Dit stuk sluit perfect aan bij mijn gevoelens ten aanzien van ons rechtse kabinet. Het zijn niet eens zozeer de maatregelen waar ik mij aan stoor, maar vooral de manier waarop deze worden gepresenteerd. Zo'n Halbe Zijlstra die triomfantelijk verkondigt dat geen enkele culturele of kunstinstelling veilig is. Zelfs het Rijksmuseum niet. Dat er wordt bezuinigd is een ding, maar vanwaar dat minachtende toontje.quote:Dit kabinet is plat en voedt de wrok
Qua plat wereldbeeld heeft dit kabinet de PVV niet nodig om ‘scherp’ te blijven.
Minister Kamp wil frauderende uitkeringsgerechtigden steviger aanpakken, geen clementie met omstandigheden of kinderen, lik op stuk! Het bericht over grootschalige uitkeringsfraude is me even ontgaan. De berichten over de arme kant van Nederland staan me wel bij. Het verbaast mij altijd weer dat die tobbers met een paar honderd euro’s in de maand niet massaal aan het plunderen slaan of zich van de brug werpen, maar tegen de klippen op proberen rond te komen.
Bijstandtrekkers moeten een schop onder hun luie reet krijgen. Ik zal het de bijstandsmoeder die laatst - opgelicht en al - bij RADAR zat, doorgeven: dat haar gerace van aanbieding naar aanbieding wel heel gemakzuchtig is. Laat ze gaan sneeuwruimen bij het bejaardentehuis. Gemeenten zijn allang bezig uitkeringsgerechtigden te activeren. Prima, dat mensen aan een baan worden geholpen. Maar wat is het nieuwe van het Haagse kick in the ass-beleid?
Alles wat zwak is of pech had, wordt in dit Jan-pak-an-kabinet gecriminaliseerd. Wie een beetje rondkijkt, ziet vooral zeer gemotiveerde en hard studerende jongeren met pittige bijbanen. Maar het kenniseconomische kabinet ziet louter langstuderende uitvreters. Weg ermee, straf en boete! De wijze waarop Halbe Zijlstra liet weten dat niet alleen studenten, maar ook alle culturele instellingen voor hem moeten sidderen, doet vrezen dat een machtspoliticus pur sang is opgestaan.
Droomkabinet
Qua plat wereldbeeld heeft dit kabinet de PVV niet nodig om ‘scherp’ te blijven. De ex-invloedrijkste Nederlander, Rinnooy Kan, noemde het zaterdag 'een droomkabinet' voor werkgevers. Een andere insider zei: 'De enige pijn die de betere kringen van dit regeerakkoord hebben, is dat de aankoop van hun schilderijen door de btw wat duurder wordt. En groen beleggen minder aantrekkelijk. De klap van 18 miljard bezuinigingen valt aan de onderkant.'
Vroeger wilden de ‘betere kringen’ graag bij de elite horen, een exclusief gezelschap dat een beschaafde samenleving voorstond én daaraan wilde bijdragen. Nu zitten we met een regering die niet alleen in zee is gegaan met de uitbater van het ressentiment, maar de oorzaak van die wrok ook nog eens voedt door de - inmiddels reëel bestaande - tweedeling te bevorderen. Met beschavende ‘elite’ heeft dit kabinet en zijn geestverwanten uit ‘betere kring’ helaas niets van doen.
Het is dan ook een opiniestuk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:55 schreef ikke043 het volgende:
Ik vind de berichtgeving erg eenzijdig bekeken.
De passage over de frauderende uitkeringstrekkers is dan ook vooral sarcastisch bedoeld.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:13 schreef Scorpie het volgende:
Nogal simpel stukje. Van frauderende uitkeringstrekkers naar moeders die alles doen om hun kinderen te eten te geven in 1 adem om maar te proberen een standpunt duidelijk te maken is te kort door de bocht.
Dan geloven de mensen het op den duur.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:10 schreef wijsneus het volgende:
Dit kabinet wordt geregeerd door hokjesgeest. Let maar eens op hoe goed de PVV daarin is. Een groep (een idee, een beleid...) in een hokje plaatsen er een negatief klinkende term aanhangen en dan eindeloos herhalen.
Maar draagt niet bij tot het verdedigen van de opiniemaker zijn standpunt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De passage over de frauderende uitkeringstrekkers is dan ook vooral sarcastisch bedoeld.
Ja, als je niet op de inhoud kan afdingen, dan ga je maar zeuren over de vorm hè.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit stuk sluit perfect aan bij mijn gevoelens ten aanzien van ons rechtse kabinet. Het zijn niet eens zozeer de maatregelen waar ik mij aan stoor, maar vooral de manier waarop deze worden gepresenteerd.
Ooh, maak je daarover maar geen zorgen. Ik heb meer dan genoeg aan te merken op de inhoud. Toevallig pikte ik ditmaal de vorm eruit, omdat dit element ook wordt aangedragen door de auteur. Verder ben ik allerminst gelukkig met de voorgestelde maatregelen. Zo hekel ik de bezuinigingen waar de cultuursector aan wordt onderworpen. Echter, omdat er nou eenmaal moet worden bespaard en het kabinet simpelweg voor de post heeft gekozen, laat ik inhoudelijke kritiek achterwege. Die gevoelens heb ik daarnaast al te vaak tot uiting gebracht. Mijn kritiek richt zich ditmaal dus op de toon van onze rechtse kabinet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, als je niet op de inhoud kan afdingen, dan ga je maar zeuren over de vorm hè.
De toon van dit kabinet vind ik wel redelijk bij het beoogde beleid passen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh, maak je daarover maar geen zorgen. Ik heb meer dan genoeg aan te merken op de inhoud. Toevallig pikte ik ditmaal de vorm eruit, omdat dit element ook wordt aangedragen door de auteur. Verder ben ik allerminst gelukkig met de voorgestelde maatregelen. Zo hekel ik de bezuinigingen waar de cultuursector aan wordt onderworpen. Echter, omdat er nou eenmaal moet worden bespaard en het kabinet simpelweg voor de post heeft gekozen, laat ik inhoudelijke kritiek achterwege. Die gevoelens heb ik daarnaast al te vaak tot uiting gebracht. Mijn kritiek richt zich ditmaal dus op de toon van onze rechtse kabinet.
Tja, en toch zijn het mensen van rechtse snit die geregeld beide groepen over een kam scheren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:13 schreef Scorpie het volgende:
Nogal simpel stukje. Van frauderende uitkeringstrekkers naar moeders die alles doen om hun kinderen te eten te geven in 1 adem om maar te proberen een standpunt duidelijk te maken is te kort door de bocht.
Met een meer vriendelijke, begripvolle toon bereik je doorgaans meer. Overigens vind ik het beoogde beleid weinig doordacht wanneer je dreigementen in die richting moet uiten, Het kabinet straalt vooral 'anti' uit. Wellicht dat die toon in goede aarden valt bij rechts NL, maar ik word er eerlijk gezegd kotsmisselijk van.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:38 schreef Picchia het volgende:
[..]
De toon van dit kabinet vind ik wel redelijk bij het beoogde beleid passen.
Als voorbeeld: je kunt niet stellen dat instellingen veilig zijn wanneer het de kaasschaaf methode wordt toegepast, belastingen mogelijk worden verhoogd en de helft van de subsidies worden stopgezet. Een andere toon zou wellicht minder geloofwaardig zijn en zelfs meer hoon kunnen oproepen.
Volgens mij probeert dit kabinet ook te laten zien dat zij actief bezig zijn met het wegwerken van bestaande problemen. En ze laten op deze wijze wel horen dat zij in dat kader aan het snoeien zijn.
Waar is een diepgewortelde haat jegens intellectuelen goed voor? Ik kan mij inderdaad voorstellen dat je met een dergelijke houding goed scoort bij het plebs. Echter, het is toch echt die zogeheten elite die ons land veilig door stormen moet leiden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het lijkt me een misverstand dat machthebbers niet 'plat' of 'tokkie' zouden kunnen zijn. In het geval van dit kabinet denk ik dat ze het bewust opzoeken, uit rebelsheid tegen kritiek van intellectuelen. Dit zal ook best goed vallen bij de 'gewone man' aangezien NL een vrij anti-intellectuele cultuur heeft. Ik vraag me echter af of e het er niet zo dik bovenop leggen dat het geen tegenreactie op gaat roepen, wat weer voordelig kan zijn voor de oppositie.
De rekening wordt bij de modale mensen gelegd, niet bij de veroorzakers van alle ellende.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een eerlijk en sociaal kabinet. Ten eerste gaan er allerlei milieu/klimaat subsidies op de schop waar ook de grotere bedrijven last van gaan krijgen. Verder gaat dit kabinet harder optreden tegen criminele allochtonen en andere kut Marokkanen, maar ook de louche Nederlander krijgt er van dit kabinet goed voor langs. Verder wordt de rekening gelegd bij de dikwijls luie bijstands-trekkers, het bezuinigt op de immigratie en alles wat daarmee samenhangt. En zo kun je heel lang door gaan.
Minpunten van dit kabinet (mits die niet terloops nog worden ingevoerd)
-aow gaat niet naar 67
-ww wordt niet verkort
-ontslagrecht wordt niet versoepeld
-geen vlaktaks en geen echte belastingverlagingen. Maar misschien komt dat wel aanbod in Rutte 2.
Daar ging mijn diner....quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een eerlijk en sociaal kabinet.
Kanker gewon eens op met je links/rechts geouwehoer. Ik word doodziek van je simpele redenatietalent.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, en toch zijn het mensen van rechtse snit die geregeld beide groepen over een kam scheren.
De waarheid is pijnlijk hè.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kanker gewon eens op met je links/rechts geouwehoer. Ik word doodziek van je simpele redenatietalent.
Nee, stuitende domheid is pijnlijk. iets wat jij maar al te vaak Iaat zien. Met koos is normaal te discussiëren, met jou is het al lastig een conversatie te voeren zonder dat je weer als een infantiel je links/rechts geleuter zonder onderbouwing het virtuele net opplempt.quote:
Amen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, stuitende domheid is pijnlijk. iets wat jij maar al te vaak Iaat zien. Met koos is normaal te discussiëren, met jou is het al lastig een conversatie te voeren zonder dat je weer als een infantiel je links/rechts geleuter zonder onderbouwing het virtuele net opplempt.
Dames zullen we ophouden met elkaar hier persoonlijk aan te vallen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, stuitende domheid is pijnlijk. iets wat jij maar al te vaak Iaat zien. Met koos is normaal te discussiëren, met jou is het al lastig een conversatie te voeren zonder dat je weer als een infantiel je links/rechts geleuter zonder onderbouwing het virtuele net opplempt.
Toegegeven, het is niet het meest heldere verhaal. Al is de boodschap mij in ieder geval duidelijk. Maar ja, ik had het zelf waarschijnlijk beter en helderder omschreven.quote:
Die naam van de schrijver ook: Mirjam Schöttelndreierquote:Op dinsdag 14 december 2010 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toegegeven, het is niet het meest heldere verhaal. Al is de boodschap mij in ieder geval duidelijk. Maar ja, ik had het zelf waarschijnlijk beter en helderder omschreven.
Een prachtige naam voor een verslaggeefster.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die naam van de schrijver ook: Mirjam Schöttelndreier
Drollendraaier
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nog niet half zo pijnlijk als de gure hongerwinter die alle linksen/uitvreters dankzij Rutte I tegemoet gaanquote:Op dinsdag 14 december 2010 18:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De waarheid is pijnlijk hÚ.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een eerlijk en sociaal kabinet . Ten eerste gaan er allerlei milieu/klimaat subsidies op de schop waar ook de grotere bedrijven last van gaan krijgen. Verder gaat dit kabinet harder optreden tegen criminele allochtonen en andere kut Marokkanen, maar ook de louche Nederlander krijgt er van dit kabinet goed voor langs. Verder wordt de rekening gelegd bij de dikwijls luie bijstands-trekkers, het bezuinigt op de immigratie en alles wat daarmee samenhangt. En zo kun je heel lang door gaan.
Minpunten van dit kabinet (mits die niet terloops nog worden ingevoerd)
-aow gaat niet naar 67
-ww wordt niet verkort
-ontslagrecht wordt niet versoepeld
-geen vlaktaks en geen echte belastingverlagingen. Maar misschien komt dat wel aanbod in Rutte 2.
Prima tochquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:12 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik heb nog nooit zo'n draaiende en hypocriete bende bij elkaar gezien. Wilders laat het gajes zitten waar wij voor moeten betalen, en sociaal...:? weet niet waar je dit vandaan haalt want jij zelf hebt aangegeven dat de VVD de AOW leeftijd wel (achterkamertjes politiek) wil verhogen en nog wat meer van dit soort zaken.
Bijna niets van de plannen van dit kabinet zijn uitvoerbaar of sociaal!!!
Klimaat en milieu hebben ook geen enkele prioriteit, wat echterl wel prioriteit heeft is het volgende meer kerncentrales/grote haven/aanleg van meer wegen/meer banen/meer consumptie en zo kan ik heel lang doorgaan. En wat niet sociaal genoeg? Mevrouw Halsema en Pechtvogel gaven zelf toe dat het zacht bezuinigen was. En die achterkamertjespolitiek? : ach, zonder achterkamertjespolitiek gebeurt er helemaal niets.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:12 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik heb nog nooit zo'n draaiende en hypocriete bende bij elkaar gezien. Wilders laat het gajes zitten waar wij voor moeten betalen, en sociaal...:? weet niet waar je dit vandaan haalt want jij zelf hebt aangegeven dat de VVD de AOW leeftijd wel (achterkamertjes politiek) wil verhogen en nog wat meer van dit soort zaken.
Bijna niets van de plannen van dit kabinet zijn uitvoerbaar of sociaal!!!
Enne milieu??? Ik vraag me af of dit kabinet weet wat dat betekent.....
O ja, ik ga hierdoor ook voorbij aan de OP. Sorry Koos, kon me even nietinhouden.
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nog niet half zo pijnlijk als de gure hongerwinter die alle linksen/uitvreters dankzij Rutte I tegemoet gaan
Je lijkt de SP wel. WIJ BETALEN DE CRISIS NIET, LAAT DE RIJKEN MAAR VOOR ONS BETALENquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De rekening wordt bij de modale mensen gelegd, niet bij de veroorzakers van alle ellende.
Wat een grap, kennelijk is beschaving gelijk aan het uitdelen van subsidies en uitkeringen. En het is ook een vreemde aanname dat welgestelden van vroeger daar zo voor waren itt nu. Volgens mij is dat niet op feiten gebaseerd.quote:Vroeger wilden de ‘betere kringen’ graag bij de elite horen, een exclusief gezelschap dat een beschaafde samenleving voorstond én daaraan wilde bijdragen. Nu zitten we met een regering die niet alleen in zee is gegaan met de uitbater van het ressentiment, maar de oorzaak van die wrok ook nog eens voedt door de - inmiddels reëel bestaande - tweedeling te bevorderen. Met beschavende ‘elite’ heeft dit kabinet en zijn geestverwanten uit ‘betere kring’ helaas niets van doen.
Omdat het eindelijk 'ns feest is voor alle mensen die zich ergeren aan die subsidiesponzen, maar zeg 'ns eerlijk Koos, zou je je nu echt niet storen aan die maatregelen indien men ze in een wolliger jargon zou presenteren?quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit stuk sluit perfect aan bij mijn gevoelens ten aanzien van ons rechtse kabinet. Het zijn niet eens zozeer de maatregelen waar ik mij aan stoor, maar vooral de manier waarop deze worden gepresenteerd. Zo'n Halbe Zijlstra die triomfantelijk verkondigt dat geen enkele culturele of kunstinstelling veilig is. Zelfs het Rijksmuseum niet. Dat er wordt bezuinigd is een ding, maar vanwaar dat minachtende toontje.
Nee, gelukkig niet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Prima toch
Enne milieu??? Ik vraag me af of dit kabinet weet wat dat betekent.....
Ja hoor na jou hoeft niemand meer op deze aarde te leven. Als je ooit kinderen krijgt zullen die je dankbaar zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klimaat en milieu hebben ook geen enkele prioriteit, wat echterl wel prioriteit heeft is het volgende meer kerncentrales/grote haven/aanleg van meer wegen/meer banen/meer consumptie en zo kan ik heel lang doorgaan . En wat niet sociaal genoeg? Mevrouw Halsema en Pechtvogel gaven zelf toe dat het zacht bezuinigen was. En die achterkamertjespolitiek? : ach, zonder achterkamertjespolitiek gebeurt er helemaal niets.
Rutte kan nog geen deuk in een pakje boter slaan. Misschien na de EK verkiezingen maar voorlopig zal er weinig gebeuren. Bovendien is het hele kabinet in de ban van 'pappen en nathouden'. Niet een maatregel is uitvoerbaar of goed doordacht.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nog niet half zo pijnlijk als de gure hongerwinter die alle linksen/uitvreters dankzij Rutte I tegemoet gaan
Ze zullen mij dankbaar zijn voor de welvaart die generatie Einstein achterlaat. Daarbij is duurzaamheid iets wat geleidelijk aan vanzelf gaat. Daar hoeven geen zeecontainers vol met subsidie bij.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja hoor na jou hoeft niemand meer op deze aarde te leven. Als je ooit kinderen krijgt zullen die je dankbaar zijn.
Reken d'r maar goed op dat Mark en Maxime weten waaraan ze begonnen zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:54 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Rutte kan nog geen deuk in een pakje boter slaan. Misschien na de EK verkiezingen maar voorlopig zal er weinig gebeuren. Bovendien is het hele kabinet in de ban van 'pappen en nathouden'. Niet een maatregel is uitvoerbaar of goed doordacht.
Maar goed, we zullen het zien over een poosje....
Ach, zolang de gemiddelde milieuorganisatie zich geen moer aantrekt van gifgrond, fijnstof en ander zichtbare lokale, eenvoudig aan te pakken meuk maar zich liever bezighouden met zoiets megalomaans als 'het klimaat' mag je je sowieso afvragen wat er met welk regering dan ook aan effectief milieubeleid wordt ontplooitquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:52 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja hoor na jou hoeft niemand meer op deze aarde te leven. Als je ooit kinderen krijgt zullen die je dankbaar zijn.
Ja..... hoor!quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Reken d'r maar goed op dat Mark en Maxime weten waaraan ze begonnen zijn.
Hoor jij bij generatie Einstein?????quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zullen mij dankbaar zijn voor de welvaart die generatie Einstein achterlaat. Daarbij is duurzaamheid iets wat geleidelijk aan vanzelf gaat. Daar hoeven geen zeecontainers vol met subsidie bij.
Zo heten we allemaal. Simpele.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:02 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Hoor jij bij generatie Einstein?????![]()
![]()
Besef je wel dat we de aarde onleefbaar achterlaten op deze manier???quote:
Is dat een nieuwe flutterm?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo heten we allemaal. Simpele.
Ach, het vorige kabinet deed 3 jaar niets. Die 3 maanden kunnen er nog wel bij.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:54 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Rutte kan nog geen deuk in een pakje boter slaan. Misschien na de EK verkiezingen maar voorlopig zal er weinig gebeuren. Bovendien is het hele kabinet in de ban van 'pappen en nathouden'. Niet een maatregel is uitvoerbaar of goed doordacht.
Maar goed, we zullen het zien over een poosje....
Zoek het anders even op google ofzo,quote:
Gedaan, en ik vind het nog steeds nietszeggend. Sowieso die hippe terminologie, ik heb daar niets mee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoek het anders even op google ofzo,
De pogingen van milieuorganisaties of particulieren om kleinere stukken grond op te schonen, worden dan ook niet uitgebreid in het nieuws gebracht. Mijn vader wilde ooit een stuk vervuilde grond kopen om dat op te ruimen en er dieren op te houden, maar werd van overheidswege zo tegengewerkt dat hij het op heeft gegeven. Dat land ligt nu nog steeds braak, zoals zovele in haast elke gemeente, de bodem vergiftigend. Dit is niet omdat de "gemiddelde milieuorganisatie" het aan hun aars zal oxideren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach, zolang de gemiddelde milieuorganisatie zich geen moer aantrekt van gifgrond, fijnstof en ander zichtbare lokale, eenvoudig aan te pakken meuk maar zich liever bezighouden met zoiets megalomaans als 'het klimaat' mag je je sowieso afvragen wat er met welk regering dan ook aan effectief milieubeleid wordt ontplooit
Als het die gemiddelde milieuorganisatie zo aan hun hart ging zouden ze dit wel uitgebreid in het nieuws brengen niet waar. Of is klokkenluiden opeens geen taak meer?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:18 schreef Evienne het volgende:
[..]
De pogingen van milieuorganisaties of particulieren om kleinere stukken grond op te schonen, worden dan ook niet uitgebreid in het nieuws gebracht. Mijn vader wilde ooit een stuk vervuilde grond kopen om dat op te ruimen en er dieren op te houden, maar werd van overheidswege zo tegengewerkt dat hij het op heeft gegeven. Dat land ligt nu nog steeds braak, zoals zovele in haast elke gemeente, de bodem vergiftigend. Dit is niet omdat de "gemiddelde milieuorganisatie" het aan hun aars zal oxideren.
Nee, met 'shock & aw' valt veel eenvoudiger filmpjes te maken waar je met een dramatisch muziekje eronder nederland ziet wegspoelen tot aan Amersfoort. En dat levert meer geld op. Dat lijkt me meer drijfveer dan daadwerkelijk een beter milieu. Anders werd er wel doorgeploeterd in dat gebied waar daadwerkelijk een succes te boeken is.quote:Het is zo zelfs logisch dat de "gemiddelde milieuorganisatie" zich wendt tot grotere problemen, zelfs zo groot dat zij ze niet kunnen behapstukken, om bijval te zoeken. De kleine stapjes worden immers de nek omgedraaid en niet gezien door de massa, dus blijft 'shock and awe' de enige optie.
Wij hebben geprobeerd in het lokale/regionale nieuws te komen hiermee maar helaas: De media bepaalt wat het nieuws haalt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als het die gemiddelde milieuorganisatie zo aan hun hart ging zouden ze dit wel uitgebreid in het nieuws brengen niet waar. Of is klokkenluiden opeens geen taak meer?
Er wordt wel degelijk geploeterd, elke minuut van elke dag, er zijn nog steeds veel mensen die het wat kan schelen, echter niet onder het alontziend oog van de media, die heeft wel populistischer zaken te behandelen/benadelen en zal zulke zaken nooit in het nieuws willen brengen.quote:Nee, met 'shock & aw' valt veel eenvoudiger filmpjes te maken waar je met een dramatisch muziekje eronder nederland ziet wegspoelen tot aan Amersfoort. En dat levert meer geld op. Dat lijkt me meer drijfveer dan daadwerkelijk een beter milieu. Anders werd er wel doorgeploeterd in dat gebied waar daadwerkelijk een succes te boeken is.
Het zijn hele normale Nederlandse woorden, als ik jou was zou ik ze je toch maar eigen maken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gedaan, en ik vind het nog steeds nietszeggend. Sowieso die hippe terminologie, ik heb daar niets mee.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:15 schreef Evienne het volgende:
[..]
Wij hebben geprobeerd in het lokale/regionale nieuws te komen hiermee maar helaas: De media bepaalt wat het nieuws haalt.Stel je eens voor dat iedereen ineens een schone lap grond eist, in deze tijden waarin men slechts fixeert op bezuinigingen, wat zou dat gaan kosten? Mijn gemeente wil zulke kosten niet dragen iig. Milieuorganisaties zijn afhankelijk van de goedkeuring en vaak ook financiering van een overheid, geen wonder dat ze in veel gevallen een toontje lager MOETEN zingen.
[..]
Er wordt wel degelijk geploeterd, elke minuut van elke dag, er zijn nog steeds veel mensen die het wat kan schelen, echter niet onder het alontziend oog van de media, die heeft wel populistischer zaken te behandelen/benadelen en zal zulke zaken nooit in het nieuws willen brengen.
Ik zeg nergens dat ik het niet met je eens ben, maar de schuld bij milieuorganisaties leggen is wel erg makkelijk he. Zij zijn met handen en voeten gebonden aan, jawel, ons platte, populistische kabinet en de allesomvattende media. Niet alleen heden, maar ook vele jaren hieraan voorafgaand.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus een schoon lappie grond is een utopie, maar een wereldomvattende klimaatwijziging voeren we even door
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Goed, nu ben ik een staat om door wollig jargon heen te kijken, maar ik denk wel dat het kabinet daarmee een ander signaal afgeeft. Natuurlijk had het weinig invloed gehad om mijn stellingname ten aanzien van een bepaald thema, maar het speelt wel degelijk een rol.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:49 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Omdat het eindelijk 'ns feest is voor alle mensen die zich ergeren aan die subsidiesponzen, maar zeg 'ns eerlijk Koos, zou je je nu echt niet storen aan die maatregelen indien men ze in een wolliger jargon zou presenteren?
En dit geeft mijn kritiek op dit soort meningen aan. Alsof het geoorloofd zou zijn om als losgeslagen barbaar te gaan roven en moorden omdat je niet alles in je schoot geworpen krijgt. Meer dan in Nederland krijg je nergens.quote:Het verbaast mij altijd weer dat die tobbers met een paar honderd euros in de maand niet massaal aan het plunderen slaan of zich van de brug werpen, maar tegen de klippen op proberen rond te komen.
Het gaat mij meer om het triomfantelijke toontje dat Zijlstra gebruikt wanneer hij kenbaar maakt dat de cultuursector de nek om wordt gedraaid.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
Maar wat is koos z'n probleem dan? Dat dit kabinet iets te veel de taal van de arbeider spreekt?
Ik reken mijzelf toch tot de rechterkant van het spectrum maar damn wat is dit nu al een eeuwig waardeloos kabinet om exact de redenen die jij hier aangeeft. Je zou er spontaan links van worden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit stuk sluit perfect aan bij mijn gevoelens ten aanzien van ons rechtse kabinet. Het zijn niet eens zozeer de maatregelen waar ik mij aan stoor, maar vooral de manier waarop deze worden gepresenteerd. Zo'n Halbe Zijlstra die triomfantelijk verkondigt dat geen enkele culturele of kunstinstelling veilig is. Zelfs het Rijksmuseum niet. Dat er wordt bezuinigd is een ding, maar vanwaar dat minachtende toontje.
Verder mag ook nog wel eens worden benadrukt dat dit kabinet er is voor de welgestelden, net zoals wordt gezegd in de op-een-na-laatse alinea.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |