En dat PvdA niet in het kabinet zit natuurlijk. Voor VVD is dat al een overwinning op zich.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sommige PVV-stemmers? Ik heb nog geen enkele PVV stemmer gezien of gesproken die daadwerkelijk de problemen inziet. Ook niet op FOK.
Ik had meer mijn hoop in VVD, maar de VVD fokkers hier zijn al lang blij dat ze met 130 over de snelweg mogen scheuren zonder ook maar het kabinet te bekritiseren. Ik had de hoop dat de VVD de sociale zekerheid zou aanpakken maar ze waren bang voor Wilders.
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Ik heb nog hoop dat de VVDers nou ook weer niet zo triest zijnquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
En dat PvdA niet in het kabinet zit natuurlijk. Voor VVD is dat al een overwinning op zich.
Vind ik allemaal erg leuk, maar zoals ik al zei: de D'66 heeft niet echt veel specifieke D'66 punten laten doorvoeren. Inderdaad, arbortus, homohuwelijk. Echter zijn dit ook punten waar de VVD en de PvdA positief tegen aankijken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Sinds de laatste verkiezingen zijn dit dingen die D66 zonder regeringsdeelname bereikt heeft
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)met?ctx=vghpm7u9vdea
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)_in?ctx=vhopg90lkduz
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)kduz&start_nieuws=18
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)kduz&start_nieuws=18
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)kduz&start_nieuws=30
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)kduz&start_nieuws=36
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)kduz&start_nieuws=54
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)kduz&start_nieuws=66
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)kduz&start_nieuws=90
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)duz&start_nieuws=102
Ik help het je hopen. Wat ik echter van de campagnetijd tot en met dit moment heb gezien stemt me niet erg hoopvol.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Ik heb nog hoop dat de VVDers nou ook weer niet zo triest zijn
Waar maak jij je druk om? Denk aan je bloeddruk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vind ik allemaal erg leuk, maar zoals ik al zei: de D'66 heeft niet echt veel specifieke D'66 punten laten doorvoeren. Inderdaad, arbortus, homohuwelijk. Echter zijn dit ook punten waar de VVD en de PvdA positief tegen aankijken.
Iets meer directe democratie bijvoorbeeld, iets wat de VVD en de PvdA verafschuwen, is er nooit doorheen gekomen. Daarom beschouw ik de D'66 meer als een stempelmachine van dingen die de VVD en de PvdA leuk vinden en waar de D'66 het ook wel mee eens kan zijn. Dat maakt de D'66 geen serieuze partij.
Kurz und gut: De D'66 heeft er niet echt voor grote stelselwijzigingen gezorgd in de laatste 44 jaar.
De vraag is of er ooit een regering met zowel PvdA als VVD zou zijn gekomen zonder D66 ertussen als bindmiddel. Grote kans dat PvdA, dan wel de VVD voor de verandering weer eens met het CDA in zee hadden moeten gaan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:51 schreef Holograph het volgende:
Deze waren er ook gekomen zonder de D'66, aangezien de PvdA en de VVD hier ook positief tegenover staan.
Het probleem is dat zowel jij als ik niet op de hoogte zijn wat standaard is in Nederland en wat de precieze afspraken zijn tussen de gemeente en de burgemeester.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:30 schreef tntkiller het volgende: iig weten ze nu goed hoe ze hun zakken kunnen vullen...
Dit.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:13 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, daar weet Wilders alles van.
"Het hoofddoekjesverbod is een breekpunt"
"Het hoofddoekjesverbod is geen breekpunt"
"Het hoofddoekjesverbod is nooit een breekpunt geweest"
En onderstaande in een tijdsbestek van een uurtje of 12:
"De AOW-leeftijd is een breekpunt"
"Nu intrekken van het AOW-breekpunt zou kiezersbedrog zijn"
"De AOW-leeftijd is geen breekpunt meer"
"Van kiezersbedrog is geen sprake"
Maar ja, je moet toch wat als je op het pluche wil zitten.
Fijn, dank je. Ik zat net geestelijk een hele rant voor te bereiden in de trant van "in hoeverre is eigen standpunten bereiken een deugd in een democratie, het gaat om consensus, en in de politiek toch vooral ook om de idealen en D66 is jaren consistent, etc" maar daar hoef ik nu geen mooi verhaal meer van te maken.quote:Op woensdag 29 december 2010 02:22 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, wat heeft een andere partij bereikt? We leven nog altijd in een parlementaire democratie waarin alles in een consensuspolitiek geboetseerd wordt: door samen wetsvoorstellen door te voeren bereik je gezamenlijk wat.
Daarnaast is er geen enkele partij in Nederland die een modern liberaal en progressief geluid laat horen op D66 na. Daar zit 'm de kracht.
Natuurlijk. D66 heeft immers geen absolute meerderheid dus is de partij afhankelijk van de steun van anderen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vind ik allemaal erg leuk, maar zoals ik al zei: de D'66 heeft niet echt veel specifieke D'66 punten laten doorvoeren. Inderdaad, arbortus, homohuwelijk. Echter zijn dit ook punten waar de VVD en de PvdA positief tegen aankijken.
Waarom hebben de PvdA en de VVD die dingen die bereikt zijn dan niet voorgesteld? Zijn hadden die macht al veel langer. Dus komen deze plannen gewoon uit de koker van D66. En als andere partijen het er niet mee eens waren geweest waren ze wel afgeschoten geweest. Maar D66 was vaak de eerste die het in zijn programma zette.quote:Iets meer directe democratie bijvoorbeeld, iets wat de VVD en de PvdA verafschuwen, is er nooit doorheen gekomen. Daarom beschouw ik de D'66 meer als een stempelmachine van dingen die de VVD en de PvdA leuk vinden en waar de D'66 het ook wel mee eens kan zijn. Dat maakt de D'66 geen serieuze partij.
Kurz und gut: De D'66 heeft er niet echt voor grote stelselwijzigingen gezorgd in de laatste 44 jaar.
Dat is psychologisch onmogelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:57 schreef Dlocks het volgende:
Hoe kan je je schamen voor een partij als je achter de opvattingen van die partij staat?
gast, neequote:Op dinsdag 28 december 2010 11:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar op die punten bereiken ze dus bijna niks. Er zullen vast wel wat kleine stelselwijzigingen geweest zijn dankzij de D'66, maar geen wijzigingen waar je van kunt zeggen dat die echt dankzij de D'66 zijn gekomen.
Het enige wat ze hadden kunnen bereiken was de gekozen burgemeester, maar dat werd afgeketst door Hans Wiegel in de EK en daar nam de D'66 genoegen mee.
Ik vind dat we te ver doorgeschiten zijn in individualisering en de alles moet kunnen vrijheid-blijheid mentaliteit. Daar zie ik D66 samen met Groenlinks en VVD als de belangrijkste drijvende krachten achter.quote:
Gelukkig hebben we met rechtse partijen als het CDA en VVD een stel realistische mensen in huis (wietpas, paddoverbod, coffeeshops sluiten, studieboetes, etc.).quote:Op donderdag 30 december 2010 06:26 schreef voice-over het volgende:
d66 heeft bereikt dat zij van een liberale partij is verworden tot een meeheuler met de linkse partijen. Samen met de marxisten van de SP etaleren zij hun wereldvreemde politieke opvattingen.
Je liegt zoals gewoonlijk weerquote:Op donderdag 30 december 2010 06:26 schreef voice-over het volgende:
d66 heeft bereikt dat zij van een liberale partij is verworden tot een meeheuler met de linkse partijen. Samen met de marxisten van de SP etaleren zij hun wereldvreemde politieke opvattingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 december 2010 20:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je liegt zoals gewoonlijk weer
Welke partij stelde voor om verzorgingstehuizen door de verzorgers te laten runnen ipv managers?
AntwoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een leuk filmpje van Martin Bosma kan uiteraard ook niet ontbreken.![]()
onvervalst PVDA geluidquote:Op donderdag 30 december 2010 20:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een leuk filmpje van Martin Bosma kan uiteraard ook niet ontbreken.
Een godwin uit jouw mond is hypocrietquote:Op donderdag 30 december 2010 20:43 schreef Sachertorte het volgende:
Dhimmi66 doet manmoedig pogingen om de lessen die in WOII zijn geleerd ten grave te dragen. Gelukkig keert het tij.
Help we worden gedemoniseerd!quote:Op donderdag 30 december 2010 20:43 schreef Sachertorte het volgende:
Dhimmi66 doet manmoedig pogingen om de lessen die in WOII zijn geleerd ten grave te dragen. Gelukkig keert het tij.
Waarom naar een plaatje ervan linken? (Die ontzettend klein en nauwelijks leesbaar isquote:Op donderdag 30 december 2010 20:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
onvervalst PVDA geluid
[ afbeelding ]
Ja, hun deelname aan Paarse kabinetten leidde tot de opkomst van Pim Fortuyn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:43 schreef Holograph het volgende:.....
Kortom, heeft de D'66 eigenlijk wel iets nuttigs bereikt in haar 44-jarige bestaan?
Ik zou als ik jou was ook alle weerleggende posts negeren en je eigen domme, conservatieve stemmetje blijven volgen in je hoofd.quote:Op zondag 2 januari 2011 03:54 schreef voice-over het volgende:
d66 heeft na 45 jaar bereikt dat hun belang niet meer synchroon loopt met het belang van Nederland en de Nederlanders.
Of dat reden is voor een feestje ..... ?
Als ik jou was, zou ik gewoon blijven geloven in de d66-waan vertolkt door buikspreekpop Pechtold.quote:Op zondag 2 januari 2011 05:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was ook alle weerleggende posts negeren en je eigen domme, conservatieve stemmetje blijven volgen in je hoofd.
Als ik jou was, zou ik op de rug van een magische draak springen en alle orks uit Gawalhaid verjagen zodat er vele jaren van vrede, welvaart en moderne dans kunnen volgen.quote:Op zondag 2 januari 2011 05:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik gewoon blijven geloven in de d66-waan vertolkt door buikspreekpop Pechtold.
Goed onderbouwt, zonder enige bewijslast zou dit zeker een troll geweest zijnquote:Op zondag 2 januari 2011 03:54 schreef voice-over het volgende:
d66 heeft na 45 jaar bereikt dat hun belang niet meer synchroon loopt met het belang van Nederland en de Nederlanders.
Of dat reden is voor een feestje ..... ?
Van die Bosma krijg ik huilbuien, dat krijgt geld voor zijn aanwezigheid net als Dion Graus en de rest van de fractie.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
onvervalst PVDA geluid
[ afbeelding ]
En nu eentje van een kamerlid van de PvdA, of beter nog: eentje van D66.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
onvervalst PVDA geluid
[ afbeelding ]
Blijkbaar onderschat je zaken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:03 schreef voice-over het volgende:
[..]
De PVV is gewoon veel belangrijker dan d66. Die enge Pechtold mag dan nog zo'n grote bek hebben en Wilders de maat nemen maar zijn eigen kutpartijtje met 10 zeteltjes in de 2e kamer is geen serieuze factor van betekenis in politiek Nederland.
Tja, d66 bestaat dan ook 45 jaar en de PVV 4,5 jaar.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:21 schreef JoaC het volgende:
[..]
Blijkbaar onderschat je zaken.
De hoeveelheid succesvolle initiatieven vanuit D66 zullen hoger uitvallen dan die van de PVV, puur door de kwaliteit en positie van D66
Laat al die zinnige voorstellen maar eens zien dan.quote:Op maandag 3 januari 2011 08:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tja, d66 bestaat dan ook 45 jaar en de PVV 4,5 jaar.
Maar in die korte tijd heeft de PVV meer zinnige voorstellen gedaan dan d66. Het aanpakken van Marokkaans straattuig is voor de gewone Nederlander relevanter en waardevoller dan een gekozen burgemeester.
Waarom stemmen er dan mensen op die geen lid zijn? Of zijn die geen onderdeel van het Nederlandse volk?quote:d66 is een marginaal clubje van babyboom-regenten die volkomen los staan van de behoeften van het Nederlandse volk.
Dat zegt meer over de 'gewone Nederlander' dan over de D66.quote:Op maandag 3 januari 2011 08:11 schreef voice-over het volgende:
Maar in die korte tijd heeft de PVV meer zinnige voorstellen gedaan dan d66. Het aanpakken van Marokkaans straattuig is voor de gewone Nederlander relevanter en waardevoller dan een gekozen burgemeester.
Het Nederlandse volk wat geen flauw benul heeft van (het gebrek aan) mogelijkheden en maar afgaat op de onderbuik. Way to go inderdaad.quote:d66 is een marginaal clubje van babyboom-regenten die volkomen los staan van de behoeften van het Nederlandse volk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |