abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90879425
misschien al bekend, maar ik wil even reageren op het geval NDK te Budel,

wij als E-cie van 30Natresbat zijn sinds 01-01-2011 nu operationeel te Budel. In maart/april zou ook de D-cie naar Budel verhuizen, deze zitten nu nog op de VHK te Weert. In ons straatje zit ook een club mariniers op dit moment en ook het rempel van de KMS zit hier. Er zouden geruchten gaan om de kazerne op de schop te nemen en evt. te verbouwen ??
Nastresser
pi_90880174
Die plannen zijn dr al heel erg lang, de kms zou een deel van de opleidingen daar gaan geven en huisveste, kct zou een deel van de kazerne krijgen enz enz.

Ik denk echter dat er voorlopig geen geld voor deze plannen is en budel gebruikt blijft worden als oefenlocatie. Wij van 101 gaan dr ook vaak heen, het is groot, rustig en een prima oefenterrein.

Ook prima geschikt voor MT's weet ik uit ervaring.....
pi_90881836
het zwembad verhaal :P ?

was er destijds niet sprake van dat de KMS naar Budel zou gaan en de VHK dicht zou gaan?
Nastresser
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:55:31 #94
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_90882076
Wat wij als bewoners van Budel te horen kregen is dat de landmacht zogenaamd te laat te horen had gekregen wanneer de ndk verlaten zou worden doro de Duitsers en dat daardoor de bedgetten al voor een aantal jaar vergeven waren.
pi_90883495
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef Leopaard het volgende:
het zwembad verhaal :P ?

was er destijds niet sprake van dat de KMS naar Budel zou gaan en de VHK dicht zou gaan?
o.a het zwembad ja en met nbc-masker met afgeplakte oogjes rondlopen. en nog meer idiote dingen.

Er is nooit sprake van geweest dat de vhk dicht zou gaan, beter nog: die school naast de vhk is niet voor niks door defensie gekocht.
pi_90884981
MT?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:10:50 #97
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_90885317
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Leopaard het volgende:
In maart/april zou ook de D-cie naar Budel verhuizen, deze zitten nu nog op de VHK te Weert.
Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.
Nu blijkt echter dat Eygelshoven het ook niet gaat worden ivm sluiting (of sluiten) van de kazerne daar.
Nu de verbouwplannen van de KMS in de ijskast staan, blijkt het toch mogelijk dat de D-cie nog een tijdje gebruik mag maken van de KMS locatie.

Sowieso lijken mij twee Natres-Cie's op één locatie niet echt verstandig. Dan zouden ze net zo goed allebei samengevoegd kunnen worden tot één Cie.
pi_90885441
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef Schild het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit niet. In eerste instantie was de bedoeling dat de D-cie ook een andere locatie zou krijgen ivm ruimte gebrek op de KMS. Er zijn toen mogelijke locaties onderzocht en hier kwam Eygelshoven eigenlijk als enigste uit de bus, Roermond was mogelijk maar werd al gelijk afgeketst.
Nu blijkt echter dat Eygelshoven het ook niet gaat worden ivm sluiting (of sluiten) van de kazerne daar.
Nu de verbouwplannen van de KMS in de koelkast staan, blijkt het toch mogelijk dat de D-cie nog een tijdje gebruik mag maken van de KMS locatie.

Sowieso lijken mij twee Natres-Cie's op één locatie niet echt verstandig. Dan zouden ze net zo goed allebei samengevoegd kunnen worden tot één Cie.
Dit is wat ik te horen heb gekregen binnen onze eigen Cie. Het gebouw waar de D-cie nu in zit op de VHK zou gesloopt gaan worden. Misschien dat ze tijdelijk naar de NDK kazerne verhuizen ivm verbouwing ?

@bouke-p:

Wat is de bedoeling dat met die school gaat gebeuren dan? Gaat dat bij de VHK getrokken worden ofzo ? Naar mijn weten ligt er ook nog een weg tussen kazerneterrein en die school
Nastresser
pi_90885587
Die school zou idd gesloopt worden en er zou dan nieuwbouw voor de vhk komen. Ik denk dat die weg dan ook omgelegd zou gaan worden.

Er mag ook wel wat nieuwbouw bij komen, de gebouwen op de KMS zijn oud, te krap en voldoen al lang niet meer aan de eisen. Daarnaast is de vhk ook gewoon te klein.
pi_90886002
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:16 schreef Bouke-p het volgende:
Die school zou idd gesloopt worden en er zou dan nieuwbouw voor de vhk komen. Ik denk dat die weg dan ook omgelegd zou gaan worden.

Er mag ook wel wat nieuwbouw bij komen, de gebouwen op de KMS zijn oud, te krap en voldoen al lang niet meer aan de eisen. Daarnaast is de vhk ook gewoon te klein.

En toen ik daar zat alsnog fijn huisvesting betalen...
Puddi
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:01:18 #101
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_90888017
de weg is al aangekondigd dat hij afgesloten gaat worden, de enige met een oprit eraan zijn meen ik de tennisclub en de school. Voor de scholieren is al een extra stuk fietspad aangelegd om de kms heen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:19:06 #102
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_90892619
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef Transmittendus het volgende:

[..]

En toen ik daar zat alsnog fijn huisvesting betalen...
wij allemaal.. ik ook.
snapte het gezeik nooit zo..

enkel het schoonmaken op vrijdag was klote...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:35:35 #103
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_90897462
Misschien niet de mooiste, maar de mooist gelegen kazerne is imo toch de Van Ghent in Rotterdam. O+
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_90903939
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
Misschien niet de mooiste, maar de mooist gelegen kazerne is imo toch de Van Ghent in Rotterdam. O+
Wat is er zo mooi gelegen aan?
pi_90905455
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wij allemaal.. ik ook.
snapte het gezeik nooit zo..

enkel het schoonmaken op vrijdag was klote...
Voor dat bedrag op tochtige kamers liggen, vaak geen warm water hebben en regelmatige stroomuitval vond ik dat echt slecht.
Puddi
pi_90905616
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:16 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat is er zo mooi gelegen aan?
Idd, die staat gewoon in de stad ingeklemd tussen torenflats, een voetbalveld en wat autodealers. Valt wel tegen, kan me mooie plaatsen voor een kazerne voorstellen (bijv. het oude Oostplein, waar ze voor de oorlog zaten).

Zie de soldaten trouwens wel af en toe een mars door de stad (danwel Kralingen / Kralingse Zoom) uitvoeren.
pi_90907966
Prinses Irene Kamp in Veldhoven, waar de PIROC zat;

[ Bericht 22% gewijzigd door Clan op 18-02-2011 16:35:14 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:54:09 #108
168777 Rave_NL
pi_90910403
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 21:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Idd, die staat gewoon in de stad ingeklemd tussen torenflats, een voetbalveld en wat autodealers. Valt wel tegen, kan me mooie plaatsen voor een kazerne voorstellen (bijv. het oude Oostplein, waar ze voor de oorlog zaten).
Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.

quote:
Zie de soldaten trouwens wel af en toe een mars door de stad (danwel Kralingen / Kralingse Zoom) uitvoeren.
Gek, ik heb daar nog nooit een pleun gezien.. :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:54:51 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_90910703
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het zit in een stad. Niet op de heide, niet achteraf weggestopt maar gewoon in een stad, hun stad. Je kan nog zoveel stekkeren op en over de oirschotse heide, je kunt nog zoveel speesmarsen op de harskamp of oefenen in een tochtig gat als marnewaard, niets is zo mooi als hardlopen over de erasmusbrug, of geforceerd marsen langs de Kuip bij een bekerwedstrijd als honderden dronke supporters je aan lopen te moedigen... Er is een gevoel met verbondenheid met de bevolking van R'dam, en dan vooral de oudere generatie. Nogmaals niet de mooiste kazerne, maar wel de mooiste locatie, en dan doel ik niet op het uitzicht op wat sportvelden of de Brieenoord.

[..]

Zit wat in, ook als ik er anders over denk.

Je tweede punt, je hebt helemaal gelijk, ik ben en zal dan ook wel altijd een burger blijven. ;)
pi_90911365
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef AchJa het volgende:
De mooiste kazerne die ik ken is Langemannshof.

[ Bericht 17% gewijzigd door Clan op 05-01-2011 23:15:49 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:19:34 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_90912342
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:19 schreef AchJa het volgende:
Ik wilde naar 41 Palua, maar tijdens mijn opleiding hebben ze die toko gesloten...
Zaten die niet in Hohne?

http://www.hohne-reunie-2010.studio-7.nl/
pi_90912658
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[..]

De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:35:59 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:41:56 #116
168777 Rave_NL
pi_90913116
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Clan het volgende:

[..]

De Van Horne ligt ook in de buurt van het centrum van Weert, en de Frederik Hendrik kazerne, lag net over de brug bij centrum Venlo ( In Blerick ) Tampeinkazerne lag midden in Maastricht Generaal Snijder kazerne in Nijmegen en zo ken ik nog wel meer kazernes die niet weggestopt zijn op de heide.
Ik zie meer lag dan ligt.
En veel verder dan de Nieuwe Haven en de drie complexen in Breda kom ik niet...
pi_90913133
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nope, Langemannshof.

Is overigens niet al te ver van Hohne.
Ik ben daar nooit geweest. In Duitsland kwam ik vooral op Seedorf, Munster, Vogelsang ( NAVO/Belgen) Heidelberg (NAVO/Amerikanen) Saarbrucken en vlak over de grens Rheindahlen.
pi_90913137
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nope, Langemannshof.

Is overigens niet al te ver van Hohne.
Daar heeft mijn pa met 43tkbat ook nog gezeten.
voor meer info (ook over de kazerne zelf): www.43tankbataljon.nl
Nastresser
pi_90913308
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik zie meer lag dan ligt.
En veel verder dan de Nieuwe Haven en de drie complexen in Breda kom ik niet...
Garnizoensteden bestaan ook niet meer.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:48:43 #120
168777 Rave_NL
pi_90913478
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 23:45 schreef Clan het volgende:

[..]

Garnizoensteden bestaan ook niet meer.
Bevestigd mijn eerder genoemde mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')