Deze waren er ook gekomen zonder de D'66, aangezien de PvdA en de VVD hier ook positief tegenover staan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Homohuwelijk, euthanasie, abortus, verruiming van winkeltijden, donorregistratie... je kan ook gewoon op de Wikipedia pagina van D66 kijken, dan zie je vanzelf waar de partij zich mee bezig heeft gehouden.
Het is geen groot mysterie, en als je niet zo'n luie zak was had je het allang geweten.
Het veranderen van de betekenis van een duizenden jaren oude cerenomie nou dan heb je wat bereiktquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Homohuwelijk, euthanasie, abortus, verruiming van winkeltijden, donorregistratie... je kan ook gewoon op de Wikipedia pagina van D66 kijken, dan zie je vanzelf waar de partij zich mee bezig heeft gehouden.
Het is geen groot mysterie, en als je niet zo'n luie zak was had je het allang geweten.
dat denk ik niet in alle gevallen aangezien soms politiek stellingname en principes (VVD tegen PvdA en andersom) belangrijker zijn dan de juiste beslissing nemen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Deze waren er ook gekomen zonder de D'66, aangezien de PvdA en de VVD hier ook positief tegenover staan.
Als je zo gaat redeneren dan is er geen enkele partij die iets (nuttigs) bereikt heeft aangezien geen enkele partij meer dan 50% van de zetels heeft gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Deze waren er ook gekomen zonder de D'66, aangezien de PvdA en de VVD hier ook positief tegenover staan.
CU'er zekerquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:52 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Het veranderen van de betekenis van een duizenden jaren oude cerenomie nou dan heb je wat bereikt![]()
Abortus zou alleen gevallen van verkrachting,incest en zware handicaps mogelijk moeten zijn maar dankzij d66 kan nu zonder reden abortus gepleegd worden.
Verruiming van winkeltijden was er zonder hun ook wel gekomen.
Donor registratie is het enige positieve wat ik kan vinden.
Ik had het over het nut van een partij. Ik bedoel, een PvdA 2.0 is niet nodig lijkt me.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren dan is er geen enkele partij die iets (nuttigs) bereikt heeft aangezien geen enkele partij meer dan 50% van de zetels heeft gehad.
Subsidies naar niet rendabele projecten zijn niet liberaal.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:56 schreef WeirdMicky het volgende:
D66 is veel liberaler dan de PvdA en richt zich meer op vrije keuze, privacywetgeving, meer geld voor onderwijs, liberalisering van markten en groene energie.
Maar op die punten bereiken ze dus bijna niks. Er zullen vast wel wat kleine stelselwijzigingen geweest zijn dankzij de D'66, maar geen wijzigingen waar je van kunt zeggen dat die echt dankzij de D'66 zijn gekomen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:56 schreef WeirdMicky het volgende:
D66 is veel liberaler dan de PvdA en richt zich meer op vrije keuze, privacywetgeving, meer geld voor onderwijs, liberalisering van markten en groene energie.
Dan zou jouw vraag moeten zijn wat de verschillen tussen D66 en de PvdA zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik had het over het nut van een partij. Ik bedoel, een PvdA 2.0 is niet nodig lijkt me.
Daarom moet je bij een willekeurige partij ook niet alleen kijken naar wat ze bereikt hebben, maar vooral kijken naar wat ze willen bereiken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar op die punten bereiken ze dus bijna niks. Er zullen vast wel wat kleine stelselwijzigingen geweest zijn dankzij de D'66, maar geen wijzigingen waar je van kunt zeggen dat die echt dankzij de D'66 zijn gekomen.
Het enige wat ze hadden kunnen bereiken was de gekozen burgemeester, maar dat werd afgeketst door Hans Wiegel in de EK en daar nam de D'66 genoegen mee.
Klopt, dat doet afbreuk aan de rechterlijke macht.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:03 schreef kontknager het volgende:
Dat ze een groot deel van de rechterlijke macht als aanhang hebben?
Gelukkig bepalen we niet wat een partij heeft bereikt aan de hand van wat jij positief vind.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:52 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Het veranderen van de betekenis van een duizenden jaren oude cerenomie nou dan heb je wat bereikt![]()
Abortus zou alleen gevallen van verkrachting,incest en zware handicaps mogelijk moeten zijn maar dankzij d66 kan nu zonder reden abortus gepleegd worden.
Verruiming van winkeltijden was er zonder hun ook wel gekomen.
Donor registratie is het enige positieve wat ik kan vinden.
D66 is een PvdA 2.0? Het moet niet veel gekker worden hier.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik had het over het nut van een partij. Ik bedoel, een PvdA 2.0 is niet nodig lijkt me.
De PvdA 2.0 vergelijking is slecht geformuleerd. Alle punten waar de D'66 iets op heeft bereikt stonden ook in het PvdA-verkiezingsprogramma. Er zijn geen D'66 specifieke punten doorgevoerd. Dat bedoelde ik eigenlijk.quote:D66 is een PvdA 2.0? Het moet niet veel gekker worden hier.
Of subsidies rendabel zijn is aan ongeschikt belang lijkt mij. Of subsidies überhaupt liberaal zijn kan je over discussiëren. Wellicht als de subsidies individuen beter in staat stellen om overwogen keuzes te maken?quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:58 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Subsidies naar niet rendabele projecten zijn niet liberaal.
Aangezien ik hier geen foto,s van een abortus mag posten zal abortus toch niet als positief gezien.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:04 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Gelukkig bepalen we niet wat een partij heeft bereikt aan de hand van wat jij positief vind.
Het is een PvdA voor mensen die zich verheven voelen boven de PvdA stemmers.quote:[..]
D66 is een PvdA 2.0? Het moet niet veel gekker worden hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |