Voegkruiden toe en roerbak 1-2 minuten.
3. Voeg tomaat, suiker en water toe en breng aan de kook, laat 15 minuten zacht sudderen.
4. Voeg kikkererwten en flink wat peper en zout toe, laat nog 8-10 minuten sudderen, roer munt erdoor. Spinazie in kommen en schep het mengsel erover. Serveer met rijst / naan en garneer met de yoghurt
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Thanks! t wordt of zoiets (al kun je hier volgens mij geen pataks kopen) of Ribollita....
Klinkt lekker. Helaas is m'n vriend vegetarier, en is het geen optie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Blikje kapucijners
100 gram ontbijtspek
pond uien
4 grote tenen knoflook
soyasaus
Sambal
Blik kapucijners goed uitspoelen, mag geen bliksap meer aanzitten
Spekkies uitbakken (geen vet toevoegen) spekkies uit de pan halen
Uien klein snijden, en langzaam fruiten in het spekvet op laagste vlam, kan wel een 15-20 minuten duren maar dat is het waard, voeg de gehakte knoflook toe.
Scheutje soyasaus (zoute, geen zoete, ik gebruik pearl river bridge mushroom soy)
Lepeltje sambal
Kapucijners toevoegen en opwarmen.
Spekkies er over
Serveren met augurken en uitjes uit het zuur.
Spek weglaten, wat meer sojasaus gebruiken, is alleen voor de smaak.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Klinkt lekker. Helaas is m'n vriend vegetarier, en is het geen optie.
Je hebt er niet veel vleesvervangers zoals in Nederland. Maar, dat heb ik ook nog nergens anders zo gezien dan in Nederland. Maar, vegetarisch eten hoeft natuurlijk (liever niet zelfs) af te hangen van vleesvervangers. Genoeg bonen en noten te koop. Wel duur! Jullie gingen naar Malmö toch? Wanneer ga je weg? En voor hoe lang?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jagar: hoe staat het in zweden met mogelijkheden voor lekker vegetarisch eten halen in de supermarkt?
(indien vriendlief zich goed genoeg voelt) wil ik best koken ipv degene bij wie we eten, dat is zo iemand die het zich niets kan schelen wat er op z'n bord ligt čn hij eet vegetarisch!
Nee, dat klopt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Jagar woont in Zweden? Dan laat maar, heb nog nooit buiten Nederland kapucijners te koop gezien.
Twee dagen Lund en een dag Kopenhagenquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Je hebt er niet veel vleesvervangers zoals in Nederland. Maar, dat heb ik ook nog nergens anders zo gezien dan in Nederland. Maar, vegetarisch eten hoeft natuurlijk (liever niet zelfs) af te hangen van vleesvervangers. Genoeg bonen en noten te koop. Wel duur! Jullie gingen naar Malmö toch? Wanneer ga je weg? En voor hoe lang?
Leuk! Je kunt veel dingen kopen die je hier ook gewoon kunt kopen. Het is alleen allemaal veel duurder, en je kunt niet zoveel pakjes kopen als hier..Wel veel meer uit de diepvries..quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Twee dagen Lund en een dag KopenhagenVanavond gaan we weg, tenzij de toestand van
z'n buik roet in het eten gooit (maar hij zegt zelf dat dat niet gaat gebeuren). Het eten moet dus eigenlijk ook licht verteerbaar zijn
Het probleem is meer de andere kant opquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:53 schreef V1z0R het volgende:
Rennie + norrit doet wonderen Puff! Tenminste voor mij...
Een arts medicijnen aanradenquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:53 schreef V1z0R het volgende:
Rennie + norrit doet wonderen Puff! Tenminste voor mij...
Weet tegen wie je praatquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:59 schreef V1z0R het volgende:
Norit is tegen de spetter****Rennie tegen de buikkramp!
Neuh, niet allemaal. Maar als iemand het wel doet, ben ik meer geneigd zo iemand te helpen (als in, "je hebt extra uitleg nodig omdat je de les hebt moeten missen? Geen probleem." Maar als iemand lessen achter elkaar niet komt opdagen, en dan ineens zegt "ik snap het allemaal niet, help!", ja, sorry, maar dan voel ik me niet geroepen om te helpen.)quote:
Opletten ventquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef V1z0R het volgende:
Het helpt bij mij
En hoe kan ik nou weten dat Puff een arts is
Naja, zo'n ramp is het nu ook weer niet, het helpt alleen geen drol tegen de honger en zeker niet voor lang.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:24 schreef Perruche het volgende:
net pakje sultana gegeten wegens honger
Nou weet ik toevallig wel wat Puff doet, maar van heel veel hier weet ik het ook niet hoor! En volgens mij weten heel veel mensen hier ook niet wat ik doequote:
Ach, aan de andere kant, heeft ook zeker voordelen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:45 schreef Merel het volgende:
[..]
Nou weet ik toevallig wel wat Puff doet, maar van heel veel hier weet ik het ook niet hoor! En volgens mij weten heel veel mensen hier ook niet wat ik doe
Zie je wel Vik!quote:
Ik welquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:45 schreef Merel het volgende:
[..]
Nou weet ik toevallig wel wat Puff doet, maar van heel veel hier weet ik het ook niet hoor! En volgens mij weten heel veel mensen hier ook niet wat ik doe
Jij bent zelfs op mijn werk geweestquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik weet t van de meeste wel
Best een aardig blaadje hoor!quote:
Jaquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:11 schreef Merel het volgende:
[..]
Jij bent zelfs op mijn werk geweest
Ik weet het!quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:06 schreef Blurred86 het volgende:
volgens mij weten de meesten hier ook niet wat ik studeeral heb ik het wel eens verteld geloof ik!
Ik had wel een idee, maar Google vertelde me dat ik het toch niet precies goed had.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:06 schreef Blurred86 het volgende:
volgens mij weten de meesten hier ook niet wat ik studeeral heb ik het wel eens verteld geloof ik!
huh ik was even in shock dat dat via google te vinden is, maar ik snap hem alquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik had wel een idee, maar Google vertelde me dat ik het toch niet precies goed had.
Van mij staat het gewoon in m'n fobo, ik ben superherkenbaar hier...
Daar heeft XM haarquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:30 schreef loveli het volgende:
Vaste klanten NS mogen eerste klasse reizen
Schijncompensatie:quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:30 schreef loveli het volgende:
Vaste klanten NS mogen eerste klasse reizen
Idd. De vaste klanten van NS reizen veelal in de spits en die hebben hier dus geen drol aan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Schijncompensatie:
reizigersvereniging-ontevreden-compensatie-ns
Daar heb ik straal overheen gelezenquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar heeft XM haarblijheid
al over gespuid
.
Slank 1292 - Met Pief en d'r bospaddenstoelen risottoquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Daar heb ik straal overheen gelezen
Inderdaad, wie denkt er nou dat iemand hier blij mee is? Ze kunnen toch zelf ook wel bedenken dat dit juist averechts werkt... En dan te bedenken dat hier waarschijnlijk mensen achter zitten die hun hele (werkende) leven niks anders doen dan PR.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:40 schreef V1z0R het volgende:
De NS doet er volgens mij alles aan om zichzelf steeds minder geliefd te maken...
Nachtwacht zei vorige week: als ik niet al een baan had, zou ik bij de NS solliciteren, want die kunnen wel een communicatie-adviseur gebruiken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:40 schreef V1z0R het volgende:
De NS doet er volgens mij alles aan om zichzelf steeds minder geliefd te maken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |