Reeds in deel 1quote:Winterbanden fors duurder
door Jan Colijn
Nu het winterse weer maar blijft aanhouden is de vraag naar winterbanden enorm toegenomen. Het resultaat is dat de prijs van dit soort banden met sprongen tegelijk omhoog is gegaan.
Voor een set van vier winterbanden moet al snel enkele honderden euro's meer worden neergeteld ten opzichte van twee maanden geleden. Automobilisten klagen dat handelaren een slaatje willen slaan uit de huidige situatie. Tegelijk staan autobezitters met de rug tegen de muur. Ze hebben amper keus, vooral omdat volgens de weersverwachtingen de sneeuwoverlast naar schatting nog wekenlang aanhoudt.
Herfst
Kostte een set winterbanden in oktober nog circa 450 euro, momenteel brengt een bandencentrum in de Achterhoek 800 euro voor diezelfde banden in rekening. En voor exemplaren die deze herfst tussen de 700 en 800 euro kostten, wordt nu al snel 1000 euro of meer gevraagd. Zelfs voor de meest eenvoudige banden die tot voor kort 95 euro kostten, moet nu 120 euro of meer per stuk worden betaald.
"Dat is een kwestie van marktwerking", aldus Banda Vaczi, marketingmanager van Vredestein Apollo in Enschede, marktleider als het gaat om winterbanden. De producent kan de vraag naar winterbanden amper aan. "Zeker de gangbare maten raken steeds moeilijker verkrijgbaar."
Intussen lijken de diverse partijen zich achter elkaar te verschuilen. De garages wijzen met de beschuldigende vinger naar de bandengroothandel. Garagehouders zeggen te balen omdat ze hun vaste klanten ineens torenhoge prijzen in rekening moeten brengen. Een garagehouder in het Twentse Haaksbergen. "Dergelijke prijzen durf ik niet eens te vragen. Ik heb laatst bij een trouwe klant maar gratis de banden overgezet omdat het kostenplaatje anders helemaal absurd zou worden." Volgens de Vredestein-woordvoerder is het de tussenhandel die de prijzen bepaalt: "En dat gaat aan de hand van vraag en aanbod."
bron: Telegraaf
Die van mij ook en met winterbanden moet je net zo goed je rijstijl aanpassen met deze weersomstandigheden.quote:
Onder omstandigheden kan dat gelijk zijn. Ik heb tests gezien waar het verschil op liep tot 5 keer de remweg.quote:Op zondag 26 december 2010 12:43 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb geen supermanrijkunsten, in tegenstelling tot bepaalde mensen met winterbanden. Hier in dit topic kwam er net ook een mooi voorbeeld voorbij. Waarbij diegene kennelijk van mening is dat je dan ineens 80 kan rijden. Vertel mij maar het verschil tussen de remweg van iemand die 40 aan het rijden is op zomerbanden en iemand die 80 aan het rijden is op winterbanden.
Nonsens, was alleen wat sneeuw, ik had gewoon goed grip.quote:Op zondag 26 december 2010 10:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Daar dachten de matrixborden anders over.
Jij bent dus weer zo'n onervaren klungel die het hele verkeersbeeld gaat verstoren omdat jij niet snapt wat autorijden is.
Jij (misschien) wel maar de rest ook?quote:Op zondag 26 december 2010 13:25 schreef tjoptjop het volgende:
Nonsens, was alleen wat sneeuw, ik had gewoon goed grip.
Daarom zijn die zomerband rijders ook zo vervelend in dit soort omstandigheden. Nu was het gisteren natuurlijk ook wel een zondag^2 maar soitquote:Op zondag 26 december 2010 13:43 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Jij (misschien) wel maar de rest ook?
Dat is dus hetzelfde argument wat alcomobilisten gebruiken: "ja maar hunnie rijden te hard en als ik stomdronken achter het stuur kruip let ik echt wel beter op hoor!!!".quote:Op zondag 26 december 2010 12:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geen supermanrijkunsten, in tegenstelling tot bepaalde mensen met winterbanden. Hier in dit topic kwam er net ook een mooi voorbeeld voorbij. Waarbij diegene kennelijk van mening is dat je dan ineens 80 kan rijden. Vertel mij maar het verschil tussen de remweg van iemand die 40 aan het rijden is op zomerbanden en iemand die 80 aan het rijden is op winterbanden.
Met 1 remklauw heb je ook voldoende remvermogen voor een normae stop, maar in noodsituaties ben je nergens. Niet dat het uitmaakt, wanneer glij je nou nog op een weg met een auto ...quote:
Je kan zelfs veilig op twee wielen door een bochtquote:Op zondag 26 december 2010 13:55 schreef elcastel het volgende:
[..]
Met 1 remklauw heb je ook voldoende remvermogen voor een normae stop, maar in noodsituaties ben je nergens. Niet dat het uitmaakt, wanneer glij je nou nog op een weg met een auto ...
Jij kan het slappe argumenten noemen, ik noem het keiharde feiten - getuige de reactie in het vorige topic. En IK gebruik het niet als argument om zelf geen winterbanden te kopen. Mijn argument staat reeds in dat topic. Kennelijk denken bepaalde mensen met winterbanden dat ze koning zijn en dat ze "getuige de tests" makkelijk 120 kunnen gaan rijden! Veiligheid is niet alleen een kwestie van techniek, veiligheid is ook een kwestie van verantwoordelijk gedrag.quote:Op zondag 26 december 2010 13:48 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde argument wat alcomobilisten gebruiken: "ja maar hunnie rijden te hard en als ik stomdronken achter het stuur kruip let ik echt wel beter op hoor!!!".
Kortom: non-argument om je onverantwoordelijke gedrag goed te praten. Winterbanden zijn gewoon veiliger. Talloze tests laten zien dat je betere grip hebt en je remweg aanzienlijk korter wordt. Dat je op zomerslofjes blijft rijden en daarmee je eigen veiligheid op het spel zet moet je zelf weten; ik vind het alleen jammer dat je met dit soort slappe argumenten probeert te verdedigen dat andermans veiligheid je blijkbaar ook geen bal interesseert.
Ach, ik rij gewoon met het verkeer mee met mijn winterbanden. Ik maak me meer zorgen om mensen die met zomerbanden denken dat je rechtdoor 120 kunt rijden. Het zijn overigens allemaal mensen die denken dat ze beter rijden dan de rest.quote:Op zondag 26 december 2010 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
Jij kan het slappe argumenten noemen, ik noem het keiharde feiten - getuige de reactie in het vorige topic. En IK gebruik het niet als argument om zelf geen winterbanden te kopen. Mijn argument staat reeds in dat topic. Kennelijk denken bepaalde mensen met winterbanden dat ze koning zijn en dat ze "getuige de tests" makkelijk 120 kunnen gaan rijden! Veiligheid is niet alleen een kwestie van techniek, veiligheid is ook een kwestie van verantwoordelijk gedrag.
Prima, maar dat is dan ook verantwoordelijk gedrag.quote:Op zondag 26 december 2010 15:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ach, ik rij gewoon met het verkeer mee met mijn winterbanden.
Exact, die zijn nog een slag erger natuurlijk .quote:Ik maak me meer zorgen om mensen die met zomerbanden denken dat je rechtdoor 120 kunt rijden. Het zijn overigens allemaal mensen die denken dat ze beter rijden dan de rest.
Ik denk ook dat er heel veel mensen zijn die totaal niet beseffen wat omstandigheden kunnen veroorzaken.quote:Op zondag 26 december 2010 15:11 schreef elcastel het volgende:
Ach, ik rij gewoon met het verkeer mee met mijn winterbanden. Ik maak me meer zorgen om mensen die met zomerbanden denken dat je rechtdoor 120 kunt rijden. Het zijn overigens allemaal mensen die denken dat ze beter rijden dan de rest.
Ach, domme mensen leven minder lang, dat dan weer welquote:Op zondag 26 december 2010 15:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er heel veel mensen zijn die totaal niet beseffen wat omstandigheden kunnen veroorzaken.
Het lijken altijd aso's maar ik denk dat het vooral domme mensen zijn.
Tja en hoezeer ik tegen verplichtingen ben; rekening houdend met bovenstaande zou ik er niet rouwig om zijn als winterbanden verplicht worden. Ik heb mijn autogordel ook nog nooit nodig gehad btw.quote:Op zondag 26 december 2010 15:15 schreef thumbnail het volgende:
Ik denk ook dat er heel veel mensen zijn die totaal niet beseffen wat omstandigheden kunnen veroorzaken.
Het lijken altijd aso's maar ik denk dat het vooral domme mensen zijn.
Het lullige zit em erin dat ze met enige regelmaat een slimmere meenemen in hun onfortuinlijkheid.quote:Op zondag 26 december 2010 15:56 schreef Samson het volgende:
Ach, domme mensen leven minder lang, dat dan weer wel
Een keihard feit dat mensen met winterbanden harder zouden rijden? Nou, kom maar eens met bewijzen dan...quote:Op zondag 26 december 2010 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij kan het slappe argumenten noemen, ik noem het keiharde feiten - getuige de reactie in het vorige topic.
Je bedoelt dat je het 'commerciële onzin' vindt? Nou nou, wat een sterk argument!quote:En IK gebruik het niet als argument om zelf geen winterbanden te kopen. Mijn argument staat reeds in dat topic. Kennelijk denken bepaalde mensen met winterbanden dat ze koning zijn en dat ze "getuige de tests" makkelijk 120 kunnen gaan rijden! Veiligheid is niet alleen een kwestie van techniek, veiligheid is ook een kwestie van verantwoordelijk gedrag.
Dat soort mensen rijden zich met winterbanden net zo goed in de poeier natuurlijk..quote:Op zondag 26 december 2010 15:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ach, ik rij gewoon met het verkeer mee met mijn winterbanden. Ik maak me meer zorgen om mensen die met zomerbanden denken dat je rechtdoor 120 kunt rijden. Het zijn overigens allemaal mensen die denken dat ze beter rijden dan de rest.
Dat lukt mijn vriendin ook op reguliere/zomerbanden..quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:17 schreef athlonkmf het volgende:
Afgelopen weken ben ik elke dag maar happy met m'n winterbanden. Kan ik zo door een ijssneeuwhoop van 10cm of meer rijden vanuit de parkeerplaats terwijl andere auto''s blijven steken.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat lukt mijn vriendin ook op reguliere/zomerbanden..En gek genoeg onze overbuurman met zijn (lease)BMW en winterbanden níet, terwijl het toch echt dezelfde straat is. Een set winterbanden is zo veilig/goed/beter als de persoon achter het stuur ze maakt.
I know, maar het is nou eenmaal wel zo.quote:
Feit blijft: jouw vriendin zal de auto beter kunnen beheersen met winterbanden dan zonder; het zelfde geldt voor de man met de BMW.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
I know, maar het is nou eenmaal wel zo.
Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat? Slechter zou zijn als ze op de kop onderaan het talud van de A1 eindigt lijkt me. Ddan doet de buurman met BMW het dus in verhouding dubbel zo slecht, aangezien hij met álle techische voordelen (winterbanden, en een heel alfabet aan electronische hulpmiddelen) niet van zijn plek kan komen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Feit blijft: jouw vriendin zal de auto beter kunnen beheersen met winterbanden dan zonder; het zelfde geldt voor de man met de BMW.
Juist! Deze extra kosten hoeven niet gemaakt te worden als je gewoon je snelheid aanpast.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat? Slechter zou zijn als ze op de kop onderaan het talud van de A1 eindigt lijkt me. Ddan doet de buurman met BMW het dus in verhouding dubbel zo slecht, aangezien hij met álle techische voordelen (winterbanden, en een heel alfabet aan electronische hulpmiddelen) niet van zijn plek kan komen.![]()
Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt hoor, en je hebt tot op een zekere hoogte ook gelijk, alleen heb ik wel eens een noodstop moeten maken op winterbanden, en dan blijkt toch echt wel dat het geen magisch rubber is, en je ook daarmee gaat glijden. Dan is die kortere remweg mooi op papier, maar met de drukte op de gemiddelde snelweg hier, en de vrij korte afstand die men houdt, zal dat nog steeds niet een botsing voorkomen. Hooguit dat de schade wat minder is, en de brokstukken minder ver vliegen.
De alcomobilist praat zijn gedrag ook goed met "ik kom steeds veilig thuis".quote:Op woensdag 29 december 2010 08:42 schreef fruityloop het volgende:
Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat?
Als jij nou gewoon stratenmaker wordt, dan hoe je je niet zoveel zorgen te maken over extra kosten.quote:Op woensdag 29 december 2010 09:12 schreef fioooon het volgende:
Juist! Deze extra kosten hoeven niet gemaakt te worden als je gewoon je snelheid aanpast.
We laten ons al genoeg bedonderen door de overheid. Komen er straks die winterbandjes ook nog bij. Ik bedank daarvoor.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij nou gewoon stratenmaker wordt, dan hoe je je niet zoveel zorgen te maken over extra kosten.
Beter is een kortere remweg hebben bij een noodstop, om maar wat te noemen. Beter is toch controle over de auto houden terwijl je een situatie niet helemaal goed hebt ingeschat. Et cetera.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat? Slechter zou zijn als ze op de kop onderaan het talud van de A1 eindigt lijkt me. Ddan doet de buurman met BMW het dus in verhouding dubbel zo slecht, aangezien hij met álle techische voordelen (winterbanden, en een heel alfabet aan electronische hulpmiddelen) niet van zijn plek kan komen.![]()
Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt hoor, en je hebt tot op een zekere hoogte ook gelijk, alleen heb ik wel eens een noodstop moeten maken op winterbanden, en dan blijkt toch echt wel dat het geen magisch rubber is, en je ook daarmee gaat glijden. Dan is die kortere remweg mooi op papier, maar met de drukte op de gemiddelde snelweg hier, en de vrij korte afstand die men houdt, zal dat nog steeds niet een botsing voorkomen. Hooguit dat de schade wat minder is, en de brokstukken minder ver vliegen.
De uitslagen van al die onafhankelijke tests zijn op straffe van dood gewijzigd omdat de overheid...quote:Op woensdag 29 december 2010 10:29 schreef fioooon het volgende:
We laten ons al genoeg bedonderen door de overheid. Komen er straks die winterbandjes ook nog bij. Ik bedank daarvoor.
Remweg is alleen interessant als er bergen zijn? Huh?quote:Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef Hanoying het volgende:
2 jaar geleden had er nog helemaal niemand winterbanden en was de geldende mening dat winterbanden voor landen met bergen zijn en het in Nederland onzin is.
Het probleem voor jouw betoog is dat ze ook in onafhankelijke test veel beter blijken te zijn.quote:Te sneu voor woorden gewoon. Winterbanden zijn onzin in een land dat zo vlak is als een biljartlaken, men laat zich simpelweg kapen door de commercie maar uiteraard chreeuwen de winterbandrijders om het hardst dat ze"echt verschil merken, echt echt! Het is egwoon veel veiliger!"
""Really?? Wow!!! That's amazing mike!"
Ha, nog zo'n figuur die zomaar wat roept zonder zich even in de feiten te verdiepen. Winterbanden zijn gewoon veiliger, dat is geen commercie, dat is een feit.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef Hanoying het volgende:
Te sneu voor woorden gewoon. Winterbanden zijn onzin in een land dat zo vlak is als een biljartlaken, men laat zich simpelweg kapen door de commercie maar uiteraard chreeuwen de winterbandrijders om het hardst dat ze"echt verschil merken, echt echt! Het is egwoon veel veiliger!"
""Really?? Wow!!! That's amazing mike!"
abs, stuurbekrachtiging, sneeuwschoenen in de winter, zonnebrillen in de zomer, een helm op de fiets en een verbod op vuurwerk ook.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:45 schreef justanick het volgende:
[..]
Ha, nog zo'n figuur die zomaar wat roept zonder zich even in de feiten te verdiepen. Winterbanden zijn gewoon veiliger, dat is geen commercie, dat is een feit.
Bagatelliseer meer weer eens het nut van winterbanden. Wat de meeste niet technisch geschoolde mensen niet begrijpen is dat banden zo'n beetje het belangrijkste onderdeel aan een auto zijn. Banden zijn nl. datgene wat de bewegende massa grip geeft en het voertuig dus bestuurbaar maakt. Zonder grip heb je helemaal niets aan alle andere veiligheidsssystemen in een auto. Zonder grip doet je ABS niets, zonder grip doet je ESP niets, zonder grip heb je geen stuurbekrachtiging nodig want sturen is onmogelijk, traction control?. Het enige veiligheidssysteem dat je dan misschien nog kan helpen zijn je airbagsquote:Op woensdag 29 december 2010 12:01 schreef Hanoying het volgende:
abs, stuurbekrachtiging, sneeuwschoenen in de winter, zonnebrillen in de zomer, een helm op de fiets en een verbod op vuurwerk ook.
Winterbanden zijn maar een ontzettend klein onderdeel van wat een voertuig veilig maakt en in Nederland uberhaupt van weinig tot geen waarde.
Het zijn juist de overige veiligheidssystemen in auto's die voornamelijk uit de marketing voortkomen. ABS, ESP en soortgelijke foefjes het zijn systemen voor domme en slechte automobilisten. Deze systemen zijn er juist om de gebreken van automobilisten te corrigeren. Winterbanden verhogen de veiligheid van een auto in de winter meer dan alle overige veiligheidssystemen in een auto bij elkaar genomen. Je kan het marketing noemen, dat werd vroeger ook gezegd van de veiligheidsgordel en de airbag. Toch is er tegenwoordig een duidelijke consensus over het nut van deze voorzieningen, ik zie uit naar de dag dat winterbanden verplicht gesteld worden in de winter, kan ik ook weer eens doorrijden in de winterquote:Winterbanden zijn in Nederland een overbodige luxe, de hele discussie is door de commerciële sector aangezwengeld en half Nederland loopt er weer eens als een kip zonder kop achter aan.
Laat ze eerst maar eens een paar jaar bijhouden bij welk percentage van de zware ongelukken (letselschade) in de winter auto's als veroorzaker aangewezen kunnen worden met zomerbanden en spiegel dit aan het totaal percentage auto's met zomerbanden op de weg.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Bagatelliseer meer weer eens het nut van winterbanden. Wat de meeste niet technisch geschoolde mensen niet begrijpen is dat banden zo'n beetje het belangrijkste onderdeel aan een auto zijn. Banden zijn nl. datgene wat de bewegende massa grip geeft en het voertuig dus bestuurbaar maakt. Zonder grip heb je helemaal niets aan alle andere veiligheidsssystemen in een auto. Zonder grip doet je ABS niets, zonder grip doet je ESP niets, zonder grip heb je geen stuurbekrachtiging nodig want sturen is onmogelijk, traction control?. Het enige veiligheidssysteem dat je dan misschien nog kan helpen zijn je airbags
[..]
Het zijn juist de overige veiligheidssystemen in auto's die voornamelijk uit de marketing voortkomen. ABS, ESP en soortgelijke foefjes het zijn systemen voor domme en slechte automobilisten. Deze systemen zijn er juist om de gebreken van automobilisten te corrigeren. Winterbanden verhogen de veiligheid van een auto in de winter meer dan alle overige veiligheidssystemen in een auto bij elkaar genomen. Je kan het marketing noemen, dat werd vroeger ook gezegd van de veiligheidsgordel en de airbag. Toch is er tegenwoordig een duidelijke consensus over het nut van deze voorzieningen, ik zie uit naar de dag dat winterbanden verplicht gesteld worden in de winter, kan ik ook weer eens doorrijden in de winter
Waarom moet het nu weer direct gaan om de zware ongelukken? Blikschade is ook al een kostbare aangelegenheid en het is een mythe dat je alleen bij hoge snelheden mensen zwaar kan verwonden met een auto. Je kan uitstekend een volwassen mens pletten bij een snelheid van 5km/uquote:Op woensdag 29 december 2010 12:28 schreef Hanoying het volgende:
Laat ze eerst maar eens een paar jaar bijhouden bij welk percentage van de zware ongelukken (letselschade) in de winter auto's als veroorzaker aangewezen kunnen worden met zomerbanden en spiegel dit aan het totaal percentage auto's met zomerbanden op de weg.
Winterbanden hebben zelfs onder normale winterse omstandigheden direct meer grip, het is onzin om te vermelden dat ze enkel zinvol zijn onder extreme omstandigheden. Misschien dat hier je misvatting omtrent het nut van winterbanden op gebaseerd is imo.quote:Ik denk dat je vrijwel geen causaal verband zal zien, winterbanden hebben namelijk vrijwel alleen nut bij extreme condities waar men toch al (noodgedwongen) langzaam rijdt en de meeste ongelukken beperkt blijven tot blikschade. Ik acht het zelfs niet onmogelijk dat je zult zien dat er relatief meer mensen letselschade oplopen in auto's met winterbanden.
Veel mensen weten dat ze met hun winterbanden kunnen doorjakkeren over de sneeuw, dat bange mensen op normale banden dit angst inboezemt moet wel wat zeggen over de effectiviteit van winterbanden. Ik vermoed dat mensen die verongelukken onder winterse omstandigheden uberhaupt weinig tot geen inzicht hadden in de omstandigheden waarin ze omkwamen. Dat staat gewoon los van het type band onder je auto.quote:Veel mensen schijnen namelijk te denken dat het hebben van winterbanden een soort vrijbrief is voor het doorjakkeren over de sneeuw waardoor de ongelukken die voorkomen onder die groep dus relatief zwaarder zijn.
Winterbanden onder 6 miljoen auto's ook :pquote:Op woensdag 29 december 2010 12:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom moet het nu weer direct gaan om de zware ongelukken? Blikschade is ook al een kostbare aangelegenheid
Precies, de eenmalige investering in een extra setje stalen velgen, krik en momentsleutel zijn de kosten niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:18 schreef Sloggi het volgende:
Valt wel mee hoor. Als je winterbanden gebruikt slijten je zomerbanden niet en vice versa. De enige extra kosten die je maakt zijn wat extra brandstofverbruik en het laten verwisselen van de banden, maar dat kun je zelf ook doen.
BTW.... allemaal weer extra inkomsten.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
De uitslagen van al die onafhankelijke tests zijn op straffe van dood gewijzigd omdat de overheid...
euhhh, wacht even? Huh?
Wat heeft de overheid hier te winnen?
Vergeet de stallingskosten niet van het setje banden die je niet gebruikt.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, de eenmalige investering in een extra setje stalen velgen, krik en momentsleutel zijn de kosten niet.
Jij had (toen puntje bij paaltje kwam) toch die test tegen DS4 afgewezen?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:40 schreef fioooon het volgende:
[..]
BTW.... allemaal weer extra inkomsten.
De bange mensen zijn juist de winterbanden-rijders.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:49 schreef xenobinol het volgende:
Veel mensen weten dat ze met hun winterbanden kunnen doorjakkeren over de sneeuw, dat bange mensen op normale banden dit angst inboezemt moet wel wat zeggen over de effectiviteit van winterbanden. Ik vermoed dat mensen die verongelukken onder winterse omstandigheden uberhaupt weinig tot geen inzicht hadden in de omstandigheden waarin ze omkwamen. Dat staat gewoon los van het type band onder je auto.
quote:Op woensdag 29 december 2010 13:41 schreef fioooon het volgende:
[..]
Vergeet de stallingskosten niet van het setje banden die je niet gebruikt.
Niet afgewezen. Het tijdstip die hij aangaf kwam mij niet uit. Dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:44 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jij had (toen puntje bij paaltje kwam) toch die test tegen DS4 afgewezen?
Ben jij er zo 1. Mensen die een andere mening hebben dan jij moeten hun mond houden. Jij bent iets te laat geboren. We leven nu in een andere tijd hoor.quote:Ik denk dat jij er verstandig aan doet om even een toontje lager te zingen en het fijn moet houden bij discussies in PTA die niet over winterbanden gaan.
Dat is hetzelfde.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:48 schreef Sloggi het volgende:
Nee hoor, je moet je mond houden omdat je argumenten geen steek houden. Dat is wat anders.
Er is een groot verschil tussen een rationele angst en stupiditeitquote:Op woensdag 29 december 2010 13:44 schreef fioooon het volgende:
[..]
De bange mensen zijn juist de winterbanden-rijders.
Gisteren nogal wat botsauto's op wat parkeerterreinen tegengekomen.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een rationele angst en stupiditeit
Ben jij hier nou nog steeds?quote:Op woensdag 29 december 2010 14:12 schreef fioooon het volgende:
Tsja, en angst waarvoor. Dat beetje sneeuw dat in Nederland valt worden enorm opgeblazen. We zijn het natuurlijk ook niet gewend. Heel Nederland is vleugellam. Treinen rijden niet meer... mensen worden aangereden binnen te blijven. In Rusland lachen ze ons uit met dat Mickeymouse-sneeuw wat hier valt.
Je had moeten aanraden om niet teveel gas te geven en gewoon in z'n 2e versnelling op laten trekken. Moet je eens kijken wat er dan gebeurt!!quote:Op woensdag 29 december 2010 14:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Gisteren nogal wat botsauto's op wat parkeerterreinen tegengekomen.
Vaak van die busjes (massa is immers meer momentum)
Loop ik naar die mensen toe om te vragen of ze met winterbanden rijden.
Kreeg ik van een het antwoord: "Nee, maar hele goede zomerbanden" .....right...... dat zag ik dus.
Gelukkig geen zichtbare schade voor de ander, maar de bumpertje kussen slaat natuurlijjk nergens op en is te voorkomen.
Yep, en voor mij! Des te meer wegdek voor mij des te harder ik de handrem aan kan trekken voor wat slipplezierquote:Op woensdag 29 december 2010 14:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ben jij hier nou nog steeds?
Hoe dan ook, angst is goed.
Veel mensen mijden op dit moment de weg en dat betekend meer weg voor mij.
Hij reed al extreem voorzichtig, dus het kan best zo zijn dat hij al reed in z'n 2e versnelling.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:15 schreef fioooon het volgende:
[..]
Je had moeten aanraden om niet teveel gas te geven en gewoon in z'n 2e versnelling op laten trekken. Moet je eens kijken wat er dan gebeurt!!
Yep, mensen op zomerbanden slippen inderdaad.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:16 schreef fioooon het volgende:
[..]
Yep, en voor mij! Des te meer wegdek voor mij des te harder ik de handrem aan kan trekken voor wat slipplezier
Als jij stil staat dan staat de gene die achter je rijdt ook zo stil. Alleen jij ben volgens mij zo'n josti die onverzekerd rond rijdt dus dan wordt dat remgrapje van je een dure aangelegenheid.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:20 schreef huhggh het volgende:
[..]
Yep, mensen op zomerbanden slippen inderdaad.
Maar goed, jij bent volgens mij ook zo'n josti die ik normaliter in Suzuki Swifts of Golfjes tegenkomen, dus houdt afstand jong.
Want als ik rem trap sta ik stil, terwijl jij nog achter mij aan het doorglijden bent.
Hoho... ik heb data voorgesteld, maar ook jij mocht een voorstel doen. En zelfs op de dag dat jij langs hazeldonk kwam heb jij niets voorgesteld.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:47 schreef fioooon het volgende:
Niet afgewezen. Het tijdstip die hij aangaf kwam mij niet uit. Dat is heel wat anders.
Nee, dan moet er ook echt sneeuw liggen en ik ging voor mijn werk naar Antwerpen toe dus ook dan had het niet uitgekomen.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoho... ik heb data voorgesteld, maar ook jij mocht een voorstel doen. En zelfs op de dag dat jij langs hazeldonk kwam heb jij niets voorgesteld.
Je was duidelijk toen je aangaf vanwege je werk niet te kunnen en je vertelde dat je 7dagen in de week werkte. Kortom:jij kan nooit.
Je denkt misschien dat iedereen gek is...
Dat lag er gewoon.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:24 schreef fioooon het volgende:
Nee, dan moet er ook echt sneeuw liggen
Ook op de terugweg niet?quote:en ik ging voor mijn werk naar Antwerpen toe dus ook dan had het niet uitgekomen.
Ja jongen, er zijn ook nog mensen die niet alle tijd van de wereld hebben zoals jij. Gek he?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lag er gewoon.
Ook op de terugweg niet?
Voor iemand die een ander uit daagt heb je verdomd veel smoesjes. Ik geloof niet in mensen die nooit kunnen.
Wat een vreselijk domme opmerking weer.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:23 schreef fioooon het volgende:
[..]
Als jij stil staat dan staat de gene die achter je rijdt ook zo stil. Alleen jij ben volgens mij zo'n josti die onverzekerd rond rijdt dus dan wordt dat remgrapje van je een dure aangelegenheid.
Ik zie je al de hele middag hier opsten, dus zo'n druk bestaan heb jij dus ook weer niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:33 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ja jongen, er zijn ook nog mensen die niet alle tijd van de wereld hebben zoals jij. Gek he?
Telefoondienst he... en dat in de vakantie dus je moet wel wat doen voor die paar stuivers per maand. Ik moet hard werken want ik ben namelijk aan het sparen voor een Porsche!quote:Op woensdag 29 december 2010 18:05 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik zie je al de hele middag hier opsten, dus zo'n druk bestaan heb jij dus ook weer niet.
Nouja......druk op het Fok!forum.
Tip : koop winterbanden, kun je lekker doorrijden en heb je meer tijd over.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:33 schreef fioooon het volgende:
Ja jongen, er zijn ook nog mensen die niet alle tijd van de wereld hebben zoals jij. Gek he?
¤1000 voor een paar uurtjes van je tijd, lijkt me een prima tijdsinvestering.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef fioooon het volgende:
[..]
Telefoondienst he... en dat in de vakantie dus je moet wel wat doen voor die paar stuivers per maand. Ik moet hard werken want ik ben namelijk aan het sparen voor een Porsche!
Om winterbanden om te leggen heb je ook tijd nodig. En dan ben ik aan het werk. Daarom rij ik altijd in jonge auto's die nog niet voor de APK keuring hoeven omdat ik geen tijd heb om mijn auto APK te laten keuren. 'savonds zijn die gasten altijd dicht.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:34 schreef elcastel het volgende:
[..]
Tip : koop winterbanden, kun je lekker doorrijden en heb je meer tijd over.
Dat is zeker waar. Maar je moet de tijd wel hebben. Alleen de tijd is me al 1000 euro waard. In mei heb ik pas weer vakantie. Maar dan ga ik naar een zomeroord toe. Dan verlies ik het van DS4 want ik heb maar een 1000cc'tje.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
¤1000 voor een paar uurtjes van je tijd, lijkt me een prima tijdsinvestering.
Of jij moet de uitslag al weten natuurlijk.....
Ik weet niet je ermee wilt zeggen maar het klinkt mij als dat je onnodig hoge uitgaven maakt aan de verkeerde dingen.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:14 schreef fioooon het volgende:
Om winterbanden om te leggen heb je ook tijd nodig. En dan ben ik aan het werk. Daarom rij ik altijd in jonge auto's die nog niet voor de APK keuring hoeven omdat ik geen tijd heb om mijn auto APK te laten keuren. 'savonds zijn die gasten altijd dicht.
Nee, want als je winterbanden onder je hok laat zetten liggen je zomerbanden fijn in de stalling. Dus hey, geen slijtage. Alleen wat opslagkosten als je ze zelf niet ff in de berging wilt leggen.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:13 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Winterbanden onder 6 miljoen auto's ook :p
En wie krijgen er bekeuringen bij verplichtingen? Juist, geparkeerde auto's, die misschien de hele winter niet rijden. Bij een rijdende auto is niet te zien wat voor type banden eronder zitten.quote:Op zondag 26 december 2010 18:04 schreef fioooon het volgende:
Ach, winterbanden verplicht stellen roepen we al jaren. Dat komt er toch niet door. Hooguit werkverkeer: vrachtwagens, bussen, taxi's.
quote:Op woensdag 29 december 2010 21:17 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar je moet de tijd wel hebben. Alleen de tijd is me al 1000 euro waard. In mei heb ik pas weer vakantie. Maar dan ga ik naar een zomeroord toe. Dan verlies ik het van DS4 want ik heb maar een 1000cc'tje.
Als je nou de moeite zou nemen om eens naar de testen te kijken zou je zien hoeveel onzin je hier hebt neergezet. Onder de 7 graden presteren ze al beter en de voordelen op gladde wegen zijn evident (remweg veel korter, meer grip).quote:Op woensdag 29 december 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
Winterbanden helpen alleen bij verse sneeuw. Op gladde wegen zijn alle banden gelijk. Het enige type band dat de veiligheid kan vergroten is de regenband, voor de maanden september en oktober.
Dat ligt dus niet aan winterbanden, maar een of andere dombo die totaal ongeschikt is voor een rijbewijs.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
En wie krijgen er bekeuringen bij verplichtingen? Juist, geparkeerde auto's, die misschien de hele winter niet rijden. Bij een rijdende auto is niet te zien wat voor type banden eronder zitten.
Winterbanden zijn per saldo onveiliger. Afgelopen zondag hebben we dat in hart van nederland kunnen zien. Een stoere kijk-mij-winterbanden-hebben-automobilist ziet dat een cameraploeg vanaf de berm staat te filmen en moet even laten zien dat hij er wel met 120 voorbij kan, raakt daarbij een andere auto en bots terwijl hij 180 graden rond gaat twee keer tegen de vangrail.
Ook op aangereden sneeuw heb je meer aan winterbanden, soms is dat heel weinig, maar over het algemeen is het nog steeds merkbaar.quote:Winterbanden helpen alleen bij verse sneeuw. Op gladde wegen zijn alle banden gelijk. Het enige type band dat de veiligheid kan vergroten is de regenband, voor de maanden september en oktober.
Ja, de verzekeraar neemt alles aan want de bandenboer zegt.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:37 schreef justanick het volgende:
Overigens erg vreemd dat winterbanden (in jouw opinie) blijkbaar nauwelijks effect sorteren. De verzekeraars denken er toch anders over.
Ja, want de ongevallencijfers worden door de bandenboer bijgehouden. Hoe komt justanick er ook bij dat er mensen zijn die een schade melden bij de verzekeraars. Wat een domoor zeg...quote:Op donderdag 30 december 2010 08:55 schreef fioooon het volgende:
Ja, de verzekeraar neemt alles aan want de bandenboer zegt.
Ik raak niet zo onder de indruk van die tests hoor. Ten eerste is er niks mis met een beetje glijden en ten tweede als je eenmaal begint te glijden dan ga je natuurlijk niet niks doen en maar een beetje appelig uit je ogen kijken en wachten tot ie stil staat en ook nog eens op je rem staan. Nee, je laat gewoon je rem los en hop je hebt weer grip op de sneeuw. Als het wel op het ijs is wat eigenlijk alleen maar voor komt in wijken waar je al niet hard kunt rijden en waarop winterbanden ook gewoon gaan glijden dan moet je gewoon op je snelheid letten. En zeker niet remmen zoals ze in de tests doen ( wel begrijpelijk natuurlijk want daarom is het een test. ).quote:Op woensdag 29 december 2010 22:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Als je nou de moeite zou nemen om eens naar de testen te kijken zou je zien hoeveel onzin je hier hebt neergezet. Onder de 7 graden presteren ze al beter en de voordelen op gladde wegen zijn evident (remweg veel korter, meer grip).
Met winterbanden ga je minder snel glijden. Je hebt er (veel) meer grip mee. Dus sta je gewoon sneller stil als er wat gebeurt. Zo simpel is het. En dat is vooral in woonwijken veel veiliger. Of wil jij soms beweren dat je nog nooit vol in de ankers bent gegaan omdat er een kind onverwacht overstak?quote:Op donderdag 30 december 2010 09:03 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ik raak niet zo onder de indruk van die tests hoor. Ten eerste is er niks mis met een beetje glijden en ten tweede als je eenmaal begint te glijden dan ga je natuurlijk niet niks doen en maar een beetje appelig uit je ogen kijken en wachten tot ie stil staat en ook nog eens op je rem staan. Nee, je laat gewoon je rem los en hop je hebt weer grip op de sneeuw. Als het wel op het ijs is wat eigenlijk alleen maar voor komt in wijken waar je al niet hard kunt rijden en waarop winterbanden ook gewoon gaan glijden dan moet je gewoon op je snelheid letten. En zeker niet remmen zoals ze in de tests doen ( wel begrijpelijk natuurlijk want daarom is het een test. ).
Onder winterse omstandigheden zijn winterbanden superieur.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Als je nou de moeite zou nemen om eens naar de testen te kijken zou je zien hoeveel onzin je hier hebt neergezet. Onder de 7 graden presteren ze al beter en de voordelen op gladde wegen zijn evident (remweg veel korter, meer grip).
quote:Op donderdag 30 december 2010 09:03 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ten eerste is er niks mis met een beetje glijden
Ik heb niet veel mensen zien pleiten voor een verplichting.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Grappig dat de moraalridders hier weer hoog van de daken schreeuwen over hoe winterbanden verplicht moeten worden en hoe mensen zonder complete aso's zijn.
ben je helemaal zot of zo.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:13 schreef fioooon het volgende:
Of wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is een winter-rijbewijs. Mensen moeten slagen voor het rijden onder gladde omstandigheden. Zo niet dan mogen ze de weg niet op en anders wel.
Want het zijn vaak altijd dezelfde die ongelukken maken. De 1 maakt 6x per jaar brokken en de ander nooit.
Dat is zeker waar.... ik ga die boodschappen dan ook echt niet halen. Dan pakt ze de bus maar.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:09 schreef jasperkandie het volgende:
[..]
ben je helemaal zot of zo.
dan kunnen wij mannen na het werk ook nog boodschappen gaan doen omdat geen enkele vrouw nog boodschappen kan doen
Het merendeel van de posters hier zou dat wel willen hoor.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb niet veel mensen zien pleiten voor een verplichting.
Inderdaad, maar dat gaat ze dan weer te ver. Zo erg nemen ze het ook weer niet op voor de veiligheid. Het is ook allemaal een wassen neus die pro winterbanden freaks.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Maar vinden deze mensen dan ook dat alle (beetje) oudere auto's van de weg gehaald moeten worden. Daar zit immers geen ABS, traction control en ESP op. Deze systemen bij elkaar zorgen het hele jaar door voor veiligheid. Zullen dus veel auto's van de weg af moeten dan (als de moraalriddertjes consequent zijn).
Noem ze eens op dan.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:47 schreef fioooon het volgende:
[..]
Het merendeel van de posters hier zou dat wel willen hoor.
En dat is natuurlijk de schuld van zijn winterbanden. Yeah rightquote:Op woensdag 29 december 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
Winterbanden zijn per saldo onveiliger. Afgelopen zondag hebben we dat in hart van nederland kunnen zien. Een stoere kijk-mij-winterbanden-hebben-automobilist ziet dat een cameraploeg vanaf de berm staat te filmen en moet even laten zien dat hij er wel met 120 voorbij kan, raakt daarbij een andere auto en bots terwijl hij 180 graden rond gaat twee keer tegen de vangrail.
Dat lijkt me nogal logisch.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk de schuld van zijn winterbanden. Yeah right
Kun je met winterbanden niet rijden dan?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
En ik ben 1 van de weinige echte autoRIJliefhebbers en daarom ben ik tegen winterbanden. De mensen die voor winterbanden kiezen hebben het liefst dat hun wagen op een rails loopt zodat ze nooit meer in de slip raken.
Op alle banden kun je rijden. Zelfs op houten banden. Maar winterbanden gebruiken voor de winters in Nederland is als een tractor gebruiken voor het uit het water trekken van een pakje kauwgom.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kun je met winterbanden niet rijden dan?
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
En ik ben 1 van de weinige echte autoRIJliefhebbers en daarom ben ik tegen winterbanden. De mensen die voor winterbanden kiezen hebben het liefst dat hun wagen op een rails loopt zodat ze nooit meer in de slip raken.
Ik vind mijzelf ook tot die groep autorijliefhebbers horen, maar ik zie de relatie met winterbanden niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
Wie zijn dan tegen een verbod volgens jou?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:32 schreef fioooon het volgende:
Ik kan beter degene op noemen die er niet voor zijn. Dat ben ik en misschien nog 1 a 2.
Het is een onterecht vergelijk. Als je normaal rijdt en een beetje kan rijden heb je deze hulpmiddelen niet nodig. Met ABS sta je niet eerder stil (tenzij je heel toevallig onder zeer wisselende gripomstandigheden moet remmen, maar dat zie je eigenlijk nooit). Traction control laat je alleen maar harder optrekken en ESP grijpt alleen in als de bestuurder geen controle meer heeft over het voertuig (gechargeerd...).quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Maar vinden deze mensen dan ook dat alle (beetje) oudere auto's van de weg gehaald moeten worden. Daar zit immers geen ABS, traction control en ESP op. Deze systemen bij elkaar zorgen het hele jaar door voor veiligheid. Zullen dus veel auto's van de weg af moeten dan (als de moraalriddertjes consequent zijn).
Nou snap ik waarom jij zo voor een kleine auto bent. Als je altijd alleen zal blijven... dan heb je die ruimte ook niet bepaald nodig.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:46 schreef fioooon het volgende:
Dat is zeker waar.... ik ga die boodschappen dan ook echt niet halen. Dan pakt ze de bus maar.
Er zit een cruciaal verschil tussen ABS / ESP / Traction control en winterbanden. Die winterbanden kun je later nl eenvoudig onder je auto monteren, dat gaat met ABS nogal lastig.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Grappig dat de moraalridders hier weer hoog van de daken schreeuwen over hoe winterbanden verplicht moeten worden en hoe mensen zonder complete aso's zijn.
Dat deed hij niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:02 schreef tjoptjop het volgende:
![]()
Daarom reed Schumacher ook altijd met slicks in de regen.
Daar klopt geen hout van. Sterker nog. Al deze extra's ABS, ESP enz. zorgen ervoor dat je helemaal geen winterbanden meer nodig hebt. Bron:quote:Op donderdag 30 december 2010 14:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een onterecht vergelijk. Als je normaal rijdt en een beetje kan rijden heb je deze hulpmiddelen niet nodig. Met ABS sta je niet eerder stil (tenzij je heel toevallig onder zeer wisselende gripomstandigheden moet remmen, maar dat zie je eigenlijk nooit). Traction control laat je alleen maar harder optrekken en ESP grijpt alleen in als de bestuurder geen controle meer heeft over het voertuig (gechargeerd...).
Met winterbanden heb je een veel kortere remweg en voorkom je dat je als bestuurder tekort gaat schieten.
Figuren zoals fioooon pleiten met hun gedrag hier er echter wel om het hardst voor.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:26 schreef justanick het volgende:
Verder ben ik niet direct voor een verplichting,
Dat filmpje hebben we al lang en breed naar het hoekje "flauwekul" verwezen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:29 schreef fioooon het volgende:
Daar klopt geen hout van. Sterker nog. Al deze extra's ABS, ESP enz. zorgen ervoor dat je helemaal geen winterbanden meer nodig hebt. Bron:
S...A....R...C....A....S.....M.....E...quote:Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat deed hij niet.
Hij rijdt wel als een idioot over besneeuwde wegen, althans... in zijn jonge jaren deed hij dat. Inmiddels is hij ook wat rustiger geworden (zoals iedereen dat wordt met ervaring).
Al zou ik alleen een fiets hebben dan nog zou ik het nog wel van je winnen mocht jij daadwerkelijk zo'n benzine, banden,tax,afschrijving-slurpende auto hebben.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Figuren zoals fioooon pleiten met hun gedrag hier er echter wel om het hardst voor.
(waarbij aangetekend dat hij hier een erg grote waffel heeft die hij in de praktijk niet durft waar te maken... dus voor hetzelfde geld heeft hij gewoon slechts een fiets)
Ja, dat is makkelijk he om feiten naar het hoekje flauwekul te verwijzen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat filmpje hebben we al lang en breed naar het hoekje "flauwekul" verwezen.
Het toont niets meer aan dan dat deze middelen toegevoegde waarde kunnen hebben. Maar ze werken aanmerkelijk beter met banden die grip hebben. Hoe meer grip, hoe meer ESP kan corrigeren. Het heeft zo weinig zin om te corrigeren middels afremmen op een wiel als dat wiel geen grip heeft.
En nog steeds durf je niet in te gaan op het aanbod van DS4.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:35 schreef fioooon het volgende:
[..]
Al zou ik alleen een fiets hebben dan nog zou ik het nog wel van je winnen mocht jij daadwerkelijk zo'n benzine, banden,tax,afschrijving-slurpende auto hebben.
Als echte liefhebber zou je eerder voorstander moeten zijn. Je kan dan nl. nog veel meer wegen met alle liefde berijden. Juist om deze reden heb ik winterbanden aangeschaft, zodat ik alle wegen, hoe achteraf ze ook mogen zijn, zonder problemen kan berijden.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
Dat had ik door. Maar het is soms lastig om duidelijk te maken in welke vorm je reageert als het via schrift moet.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:31 schreef tjoptjop het volgende:
S...A....R...C....A....S.....M.....E...
Als jij denkt dat ik lieg over het bezit van die porsche, dan had je op moeten komen dagen en had je lol kunnen hebben voor 10.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:35 schreef fioooon het volgende:
Al zou ik alleen een fiets hebben dan nog zou ik het nog wel van je winnen mocht jij daadwerkelijk zo'n benzine, banden,tax,afschrijving-slurpende auto hebben.
Welk feit doel je op? Want ik zie nergens dat de auto met winterbanden minder presteert dan de auto met zomerbanden en ESP.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:36 schreef fioooon het volgende:
Ja, dat is makkelijk he om feiten naar het hoekje flauwekul te verwijzen.
Ja, dat zou ik ook wel eens graag willen weten. Ik lees een aantal voorstanders en vooral een heleboel mensen die het verschil niet kennen en ook niet willen kennen en allerlei rare dingen gaan roepen. Waar zijn al die voorstanders van verplicht invoeren?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:26 schreef Sloggi het volgende:
Noem de mensen waarvan jij denkt dat de voor een verbod zijn op.
Hij durft gewoon niet. Daar kunnen 2 redenen voor zijn: 1) hij heeft geen auto of 2) hij weet dat 'ie dan zijn woorden hier terug moet gaan nemen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ik lieg over het bezit van die porsche, dan had je op moeten komen dagen en had je lol kunnen hebben voor 10.
Maar feitelijk kun je pas in mei ergens. Maar dan alleen als er dan nog sneeuw ligt. Yeah right!
Zowel 1 en 2 zijn onjuist. En waarom zou ik gaan liegen over een auto die ik in werkelijkheid niet zou hebben? En mijn woorden neem ik niet terug want deze berusten op de waarheid. Het is natuurlijk wel zo dat ik nieuwe zomerbanden heb. Dan heb je zowiezo minder last van slipgevaar dan als je al een paar seizoenen op zomerbanden rijdt en daardoor minder profiel hebt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:01 schreef justanick het volgende:
[..]
Hij durft gewoon niet. Daar kunnen 2 redenen voor zijn: 1) hij heeft geen auto of 2) hij weet dat 'ie dan zijn woorden hier terug moet gaan nemen.
Oh er zal gerust verschil zitten maar dat verschil zit em ook in remmen met of zonder ABS. Ook met auto's zonder ABS geldt gewoon dat je voldoende afstand moet houden op je voorganger. Zo niet ja dan is de kans groot dat het fout gaat.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook wel eens graag willen weten. Ik lees een aantal voorstanders en vooral een heleboel mensen die het verschil niet kennen en ook niet willen kennen en allerlei rare dingen gaan roepen. Waar zijn al die voorstanders van verplicht invoeren?
Waarom sluit je weddenschappen af om op sneeuw te gaan racen als je pas in mei kunt... Is er plotseling iets tussen gekomen totaal onverwachts?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef fioooon het volgende:
Zowel 1 en 2 zijn onjuist. En waarom zou ik gaan liegen over een auto die ik in werkelijkheid niet zou hebben? En mijn woorden neem ik niet terug want deze berusten op de waarheid. Het is natuurlijk wel zo dat ik nieuwe zomerbanden heb. Dan heb je zowiezo minder last van slipgevaar dan als je al een paar seizoenen op zomerbanden rijdt en daardoor minder profiel hebt.
ABS is er niet om een kortere remweg te verkrijgen. Laat staan een 2 of meer keer zo korte remweg.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:07 schreef fioooon het volgende:
Oh er zal gerust verschil zitten maar dat verschil zit em ook in remmen met of zonder ABS. Ook met auto's zonder ABS geldt gewoon dat je voldoende afstand moet houden op je voorganger. Zo niet ja dan is de kans groot dat het fout gaat.
Nou, als jij denkt dat je woorden op waarheid berusten (waarmee je dus tegen zga alle tests en onderzoeken ingaat), dan lijkt het mij dat de bewijslast ook volledig bij jou ligt. DS4 bood je de mogelijkheid om dat te bewijzen maar om de een of andere reden wil je niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef fioooon het volgende:
[..]
Zowel 1 en 2 zijn onjuist. En waarom zou ik gaan liegen over een auto die ik in werkelijkheid niet zou hebben? En mijn woorden neem ik niet terug want deze berusten op de waarheid. Het is natuurlijk wel zo dat ik nieuwe zomerbanden heb. Dan heb je zowiezo minder last van slipgevaar dan als je al een paar seizoenen op zomerbanden rijdt en daardoor minder profiel hebt.
Nee zorgt er wel voor dat je auto bestuurbaar blijft en dus je voorganger kan ontwijken.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
ABS is er niet om een kortere remweg te verkrijgen. Laat staan een 2 of meer keer zo korte remweg.
Waarom zou ik die voorligger moeten ontwijken? Hij remt, ik rem en we eindigen in dezelfde volgorde.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:11 schreef fioooon het volgende:
Nee zorgt er wel voor dat je auto bestuurbaar blijft en dus je voorganger kan ontwijken.
Ja dat mag jij denken. Ik heb ook niet echt de drang om dit wel te gaan bewijzen.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Nou, als jij denkt dat je woorden op waarheid berusten (waarmee je dus tegen zga alle tests en onderzoeken ingaat), dan lijkt het mij dat de bewijslast ook volledig bij jou ligt. DS4 bood je de mogelijkheid om dat te bewijzen maar om de een of andere reden wil je niet.
Ik kan echt niet anders concluderen dan dat 1 en/of 2 gewoon kloppen.
Waarom daag je mij dan eerst uit?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:13 schreef fioooon het volgende:
Ja dat mag jij denken. Ik heb ook niet echt de drang om dit wel te gaan bewijzen.
Conclusie: je lukt uit je nek. Maar dat wisten we al.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:13 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ja dat mag jij denken. Ik heb ook niet echt de drang om dit wel te gaan bewijzen.
Maar waar zijn nu al die mensen die winterbanden verplicht willen stellen?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:07 schreef fioooon het volgende:
[..]
Oh er zal gerust verschil zitten maar dat verschil zit em ook in remmen met of zonder ABS. Ook met auto's zonder ABS geldt gewoon dat je voldoende afstand moet houden op je voorganger. Zo niet ja dan is de kans groot dat het fout gaat.
Ik durf mijn vinger wel op te steken. Blijven al die centenkakkers iig al thuis, scheelt weer wat verkeer op de weg.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar waar zijn nu al die mensen die winterbanden verplicht willen stellen?
Nou neehoor, ik ga dan ook gewoon de weg op maar dan gewoon op zomerbanden! Als ze me aan willen houden moeten ze zorgen dat ze me bij kunnen houden tijdens de achtervolging!quote:Op donderdag 30 december 2010 15:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik durf mijn vinger wel op te steken. Blijven al die centenkakkers iig al thuis, scheelt weer wat verkeer op de weg.
Casos is nummer 1 !!quote:Op donderdag 30 december 2010 15:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar waar zijn nu al die mensen die winterbanden verplicht willen stellen?
Ik begrijp dat jij dus gewoon thuis blijft, want bij een race kom jij immers niet opdagen.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:25 schreef fioooon het volgende:
Nou neehoor, ik ga dan ook gewoon de weg op maar dan gewoon op zomerbanden! Als ze me aan willen houden moeten ze zorgen dat ze me bij kunnen houden tijdens de achtervolging!
Dat komt wel goed hoor, als jij met je autootje in de sloot ligt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:25 schreef fioooon het volgende:
[..]
Nou neehoor, ik ga dan ook gewoon de weg op maar dan gewoon op zomerbanden! Als ze me aan willen houden moeten ze zorgen dat ze me bij kunnen houden tijdens de achtervolging!
Wel bij een race wanneer het mij uit komt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij dus gewoon thuis blijft, want bij een race kom jij immers niet opdagen.
Nou die is bevroren maar ook daarop heb ik prima grip om er weer uit te rijden!quote:Op donderdag 30 december 2010 15:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat komt wel goed hoor, als jij met je autootje in de sloot ligt.
Laat me raden: als pasen en pinksteren op één dag valt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:30 schreef fioooon het volgende:
Wel bij een race wanneer het mij uit komt.
Nee meestal rond mei. Dan heb ik altijd vakantie.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat me raden: als pasen en pinksteren op één dag valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |