Mensen die zichzelf op fora slimmer vinden dan anderen en dan ook kenbaar maken, zijn over het algemeen niet de slimste mensen van Nederland. Dat beschouwen we als wanna-be intellectuelen.quote:Op zondag 19 december 2010 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Holograph, je bent dom en je faalt. Dat de linkse partijen hun programma niet volblaffen met pro-Joodse onzin betekent natuurlijk niet dat zij anti-Joods zijn. Wat wil jij precies zien/horen van linkse partijen?
Dat is lang niet het enige. Zo is het bijvoorbeeld zo dat ze mensen op basis van hun geloof rechten willen ontzeggen. Die overeenkomst springt nog veel meer in het oog...quote:Op zondag 19 december 2010 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het enige wat Wilders en Hitler met elkaar gemeen hebben is dat ze allebei voor extra snelwegen zijn/waren.
Antisemitisme (en racisme en discriminatie iha) moeten natuurlijk aangepakt worden. Maar ik denk dat voor alle gevallen die de media halen een stuk of 200 gevallen zijn waarbij mensen door straatettertjes stelselmatig lastiggevallen worden om een andere reden. Gewoon omdat ze er zin an hadden, of omdat iemand zijn mond een keer opentrok tegen zo'n kemphaan plus zijn vriendjes.quote:Op zondag 19 december 2010 13:03 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze de joden toevallig als slachtoffer kiezen? Ik denk het niet: daar zit ideologische haat achter, evenzo bij de afkeer van homoseksuelen.
Als we een beschaafd land willen blijven moeten we dat benoemen en onder ogen zien.
Geweldig stuk man. Alleen jammer dat het in de praktijk 180 graden anders ligt.quote:Op zondag 19 december 2010 13:14 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
De Koran heeft het beter voor met de joden dan de bijbel. Er wordt in de Koran over joden gesproken, maar dat gaat niet over alle joden maar over een bepaalde groep joodse zondaars in een bepaalde tijd.
De Koran noemt de joden "mensen van het boek". Ze worden dus zelfs erkend als een religieuze gemeenschap die recht hebben om hun geloof uit te oefenen en beschermd dienen te worden door de moslims.
Christenen zijn degenen die claimen dat joden Jezus hebben vermoord, de Koran spreekt de joden juist vrij en zegt dat Jezus nooit gekruisigd is. Zoals je in de onderstaande tekst kunt lezen, is de Koran juist de reden geweest dat er nooit een holocaust tegen de joden is begaan in de islamitische wereld, terwijl dit wel is gebeurd in het christelijke Europa.
Wat is dan wel de reden voor het antisemitisme bij sommige moslims?
Zoals ik al eerder zei, er wordt over goede en slechte joden gesproken in de Koran. Moslims met een eigen anti-Israël politieke agenda maken geen verschil tussen de goede en slechte joden in de Koran, ze scheren alle joden over één kam want dat komt hen goed uit op dit moment in de geschiedenis. Martin Kramer zegt dat anti-joodse islamitische denkers hun ideeën voornamelijk uit Europa en van de Protocollen van de wijzen van Sion hebben, ze quoten dit soort anti-semitische teksten naast bepaalde verzen uit de Koran, maar dit gebruik van bepaalde verzen uit de Koran wordt dus selectief gedaan. Men negeert de positieve verzen over de joden in de Koran, want dat komt hen niet goed uit.
Kortom: de Koran zal nooit een reden zijn voor een holocaust op de joden. Sommige islamitische geestelijken (gedreven door een anti-Israël/anti-zionisme agenda) misbruiken de Koran door selectief verzen te quoten. Zo kunnen ze achterlijke mensen die de Koran niet hebben gelezen hersenspoelen.
Achterlijke hangjongeren die orthodoxe joden lastigvallen in Nederland doen dit meer uit frustratie met de staat Israël dan dat het een expliciete opdracht uit de Koran is om joden lastig te vallen.
[..]
Want die man is representatief voor de islam als geheel? Je trekt een conclusie zonder dat je ooit ook maar een koran van binnen hebt gezien. In het Heilige Roomse Rijk hebben joden een enorm lange tijd in ghetto's gewoon en moesten zij een teken dragen waaruit bleek dat ze joods waren. Betekent dit dat het christelijke geloof anti-joods is?quote:Op zondag 19 december 2010 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat het nazisme en de Islam veel gemeenschappelijke dingen hebben, en dat mondt zich nu uit in de praktijk.
Jij hebt de koran bestudeerd?quote:Op zondag 19 december 2010 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweldig stuk man. Alleen jammer dat het in de praktijk 180 graden anders ligt.
Oké dat was een hele pil.quote:Op zondag 19 december 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
http://www.groene.nl/2009(...)iedenis-van-de-islam
Uit de Groene, een onverdachte bron, want goed links. Ik heb het overigens zelf ook nooit gehoord, maar ik kom dan ook niet bij dat soort demonstraties.
Ik snij het thema aan waar het hier om draait: wanneer ben je een racist. In linkse kringen ben je een racist als je een hekel hebt aan anderen, ongeacht reden. Dat is natuurlijk onzin: racisme ziet slechts op afkeer van anderen ogv kenmerken die onveranderlijk zijn en die er niet toe doen. Iemands overtuigingen vallen daar echter niet onder, die overtuigingen zijn niet onveranderlijk en ook niet verexcuseerbaar. De haat die je ziet tov rechts valt zo ook als racisme te betitelen, als dat het iets inzichtelijker voor je maakt. Volslagen onzinnig zoals je hopelijk begrijpt.quote:Op zondag 19 december 2010 13:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je trekt hier in 1 postje wel heel veel discutabele conclusies
Koos, jij weet donders goed dat er een algemene consensus is onder Moslims dan Joden kut zijn en dat Homo's zondig zijn. En idd, vroeger waren de katholieken niet erg aardig tegen Joden nee, maar zij zijn niet debet aan de hele holocaust. Diezelfde holocaust wordt in het hele M-O verheerlijkt op Israël na, dat moet je toch eens aan het denken zetten.quote:Op zondag 19 december 2010 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want die man is representatief voor de islam als geheel? Je trekt een conclusie zonder dat je ooit ook maar een koran van binnen hebt gezien. In het Heilige Roomse Rijk hebben joden een enorm lange tijd in ghetto's gewoon en moesten zij een teken dragen waaruit bleek dat ze joods waren. Betekent dit dat het christelijke geloof anti-joods is?
Jij kunt natuurlijk, zoals jij, keer op keer blijk geven van gebrek aan intellect. Dan geef ik toch echt de voorkeur aan mijn gemaskeerde werkwijze.quote:Op zondag 19 december 2010 13:16 schreef Holograph het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf op fora slimmer vinden dan anderen en dan ook kenbaar maken, zijn over het algemeen niet de slimste mensen van Nederland. Dat beschouwen we als wanna-be intellectuelen.
Wat je ZOU verwachten is dat linkse partij in net zulke 'krachtige' bewoording Moslims veroordelen die joden wegpesten, als dat zij Geert Wilders veroordelen om zijn Islam standpunten.
Jij?quote:
Uit het feit dat ze in deze coalitie zijn gegaan en http://www.depers.nl/binn(...)g-antisemitisme.htmlquote:Op zondag 19 december 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij kunt natuurlijk, zoals jij, keer op keer blijk geven van gebrek aan intellect. Dan geef ik toch echt de voorkeur aan mijn gemaskeerde werkwijze.
Maar sorry, de OP slaat werkelijk als een lul op een drumstel. Waaruit blijkt bijvoorbeeld dat een partij als het CDA meer opkomt voor de joden dan de PvdA of GL?
Alleen die idioot van een paus nog ja. En nogmaals, Moslims in algemene zin hebben nog nooit afstand genomen van de holocaust.quote:Op zondag 19 december 2010 13:20 schreef IHVK het volgende:
Moslims zijn ook niet debet aan de holocaust Anders. En de concensus onder katholieken is ook dat homo's zondig zijn.
Waarom weer dat rare toontje? 'Koos, je weet dondersgoed'. Nee php, jij weet jack shit. Jij staat op de schouders van figuren als Wilders en Hans Jansen en presenteert hun denkbeelden als de waarheid. En die is enorm kort door de bocht en simpel. Trouwens, ken jij uberhaupt wel moslims? Of baseer je de zogenaamde anti-Israel houding in het M-O enkel op de berichtgeving uit Iran.quote:Op zondag 19 december 2010 13:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Koos, jij weet donders goed dat er een algemene consensus is onder Moslims dan Joden kut zijn en dat Homo's zondig zijn. En idd, vroeger waren de katholieken niet erg aardig tegen Joden nee, maar zij zijn niet debet aan de hele holocaust. Diezelfde holocaust wordt in het hele M-O verheerlijkt op Israël na, dat moet je toch eens aan het denken zetten.
Onzin. Hitler had niks tegen het joodse geloof, maar tegen het joodse ras (waar dus ook mensen onder vielen die goed katholiek waren oid). Dat bestaat weliswaar niet, maar dat maakte voor de zes miljoen doden niet uit.quote:Op zondag 19 december 2010 13:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is lang niet het enige. Zo is het bijvoorbeeld zo dat ze mensen op basis van hun geloof rechten willen ontzeggen. Die overeenkomst springt nog veel meer in het oog...
Nee maar de post van Politicoloog klinkt aardig plausibel. En beter doordacht dan jij met 1 one-liner af kan doen...quote:
Wat een onzinnige bewering die laatste zin van je.quote:Op zondag 19 december 2010 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alleen die idioot van een paus nog ja. En nogmaals, Moslims in algemene zin hebben nog nooit afstand genomen van de holocaust.
En waarom zou links daar afwijzend tegenover staan?quote:Op zondag 19 december 2010 13:21 schreef Holograph het volgende:
[..]
Uit het feit dat ze in deze coalitie zijn gegaan en http://www.depers.nl/binn(...)g-antisemitisme.html
Zou dat kunnen komen omdat de Islam niet zo'n hiërarchische structuur heeft als het katholicisme?quote:Op zondag 19 december 2010 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alleen die idioot van een paus nog ja. En nogmaals, Moslims in algemene zin hebben nog nooit afstand genomen van de holocaust.
Ze laten niet echt blijken dat het ze echt iets kan schelen. Als PvdA zou je overigens wel gek zijn om het te veroordelen, want dan jagen een deel van hun eigen electoraat weg.quote:Op zondag 19 december 2010 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom zou links daar afwijzend tegenover staan?
Goed dan gaat het om de afkomst van de mensen. Ook in die hoek doet Wilders aardig meequote:Op zondag 19 december 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Onzin. Hitler had niks tegen het joodse geloof, maar tegen het joodse ras (waar dus ook mensen onder vielen die goed katholiek waren oid). Dat bestaat weliswaar niet, maar dat maakte voor de zes miljoen doden niet uit.
Onzin. Hitler had wel degelijk iets tegen het joodse geloof. Hij baseerde zich bijvoorbeeld op de Tenach toen hij beweerde dat joden de wereld willen veroveren. In Der Ewige Jude worden ook teksten uit de Tenach geciteerd.quote:Op zondag 19 december 2010 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Onzin. Hitler had niks tegen het joodse geloof, maar tegen het joodse ras (waar dus ook mensen onder vielen die goed katholiek waren oid). Dat bestaat weliswaar niet, maar dat maakte voor de zes miljoen doden niet uit.
Om hoeveel zetels zou dat gaan dan?quote:Op zondag 19 december 2010 13:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze laten niet echt blijken dat het ze echt iets kan schelen. Als PvdA zou je overigens wel gek zijn om het te veroordelen, want dan jagen een deel van hun eigen electoraat weg.
Je snapt dat dit een flinterdunne onderbouwing is van je stelling?quote:Op zondag 19 december 2010 13:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze laten niet echt blijken dat het ze echt iets kan schelen. Als PvdA zou je overigens wel gek zijn om het te veroordelen, want dan jagen een deel van hun eigen electoraat weg.
Dat komt omdat niet geregistreerd wordt wie wat heeft gestemd, wat maar goed is ook. Maar over het algemeen is bekend dat allochtonen de PvdA stemmen.quote:Op zondag 19 december 2010 13:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om hoeveel zetels zou dat gaan dan?
Dit argument komt namelijk regelmatig voorbij maar jullie weten het nooit te onderbouwen.
Dat wil Alexander Pechtold ook.quote:Op zondag 19 december 2010 13:16 schreef du_ke het volgende:
Zo is het bijvoorbeeld zo dat ze mensen op basis van hun geloof rechten willen ontzeggen. Die overeenkomst springt nog veel meer in het oog...
Aha, en ook dat kun je ongetwijfeld onderbouwen met feiten en cijfers. Of is je onderbuik weer aan het rammelen?quote:Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat komt omdat niet geregistreerd wordt wie wat heeft gestemd, wat maar goed is ook. Maar over het algemeen is bekend dat allochtonen de PvdA stemmen.
Religie speelde wel degelijk een rol voor Hitlerquote:Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat wil Alexander Pechtold ook.
Overigens ging het Hitler niet om religie, maar om ras. Wilders gaat het niet om ras, maar om religie. En nee, ik heb niets met Wilders.
Omdat jij iets ontkend wat gewoon waarheid is. Iemand als GW wil ik nog wel even in het midden laten liggen qua neutraliteit, maar iemand als Hans Jansen kun je zeker wel serieus nemenquote:Op zondag 19 december 2010 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom weer dat rare toontje? 'Koos, je weet dondersgoed'. Nee php, jij weet jack shit. Jij staat op de schouders van figuren als Wilders en Hans Jansen en presenteert hun denkbeelden als de waarheid. En die is enorm kort door de bocht en simpel. Trouwens, ken jij uberhaupt wel moslims? Of baseer je de zogenaamde anti-Israel houding in het M-O enkel op de berichtgeving uit Iran.
De spilfiguren van het Christendom zijn louter Joden.quote:Op zondag 19 december 2010 13:14 schreef Politicoloog het volgende:
De Koran heeft het beter voor met de joden dan de bijbel.
Aha je hebt dus geen flauw benul en lult zoals gewoonlijk maar weer eens wat doms?quote:Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat komt omdat niet geregistreerd wordt wie wat heeft gestemd, wat maar goed is ook. Maar over het algemeen is bekend dat allochtonen de PvdA stemmen.
Natuurlijk zijn er onderzoeken geweest: http://www.elsevier.nl/we(...)-massaal-op-PvdA.htmquote:Op zondag 19 december 2010 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, en ook dat kun je ongetwijfeld onderbouwen met feiten en cijfers. Of is je onderbuik weer aan het rammelen?
http://www.elsevier.nl/we(...)-massaal-op-PvdA.htmquote:Op zondag 19 december 2010 13:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha je hebt dus geen flauw benul en lult zoals gewoonlijk maar weer eens wat doms?
Ik heb jou gisteren een berekening gegeven van het aantal Moslim zetels in Nederland. Dus hou aub op met dit soort kul.quote:Op zondag 19 december 2010 13:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om hoeveel zetels zou dat gaan dan?
Dit argument komt namelijk regelmatig voorbij maar jullie weten het nooit te onderbouwen.
Maar daaruit blijkt ook dat het gros van de stemmers allochtoon is, zoals jij beweert?quote:Op zondag 19 december 2010 13:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er onderzoeken geweest: http://www.elsevier.nl/we(...)-massaal-op-PvdA.htm
Maar je weet natuurlijk niet precies van mensen welke partij ze hebben gestemd.
Hij was zelf toch helemaal into het Noors/Germaanse heidendom? Wagner enzo.quote:Op zondag 19 december 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Religie speelde wel degelijk een rol voor Hitler
quote:Op zondag 19 december 2010 13:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Haha, dat heb ik toevallig meegekregen. Excuus, maar dat was een berekening van lik mn reetquote:Op zondag 19 december 2010 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb jou gisteren een berekening gegeven van het aantal Moslim zetels in Nederland. Dus hou aub op met dit soort kul.
Omdat Hitler de Joden o.a kapitalistisch vond en de kontneukers van Amerika ja.quote:Op zondag 19 december 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Religie speelde wel degelijk een rol voor Hitler
Ik had het over een deel van de achterban.quote:Op zondag 19 december 2010 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar daaruit blijkt ook dat het gros van de stemmers allochtoon is, zoals jij beweert?
Hiervoor ga ik geen excuses aanbieden. Ik neem voor het gemak maar even aan dat jij het stukje zelf niet gelezen hebt en dat alsnog even gaat doen. En dat je daarna gaat proberen een goede inschatting te maken van hoeveel zetels dit ongeveer waard is voor de PvdA bij de afgelopen verkiezingen.quote:Op zondag 19 december 2010 13:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)-massaal-op-PvdA.htm
Excuses aanvaard..
Die klopte van geen kant, daar heb ik je toen ook op gewezen.quote:Op zondag 19 december 2010 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb jou gisteren een berekening gegeven van het aantal Moslim zetels in Nederland. Dus hou aub op met dit soort kul.
Klopt. De overtuiging dat de Germanen het Herrenvolk zijn, was zijn grootste drijfveer. Maar religie speelde wel een rol. Zo gebruikten de nazi's de Tenach om aan te tonen dat de joden een gevaar zijn voor de mensheid (wereldoverheersing ed)quote:Op zondag 19 december 2010 13:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij was zelf toch helemaal into het Noors/Germaanse heidendom? Wagner enzo.
Vertel maar er allemaal niet aan klopte dan.quote:Op zondag 19 december 2010 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, dat heb ik toevallig meegekregen. Excuus, maar dat was een berekening van lik mn reet
Dat is niet zo relevant, gezien deze bron door de kenners algemeen gezien wordt als de betrouwbaarste bron over de vroege islam. Als Ramadan het daar niet mee eens is, moet hij dat meer dan degelijk beargumenteren. Dat doet hij niet. Niet gek ook, want Ramdan is geen wetenschapper.quote:Op zondag 19 december 2010 13:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oké dat was een hele pil.
Wat mij echter opvalt is dat hij Ramadan wijst op slectief zijn, terwijl hij zijn verhaal die afkomstig is van één bron als bijna waarheid bestempelt.
De vraag is wat Ramadans mening was over de betrouwbaarheid van die bron.
Een racist is nog geen nazi.quote:Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat wil Alexander Pechtold ook.
Overigens ging het Hitler niet om religie, maar om ras. Wilders gaat het niet om ras, maar om religie. En nee, ik heb niets met Wilders.
quote:Op zondag 19 december 2010 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vertel maar er allemaal niet aan klopte dan.
quote:Op zondag 19 december 2010 01:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is nogal wat te simpel. Ten eerste is niet iedere moslim stemgerechtigd (al helemaal niet voor de 2e kamer) ten tweede is de opkomst onder allochtonen altijd triest laag ten derde stemmen lang niet alle moslims links. Blijft dus niet zoveel over...
Inderdaadquote:Op zondag 19 december 2010 13:31 schreef Vandaag... het volgende:
De linkse partijen hebben genoeg joden in hun gelederen op niet de minste posities dus ik neem het als vanzelfsprekend dat "ze" er ook mee begaan zijn.
Ik zie geen aanleiding om dat van de daken te schreeuwen op het moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |