jij hebt geen portomonnee?quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:26 schreef Godtje het volgende:
Ik heb nooit cash in huis dus dat probleem is snel opgelost
Pinpas, opaquote:
er komt een tijd dat ze langs de deuren gaan met mobiele pinapparatenquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:58 schreef opastokvis het volgende:
ja dat zat ik ook al te denken, maar daar kan je niet overal mee uit de voeten.
you'r welcome.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:21 schreef macca728 het volgende:
![]()
[..]
bedankt voor de trucs, nu krijgen ze helemaal niets meer
Lag er zoveel sneeuw?quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:34 schreef superpiet het volgende:
ik kreeg 200 euro van 50 adressen. maar dan ook wel in een witte gemeente.
Dat is netjes. Wat voor buurt was het?quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:12 schreef HerbertThePervert het volgende:
270 euro opgehaald voor 80 huizen
Rijke mensen zijn gierig jaquote:Op zaterdag 25 december 2010 16:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat is netjes. Wat voor buurt was het?
Ik had ooit een keer een villabuurt en dan was het veel als je een gulden kreeg.
Tja, het is nog altijd geen verplichting he, fooi gevenquote:Op maandag 27 december 2010 01:34 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Rijke mensen zijn gierig ja, ik haalde fooi op bij een grote villa met 2 dure audi's voor de deur. Ik kreeg 1 euro en wat buitenlands geld
Elke dag door weer en wind die kut NRC brengen, graag gedaan hoor
Is dat geen kinderarbeid?quote:Op maandag 27 december 2010 10:16 schreef Karina het volgende:
Mijn neefje van 12 brengt 2 zondagskrantjes rond
Maar je krijgt toch gewoon betaald van de uitgever waar je voor bezorgd? Die fooi moet je als extra zien en niet als verplichting.quote:Op maandag 27 december 2010 01:34 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Rijke mensen zijn gierig ja, ik haalde fooi op bij een grote villa met 2 dure audi's voor de deur. Ik kreeg 1 euro en wat buitenlands geld
Elke dag door weer en wind die kut NRC brengen, graag gedaan hoor
Nee vandaag kwam de krant pas om 10 uurquote:Op maandag 27 december 2010 11:13 schreef GuRBuH het volgende:
Als diegene het ook langere tijd goed gedaan heeft geef ik wel iets, maar als het zo'n knulletje is die het pas 2 weken doet en de helft van de tijd de boel verknoeit dan dus echt niet.
anders had je hem van hem ook meer gehad waarschijnlijkquote:Op donderdag 30 december 2010 21:40 schreef max9311 het volgende:
Heb zelf dit jaar met een NRC wijk 390euro opgehaald van 90 adressen. En wat ik krijg varieert van 1 tot 15 euro. Waarschijnlijk is het zo veel omdat ik de wijk al anderhalf jaar heb en voor ik begon heeft de vorige het flink verpest.
Het probleem bij ons met bezorgers is dat slechte bezorgers niet te ontslaan zijn want dan is er geen bezorger meer. En in mijn geval weten de abonnees dat en waarderen ze het dat ik het wel goed doe. Ik had er zelfs een paar die vorige week vroegen "je komt toch nog wel met oud en nieuw?". Had er maar 1 die niets gaf en me gewoon hetzelfde wenste maar dat respecteer ik ook gewoon.
Als ik echter een gescheurde of natte krant heb, heb helaas maar een krant extra dus bij de tweede zal die toch echt érgens naar binnen moeten, ga ik die niet bij een 10 (5,15 enz) euro gever bezorgen die gaat dan naar de 1euro/niets gever.
Vanwege dit soort flauwekul zorgt mijn krant gewoon zelf voor een kerstpakket voor de bezorgers, gelukkigquote:Op donderdag 30 december 2010 21:40 schreef max9311 het volgende:
Had er maar 1 die niets gaf en me gewoon hetzelfde wenste maar dat respecteer ik ook gewoon.
Als ik echter een gescheurde of natte krant heb, heb helaas maar een krant extra dus bij de tweede zal die toch echt érgens naar binnen moeten, ga ik die niet bij een 10 (5,15 enz) euro gever bezorgen die gaat dan naar de 1euro/niets gever.
quote:Op donderdag 30 december 2010 22:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vanwege dit soort flauwekul zorgt mijn krant gewoon zelf voor een kerstpakket voor de bezorgers, gelukkigHeb je enig idee wat de krant kost? Genoeg om een fatsoenlijk exemplaar te krijgen.
Das ook wat overdreven. Hij moet per sé die natte/kapotte krant kwijt, hij krijgt er namelijk maar 1 extra. En als dat dan bij diegene is die het minst/niks over heeft voor zijn service dan lijkt me dat niet heel onredelijk.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:39 schreef Gunner het volgende:
Ja dat vind ik ook absurd, je hoort het helaas wel vaker. Feitelijk is het gewoon een vorm van afpersing. Jij heeft geen geld? Dus ik jou geen krant.
'Iets over hebben voor de service'? Hij is gewoon bezorger, bezorging is onderdeel van het abonnement op de krant, dus iemand heeft er wat voor over, namelijk de abonnementskosten van enkele honderden euro's (bij mijn krant inmiddels meer dan 300 euro p/j). Hij hoort dan ook bij zijn baas te klagen dat hij zijn werk niet kan doen omdat hij te weinig kranten heeft, niet de mooiste uit te zoeken voor de grootste fooi.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:07 schreef GuRBuH het volgende:
Das ook wat overdreven. Hij moet per sé die natte/kapotte krant kwijt, hij krijgt er namelijk maar 1 extra. En als dat dan bij diegene is die het minst/niks over heeft voor zijn service dan lijkt me dat niet heel onredelijk.
Is dit een serieuze opmerking? Krantenbezorger die gaat klagen bij de baas, en dan zegt die baas natuurlijk meteen "Prima beste kerel, je krijgt 5 extra kranten en een dikke mercedes om je route in te doen".quote:Op donderdag 30 december 2010 23:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij hoort dan ook bij zijn baas te klagen
Ja, natuurlijk is dat serieus. De baas betaalt je om een krant ongeschonden in de bus te bezorgen. Als je daar een extra krantje voor nodig hebt deel je dat gewoon mee aan je baas. Een redelijke baas zal daar op ingaan en het verschil zien met het vragen om een mercedesquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:10 schreef GuRBuH het volgende:
[..]
Is dit een serieuze opmerking? Krantenbezorger die gaat klagen bij de baas, en dan zegt die baas natuurlijk meteen "Prima beste kerel, je krijgt 5 extra kranten en een dikke mercedes om je route in te doen".
Meestal word bij dit soort baantjes input niet echt gewaardeerd, maar je zou het kunnen proberen. Maar waarom zou je dat doen? Zolang je geen klachten krijgt word je ook wel betaald...quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat serieus. De baas betaalt je om een krant ongeschonden in de bus te bezorgen. Als je daar een extra krantje voor nodig hebt deel je dat gewoon mee aan je baas. Een redelijke baas zal daar op ingaan en het verschil zien met het vragen om een mercedes
Als ik dit lees:quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:24 schreef GuRBuH het volgende:
[..]
Meestal word bij dit soort baantjes input niet echt gewaardeerd, maar je zou het kunnen proberen. Maar waarom zou je dat doen? Zolang je geen klachten krijgt word je ook wel betaald...
Dan denk ik dat de baas alleen maar blij zal zijn met een bezorger die fatsoenlijk de krant wenst te bezorgen. 't Is niet alsof je je met de hele bedrijfsvoering bemoeit of zoquote:Op donderdag 30 december 2010 21:40 schreef max9311 het volgende:
Het probleem bij ons met bezorgers is dat slechte bezorgers niet te ontslaan zijn want dan is er geen bezorger meer.
Natuurlijk is dat wel onredelijk! Het hoort helemaal niet mee te spelen of iemand wel of geen fooi geeft aan het einde van het jaar. Snap je dat echt niet?quote:Op donderdag 30 december 2010 23:07 schreef GuRBuH het volgende:
[..]
[..]
Das ook wat overdreven. Hij moet per sé die natte/kapotte krant kwijt, hij krijgt er namelijk maar 1 extra. En als dat dan bij diegene is die het minst/niks over heeft voor zijn service dan lijkt me dat niet heel onredelijk.
En die krant kost inderdaad genoeg. Laat dan die krant ervoor zorgen dat hij 2 of 3 krantjes extra meekrijgt voor het geval dat...
Het lijkt de bezorgmaffia wel. Geef je geen krantbeschermgeld? dan geen krant als het me niet zo goed uitkomt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:28 schreef Accordtje het volgende:
Een kapotte krant bij iemand in de bus doen die een euro fooi geeft is niet netjes.
Waarom kan je een slechte bezorger niet ontslaan ? Lijkt me dat er genoeg zijn die het willen overnemenquote:Op donderdag 30 december 2010 21:40 schreef max9311 het volgende:
Heb zelf dit jaar met een NRC wijk 390euro opgehaald van 90 adressen. En wat ik krijg varieert van 1 tot 15 euro. Waarschijnlijk is het zo veel omdat ik de wijk al anderhalf jaar heb en voor ik begon heeft de vorige het flink verpest.
Het probleem bij ons met bezorgers is dat slechte bezorgers niet te ontslaan zijn want dan is er geen bezorger meer. En in mijn geval weten de abonnees dat en waarderen ze het dat ik het wel goed doe. Ik had er zelfs een paar die vorige week vroegen "je komt toch nog wel met oud en nieuw?". Had er maar 1 die niets gaf en me gewoon hetzelfde wenste maar dat respecteer ik ook gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |