abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90036513
quote:
Al eerder melding over andere verdachte zedenzaak

DEN HAAG - Een ongeruste moeder heeft enkele jaren geleden aan de bel getrokken over één van de verdachten in de Amsterdamse zedenzaak. Het gaat dan niet om de hoofdverdachte Robert M. (27) over wie ook eerder meldingen zijn gedaan bij de politie. De melding is drie tot vier jaar geleden gedaan en betreft zodoende óf de 37-jarige Richard O., de echtgenoot van M., óf zijn collega bij kinderdagopvang 't Hofnarretje Edwin R. (39).

Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan wilde gisteren tegenover de lokale tv-zender AT5 niet zeggen om wie van de twee mannen het gaat. De rechter-commissaris heeft gisteren besloten dat Richard O. de komende twee weken blijft vastzitten. Ook Edwin R. blijft zeker tot na het weekeinde in de cel. Justitie verdenkt hem ervan dat hij seksuele handelingen met zichzelf zou hebben verricht voor een webcam, tijdens chatsessies met kinderen.

De politie heeft op de computer die bij Robert M. in beslag is genomen inmiddels beelden aangetroffen waarop is te zien dat kinderen ernstig worden misbruikt. Rechercheurs hebben echter nog niet kunnen vaststellen of het ook gaat om kinderen die door de hoofdverdachte zijn genoemd. Het zal lang duren voordat hier duidelijkheid over is, aldus justitie.

Het onderzoek vreet aan de capaciteit van politie en justitie in de hoofdstad, aldus de burgemeester. Alles wordt op alles gezet, maar dit gaat ten koste van het werk aan andere strafbare zaken die in de stad worden gepleegd, zei Van der Laan. Momenteel zijn zeker 150 rechercheurs fulltime met het onderzoek bezig, evenals zes officieren van justitie, zeventig familierechercheurs die de gezinnen van slachtoffertjes begeleiden en vijf kinderartsen in het Academisch Medisch Centrum (AMC) die de kinderen lichamelijk en psychisch onderzoeken.

Het korps Amsterdam-Amstelland en de GGD Amsterdam krijgen hulp van collega's uit het land. (GPD)
http://www.parool.nl/paro(...)chte-zedenzaak.dhtml
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:49:16 #182
3542 Gia
User under construction
pi_90036616
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij geef je ze dan juist mee dat het raar is om aangeraakt te worden.
En dat terwijl lichamelijke affectie van levensbelang en belangrijk voor het welbevinden is.
Wat een vreemde maatschappij krijgen we toch..
Ik ben het wel met Miss Sly eens. Je leert ze hooguit dat aanraken alleen mag als zij dat willen en dat het niet de gewoonste zaak van de wereld is dat volwassenen kinderen betasten.

Ik vind dat beter dan de andere kant op slaan. Gezinnen waar het normaal is dat vader nog met zijn 8-jarige dochter in bad gaat, en waar iedereen 's morgens bloot door het huis loopt.

Maar goed, ieder zijn meug.
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 11:53:18 #183
5428 crew  miss_sly
pi_90036798
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben het wel met Miss Sly eens. Je leert ze hooguit dat aanraken alleen mag als zij dat willen en dat het niet de gewoonste zaak van de wereld is dat volwassenen kinderen betasten.

Ik vind dat beter dan de andere kant op slaan. Gezinnen waar het normaal is dat vader nog met zijn 8-jarige dochter in bad gaat, en waar iedereen 's morgens bloot door het huis loopt.

Maar goed, ieder zijn meug.
Nou, ik vind je tweede alinea dan weer helemaal niet doorgeslagen. Ik hoop van harte dat wij een dergelijke openheid in huis kunnen houden.

E_O, het is toch niet vanzelfsprekend dat je een kind mag aanraken, omdat je dat als volwassene wil? Ik vraag wel eens of ik een kus krijg of haar een kus mag geven. Soms zegt ze dan nee (dan is ze fijn aan het spelen ofzo en dan is dat een onderbreking) en dan doe ik het ook niet. En ik heb het dan ook in mijn voorbeeld over aanraken wel specifiek over de geslachtsdelen, maar eigenlijk geldt dat over de gehele linie. Een kind, hoe klein ook, heeft rechten en daar heb je ook als ouder al rekening mee te houden.

Als ik de 'nee' van mijn dochter altijd negeer, dan wordt dat voor haar normaal. Als ik daar correct op reageer, dan wordt het vreemd als iemand dat niet doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90036832
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt kinderen wel een gevoel voor de eigen lichamelijke integriteit meegeven, door zelf altijd te vragen of je ze mag aanraken (bijvoorbeeld bij het afvegen van de billen of wassen onder de douche) en ook correct te reageren. Dus als het kind nee zegt, het ook niet doen.
Hoe wil je het kind dan de billen afvegen zonder het aan te raken?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 11:56:02 #185
5428 crew  miss_sly
pi_90036927
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe wil je het kind dan de billen afvegen zonder het aan te raken?
Nu is dat nog geen optie, omdat ik de billen moet afvegen nog. Dus nu vraag ik het nog niet, maar kondig ik het wel aan.
pi_90037123
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nu is dat nog geen optie, omdat ik de billen moet afvegen nog. Dus nu vraag ik het nog niet, maar kondig ik het wel aan.
Wanneer vraag je het dan wel? Als je de billen niet meer af hoeft te vegen omdat het kind zelfstandig genoeg is geworden?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:00:36 #187
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_90037125
Nee man, een kind moet wel een kind blijven. En als ze steeds gaat waarschuwen creër je een ander probleem. :{

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 12:02:29 #188
5428 crew  miss_sly
pi_90037216
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Wanneer vraag je het dan wel? Als je de billen niet meer af hoeft te vegen omdat het kind zelfstandig genoeg is geworden?
Precies.
Het ging erom dat je kinderen niet jarenlang zou moeten waarschuwen en met angst moet opvoeden. Daar ben ik het mee eens. Maar op deze manier kun je ze wel positief leren dat dat prive is en iemand daar niet aan mag komen als een kind nee zegt.
pi_90037417
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies.
Het ging erom dat je kinderen niet jarenlang zou moeten waarschuwen en met angst moet opvoeden. Daar ben ik het mee eens. Maar op deze manier kun je ze wel positief leren dat dat prive is en iemand daar niet aan mag komen als een kind nee zegt.
Sommige dingen moeten gewoon, of het kind nou 'nee' zegt of niet. Billen afvegen is daar een van. Dat je de billen aanraakt, is onvermijdelijk. Als ouder weet je echt wel wanneer een kind oud genoeg is om zichzelf op het toilet te helpen, dan ga je echt niet meer vragen of jij de billen mag aanraken.
Dus eigenlijk is er geen enkel moment om met reden die vraag te stellen.
.
pi_90037501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:49 schreef Gia het volgende:
Gezinnen waar het normaal is dat vader nog met zijn 8-jarige dochter in bad gaat
En dat is abnormaal want? :?
.
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 12:09:05 #191
5428 crew  miss_sly
pi_90037518
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Sommige dingen moeten gewoon, of het kind nou 'nee' zegt of niet. Billen afvegen is daar een van. Dat je de billen aanraakt, is onvermijdelijk. Als ouder weet je echt wel wanneer een kind oud genoeg is om zichzelf op het toilet te helpen, dan ga je echt niet meer vragen of jij de billen mag aanraken.
Dus eigenlijk is er geen enkel moment om met reden die vraag te stellen.
Als een kind geen keus heeft, moet je geen vraag stellen.

Sommige kinderen zijn met 2 zindelijk en gaan zelf naar de wc. Toch hebben ze nog met veel dingen hulp nodig, of zijn 's nachts nog niet zindelijk, of hebben schrale billen die moeten worden ingesmeerd, of die worden gewassen onder de douche, weet ik veel...Het gaat om een proces van opvoeden, een kind is niet van de ene op de andere dag volledig zelfverzorgend ofzo.
pi_90037718
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als een kind geen keus heeft, moet je geen vraag stellen.

Sommige kinderen zijn met 2 zindelijk en gaan zelf naar de wc. Toch hebben ze nog met veel dingen hulp nodig, of zijn 's nachts nog niet zindelijk, of hebben schrale billen die moeten worden ingesmeerd, of die worden gewassen onder de douche, weet ik veel...Het gaat om een proces van opvoeden, een kind is niet van de ene op de andere dag volledig zelfverzorgend ofzo.
Als je kind schrale billen heeft en ingesmeerd moet worden, je vraagt of je zijn/haar billen aan mag raken en je kind zegt 'nee', laat je dan het insmeren achterwege?

Ik denk dat je eerder de vraag stelt "moet mama het doen of kun/wil je het zelf?" dan dat je vraagt of je het aan mag raken.
.
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 12:19:28 #193
5428 crew  miss_sly
pi_90037898
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Als je kind schrale billen heeft en ingesmeerd moet worden, je vraagt of je zijn/haar billen aan mag raken en je kind zegt 'nee', laat je dan het insmeren achterwege?

Ik denk dat je eerder de vraag stelt "moet mama het doen of kun/wil je het zelf?" dan dat je vraagt of je het aan mag raken.
Als ik haar vraag of ik haar billen in mag smeren en ze zegt nee, zal ik het acherwege laten. Als ze oud genoeg is, kan ik haar wel uitleggen dat dat niet fijn is, want dat de pijn minder zal worden als ik haar wel insmeer.

Je gaat er nu vanuit dat ik exact ga vragen "mag ik je aanraken?" maar dat is de strekking van het idee, niet de exacte bewoording. Natuurlijk zal het meer gaan op de manier zoals je in je tweede alinea beschrijft.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:28:22 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90038219
oh ja de heksenjachten op pappa die per ongeluk met kind in bad gaat.. afschieten die handel :')

verder is een EU systeem voor seks offenders ook niet alles, vooral als je kijkt dat bijvoorbeeld in Engeland een kind van 15 die seks heeft gehad met een meisje van 14 als sexual predator te boek staat... maar goed een internationaal systeem zal ook voordelen kunnen hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_90038298
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Als ik haar vraag of ik haar billen in mag smeren en ze zegt nee, zal ik het acherwege laten. Als ze oud genoeg is, kan ik haar wel uitleggen dat dat niet fijn is, want dat de pijn minder zal worden als ik haar wel insmeer.
Schiet je dan niet erg door? Zoals ik al zei, sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren. Jij als ouder kunt die afweging maken, je kind is er nog te jong voor. Ik wens je overigens veel succes met de 'nee-fase' van je kind :')
quote:
Je gaat er nu vanuit dat ik exact ga vragen "mag ik je aanraken?" maar dat is de strekking van het idee, niet de exacte bewoording. Natuurlijk zal het meer gaan op de manier zoals je in je tweede alinea beschrijft.
Dat ("door zelf altijd te vragen of je ze mag aanraken") is wel hoe je het bracht.

Een vraag of je mag/moet helpen bij het [insert ding wat kind nog niet helemaal zelfstandig kan] heeft meer te maken met zelfredzaamheid van je kind dan met integriteit van zijn/haar eigen lichaam. Dat laatste respecter je ook wel zonder explciet toestemming te vragen ergens voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 17-12-2010 12:40:38 ]
.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:56:34 #196
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_90039342
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:28 schreef Re het volgende:
oh ja de heksenjachten op pappa die per ongeluk met kind in bad gaat.. afschieten die handel :')

verder is een EU systeem voor seks offenders ook niet alles, vooral als je kijkt dat bijvoorbeeld in Engeland een kind van 15 die seks heeft gehad met een meisje van 14 als sexual predator te boek staat... maar goed een internationaal systeem zal ook voordelen kunnen hebben
Tja, dat is ook waar, maar goed, de kans dat zo'n jongen hier in een KDV aan het werk wil lijkt me ook niet heel groot. Ben alleen bang dat de VS hier dan ook een vinger in de pap willen hebben, de kans bestaat dat er dan ook andere dingen bij aan gehangen worden, misschien is het wel kiezen uit twee kwaden. Geef je je privacy op om uitwassen te voorkomen, het is wel moeilijk.
be nice or go away
  Moderator vrijdag 17 december 2010 @ 13:02:30 #197
5428 crew  miss_sly
pi_90039652
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Schiet je dan niet erg door? Zoals ik al zei, sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren. Jij als ouder kunt die afweging maken, je kind is er nog te jong voor. Ik wens je overigens veel succes met de 'nee-fase' van je kind :')

[..]

Dat ("door zelf altijd te vragen of je ze mag aanraken") is wel hoe je het bracht.

Een vraag of je mag/moet helpen bij het [insert ding wat kind nog niet helemaal zelfstandig kan] heeft meer te maken met zelfredzaamheid van je kind dan met integriteit van zijn/haar eigen lichaam. Dat laatste respecter je ook wel zonder explciet toestemming te vragen ergens voor.
Hoe ik het bracht is zo gedaan omdat ik geen ellenlange post met voorbeelden enzo wilde maken. Dat was wellicht niet duidelijk genoeg, dat zou kunnen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:20:11 #198
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90040464
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch kun je kinderen al wel heel jong op een positieve manier dingen leren op dit gebied.
Je kunt kinderen wel een gevoel voor de eigen lichamelijke integriteit meegeven, door zelf altijd te vragen of je ze mag aanraken (bijvoorbeeld bij het afvegen van de billen of wassen onder de douche) en ook correct te reageren. Dus als het kind nee zegt, het ook niet doen. Daarmee leren ze op een niet-belastende manier dat daar aanraken alleen mag als zij dat goed vinden.

Daarmee voorkom je niet dat iemand het probeert, natuurlijk, maar wellicht kun je daarmee wel bewerkstelligen dat ze het wel meteen vertelt omdat het zo anders is dan anders.
Ik vind dat wel een heel mooi idee als het inderdaad zo uitpakt. :). Natuurlijk zijn er wel praktische bezwaren, zoals anderen ook al zeiden, wat doe je als het kind "nee" zegt uit verveling, om je uit te proberen etc.?

Persoonlijk heb ik ook altijd een hekel aan die van die 'kusrondes', als zo'n kind naar bed moet oid dat ze dan iedereen langs moet om een kusje te geven, incl. wie er dan ook op bezoek is. Het wordt helemaal schrijnend als het kind daar geen zin in heeft en nog een beetje wordt aangemoedigd a la "Ach kom op, doe niet zo verlegen!". Plaatsvervangende schaamte. Ik ben er sowieso niet zo happig op, en als ik maar enigszins het idee krijgt dat zo'n kind een beetje twijfelt dan zeg ik zelf zoiets als "Hoeft niet hoor, ga maar lekker slapen!".

Wat Gia aanhaalt, dat naakt door het huis lopen en samen met pa in bad vind ik sterk overdreven. Daar moeilijk over doen is volgens mij de beste methode om je kind aan te leren dat naaktheid in het algemeen iets is om je voor te schamen/je niet prettig bij te voelen etc. Ik herinner me dat ik het geweldig vond als ik vroeger met mijn vader in bad mocht (omdat mijn moeder normaal gesproken de enige was die lichamelijke verzorging e.d. voor haar rekening nam).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:29:15 #199
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90040929
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:28 schreef Re het volgende:

Ik hoop ook heel erg dat we van dat soort uitwassen wegblijven. Toen ik in Engeland woonde en werkte zou er op een bepaald moment een scholiere van 17 langskomen om wat vragen te stellen voor een werkstuk. Omdat ze nog geen 18 was gingen er allerlei protocollen in werking: als eerste werd er gekeken of niet een vrouw haar te woord kon staan. Toen dat echt niet bleek te kunnen, moesten er te allen tijde minimaal 2 mannen bij het gesprek zijn die van te voren nog het een en ander aan papierwerk moesten invullen rondom hun verleden en moest de ruimte aan allerlei eisen voldoen qua mogelijkheden om van buiten naar binnen te kijken. What the fuck? Je bent bij voorbaat al een potentieel 'monster' omdat je toevallig een leuter hebt...

Zoals het in de USA gaat is helemaal bizar natuurlijk: als je een keer verkeerd kijkt naar een minderjarige sta je al met naam, toenaam en foto in een of ander openbaar register met 'predators', maar tegelijkertijd worden er wel miss USA-achtige shows georganiseerd waarbij kleutertjes compleet worden opgedirkt en uitgedost alsof het volwassen vrouwen zijn. 8)7.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_90042418
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Als het kind jong is hoef je het niet te vragen omdat het het nog niet zelf kan. Als het dat wel kan hoef je het ook niet te vragen, omdat het dan niet meer gebeurt.
pi_90043201
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:29 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ik hoop ook heel erg dat we van dat soort uitwassen wegblijven. Toen ik in Engeland woonde en werkte zou er op een bepaald moment een scholiere van 17 langskomen om wat vragen te stellen voor een werkstuk. Omdat ze nog geen 18 was gingen er allerlei protocollen in werking: als eerste werd er gekeken of niet een vrouw haar te woord kon staan. Toen dat echt niet bleek te kunnen, moesten er te allen tijde minimaal 2 mannen bij het gesprek zijn die van te voren nog het een en ander aan papierwerk moesten invullen rondom hun verleden en moest de ruimte aan allerlei eisen voldoen qua mogelijkheden om van buiten naar binnen te kijken. What the fuck? Je bent bij voorbaat al een potentieel 'monster' omdat je toevallig een leuter hebt...

Zoals het in de USA gaat is helemaal bizar natuurlijk: als je een keer verkeerd kijkt naar een minderjarige sta je al met naam, toenaam en foto in een of ander openbaar register met 'predators', maar tegelijkertijd worden er wel miss USA-achtige shows georganiseerd waarbij kleutertjes compleet worden opgedirkt en uitgedost alsof het volwassen vrouwen zijn. 8)7.
Ik denk dat het hier ook snel zo zal gaan. We zien nu al dat er op aandringen van de VS een 'zwaar middel' is ingezet, en dat de recherche hier begint te roepen om nog veel zwaardere middelen die in de VS gangbaar zijn.
Ik denk dat er druk wordt uitgeoefend om hier ook zo te gaan werken.
En inderdaad is het bizar. Inplaats van naar de oorzaak te kijken, bv. hoe iemand zo'n monster heeft kunnen worden en hoe hij zolang onopgemerkt zijn gang kon gaan, krijgen we een hetze tegen mannen, en allerlei afgeknepen omgangsvormen, die werkelijk geen enkel geval zullen voorkomen.
Het is ook nog eens slecht voor de broodnodige emancipatie van mannen. Bij een scheiding bv.worden ze al zo vaak, valselijk, aangeklaagd wegens ontucht.
En nu ben je ook nog eens verdacht als je het leuk vindt om met kinderen te werken of als je met een vrouw in een lift staat.. Asjeblief zeg, je zou je nog gaan schamen omdat je een man bent.
En hoe moet de opvoeding van kinderen er dan gaan uitzien? Als je ze heel afstandelijk moet opvoeden omdat aanraken al snel verdacht is (reken maar dat kinderen dat snel oppikken) dan creëer je juist contactgestoorde mensen, die niet normaal met seksualiteit kunnen omspringen.
Aanraking is immers volstrekt normaal, nodig voor het overleven van de soort, en nodig voor het welbevinden van eenieder.
Het is echt niet nodig om daar spastisch over te doen, helemaal niet om zedenmisdaden te voorkomen.
Ik hoop dat we snel ons gezonde verstand weer terug gaan vinden.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:00:41 #202
3542 Gia
User under construction
pi_90047009
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:20 schreef keesjeislief het volgende:
Wat Gia aanhaalt, dat naakt door het huis lopen en samen met pa in bad vind ik sterk overdreven. Daar moeilijk over doen is volgens mij de beste methode om je kind aan te leren dat naaktheid in het algemeen iets is om je voor te schamen/je niet prettig bij te voelen etc. Ik herinner me dat ik het geweldig vond als ik vroeger met mijn vader in bad mocht (omdat mijn moeder normaal gesproken de enige was die lichamelijke verzorging e.d. voor haar rekening nam).
Euh, jij bent een jongetje!

Vind ik wel wat anders. Maar zoals ik al zei: Ieder zijn meug.
Het valt mij op dat degenen die menen het allemaal beter te weten net diegenen zijn die zelf geen kinderen hebben.

Ik ben voor het beschermen van de integriteit van het eigen lichaam. Mijn kinderen gingen vanaf een jaar of 6 zelf in bad. Net als miss Sly vroeg ik dan of ik ze af moest komen drogen of dat ze dat zelf wilden doen. Ook met de billen afvegen. Ze gingen zelf naar de wc, de ene deed dat al heel vroeg zelf (billen afvegen) de ander heeft nog langer geroepen dat mama dat moest komen doen.

Kinderen vinden blootheid echt niet een eng iets als mama of papa niet tot de puberteit mee in bad springt, of wanneer men aangekleed rondloopt in huis i.p.v. naakt. Daar de nadruk op leggen, of het verbieden, er spastisch over doen als het eens voorkomt; Ja, dan veroorzaak je een afschuw tegen naaktheid, maar dat moet je dan ook niet doe!

Gewoon normaal doen. Als een kind op de slaapkamer van de ouders binnen komt terwijl moeder net in haar blootje staat, moet je niet spastisch gaan doen, nee. Maar je kinderen aanleren dat het normaal is om altijd bloot rond te lopen, is weer het andere uiterste.
Hier is het normaal dat je je afdroogt, eventueel bloot van de badkamer naar de slaapkamer loopt, en je je kleren/pyjama aandoet. Wij lopen niet in ons blootje naar beneden, naar de keuken, effe een boterham maken, de buurman groeten en dan weer naar boven om aan te kleden.

Er zijn grenzen en die stelt ieder voor zichzelf.
pi_90048955
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik wel wat anders. Maar zoals ik al zei: Ieder zijn meug.
Het valt mij op dat degenen die menen het allemaal beter te weten net diegenen zijn die zelf geen kinderen hebben.

Ik ben voor het beschermen van de integriteit van het eigen lichaam. Mijn kinderen gingen vanaf een jaar of 6 zelf in bad. Net als miss Sly vroeg ik dan of ik ze af moest komen drogen of dat ze dat zelf wilden doen. Ook met de billen afvegen. Ze gingen zelf naar de wc, de ene deed dat al heel vroeg zelf (billen afvegen) de ander heeft nog langer geroepen dat mama dat moest komen doen.

Kinderen vinden blootheid echt niet een eng iets als mama of papa niet tot de puberteit mee in bad springt, of wanneer men aangekleed rondloopt in huis i.p.v. naakt. Daar de nadruk op leggen, of het verbieden, er spastisch over doen als het eens voorkomt; Ja, dan veroorzaak je een afschuw tegen naaktheid, maar dat moet je dan ook niet doe!

Gewoon normaal doen. Als een kind op de slaapkamer van de ouders binnen komt terwijl moeder net in haar blootje staat, moet je niet spastisch gaan doen, nee. Maar je kinderen aanleren dat het normaal is om altijd bloot rond te lopen, is weer het andere uiterste.
Hier is het normaal dat je je afdroogt, eventueel bloot van de badkamer naar de slaapkamer loopt, en je je kleren/pyjama aandoet. Wij lopen niet in ons blootje naar beneden, naar de keuken, effe een boterham maken, de buurman groeten en dan weer naar boven om aan te kleden.

Er zijn grenzen en die stelt ieder voor zichzelf.
Ieder z'n meug ja.

Jammer dat je 'na het douchen de buurman naakt goeiedag zeggen' gelijk stelt met 'met je 8-jarige kind in bad'. :')

Wat dat laatste betreft, een kind waarbij op een gegeven moment schaamtegevoelens zich gaan ontwikkelen, kiest er dan zelf wel voor alleen te gaan badderen.
.
pi_90048980
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als het kind jong is hoef je het niet te vragen omdat het het nog niet zelf kan. Als het dat wel kan hoef je het ook niet te vragen, omdat het dan niet meer gebeurt.
Dat was dus mijn punt ;)
.
pi_90049060

:P

zoveel mensen worden met schaamte voor hun eigen lichaam opgevoed.
ikzelf ben vrij makkelijk daarin :')
pi_90049323
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:00 schreef Gia het volgende:

Vind ik wel wat anders.
Waarom is dat anders? :?
.
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 23:36:32 #207
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_90068898
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:28 schreef miss_sly het volgende:
ze is pas 17 maanden [quote]1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou sorry maar als mijn niet bestaande dochter van 17 maanden schrale billen of een schrale poes heeft door weet ik veel wat dan vraag ik niet of ik haar mag insmeren maar zal ik haar gewoon insmeren na het badderen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:39:47 #208
13462 BansheeBoy
pi_90069102
Noem mij conservatief, ik noem het liever degelijk, samen met je kind in bad heb ik altijd al uitermate twijfelachtig gevonden. Dit kan én mag niet. :{

Stel je voor dat je kind je tool aanraakt. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 23:46:41 #209
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_90069519
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:

Stel je voor dat je kind je tool aanraakt. :N

Daar zijn veel vaders erg bang voor :D
Iedereen moet daarin zijn eigen keuze maken.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:48:21 #210
13462 BansheeBoy
pi_90069619
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Daar zijn veel vaders erg bang voor :D
En begrijpelijk, stel je voor dat....

[strange] Zorgen om ziekenhuisbezoek

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')