abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90069722
Alsof moeders geen aanraakbare tools hebben :{
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:50:48 #212
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_90069816
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:49 schreef r_one het volgende:
Alsof moeders geen aanraakbare tools hebben :{
Daar zitten ze normaal ook aan, ten minste, als je de uiers bedoelt. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 23:53:22 #213
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_90069968
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En begrijpelijk, stel je voor dat....

[strange] Zorgen om ziekenhuisbezoek

Ik ken een vader die dat is overkomen toen hij met zijn dochter stond te douchen. Het kind zelf had niets door en pa wist niet hoe snel hij de douche uit moest komen en voelde zichzelf verre van prettig over het gebeuren. Hij heeft toen ook besloten om niet meer met zijn kinderen onder de douche te gaan.Daarnaast heeft hij het direct besproken met zijn vrouw omdat hij echt totaal geen gevoelens voor kinderen heeft. Zoals je zelf al schrijft heb je absuluut geen macht over *je ding* in bepaalde situaties doet het ding waar hij zin in heeft.

Draai nu even naar een ander onderwerp.

Gisteravond zag ik tijdens het zappen dat Paul de Leeuw zichzelf tegenkwam op Amerikaanse websites vanwege een filmpje met *kleine Keessie* van tig jaar geleden. Iemand dat toevallig gezien?
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:54:51 #214
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_90070051
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:53 schreef Loedertje het volgende:
Gisteravond zag ik tijdens het zappen dat Paul de Leeuw zichzelf tegenkwam op Amerikaanse websites vanwege een filmpje met *kleine Keessie* van tig jaar geleden. Iemand dat toevallig gezien?
Ik heb het gezien, zag er schandalig uit. Dat filmpje kan zo als promotiemateriaal voor stichting Martijn worden ingezet. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_90070067
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:53 schreef Loedertje het volgende:
Ja, tijdens het voorbijzappen. En?
Ben doorgezapt
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2010 @ 00:03:11 #216
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_90070553
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, tijdens het voorbijzappen. En?
Ben doorgezapt
Ging om dit filmpje. Volgens Paul was hij erg geschrokken van het feit dat ze hem nu *opeens* n.a.v. dat filmpje afschilderden als pedofiel maar volgens mij wist hij dit al in 2008 http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/10316
Blogger: Paul de Leeuw is enge pedofiel

Na de Bolderkaraffaire durfden ook veel onderwijzers de kinderen niet meer op schoot te nemen of te troosten, denk dat we met z'n allen niet te krampachtig moeten doen.
pi_90071138
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ging om dit filmpje. Volgens Paul was hij erg geschrokken van het feit dat ze hem nu *opeens* n.a.v. dat filmpje afschilderden als pedofiel maar volgens mij wist hij dit al in 2008 http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/10316
Blogger: Paul de Leeuw is enge pedofiel
Kende het filmpje en heb ik 2008 ook deze belachelijke berichtgevingen gelezen. Ik kan alleen maar zeggen ... "only in America!"
quote:
Na de Bolderkaraffaire durfden ook veel onderwijzers de kinderen niet meer op schoot te nemen of te troosten, denk dat we met z'n allen niet te krampachtig moeten doen.
Ik denk dat je te laat bent, dat punt zijn we al lang en breed gepasseerd. Een kind op schoot nemen als mannelijke onderwijzer kan al lang niet meer.
.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2010 @ 00:32:17 #218
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_90072454
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:11 schreef r_one het volgende:

Ik denk dat je te laat bent, dat punt zijn we al lang en breed gepasseerd. Een kind op schoot nemen als mannelijke onderwijzer kan al lang niet meer.
Na deze rotzaak dus waarschijnlijk helemaal niet meer omdat er altijd moeders zijn die dan allerlei dingen menen te zien die er niet zijn. Als ik hier al lees dat er moeders zijn die aan hun 17 maanden oude kind gaan vragen of ze iets mogen insmeren dan vraag ik mij echt af waar we mee bezig zijn.

Het gebeurt regelmatig dat kinderen luieruitslag hebben, dan verschoon je je kind en behandel je de plekken waar die uitslag zit lijkt mij. Een kind kán die verantwoording zelf op die leeftijd helemaal niet aan.

Gaan roepen dat er slechts 1 man onder toezicht van vrouwen zou mogen werken op een KDV is al helemaal te bizar voor woorden. Alsof alle mannen een bedreiging vormen voor kleine kinderen, je kinderen niet alleen durven laten met mannelijke familieleden is ook zoiets, hoe ver moet je gaan om je kinderen te willen beschermen tegen alle idioten in de samenleving ? Beetje gezond verstand gebruiken en niet doorslaan schijnt nu helemaal niet meer te lukken volgens mij. Je wenkbrauwen optrekken omdat je buurman er geen problemen mee heeft om naakt door nota bene zijn eigen huis te lopen is ook zoiets (waarbij je je dan afvraagt waarom de buurvrouw daar naar binnen gluurt...)
  zaterdag 18 december 2010 @ 06:09:25 #219
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90077505
Omdat het nu weer de kant dreigt op te gaan van "we moeten alles maar aan moeder overlaten" had ik nog wat cijfers:

- Het is een gegeven dat twéemaal zoveel kinderen vermoord worden door hun moeder als door hun vader (Rapport Moord en doodslag, Leistra en Nieuwbeerta, 2001).
- In het algemeen blijkt uit onderzoeken dat meer moeders kinderen mishandelen dan vaders (NIZW/AMK 2002 De cijfers in Nederland in 2001. Moeders: 35,2% Vaders: 14,3%) (kan hierbij alleen helaas de pdf nergens meer vinden).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_90077598
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 06:09 schreef keesjeislief het volgende:
Omdat het nu weer de kant dreigt op te gaan van "we moeten alles maar aan moeder overlaten" had ik nog wat cijfers:

- Het is een gegeven dat twéemaal zoveel kinderen vermoord worden door hun moeder als door hun vader (Rapport Moord en doodslag, Leistra en Nieuwbeerta, 2001).
- In het algemeen blijkt uit onderzoeken dat meer moeders kinderen mishandelen dan vaders (NIZW/AMK 2002 De cijfers in Nederland in 2001. Moeders: 35,2% Vaders: 14,3%) (kan hierbij alleen helaas de pdf nergens meer vinden).
Het is een beetje offtopic.. maar bv.relationeel geweld wordt ook meer gepleegd door vrouwen dan door mannen en dan hebben we het nog niet eens over moeilijk meetbare dingen zoals treiteren en uitlokken.
Mannen zijn vandaag de dag zo kwetsbaar. Eén verkeerde beweging en je bent zedenverdachte, in een scheiding heeft een man nauwelijks rechten mbt. de kinderen, en anders is een valse aanklacht wegens ontucht zo geregeld. Aangifte doen als man van seksueel - of huiselijk geweld is vrijwel onmogelijk.
De laatste tijd werd steeds duidelijker dat veel aanklachten wegens ontucht met een kind na een scheiding zijn verzonnen of zelfs opzettelijk gelogen zijn.
Ik hoop niet dat deze trend teniet wordt gedaan door deze zaak, hoewel ik er wel bang voor ben. Als er nu al wordt geroepen dat mannen bepaalde beroepen maar niet meer moeten hebben - dan zit je als man helemaal in het verdomhoekje-, of dat je aan een kind van nog geen 2 (is dat echt waar, of is dat verzonnen?) consequent gaat vragen of het wel aangeraakt mag worden, terwijl dat toch echt bij de dagelijkse verzorging hoort, dan wordt het hoog tijd voor een emancipatiebeweging onder mannen, en een nieuwe tijd van Verlichting, waarin het redelijk verstand weer gewaardeerd wordt.

Hoeveel procent van alle mannen zou dingen doen zoals Robert M.? Hoe heeft hij zo lang zo ongemerkt zijn gang kunnen gaan? Dat zijn veel zinniger vragen dan je afvragen of je mss. niet met je kind onder de douche mag, ofzo, of dat je zijn schrale billen niet zonder toestemming had mogen insmeren :D . Dat heeft bovendien niks met het belang van het kind te maken maar alles met jezelf indekken tegen een onbewijsbare aanklacht van een hysterische maatschappij waartegen je volkomen weerloos bent.
  zaterdag 18 december 2010 @ 08:03:11 #221
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90077717
Er was net op het radio1-nieuws dat de zus van M. heeft verklaard dat haar broer in zijn jeugd geestelijk en lichamelijk ernstig is misbruikt. (Wat natuurlijk ook weer een bijzonder treurige zaak is...). Als we dit combineren met de cijfers uit mijn voorgaande post, dwingt de logica ons te concluderen dat de kans dat de uiteindelijke oorzaak van dit drama een vrouw is groter is dan de kans dat het een man is. ;).
Fotoboek
pi_90077821
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:36 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nou sorry maar als mijn niet bestaande dochter van 17 maanden schrale billen of een schrale poes heeft door weet ik veel wat dan vraag ik niet of ik haar mag insmeren maar zal ik haar gewoon insmeren na het badderen.
Dan heb je niet geoed gelezen, want zoals ik al zei heeft ze nu geen keuze dus vraag ik het niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90077852
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 08:03 schreef keesjeislief het volgende:
Er was net op het radio1-nieuws dat de zus van M. heeft verklaard dat haar broer in zijn jeugd geestelijk en lichamelijk ernstig is misbruikt. (Wat natuurlijk ook weer een bijzonder treurige zaak is...). Als we dit combineren met de cijfers uit mijn voorgaande post, dwingt de logica ons te concluderen dat de kans dat de uiteindelijke oorzaak van dit drama een vrouw is groter is dan de kans dat het een man is. ;).
De oorzaak van dit drama is Robert M. Niet de eventuele misbruiker of mishandelaar van hem of van degene die hem misbruikt heeft.

Bovendien stel je dat mishandeling vaker plaats vindt door moeders, maar mishandeling en misbruik zijn twee verschillende dingen. Hoe zit het met de cijfers van misbruik?

En voor de duidelijkheid: omdat ik mijn dochter bepaalde dingen wil leren, houdt dat niet in dat ik er van die krampachtige ideeen op na houdt, zoals dat er geen mannen in de kinderopvang zouden moeten werken en dat blootheid in huis iets is wat je moet zien te voorkomen. Integendeel. Ik denk dat het heel belangrijk is dat kinderen opgroeien met mannen in hun omgeving, ook in de opvang en op school. En als mijn dochter gaat lekker met ons douchen of in bad zo lang ze dat zelf en wij dat leuk vinden.
  zaterdag 18 december 2010 @ 09:00:10 #224
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90077897
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De oorzaak van dit drama is Robert M. Niet de eventuele misbruiker of mishandelaar van hem of van degene die hem misbruikt heeft.
Vandaar ook de smiley hoor. Toch is het vaak wel zo dat een ernstig incident niet op zichzelf staat maar een keten van aanleidingen kent. Hiermee wil ik absoluut niet betogen dat M. minder aansprakelijk geacht zou moeten worden, maar wel dat het bij het ontwikkelen van beleid om dit soort zaken te voorkomen verstandig is om verder te kijken dan zo'n individu alleen.

quote:
Bovendien stel je dat mishandeling vaker plaats vindt door moeders, maar mishandeling en misbruik zijn twee verschillende dingen. Hoe zit het met de cijfers van misbruik?
Ik stel niet maar ik geef harde cijfers ;). Het was me niet zo duidelijk bij de cijfers in mijn post daarover of seksueel misbruik nu wel of niet werd inbegrepen onder de noemer mishandeling, het lijkt me niet onlogisch dat dat wel het geval is. Het is bekend dat seksueel misbruik slechts voor een paar procent door vrouwen wordt gepleegd, dat zou betekenen dat in de overige categorieen van mishandeling vrouwen oververtegenwoordigd zijn.

quote:
En voor de duidelijkheid: omdat ik mijn dochter bepaalde dingen wil leren, houdt dat niet in dat ik er van die krampachtige ideeen op na houdt, zoals dat er geen mannen in de kinderopvang zouden moeten werken en dat blootheid in huis iets is wat je moet zien te voorkomen. Integendeel. Ik denk dat het heel belangrijk is dat kinderen opgroeien met mannen in hun omgeving, ook in de opvang en op school. En als mijn dochter gaat lekker met ons douchen of in bad zo lang ze dat zelf en wij dat leuk vinden.
Eens. :).
Fotoboek
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:46:39 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90079050
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Na deze rotzaak dus waarschijnlijk helemaal niet meer omdat er altijd moeders zijn die dan allerlei dingen menen te zien die er niet zijn. Als ik hier al lees dat er moeders zijn die aan hun 17 maanden oude kind gaan vragen of ze iets mogen insmeren dan vraag ik mij echt af waar we mee bezig zijn.

Het gebeurt regelmatig dat kinderen luieruitslag hebben, dan verschoon je je kind en behandel je de plekken waar die uitslag zit lijkt mij. Een kind kán die verantwoording zelf op die leeftijd helemaal niet aan.

Gaan roepen dat er slechts 1 man onder toezicht van vrouwen zou mogen werken op een KDV is al helemaal te bizar voor woorden. Alsof alle mannen een bedreiging vormen voor kleine kinderen, je kinderen niet alleen durven laten met mannelijke familieleden is ook zoiets, hoe ver moet je gaan om je kinderen te willen beschermen tegen alle idioten in de samenleving ? Beetje gezond verstand gebruiken en niet doorslaan schijnt nu helemaal niet meer te lukken volgens mij. Je wenkbrauwen optrekken omdat je buurman er geen problemen mee heeft om naakt door nota bene zijn eigen huis te lopen is ook zoiets (waarbij je je dan afvraagt waarom de buurvrouw daar naar binnen gluurt...)
ach dit soort hypercorrectief gedrag heeft nog nooit gezorgd dat er minder kinderen worden misbruikt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:58:27 #226
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90079226
quote:
Robert M. bekent misbruik op De Toverlantaarn

AMSTERDAM - Robert M., de hoofdverdachte in de omvangrijke zedenzaak in Amsterdam, heeft bekend dat hij ook een kindje op kinderdagverblijf De Toverlantaarn heeft misbruikt.

Dat heeft de vierhoek van gemeente, politie, Openbaar Ministerie en GGD bekendgemaakt.
De ouders van het kind zijn op de hoogte gebracht van de bekentenis. Professionele hulpverleners staan hen bij. Het misbruik zou volgens de verdachte in augustus 2009 hebben plaatsgevonden.

M. werkte toen negen dagen bij De Toverlantaarn in de wijk Watergraafsmeer. Hij kreeg in zijn proeftijd ontslag omdat zijn collega's en leidinggevenden hem eigenwijs en oncollegiaal vonden.
De directie van het kinderdagverblijf heeft inmiddels ook de andere ouders in kennis gesteld.

Kinderdagverblijven
M. werkte van februari 2007 tot en met juni 2009 bij verschillende dependances van kinderdagverblijf Het Hofnarretje in Amsterdam. Van oktober 2009 tot en met januari 2010 was hij in dienst bij Jennos Knuffelparadijs, ook in Amsterdam.

Bij de betrokken kinderdagverblijven zijn de afgelopen dagen twee hulpverleners van de GGD aanwezig geweest om zorg aan de ouders en kinderen te garanderen. Deze taak wordt vanaf maandag overgenomen door gekwalificeerde medewerkers van twee Amsterdamse jeugdzorginstellingen.

© ANP
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)k-toverlantaarn.html
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:02:05 #227
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_90079282
quote:

Precies. Dat zou ik ook wel willen weten.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:06:06 #228
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_90079357
En hoe zou het zitten met oppasouders? Mensen die thuis kinderen van werkende ouders over de vloer hebben? Dat is ook riskant. Iedereen kan zich daar toch ook voor opgeven?
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:18:04 #229
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90079560
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Precies. Dat zou ik ook wel willen weten.
Onderstaande?

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 09:00 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ik stel niet maar ik geef harde cijfers ;). Het was me niet zo duidelijk bij de cijfers in mijn post daarover of seksueel misbruik nu wel of niet werd inbegrepen onder de noemer mishandeling, het lijkt me niet onlogisch dat dat wel het geval is. Het is bekend dat seksueel misbruik slechts voor een paar procent door vrouwen wordt gepleegd, dat zou betekenen dat in de overige categorieen van mishandeling vrouwen oververtegenwoordigd zijn.

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:06 schreef Boca_Raton het volgende:
En hoe zou het zitten met oppasouders? Mensen die thuis kinderen van werkende ouders over de vloer hebben? Dat is ook riskant. Iedereen kan zich daar toch ook voor opgeven?
Wat bedoel je precies, van die particuliere gastouderbedrijfjes, of opa/oma/andere familie van werkende ouders?
Fotoboek
pi_90079612
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:06 schreef Boca_Raton het volgende:
duizenden kinderen worden per jaar door hun eigen ouders of andere familieleden mishandeld, geslagen of misbruikt. of door priesters die aan huis komen.

maar goed, dat zijn kinderen die slechts door hun eigen ouders en niet door een vreemde, onbekende (de ander!) mishandeld worden! Blijkbaar roept dat minder verontwaardiging op, of wordt het voor het gemak even over het hoofd gezien. Het gezin is tenslotte heilig in Nederland.

het voordeel voor de massahysterie-aanhangers is dat het lekker op 1 persoon gericht kan worden.
door met ze allen te gaan schreeuwen dat die op de gruwelijke wijze dood moet, is niks anders dan een ouderwetse vorm van duivelsuitdrijving.
dus als we nou maar allemaal zo hard mogelijk schreeuwen dat ie dood moet dan verlossen we onszelf van het kwaad.

helaas het kwaad is gewoon in elk huishouden met kinderen aanwezig, en het is aanwezig op de kindercreche, op de kleuterschool, op het priesterinternaat, de buurman, de buurvrouw, de buschauffeur.

het kwaad is niet alleen maar een enge man in het bos met een vieze regenjas vet haar en een jampot-bril. het kwaad is ook niet alleen maar op de priesterschool zoals vroeger. het is helaas ook op de kleuterschool, de zwemclub, etc. etc

deze pedo-seksueel is vandaag even onze 'ander', kunnen we daar lekker onze woede op loslaten, en proberen die duivel uit t bannen.
volgende keer zijn het weer "criminele marokkaantjes" (zolang het tenslotte maar iemand anders is dan rechtschapen "wij")

.
pi_90079626
quote:

[..]

Het is ook heel belangrijk dat mannen een rol spelen in een leven van een kind, maar daarvoor is zijn/haar vader of familie bedoelt zeker als ze nog zo jong zijn imo.
Decennia lang is het niet anders geweest dan dat de vaders avonds en de weekenden pas aanwezig waren in het gezin. Dat een groot stel jonge vaders dit inmiddels hebben aangepast naar b.v. minder werken is helemaal toe te juichen en voor de kinderen fantastisch. :Y
Nu is er ook inmiddels een grote groep jonge ouders ontstaan die afhankelijk zijn van een kdv,
denk alleen al aan de alleenstaande ouders, geen werk geen geld, of ouders die geen sociaal vangnet hebben, van buurvrouwen ouders vriendinnen/vrienden noem maar op.
En om hen tegemoet te komen qua "geruststelling" , pleit ik voor GEEN mannelijke arbeidsplaatsen meer te creëren bij kinderen jonger dan 7 jaar. :) En degene die er nu nog wel werken geleidelijk laten afvloeien of laten doorstromen naar het basis of voortgezette onderwijs.

Emancipatie is natuurlijk een recht, maar instinct en oergedrag zegt ons dat het "jong" beschermd moet worden :? Waar kiezen we voor?
Waarom allerlei regeltjes, testen, sreenings of te wel geld sleurpende rompslomp creëren als er gewoon een door wet vastgelegde leeftijdsgrens bepaalt kan worden waarin gesteld wordt wanneer te MOGEN werken met kinderen jonger dan een bepaalde leeftijd.
Het levert imo wel meer op dan een "druppel op de gloeiende plaat" mbt misbruik door derden bij zeer jonge kinderen.

quote:
Waar staat hier dat het een vrouw betreft? ;)

Maar goed... -O- .... voor mij nog meer reden om achter mijn mening te blijven staan. Waarom de eerste 1459 dagen van je leven 1% risico lopen om misbruikt te worden door een "slachtoffer/dader" (lees zieke geest). Of heb je de 1ste 1459 dagen van je leven geen recht op veiligheid soms?

Nogmaals het gaat hierin om misbruik gepleegd door derden op een kdv en niet om incest wat achter de voordeur van het kind gebeurt. Net zo ziek, maar geen vergelijk.
pi_90079968
quote:
waarmee maar weer wordt aangetoond dat de massahysteire van de afgelopen een vorm van collectieve vrstandverbijstering is. iedereen hitst elkaar lekker op, vergetende dat dit soort gevallen van alle tijden is.

ht feit dat kindermisbruik veelal door pappie of oompje of neef of moeder wordt gepleegd, leidt zelden tot volkswoede omdat dit netjes binnenskamer gebeurt. en je gaat tenslotte niet je eigen vader of ander familielid dood wensen.

we willen alles vooral veilig en voooooral veilig voor onze kinderen.
lekker overzichtelijke aoals in een hollywood film waar het goed wordt beloond en het kwade wordt gestraft en voorgoed de werld uti wordt geholpen.

je moet je kinderen bewust maken dat gevaar overal is en ze leren weerbaar te worden tegen dingen die ze zelf niet willen/kunnen doen. dat is de enige manier om jezelf ook een veiliger gevoel tegeven als je je kind de grote boze wereld in stuurt.

je kind zelfvertrouwen geven. dat hij/zij de wereld die vol is van rare vreemde boze mensen aan kan.

maar om met z'n allen te gaan schreeuwen dat pedosexuelen gevierendeeld moeten worden, los je niks op. je doet dit niet voor het kind maar voor jezelf. om je eigen angst te bedwingen. ik snap wel dat het terapeutisch is om iemand dood te wensen die jou iets heeft aangedaan, maar je lost er uiteindelijk niks mee op.
pi_90080125
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 09:00 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Vandaar ook de smiley hoor. Toch is het vaak wel zo dat een ernstig incident niet op zichzelf staat maar een keten van aanleidingen kent. Hiermee wil ik absoluut niet betogen dat M. minder aansprakelijk geacht zou moeten worden, maar wel dat het bij het ontwikkelen van beleid om dit soort zaken te voorkomen verstandig is om verder te kijken dan zo'n individu alleen.

Mja, ik vind gewoon dat je met dit soort uitspraken voorzichtig moet zijn. De verantwoordlijkheid moet wel daar blijven waar die ligt.

quote:

Misbruik wordt het zodra er sprake is van seksuele mishandeling. Mishandeling betreft alle overige zaken die niet seksueel getint zijn. Wat ik al eens las, is dat de kans op seksueel misbruik door mannen alleen al groter is omdat ze meer testosteron hebben.
Ik geloof zeker dat 'gewone' mishandeling vaker door vrouwen voorkomt, maar zoals je zelf al aangeeft wordt seksueel misbruik zeer weinig door vrouwen gepleegd. Aangezien het in het geval van deze verdachte gaat om misbruik en mishandeling, lijkt het me dat de kans groter is dat het ook een man was.
pi_90080282
Overigens is dat nieuws over de Toverlantaarn wel schokkend. in 9 dagen tijd nog kans zien om dit voor elkaar te krijgen. De jongste zoon vna mijn collega zet op dat moment op dat kdv...wat komt het toch afgrijselijk dichtbij op deze manier.
pi_90080484
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is dat nieuws over de Toverlantaarn wel schokkend. in 9 dagen tijd nog kans zien om dit voor elkaar te krijgen. De jongste zoon vna mijn collega zet op dat moment op dat kdv...wat komt het toch afgrijselijk dichtbij op deze manier.
waarom denken mensen altijd "mij overkomt dit niet/mij zal dit nooit overkomen"?
ja de kans dat je slachtoffer wordt van een aardbeving is klein, maar zodra het gaat om slachtoffer zijn van andere mensen is de kans toch vrij groot, aangezien we de hele dag in aanraking komen met andere mensen. tenzij je in een hutje op de hei woont.

niet dat je extreem achterdochtig door het leven moet gaan, maar om te denken dat misbruik niet voorzou kunnen komen bij de kinderoppas vind ik nogal naief. ik geloof niet in volledig onschuldige mensen.

zou fijn zijn als ouders hun kinderen daar meer bewust van maken ipv ze soms in een roze mylitttlepony-wereld op te laten groeien, ver weg van de boze wereld.
pi_90080662
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:56 schreef crinblanc het volgende:

[..]

waarom denken mensen altijd "mij overkomt dit niet/mij zal dit nooit overkomen"?
ja de kans dat je slachtoffer wordt van een aardbeving is klein, maar zodra het gaat om slachtoffer zijn van andere mensen is de kans toch vrij groot, aangezien we de hele dag in aanraking komen met andere mensen. tenzij je in een hutje op de hei woont.

niet dat je extreem achterdochtig door het leven moet gaan, maar om te denken dat misbruik niet voorzou kunnen komen bij de kinderoppas vind ik nogal naief. ik geloof niet in volledig onschuldige mensen.

zou fijn zijn als ouders hun kinderen daar meer bewust van maken ipv ze soms in een roze mylitttlepony-wereld op te laten groeien, ver weg van de boze wereld.
Ik vind je posts echt zo niet passen bij wat er door anderen wordt gepost.

Ik leef niet in een droomwereld waarbij er niets met mij of de mijnen kan gebeuren. Ik ben tamelijk realistisch. En toch, als er dan iets heel dichtbij gebeurt, dan is dat wel confronterend, ja. Dat is niet meer dan menselijk.
pi_90080833
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:20 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Het is ook heel belangrijk dat mannen een rol spelen in een leven van een kind, maar daarvoor is zijn/haar vader of familie bedoelt zeker als ze nog zo jong zijn imo.
Decennia lang is het niet anders geweest dan dat de vaders avonds en de weekenden pas aanwezig waren in het gezin. Dat een groot stel jonge vaders dit inmiddels hebben aangepast naar b.v. minder werken is helemaal toe te juichen en voor de kinderen fantastisch. :Y
Nu is er ook inmiddels een grote groep jonge ouders ontstaan die afhankelijk zijn van een kdv,
denk alleen al aan de alleenstaande ouders, geen werk geen geld, of ouders die geen sociaal vangnet hebben, van buurvrouwen ouders vriendinnen/vrienden noem maar op.
En om hen tegemoet te komen qua "geruststelling" , pleit ik voor GEEN mannelijke arbeidsplaatsen meer te creëren bij kinderen jonger dan 7 jaar. :) En degene die er nu nog wel werken geleidelijk laten afvloeien of laten doorstromen naar het basis of voortgezette onderwijs.

Emancipatie is natuurlijk een recht, maar instinct en oergedrag zegt ons dat het "jong" beschermd moet worden :? Waar kiezen we voor?
Waarom allerlei regeltjes, testen, sreenings of te wel geld sleurpende rompslomp creëren als er gewoon een door wet vastgelegde leeftijdsgrens bepaalt kan worden waarin gesteld wordt wanneer te MOGEN werken met kinderen jonger dan een bepaalde leeftijd.
Het levert imo wel meer op dan een "druppel op de gloeiende plaat" mbt misbruik door derden bij zeer jonge kinderen.

[..]

Waar staat hier dat het een vrouw betreft? ;)

Maar goed... -O- .... voor mij nog meer reden om achter mijn mening te blijven staan. Waarom de eerste 1459 dagen van je leven 1% risico lopen om misbruikt te worden door een "slachtoffer/dader" (lees zieke geest). Of heb je de 1ste 1459 dagen van je leven geen recht op veiligheid soms?

Nogmaals het gaat hierin om misbruik gepleegd door derden op een kdv en niet om incest wat achter de voordeur van het kind gebeurt. Net zo ziek, maar geen vergelijk.
Maar natuurlijk! Laat kinderen beneden de 7 niet met mannen alleen. Dan zijn ze veilig!

Ik stel voor om alle vrouwen een nekschot te geven, daarmee voorkom je bijna alle gevallen van Munchaussen by proxy (als 'geruststelling' bij voorbaat voor de slachtoffers, natuurlijk) en alle auto's te verbieden dan heb je ook geen dronken bestuurders meer.

Oh wacht, het merendeel van de ouders dat hun kinderen ombrengt /mishandelt is vrouw. Dus laten we vrouwen maar niet meer in contact komen met hun kinderen vóór ze 18 zijn.

Ik hoop wel dat je beseft dat je hiermee zeer grof discrimineert op geslacht en dat je heel veel mannen, die uitstekend in staat zijn om voor kinderen te zorgen groot onrecht aandoet.

Het is ongeveer hetzelfde als roepen dat vrouwen gewoon achter het aanrecht moeten blijven.

En dat is dus precies het soort heksenjacht waartegen ik waarschuw. Niemand heeft iets aan paniek en hysterie. Gevaarlijke mensen, die op wat voor manier dan ook veel slachtoffers maken zijn van alle tijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 18-12-2010 12:27:52 ]
pi_90080904
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind je posts echt zo niet passen bij wat er door anderen wordt gepost.

ik heb zelf geen kinderen misschien is dat het. daarom klinkt het misschien abstract.

ik kan niet zo tegen die algehele volkswoede. dan beginnen er bij mij alarmbellen te rinkelen. ik vind dat ook gevaarlijk. maar het is menselijk blijkbaar om collectif boos te zijn, collectief te rouwen etc.

bizar in deze zaak is niet zozeer de omvang, datiemand zoveel kinderen heeft misbruikt en zo jong, maar vooral dat hij dat samen met zijn partner deed waarbij duidelijke rolverdeling was. de een pleegt het misbruik en de ander zet het op internet (via de website van zijn baas). heel 'gestroomlijnt'.
pi_90081013
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:13 schreef crinblanc het volgende:

[..]

ik heb zelf geen kinderen misschien is dat het. daarom klinkt het misschien abstract.

ik kan niet zo tegen die algehele volkswoede. dan beginnen er bij mij alarmbellen te rinkelen. ik vind dat ook gevaarlijk. maar het is menselijk blijkbaar om collectif boos te zijn, collectief te rouwen etc.

bizar in deze zaak is niet zozeer de omvang, datiemand zoveel kinderen heeft misbruikt en zo jong, maar vooral dat hij dat samen met zijn partner deed waarbij duidelijke rolverdeling was. de een pleegt het misbruik en de ander zet het op internet (via de website van zijn baas). heel 'gestroomlijnt'.
Als ze hier ook nog geld mee hebben verdiend vind ik het helemaal slecht.
pi_90081143
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als ze hier ook nog geld mee hebben verdiend vind ik het helemaal slecht.
Los van of ze hier geld mee hebben verdiend of niet. Je hebt gewoon van kinderen af te blijven!
Ik ben best ambitieus, maar ook snel tevreden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')