hmkee idd, met 6 versnellingen kon mijn (vorige dikke) Japanner wegrijden in 5.quote:
Ter compensatie voor hun mindere fysiek.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
In zaken verknallen idd.
Overigens dacht ik dat het een grote piemel topic was geworden, maar de Duitsers weten deze mooi hun kant op te draaien.
quote:Op woensdag 29 december 2010 08:56 schreef BertV het volgende:
[..]
hmkee idd, met 6 versnellingen kon mijn (vorige dikke) Japanner wegrijden in 5.
Op korte termijn mol je wel de koppeling.
Uit pure verveling heb ik wel 's een hele rit in de 4e gemaakt.
4e 3e loopt tot 200km/u. Aan de ene kant heb ik spijt van de verkoop, aan de andere kant ging het nergens over met mijn woon-werk rit via B-wegen.
De kosten voor woon-werk werden te hoog. 1:12, dure banden, verzekering, slijtage onderdelen.quote:Op woensdag 29 december 2010 09:10 schreef Olle. het volgende:
[..]het kan ook een "hobby" zijn, mooi stukje toeren met je auto
als je het leuk vind dan is het toch klaar? Ondanks dat je woon - werk rit over B wegen gaat?
mja als de kosten te hoog worden dan is het simpel inderdaadquote:Op woensdag 29 december 2010 09:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De kosten voor woon-werk werden te hoog. 1:12, dure banden, verzekering, slijtage onderdelen.
Ik dacht eerst de oplossing te hebben in een kleine motor erbij.
De beul bleef toen vooral in de schuur, bijna dubbele kosten door twee linkerhanden.
1 motor is wel zo overzichtelijk.
Deze motor doet 0-100 in 4 seconden en 210km/u. Ik merk dat ik verstandiger word met de jaren.
Wellicht ga ik voor een saaie toer-BMW in de toekomst.
Met het "nieuwe rijden" is een acc. van 0-100 in 20 sec. nog meer dan voldoende om met het verkeer mee te rijden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:58 schreef kale_oma het volgende:
tja wat is snel, vroegah was dit wel snel maar tegenwoordig is het voldoende om gewoon mee te komen met het verkeer.
Het punt van hyperdude vind ik inderdaad een betere. de tussenacceleratie word over het algemeen vaker gebruikt dan volgas optrekken.
De RS is een S.quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De RS, tegenwoordig. S is net zoiets geworden als GTI (helaas).
Deutschland über alles!quote:Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
Duitsers heerschen nou eenmaal.
is hier ook een overzicht van ? Dus van alle Turbo's / sport edities?quote:Op woensdag 29 december 2010 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
De RS is een S.
En een S3 is echt boven de Golf GTI gepositioneerd.
Slome!quote:Op woensdag 29 december 2010 04:11 schreef joeftw het volgende:
Lijkt my niet echt bepaald snel.Met m'n beamer doe ik het in 7 sec en dat is al slaapverwekkend.
Je had moeten zeggen dat het voor een BMW best snel is.quote:
volgens mij heeft ieder merk auto (dan uiteraard de dure ferrari's etc uitgesloten) langzame en snelle auto'squote:Op woensdag 29 december 2010 10:41 schreef fioooon het volgende:
BMW's zijn lang niet altijd zo snel. Zo is een BMW 518i touring niet vooruit te branden.
dat laatste is inderdaad waarquote:Op woensdag 29 december 2010 10:44 schreef tupolev141 het volgende:
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ...
Nu niet meer... de 518i is er niet meer want die is eruit gegaan omdat dit het toppunt van traagheid was. Rollators die optrek wedstrijdjes gewoon wisten te winnen. Daar wil BMW niet mee geassocieerd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:43 schreef Olle. het volgende:
[..]
volgens mij heeft ieder merk auto (dan uiteraard de dure ferrari's etc uitgesloten) langzame en snelle auto's
Maar dat is dan ook niet zo interessant.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:44 schreef tupolev141 het volgende:
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ...
Het is natuurlijk belangrijker.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een inhaalactie op een 80 km/u weg is het wel handig om wat vermogen beschikbaar te hebben.
mja het is moeilijk om van mijn auto statestieken te vinden op internet wat de tijd is dat de auto van 80 naar 120 moet rijden.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk belangrijker.
Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is.
quote:Op woensdag 29 december 2010 11:17 schreef Olle. het volgende:
[..]
Maar zoals je zelf ook al aangeeft zegt de snelheid van 0 tot 100 ook wel iets over het temp van 80 naar 120
Ja, maar met de knuisjes strak om het stuur en pook wachten bij het stoplicht niet natuurlijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef BertV het volgende:
Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is.
dat ding zal ook wel een iets andere prijsklasse hebben dan die van mijquote:Op woensdag 29 december 2010 11:35 schreef Hyperdude het volgende:
Vond nog een geinig tabelletje uit AMS 1983 van een stelletje (nu) klassiekers.
Redelijk rijtje acceleratie- en elasticiteitstijden. Echte Gert Hacktest!
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |