Dat kan goedkoper zijn dan per type andere onderdelen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef thumbnail het volgende:
Het lijkt mij stug dat ze een auto met minder vermogen met dezelfde (dure) onderdelen uitrusten als een auto met meer gewicht/vermogen als dat niet nodig is.
Het zou kunnen maar het lijkt me niet logisch.
Ik weet niet hoe het bij BMW zit maar als ik bijvoorbeeld naar de Seat Ibiza (180pk) kijk dan heeft de Cupra veel zwaarder uitgevoerde remmen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:49 schreef DS4 het volgende:
Dat kan goedkoper zijn dan per type andere onderdelen.
Meestal zie je dat de mainstream versies allemaal gelijke onderdelen hebben (natuurlijk moet je de veren wel enigszins aanpassen aan motorgewicht als je wil dat de auto goed rijdt... dus het kan niet altijd) en de topversie meer bijzondere techniek.
Ik zal je ff uitleggen:quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Gewicht moet het onderstel inderdaad aankunnen kwa stijfheid. Maar wat ik van Turqazz begrijp heeft hij een blok in zijn auto gehangen, die wel voor dat type auto is geleverd. 99% kans dat de 318 hetzelfde onderstel heeft als de 325. Enige wat wezenlijk verschil zal maken als het gewicht veel verschilt zijn de veren en schokbrekers. Maar als je een ander blok in je auto kan lepelen, is het vervangen van wat vering en demping ook een kleine moeite.
Kortom: zolang je het bij een blok houdt wat ook origineel voor jouw type auto geleverd is, zijn er weinig problemen. Als je alles maar netjes uitvoert.
De Cupra hoort toch tot topversies?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:57 schreef thumbnail het volgende:
Ik weet niet hoe het bij BMW zit maar als ik bijvoorbeeld naar de Seat Ibiza (180pk) kijk dan heeft de Cupra veel zwaarder uitgevoerde remmen.
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..quote:
Het was een retorische vraag...quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..
De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc..
Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk..
Nee ik bedoelde de M3 en zijn 'broertjes' met elkaar vergelijken..quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was een retorische vraag...
En met de M3 zou ik hem toch niet willen vergelijken. Maar dat terzijde.
Mond...spoelen.....ga.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..
De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc..
Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt de gewone modellen (die het meest verkocht worden) en dan heb je topversies, zoals dat bij de BMW een M heet, bij Audi de S, enz.quote:
De RS, tegenwoordig. S is net zoiets geworden als GTI (helaas).quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt de gewone modellen (die het meest verkocht worden) en dan heb je topversies, zoals dat bij de BMW een M heet, bij Audi de S, enz.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
ja daar ga ik wel van uit!quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:32 schreef Zuivelkoe het volgende:
Is dit dan telkens bij maximale toeren schakelen?
Duitsers heerschen nou eenmaal.quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
In zaken verknallen idd.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Duitsers heerschen nou eenmaal.
BMW Motorrad.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Duitsers heerschen nou eenmaal.
quote:Op woensdag 29 december 2010 08:50 schreef BertV het volgende:
[..]
BMW Motorrad.
0-100 in 10 seconden in de hoogste versnelling.
Moet je de eerst 10 meter ernaast rennen...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |