Serieus, dat is wel traag. Hoewel er wel veel boodschapenwagentjes op nederlandse wegen rijden die niet vooruit te branden zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 11:49 schreef thumbnail het volgende:
Dat is best snel.
Gemiddeld is het 12 seconden.
dankjequote:Op maandag 27 december 2010 11:49 schreef thumbnail het volgende:
Dat is best snel.
Gemiddeld is het 12 seconden.
kun je het uitleggen / onderbouwen met een bron?quote:Op maandag 27 december 2010 11:50 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Serieus, dat is wel traag. Hoewel er wel veel boodschapenwagentjes op nederlandse wegen rijden die niet vooruit te branden zijn.
Iedere nieuwe middenklasser moet tegenwoordig toch wel 9 seconden halen om nog een beetje van een krachtig blok te kunnen spreken.quote:Op maandag 27 december 2010 11:51 schreef Olle. het volgende:
[..]
kun je het uitleggen / onderbouwen met een bron?
wat is dan wel gemiddeld volgens jou?
het betreft hier een 207 uit 2007 met als motor de 1.6 HDIquote:Op maandag 27 december 2010 11:56 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Iedere nieuwe middenklasser moet tegenwoordig toch wel 9 seconden halen om nog een beetje van een krachtig blok te kunnen spreken.
10 seconden is gewoon netjes.quote:Op maandag 27 december 2010 12:00 schreef Olle. het volgende:
[..]
het betreft hier een 207 uit 2007 met als motor de 1.6 HDI
ja dat is uiteraard netzo als het opgegeven diesel (in dit geval) verbruikquote:Op maandag 27 december 2010 12:02 schreef BertV het volgende:
[..]
10 seconden is gewoon netjes.
(Al is het een fabrieksopgave die nog wel 's omlaag gelogen is)
ik ben geen cijfertjes freak. Ik vroeg het mij gewoon af..quote:Op maandag 27 december 2010 12:46 schreef Ivo1985 het volgende:
anders ga je ff een proefrit maken en probeer je zelf even uit of dit snel genoeg voor je is.
Cijfertjes-freaks.... Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er om dat jij die auto prettig vindt rijden en de totale kosten binnen je budget passen.
Bron?quote:Op maandag 27 december 2010 11:49 schreef thumbnail het volgende:
Dat is best snel.
Gemiddeld is het 12 seconden.
dat is een goed punt!quote:Op maandag 27 december 2010 13:43 schreef Hyperdude het volgende:
Vroeger was dat redelijk snel.
Net als een auto die 100 mijl (ong. 160 km/u) per uur haalde.![]()
Overigens heb je praktisch gezien, bv. qua invoegen en inhalen, meer aan kennis mbt. 80 naar 120 tijden.
Of 0 naar 100 naar 0 tijden.
Dat is wel zo, maar als je over een 207 diesel spreekt heb je het ook niet over een echt snelle auto. Voor zo'n kleine middenklasser is 10 sec toch best aardig en kun je prima meekomen. Anders gezegd, het gros van de auto's in die klasse is een stuk langzamer dus in die zin is de auto van TS toch best pittig voor z'n soort.quote:Op maandag 27 december 2010 13:50 schreef DS4 het volgende:
Ik vind het dus niet snel, sterker nog: ik zou het langzaam durven noemen. Ooit was er een tijd dat 9 sec. naar de 100 echt als snel werd ervaren, maar dat is al lang geleden. Het zit ongetwijfeld nog in de groep gemiddeld... je kan er natuurlijk prima in meekomen met het verkeer, maar als je een snelle auto zoekt dan is 10 seconden 0-100 niet de tijd die je zoekt.
maar die dikke volvo 740 haalt het aantal seconden ook?quote:
en wat voor motor heb je?quote:Op maandag 27 december 2010 14:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik Mijn witte BMW doe er 7 of 8 sec over denk ik..
Ik gok dit:quote:Op maandag 27 december 2010 15:05 schreef Olle. het volgende:
[..]
en wat voor motor heb je?![]()
en het gewicht van je auto?
Geen idee, boeiend... Ik zit comfortabel en kom overalquote:Op maandag 27 december 2010 14:53 schreef Olle. het volgende:
[..]
maar die dikke volvo 740 haalt het aantal seconden ook?![]()
Waarom zoek je zo verquote:Op maandag 27 december 2010 15:07 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Ik gok dit:
http://www.speurders.nl/o(...)jna-af-74835038.html
Topic ken ik al maar kwam via google toevallig bij speurders uit.quote:Op maandag 27 december 2010 15:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom zoek je zo ver
Turqs Project: BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2
Origineel een 1.8je met 115PK, die er 2 weken over deed.quote:Op maandag 27 december 2010 15:05 schreef Olle. het volgende:
[..]
en wat voor motor heb je?![]()
en het gewicht van je auto?
Waar zocht je op dan..?quote:Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Topic ken ik al maar kwam via google toevallig bij speurders uit.
dat is zekerquote:Op maandag 27 december 2010 15:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen idee, boeiend... Ik zit comfortabel en kom overal
ah een dikke verbouwing achter de rug dus.quote:Op maandag 27 december 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Origineel een 1.8je met 115PK, die er 2 weken over deed.
Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit..
Is wel leuk en aardig en van 0 tot 100 doe ik mss 7/8 sec.. maar in die 7/8 seconden heb ik ook 2/3 liter verspildwehehhe.. (grapje natuurlijk)
Als ik sportief wil rijden pak ik de fiets.quote:Op maandag 27 december 2010 15:27 schreef Olle. het volgende:
[..]
dat is zeker![]()
en het belangrijkste is ook dat je van A naar B gaat
alleen soms is het fijn om een beetje sportief te zijn
quote:Op maandag 27 december 2010 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik sportief wil rijden pak ik de fiets.
quote:Op maandag 27 december 2010 15:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik sportief wil rijden pak ik de fiets.
En nog ziet het er niet uit.quote:
WAHAHAHHHAHHHAHAAHAHAHAH 10 dagen bedoel jequote:Op maandag 27 december 2010 18:24 schreef Fer het volgende:
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht.
Hoezo denk je dat alleen maar? Is je auto niet door de RDW herkeurd dan?quote:Op maandag 27 december 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Origineel een 1.8je met 115PK, die er 2 weken over deed.
Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit..
Is wel leuk en aardig en van 0 tot 100 doe ik mss 7/8 sec.. maar in die 7/8 seconden heb ik ook 2/3 liter verspildwehehhe.. (grapje natuurlijk)
Fabrieksopgave is 15,2.quote:Op maandag 27 december 2010 18:24 schreef Fer het volgende:
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op maandag 27 december 2010 18:24 schreef Fer het volgende:
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht.
Er is een 160 en 122pk versie zie ik op autoweek.nl.quote:
Post het filmpje maar hierquote:Op maandag 27 december 2010 18:38 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
Er is een 160 en 122pk versie zie ik op autoweek.nl.
Los daarvan moet je die waardes met een korrel zout nemen.
In de praktijk zal je de waarde vaak niet halen.
Aan de andere kant.
Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is.![]()
die dingen trekken voor zo'n boodschappenautootje idd behoorlijk van de plek.quote:
Niet de 1.4 toch? Ik zat bij het 1999-2006-model te kijken.quote:Op maandag 27 december 2010 18:38 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
Er is een 160 en 122pk versie zie ik op autoweek.nl.
Los daarvan moet je die waardes met een korrel zout nemen.
In de praktijk zal je de waarde vaak niet halen.
Aan de andere kant.
Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is.![]()
Vanaf stilstand idd best wel, de fut is er natuurlijk snel uit.quote:Op maandag 27 december 2010 18:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
die dingen trekken voor zo'n boodschappenautootje idd behoorlijk van de plek.
1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-DSGquote:Op maandag 27 december 2010 18:48 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Niet de 1.4 toch? Ik zat bij het 1999-2006-model te kijken.
De 1.4 TSI met 160pk haalt 10 sec makkelijk.quote:Op maandag 27 december 2010 18:48 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Niet de 1.4 toch? Ik zat bij het 1999-2006-model te kijken.
Ik vind het nog wel meevallen zo bij 100 km/u optrekken.. moet je wel ff terug gaan naar z'n 4e versnelling.quote:Op maandag 27 december 2010 18:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Vanaf stilstand idd best wel, de fut is er natuurlijk snel uit.
Maar ontopic.
Ik niet. Tot 100 km/u op de snelheidsmeter misschien wel.quote:Op maandag 27 december 2010 18:38 schreef BertV het volgende:
Aan de andere kant.
Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is.![]()
Je hebt gelijk, het nieuwe type wel. Ik keek bij het vorige model, met 75pk.quote:Op maandag 27 december 2010 18:50 schreef mstx het volgende:
[..]
1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-DSG
Motortype 4-cilinder benzinemotor
Cilinderinhoud liter/cm3 1,4/1.390
Max. vermogen, kW (pk)/ t/min 90 (122)/5.500
Max. koppel, Nm bij, t/min 200/1.500
Topsnelheid, km/h 201
Acceleratie, 0-80/0-100 km/h 6,8/9,9
Thanks voor je info!quote:Op maandag 27 december 2010 18:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat alleen maar? Is je auto niet door de RDW herkeurd dan?
In dat geval hoop ik voor je dat je nooit een flink ongeluk krijgt, want als je verzekeringsmaatschappij hier achter komt heb je een heel groot probleem. Zeker als er gewonden en/of blijvend letsel bij komt kijken. De verzekeringsmaatschappij zal namelijk de dekking intrekken omdat de gegevens die bij hen bekend zijn (op basis van het kenteken wat jij hebt opgegeven en op je polis staat) niet in overeenstemming zijn met het werkelijke voertuig.
Als je netjes hebt laten herkeuren, staat gelijk het juiste gewicht ook weer op het kenteken. Net als het aantal cilinders en het vermogen.
Keuring stelt tegenwoordig weinig voor, mits alles goed is uitgevoerd. Kosten zijn slechts ¤53,-.
quote:Op maandag 27 december 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
...Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Dat is een hoop mannen in 3,2 seconden...quote:
quote:Op maandag 27 december 2010 20:59 schreef Isdatzo het volgende:
Pfff, trage dingen hier. In 10 sec zit ik dik over de 200 [ afbeelding ]. 0-200 is iets van 8 sec, 0-100 onder de 3.
Ok, we doen een wedstrijdje; van 0 - 200 in zo rap mogelijk, en degene die dan het eerst een shaggie heeft gedraaid wint een bak koffie bij de volgende pompSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Tegen een beetje sportbak maak je op de wat langere afstand geen schijn van kans; die topsnelheid van 320 hou je niet lang vol volgens mij; nog nooit gedaan op een brommer, (ik vond 240 wel gek zat op 2 wielenquote:Op maandag 27 december 2010 21:33 schreef Isdatzo het volgende:
Da's niet eerlijk, ik ben het eerst toe aan de volgende pomp. Beetje Goed doorgassen en ik moet 'm na 90km weer volgooien
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Lang volhouden hoeft niet.. en daar is ook niks aan. Krijg je zo'n stijve nek vanquote:Op maandag 27 december 2010 21:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tegen een beetje sportbak maak je op de wat langere afstand geen schijn van kans; die topsnelheid van 320 hou je niet lang vol volgens mij; nog nooit gedaan op een brommer, (ik vond 240 wel gek zat op 2 wielen), maar ik kan me een beetje voorstellen hoe dat is; in een auto die dat kan is dat een makkie iig vergeleken met een motorfiets
![]()
quote:Vrees het ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Huilen dan.
Ook in een auto is het niet zo prettig. Echt te snel ten opzichte van overig verkeer.quote:Op maandag 27 december 2010 21:39 schreef Sounddragon het volgende:
die topsnelheid van 320 hou je niet lang vol volgens mij; nog nooit gedaan op een brommer,
Idd; het hardste wat ik zelf heb gereden was 290 (teller) in de AMG, 250+ is alleen veilig te doen met 2 lege banen ter beschikking; zonder lege baan ertussen is dat bloedlink idd. het stomme is dat je 220 - 240 wel doet op 2 baans autobahn, en dat is eigenlijk net zo link, dan blijf je ook nergens als er eentje de linkerbaan opkomt..quote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook in een auto is het niet zo prettig. Echt te snel ten opzichte van overig verkeer.
Bullshit, de laatste keer reed ik op de terugweg vanaf de Ring 260 op een 3 baans stuk autobahn helemaal links waar er een invoegstrook was, en één of andere lamkloot in een slk voegt in en ramt hem ondanks nette knippertjes met grootlicht zo voor mijn smoel met 130quote:Op maandag 27 december 2010 21:56 schreef Isdatzo het volgende:
220-240 in Duitsland is wel goed te doen als het rustig is. Men houdt er ook wel rekening mee daar. 't Zijn vooral de stomme hollanders die daar gevaarlijk zijn en vlak voor je neus ineens met 90 een vrachtwagen besluiten in te halen.
Mja, incidenten houd je altijd. Mijn ervaring is dat je wanneer het een beetje rustig is flink door kan rijden en dat men daar wel degelijk rekening mee houdt.quote:Op maandag 27 december 2010 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bullshit, de laatste keer reed ik op de terugweg vanaf de Ring 260 op een 3 baans stuk autobahn helemaal links waar er een invoegstrook was, en één of andere lamkloot in een slk voegt in en ramt hem ondanks nette knippertjes met grootlicht zo voor mijn smoel met 130Die mofjes zijn zelf ook verre van heilig ..
Op zich gaat het ook wel goed, ik moet alleen altijd wennen aan dat seinen met je grootlicht, dat ben je niet gewend en voelt steeds weer een beetje 'aso', maar als je dat spelletje een beetje door hebt, gaat het best goed .. helaas kan die enkeling wel een megacrash veroorzaken, en daar moet je zoals DS4 zegt, altijd rekening mee blijven houdenquote:Op maandag 27 december 2010 22:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mja, incidenten houd je altijd. Mijn ervaring is dat je wanneer het een beetje rustig is flink door kan rijden en dat men daar wel degelijk rekening mee houdt.
Wat valt er te lachen? Standaard hebben ze 192PK, de mijne is gechipt, aangepaste uitlaat (freeflow-cat/middendemper delete) en vanaf 2 spruitstukken 2 rechte buizen naar dubbel pijps originele 325i einddemper, en een openluchtfilter met CAI..quote:Op maandag 27 december 2010 20:09 schreef Spamblik het volgende:
[..]
![]()
Maar ontopic, 10 sec is echt wel redelijk.
Mini Estate, bouwjaar 1981. Hij had origineel een 1000cc blokje met volgens fabrieksopgave een geweldige 41PK. 0-100 in iets van 19 seconden.quote:Op maandag 27 december 2010 20:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Thanks voor je info!
Wat voor auto rij jij en hoeveel sec doet die er over van 0 tot 100?
Als de remmen en het onderstel dat extra vermogen en gewicht aankunnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Als jouw blok netjes gemonteerd zit zoals bij een originele 6-cilinder BMW en verder je auto in orde is, is de keuring een fluitje van een cent.
dat is goed snel als ik de gemiddelde reactie hier mag gelovenquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:25 schreef blup het volgende:
0-100 7.9.. en dat voor een auto uit 91. (Clio 16v)
hmm 10 sec is volgens mij aardig gemiddeld, dus die ouwe bak van jou is snelquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:46 schreef vosss het volgende:
10 seconden is traag. Mijn ouwe bak is een stuk sneller dan dat en die wil ik al niet bepaald snel noemen
Extra vermogen maakt voor de remmen NIETS uit. Of je auto nu 1 pk heeft of 1000 pk, je moet gewoon aan de vereiste remvertraging van 5,2m/s² kunnen voldoen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:40 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als de remmen en het onderstel dat extra vermogen en gewicht aankunnen natuurlijk.
En dat vraag ik me af.
Er is nog een verschil tussen APK technisch en of een auto veilig zat is. Bij heel veel vermogen en daar gebruik van maken zul je je remmen vaker en harder moeten aanspreken. Toch lullig als je last van fading krijgt en daardoor de bocht uit vliegt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Extra vermogen maakt voor de remmen NIETS uit. Of je auto nu 1 pk heeft of 1000 pk, je moet gewoon aan de vereiste remvertraging van 5,2m/s² kunnen voldoen.
Zie het bericht va DS4.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Extra vermogen maakt voor de remmen NIETS uit. Of je auto nu 1 pk heeft of 1000 pk, je moet gewoon aan de vereiste remvertraging van 5,2m/s² kunnen voldoen.
Het lijkt mij stug dat ze een auto met minder vermogen met dezelfde (dure) onderdelen uitrusten als een auto met meer gewicht/vermogen als dat niet nodig is.quote:Gewicht moet het onderstel inderdaad aankunnen kwa stijfheid. Maar wat ik van Turqazz begrijp heeft hij een blok in zijn auto gehangen, die wel voor dat type auto is geleverd. 99% kans dat de 318 hetzelfde onderstel heeft als de 325. Enige wat wezenlijk verschil zal maken als het gewicht veel verschilt zijn de veren en schokbrekers. Maar als je een ander blok in je auto kan lepelen, is het vervangen van wat vering en demping ook een kleine moeite.
Kortom: zolang je het bij een blok houdt wat ook origineel voor jouw type auto geleverd is, zijn er weinig problemen. Als je alles maar netjes uitvoert.
Dat kan goedkoper zijn dan per type andere onderdelen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef thumbnail het volgende:
Het lijkt mij stug dat ze een auto met minder vermogen met dezelfde (dure) onderdelen uitrusten als een auto met meer gewicht/vermogen als dat niet nodig is.
Het zou kunnen maar het lijkt me niet logisch.
Ik weet niet hoe het bij BMW zit maar als ik bijvoorbeeld naar de Seat Ibiza (180pk) kijk dan heeft de Cupra veel zwaarder uitgevoerde remmen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:49 schreef DS4 het volgende:
Dat kan goedkoper zijn dan per type andere onderdelen.
Meestal zie je dat de mainstream versies allemaal gelijke onderdelen hebben (natuurlijk moet je de veren wel enigszins aanpassen aan motorgewicht als je wil dat de auto goed rijdt... dus het kan niet altijd) en de topversie meer bijzondere techniek.
Ik zal je ff uitleggen:quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Gewicht moet het onderstel inderdaad aankunnen kwa stijfheid. Maar wat ik van Turqazz begrijp heeft hij een blok in zijn auto gehangen, die wel voor dat type auto is geleverd. 99% kans dat de 318 hetzelfde onderstel heeft als de 325. Enige wat wezenlijk verschil zal maken als het gewicht veel verschilt zijn de veren en schokbrekers. Maar als je een ander blok in je auto kan lepelen, is het vervangen van wat vering en demping ook een kleine moeite.
Kortom: zolang je het bij een blok houdt wat ook origineel voor jouw type auto geleverd is, zijn er weinig problemen. Als je alles maar netjes uitvoert.
De Cupra hoort toch tot topversies?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:57 schreef thumbnail het volgende:
Ik weet niet hoe het bij BMW zit maar als ik bijvoorbeeld naar de Seat Ibiza (180pk) kijk dan heeft de Cupra veel zwaarder uitgevoerde remmen.
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..quote:
Het was een retorische vraag...quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..
De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc..
Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk..
Nee ik bedoelde de M3 en zijn 'broertjes' met elkaar vergelijken..quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was een retorische vraag...
En met de M3 zou ik hem toch niet willen vergelijken. Maar dat terzijde.
Mond...spoelen.....ga.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..
De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc..
Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt de gewone modellen (die het meest verkocht worden) en dan heb je topversies, zoals dat bij de BMW een M heet, bij Audi de S, enz.quote:
De RS, tegenwoordig. S is net zoiets geworden als GTI (helaas).quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt de gewone modellen (die het meest verkocht worden) en dan heb je topversies, zoals dat bij de BMW een M heet, bij Audi de S, enz.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
ja daar ga ik wel van uit!quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:32 schreef Zuivelkoe het volgende:
Is dit dan telkens bij maximale toeren schakelen?
Duitsers heerschen nou eenmaal.quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
In zaken verknallen idd.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Duitsers heerschen nou eenmaal.
BMW Motorrad.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Duitsers heerschen nou eenmaal.
quote:Op woensdag 29 december 2010 08:50 schreef BertV het volgende:
[..]
BMW Motorrad.
0-100 in 10 seconden in de hoogste versnelling.
Moet je de eerst 10 meter ernaast rennen...quote:
hmkee idd, met 6 versnellingen kon mijn (vorige dikke) Japanner wegrijden in 5.quote:
Ter compensatie voor hun mindere fysiek.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
In zaken verknallen idd.
Overigens dacht ik dat het een grote piemel topic was geworden, maar de Duitsers weten deze mooi hun kant op te draaien.
quote:Op woensdag 29 december 2010 08:56 schreef BertV het volgende:
[..]
hmkee idd, met 6 versnellingen kon mijn (vorige dikke) Japanner wegrijden in 5.
Op korte termijn mol je wel de koppeling.
Uit pure verveling heb ik wel 's een hele rit in de 4e gemaakt.
4e 3e loopt tot 200km/u. Aan de ene kant heb ik spijt van de verkoop, aan de andere kant ging het nergens over met mijn woon-werk rit via B-wegen.
De kosten voor woon-werk werden te hoog. 1:12, dure banden, verzekering, slijtage onderdelen.quote:Op woensdag 29 december 2010 09:10 schreef Olle. het volgende:
[..]het kan ook een "hobby" zijn, mooi stukje toeren met je auto
als je het leuk vind dan is het toch klaar? Ondanks dat je woon - werk rit over B wegen gaat?
mja als de kosten te hoog worden dan is het simpel inderdaadquote:Op woensdag 29 december 2010 09:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De kosten voor woon-werk werden te hoog. 1:12, dure banden, verzekering, slijtage onderdelen.
Ik dacht eerst de oplossing te hebben in een kleine motor erbij.
De beul bleef toen vooral in de schuur, bijna dubbele kosten door twee linkerhanden.
1 motor is wel zo overzichtelijk.
Deze motor doet 0-100 in 4 seconden en 210km/u. Ik merk dat ik verstandiger word met de jaren.
Wellicht ga ik voor een saaie toer-BMW in de toekomst.
Met het "nieuwe rijden" is een acc. van 0-100 in 20 sec. nog meer dan voldoende om met het verkeer mee te rijden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:58 schreef kale_oma het volgende:
tja wat is snel, vroegah was dit wel snel maar tegenwoordig is het voldoende om gewoon mee te komen met het verkeer.
Het punt van hyperdude vind ik inderdaad een betere. de tussenacceleratie word over het algemeen vaker gebruikt dan volgas optrekken.
De RS is een S.quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De RS, tegenwoordig. S is net zoiets geworden als GTI (helaas).
Deutschland über alles!quote:Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
Duitsers heerschen nou eenmaal.
is hier ook een overzicht van ? Dus van alle Turbo's / sport edities?quote:Op woensdag 29 december 2010 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
De RS is een S.
En een S3 is echt boven de Golf GTI gepositioneerd.
Slome!quote:Op woensdag 29 december 2010 04:11 schreef joeftw het volgende:
Lijkt my niet echt bepaald snel.Met m'n beamer doe ik het in 7 sec en dat is al slaapverwekkend.
volgens mij heeft ieder merk auto (dan uiteraard de dure ferrari's etc uitgesloten) langzame en snelle auto'squote:Op woensdag 29 december 2010 10:41 schreef fioooon het volgende:
BMW's zijn lang niet altijd zo snel. Zo is een BMW 518i touring niet vooruit te branden.
dat laatste is inderdaad waarquote:Op woensdag 29 december 2010 10:44 schreef tupolev141 het volgende:
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ...
Nu niet meer... de 518i is er niet meer want die is eruit gegaan omdat dit het toppunt van traagheid was. Rollators die optrek wedstrijdjes gewoon wisten te winnen. Daar wil BMW niet mee geassocieerd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:43 schreef Olle. het volgende:
[..]
volgens mij heeft ieder merk auto (dan uiteraard de dure ferrari's etc uitgesloten) langzame en snelle auto's
Maar dat is dan ook niet zo interessant.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:44 schreef tupolev141 het volgende:
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ...
Het is natuurlijk belangrijker.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een inhaalactie op een 80 km/u weg is het wel handig om wat vermogen beschikbaar te hebben.
mja het is moeilijk om van mijn auto statestieken te vinden op internet wat de tijd is dat de auto van 80 naar 120 moet rijden.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk belangrijker.
Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is.
quote:Op woensdag 29 december 2010 11:17 schreef Olle. het volgende:
[..]
Maar zoals je zelf ook al aangeeft zegt de snelheid van 0 tot 100 ook wel iets over het temp van 80 naar 120
Ja, maar met de knuisjes strak om het stuur en pook wachten bij het stoplicht niet natuurlijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef BertV het volgende:
Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is.
dat ding zal ook wel een iets andere prijsklasse hebben dan die van mijquote:Op woensdag 29 december 2010 11:35 schreef Hyperdude het volgende:
Vond nog een geinig tabelletje uit AMS 1983 van een stelletje (nu) klassiekers.
Redelijk rijtje acceleratie- en elasticiteitstijden. Echte Gert Hacktest!
[ afbeelding ]
Probeer het eens met zicht op een betonnen muur.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:31 schreef HenkXL het volgende:
doettie van mij ook en dat is echt teeeeering sloom
wat doet die van jou ook?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:31 schreef HenkXL het volgende:
doettie van mij ook en dat is echt teeeeering sloom
Daarom heb je ook meer aan 0-100-0 dan aan 0-100quote:Op woensdag 29 december 2010 22:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Probeer het eens met zicht op een betonnen muur.
Die betonnen muur is goed voor je 0-100-0 tijd!quote:Op donderdag 30 december 2010 08:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom heb je ook meer aan 0-100-0 dan aan 0-100
nou ja of door de nabestaandenquote:Op donderdag 30 december 2010 09:01 schreef BertV het volgende:
[..]
Die betonnen muur is goed voor je 0-100-0 tijd!
Wellicht lukt het om die tijd hier dan te posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |