Dat wel.quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:24 schreef ranja het volgende:
Tja ze hebben vast betere nummers; ik heb ze ook met 4 nummers in m'n lastfm staan al weet ik niet meer of ik die beter vond dan dit. In elk geval gaat zo'n ballad me niet nieuwsgierig maken naar andere muziek van de band. De muziek is niet zo boeiend en de stem, mwah. Ik denk dat iemand als Amy Lee hier een spannender versie van had kunnen maken. Die heeft ook vaak de muziek niet mee trouwens, ben bepaald geen Evanescence fan.
Ik vind juist die stem echt geniaal. Heel veel karakter en het duwt het nummer tot een hoger niveau.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:14 schreef female81 het volgende:
Best wel prettig in het gehoor liggende gitaren en drums. Lekker naturel opgenomen, zit veel 'openheid' in. Dat dunne stemmetje dat overheen klinkt, mwoah...
Nu je het er trouwens over hebt. Dat had ik vroeger altijd met een vriend van mij. HEt ironische was dat we van precies dezelfde muziek hielden, maar toch altijd een soort van harde meningsverschillen hadden over bepaalde nuances. Ik was daarbij altijd heel fanatiek en veroordelend en hij juist heel terughoudend en wars van elk oordeel. Dat leverde fraaie stukjes discussie op het scherpst van de snede op, tussen mensen die het gewoon met elkaar eens warenquote:Op donderdag 6 januari 2011 04:33 schreef female81 het volgende:
Haha, zet ons in één ruimte met een computer die op YouTube of Spotify 'afgestemd' staat, en we vechten elkaar volgens mij binnen een paar minuten de ruimte uit.
(Dat vermoedde ik al, maar nu al helemaal.)
En ja, ik ken de dooddoener 'smaken verschillen' heus wel, en het is ook gewoon wáár.
je meent'tquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:08 schreef wallofdolls het volgende:
Ik was daarbij altijd heel fanatiek en veroordelend
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:17 schreef belsen het volgende:
Nee, de Kift is mij teveel verantwoorde linkse hobby.
Dat ik zoiets zeg...
Ik vind de versie van Patrick Street dan veel beter!quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:04 schreef OVchipkaart het volgende:
maar wat vinden jullie van
pinguin cafe orchestra
[ afbeelding ]
Stem -> bagger of pareltje
[ afbeelding ]
meter
Als het bekent in de oren klinkt het wordt heel veel gebruikt voor tv programma's e.d.
Ik heb penguin café orchestra leren kennen toen ik veel yann tiersen luisterde, ik weet verder weinig van de 'band'. De versie van Patrick street ken ik ook niet, zal eens luisteren.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ik vind de versie van Patrick Street dan veel beter!
Vandaar dat ik ook Roflie gepost heb, die wou ik eigenlijk doen maarja youtube is niet compleet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:26 schreef Grobbel het volgende:
Als is dit nummer nu niet meteen een goede introductie...
Ik denk het niet, ik denk dat ik dan gewoon in slaap val. Maar jij mag het mooi vinden hoor, zou wel erg zijn als dat niet zo was.quote:Op donderdag 6 januari 2011 04:33 schreef female81 het volgende:
Haha, zet ons in één ruimte met een computer die op YouTube of Spotify 'afgestemd' staat, en we vechten elkaar volgens mij binnen een paar minuten de ruimte uit.
(Dat vermoedde ik al, maar nu al helemaal.)
En ja, ik ken de dooddoener 'smaken verschillen' heus wel, en het is ook gewoon wáár.
Doet hap. Voor die paar plaatjes die heb gebaggerd? Weet je hoeveel plaatjes er in de wereld zijn?quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:51 schreef wallofdolls het volgende:
Onzin, smaak is maakbaar en een slecht excuus voor mensen die niet de moeite willen doen naar iets te luisteren wat vreemd voor ze is.
Daar kan ik mn aandacht niet bijhouden. Veel tekst, maar niet boeiend genoeg verteld om je in de boodschap/het verhaal te trekken. Bagger.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:20 schreef female81 het volgende:
Volgende. Tijd voor wat hiphop, tot nu toe een redelijk ondergeschoven kindje in beide 'Bagger Of Pareltje'-topics. Kan iets voor je zijn als je het wat bekendere Tres delinquentes van Delinquent Habits goed vind.
Deze komt uit 1999 en kwam ik enkele maanden terug opeens tegen, tijdens een zoektocht naar dingen op oude cassettebandjes om te digitaliseren (omdat ik die bandjes weg zou gaan gooien). Blij verrast en ook stomverbaasd was ik toen ik dit opeens aan trof tussen alle Poco Loco Gangs en Vengaboys van deze wereld; ik wist uberhaupt niet eens dat ik het ooit op genomen had...
(Want dat ik zoiets regelmatig opzet, is éigenlijk pas iets van de laatste paar jaar.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Goed geprobeerd. Maar ik mis toch iets wat ik niet meteen kan benoemen. Bagger.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:33 schreef Kalebatz het volgende:
Wat vinden we hier van? Ik vind het een erg mooi nummer!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Hihi, doet me door de stemmetjes denken aan een parodie. Ik zou er bijna om moeten lachen. Maar dat was vast niet de bedoeling. Bagger.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:35 schreef OVchipkaart het volgende:
Wat vinden jullie van Catman Cohen met Fluffle-o (even voor de referentiehttp://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fluffle-O )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Bij commercieel zou ik ook aan ieta anders denken, maar het heeft er wel wat van weg. Ik denk dat de vloeren van de standaard partys vrij snel leeg zullen zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef female81 het volgende:
Niet iets dat ik voor m'n plezier op zou zetten, het klinkt gewoon niet 'lekker'. Maar wel bijzonder.
Nu eentje voor liefhebbers van commerciële dance, mochten die hier aanwezig zijn (lijken er vooralsnog niet veel te zijn, maar goed). Een soortement van eeuwige persoonlijke klassieker, daterend uit 2006. Lekkere energieke stem heeft die vrouw. Mocht je die stem ook zo lekker vinden, zoek dan tevens naar I'm alright van Katherine E, van maar liefst vijftien jaar eerder - ook eentje die ik zeer goed vind trouwens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |