Ik ben niet genoeg bezig met fok! denk ik.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:56 schreef female81 het volgende:
Zat je er al op te wachten?
(Je had zoiets ook zelf kunnen openen, eigenlijk heb ik zelf zitten wachten tot iemand dat zou doen. Maar dat gebeurde niet.)
Grappig, ik ervaar die plaat juist als heel gevariëerd. Een van de redenen waarom dat nummer hier al een jaar of vijf (sinds ik het op een of andere internetzender ontdekte) om de haverklap opgezet wordt, naast de nogal opvallende geluidjes.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:33 schreef ranja het volgende:
Ha, ik had dit topic nog gemist.
De eerste, Sun Electric: bagger. Begint wel redelijk maar als er wat - al dan niet electronische - blazers inkomen en zeker vanaf 1.30 die piano dan ben ik snel kaar, en als je dan weet dat-ie nog 5 minuten duurt... nee dus.
Geweldig. Waar staat die op? Niet op Bubblegum, die heb ik.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:00 schreef wallofdolls het volgende:
Ben altijd al benieuwd geweest wat mensen hier nou van vinden..
ik ben jazzliefhebber maar dit vind ik niet. Beetje zenuwachtige jazz met niet echt een hoogtepunt in het nummer...quote:Op maandag 20 december 2010 05:07 schreef female81 het volgende:
Volgende: Een stukje jazz uit 1966, afgelopen zomer ontdekt en sindsdien heeft het me niet meer losgelaten. Vooral een aanrader voor mensen die net als ik een zwak hebben voor 'psychedelisch' (zie ook de plaat in de OP).
[ afbeelding ]
Stem -> bagger of pareltje
[ afbeelding ]
meter
Vanwege haar uitstraling krijgt ze een pareltje van mequote:Op dinsdag 21 december 2010 15:53 schreef ranja het volgende:
Jazz is niet mijn ding en dat laatste nummer bwijst dat nog maar eens.
Daarom een nieuwe. Izia, een franse dame met veel energie die in het engels zingt. Het nummer is van 2009, de youtube van een tv optreden in 2010.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ik vind dat serieus erg mooie nummers. Dat metallica nummer vind ik een gedurfde stap voor een trash metal band om een nummer te maken met een hurdy gurdy erin. En dat industrial nummer heeft de weg vrijgebaand voor een hardere variant van electronische muziek en improvisatie in die electronische muziek, weg van de beschaafde krautrock maar naar een meer confronterende boodschap. Zonder throbbing gristle zou de hele IDM scene van tegenwoordig er heel anders uitzien.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:40 schreef Norrage het volgende:
En voor dat metallica en dat industrial nummer ga ik uberhaupt niet stemmen...gaan we hier alleen maar troep posten om te kijken wat men er voor mooie negatieve teksten over kunnen verzinnen?
I want disciplinequote:Op woensdag 29 december 2010 10:43 schreef Norrage het volgende:
.heb nu dat industrial nummer in me hoofd)
Ik vind het een erg mooi nummer, leuke orchestratie, trompet aan het einde was een verassing en de samenzang is geweldig. (die zangeres doet me een beetje denken aan Jennifer Charles van o.a. elysian fields)quote:Op woensdag 29 december 2010 10:43 schreef Norrage het volgende:
Het is al weer 2 dagen geleden dus ik zet er ook even eentje neer omdat ik erg benieuwd ben naar meningen van mensen over dit nummer, omdat niemand het echt schijnt te kennen (en niemand in mijn topic over hem post)
(en omdat ik dit tenminste nog muziek kan noemen...heb nu dat industrial nummer in me hoofd
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Absoluut niet. Ik kan je verzekeren dat ik het melodietje van het redelijk verguisde nummer in de OP al bijna achterstevoren kan fluiten, na jarenlang zowat dood draaien.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:40 schreef Norrage het volgende:
En voor dat metallica en dat industrial nummer ga ik uberhaupt niet stemmen...gaan we hier alleen maar troep posten om te kijken wat men er voor mooie negatieve teksten over kunnen verzinnen?
haha dan kan je bijna alle cds van na 1995 wegstrepenquote:Op woensdag 29 december 2010 11:27 schreef female81 het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik kan je verzekeren dat ik het melodietje van het redelijk verguisde nummer in de OP al bijna achterstevoren kan fluiten, na jarenlang zowat dood draaien.
Maar je moet wel tegen zulke muziek kunnen, en dance is op Fok! een redelijk groot probleem. "Muziek gemaakt op de computer is geen muziek, bla bla bla."
Heb het nummer nog niet geluisterd maar bij green velvet denk ik altijd gelijk Lala landquote:Op woensdag 29 december 2010 11:27 schreef female81 het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik kan je verzekeren dat ik het melodietje van het redelijk verguisde nummer in de OP al bijna achterstevoren kan fluiten, na jarenlang zowat dood draaien.
Ik denk dat 'ie in een persoonlijke top 100 aller tijden wel bij de bovenste 30 zou staan.
Maar je moet wel tegen zulke muziek kunnen, en dance is op Fok! een redelijk groot probleem. "Muziek gemaakt op de computer is geen muziek, bla bla bla."
Het valt ook wel mee merk ik nu, maar ik luisterde eventjes op rij dat industrial en dat metallica nummer, dat deed iets met mequote:Op woensdag 29 december 2010 11:27 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie in een persoonlijke top 100 aller tijden wel bij de bovenste 30 zou staan.
Laat je smaak dan het werk doen daarvoor zijn deze topics zeg er wat over als je het niks vind bagger die hapquote:Op woensdag 29 december 2010 11:33 schreef female81 het volgende:
Ook een prima nummer, hoor.
Ik zou graag een oordeel vellen over de andere nummers, maar ze vallen nogal ver buiten 'mijn' genres. Ik heb er totaal geen verstand van. Terwijl m'n smaak eigenlijk vrij breed is.
quote:Op woensdag 29 december 2010 11:40 schreef female81 het volgende:
Ja, de vage-geluidjes-liefhebster spreekt weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |