Om winterbanden om te leggen heb je ook tijd nodig. En dan ben ik aan het werk. Daarom rij ik altijd in jonge auto's die nog niet voor de APK keuring hoeven omdat ik geen tijd heb om mijn auto APK te laten keuren. 'savonds zijn die gasten altijd dicht.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:34 schreef elcastel het volgende:
[..]
Tip : koop winterbanden, kun je lekker doorrijden en heb je meer tijd over.
Dat is zeker waar. Maar je moet de tijd wel hebben. Alleen de tijd is me al 1000 euro waard. In mei heb ik pas weer vakantie. Maar dan ga ik naar een zomeroord toe. Dan verlies ik het van DS4 want ik heb maar een 1000cc'tje.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
¤1000 voor een paar uurtjes van je tijd, lijkt me een prima tijdsinvestering.
Of jij moet de uitslag al weten natuurlijk.....
Ik weet niet je ermee wilt zeggen maar het klinkt mij als dat je onnodig hoge uitgaven maakt aan de verkeerde dingen.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:14 schreef fioooon het volgende:
Om winterbanden om te leggen heb je ook tijd nodig. En dan ben ik aan het werk. Daarom rij ik altijd in jonge auto's die nog niet voor de APK keuring hoeven omdat ik geen tijd heb om mijn auto APK te laten keuren. 'savonds zijn die gasten altijd dicht.
Nee, want als je winterbanden onder je hok laat zetten liggen je zomerbanden fijn in de stalling. Dus hey, geen slijtage. Alleen wat opslagkosten als je ze zelf niet ff in de berging wilt leggen.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:13 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Winterbanden onder 6 miljoen auto's ook :p
En wie krijgen er bekeuringen bij verplichtingen? Juist, geparkeerde auto's, die misschien de hele winter niet rijden. Bij een rijdende auto is niet te zien wat voor type banden eronder zitten.quote:Op zondag 26 december 2010 18:04 schreef fioooon het volgende:
Ach, winterbanden verplicht stellen roepen we al jaren. Dat komt er toch niet door. Hooguit werkverkeer: vrachtwagens, bussen, taxi's.
quote:Op woensdag 29 december 2010 21:17 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar je moet de tijd wel hebben. Alleen de tijd is me al 1000 euro waard. In mei heb ik pas weer vakantie. Maar dan ga ik naar een zomeroord toe. Dan verlies ik het van DS4 want ik heb maar een 1000cc'tje.
Als je nou de moeite zou nemen om eens naar de testen te kijken zou je zien hoeveel onzin je hier hebt neergezet. Onder de 7 graden presteren ze al beter en de voordelen op gladde wegen zijn evident (remweg veel korter, meer grip).quote:Op woensdag 29 december 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
Winterbanden helpen alleen bij verse sneeuw. Op gladde wegen zijn alle banden gelijk. Het enige type band dat de veiligheid kan vergroten is de regenband, voor de maanden september en oktober.
Dat ligt dus niet aan winterbanden, maar een of andere dombo die totaal ongeschikt is voor een rijbewijs.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
En wie krijgen er bekeuringen bij verplichtingen? Juist, geparkeerde auto's, die misschien de hele winter niet rijden. Bij een rijdende auto is niet te zien wat voor type banden eronder zitten.
Winterbanden zijn per saldo onveiliger. Afgelopen zondag hebben we dat in hart van nederland kunnen zien. Een stoere kijk-mij-winterbanden-hebben-automobilist ziet dat een cameraploeg vanaf de berm staat te filmen en moet even laten zien dat hij er wel met 120 voorbij kan, raakt daarbij een andere auto en bots terwijl hij 180 graden rond gaat twee keer tegen de vangrail.
Ook op aangereden sneeuw heb je meer aan winterbanden, soms is dat heel weinig, maar over het algemeen is het nog steeds merkbaar.quote:Winterbanden helpen alleen bij verse sneeuw. Op gladde wegen zijn alle banden gelijk. Het enige type band dat de veiligheid kan vergroten is de regenband, voor de maanden september en oktober.
Ja, de verzekeraar neemt alles aan want de bandenboer zegt.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:37 schreef justanick het volgende:
Overigens erg vreemd dat winterbanden (in jouw opinie) blijkbaar nauwelijks effect sorteren. De verzekeraars denken er toch anders over.
Ja, want de ongevallencijfers worden door de bandenboer bijgehouden. Hoe komt justanick er ook bij dat er mensen zijn die een schade melden bij de verzekeraars. Wat een domoor zeg...quote:Op donderdag 30 december 2010 08:55 schreef fioooon het volgende:
Ja, de verzekeraar neemt alles aan want de bandenboer zegt.
Ik raak niet zo onder de indruk van die tests hoor. Ten eerste is er niks mis met een beetje glijden en ten tweede als je eenmaal begint te glijden dan ga je natuurlijk niet niks doen en maar een beetje appelig uit je ogen kijken en wachten tot ie stil staat en ook nog eens op je rem staan. Nee, je laat gewoon je rem los en hop je hebt weer grip op de sneeuw. Als het wel op het ijs is wat eigenlijk alleen maar voor komt in wijken waar je al niet hard kunt rijden en waarop winterbanden ook gewoon gaan glijden dan moet je gewoon op je snelheid letten. En zeker niet remmen zoals ze in de tests doen ( wel begrijpelijk natuurlijk want daarom is het een test. ).quote:Op woensdag 29 december 2010 22:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Als je nou de moeite zou nemen om eens naar de testen te kijken zou je zien hoeveel onzin je hier hebt neergezet. Onder de 7 graden presteren ze al beter en de voordelen op gladde wegen zijn evident (remweg veel korter, meer grip).
Met winterbanden ga je minder snel glijden. Je hebt er (veel) meer grip mee. Dus sta je gewoon sneller stil als er wat gebeurt. Zo simpel is het. En dat is vooral in woonwijken veel veiliger. Of wil jij soms beweren dat je nog nooit vol in de ankers bent gegaan omdat er een kind onverwacht overstak?quote:Op donderdag 30 december 2010 09:03 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ik raak niet zo onder de indruk van die tests hoor. Ten eerste is er niks mis met een beetje glijden en ten tweede als je eenmaal begint te glijden dan ga je natuurlijk niet niks doen en maar een beetje appelig uit je ogen kijken en wachten tot ie stil staat en ook nog eens op je rem staan. Nee, je laat gewoon je rem los en hop je hebt weer grip op de sneeuw. Als het wel op het ijs is wat eigenlijk alleen maar voor komt in wijken waar je al niet hard kunt rijden en waarop winterbanden ook gewoon gaan glijden dan moet je gewoon op je snelheid letten. En zeker niet remmen zoals ze in de tests doen ( wel begrijpelijk natuurlijk want daarom is het een test. ).
Onder winterse omstandigheden zijn winterbanden superieur.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Als je nou de moeite zou nemen om eens naar de testen te kijken zou je zien hoeveel onzin je hier hebt neergezet. Onder de 7 graden presteren ze al beter en de voordelen op gladde wegen zijn evident (remweg veel korter, meer grip).
quote:Op donderdag 30 december 2010 09:03 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ten eerste is er niks mis met een beetje glijden
Ik heb niet veel mensen zien pleiten voor een verplichting.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Grappig dat de moraalridders hier weer hoog van de daken schreeuwen over hoe winterbanden verplicht moeten worden en hoe mensen zonder complete aso's zijn.
ben je helemaal zot of zo.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:13 schreef fioooon het volgende:
Of wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is een winter-rijbewijs. Mensen moeten slagen voor het rijden onder gladde omstandigheden. Zo niet dan mogen ze de weg niet op en anders wel.
Want het zijn vaak altijd dezelfde die ongelukken maken. De 1 maakt 6x per jaar brokken en de ander nooit.
Dat is zeker waar.... ik ga die boodschappen dan ook echt niet halen. Dan pakt ze de bus maar.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:09 schreef jasperkandie het volgende:
[..]
ben je helemaal zot of zo.
dan kunnen wij mannen na het werk ook nog boodschappen gaan doen omdat geen enkele vrouw nog boodschappen kan doen
Het merendeel van de posters hier zou dat wel willen hoor.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb niet veel mensen zien pleiten voor een verplichting.
Inderdaad, maar dat gaat ze dan weer te ver. Zo erg nemen ze het ook weer niet op voor de veiligheid. Het is ook allemaal een wassen neus die pro winterbanden freaks.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Maar vinden deze mensen dan ook dat alle (beetje) oudere auto's van de weg gehaald moeten worden. Daar zit immers geen ABS, traction control en ESP op. Deze systemen bij elkaar zorgen het hele jaar door voor veiligheid. Zullen dus veel auto's van de weg af moeten dan (als de moraalriddertjes consequent zijn).
Noem ze eens op dan.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:47 schreef fioooon het volgende:
[..]
Het merendeel van de posters hier zou dat wel willen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |