Ligt eraan; mijn vader had het veelal over moffen, en wij, die geboren waren in WOII spraken daarover, maar de generatie na 1970 hoeft echt niet meer te klagen, die hebben een goede jeugd tegenmoet gezien.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:49 schreef Pumatje het volgende:
ja, ben nu 25, en wat wijzer.. maar het is me er altijd ingestampt thuis.
Duitsers noemen we moffen , en moffen zijn niet te vertrouwen..
verderop zitten Jappen, en jappen vergeven we nooit meer..
Ome lou!! Puma.. die heeft goddomme z'n eigen maaien uit zijn poep kunnen vissen om te kunnen eten in hun kamp.. etc.etc.
Bij mijn grootouders aan moeders kant zatten joden verstopt, maar mijn oma hield me altijd voor, xxxx niet alle moffe waren slecht.quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Ligt eraan; mijn vader had het veelal over moffen, en wij, die geboren waren in WOII spraken daarover, maar de generatie na 1970 hoeft echt niet meer te klagen, die hebben een goede jeugd tegenmoet gezien.
Ja pumatje heeft net aan zijn palen getrokken en wij maken er weer een zooitje vanquote:Op vrijdag 31 december 2010 03:06 schreef m.k het volgende:
zullen we er vannacht 10 maken voor lotus om op te ruimen?
Kan me niet herinneren, ik was amper 2 jaar toen WO II eindigde. Ik kan me alleen de nasleep herinneren, dat Amerikaanse soldaten in ons dorp, in Limburg aanwezig waren. Nabij, In de omgeving werden Erevelden aangelegd waar 'duizenden' Amerikaanse doden van het Ardennenoffensief werden begraven. Tijdens mijn kinderjaren fietste ik naast de aanleg van die oorlogsgraven op weg naar papa.quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bij mijn grootouders aan moeders kant zatten joden verstopt, maar mijn oma hield me altijd voor, xxxx niet alle moffe waren slecht.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:19 schreef Sine_Pari het volgende:
Vrouwtje kwam net voorbij schuiven en vroeg wat betekend Fok?![]()
![]()
Ja had ik haar al uitgelegt. Maar men heeft in Nederlands wat leuke woorden, zoals bv. fakkelquote:
Die WO II is maar een fractie, ik werd in 1943 geboren, en na twee zussen verliet mijn vader ons in 1949. Je was een hoerenzoon, een bastaard! Wij hebben, zonder onze pa zijn inkomen moeten doorbrengen. Als wij financiencien hadden gehad was ik tegenwoordig een miljonair geweest die een groot advocatenbureau had gehad, ipv dat heb ik alleen Lager Onderwijs gehad, en heb op mijn 16e voor mijn moeder en zussen moeten zorgen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:19 schreef Pumatje het volgende:
lijkt me toch apart Clan.
Voor mij was de wereldoorlog al precies 40 jaar afgelopen. Verplichte kost op de Basisschool tot Middelbare school. En zelfs in mijn opleidingen kwam dit naar voren toen ik kunstgeschiedenis studeerde.
Maar jij hebt daar toch een stukje deel van uitgemaakt. Dat is dus voor in ieder geval mij een andere tijd. Echt iets van "vroeger"maar niet te lang geleden. Helemaal als je als tiener de oorlog mee hebt gemaakt.
Meisjes gaan nu al aan de baby melk fles als ze de verkeerde shampoo hebben gebruikt...Zo beinvloedbaar. En dan maak je in een ander geval even een complete oorlog en bezetting mee, laat staan vervolging.
Apart ja![]()
goede rum drink ik
En hoe wil je dat met zekerheid kunnen zeggen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:30 schreef Clan het volgende:
...Als wij financiencien hadden gehad was ik tegenwoordig een miljonair geweest die een groot advocatenbureau had gehad...
Mijn vader is in 1998 overleden, en drie maanden erna ging ik met FLO bij defensie, en ik,en mijn zussen hebben nooit meer hoeven werken ernaquote:Op vrijdag 31 december 2010 03:33 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
En hoe wil je dat met zekerheid kunnen zeggen?
Lekker.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:09 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja niet echt ga meestal eerst rond 02:00 naar bed, en heb nu vrij dus kan wat later worden
* Gaat weer op zijn stoel zitten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:21 schreef Lotusss het volgende:
Goedemorgen! ER staat nu al in de rij om oliebollen te halen....
Don't worry, als ER terug is ga ik nog even een paar uur slapen!quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
* Gaat weer op zijn stoel zitten.
Wat ben jij vroeg wakker!?
Nee hoor, meestal "pest" ik hem wakker, om daarna weer lekker in slaap te vallen...quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:23 schreef Sine_Pari het volgende:
Mogguh Lotusss ER je wakker gepest?
Stalin gooit en jij brengt 'm terug?quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Don't worry, als ER terug is ga ik nog even een paar uur slapen!
Ben nu een speelgoedmuisje aan het apporteren met kater Stalin.... net een hond
quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Stalin gooit en jij brengt 'm terug?
quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Stalin gooit en jij brengt 'm terug?
Hoiquote:
Gooi een peuk in zijn tas met vuurwerk.quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:33 schreef Erasmo het volgende:
Ben veels te vroeg wakker geworden vandaag, zit zo'n blaag in de straat hier sinds vanmorgen 8 uur rotjes en babypijltjes af te steken.
Echt om de tien seconden zo'n ding, al uren lang
heb je zn nek gebroken?quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:05 schreef Vronsky het volgende:
Er gooide net iemand vuurwerk naar m'n hond.
BRAND. MOORD. VERWOESTING. >: (
quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, vanochtend vroeg eruit gegaan om oliebollen te kopen, stond ongeveer een half uurtje in de rij, viel dus nog mee. Daarna hebben we er samen eentje soldaat gemaakt, en na 8 jaar zonder oliebollen te hebben gezeten moet ik zeggen dat het me zeer goed smaakte
Ja, maar er is een verschil tussen met vuurwerk kloten (niets mis mee) en gericht op mensen en dieren gooien.. ben best wel blij dat die hond nu niet doodsbang is ervoor, was nog leuk geworden vanavond...quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:18 schreef ErwinRommel het volgende:
En ja, kut koters met hun rotjes, word er stront chagerijnig van (al geef ik toe dat ik dat vroeger ook afstook op de vroege ochtend)
all hail vronsky the mersyfulquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:17 schreef Vronsky het volgende:
Wilde het wel doen, maar heb hem maar even heel erg bang gemaakt.
Was zo'n groepje van een bepaalde bevolkingsgroep met bontkraagjes, kreeg te horen dat hij het niet zo bedoelde, en dat ik het niet moest doen daarom, dat jong dat gooide stond een beetje achteraan te kijken terwijl z'n vrienden niet helemaal wisten wat ze moesten doen
Mietjes dat het zijn, als je de ballen hebt om zoiets te flikken moet je ook de gevolgen kunnen ondergaan.
Ik heb het toch wel te doen met honden op 31 december. Onze hond is er toch altijd wel heel erg bang voor...quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:19 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ja, maar er is een verschil tussen met vuurwerk kloten (niets mis mee) en gericht op mensen en dieren gooien.. ben best wel blij dat die hond nu niet doodsbang is ervoor, was nog leuk geworden vanavond...
Ben uit bed dus zo irritant is het niet meer...quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gooi een peuk in zijn tas met vuurwerk.
Onze kat gaat gewoon niet naar buiten de komende paar dagen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:25 schreef m.k het volgende:
honden zijn makkelijk, zie maar eens een kat binnen te houden terwijl hij maar al te graag naar buiten wil
quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:17 schreef Vronsky het volgende:
Was zo'n groepje van een bepaalde bevolkingsgroep met bontkraagjes, kreeg te horen dat hij het niet zo bedoelde, en dat ik het niet moest doen daarom, dat jong dat gooide stond een beetje achteraan te kijken terwijl z'n vrienden niet helemaal wisten wat ze moesten doen
Mietjes dat het zijn, als je de ballen hebt om zoiets te flikken moet je ook de gevolgen kunnen ondergaan.
Die heeft z'n kruit al voor middernacht verschoten dusquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ben uit bed dus zo irritant is het niet meer...
Hij is echt drillmatig zijn slof aan het opmaken
Trommelvuur!quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ben uit bed dus zo irritant is het niet meer...
Hij is echt drillmatig zijn slof aan het opmaken
Zielig hoor.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:33 schreef Bouke-p het volgende:
Mijn katten komen nooit buiten, ik wil niet dat ze in de tuin van een ander schijten en bovendien heb ik 2 ras maine coons. Als die los buiten lopen ben ik ze zeker weten kwijt.....
Ik heb wel een soort vogelkooi op mn balkon gebouwd, daar kunnen ze dus wel naar buiten.
Wat heb je uberhaubt tegen ze gezegd dat ze zo bang voor je waren?quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:17 schreef Vronsky het volgende:
Dat ik hem een coma in zou slaan, het me geen fuck interesseerde dat ze met z'n zessen waren, en m'n hond liep nogal agressief te blaffenquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:39 schreef hcwp het volgende:
[..]
Wat heb je uberhaubt tegen ze gezegd dat ze zo bang voor je waren?
Toen hij zei dat hij het niet zo bedoelde, heb je hem toen een peer gegeven en gezegd dat je dat ook niet zo bedoelde?
quote:Op donderdag 30 december 2010 22:07 schreef Clan het volgende:
[..]
Hier, heb je in 1 minuut gelezen![]()
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Schulden/staatsschuld.html
Den Uyl was niet de zuinigste, maar hij kon het zich deels veroorloven dankzij de aardgasbaten. Of dat verstandig was, daar kun je over twisten. Nu was je in je eerste post af aan het geven op de PvdA, maar uit je artikel blijkt niet dat de PvdA zich meer dan andere partijen schuldig heeft gemaakt aan slap begrotingsbeleid, wat m.i. ook waar is.quote:Het ziet er naar uit dat de Nederlandse staatsschuld volgend jaar in de buurt van de EMU-grens van zestig procent komt. In het laatste jaar van het kabinet-Den Uyl (1977) was de staatsschuld volgens de EMU-norm veertig procent.
Die krengen zijn echt groot zegquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:57 schreef Maitje het volgende:
@Bouke
Heb je main coons! Hoe zwaar zijn ze of heb je geen katers.
ik heb 1x een maincoon gehad op de tafel bij de dierenarts en die had een verstopte urine buis, heel triest en dat is dan ook 1 van de grote "spoedjes" in de dierenarts wereld.
Dus ik helpen om die plasbuis weer vrij te maken, moest ik dat beest in de lucht houde... Gvd 5kg! En dat boven je hoofd houden omdat die gruwelijk lang was.... Hij heeft het wel gered!
Mijn hond heb ik op commando leren blaffen. Als ik dan 's avonds alleen liep en er kwamen "engerds" aan liet ik der blaffen en liepen ze met een boog om mij heen
Ik wou het net schrijven!quote:
Persoonlijk zou ik wachten tot morgen voor ik iets op de post doequote:Op vrijdag 31 december 2010 12:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, net weer een sollicitatie de deur uitgedaan.
uhmmm, online dusquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik wachten tot morgen voor ik iets op de post doe
Dan zou ik er niet té lang mee wachten, want winkels gaan om 16:00 dichtquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:45 schreef Erasmo het volgende:
Moet nog spullen halen, net een brooddeeg gemaakt voor het stokbrood vanavond.
Dat meen je niet!?quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan zou ik er niet té lang mee wachten, want winkels gaan om 16:00 dicht
Ga zo ookquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan zou ik er niet té lang mee wachten, want winkels gaan om 16:00 dicht
Shit.quote:
Bier.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat snacken jullie vanavond allemaal?
Nee joh, 18.00 uur pas!quote:
word dat jillz niet een beetje saai?quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee joh, 18.00 uur pas!![]()
Ik weet niet wat we vanaaf hebben want we zijn bij iemand anders. Wat ik wel weet is dat er voor mij Jillz is
Vraag aan de vlootmannen hier, hoe doen de rokers dat op de Nederlandse subs?quote:Rookverbod in Amerikaanse onderzeeërs
WASHINGTON - Vanaf vrijdag mogen bemanningsleden aan boord van Amerikaanse onderzeeërs niet meer roken. Daartoe werd eerder dit jaar besloten door admiraal John Donnelly, die het commando heeft over de vloot van 73 onderzeeërs.
Verrassend genoeg mocht er nog altijd gerookt worden aan boord van de boten. Maar uit onderzoek van het Pentagon bleek dat er toch wel erg veel gevaar was voor gezondheidsrisico's door meeroken in de kleine, afgesloten ruimten.
Ruim veertig procent van het personeel rookt; ruim twee keer zoveel als gemiddeld in de Verenigde Staten.
Zestien jaar terug mocht er al niet meer gerookt worden in militaire gebouwen, installaties en schepen. Buiten mag er uiteraard wel gerookt worden.
Dat mag bij een onderzeeër ook niet meer. De diepzeevloot van de VS krijgt in 2012 nog een verandering om de oren: dan mogen ook vrouwen monsteren.
Nee, nog niet. Ik dronk eerst altijd droge witte wijn, maar daar werd ik zat van, nu drink ik dus Jillz. En daarbij kan ik niet zo goed tegen drankquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef m.k het volgende:
[..]
word dat jillz niet een beetje saai?
quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:59 schreef ErwinRommel het volgende:
De mooie drie-eenheid: Maitje, Jillz en Cobra
dus als jillz gaat vervelen, weer aan de wijn. slimmmquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:01 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Ik dronk eerst altijd droge witte wijn, maar daar werd ik zat van, nu drink ik dus Jillz. En daarbij kan ik niet zo goed tegen drank, en van jillz kan ik wat meer drinken dan andere dranken.
Ja of Rosé..quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:02 schreef m.k het volgende:
[..]
dus als jillz gaat vervelen, weer aan de wijn. slimmm
Lijkt me dat door dat tweede een nog grotere drang komt naar het eerste..quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vraag aan de vlootmannen hier, hoe doen de rokers dat op de Nederlandse subs?
En het dikgedrukte lijkt mij opvallender dan het rookverbod.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:59 schreef ErwinRommel het volgende:
De mooie drie-eenheid: Maitje, Jillz en Cobra
Wachten tot ze mogen en het dan ruimschoots compenseren.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vraag aan de vlootmannen hier, hoe doen de rokers dat op de Nederlandse subs?
En het dikgedrukte lijkt mij opvallender dan het rookverbod.
Hmm, dan zou het geen baan voor mij zijn, ik word al chagrijnig als ik op Schiphol sta te wachten...quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wachten tot ze mogen en het dan ruimschoots compenseren.
Beide.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hmm, dan zou het geen baan voor mij zijn, ik word al chagrijnig als ik op Schiphol sta te wachten...
Of bedoelde je het dikgedrukte?![]()
Zou ik vandaag ook eerst gaan doen...quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:26 schreef AchJa het volgende:
Zo, ff pleite. Even bij het carbid schieten hier kijken...
quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:57 schreef m.k het volgende:
deden wij vroeger altijd in de achtertuin, de ringen van de deksel van de melkbus zitten nog in de tuindeur
Nou, 1 van de jongens moest hun mobiele nummer afgeven en als ze politie zou bellen moesten we echt stoppen. Rond half 5 belde ze en toen zijn we gestopt, maar toen hadden wel al dik 4 uur zitten knallenquote:Op vrijdag 31 december 2010 14:06 schreef m.k het volgende:
politie: "ja we hoorden knallen, dus we gingen even kijken"?
quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:59 schreef Cobra4 het volgende:
Wauw, 2 minuten zonder te ouwehoeren over vuurwerk.
Nee, morgen om 0630 weer.quote:
Geen zelfscanners?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:58 schreef Clan het volgende:
Net terug van de supermarkt, even een kwartier in de rij gestaan. Was ook wel te verwachten.
Ja, ik lig er wel om 2200 of 2300 in.quote:
We bellen je wel ffquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, ik lig er wel om 2200 of 2300 in.
En jij denkt dat ik dan opneem?quote:
blijven we gewoon proberen tot je er gek van gaat wordenquote:
Dan zie ik morgen wel hoeveel oproepen ik heb gemist. Ik heb geen piketdienst, dus zet hem wel uit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
blijven we gewoon proberen tot je er gek van gaat worden
Geen nieuwjaar voor jou dus? Ach is elk jaar hetzelfde, hele avond niets op de televisie, beetje drinken, oliebollen en dan weer een nieuw jaar.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, ik lig er wel om 2200 of 2300 in.
Yep, ik vind het dus helemaal niet erg.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Geen nieuwjaar voor jou dus? Ach is elk jaar hetzelfde, hele avond niets op de televisie, beetje drinken, oliebollen en dan weer een nieuw jaar.
heh, kon het proberenquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan zie ik morgen wel hoeveel oproepen ik heb gemist. Ik heb geen piketdienst, dus zet hem wel uit.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niksquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:49 schreef Erasmo het volgende:
Wat anders, wat vinden jullie van de huidige situatie in Ivoorkust?
Zolang er geen mensen uit de Ivoorkust naar Nederland komen, maak ik mij nergens zorgen over.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik maak me er toch wel zorgen over, als het aan mij ligt moet er internationaal toch wel worden opgetreden.
Het enige wat de Fransen (kunnen) doen is de Fransen evacueren.
Donder er gewoon een Marnsbat neer, el presidente op laten pakken, alleen het leger daar is een beetje.. opstandigquote:Op vrijdag 31 december 2010 18:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik maak me er toch wel zorgen over, als het aan mij ligt moet er internationaal toch wel worden opgetreden.
Het enige wat de Fransen (kunnen) doen is de Fransen evacueren.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:33 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Donder er gewoon een Marnsbat neer, el presidente op laten pakken, alleen het leger daar is een beetje.. opstandig
Het verschil is dat Frankrijk het altijd en overal doet. Daar kan Nederland een voorbeeld aan nemen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:53 schreef Vronsky het volgende:
Oh dat zeker, heeft defensie in 2006 ook niet de Nederlanders geëvacueerd daar in Ivoorkust?
Uit Irak toch? De meeste Nederlanders moesten op eigen gelegenheid Syrie zien te bereiken voor een evacuatie.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:53 schreef Vronsky het volgende:
Oh dat zeker, heeft defensie in 2006 2004 ook niet de Nederlanders geëvacueerd daar in Ivoorkust?
Edit:
Zie dat er in 2006 ook zoiets is geweest in het "midden-oosten" iemand enig idee waar?
US.quote:
middag sinequote:
eitje zij ik tochquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:02 schreef Vronsky het volgende:
![]()
@mk, ben alweer level 25, morgen 25-30
Of was het nu uit Syrie en dat de mensen naar Libanon moesten zien te komen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Uit Irak toch? De meeste Nederlanders moesten op eigen gelegenheid Syrie zien te bereiken voor een evacuatie.
AK74 met grip en reflex sightquote:
ak 74 is voor kleuters, tomahawk is de shitquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:04 schreef Vronsky het volgende:
In ieder geval: Dat is best wel smerig.
[..]
AK74 met grip en reflex sight+ 24/7 nuketown
R&P is een deur verder jongens.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:04 schreef Vronsky het volgende:
In ieder geval: Dat is best wel smerig.
[..]
AK74 met grip en reflex sight+ 24/7 nuketown
quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:06 schreef m.k het volgende:
[..]
ak 74 is voor kleuters, tomahawk is de shit
quote:Open dag Defensie
Coevorden
De eerste grote partij militaire voertuigen van de Task Force Uruzgan is op 10 december in Eemhaven teruggekeerd. De voertuigen zijn vervoerd naar het militaire complex in Coevorden, waar het materieel is schoongemaakt. Daarna is beoordeeld of het materieel onderhoud nodig heeft of terug kan naar het defensieonderdeel om het daar snel weer inzetbaar te hebben.
Defensie geeft directomwonenden de kans om deel te nemen aan een rondleiding langs dit materieel. Er is een Open Dag op dinsdag 11 januari van 13.30 tot 15.30 uur. Aanmelden kan via 055-735 35 31 (3 t/m 6 januari, 8.00-12.00 uur).
Ja ik ken de groep wel, maar omdat ik het ken wil nog niet zeggen dat men het hier kent.quote:
Ja als je Europa de wereld noemt.quote:
Operatie Gouden Adelaar, daar had ER nog iets over gepost.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:53 schreef Vronsky het volgende:
Oh dat zeker, heeft defensie in 2006 2004 ook niet de Nederlanders geëvacueerd daar in Ivoorkust?
Edit:
Zie dat er in 2006 ook zoiets is geweest in het "midden-oosten" iemand enig idee waar?
Thx.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:32 schreef Cesp het volgende:
[..]
Operatie Gouden Adelaar, daar had ER nog iets over gepost.
Gefeliciteerd met het mijlpaal, DEF, en alvast een gelukkig nieuw jaar.
Zo, een scherpe blik zegquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:32 schreef Cesp het volgende:
[..]
Geen dankquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:36 schreef Maitje het volgende:
Lieve Deffers!
Bij deze wens ik ieder een Gezond en Liefdevol 2011!
Bij deze ook bedankt voor alles mbt mijn sollicitatie en keuring aan alle.
Tot volgend jaar!!!
kali xronia !quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:36 schreef Maitje het volgende:
Lieve Deffers!
Tot volgend jaar!!!
Veel plezier vanavond lieve Maitje!quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:36 schreef Maitje het volgende:
Lieve Deffers!
Tot volgend jaar!!!
Ik begrijp er geen zak van waar je het over hebtquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:33 schreef Clan het volgende:
Geen nieuws in de VS? Ik dacht dat daar een dag van nationale rouw was afgekondigd?
Maitje wens je een goed oudjaars avond en een heel gezond en voorspoedig 2011 en dat je wensen uitmogen komen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:36 schreef Maitje het volgende:
Lieve Deffers!
Tot volgend jaar!!!
Bedankt!quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:32 schreef Cesp het volgende:
[..]
Ik zou net zeggen. Dan worden er weer een zooi van die linksdragende baretten gedropt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
![]()
Een ding is zeker. De Fransen zorgen wel voor hun mensen.
Jij denkt ver vooruit zegquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:44 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Maitje wens je een goed oudjaars avond en een heel gezond en voorspoedig 2012 en dat je wensen uitmogen komen.
Welke game?quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:02 schreef Vronsky het volgende:
![]()
@mk, ben alweer level 25, morgen 25-30
Ik dacht schrijf het nu alvast kan ik het volgend jaar om deze tijd niet meer vergeten. Maar gekheid, had maar weer eens een geval van CRS. Is inmiddels aangepast.quote:
Lees jij de Frontpage nooit?quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:43 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik begrijp er geen zak van waar je het over hebt
Echt wel! Dan respawn je ook bij de CP!!!!quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Moet je in het echie spelen, is veel leuker.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:48 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Moet je in het echie spelen, is veel leuker.
In 2005 voor het laatst.quote:
Het spel was opzich wel leuk, maar veel te kort. Nou is Black Ops ook niet echt lang.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:53 schreef Vronsky het volgende:
Haha, het is nog altijd beter dan die Modern Warfare 2 meuk..
Papierversnipperaar...quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:55 schreef Clan het volgende:
Dit gaat nog een erg leuk topic worden
Laat Taliban met rust!
Ja maar de singleplayer was wel ergquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het spel was opzich wel leuk, maar veel te kort. Nou is Black Ops ook niet echt lang.
Je moet natuurlijk niet gaan gamen omdat het zo realistisch is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:57 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ja maar de singleplayer was wel erg, hoezo Michael Bay in game-vorm.
Armed Assault 2quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet gaan gamen omdat het zo realistisch is.
Laat maar. Sommigen denken dat spelletjes op de werkelijkheid lijken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, ook ARMA haalt het natuurlijk niet bij het echie.
Ja met zulke lui in discussie gaan heeft geen zin. Die zitten zo ver met hun kop in hun reet dat ze door hun navel kunnen ademen.quote:
Haring!quote:
Nog nietquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Zitten jullie nog niet aan de rum en de oliebollen?
Tijdverspilling!quote:
Pizza, rose en prosecco hier! Strakjes oliebollen!quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Zitten jullie nog niet aan de rum en de oliebollen?
Ik doe met je mee.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tied zat, tied veur een pafke
Soms is het wel eens leuk om je realistische mening te ventileren, dan krijg je iedereen op je dak met reacties die steeds extremer worden. Stenengooiers die over 20 jaar met stropdas lopen en spijt hebben van hun acties, dat zijn het veelal, jongetjes en meisjes die de klappen van de zweep nog niet kennen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja met zulke lui in discussie gaan heeft geen zin. Die zitten zo ver met hun kop in hun reet dat ze door hun navel kunnen ademen.
En tegen de tijd dat het vuurwerk komt hangen jullie boven de wcquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:35 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Pizza, rose en prosecco hier! Strakjes oliebollen!
Ik zit al de hele avond aan de sigaren.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tied zat, tied veur een pafke
En het zijn gastjes die die opmerkingen niet durven te maken als ze voor je staan. Stelletje internet ridders.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Soms is het wel eens leuk om je realistische mening te ventileren, dan krijg je iedereen op je dak met reacties die steeds extremer worden. Stenengooiers die over 20 jaar met stropdas lopen en spijt hebben van hun acties, dat zijn het veelal, jongetjes en meisjes die de klappen van de zweep nog niet kennen.
Dienstplicht zou die mensen goed doen.
Dude, ben geoefend zat!quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:37 schreef Clan het volgende:
[..]
En tegen de tijd dat het vuurwerk komt hangen jullie boven de wc
Op internet is het je en jij, en ouwe lul, en als ik op straat loop is het u en meneer.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En het zijn gastjes die die opmerkingen niet durven te maken als ze voor je staan. Stelletje internet ridders.
valt tegenquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:41 schreef Clan het volgende:
[..]
en als ik op straat loop is het u en meneer.
Correct.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Op internet is het je en jij, en ouwe lul, en als ik op straat loop is het u en meneer.
ik heb het er meer over dat ik vaak zie dat jongeren totaal geen respect hebben voor ouderen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan ben je nog niet oud genoeg, of kun je niet woest uit je ogen kijken.
Nee, daar ben ik nooit geweest. Ik heb mijn opleiding in Schaarsbergen en Arhem gehad.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:45 schreef Clan het volgende:
@Achja en Cobra
Ik zag dat de Artillerieschool in Breda ook al gesloten was, ik weet niet of jullie daar ooit zijn geweest?
Ik ben daar in 1962 in opleiding gegaan, alvorens als Kanonnier in Ede te worden geplaatst.
Oh dus jij hebt geen respect voor ouderen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:47 schreef m.k het volgende:
[..]
ik heb het er meer over dat ik vaak zie dat jongeren totaal geen respect hebben voor ouderen.
en dat laatste kan ik heel goed
Eensch! Ook jij het beste!quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef Vronsky het volgende:
Heren, ik ga richting de kroeg.
Heel erg veel plezier vanavond met nieuw jaar te vieren, op naar 2011!
Dat het een beter jaar mag worden dan 2010 :p
Ik heb dat hele pacifisme nooit begrepen, vroeger was het normaal dat je in dienst ging, daar hoorde je niemand over klagen, maar je kreeg ineens van die mensen die dachten dat je alles met praten oplost en de deur voor de vijand openzetten 'sociaal' is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:45 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik heb wel eens zin om zo een persoon die denkt dat je door knuffelen en het zingen van kumbaya geweld kan voorkomen en oplossen, zo hard in zijn porrum te slaan dat hij stijl naar achter flikkert. Als hij dan opstaat en niks doet hem weer een dreun in zijn smoelwerk te geven, netzo lang tot hij begint terug te vechten. Om hem er dan op te wijzen dat hij een hypocrite is, en al kumbaya zingend hem met zijn bloederige puist en een nieuw gewonnen inzicht te laten staan.
Die is eind jaren 80 volgens mij dicht gegaan. Ik heb daar nooit gezeten. Heb mijn art opleiding in Seedorf gehad.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:45 schreef Clan het volgende:
@Achja en Cobra
Ik zag dat de Artillerieschool in Breda ook al gesloten was, ik weet niet of jullie daar ooit zijn geweest?
Ik ben daar in 1962 in opleiding gegaan, alvorens als Kanonnier in Ede te worden geplaatst.
Chassékazerne, de Taptoe werd daar ook gehoudenquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik nooit geweest. Ik heb mijn opleiding in Schaarsbergen en Arhem gehad.
Op welke kazerne zat de Artillerieschool?
Doe het morgen wel als ik ergens wakker ben geworden op de dagquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Eensch! Ook jij het beste!
En laat, via pm, even weten hoe het gisteren bij de dokter is gegaan.
de Chasse kazerne, is ook al gesloopt/ afgestoten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik nooit geweest. Ik heb mijn opleiding in Schaarsbergen en Arhem gehad.
Op welke kazerne zat de Artillerieschool?
Veel plezier vanavondquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef Vronsky het volgende:
Heren, ik ga richting de kroeg.
Heel erg veel plezier vanavond met nieuw jaar te vieren, op naar 2011!
Dat het een beter jaar mag worden dan 2010 :p
quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Oh dus jij hebt geen respect voor ouderen?
quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:52 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Doe het morgen wel als ik ergens wakker ben geworden op de dag
Jij zou ons ook geen meneer noemen, want jij weet onze rang.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:53 schreef m.k het volgende:
[..]
ik zie mijzelf graag als uitzondering
Het hoofdgebouw staat er nog. Is/was een enorm mooi gebouw. Mooiste kazerne die ik ken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
de Chasse kazerne, is ook al gesloopt/ afgestoten.
en wat als ik het nou fout zeg?quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jij zou ons ook geen meneer noemen, want jij weet onze rang.
4 weken achter de wacht.quote:
Ken de kazerne eigenlijk alleen maar van de buitenkant.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Het hoofdgebouw staat er nog. Is/was een enorm mooi gebouw. Mooiste kazerne die ik ken.
jawel wachtmeesterquote:
Ik las dat er een museum en archief inzit, dus je kan de kazerne bezoeken, dwz het gebouw bezoeken. Ik ga daar eens binnenkort langs, lijkt me leuk. Volgende week Ede bezoeken, even die oude kazernes afgaan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:54 schreef AchJa het volgende:
Chasse kazerne nu: http://jeoudekazernenu.nl/chasse/overzicht.htm
Chasse vroegah: http://www.legerplaats.nl/breda/_breda.htm
Ik zit er ook sterk aan te denken om ff die kant op te gaan, misschien wel leuk voor de kinderen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik las dat er een museum en archief inzit, dus je kan de kazerne bezoeken, dwz het gebouw bezoeken. Ik ga daar eens binnenkort langs, lijkt me leuk. Volgende week Ede bezoeken, even die oude kazernes afgaan.
Van binnen was die heel sierlijk met houten trappen die rijkelijk versierd waren. Alsof je de Academie van Breda deed.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ken de kazerne eigenlijk alleen maar van de buitenkant.
ahhh! wattt?quote:
Nog commentaar leveren ook! 16 weken!quote:
wat doe ik fout?quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Mondje dat word nu dus 4 maanden verzwaard.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ze hebben demonstraties dus dat kan wel leuk zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit er ook sterk aan te denken om ff die kant op te gaan, misschien wel leuk voor de kinderen.
Jij kent die kazerne natuurlijk goed, lag aan de rand van Breda.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:03 schreef ErwinRommel het volgende:
1991!!! Toen ik op toren oud en nieuw zat te vieren als dipli op Vliegbasis Volkel
quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij kent die kazerne natuurlijk goed, lag aan de rand van Breda.
Die heb ik nooit vaak gezien, maar die zaten ook niet waar ik zat, volgens mij bestaan ze niet meer.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:10 schreef AchJa het volgende:
Enne:
[ [url=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:7NfzGClWHs8pVM:http://www.tricoloresurpl(...)_.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Chasse, ook bij Combat liepen ze daarmee...![]()
[ afbeelding ]
ok sergeant danquote:Op vrijdag 31 december 2010 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen beter vragen wat doe je goed, dan zijn we sneller klaar.
20 weken!!quote:
Nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Het zou toch leuk zijn als wij m.k. eens onderhanden mogen nemen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent nog te slecht om als slecht voorbeeld te dienen.
Bestaan ook niet meer, zaten in Assen 43 painfbat.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Die heb ik nooit vaak gezien, maar die zaten ook niet waar ik zat, volgens mij bestaan ze niet meer.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het zou toch leuk zijn als wij m.k. eens onderhanden mogen nemen.
Doet me denken aan dit filmpje;quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee.Ik dacht even dat hij het over de toren van de Chassékazerne had, maar het was dus de toren van Volkel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken Volkel wel, ligt ergens bij Cuijk om de hoekAls ik naar Nijmegen rijd kom ik daar redelijk langs.
Misschien dat we het er beter over kunnen hebben wat wel bestaat. Nou, de 14 Afdva bestaat weer sinds een jaar of 10, die lagen ook jaren te slapen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bestaan ook niet meer, zaten in Assen 43 painfbat.
44 (JWF) en 45 (Oranje Gelderland) painfbat zijn ook weer uit de mottenballen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:28 schreef Clan het volgende:
[..]
Misschien dat we het er beter over kunnen hebben wat wel bestaat. Nou, de 14 Afdva bestaat weer sinds een jaar of 10, die lagen ook jaren te slapen.
We zijn trots op je jongen! Maar geen straf verlichting.quote:
quote:
yes 20 weken gratis wachtlopenquote:Op vrijdag 31 december 2010 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die 20 weken blijven staan. Het is hier geen koud of warm spelletje.
Klopt ja, bij de heroprichting van Oranje Gelderland heb ik bij mogen zijn neef,( of hoe je iemand die de vriend van is noemt ) Was als Wachtmeester ( Cavalerie/LMB) betrokken erbij.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
44 (JWF) en 45 (Oranje Gelderland) painfbat zijn ook weer uit de mottenballen.
Sergeant majoor is in principe gewoon Majoor als aanspreektitel, een Majoor noemden wij Groot majoor.quote:
Truste!quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:37 schreef Cobra4 het volgende:
Dames en heren van de SC.
Ik ga snurken.
Ik wens jullie allen een voorspoedig 2011.
Een goede nachtrust toegewenst, en wat vuurwerp voor jou;quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:37 schreef Cobra4 het volgende:
Dames en heren van de SC.
Ik ga snurken.
Ik wens jullie allen een voorspoedig 2011.
Is niet meer bij ons, wordt volgens mij bij de vloot nog wel zo gehanteerd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Sergeant majoor is in principe gewoon Majoor als aanspreektitel, een Majoor noemden wij Groot majoor.
Maar dat is, zoals ik dat leerde.
Ik heb een keer een MLRS 12 pijpen zien verschieten, ook behoorlijk indrukwekkend.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Een goede nachtrust toegewenst, en wat vuurwerp voor jou;
Het betere spul
Is het ook nooit gedaan met de M110?quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:44 schreef Clan het volgende:
Dit vind ik pas indrukwekkend, ik geloof maar één keer uitgevoerd met een houwitzer;
Zover ik weet niet, ze hadden de M110 wel daarvoor uitgerust, maar ze hebben er nooit iets nucleairs mee afgeschoten, de Amerikanen hebben, zover ik weet maar één keer, om uit te testen of het kon, zo'n projectiel afgeschoten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is het ook nooit gedaan met de M110?
K, je zou denken dat het wel "getest" was.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Zover ik weet niet, ze hadden de M110 wel daarvoor uitgerust, maar ze hebben er nooit iets nucleairs mee afgeschoten, de Amerikanen hebben, zover ik weet maar één keer, om uit te testen of het kon, zo'n projectiel afgeschoten.
De M110 zou in Duitsland, en met name vanaf de lünerburgerheide ( Ten zuiden van Hamburg ) die nucleaire projectielen in geval van Russische aanval moeten afschieten.
Werken met hetzelfde principe, eerst peilen met 1 kanon, en als die redelijk raak is, pompen met de hele batterij, en dan zie je soms zo'n schip helemaal scheef hangen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
K, je zou denken dat het wel "getest" was.
Maar ook de USA vloot had dikke boemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |