abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90540997
Afgelopen weken ben ik elke dag maar happy met m'n winterbanden. Kan ik zo door een ijssneeuwhoop van 10cm of meer rijden vanuit de parkeerplaats terwijl andere auto''s blijven steken.
pi_90541268
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:17 schreef athlonkmf het volgende:
Afgelopen weken ben ik elke dag maar happy met m'n winterbanden. Kan ik zo door een ijssneeuwhoop van 10cm of meer rijden vanuit de parkeerplaats terwijl andere auto''s blijven steken.
Dat lukt mijn vriendin ook op reguliere/zomerbanden.. ;) En gek genoeg onze overbuurman met zijn (lease)BMW en winterbanden níet, terwijl het toch echt dezelfde straat is. Een set winterbanden is zo veilig/goed/beter als de persoon achter het stuur ze maakt. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90541401
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat lukt mijn vriendin ook op reguliere/zomerbanden.. ;) En gek genoeg onze overbuurman met zijn (lease)BMW en winterbanden níet, terwijl het toch echt dezelfde straat is. Een set winterbanden is zo veilig/goed/beter als de persoon achter het stuur ze maakt. :Y
pi_90541467
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
I know, maar het is nou eenmaal wel zo.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90541609
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

I know, maar het is nou eenmaal wel zo.
Feit blijft: jouw vriendin zal de auto beter kunnen beheersen met winterbanden dan zonder; het zelfde geldt voor de man met de BMW.
pi_90570827
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Feit blijft: jouw vriendin zal de auto beter kunnen beheersen met winterbanden dan zonder; het zelfde geldt voor de man met de BMW.
Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat? Slechter zou zijn als ze op de kop onderaan het talud van de A1 eindigt lijkt me. Ddan doet de buurman met BMW het dus in verhouding dubbel zo slecht, aangezien hij met álle techische voordelen (winterbanden, en een heel alfabet aan electronische hulpmiddelen) niet van zijn plek kan komen. ;)

Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt hoor, en je hebt tot op een zekere hoogte ook gelijk, alleen heb ik wel eens een noodstop moeten maken op winterbanden, en dan blijkt toch echt wel dat het geen magisch rubber is, en je ook daarmee gaat glijden. Dan is die kortere remweg mooi op papier, maar met de drukte op de gemiddelde snelweg hier, en de vrij korte afstand die men houdt, zal dat nog steeds niet een botsing voorkomen. Hooguit dat de schade wat minder is, en de brokstukken minder ver vliegen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90571153
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat? Slechter zou zijn als ze op de kop onderaan het talud van de A1 eindigt lijkt me. Ddan doet de buurman met BMW het dus in verhouding dubbel zo slecht, aangezien hij met álle techische voordelen (winterbanden, en een heel alfabet aan electronische hulpmiddelen) niet van zijn plek kan komen. ;)

Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt hoor, en je hebt tot op een zekere hoogte ook gelijk, alleen heb ik wel eens een noodstop moeten maken op winterbanden, en dan blijkt toch echt wel dat het geen magisch rubber is, en je ook daarmee gaat glijden. Dan is die kortere remweg mooi op papier, maar met de drukte op de gemiddelde snelweg hier, en de vrij korte afstand die men houdt, zal dat nog steeds niet een botsing voorkomen. Hooguit dat de schade wat minder is, en de brokstukken minder ver vliegen.
Juist! Deze extra kosten hoeven niet gemaakt te worden als je gewoon je snelheid aanpast.

Want straks krijgen we ook nog de herstband die ze in de herfst verplicht gaan stellen. Kan je straks 3x per jaar je banden verwisselen.
pi_90572451
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:42 schreef fruityloop het volgende:

Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat?
De alcomobilist praat zijn gedrag ook goed met "ik kom steeds veilig thuis".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90572475
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:12 schreef fioooon het volgende:

Juist! Deze extra kosten hoeven niet gemaakt te worden als je gewoon je snelheid aanpast.
Als jij nou gewoon stratenmaker wordt, dan hoe je je niet zoveel zorgen te maken over extra kosten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90572668
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij nou gewoon stratenmaker wordt, dan hoe je je niet zoveel zorgen te maken over extra kosten.
We laten ons al genoeg bedonderen door de overheid. Komen er straks die winterbandjes ook nog bij. Ik bedank daarvoor.
  woensdag 29 december 2010 @ 10:59:47 #36
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90573568
2 jaar geleden had er nog helemaal niemand winterbanden en was de geldende mening dat winterbanden voor landen met bergen zijn en het in Nederland onzin is.

Vorig jaar begonnen de kwikfits van deze wereld al licht te stotteren en kwamen de eerste huilios al om de hoek die de reclames napapagaaiden. Dit jaar is er een heus reclameoffensief doorgeramd inclusief nieuwsitems over de "niet aan te slepen winterbanden" en is Nederland ineens massaal van mening dat ze winterbanden nodig hebben en ben je onverantwoordelijk bezig als je ze niet hebt.

Te sneu voor woorden gewoon. Winterbanden zijn onzin in een land dat zo vlak is als een biljartlaken, men laat zich simpelweg kapen door de commercie maar uiteraard chreeuwen de winterbandrijders om het hardst dat ze"echt verschil merken, echt echt! Het is egwoon veel veiliger!"

""Really?? Wow!!! That's amazing mike!"
:')
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90573784
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat is beter in deze context? Ik bedoel, ze blijft op de weg, slipt niet, en glijdt niet in de bochten, hoe kan je dat beter doen dan dat? Slechter zou zijn als ze op de kop onderaan het talud van de A1 eindigt lijkt me. Ddan doet de buurman met BMW het dus in verhouding dubbel zo slecht, aangezien hij met álle techische voordelen (winterbanden, en een heel alfabet aan electronische hulpmiddelen) niet van zijn plek kan komen. ;)

Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt hoor, en je hebt tot op een zekere hoogte ook gelijk, alleen heb ik wel eens een noodstop moeten maken op winterbanden, en dan blijkt toch echt wel dat het geen magisch rubber is, en je ook daarmee gaat glijden. Dan is die kortere remweg mooi op papier, maar met de drukte op de gemiddelde snelweg hier, en de vrij korte afstand die men houdt, zal dat nog steeds niet een botsing voorkomen. Hooguit dat de schade wat minder is, en de brokstukken minder ver vliegen.
Beter is een kortere remweg hebben bij een noodstop, om maar wat te noemen. Beter is toch controle over de auto houden terwijl je een situatie niet helemaal goed hebt ingeschat. Et cetera.

Dan kan het zijn dat je nog steeds tegen iemand aan zit, maar je verkleint te kans op gewonden of zelfs doden aanzienlijk als je met 30 km/u in plaats van 60 km/u aan komt vliegen.

Van mij hoeven ze niet verplicht te worden, maar ze hebben absoluut een aanzienlijke meerwaarde. Ik zou het een goed idee vinden als mensen met winterbanden een korting op hun premie zouden krijgen of iets dergelijks. Mensen zonder winterbanden krijgen geen straf, maar mensen met winterbanden krijgen een positieve prikkel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2010 12:35:43 ]
pi_90573805
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:29 schreef fioooon het volgende:

We laten ons al genoeg bedonderen door de overheid. Komen er straks die winterbandjes ook nog bij. Ik bedank daarvoor.
De uitslagen van al die onafhankelijke tests zijn op straffe van dood gewijzigd omdat de overheid...

euhhh, wacht even? Huh?

Wat heeft de overheid hier te winnen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90574015
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef Hanoying het volgende:
2 jaar geleden had er nog helemaal niemand winterbanden en was de geldende mening dat winterbanden voor landen met bergen zijn en het in Nederland onzin is.
Remweg is alleen interessant als er bergen zijn? Huh?

quote:
Te sneu voor woorden gewoon. Winterbanden zijn onzin in een land dat zo vlak is als een biljartlaken, men laat zich simpelweg kapen door de commercie maar uiteraard chreeuwen de winterbandrijders om het hardst dat ze"echt verschil merken, echt echt! Het is egwoon veel veiliger!"

""Really?? Wow!!! That's amazing mike!"
:')
Het probleem voor jouw betoog is dat ze ook in onafhankelijke test veel beter blijken te zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90575312
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef Hanoying het volgende:

Te sneu voor woorden gewoon. Winterbanden zijn onzin in een land dat zo vlak is als een biljartlaken, men laat zich simpelweg kapen door de commercie maar uiteraard chreeuwen de winterbandrijders om het hardst dat ze"echt verschil merken, echt echt! Het is egwoon veel veiliger!"

""Really?? Wow!!! That's amazing mike!"
:')
Ha, nog zo'n figuur die zomaar wat roept zonder zich even in de feiten te verdiepen. Winterbanden zijn gewoon veiliger, dat is geen commercie, dat is een feit.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:01:53 #41
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90575848
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:45 schreef justanick het volgende:

[..]

Ha, nog zo'n figuur die zomaar wat roept zonder zich even in de feiten te verdiepen. Winterbanden zijn gewoon veiliger, dat is geen commercie, dat is een feit.
abs, stuurbekrachtiging, sneeuwschoenen in de winter, zonnebrillen in de zomer, een helm op de fiets en een verbod op vuurwerk ook.

Winterbanden zijn maar een ontzettend klein onderdeel van wat een voertuig veilig maakt en in Nederland uberhaupt van weinig tot geen waarde. Als men zich prettig voelt bij winterbanden dan moet men ze vooral kopen hoor maar deze discussie gaat langzamerhand in de richting van een verplichting tot het aanschaffen van winterbanden zo rond 2012. Groenlinks heeft de kamervragen alvast in conceptversie klaar liggen vrees ik.

Winterbanden zijn in Nederland een overbodige luxe, de hele discussie is door de commerciële sector aangezwengeld en half Nederland loopt er weer eens als een kip zonder kop achter aan.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90576245
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:01 schreef Hanoying het volgende:

abs, stuurbekrachtiging, sneeuwschoenen in de winter, zonnebrillen in de zomer, een helm op de fiets en een verbod op vuurwerk ook.

Winterbanden zijn maar een ontzettend klein onderdeel van wat een voertuig veilig maakt en in Nederland uberhaupt van weinig tot geen waarde.
Bagatelliseer meer weer eens het nut van winterbanden. Wat de meeste niet technisch geschoolde mensen niet begrijpen is dat banden zo'n beetje het belangrijkste onderdeel aan een auto zijn. Banden zijn nl. datgene wat de bewegende massa grip geeft en het voertuig dus bestuurbaar maakt. Zonder grip heb je helemaal niets aan alle andere veiligheidsssystemen in een auto. Zonder grip doet je ABS niets, zonder grip doet je ESP niets, zonder grip heb je geen stuurbekrachtiging nodig want sturen is onmogelijk, traction control?. Het enige veiligheidssysteem dat je dan misschien nog kan helpen zijn je airbags :)

quote:
Winterbanden zijn in Nederland een overbodige luxe, de hele discussie is door de commerciële sector aangezwengeld en half Nederland loopt er weer eens als een kip zonder kop achter aan.
Het zijn juist de overige veiligheidssystemen in auto's die voornamelijk uit de marketing voortkomen. ABS, ESP en soortgelijke foefjes het zijn systemen voor domme en slechte automobilisten. Deze systemen zijn er juist om de gebreken van automobilisten te corrigeren. Winterbanden verhogen de veiligheid van een auto in de winter meer dan alle overige veiligheidssystemen in een auto bij elkaar genomen. Je kan het marketing noemen, dat werd vroeger ook gezegd van de veiligheidsgordel en de airbag. Toch is er tegenwoordig een duidelijke consensus over het nut van deze voorzieningen, ik zie uit naar de dag dat winterbanden verplicht gesteld worden in de winter, kan ik ook weer eens doorrijden in de winter :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 29 december 2010 @ 12:28:29 #43
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90576731
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Bagatelliseer meer weer eens het nut van winterbanden. Wat de meeste niet technisch geschoolde mensen niet begrijpen is dat banden zo'n beetje het belangrijkste onderdeel aan een auto zijn. Banden zijn nl. datgene wat de bewegende massa grip geeft en het voertuig dus bestuurbaar maakt. Zonder grip heb je helemaal niets aan alle andere veiligheidsssystemen in een auto. Zonder grip doet je ABS niets, zonder grip doet je ESP niets, zonder grip heb je geen stuurbekrachtiging nodig want sturen is onmogelijk, traction control?. Het enige veiligheidssysteem dat je dan misschien nog kan helpen zijn je airbags :)

[..]

Het zijn juist de overige veiligheidssystemen in auto's die voornamelijk uit de marketing voortkomen. ABS, ESP en soortgelijke foefjes het zijn systemen voor domme en slechte automobilisten. Deze systemen zijn er juist om de gebreken van automobilisten te corrigeren. Winterbanden verhogen de veiligheid van een auto in de winter meer dan alle overige veiligheidssystemen in een auto bij elkaar genomen. Je kan het marketing noemen, dat werd vroeger ook gezegd van de veiligheidsgordel en de airbag. Toch is er tegenwoordig een duidelijke consensus over het nut van deze voorzieningen, ik zie uit naar de dag dat winterbanden verplicht gesteld worden in de winter, kan ik ook weer eens doorrijden in de winter :D
Laat ze eerst maar eens een paar jaar bijhouden bij welk percentage van de zware ongelukken (letselschade) in de winter auto's als veroorzaker aangewezen kunnen worden met zomerbanden en spiegel dit aan het totaal percentage auto's met zomerbanden op de weg.

Ik denk dat je vrijwel geen causaal verband zal zien, winterbanden hebben namelijk vrijwel alleen nut bij extreme condities waar men toch al (noodgedwongen) langzaam rijdt en de meeste ongelukken beperkt blijven tot blikschade. Ik acht het zelfs niet onmogelijk dat je zult zien dat er relatief meer mensen letselschade oplopen in auto's met winterbanden. Veel mensen schijnen namelijk te denken dat het hebben van winterbanden een soort vrijbrief is voor het doorjakkeren over de sneeuw waardoor de ongelukken die voorkomen onder die groep dus relatief zwaarder zijn.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90577563
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:28 schreef Hanoying het volgende:

Laat ze eerst maar eens een paar jaar bijhouden bij welk percentage van de zware ongelukken (letselschade) in de winter auto's als veroorzaker aangewezen kunnen worden met zomerbanden en spiegel dit aan het totaal percentage auto's met zomerbanden op de weg.
Waarom moet het nu weer direct gaan om de zware ongelukken? Blikschade is ook al een kostbare aangelegenheid en het is een mythe dat je alleen bij hoge snelheden mensen zwaar kan verwonden met een auto. Je kan uitstekend een volwassen mens pletten bij een snelheid van 5km/u

quote:
Ik denk dat je vrijwel geen causaal verband zal zien, winterbanden hebben namelijk vrijwel alleen nut bij extreme condities waar men toch al (noodgedwongen) langzaam rijdt en de meeste ongelukken beperkt blijven tot blikschade. Ik acht het zelfs niet onmogelijk dat je zult zien dat er relatief meer mensen letselschade oplopen in auto's met winterbanden.
Winterbanden hebben zelfs onder normale winterse omstandigheden direct meer grip, het is onzin om te vermelden dat ze enkel zinvol zijn onder extreme omstandigheden. Misschien dat hier je misvatting omtrent het nut van winterbanden op gebaseerd is imo.
Het is ook onzin om te veronderstellen dat automobilisten roekeloos gaan rijden omdat ze winterbanden hebben. Ga jij roekelozer rijden omdat je airbags in je auto hebt? Zulk gedrag zit gewoon in je karakter en heeft niets te maken met het wel of niet hebben van winterbanden.
Uiteraard KAN ik met mijn winterbanden harder over de rotonde als iemand op normale banden, dat is geen verzinsel dat is gewoon de realiteit. Maar het is nooit verstandig om met je auto op het randje te rijden.

quote:
Veel mensen schijnen namelijk te denken dat het hebben van winterbanden een soort vrijbrief is voor het doorjakkeren over de sneeuw waardoor de ongelukken die voorkomen onder die groep dus relatief zwaarder zijn.
Veel mensen weten dat ze met hun winterbanden kunnen doorjakkeren over de sneeuw, dat bange mensen op normale banden dit angst inboezemt moet wel wat zeggen over de effectiviteit van winterbanden. Ik vermoed dat mensen die verongelukken onder winterse omstandigheden uberhaupt weinig tot geen inzicht hadden in de omstandigheden waarin ze omkwamen. Dat staat gewoon los van het type band onder je auto.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 29 december 2010 @ 13:13:09 #45
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90578584
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom moet het nu weer direct gaan om de zware ongelukken? Blikschade is ook al een kostbare aangelegenheid
Winterbanden onder 6 miljoen auto's ook :p
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90578827
Valt wel mee hoor. Als je winterbanden gebruikt slijten je zomerbanden niet en vice versa. De enige extra kosten die je maakt zijn wat extra brandstofverbruik en het laten verwisselen van de banden, maar dat kun je zelf ook doen.
pi_90579174
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:18 schreef Sloggi het volgende:
Valt wel mee hoor. Als je winterbanden gebruikt slijten je zomerbanden niet en vice versa. De enige extra kosten die je maakt zijn wat extra brandstofverbruik en het laten verwisselen van de banden, maar dat kun je zelf ook doen.
Precies, de eenmalige investering in een extra setje stalen velgen, krik en momentsleutel zijn de kosten niet.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90579451
Topc #2 alweer?
Hoelang kun je hier wel niet over doorzeiken?
Als men winterbanden op dit moment zo duur vindt had men die dingen maar eerder moeten kopen.

Vraag en aanbod, en zoiets?
Aangezien er meer vraag dan aanbod is kan logischerwijs de prijs bij dat soort dingen uiteraard omhoog gaan.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_90579940
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

De uitslagen van al die onafhankelijke tests zijn op straffe van dood gewijzigd omdat de overheid...

euhhh, wacht even? Huh?

Wat heeft de overheid hier te winnen?
BTW.... allemaal weer extra inkomsten.
pi_90580002
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, de eenmalige investering in een extra setje stalen velgen, krik en momentsleutel zijn de kosten niet.
Vergeet de stallingskosten niet van het setje banden die je niet gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')