abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:44:09 #151
220532 GuRBuH
Tamper-banned
pi_90667481
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel onredelijk! Het hoort helemaal niet mee te spelen of iemand wel of geen fooi geeft aan het einde van het jaar. Snap je dat echt niet?

[..]

Het lijkt de bezorgmaffia wel. Geef je geen krantbeschermgeld? dan geen krant als het me niet zo goed uitkomt.

Bizar.
Het hoort misschien niet nee. Maar als jij vanavond 1 oliebol hebt met een rare plek erop dan geef je die ook aan iemand die je het minst mag in plaats van degene die je het aardigst vind. Zo zijn mensen gewoon...
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:55:50 #152
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90667892
Slechte vergelijking. Als ik die oliebollen zelf maak kan ik alleen mijzelf daar de schuld van geven. Voor het bezorgen van een krant heb ik een overeenkomst met een uitgever gesloten die weer laagbetaalde bezorgers inhuurt. Dat die bezorgers het niet zo nauw nemen met die overeenkomst en iemand denken te kunnen afpersen door geen krant te geven omdat ze geen eurootje willen dokken tijdens deze periode, tsjah, dat vind ik moreel verwerpelijk.

dan gaat zo'n kereltje maar terug naar het depot om een extra krant op te halen, want hij heeft hem zelf blijkbaar nat laten worden of te weinig meegenomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 31-12-2010 11:01:23 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_90668630
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:55 schreef Gunner het volgende:
Slechte vergelijking. Als ik die oliebollen zelf maak kan ik alleen mijzelf daar de schuld van geven. Voor het bezorgen van een krant heb ik een overeenkomst met een uitgever gesloten die weer laagbetaalde bezorgers inhuurt. Dat die bezorgers het niet zo nauw nemen met die overeenkomst en iemand denken te kunnen afpersen door geen krant te geven omdat ze geen eurootje willen dokken tijdens deze periode, tsjah, dat vind ik moreel verwerpelijk.

dan gaat zo'n kereltje maar terug naar het depot om een extra krant op te halen, want hij heeft hem zelf blijkbaar nat laten worden of te weinig meegenomen.
vroeger gooide ik bij gasten zoals jij gewoon een strijker door de brievenbus als ik niks kreeg aan het einde van het jaar
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:36:41 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90669421
jij wel :')
Where law ends, tyrrany begins.
pi_90669515
Ik vind het in principe gepast. Mits ie z'n werk goed heeft gedaan. Mijn krantenbezorger heeft dat niet; vaak niet bezorgd als het regende of ie gewoon geen zin had, veel te laat, verkeerde krant. Dan krijg je geen cent van mij, want dan ben je je loon al niet eens waard.
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 11:50:59 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_90670028
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom kan je een slechte bezorger niet ontslaan ? Lijkt me dat er genoeg zijn die het willen overnemen
Dat zal je tegenvallen! Ik kon niet eens een vakantievervanger vinden toentertijd, terwijl het toch echt niet slecht betaald.

Wat betreft die kapotte krant als reserve, je moet een (bevriende) abonnee laten bellen over het feit dat ie jou heeft aangesproken op een kapotte krant, maar dat jij hebt hebt verteld dat die krant de enige was die je als reserve had. Omdat je er maar één extra krijgt. Zul je zien dat je er meer krijgt.

Ik had er ook altijd twee reserve, maar die zaten als bovenste op de twee pakketten die ik kreeg. Die waren dus altijd gescheurd voor de touwtjes. Kun je dus met goed fatsoen eigenlijk niet meer uitdelen. Zelf gebeld, toen werd er niks aan gedaan. Klant laten bellen (buren van een eindje verderop) en toen kon het ineens wel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 11:54:28 #157
9859 crew  Karina
Woman
pi_90670165
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

Is dat geen kinderarbeid?
Nou zijn zus deed het eerst, maar die heeft nu een ander baantje, hij doet het samen met zijn moeder, dus dat valt wel mee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_90670518
Er werd gisteren aangebeld dus ik doe de deur open en er stond een klein meisje met een blauwe jas en roze strik in het haar.
Ze zegt tegen me: 'Ik bezorg de folders. Prettige jaarwisseling.'
Dus ik trek mijn portemonnee en ik begin in mijn kleingeld te rommelen en ze zegt: 'Ik heb 3,50 nodig.'
Dat lees je goed ja 3,50.
Het was op dat moment dat ik opmerkte dat het kleine meisje met de strik zo'n acht verdiepingen hoog was en een schaaldier uit het Mioceen.
Ik zeg: 'Verdomme Loch Ness monster ga mijn tuin uit! Ik geef je geen 3,50!'
Hij zegt: 'Kan u er dan 2,50 van maken!'
Nu is het ineens 2,50!?
Mijn vrouw heeft hem een euro gegeven.
Ik zeg: 'Verdomme als je een euro geeft komen ze nog 10 keer terug vrouwmens!'
Klote Loch Ness monster.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vengerr op 31-12-2010 17:45:37 ]
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 13:33:31 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_90673976
Nessie is lief, ja }:| gewoon ¤ 3,50 geven dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90937620
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:55 schreef Gunner het volgende:
Slechte vergelijking....bezorgers inhuurt. Dat die bezorgers het niet zo nauw nemen met die overeenkomst en iemand denken te kunnen afpersen door geen krant te geven omdat ze geen eurootje willen dokken tijdens deze periode, tsjah, dat vind ik moreel verwerpelijk.

Ik geef mensen niet hun krant niet ongeacht wat ze wel of niet geven, een botterik mag wel is een beschadigde krant krijgen maar dat is het ook.
En nee terug naar het depot kan niet, want door de bezorgers tekorten heeft de depothouder ook een wijk en die wil ook om 5uur vertrokken zijn. Dus als ik nog 15 adressen moet zie ik wel hoeveel natte er zijn (vrijwel altijd 0) en dan kan ik dus niet meer terug, anderhalf jaar terug heb ik dat serieus wel gedaan toen het nog kon. En opzettelijk nat laten regenen? Dacht het niet, maar door de hoge luchtvochtigheid en de anderhalve spetter die erin komt word de voorpagina nogal is het slachtoffer van een scheur. Kranten zijn namelijk niet van karton.
pi_90937974
Ik heb 6 jaar kranten bezorgd, waarvan de laatste 2 jaar de krant van een middagkrant een ochtendkrant werd. Ik vond het altijd wel fijn die oudejaarsbonus die ik van de mensen kreeg. Was meestal toch wel een paar honderd gulden/euro. Als ik zelf een abonnement op de krant zou hebben zou ik wel geld geven, een paar euro. We hebben een NEE-NEE sticker, dus krijgen geen folders. Maar anders had ik de folderbezorger hooguit 1 euro gegeven, omdat hij er niet vroeg voor op hoeft en vaak zelf mag weten wanneer hij het bezorgt, terwijl een krantenbezorger het voor een bepaalde tijd moet doen.
pi_90938032
De krantenbezorgers van het lokale krantje hebben hier geen cent gekregen.
Normaal gesproken zouden ze heus wel een fooi mogen hebben, maar de helft van het jaar lagen de kranten niet bij ons en onze buren op de mat, maar in een slootje zon 500 meter verderop.

Ik maak wel onderscheid tussen ochtendkrant en lokaal weekblad.. waar ik niet om gevraagd heb en wat gewoon overdag is, geef ik iets minder fooi voor.
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:40:11 #163
279054 WARE_HEIDEN
pi_90940447
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:25 schreef Casos het volgende:
Precies, bezorger van de Donald Duck krijgt 5 euro, de rest een "hetzelfde".
sorry voor oude quote maar wat ben jij gul zeg dat je de bezorger van de DD 5 euro geeft! jammer dat ie het niet aan mag nemen want het is de postbode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')