abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:12:51 #51
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90670836
Nee, vind ik niks. Ik houd van klassieke muziek en van symphorock, maar niet met van die terugkomende hyperactieve melodietjes.
pi_90681225
Koppijnmuziek. |:( Verschrikkelijk! Bagger it is.
pi_90702882
Interessant muziekje, na een eerste beluistering. Ook weer iets met een hoog FIP Radio-gehalte. Ik ben er nog niet uit of het iets is wat ik daadwerkelijk ooit uit mezelf op ga zetten, maar het zóu zomaar kunnen. Er is wel een bescheiden klik, zeg maar.

Ik gun het sowieso een tweede luisterbeurt.

Edit: Volgende. Een zonnig instrumentaaltje uit 1974. Afgelopen zomer ontdekt op een internetzender, was gelijk liefde op het eerste gezicht. Al vermoed ik wel dat het bij veel mensen een paar draaibeurten langer kan duren voordat ze 'het' gaan horen (het is weer ietwat wazig - een eventuele keer post ik eens een keer een wat aardser nummer). Maar probeer het eens. :)

Stem -> bagger of pareltje

meter

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2011 16:48:57 ]
pi_90730485
Liftmuziek. Ga ik na een paar keer draaien ook niet tof vinden. Bagger.
  zondag 2 januari 2011 @ 09:11:51 #55
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 11:55:41 #56
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_90738944
Music I like. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_90739026
Da's een standaard-logotje op alle plaatjes (ruim tien stuks, passend bij diverse genres) die ik voor m'n YouTube-uploads, steevast geluid-zonder-filmpje, gebruik. :)

Maar goed, als ik ze niks vind upload ik ze natuurlijk ook niet. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2011 12:11:38 ]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:45:57 #58
13973 ranja
image means nothing
pi_90825641
Soms ontdek je iets veel te laat. Zo las ik een paar maand geleden een oude Oor en zag daarin een recensie van een debuut cd uit 1999 van een toen 15 jarige singer/songwriter. De recensie klonk wel interessant dus ging ik eens op zoek (dat is tegenwoordig een stuk makkelijker dan toen, zonder youtube, spotify en wat al niet meer). Het bleek inderdaad leuke muziek te zijn. Toen ik ging kijken of ze sindsdien nog meer had gedaan bleek dat niet het geval, in 2003 is ze, 19 jaar oud, overleden aan bolumia.

meter
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:21:59 #59
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_90845114
tragisch verhaal ;(

maar ik kan zelf niets met het nummer, helaasch...
Robert Moog died for our synths
pi_90862242
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:21 schreef Gehenna het volgende:
tragisch verhaal ;(
Dat wel.
Ook knap dat ze niet zo kinderlijk zingt. Maar de hairflips irriteren me. En het nummer wordt snel saai. Bagger gestemd.
pi_90868518
Ik vind het zo'n liedje waar alles goed aan lijkt, op één ding na: Ik vind het ietwat saai. :{

Wel respect voor het feit dat je als piepjong meisje zo'n volwassen klinkend nummer kan maken, en inderdaad een zielig verhaal.

Bij zowel Radio 2 als 3FM zouden ze het mogelijk wel wat vinden, als het nog nieuw zou zijn. Daar smullen ze van zoiets. Volgens mij hebben ze daar ruim een decennium terug iets over het hoofd gezien...

-----------------------------------------

Een nieuwe, voor degenen die een zwak hebben voor Franstalig. Uit 2005, verleden week pas ontdekt --> net als de zender waar het kwam, trouwens, Bolz Radio. Leuke zender. Ik trek veel Franse zenders sowieso goed, ongeacht of de gedraaide muziek er wel of niet vandaan komt. De daar gedraaide muziek is vaak heel verfijnd qua productie. :)

Maar goed... ik had beloofd de eerstvolgende keer eens een iets nuchterder klinkend nummer te posten. Ondanks een Air-achtige klank is het meer een 'liedje' dan de andere nummers die ik tot nu toe in dit topic geplaatst heb.

meter

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2011 07:23:19 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:38:48 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_90869268
Tja. Het klinkt enerzijds als een soundtrackliedje, man zit in bus op weg naar ergens, bus rijdt langs lange stukken open velden. Anderzijds doet het me denken aan Serge Gainsbourg behalve dat die er een erotische lading aan had gegeven die de boxen uitknettert. Al met al is dit het niet.
pi_90913294
Als ik 10x bagger had mogen stemmen had ik dat gedaan. Wat is Frans toch een ***taal. Ik weet dat je hier niet mag kotsen, maar ik kan de Fransen en hun arrogantie niet uitstaan. De eerste sec dat ik die stem hoorde dacht ik al.... Nou ja, vul maar in. :P Dus ik heb hem maar weer snel uitgezet.
Vele malen slechter dan bagger.
pi_90918377
Haha, zet ons in één ruimte met een computer die op YouTube of Spotify 'afgestemd' staat, en we vechten elkaar volgens mij binnen een paar minuten de ruimte uit. :P

(Dat vermoedde ik al, maar nu al helemaal. :P )

En ja, ik ken de dooddoener 'smaken verschillen' heus wel, en het is ook gewoon wáár.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2011 06:52:59 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:51:15 #65
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90920820
Onzin, smaak is maakbaar en een slecht excuus voor mensen die niet de moeite willen doen naar iets te luisteren wat vreemd voor ze is.

Maar ontopic, eentje voor ranja en een van mijn favoriete nummers van de jaren '90:

meter
pi_90939199
Best wel prettig in het gehoor liggende gitaren en drums. Lekker naturel opgenomen, zit veel 'openheid' in. Dat dunne stemmetje dat overheen klinkt, mwoah...
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:24:22 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_90942405
Tja ze hebben vast betere nummers; ik heb ze ook met 4 nummers in m'n lastfm staan al weet ik niet meer of ik die beter vond dan dit. In elk geval gaat zo'n ballad me niet nieuwsgierig maken naar andere muziek van de band. De muziek is niet zo boeiend en de stem, mwah. Ik denk dat iemand als Amy Lee hier een spannender versie van had kunnen maken. Die heeft ook vaak de muziek niet mee trouwens, ben bepaald geen Evanescence fan.
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:57:48 #68
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:00:31 #69
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_90972857
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:24 schreef ranja het volgende:
Tja ze hebben vast betere nummers; ik heb ze ook met 4 nummers in m'n lastfm staan al weet ik niet meer of ik die beter vond dan dit. In elk geval gaat zo'n ballad me niet nieuwsgierig maken naar andere muziek van de band. De muziek is niet zo boeiend en de stem, mwah. Ik denk dat iemand als Amy Lee hier een spannender versie van had kunnen maken. Die heeft ook vaak de muziek niet mee trouwens, ben bepaald geen Evanescence fan.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:14 schreef female81 het volgende:
Best wel prettig in het gehoor liggende gitaren en drums. Lekker naturel opgenomen, zit veel 'openheid' in. Dat dunne stemmetje dat overheen klinkt, mwoah...
Ik vind juist die stem echt geniaal. Heel veel karakter en het duwt het nummer tot een hoger niveau.
pi_90973265
Wat vinden we van dit novelty hitje van Cop Shoot Cop uit 1993

meter

Ik denk dat veel fans van de band dit nummer niks vinden maar ik vind het juist erg tof, op één of andere manier past het gewoon allemaal.

Go!
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:34:03 #71
13973 ranja
image means nothing
pi_90974263
Het is het enige nummer dat ik ken van die band, maar vond het destijds (werd regelmatig gedraaid in 120 Minutes en/of Alternative Nation) al twijfelachtig. Dat is er niet beter op geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 08-01-2011 11:49:28 ]
pi_90996339
Het lijkt niet op de rest van hun muziek.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:08:31 #73
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_91018130
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 04:33 schreef female81 het volgende:
Haha, zet ons in één ruimte met een computer die op YouTube of Spotify 'afgestemd' staat, en we vechten elkaar volgens mij binnen een paar minuten de ruimte uit. :P

En ja, ik ken de dooddoener 'smaken verschillen' heus wel, en het is ook gewoon wáár.

Nu je het er trouwens over hebt. Dat had ik vroeger altijd met een vriend van mij. HEt ironische was dat we van precies dezelfde muziek hielden, maar toch altijd een soort van harde meningsverschillen hadden over bepaalde nuances. Ik was daarbij altijd heel fanatiek en veroordelend en hij juist heel terughoudend en wars van elk oordeel. Dat leverde fraaie stukjes discussie op het scherpst van de snede op, tussen mensen die het gewoon met elkaar eens waren :9
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:36:58 #74
13973 ranja
image means nothing
pi_91018987
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:08 schreef wallofdolls het volgende:
Ik was daarbij altijd heel fanatiek en veroordelend
je meent't :7
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:41:03 #75
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_91022134
Sorry dat ik hier zoveel neer plemp maarja hier is er eentje van eigen bodem, voor veel mensen bekend maar voor anderen ook niet, en er is zoveel moois in nederland dus vandaar dat dan ook maar in bagger en pareltjes moet :)

Hier De Kift met het nummer hoofdkaas

meter

(ik wou eigenlijk rolfie doen maar die kon ik alleen in live versie vinden)

[ Bericht 7% gewijzigd door OVchipkaart op 08-01-2011 14:23:34 ]
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 14:17:53 #77
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_91022448
Nee, de Kift is mij teveel verantwoorde linkse hobby. :@

Dat ik zoiets zeg... |:(
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_91022599
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:17 schreef belsen het volgende:
Nee, de Kift is mij teveel verantwoorde linkse hobby. :@

Dat ik zoiets zeg... |:(
:o Ik ben de kift steeds meer gaan waarderen vooral het album Vlaskoorts vind ik erg goed :)
pi_91022753
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:04 schreef OVchipkaart het volgende:
maar wat vinden jullie van

pinguin cafe orchestra

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter

Als het bekent in de oren klinkt het wordt heel veel gebruikt voor tv programma's e.d.
Ik vind de versie van Patrick Street dan veel beter!
Tralalalaaa
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:26:25 #80
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_91022826
De Kift. O+

Als is dit nummer nu niet meteen een goede introductie...
pi_91023013
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:24 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Ik vind de versie van Patrick Street dan veel beter!
Ik heb penguin café orchestra leren kennen toen ik veel yann tiersen luisterde, ik weet verder weinig van de 'band'. De versie van Patrick street ken ik ook niet, zal eens luisteren.
pi_91023042
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:26 schreef Grobbel het volgende:

Als is dit nummer nu niet meteen een goede introductie...
Vandaar dat ik ook Roflie gepost heb, die wou ik eigenlijk doen maarja youtube is niet compleet.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:37:47 #83
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_91023264
Gelukkig staan deze er ook nog op:

Maar De Kift moet je vooral gewoon een keer (of 8 keer, zoals ik :9) live zien.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:50:40 #84
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_91023757

Deze is ook wel mooi :P.

De Kift is zeker een pareltje. Ik heb weinig echt slechts van ze gehoord vooralsnog.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:52:02 #85
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_91023815
Ik moest alleen even wennen aan die opera-plaat van ze (Vier voor Vier). Maar voor de rest ben ik het zeker met je eens.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:22:31 #86
13973 ranja
image means nothing
pi_91027319
De Kift dat is toch geen muziek :')
pi_91062473
Volgende. Tijd voor wat hiphop, tot nu toe een redelijk ondergeschoven kindje in beide 'Bagger Of Pareltje'-topics. Kan iets voor je zijn als je het wat bekendere Tres delinquentes van Delinquent Habits goed vind.

Deze komt uit 1999 en kwam ik enkele maanden terug opeens tegen, tijdens een zoektocht naar dingen op oude cassettebandjes om te digitaliseren (omdat ik die bandjes weg zou gaan gooien). Blij verrast en ook stomverbaasd was ik toen ik dit opeens aan trof tussen alle Poco Loco Gangs en Vengaboys van deze wereld; ik wist uberhaupt niet eens dat ik het ooit op genomen had...

(Want dat ik zoiets regelmatig opzet, is éigenlijk pas iets van de laatste paar jaar.)

meter
pi_91062930

Wat vinden we hier van? Ik vind het een erg mooi nummer!

meter
Feel the fuzz!
  zondag 9 januari 2011 @ 13:35:37 #89
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_91062997
Zo krijg je niks, zo 2 tegelijk :').

Freundeskreis ft. Mr. Gentleman: Bagger, maar echt net aan. Ik heb de laatste 2 jaar heel veel hiphop erg positief gewaardeerd, dus daar ligt t niet aan, maar ik vind dit net niet wat ik graag hoor.

Kooks: Ook bagger. De muziek is in potentie best leuk, ik kan me ook best vermaken met enkele van hun eerste nummers, maar deze heeft niet dat wat die eerdere nummers die ik ken wel hebben
pi_91108217
< edit: gewist >

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2011 22:27:37 ]
pi_91141729
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 04:33 schreef female81 het volgende:

Ik denk het niet, ik denk dat ik dan gewoon in slaap val. Maar jij mag het mooi vinden hoor, zou wel erg zijn als dat niet zo was. ;)

quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:51 schreef wallofdolls het volgende:
Onzin, smaak is maakbaar en een slecht excuus voor mensen die niet de moeite willen doen naar iets te luisteren wat vreemd voor ze is.
Doet hap. Voor die paar plaatjes die heb gebaggerd? Weet je hoeveel plaatjes er in de wereld zijn?
Ik ook niet. Maar vast heeeeeeeel veel.

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:20 schreef female81 het volgende:
Volgende. Tijd voor wat hiphop, tot nu toe een redelijk ondergeschoven kindje in beide 'Bagger Of Pareltje'-topics. Kan iets voor je zijn als je het wat bekendere Tres delinquentes van Delinquent Habits goed vind.

Deze komt uit 1999 en kwam ik enkele maanden terug opeens tegen, tijdens een zoektocht naar dingen op oude cassettebandjes om te digitaliseren (omdat ik die bandjes weg zou gaan gooien). Blij verrast en ook stomverbaasd was ik toen ik dit opeens aan trof tussen alle Poco Loco Gangs en Vengaboys van deze wereld; ik wist uberhaupt niet eens dat ik het ooit op genomen had...

(Want dat ik zoiets regelmatig opzet, is éigenlijk pas iets van de laatste paar jaar.)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Daar kan ik mn aandacht niet bijhouden. Veel tekst, maar niet boeiend genoeg verteld om je in de boodschap/het verhaal te trekken. Bagger.

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:33 schreef Kalebatz het volgende:

Wat vinden we hier van? Ik vind het een erg mooi nummer!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Goed geprobeerd. Maar ik mis toch iets wat ik niet meteen kan benoemen. Bagger.

[ Bericht 52% gewijzigd door Phoenixbirdy op 10-01-2011 23:17:07 ]
  maandag 10 januari 2011 @ 23:21:18 #92
13973 ranja
image means nothing
pi_91142426
Hip hop hou ik niet van en Freundeskreis is zeker geen uizondering.
The Kooks is erg saai.
pi_91143183
Wat vinden jullie van Catman Cohen met Fluffle-o (even voor de referentie :P http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fluffle-O )

meter
pi_91250592
Niet iets dat ik voor m'n plezier op zou zetten, het klinkt gewoon niet 'lekker'. Maar wel bijzonder.

Nu eentje voor liefhebbers van commerciële dance, mochten die hier aanwezig zijn (lijken er vooralsnog niet veel te zijn, maar goed). Een soortement van eeuwige persoonlijke klassieker, daterend uit 2006. Lekkere energieke stem heeft die vrouw. Mocht je die stem ook zo lekker vinden, zoek dan tevens naar I'm alright van Katherine E, van maar liefst vijftien jaar eerder - ook eentje die ik zeer goed vind trouwens.

meter
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:34:17 #95
13973 ranja
image means nothing
pi_91251346
Weer 2x bagger :')
Catman Cohen is echt helemaal niks, tijdens het nummer ben je al vergeten dat-ie speelt.
Mark Knight is niet mijn idee van commerciele dance, maar dat kan aan mij liggen.
pi_91252479
Makkkelijk in het gehoor liggend, catchy zang-melodie. Voor mij zéker commerciëel hoor. Alleen klinkt het niet als de Sneakerz-sound die tegenwoordig de standaard is qua commerciële dance.
pi_91254977
Nee van dat soort dance muziek krijg ik kriebels, zo gelikt van alles net niks, mist voor mij een soort spanning :D

(ik denk trouwens dat die spanning die ik zoek de meeste mensen op mijn voordrachten een bagger doet klikken :D)
pi_91270748
Lol, da's nou net de reden waarom het me niet lukt om naar Hed Kandi-cd's te luisteren (de Back To Love-exemplaren uitgezonderd). Heb ik jaren geleden geprobeerd, grotendeels verleid door het fraaie artwork in combinatie met het feit dat de Back To Love-edities goed bevielen, maar ik viel ervan in slaap. Grotendeels hetzelfde zogenaamd smaakvolle doch eentonige en veels te gelikte gereutel.

Juist bij deze, die je in principe als Hed Kandi-muziek zou kunnen beschouwen, voel ik nog wel een bepaalde spanning. Door die stem. Daardoor werkt het, want ik zoek net als jij naar die eigenschap in muziek. Je hoeft bij mij om diezelfde reden ook niet aan te komen met standaard post-grunge of zoiets als Ilse DeLange, hoe professioneel gemaakt ook.

Maar goed, interessant om te zien waarom mensen totaal verschillend tegen hetzelfde liedje aan kijken. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2011 17:07:49 ]
pi_91296149
quote:
17s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:35 schreef OVchipkaart het volgende:
Wat vinden jullie van Catman Cohen met Fluffle-o (even voor de referentie :P http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fluffle-O )

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Hihi, doet me door de stemmetjes denken aan een parodie. Ik zou er bijna om moeten lachen. Maar dat was vast niet de bedoeling. Bagger.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef female81 het volgende:
Niet iets dat ik voor m'n plezier op zou zetten, het klinkt gewoon niet 'lekker'. Maar wel bijzonder.

Nu eentje voor liefhebbers van commerciële dance, mochten die hier aanwezig zijn (lijken er vooralsnog niet veel te zijn, maar goed). Een soortement van eeuwige persoonlijke klassieker, daterend uit 2006. Lekkere energieke stem heeft die vrouw. Mocht je die stem ook zo lekker vinden, zoek dan tevens naar I'm alright van Katherine E, van maar liefst vijftien jaar eerder - ook eentje die ik zeer goed vind trouwens.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Bij commercieel zou ik ook aan ieta anders denken, maar het heeft er wel wat van weg. Ik denk dat de vloeren van de standaard partys vrij snel leeg zullen zijn.
Voor mijzelf: hij pakt mij nergens. Niet dat ik denk: nu ga ik uit mijn plaat. Niet eens heupjes wiegen. De stem heeft verderop wel wat potentie, maar ze mist een slim(mer) gemaakt deuntje. Bagger.
pi_91301783
Ik luister er meer naar zoals ik ook naar een goed popnummer luister, en heb zelf verder ook niet snel de aandrang om erop te gaan dansen. :)

Gewoon verschil in benadering. Sommige dance is in werkelijkheid lekkere luistermuziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')