Vorige deelquote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
Omroep Brabant over een kwartiertje als het goed isquote:
Dat is in die regio toch elke dag?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik moet straks dus door een gifwolk naar huis fietsen?
bron: www.rampen-info.nlquote:Chemie Pack is een bedrijf dat brandbare, giftige en bijtende chemische stoffen verpakt en opslaat. Welke risico's dat precies met zich meebrengt kon een politiewoordvoerder nog niet zeggen. De zegsman laat weten dat de brand "in ieder geval de hoogste prioriteit heeft".
Journaal 24quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef DemonRage het volgende:
Is het op internet ergens live te volgen?
Doe het niet, je belemmert alleen maar hulpdiensten en alles is afgesloten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef kikoooooo het volgende:
Ik twijfel om die kant op te gaan rijden.
Lekker de brandweer voor de voeten lopen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef kikoooooo het volgende:
Niet doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef kikoooooo het volgende:
Ik denk dat heel Nederland van de kaart geveegd wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef Beaudelaire het volgende:
De vraag is eigenlijk wanneer het gaat ontploffen.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef kikoooooo het volgende:
Hij zegt toch niet dat hij er tussendoor gaat rennen en springen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef Thieske het volgende:
[..]
Lekker de brandweer voor de voeten lopen.
Denken dat je nog tot 25 meter van die brand kan komenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef Thieske het volgende:
[..]
Lekker de brandweer voor de voeten lopen.
Nee de toegangsweg vol met auto's. Dat is fijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:37 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat hij er tussendoor gaat rennen en springen.
Lees even de OP.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:38 schreef Crazy-M het volgende:
ok, wat heb ik gemist ... rook was niet op de a59 te zien
Tsjah. Dat soort slogans hebben alle Chemiebedrijven. Kom voor mijn werk zo 2 tot 3x per week op chemieplants en op de meesten is alles toch echt zeer goed en streng geregeld/beveiligd.quote:
done, Flinke shitquote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens Radio1 zijn er 2 crashtenders van vliegbasis Woensdrecht.
iddquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef MaLo het volgende:
Antoin Peters staat op 800 meter afstand en dan nog zo'n fik
Die zie je op de herhaling op Journaal 24 langsrijden....quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens Radio1 zijn er 2 crashtenders van vliegbasis Woensdrecht.
Mja, dat is ook mijn gedachte als ik de beelden op RTL nu zo zie. Damn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef 08gnoT. het volgende:
Mijn god, wat als het echt ontploft...![]()
Die zijn er allang. 1 woensdrecht en 1 eindhoven, of 2 woensdrecht, daar is nog geen duidelijkheid overquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef lipjes het volgende:
hoor net dat de crashtenders naar de brand worden gereden
van woensdrecht
volgens mij niet. Meet-teams zijn nog bezig, maar brandweermannen roepen "levensgevaarlijk spul"quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef remlof het volgende:
Is er al bekend wat voor een troep er in die rook zit?
Las dit op twitter, dus qua betrouwbaarheid weet ik het nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef remlof het volgende:
Ligt ook een een eventueel explosiegevaar...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:42 schreef kikoooooo het volgende:
Jezus, die 3 blusstralen die je zietDat gaat echt niet werken.
Ben benieuwd wat erin zit. Als het meevalt zullen ze de brand wel proberen te controleren en af laten branden, ipv proberen te blussen /gokje
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik denk dat heel Nederland van de kaart geveegd wordt.
Alleen het zuiden dacht ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:42 schreef BlackRhino het volgende:
Heus niet overal in Dordt zijn de sirenes afgegaan. Nogmaals, in Stadspolders niet.
Ja, de planner is bezig wie morgen de ochtenddienst heeftquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:42 schreef JamFlava het volgende:
Pand is denk ik nog wel te redden toch?
Dat snap ik dus niet. Zijn wij volkomen debiel aan het worden?? Er gaat een luchtalarm af, ramen en deuren en afzuiging moeten dicht en dan ga je voor zo'n bedrijf staan filmen??quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef MaLo het volgende:
Antoin Peters staat op 800 meter afstand en dan nog zo'n fik
Zal vast suggestie zijn, maar buiten die foto maken leverder koppijn op.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:41 schreef remlof het volgende:
Beetje schoonmaken en weer verder werkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, de planner is bezig wie morgen de ochtenddienst heeft
Ach, je hebt toch ook journalisten in oorlogsgebieden? Dat is hun vak, en voor velen ook hun leven. Niks raars aan imo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Zijn wij volkomen debiel aan het worden?? Er gaat een luchtalarm af, ramen en deuren en afzuiging moeten dicht en dan ga je voor zo'n bedrijf staan filmen??
Het ziet er trouwens wel heftig uit die brand
http://www.sat24.nl/Region.aspx?country=nl&sat=vis&type=loopquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:44 schreef henkde_j het volgende:
Is er ook een kaartje van waar de rook heengaat?
Komend voorjaar dus meters hoog gras in de omgeving dusquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:44 schreef hondenfokker het volgende:
Ze maken er middelen die in pokon zit voor planten zo wat zal alles hard gaat groeien!
Aparte lucht zo ....quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef yvonne het volgende:
Dordt Sterrenburg
10 minuten tussen de foto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:46 schreef JamFlava het volgende:
Over een paar jaar worden in de omgeving van het pand kinderen met kieuwen en flippers geboren
Das ook al eventjes, gewoon logisch gevolg van de regels. Het is ín Brabant, maar ZH heeft er ook last van, maar een provincie-overschrijdende 'ramp' is GRIP4quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:45 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm, regio brabant: GRIP2, Regio Zuid holland Zuid: GRIP4
Dat was rond 15:20 al! Tenminste, opgeroepen om naar Dordt te gaan.....quote:
Idd...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:42 schreef SevD het volgende:
Komen lichte zwarte wolken hier over, bizar dat die sirenes niet afgegaan zijn
Journalisten daar gelaten, oké het is hun vak, maar ook de gewone burger staat te filmen. Als je ff Googled kom je gewoon telefoonfilmpjes tegen.. Maar ja het zal wel aan mij liggen, je beroep of niet soms zijn er grenzen waar je wel of niet aan bloot moet stellenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ach, je hebt toch ook journalisten in oorlogsgebieden? Dat is hun vak, en voor velen ook hun leven. Niks raars aan imo.
idd, fikt nog zwaar hevigquote:
Water in brandende vloeistof, nee dank jequote:Op woensdag 5 januari 2011 16:47 schreef Stephan1237 het volgende:
Kunnen ze niet die blushelicopters die ze bij bosbranden gebruiken ?
Ik vind het juist fijn dat er snel foto's en filmpjes gepost worden, is veel sneller dan de meeste journalisten. En dat die mensen dan gevaar lopen, tja dat is het risico.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Journalisten daar gelaten, oké het is hun vak, maar ook de gewone burger staat te filmen. Als je ff Googled kom je gewoon telefoonfilmpjes tegen.. Maar ja het zal wel aan mij liggen, je beroep of niet soms zijn er grenzen waar je wel of niet aan bloot moet stellen
Die lijn over sterrenburg 1 gaat dus dwars over m'n huis.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:47 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is momenteel de richting waar het opgaat.
Edit: Zover de berichtgeving + actuele wind klopt
Benedenwinds op een paar honderd meter kun je nooit veel last hebbenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Journalisten daar gelaten, oké het is hun vak, maar ook de gewone burger staat te filmen. Als je ff Googled kom je gewoon telefoonfilmpjes tegen.. Maar ja het zal wel aan mij liggen, je beroep of niet soms zijn er grenzen waar je wel of niet aan bloot moet stellen
Ik weet er niks vanquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Water in brandende vloeistof, nee dank je
Ik hoop dat m'n ouders in papendrecht de raampjes dicht hebben, die pakken dus volgens die graph zo de volle laagquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die lijn over sterrenburg 1 gaat dus dwars over m'n huis.
Wat een faal, die sneue ramptoeristen. Ondertussen lekker troep inademen en de hulpdiensten in de weg staan. Ga werken of zo...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:46 schreef Crazy-M het volgende:
Tot en met Tilburg aan toe zijn er mensen heen.
Live Beelden op Omroep Brabant
Zit met Krispijn precies in 't middenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Sowieso een chemische brand met water blussen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Water in brandende vloeistof, nee dank je
Alles voor een mooi shotquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik vind het juist fijn dat er snel foto's en filmpjes gepost worden, is veel sneller dan de meeste journalisten. En dat die mensen dan gevaar lopen, tja dat is het risico.
Je mag altijd bij mij komen schuilen in de Hoeksche Waardquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tja, ze moeten meehelpen blussenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat een faal, die sneue ramptoeristen. Ondertussen lekker troep inademen en de hulpdiensten in de weg staan. Ga werken of zo...
Aceton brandt mooi op, dus er zit sowieso nog iets anders inquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef Starm het volgende:
16:40:31 05-01-11 -ALPHA- Geachte HsGH; gaarne telefonisch contact MKA Haaglanden
1520335 MKA Veiligheidsregio Haaglanden (HS-GHOR piket)
Lijkt erop dat er toch iets giftigs in de rook zit.
Er word gezegd dat er aceton lag opgeslagen en dat nu brand
Heb je ze maandag gehoord?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef Mordecai het volgende:
En dan woon je in Zwijndrecht.
Snap niet waarom hier het luchtalarm niet gaat.
Oh lol, beetje faal van mijquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Tja, ze moeten meehelpen blussen
Bedoelde brandweereenheden vanuit Tilburg
Moet je dat dan met schuim of iets blussen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Brandende frituurpan + emmer water nooit gezien?
Omroep Brabant was er als eerste bij hoor, al kwartier naar het begin van de brandquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef Raven_ het volgende:
Wat een prutsers daar bij Omroep Brabant. Brand al 2,5 uur en nog steeds hebben ze geen camera ter plekke. Ondertussen zijn ze al vol ingehaald door NLD2,RTL& en Rijnmond. Lekker woon ik dan in Brabant.
Schuim inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Moet je dat dan met schuim of iets blussen?
Gewoon een hele grote blusdeken erop.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
De deksel er op.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Een frituurpan met een natte doek eroverheen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Hoorde ze hier ook uitrukken. Kwam daarom even kijken op FOK!quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:47 schreef ioko het volgende:
Op P2000 worden de korpsen van Bergen op Zoom, Roosendaal en Tilburg opgeroepen.
Ach, in Dordt ook nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef Mordecai het volgende:
En dan woon je in Zwijndrecht.
Snap niet waarom hier het luchtalarm niet gaat.
quote:Dat zegt ook een werknemer van Chemie-Pack, die niet voor camera wil reageren. Volgens medewerkers is bij het bedrijf 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch materiaal opgeslagen.
Ik moest lachenquote:
Moet meteen denken aan die reclame van Witte Reusquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Gewoon een hele grote blusdeken erop.
Lijkt me sterk dat het niet giftig is, maar m'kay.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:51 schreef Loveless85 het volgende:
Op Rijnmond zeggen ze dat het heul niet zeker is dat het giftig is, maar de sirene gaat omdat de Brabo's dat vroegen
Ja mij ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat het niet giftig is, maar m'kay.
Deze rook is per definitie giftig. Waterdamp ziet er anders uit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:51 schreef Loveless85 het volgende:
Op Rijnmond zeggen ze dat het heul niet zeker is dat het giftig is, maar de sirene gaat omdat de Brabo's dat vroegen
Alle rook is giftig, maar het gaat om de concentratiequote:Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat het niet giftig is, maar m'kay.
De zon gaat onder jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
Zo het begint hier ook donker te worden
Ja dat begrijp ik, maar kom op het is een chemisch bedrijf, zal wel iets meer loskomen dan normaal.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Alle rook is giftig, maar het gaat om de concentratie
Juist niet, dan slaat alles in de omgeving neer, en wordt het niet over een veel groter gebied verspreid.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:53 schreef YazooW het volgende:
400.000 liter zwaar kankerverwekkende stof in de fik
+
[ afbeelding ]
"Vanavond trekt vanuit het westen een storing over, met flink wat neerslag"
=
Serious business
Ja, maar dan slaat het dus neer en verwaait het niet...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:54 schreef Resistor het volgende:
[..]
Juist niet, dan slaat alles in de omgeving neer, en wordt het niet over een veel groter gebied verspreid.
De bron daarvan is helaas Twitter, dus of het waar is???quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:55 schreef -jos- het volgende:
Volgens mensen van Chemie-Pack zit er voor 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch spul K13 opgeslagen.
Is al best vaak aangehaald in dit topic.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:55 schreef -jos- het volgende:
Volgens mensen van Chemie-Pack zit er voor 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch spul K13 opgeslagen.
Komkommer is ook kankerverwekkend, dit zegt niks.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:55 schreef -jos- het volgende:
Bron?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:55 schreef -jos- het volgende:
Kwam via Omroep Brabant, maar of dat te vertrouwen is, wie weetquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:56 schreef Thieske het volgende:
[..]
De bron daarvan is helaas Twitter, dus of het waar is???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |