Ik ga ook wel kijken of ik de mijne op de laptop krijg, ik ben nog beginner maar hoop zeker ideetjes te krijgen hierquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:18 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar voorbeelden
Misschien kunnen ze dit en dat topic samenvoegen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:57 schreef Jambo het volgende:
Leuk topic. Ik hoop dat hier wat meer leven in de brouwerij komt. In LIF is een paar maanden geleden ook een topic over scrapboeken gestart maar daar is helaas al een tijd niet meer gepost.
Lijkt me een goed plan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:01 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dit en dat topic samenvoegen?
Je hebt speciale scrapbook albums daarvoor met insteekmappen. Van deze albums is de rug verstelbaar, dus als het te dik wordt kan je de rug stellen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef charmed_angel het volgende:
Maar wat doe je met die dingen dan???
Want als je er een boek van maakt, wordt dat boek megadik met al die prulletjes erop
Mijn ex schoonzusje maakt ze ook zelf, in de vorm van een mickey mouse hoofd voor de euro disney foto's, hartjes voor de oma's enzo, echt hartstikke leukquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef charmed_angel het volgende:
Maar wat doe je met die dingen dan???
Want als je er een boek van maakt, wordt dat boek megadik met al die prulletjes erop
Hmmmzz ik hou wel van creabea met foto'squote:Op woensdag 5 januari 2011 20:42 schreef Kally het volgende:
[..]
Mijn ex schoonzusje maakt ze ook zelf, in de vorm van een mickey mouse hoofd voor de euro disney foto's, hartjes voor de oma's enzo, echt hartstikke leuk
Ik ook!quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
Ja scrappenIk heb echt al teveel geld uitgegeven bij de hobbywinkel (Pipo's) voor scrappapier en zoveel soorten versiersels. Ik hou er zo van
Het is ook allemaal zo leukquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:38 schreef Pisces29 het volgende:
Ja scrappenIk heb echt al teveel geld uitgegeven bij de hobbywinkel (Pipo's) voor scrappapier en zoveel soorten versiersels. Ik hou er zo van
Ik heb nog wel een paar voorbeelden online staan. M'n scraps van de laatste maanden moet ik nog een keer op de foto zetten. Ik heb er of geen tijd voor of het is te donker in huis om ze redelijk op de foto te zetten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:21 schreef charmed_angel het volgende:
Kunnen jullie niet wat voorbeelden plaatsen? En dan de foto een zwart vierkantje ofzo opzetten ivm privacy?
O dat is zeker een leuk idee zo'n luikquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:29 schreef Jambo het volgende:
Ik heb nu steeds de voorkanten van canvas gescrapt, maar je kan juist ook de achterkant scrappen. Dan kan je de rand ook nog gebruiken om bloemetjes e.d. op te plakken zodat je wat meer een 3D-effect krijgt.
Misschien ga ik dat binnenkort eens proberen.
Ook kan je, als je de achterkant gebruikt, bijvoorbeeld twee van die canvasjes met een soort gesp aan elkaar vast maken zodat je een tweeluik krijgt. Erg leuk om neer te zetten.
Zelf heb ik 4 grotere canvassen aan de muur hangen. Origineel en gemaakt in de kleuren van m'n inrichting. Ik krijg er altijd erg leuke reacties op.
Ja gaaf, ik ga die canvas doen echt gaafquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:52 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Vond het ook wel leuk om ff terug te zien![]()
Er staat niks in wat policyoverschrijdend is, en nee ik ben het niet met die opmerking eens omdat ik weet waar het over gaat, maar weghalen is onnodig lijkt me.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:03 schreef pgrferrari het volgende:
Zeroku's reactie dan ook weg gaarne.
Dat is toch ook al heel mooi, zeker als je een scrappapier hebt gekozen met een kleurtje of printje.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij mij is het meer foto's plakken en hier en daar een tierelantijntje. (is dat een woord?) Wel op het grote scrappapier.
Thanks, die lijstjes heb ik eerst zelf getekend in Inkscape en Adobe Illustrator en vervolgens uitgesneden met mijn Silhouette. Jouw LO's zijn trouwens ook erg mooi.quote:Op zondag 16 januari 2011 09:29 schreef Jambo het volgende:
Mooi SB.
Ik vind die lijstjes waar je je foto's in hebt zitten heel gaaf.
Een Silhouette heb ik (nog) niet. Volgens mij zijn de mogelijkheden daarmee oneindig.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:24 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Thanks, die lijstjes heb ik eerst zelf getekend in Inkscape en Adobe Illustrator en vervolgens uitgesneden met mijn Silhouette. Jouw LO's zijn trouwens ook erg mooi.
Dank je. Ik ben er ook helemaal happy mee.quote:
Ik had de smaak zo te pakken en heb van de week bij Blokker 3 andere kistjes gekocht en inmiddels ook al beplakt. Twee ervan zijn er voor m'n nichtjes en 1 voor m'n zoontje. Zodra ik ze aan m'n nichtjes gegeven heb zal ik hier ook weer foto's van plaatsen. Al lijken die van m'n nichtjes redelijk veel op dat eerste doosje.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:13 schreef Kally het volgende:
Wat een super idee die doosjes
En heel erg mooi
Wat ik mooi vind Ingrid, dat je door die kleine ronde kadertjes nu echt het accent legt op die mooie baby-momenten, ipv dat je ook de omgeving erbij hebt op de foto.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wauw Jambo! Mooi!
In vergelijking met jullie supersimpel, maar wel leuk vind ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tnx! Jambo die is ook leuk door de eenvoud zo. Past wel mooi bij elkaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat ik mooi vind Ingrid, dat je door die kleine ronde kadertjes nu echt het accent legt op die mooie baby-momenten, ipv dat je ook de omgeving erbij hebt op de foto.
En simpel vind ik mooi als je zoveel mooie kleine foto's hebtGoed gelukt
Zeer herkenbaar, vaak vind ik overal nog afgeknipte reepjes onder de tafel slingeren als ik al heb opgeruimdquote:Op zondag 13 februari 2011 14:01 schreef LadyS het volgende:
En zo'n bende wordt het als ik ga scrappenOveral linten, bloemtjes, knipseltjes...
[ afbeelding ]
Verkopen ze bij de Xenos en/of Action ook een soort 3D stickers? ik zoek ze al heel lang maar kan ze niet echt vindenquote:Op zondag 13 februari 2011 14:15 schreef LadyS het volgende:
Ik heb veeeeels te veel lintjes. Heb er zelfs een apart doosje voor gekocht... En ik heb ook veeeels te veel stickers. En ook teveel kleuren stempelinkt (gisteren een stuk of 25 kleuren gekocht...)
Lang leve de Xenos en Action
Dikkere stickers moeten denk ik ook wel werken maar ik bedoelde ook zo'n set met zulke speciale blokjes om het een soort van op te hogen zodat het eruit springt.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:22 schreef LadyS het volgende:
Ze hebben daar (Action in ieder geval) wel van die dikkere stickers zeg maar. Of bedoel je echt zoals op een 3D-kaart?
Jaa die bedoel ik, weet je toevallig ook waar je die kunt halen?quote:Op zondag 13 februari 2011 14:40 schreef LadyS het volgende:
Die met die blokjes eronder heb ik volgens mij niet gezien daar.... Ik zit me af te vragen of ik ze überhaupt ooit ergens gezien heb..
Bedoel je zoiets?
[ afbeelding ]
aawh bedankt, via internet bestellen kan altijd.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:48 schreef LadyS het volgende:
Nee
Dit plaatje heb ik hier gevonden, dus je kan ze daar natuurlijk wel bestellen.. Maar ik kan me zo 1-2-3 niet een "echte" winkel herinneren waar ik ze gezien heb
Haha hoe herkenbaar, je hebt gewoon altijd ruimte tekort als je gaat scrappenquote:Op zondag 13 februari 2011 14:01 schreef LadyS het volgende:
En zo'n bende wordt het als ik ga scrappenOveral linten, bloemtjes, knipseltjes...
[ afbeelding ]
Mooi geworden Ingrid, vooral de voorkant vind ik erg mooiquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maandag heb ik op mijn knutselclubje dit scrapboekje gemaakt.
Foto's moeten er nog in.
Jammer dat je de kleuren niet heel duidelijk kunt zien, ze zijn mooier en feller soms.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dubbelzijdig plakband, glue dots, een lijmstift, gewone lijm, splitpennen en dat was het wel zo'n beetjequote:Op zondag 13 februari 2011 16:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
@Lady waarmee plak je alles vast? Zoals chipboard, lintjes en bloemen?
Ik was op internet op zoek naar een gedichtje over slapen en deze was ik tegengekomen, geschreven met een "IJ", maar eigenlijk weet ik het ook niet zekerquote:Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Haha hoe herkenbaar, je hebt gewoon altijd ruimte tekort als je gaat scrappen
Maar mooi gewordenVooral bladzijde nummer 2, zo'n zachte roze pagina
Is poppedijn trouwens niet met ei ('poppedein')?
quote:Op zondag 27 februari 2011 17:19 schreef LadyS het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat dat jouw zoon is?De eerste 2e-streepjes-baby?
Ik vind ze beide erg mooiquote:Op zondag 27 februari 2011 16:55 schreef Jambo het volgende:
Ik heb er vandaag ook weer twee gemaakt.
De eerste is (voor mijn doen) redelijk simpel:
[ afbeelding ]
En een wat drukkere. Over deze ben ik niet helemaal tevreden. Die glitterswirls en vlinder had ik niet moeten gebruiken. Maar ja, het zat al vast met Tacky Glue en dan krijg je het echt niet meer los zonder de boel te beschadigen.
[ afbeelding ]
Check mijn banner.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:42 schreef LadyS het volgende:
OMG, wat gaat het dan snel.... Hoewel.. Amber is ook al 6,5, en jij was nog eerder
. Melvin is denk ik, 7,5 ofzo? ben te lui om het op zoeken in OUD
Dank je wel. Ik vind die eerste ook erg mooi hoor. Ik hou ervan om verschillende stijlen uit te proberen.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind ze beide erg mooi, maar die eerste... met die strakke banen en de bloem, het lijkt wel of het uit een boek komt, heel mooi
Mooi LadyS, ik vind de ruitjes en stipjes erg leuk. En ook met het frisse blauw erbijquote:
Kruidvatquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Weet iemand trouwens nog een goedkoop adresje voor een berg letters (stickers)? Die zijn bijna op en meestal zijn ze een paar euro per vel, maar soms zijn er weleens aanbiedingen op vreemde plekken.
Wow, wat zijn je meiden ook groot geworden zeg!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:13 schreef LadyS het volgende:
Ik ga vanmiddag ook al naar de Kruidvat. alsof ik nog niet genoeg heb
Volgende scrapproject wordt van ons nieuwe poezebeest, die we vorige week hebben opgehaald:
[ afbeelding ]
Offtopic:
Jambo, klik hier voor Amber en hier voor Iris
Leuk om eens te zien, snoekiesnoek! Die met Jip en Janneke vind ik ook leuk!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Onze scrapboekcollectie:
[ afbeelding ]
Omdat we (nouja, mijn vrouw) scrapboeken maken voor de kids zien ze er zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb de foto's onherkenbaar gemaakt, we willen namelijk geen foto's van onze kinderen op internet hebben.
Bij de hobby winkels heb je ook scrapboeken met een ringband, is minder duur dan een speciaal scrapboek, maar niet iedereen vind dat mooi. Volgens mij waren die tussen de 12 en 20 euro.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:17 schreef Jambo het volgende:
Wat je ook kan doen is op A4 formaat scrappen en dan in een showmapje doen en in een ringband doen.
Oh, dat is niet verkeerd. Ik zal het even doorgeven, dat soort tips zijn natuurlijk altijd welkom. Liever 6 euro voor een boek dan 35 natuurlijk. Ik ga vaak op scrapboekjacht (zit een grote winkel vlakbij mijn werk), maar zo goedkoop heb ik ze nooit kunnen vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:29 schreef Jambo het volgende:
Bij Boekenvoordeel heb je af en toe echte scrapbooken voor 5,99 hoor Snoekie.
Oh ik word al helemaal wild als ik dit ziequote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:22 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
En een stuk van de kast met scrapboekspullen:
[ afbeelding ]
Die groene zou helemaal mijn ding zijn geweest... Als ik die gezien zou hebben!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:47 schreef Jambo het volgende:
Voorbeeld van scrapboeken van Boekenvoordeel:
[ afbeelding ]
Wat een leuke layout! Heeeel leuk, die letters op de vlaggetjes.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:38 schreef Jambo het volgende:Ik heb deze LO vanmiddag gemaakt.
Foto met de telefoon gemaakt, dus niet heel scherp op sommige plaatsen.
[ afbeelding ]
Leuk! Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Laat je het ook zien hier?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Heb nu een stevig fotoalbum gekocht bij de hema en daar ga ik nu aan beginnen!Ook foto's af laten drukken, dus heb alle benodigdheden!
Die kasten!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:38 schreef Jambo het volgende:
KreaDoe is inderdaad erg gaaf. Veel scrapbookstands met leuke acties. Ik ben er eind 2009 geweest, maar ik vond de entree best prijzig. Ik dacht iets van 15 euro ofzo.
Ik heb deze LO vanmiddag gemaakt.
Foto met de telefoon gemaakt, dus niet heel scherp op sommige plaatsen.
[ afbeelding ]
En sinds deze week heb ik ook speciale kasten voor m'n scrapspullen.
Ik ben helemaal happy met m'n scrapplekkie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of nog beter, een workshop!quote:Op zondag 6 maart 2011 11:51 schreef LadyS het volgende:
Kunnen we niet een scrapmeet organiseren, dan kan ik al die handige dingen gebruiken, zoals dat emailleding van Jambo enzo
Dankjewel!quote:Op zondag 6 maart 2011 19:08 schreef Jambo het volgende:
Heel leuk geworden Zonnestraaltje. Ik vind het ook een gaaf fotoboek. Lekkere vrolijke kleurtjes.
En die zooi is heel herkenbaar. Ik had gehoopt dat het wat minder zou worden nu ik die kasten heb, maar alsnog lag alles door de kamer verspreid.
Leuk geworden! En veel variatiequote:
Nee, maar die gaan er zeker wel komenquote:
Leuk! Wil ik ook wel 'ns proberen, zelf letters maken. Anders heb je ook telkens dezelfde letters die je gebruikt in je scrapbook!quote:Op maandag 7 maart 2011 09:16 schreef LadyS het volgende:
Die letters heb ik in Word uitgezocht, grootte 300, aangevinkt dat ik alleen de contouren wil zien, uitgeprint, uitggeknipt, en met 2 kleuren stempels de randjes bewerkt wát een werk![]()
quote:Op zondag 6 maart 2011 22:25 schreef Jambo het volgende:
Volgens mij is niemand ooit helemaal tevreden over zijn LO's. Omdat je zelf weet waar de "foutjes" zitten of dat iets niet helemaal gelukt is zoals je het in je hoofd had. Tenminste, zo werkt dat bij mij.
Wat zonde dat je zo ontevreden bent. Je maakt juist hartstikke mooie dingen! Vergelijken met andermans creaties heeft geen zin, vind ik. Het is toch juist hetgene wat JIJ hebt gemaaktquote:Op maandag 7 maart 2011 09:16 schreef LadyS het volgende:
Ik ben noooit tevreden over mijn LO's, ik heb altijd de neiging om ze te vergelijken met de LO's die je online vind. Eigenlijk zou ik dat dus niet meer moeten doen
Dankjewel!quote:
Heel mooi weer, wauw! Met dezelfde Kruidvatletters als ik heb.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:29 schreef Jambo het volgende:
En heb je nog iets gemaakt Lady?
Ik heb deze gisteravond tussen het tv kijken door gemaakt:
[ afbeelding ]
De foto is een aantal jaar geleden door iemand van FOT gemaakt op een FOK!meeting.
Dank je wel. De achtergrond is inderdaad gemaakt van allemaal kleine vierkantjes (6x6 cm) uit dessinpapier. De randjes heb ik met inkt bewerkt. De letters en bloemen zijn inderdaad van het Kruidvat en de swirls heb ik met de Big Shot uitgesneden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:10 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Heel mooi weer, wauw! Met dezelfde Kruidvatletters als ik heb.(één van de weinige dingen die niet uitverkocht waren
)
En wat een leuke achtergrond!Hoe heb je die achtergrond gemaakt, zelf allemaal vierkantjes uit papiersoorten geknipt/gesneden? Of was het een 'kant en klaar' papier?
Ik heb trouwens wel beduidend minder tijd om te scrappen dan jullie.. Nu maar weer 'ns aan de studie.
mag ik vragen wat een Big Shot is? en wat een foto matten isquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:03 schreef Jambo het volgende:
[..]
Dank je wel. De achtergrond is inderdaad gemaakt van allemaal kleine vierkantjes (6x6 cm) uit dessinpapier. De randjes heb ik met inkt bewerkt. De letters en bloemen zijn inderdaad van het Kruidvat en de swirls heb ik met de Big Shot uitgesneden.
Deze heeft niet veel tijd gekost. Gewoon een paar stroken snijden en er vierkantjes van maken, inkten en opplakken. Daarna nog de foto gemat en opgeplakt en wat bloemen, swirls en letters toegevoegd. Een paar maanden geleden heb ik er 1 gemaakt en daar ben ik echt een paar uur zoet mee geweest:
[ afbeelding ]
Dit is ook 1 van de weinige LO's waar ik niks op aan te merken heb.
Die labels heb ik hier gekocht.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Mooi Jambo! Echt heel mooi.. Meteen een vraagjeWaar heb je die 'labels' met love en het hartje gekocht? Of zijn die zelfgemaakt?
Ik wil een canvasdoek scrappen met een paar foto's van m'n liefen mij erop. Ben in m'n hoofd al helemaal aan het ontwerpen, leuk!
Natuurlijk mag je dat vragen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:02 schreef kirsten. het volgende:
[..]
mag ik vragen wat een Big Shot is? en wat een foto matten is. Ik lees af en toe wel eens mee maar vaktermen ken ik allemaal niet!
ik scrap zo heel af en toe eens een album bij elkaar, maar het belandt altijd op de lange-termijn lijst. laatst het eerste album echt afgemaakt en aan het 2e begonnen. Foto's komen als ik tijd heb wel een keer.
Dat doe je goed! Goede prijs!quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:13 schreef Jambo het volgende:
Oh en nog even een tip.
Bij Boekenvoordeel (in ieder geval in Utrecht) hebben ze op veel artikelen de actie 3=2. Zo heb ik vanmiddag voor 11 euro 3 scrapboeken van 30x30 gekocht!
Whaah ik wil ze hebben!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik weet niet of het leuk/bruikbaar is voor het scrappen, maar dit is één van de nieuwe artikelen van de action.Metallic stiften.
[ afbeelding ]
¤0,99
Die zijn zeker bruikbaar voor scrappen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik weet niet of het leuk/bruikbaar is voor het scrappen, maar dit is één van de nieuwe artikelen van de action.Metallic stiften.
[ afbeelding ]
¤0,99
Ik heb ze een tijd geleden gekocht en zelfs voor die ene euro vind ik het een miskoop. Ze schrijven streperig, zijn alleen metallic als ze nat zijn (zodra de inkt opdroogt wordt het dof) en de punt splijt heel snel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:51 schreef Lutte het volgende:
[..]
Whaah ik wil ze hebben!Lijkt me dat je er mooie letters mee kunt maken, ook 'Gefelicteerd' oid op kaarten? (Desnoods met een malletje.) Iemand al ervaring?
`quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gaan jullie trouwens alle foto's scrappen, of heb je ook een "gewoon" album?
Ik heb geen gewoon album meer. De leukste foto's scrap ik en de rest blijft op de pc staan. Met het digitale foto-tijdperk is er geen beginnen meer aan om alle foto's af te drukken en in te plakken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het papier komt vaak (niet altijd) uit 1 lijn, waardoor het heel makkelijk te combineren is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Leuk, Jambo!Ik vind het mooi dat je zoveel diverse materialen en papieren gebruikt, maar dat het toch een geheel lijkt en is.
![]()
Ik heb onlangs nog twee bladzijden gescrapt (het schiet op) en ga er misschien vanavond nog wel één maken. Heb nog wat mooie foto's uitgezocht!
Oeh, klinkt goed. Jammer genoeg (of misschien gelukkig maar) heb ik geen Action in de buurt. Ze hebben regelmatig leuke dingen voor het scrappen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik heb trouwens bij de Action mooie achtergronden gekocht. 32 vellen papieren in 8 dessins op een blok, waar je ze af kunt scheuren. Papieren zijn 20 bij 15 cm.
Ik neem me ook altijd voor om op volgorde te scrappen. Het lukt helaas niet altijd. Maar uiteindelijk komen ze wel in volgorde in het boek terecht.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuk Jambo!
Ik heb ondertussen wel veel foto's op jaar uitgezocht.
Nu nog de maanden erbij. Ik mis half 2009, ga nog zoeken, of het is niet afgedrukt.
Daarna ga ik uitzoeken welke leuk zijn om te scrappen, zal iig al een paar mooie/bijzondere.
En zaterdag naar de hobbybeurs in Groningen.
Wij hebben altijd 2 albums, 1 scrapalbum en een normaal album (met foto's in 10x15 en 12x18 erin) en soms ook 20x30 (wat bijgesneden).quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is ze al geweest? En zo ja, heeft ze leuke dingen gekocht?quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:07 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Mijn vrouw gaat over een paar dagen weer naar het srabboekparadijs, de grootste winkel van Nederland (in Heesch).
Lekker zo veel papier. Daar kan je nooit genoeg van hebben.quote:Op maandag 11 april 2011 09:55 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Zo, de scrapboekverzameling thuis is ook weer aangevuld. Vooral papier is ingeslagen door vrouwlief. Ongeveer 80 vellen, zitten leuke tussen. Ze heeft ook wat papier gekocht van 4 euro per vel(meeste was 1 euro per stuk)
Nu weer foto's afdrukken, dat doen we tegenwoordig op www.photo.com , lekker goedkoop (al is het programma om de foto's erheen te sturen wat brak en onduidelijk).
Oh wow wat onwijs mooiquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:17 schreef Jambo het volgende:
Ik heb een fotolijstje gepimpt. Het is een kadootje, dus er zit nog geen goede foto in. Dat mag ze zelf doen.![]()
[ afbeelding ]
Lol, ik wist dat ik wat vergeten was, maar ik kon er niet op komen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef Zomerjurkje het volgende:
toevoeging: een (snij)lineaal is ook wel handig als je een beetje recht wil snijden
Grin, ik heb zelf een rolsnijder van Fiskars en een klein hakblokje. Gebruik lineaal alleen als ik door chipboard of karton wil snijden. Dus meestal vergeet ik 'm ook hoorquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:05 schreef Jambo het volgende:
[..]
Lol, ik wist dat ik wat vergeten was, maar ik kon er niet op komen.
Ik zal wel even wat plaatsen, en de eerste zal je mogelijk nog bekend voorkomen ookquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:19 schreef Jambo het volgende:
Recht snijden lukt mij ook niet. Ik heb een fotosnijder waar ik scheef mee snij en met een lineaal gaat het ook regelmatig mis.
Daarnaast blijkt vaak als m'n LO af is dat ik ook nog eens scheef heb geplakt.![]()
Zomerjurkje, leuk dat je hier ook mee post. Ik ben wel erg benieuwd naar jouw werk. Laat je ook een keer iets zien hier?
Eigenlijk geen idee of je hier op fok mag verwijzen naar andere fora maar hier zijn een paar om mee te beginnenquote:Op donderdag 21 april 2011 22:06 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
is dat andere forum interessant? Als iemand linkjes heeft naar scrapboek forums enzo, kan je ze dan plaatsen? Altijd leuk natuurlijk.
Fiskars snijmachine is het handigste voor scrappen, niet heel goedkoop. Kost rond de 30 euro en een set van 2 mesjes is 7 euro ongeveer.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik echt niet recht kan snijden. Het wil gewoon niet. Wilde een vage extra rand afsnijden van het gewone effen scrappapier en dat ging scheef.
Ik heb speciaal hiervoor een oud reis-strijkijzertje gekocht bij de kringloop. mHeeft me anderhalve euro gekost en ik gebruik het ook om papier dat ik heel nat heb gemaakt snel droog te krijgen (ik vind mijn heattool toch wel erg veel herrie maken...)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:47 schreef simmu het volgende:
dat is een geweldig idee voor mensen die daadwerkelijk een strijkijzer gebruiken![]()
Voordeel van het gebruik van een strijkijzer is dat je papier niet zo krult als met de heattool. Ik heb zelf ook een apart reisstrijkijzer bij m'n hobbyspullen liggen. Ik leg vaak wel een stuk keukenpapier ertussen omdat ik vaak met inkt op nat papier werk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 07:41 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik heb speciaal hiervoor een oud reis-strijkijzertje gekocht bij de kringloop. mHeeft me anderhalve euro gekost en ik gebruik het ook om papier dat ik heel nat heb gemaakt snel droog te krijgen (ik vind mijn heattool toch wel erg veel herrie maken...)
Je hebt vrij voordelige setjes die 'eyelet setters' heten. Dan sla je de eyelet met een hamer op z''n plek. Er bestaat ook een tang, crop-a-dile heet dat ding en daarmee maak je gaatjes én druk je de eyelet op z'n plaats.quote:
Ah, een vrouw in de auto en gelijk flink wat bloedspetters. Een scrappagina die mij als man bevaltquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:43 schreef Zomerjurkje het volgende:
En om weer eens wat te laten zien....
[ afbeelding ]
De rode kleur voor de spetters is ook niet geheel toevallig gekozen. Ik heb veel gebreken maar gebrek aan zelfkennis hoort daar niet bijquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:12 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Ah, een vrouw in de auto en gelijk flink wat bloedspetters. Een scrappagina die mij als man bevalt
[.......]
Dank je!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:58 schreef simmu het volgende:
ik laat het je zondag wel ff zien ingrid. ik heb de big bite (crop-a-dile) en een setje van een hamertje en settertje enzo
Met de Cuttlebug kan je ook leuke dingen doen. Had ze er ook wat leuke stansjes bij gegeven?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:45 schreef simmu het volgende:
@jambo: mams jadie op dreef was, dus ook een cuttlebug
![]()
Hahaha, je zou het bijna gaan denken he? Ik heb wel eens speciaal foto's van 'm gemaakt toen ie een ijsje aan het eten was omdat ik wist dat ik nog ergens ijsjespapier had liggen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:38 schreef Zomerjurkje het volgende:
Mooitje Jambo!
Had Melvin een groen shirt aan omdat je al wist welk papier je wilde gebruiken??
Das niet mijn moeder, maar die van Simmuquote:Op zondag 12 juni 2011 21:36 schreef Zomerjurkje het volgende:
Dan raad ik je aan een bigshot te nemen! Is stabieler en daar gaan de grote sizzix stansen doorheen die niet door de CB gaan.
Ook lange dies gaan door de Big Shot veel makkelijker dan door de CB.
Enneh...als je moeder al de CB heeft is het zowiezo verstandig om de Big Shot te nemen, dan kan zij hem zo nu en dan van je lenen
Ah, sorry. Ik heb de relaties in dit draadje nog niet helemaal doorquote:Op zondag 12 juni 2011 22:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Das niet mijn moeder, maar die van SimmuEn Simmu zelf.
SPOILER: voorkant, wijzelf, de katjes en seleneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: raviOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: kiro, oa ook ecmoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: samenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 06-07-2011 11:36:17 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh![]()
Simmu, wat een prachtig boek heb je van jullie gezinnetje gemaakt. Er staan hele mooie en ontroerende foto's en verhaaltjes tussen. Bij het verhaal over Kiro kreeg ik kippenvel.
Ik vind het een mooie herinnering aan jullie 5 geworden.Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
ik vond het soms wel lastig hoor, aangezien sommige foto's van megabaggerkwaliteit zijn, soms wat vaag, er is vrijwel nergens iets te bekennen van compositie ofzo en een paar zijn vaag en hebben een vreemde kleur omdat die door de verpleegsters gemaakt zijn op zaal. het was bij een paar nog best een hele toer om het qua kleur en compositie van de pagina kloppend te krijgen voor mijn gevoel.
maar ik vind het zalig om te doenik merk dat ik gewoon blij en ongehinderd door enige kennis vanalles maak. het is voor ons en anderen mogen ernaar kijken
als ze het niet leuk/mooi vinden geeft het niks. het album voor selene en schoonpa zal ook ff wennen zijn, aangezien dat grote boeken zijn. dit is een klein boekje. vond ik soms ook lastig. voor ravi start ik ook nog een boek (zodra ik geld heb om voor hem ook een eigen album te maken
) en kiro krijgt ook nog een eigen boekje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
prachtig gedaanontroerend ook.
Ik heb pogingen gedaan keer op keer om een mooi album voor Thijs te maken, maar het lukt gewoon niet zoals ik het wil.
Ik heb dan een bepaald idee in mijn hoofd zitten, maar de uitvoering is dan haast onmogelijk![]()
Nog steeds hier dus doosjes vol foto's van Thijs...Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Top simmu! Heel eigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm so glamourous I piss glitter!![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Top simmu! Heel eigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.komt vanzelf goed! ik heb meer dan een jaar over dit album gedaan hoor, ik weet hoe dat gaat!
kan je de foto's niet inscannen? dan heb je reproduceerbaarheid en kan je dus dingen zo vaak af (laten) drukken als je wil! de originelen kunnen dan terug in het doosje en jij hebt een oneindige voorraad om gewoon maar te beginnen. want gewoon maar beginnen is de sleutelquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:13 schreef _Bar_ het volgende:
prachtig gedaanontroerend ook.
Ik heb pogingen gedaan keer op keer om een mooi album voor Thijs te maken, maar het lukt gewoon niet zoals ik het wil.
Ik heb dan een bepaald idee in mijn hoofd zitten, maar de uitvoering is dan haast onmogelijk![]()
Nog steeds hier dus doosjes vol foto's van Thijs...sommige pagina's vind ik nu achteraf wat minder, maar dat boeit me geen zak
sommige pagina's ben ik ook eerst 3 avonden aan het prullen geweest met verschillende motieven enzo om dan uiteindelijk in een uurtje alles in elkaar te raggen
Wat mooi gemaakt Simmu en die buidelfoto
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Ik heb de crop a dile. Maar kan er nog niet best mee overweg.
Nu heb ik sowieso nog nooit een eyelet gebruikt.
Maar ze vervormen, ookal druk ik heel lichtjes aan.
Iemand enig idee wat ik fout kan doen? Of is het een kwestie van wennen.
Ik durf het nu nog niet voor het echie te doen. Iemand ervaring mee? Van Simmu weet ik dat ze er iig 1 heeft.
En scrappen op canvas, moet je daarvoor nog iets als ondergrond gebruiken? Gesso bijvoorbeeld.
Als je een heel vel papier wil opplakken, waarmee kun je dat het beste doen?![]()
Gebruik je wel het juiste "kopstukje" voor de maat eyelet die je gebruikt? De crop-a-dile heeft twee roterende blokjes op de kop met verschillende maten. Ik heb het ook wel eens dat ik een grote eyelet wil dichtknijpen maar dan vergeten ben dat ik vlak daarvoor een kleine eyelet heb gezet. Dat geeft een heel raar effect.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb de crop a dile. Maar kan er nog niet best mee overweg.
Nu heb ik sowieso nog nooit een eyelet gebruikt.
Maar ze vervormen, ookal druk ik heel lichtjes aan.
Iemand enig idee wat ik fout kan doen? Of is het een kwestie van wennen.
Ik durf het nu nog niet voor het echie te doen. Iemand ervaring mee? Van Simmu weet ik dat ze er iig 1 heeft.Ik heb tot nog toe steeds gewoon verf gebruikt als achtergrond. Zowel plakaatverf als olieverf, maar ook een keer een restje latex muurverf dat ik nog over had. Werkt allemaal prima. Als je er maar voor zorgt dat je foto alleen geraakt wordt door zuurvrij papier is er m.i. niets aan de handquote:En scrappen op canvas, moet je daarvoor nog iets als ondergrond gebruiken? Gesso bijvoorbeeld.
Als je een heel vel papier wil opplakken, waarmee kun je dat het beste doen?![]()
Ingrid, ik denk dat je inderdaad de verkeerde standen op je Crop A Dile gebruikt voor de eyelets. Je hebt zowel boven als onder verschillende maten zitten en die moeten beiden kloppen. Ik moet thuis nog ergens een briefje hebben waar de combinaties op staan. Ben nu op m'n werk dus kan het niet nakijken, maar als ik eraan denk zal ik het van de week voor je opzoeken.
Ik gebruik Tacky Glue om papier op mijn canvas vast te plakken. En idd eerst de randen met plakaatverf schilderen. Gesso kan je ook gebruiken op canvas, maar niet om iets mee vast te plakken. Wel als onderdgrond voor de verf. Ik heb zelf nog niet met Gesso gewerkt, dus ik heb er nog geen ervaring mee. Maar volgens mij kan je er ook structuur mee aanbrengen.Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
Ik heb het dacht ik volgens de handleiding gedaan. Maar wellicht doe ik dan toch iets niet goed.
Woensdag ga ik naar een kennisje die er verstand van heeftZe kijkt ff mee. Het is vast iets simpels!
![]()
Op youtube kan je ook filmpjes vinden waarin uitgelegd wordt hoe je de crop a dile moet gebruiken. Ik zie trouwens dat er 2 soorten zijn: de big bite en een kleinere versie waarvan ik niet weet of die nog een eigen naam heeft.
Ik heb zelf de Big Bite en daarvoor geldt het volgende:
A+1 = 3/16 eylets, dat zijn de grotere eylets
B+2 = snaps en dichte eyelets
C+3 = 1/8 eyelets, dat zijn de kleinere eyelets
D+4= gromletsIk word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
Ik zie dat deel 1 van dit topic bijna vol is dus ik heb alvast een begin van een OP voor het volgende topic gemaakt waarin veel termen van scrapbooking bescreven worden. Voel je vrij om het evt. nog aan te vullen.
Dit is een topic voor scrapbooking van beginner tot gevorderd.
Wat is scrapbooking?
Simpel gezegd: foto's op een creatieve manier verwerken in een foto-album.
Welke termen komen vaak voorbij scrapbooking?
Lay-out
Dit is (de indeling van) je pagina en wordt vaak afgekort tot LO.
Sketch
Voorbeeld van een indeling van een LO.
Matten
Je foto of journaling op een stuk cardstock plakken zodat er een randje om je foto heen komt. Dit accentueert je foto.
Cardstock
Zuurvrij papier dat gebruikt wordt bij het scrapbooken. Te koop in verschillende maten en kleuren. Bij scrapbooking wordt meestal een vel van 30,5 x 30,5 cm gebruikt.
Zuurvrij
Zuren kunnen je foto's aantasten. Om ervoor te zorgen dat je foto's niet aangetast worden na verloop van tijd wordt bij scrapbooking gebruik gemaakt van zuurvrij papier.
Album
Je album (scrapbook) waarin je je LO's bewaard. Vaak wordt hiervoor een 30,5 x 30,5 cm album gebruikt, maar andere formaten kunnen natuurlijk ook.
Page-protector
Een plastic insteekhoes die in je scrapalbum zit en waar je je LO's in kan opbergen.
Glue-dots
Dubbelzijdige plakkertjes om bv. embellishments mee te bevestigen.
Embellishments
Versieringen op je pagina.
Brads
Dit zijn een soort splitpennen die je op je LO kan gebruiken.
Eyelets
Een ringetje van metaal dat met een eyelettool moet worden vastgemaakt.
Charms
Kleine bedeltjes die je als decoratie op je LO kan gebruiken.
Embossing
Je hebt twee soorten van embossing.
1. het aanbrengen van reliëf in je pagina.
2. het aanbrengen van poeder (d.m.v. inkt) welke daarna moet worden verhit met een heattool zodat je een soort emaillelaagje krijgt.
Heattool
Dit is een soort föhn die alleen warm wordt maar niet blaast. O.a. te gebruiken voor embossen of het snel laten drogen van dingen.
Journaling
Een kort verhaaltje op je LO waarin je bv. beschrijft wie er op de foto staat.
Ponsen
Een gereedschap waarmee je figuren uit papier ponst.
Rub-ons
Een soort wrijfplaatjes die je op je LO kan wrijven. Ze bestaan bv. in letters, teksten of afbeeldingen.
Tags
Een label die je kan gebruiken om bv. je journaling op te zetten of gewoon ter decoratie op je LO kan plakken.Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
Dank je. Ik heb de "gewone". crop-a-dile.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef Jambo het volgende:
Op youtube kan je ook filmpjes vinden waarin uitgelegd wordt hoe je de crop a dile moet gebruiken. Ik zie trouwens dat er 2 soorten zijn: de big bite en een kleinere versie waarvan ik niet weet of die nog een eigen naam heeft.
Ik heb zelf de Big Bite en daarvoor geldt het volgende:
A+1 = 3/16 eylets, dat zijn de grotere eylets
B+2 = snaps en dichte eyelets
C+3 = 1/8 eyelets, dat zijn de kleinere eyelets
D+4= gromlets
Ik zie het woensdag wel, zal vast iets fout doen, maarja wat he. Te hard knijpen, verkeerde combo ik weet het echt niet.
Ik doe het zoals op you tube en volgens het schema op de kaart. Voel me wel dom nu het niet goed lukt hoor!
gn
Enne goede lijst!
Trouwens de Big shot bevalt heel goed. Veel geoefend en de vlinder van Marianne Design lukt nu goed. Ik heb nu ook decorative strips, kennen jullie dat?
[ Bericht 6% gewijzigd door _Ingrid_ op 18-07-2011 21:21:33 ]![]()
Ik wil graag een Cuttlebug of een Big Shot o.i.d. Maar omdat ze zo prijzig zijn, wil ik graag weten welke het best is. Of wat überhaupt de verschillen zijn?
Jambo?Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: