quote:
Ik heb het ook jaren gedaan, dus ik weet waar je het over hebt.
quote:
Zelf gooi ik de folders soms ook op de grond, niet omdat ik te lui ben om ze in de brievenbus te stoppen maar omdat:
-De brievenbussen een hoogte hebben van 1,5CM waardoor de kranten er nog nieteens doorheen passen.
Brievenbussen hebben een voorgeschreven grootte, kleiner mag niet. Dit kan je melden bij je verspreider. Is de brievenbus te klein en past je post niet, dan hoef je het er niet in te doen. Geen reden op het op de grond te gooien dus.
quote:
-De brievenbussen helemaal vol zitten met andere kranten of folders.
Om deze redenen kan ik mij dus heel goed voorstellen waarom sommige bezorgers de kranten niet in de brievenbussen leggen!
Bij volle brievenbussen moest ik altijd hetzelfde hanteren. Vol = geen krantjes. Ook melden bij je verspreider, zodat je geen klachten krijgt achteraf. Ik vind het op de grond gooien dus geen goede reden, het is namelijk niet nodig.
quote:
Overigens moet ik de krant voor zondagochtend 12:00 bezorgen.
Er waren wel eens weken dat ik rond 11 uur begon op de zondagochtend.
Als ik dan om half 1 thuis kwam, had ik 4 klachten binnen wegens het te laat bezorgen van kranten. Mensen moeten niet zo zeuren als ze hun reclame een half uurtje later krijgen.
Heel eerlijk he, het lijkt onbenullig, maar je hebt een contract getekend. Daarin staat dat je voor 12 uur klaar moet zijn. Het lijkt op zeuren van die mensen, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon je werk. Je hebt er nu eenmaal altijd mensen bij die niks beters te doen hebben, so be it. Ze hebben wel gelijk.
Als ik m'n spulletjes een half uur te laat lever, is m'n klant ook kwaad. Dat is natuurlijk iets anders dan een zondagskrantje, maar toch.
quote:
SPOILER: briefje wat ik aan iemands brievenbus zag hangen laatst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet die bezorger dus een melding maken bij z'n krant, dat die brievenbus niet past. De afmetingen van de vrije inwerpopening van de brievengleuf bedragen in de lengte ten minste 265 mm en in de breedte 32 mm
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als uw brievenbus in of aan de woning zit, mag dat zolang dat niet meer dan 10 meter lopen vanaf de openbare weg is;
Wederom melden bij je verspreider, die kan dan actie ondernemen, eventueel ism TNT.
Genoeg opties, maar de makkelijkste optie is natuurlijk gewoon op de grond smijten. Tja, dan ga ik niks geven
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Ik kom ook vaak brievenbussen tegen die het formaat van een kleine enveloppe hebben, mijn pa zou er gewoon helemaal neit bezorgen, ik probeer hem er doorheen te drukken of leg hem gewoon op de grond, maar zij moeten gewoon zorgen voor een goede brievenbus.
Bij zo'n brievenbus passen er alleen kerstkaartjes en afschriften door, ik denk dat belastingbrieven etc. er neit eens door passen, dat slaat helemaal ergens op.
Het gaat hier om folder btw.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2010 14:36:48 ]
nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 19:45 schreef TrotsOpPim het volgende:[..]
Je begrijpt toch wat ik bedoel of niet?
Jongeren kunnen kiezen tussen werken of rotzooi trappen in de stad.
Jongeren die werken mogen best wat extra beloont worden.
Wat een bullshit. Waarom zou je mensen belonen die ongevraagd van die kutfolders die niemand leest in de bus gooien?
Je bezorgt zelf zeker, of niet. Dus volgens jou zou eigenlijk iedereen die naar school gaat, of op een sport zit, want immers doen ze iets anders dan rotzooi trappen, extra geld moeten krijgen?
Zo hoeft niemand ooit echt werk te doen

Overigens wel respect voor de krant en de ochtendkrant. Maar die foldertjes kunnen de tering krijgen.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:28 schreef Ikbenserieus het volgende:Ik heb ook een krantenwijk en ik verslaap mij 1 a 2 keer per week, dan wordt het dus 8 uur ipv 7 uur.
Zouden jullie hier moeilijk over doen. over dat 1ne uurtje soms?
Ja, want dan ben je al naar je werkt en kan je hem net zo goed 's middags laten bezorgen.
Je verslaapt je niet, je hebt gewoon geen zin om op te staan.

als ik 2 keer per week mijn krant zou krijgen als ik al weg was zou de bezorger sowieso geen fooi krijgen.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
De deur open doen voor een krantenbezorger.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
Ik doe de ochtendkrant dus dat wordt cashen komende dagen.

En ik heb ongeveer 100 huizen, dus ik reken op ongeveer 75 euro. Mijn broertje doet zo'n gratis kut krantje en heeft 395 huizen, die kan dus over de 300 euro vangen
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:28 schreef Ikbenserieus het volgende:Ik heb ook een krantenwijk en ik verslaap mij 1 a 2 keer per week, dan wordt het dus 8 uur ipv 7 uur.
Zouden jullie hier moeilijk over doen. over dat 1ne uurtje soms?
ja

je hebt toch geen reet meer aan een ochtendkrant die je pas kan lezen als je 's avonds weer thuis komt?
tussen 7 en 8 gaan de meeste mensen op weg naar hun werk. voor die tijd moet die krant dus al op de mat liggen!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
ik heb het beide gedaan en de meeste mensen geven aan hun dagbladbezorger behoorlijk wat meer als aan hun folderbezorger, maar ik mocht in beide gevallen niet klagen.
we hebben het over een paar honderd euro voor een goede wijk.
sommige mensen geven inderdaad niets, maar het is niet verplicht wat te geven, het is maar net wat je van huis uit gewend bent.
vroeger toen ik bij mijn ouders woonde gaf ik ze zelf wat als ik de deur open deed.
nu in mijn eigen huis krijgen ze niets, omdat ik de rest van het jaar te druk bezig ben met uitleggen dat een nee/nee-sticker niet betekend dat je je overbodige folders daar kan dumpen.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
Dan moet ik opschieten met mijn nee/nee sticker. Dat voorkomt vast een hoop bedelaars aan de deur.
opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
quote:
als in: bij diegene waar de krant bezorgt moest worden?
of als in: hier klootzakkie hier heb je vijf euro, bel nu die kâhlootzak van een buurman wakker! ?
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 12:18 schreef opastokvis het volgende:ik vind het altijd wel typisch, dat juist met de wintermaanden er opeens ontzettend veel verschillende bezorgers zijn.
nu weet ik dat mensen die kaartjes overhebben deze soms uitwisselen met vrienden en ook dat sommige bezorgers meerdere wijken combineren, maar ik weet wat er elke keer weer in de bus gepropt werd en wordt en dat zijn hooguit 5 bezorgers (als je de huis-aan-huisbladen en de tegenwoordig in bundels verpakte folders telt).
waar komen die gasten vandaan?
volgens mij blijven die gastjes net zo lang huizen langs gaan tot alle kaartjes op zijn. ook als dat huizen zijn die niet in hun wijk horen
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 12:18 schreef opastokvis het volgende:ik vind het altijd wel typisch, dat juist met de wintermaanden er opeens ontzettend veel verschillende bezorgers zijn.
nu weet ik dat mensen die kaartjes overhebben deze soms uitwisselen met vrienden en ook dat sommige bezorgers meerdere wijken combineren, maar ik weet wat er elke keer weer in de bus gepropt werd en wordt en dat zijn hooguit 5 bezorgers (als je de huis-aan-huisbladen en de tegenwoordig in bundels verpakte folders telt).
waar komen die gasten vandaan?
Ja precies, een dag later komt er een ander kutkind met precies dezelfde kaartjes
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
quote:
daarom: altijd kaartjes bewaren en controleren

of gewoon niets geven dan boeit het ook niet dat er 10 met hetzelfde kaartje langskomen
quote:
er komt een tijd dat ze langs de deuren gaan met mobiele pinapparaten
ik kreeg 200 euro van 50 adressen. maar dan ook wel in een witte gemeente.
Tja, het enige wat ik zelf wel asociaal vind is als je binnen zit en je gewoon niet open doet. Je kan op z'n minst even open doen als je niks wilt geven en gewoon iets zeggen van "hetzelfde" of iets van "bedankt, jij ook fijne feestdagen".
Ik vind trouwens zoiezo wel dat als iemand gewoon het hele jaar langskomt en gewoon bezorgd dat een fooi wel aardig is. Al zijn het maar folders, want anders had je wel een nee ja of nee nee sticker op de deur. Voor gratis huis aan huis bladen hetzelfde. Het zal de meeste hier nog verbazen hoe 'leuk' mensen het vinden door folders te bladeren en hoe graag mensen elke week, of dag, zo'n gratis huis aan huis blad willen.
Voor folders zou ik trouwens niks geven als ze geen folders bij hebben, maar alleen het kaartje. Bij ochtendkranten is het wel begrijpelijk, want je belt niet om 6 uur 's ochtends aan.
[ Bericht 56% gewijzigd door WSquater op 19-12-2010 14:30:33 ]
Bij mij krijgt ook alleen mijn krantenbezorger wat hoor. Als ik tenminste degene ben die opendoet, als een van mijn andere huisgenoten opendoet is de kans groot dat de bezorger niets krijgt.
Van mij ook niet heel veel trouwens, daarvoor is hij of zij me dit jaar te vaak vergeten.
Folderbezorgers zijn dom als ze aan gaan bellen bij een huis met een nee/nee-sticker. Ik wil geen folders, dus geef ook geen fooi. Logisch.
Oplichten zal bij mij dus niet lukken, of het gaat ten koste van die ene krantenbezorger. Ik geef maar één keer fooi.
270 euro opgehaald voor 80 huizen
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
Mijn neefje van 12 brengt 2 zondagskrantjes rond en is van de week bij iedereen langsgegaan, hij had al 200 euro opgehaald! Ik denk dat ik ook maar krantjes ga bezorgen.
Op
donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef
sp3c het volgende:
niet zo tof doen
Krantenbezorger heb ik wel fooi gegeven (2 euro). Folderbezorger heb ik niet gezien maar die geef ik denk ik niks. Ik lees die folders toch nooit. Ze gaan bij mij altijd ongelezen in de oud papier bak. De reden dat ikgeen ja/nee sticker heb is dat heel soms als ik een ga klussen ofzo de folders van de bouwmarkten doorneem om te kijken waar de beste aanbiedingen zijn.
Gunner
#teamkroegenlos
quote:
Is dat geen kinderarbeid?
Where law ends, tyrrany begins.
Krantenbezorger wel, folderbezorgers niet.
Wat betreft late krant, dat kan ook aan de distributie liggen hè.. toen ik zelf nog kranten bezorgde en er lag veel sneeuw was de vrachtwagen regelmatig een uur (of zelfs nog langer) te laat bij het depot en kwam je dus voor niks om 5:00 uur 's ochtends aanzetten.
Heb zelf dit jaar met een NRC wijk 390euro opgehaald van 90 adressen. En wat ik krijg varieert van 1 tot 15 euro. Waarschijnlijk is het zo veel omdat ik de wijk al anderhalf jaar heb en voor ik begon heeft de vorige het flink verpest.
Het probleem bij ons met bezorgers is dat slechte bezorgers niet te ontslaan zijn want dan is er geen bezorger meer. En in mijn geval weten de abonnees dat en waarderen ze het dat ik het wel goed doe. Ik had er zelfs een paar die vorige week vroegen "je komt toch nog wel met oud en nieuw?". Had er maar 1 die niets gaf en me gewoon hetzelfde wenste maar dat respecteer ik ook gewoon.
Als ik echter een gescheurde of natte krant heb, heb helaas maar een krant extra dus bij de tweede zal die toch echt érgens naar binnen moeten, ga ik die niet bij een 10 (5,15 enz) euro gever bezorgen die gaat dan naar de 1euro/niets gever.
niemand komt met nieuwjaar aan je deur hangen en om geld vragen doen sommige mensen die zowat al hun ledematen missen niet eens, dus flikker een end op met de postbezorgers, zij krijgen gewoon betaald net als andere mensen die ervoor werken, ken wel moeilijkere dingen dan dat zeg -_-' kom op zeg..
Ze kunnen toch gewoon aan hun baas doorgeven dat er een krant te weinig is en dat nummer x de krant nog niet gehad heeft. Volgens mij wordt die dan gewoon nabezorgd. Lijkt me ook logisch, die mensen betalen tenslotte voor het abonnement.
Een kapotte krant bij iemand in de bus doen die een euro fooi geeft is niet netjes.
Gunner
#teamkroegenlos
quote:
Op donderdag 30 december 2010 23:07 schreef GuRBuH het volgende:[..]
[..]
Das ook wat overdreven. Hij moet per sé die natte/kapotte krant kwijt, hij krijgt er namelijk maar 1 extra. En als dat dan bij diegene is die het minst/niks over heeft voor zijn service dan lijkt me dat niet heel onredelijk.
En die krant kost inderdaad genoeg. Laat dan die krant ervoor zorgen dat hij 2 of 3 krantjes extra meekrijgt voor het geval dat...
Natuurlijk is dat wel onredelijk! Het hoort helemaal niet mee te spelen of iemand wel of geen fooi geeft aan het einde van het jaar. Snap je dat echt niet?
quote:
Het lijkt de bezorgmaffia wel. Geef je geen krantbeschermgeld? dan geen krant als het me niet zo goed uitkomt.
Bizar.
Where law ends, tyrrany begins.
Ik vind het in principe gepast. Mits ie z'n werk goed heeft gedaan. Mijn krantenbezorger heeft dat niet; vaak niet bezorgd als het regende of ie gewoon geen zin had, veel te laat, verkeerde krant. Dan krijg je geen cent van mij, want dan ben je je loon al niet eens waard.
Er werd gisteren aangebeld dus ik doe de deur open en er stond een klein meisje met een blauwe jas en roze strik in het haar.
Ze zegt tegen me: 'Ik bezorg de folders. Prettige jaarwisseling.'
Dus ik trek mijn portemonnee en ik begin in mijn kleingeld te rommelen en ze zegt: 'Ik heb 3,50 nodig.'
Dat lees je goed ja 3,50.
Het was op dat moment dat ik opmerkte dat het kleine meisje met de strik zo'n acht verdiepingen hoog was en een schaaldier uit het Mioceen.
Ik zeg: 'Verdomme Loch Ness monster ga mijn tuin uit! Ik geef je geen 3,50!'
Hij zegt: 'Kan u er dan 2,50 van maken!'
Nu is het ineens 2,50!?
Mijn vrouw heeft hem een euro gegeven.
Ik zeg: 'Verdomme als je een euro geeft komen ze nog 10 keer terug vrouwmens!'
Klote Loch Ness monster.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vengerr op 31-12-2010 17:45:37 ]
Ik heb 6 jaar kranten bezorgd, waarvan de laatste 2 jaar de krant van een middagkrant een ochtendkrant werd. Ik vond het altijd wel fijn die oudejaarsbonus die ik van de mensen kreeg. Was meestal toch wel een paar honderd gulden/euro. Als ik zelf een abonnement op de krant zou hebben zou ik wel geld geven, een paar euro. We hebben een NEE-NEE sticker, dus krijgen geen folders. Maar anders had ik de folderbezorger hooguit 1 euro gegeven, omdat hij er niet vroeg voor op hoeft en vaak zelf mag weten wanneer hij het bezorgt, terwijl een krantenbezorger het voor een bepaalde tijd moet doen.
De krantenbezorgers van het lokale krantje hebben hier geen cent gekregen.
Normaal gesproken zouden ze heus wel een fooi mogen hebben, maar de helft van het jaar lagen de kranten niet bij ons en onze buren op de mat, maar in een slootje zon 500 meter verderop.
Ik maak wel onderscheid tussen ochtendkrant en lokaal weekblad.. waar ik niet om gevraagd heb en wat gewoon overdag is, geef ik iets minder fooi voor.