Wel grappig dat het stuk wat je zelf aanhaalt je standpunt omver haalt.quote:Op maandag 13 december 2010 12:12 schreef Gia het volgende:
Es effe gegoogled:
http://www.pzc.nl/algemeen/binnenland/article2500777.ece
Camera's op KDV.
quote:die controlerende functie is verwerpelijk, vindt Gjalt Jellesma, voorzitter van Boink, de belangenvereniging van ouders in de kinderopvang. "Het schept de illusie dat de webcam dingen kan voorkomen. Dat is onzin. Als een leidster met de rug naar de camera een kind verschoont, kan ze in principe van alles doen.
Omdat er bij jou geen andere personen (personeel, klanten e.d.) rondloopt? Als je er niet bent kan je ook niet gefilmd worden door een verborgen camera, wel?quote:Op maandag 13 december 2010 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik mag toch ook een verborgen camera in mijn eigen huis plaatsen! Waarom zou dat dan niet mogen in een kinderdagverblijf?
Zijn die verborgen, dan? Nee natuurlijk.quote:Er zijn zelfs, of in elk geval in het verleden was dat zo, mogelijkheden voor ouders om de hele dag je kind te kunnen zien. Zelfs vanaf je werkplek, met camera's in de opvang en speelruimte.
Zijn die nu weg, dan?
Dat is natuurlijk onzin, dan kan je je kind nergens meer naartoe laten gaan, ook niet naar school.quote:Op maandag 13 december 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ouders moeten gewoon hun eigen kroost opvoeden, als je dat uitbesteed loop je gewoon het risico in de val van pedofielen te lopen.
Beetje kort door de bocht he...quote:Op maandag 13 december 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ouders moeten gewoon hun eigen kroost opvoeden, als je dat uitbesteed loop je gewoon het risico in de val van pedofielen te lopen.
No thank you.... ik ben niet zo'n voorstander van big brother.... het zijn de ouders... die moeten gewoon hun eigen kinderen opvoeden. In plaats van het eigen gezonde verstand te gebruiken wil iedereen overal maar tegen beschermt worden. De persoon die dat het beste kan ben je echter zelf. Ik vindt het eigenlijk een misdrijf om je peuter hele dagen te dumpen in zo'n verblijf. Neem dan geen kinderen als je er niet eens de tijd voor wil vrijmakenquote:Op maandag 13 december 2010 12:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je als justitie écht wat wil betekenen voor de samenleving, en dan bedoel ik dat in de zin van veiligheid, moet je bij alle verdachte beroepen realtime screenen, desnoods gebruik je daar een flash of silverlight voor.
Verdacht beroepen vind je voornamelijk binnen de scouting, kinderdagverblijven, computerclubs etc.
Je kunt het je simpelweg niet meer veroorloven om met statische tools aan de gang te gaan. We hebben wel over onze kinderen.²
En hoe is dit precies relevant voor dit topic?quote:Op maandag 13 december 2010 12:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
No thank you.... ik ben niet zo'n voorstander van big brother.... het zijn de ouders... die moeten gewoon hun eigen kinderen opvoeden. In plaats van het eigen gezonde verstand te gebruiken wil iedereen overal maar tegen beschermt worden. De persoon die dat het beste kan ben je echter zelf. Ik vindt het eigenlijk een misdrijf om je peuter hele dagen te dumpen in zo'n verblijf. Neem dan geen kinderen als je er niet eens de tijd voor wil vrijmaken
Ik ga nu iets heel persoonlijks vertellen en hoop dat het niet tegen me wordt gebruikt.quote:Op maandag 13 december 2010 12:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
No thank you.... ik ben niet zo'n voorstander van big brother.... het zijn de ouders... die moeten gewoon hun eigen kinderen opvoeden. In plaats van het eigen gezonde verstand te gebruiken wil iedereen overal maar tegen beschermt worden. De persoon die dat het beste kan ben je echter zelf. Ik vindt het eigenlijk een misdrijf om je peuter hele dagen te dumpen in zo'n verblijf. Neem dan geen kinderen als je er niet eens de tijd voor wil vrijmaken
Er gaat ongetwijfeld een discussie komen over 'hoe dit mogelijk was'. Maar waar waren de ouders? Die waren allemaal bezig met hun eigen dingen te doen terwijl hun kinderen werden misbruikt door degene waaraan ze waren toevertrouwd door de ouders. Het lijkt er haast wel op dat voor sommige ouders een kind zoiets verworden is als een consumptie artikel. "kom op.... we nemen een kind", vervolgens stoppen we die weg bij vreemden en als er dan wat vervelends gebeurd staan we op onze achterste benen. Wat is er mis met deze mensen?quote:Op maandag 13 december 2010 12:18 schreef DonJames het volgende:
En hoe is dit precies relevant voor dit topic?
Nu heb ik geen babysit meer nodig, maar voor ouders die dat wel nodig hebben is zo'n verborgen camera wel een oplossing.quote:Op maandag 13 december 2010 12:15 schreef DonJames het volgende:
Omdat er bij jou geen andere personen (personeel, klanten e.d.) rondloopt? Als je er niet bent kan je ook niet gefilmd worden door een verborgen camera, wel?
Eh, ik ben nooit tegen die privacybeperkende maatregelen geweest. Niet tegen de verplichte vingerafdruk, niet tegen cameratoezicht op straat en zelfs niet tegen een dna-databank. Dus wat mij betreft mogen ze op dergelijke plaatsen verborgen camera's hangen. Zeker na een melding/vermoeden.quote:Zijn die verborgen, dan? Nee natuurlijk.
Toch vreemd, iedereen staat altijd op z'n achterste poten als er weer een privacybeperkende maatregel wordt aangekondigd, maar wanneer achteraf vaststaat dat iemand dader is, mocht er toch wel een cameraatje hangen. Ja, zo werkt het natuurlijk niet.
Het is ook geen garantie natuurlijk, deze ziekelijke gedragingen komen voor bij een deel van de bevolking. Wat echter het risico vergroot is dat als je een concentratie krijgt van kinderen de gevolgschade tevens factoren groter kan zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 12:21 schreef snakelady het volgende:
Ik ga nu iets heel persoonlijks vertellen en hoop dat het niet tegen me wordt gebruikt.
In mijn geval was de dader mijn biologische vader, die hele dagen thuis was om voor mij te zorgen terwijl mijn moeder werkte.
Denk dat ik beter af was geweest op een KDV.
Dat heeft hier echt helemaal niets mee te maken. Wat denk je dan? Dat je kinderen maar de hele dag binnen moet houden? Op straat spelen kan niet, zometeen komt er een kinderlokker langs. Naar de peuterspeelzaal? Nope. Kleuterschool? Vergeet het maar. Kind wil op turnen? Geen kans. En zelfs binnenshuis is het kind niet veilig! Wat wil je nou?quote:Op maandag 13 december 2010 12:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er gaat ongetwijfeld een discussie komen over 'hoe dit mogelijk was'. Maar waar waren de ouders? Die waren allemaal bezig met hun eigen dingen te doen terwijl hun kinderen werden misbruikt door degene waaraan ze waren toevertrouwd door de ouders. Het lijkt er haast wel op dat voor sommige ouders een kind zoiets verworden is als een consumptie artikel. "kom op.... we nemen een kind", vervolgens stoppen we die weg bij vreemden en als er dan wat vervelends gebeurd staan we op onze achterste benen. Wat is er mis met deze mensen?
En die kinderen gaan nu kapot gemaakt worden door die psychiaters en psychologen. Ze moeten zich slachtoffer gaan voelen. Zo voelen ze zich helemaal niet en daarom moet er een team verzuurde tuinbroeken met pittig kapsel op afgestuurd worden. Ze zullen niet rusten voordat deze kinderen helemaal kapot zijn. Zijn ze niet al kapot door de media-aandacht en de keiharde en intimiderende en lompe politieverhoren, dan doet de tuinbroekenbrigade de genadeklap toedienen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gezien de opschudding die het veroorzaakt vraag ik mij af of die man niet beter in stilte veroordeeld had kunnen worden.
Wat is de leeftijd van de slachtoffers, 0-4 ofzo? Alles wat die kinderen nu meemaken, herinneren ze zich over 5 jaar niet bewust meer. Tenzij je het jarenlang in therapie gaat herhalen. Die kinderen zitten al in een praatgroep, voor ze kunnen praten.
Uiteraard hebben ouders altijd recht op het weten wat er gebeurt is, maar de grote vraag is natuurlijk of dat wel geheel in het belang van het kind is.
Jeetje, ben je echt zo kosrtzichtig?quote:Op maandag 13 december 2010 12:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er gaat ongetwijfeld een discussie komen over 'hoe dit mogelijk was'. Maar waar waren de ouders? Die waren allemaal bezig met hun eigen dingen te doen terwijl hun kinderen werden misbruikt door degene waaraan ze waren toevertrouwd door de ouders. Het lijkt er haast wel op dat voor sommige ouders een kind zoiets verworden is als een consumptie artikel. "kom op.... we nemen een kind", vervolgens stoppen we die weg bij vreemden en als er dan wat vervelends gebeurd staan we op onze achterste benen. Wat is er mis met deze mensen?
En vanaf 5 jaar moeten ze verplicht naar school.quote:Op maandag 13 december 2010 12:17 schreef xenobinol het volgende:
Let op, nu zal er een heel relaas komen met de woorden "leentokkies" "banksters" en "tot de oogballen gefinancierdttddtd"quote:Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef snakelady het volgende:
Jeetje, ben je echt zo kosrtzichtig?
Weet je waarom vele werken? Omdat het moet, omdat ze geen keuze hebben, omdat ze anders niet rond kunnen komen.
En nee niet omdat ze 3x per jaar op vakantie willen. Om een dak boven hun hoofd te hebben en eten op tafel, daarom werken ze.
...
Ik ben freelance fotografe en had het er laatst met een mannelijke collega over, ik kan in de speeltuin gewoon met een zoomlens gaan zitten en ongegeneerd kinderen fotograferen, ouders kijken me dan vaak nog trots aan dat ik hun kind fotografeer.quote:Op maandag 13 december 2010 12:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gewoon alle mannen preventief afschieten. Zijn de tuinbroeken ook weer blij. Als man ben je ook niet meer welkom in een zwembad, je kan nergens meer met kinderen werken en overal ben je verdacht. Al kom je om alleen wat baantjes te trekken.
Do I need to say morequote:Op maandag 13 december 2010 12:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Let op, nu zal er een heel relaas komen met de woorden "leentokkies" "banksters" en "tot de oogballen gefinancierdttddtd"
Dat iemand het zich niet meer haarscherp kan herinneren wil niet zeggen dat er geen schade is. Denk bijvoorbeeld maar aan een kind dat op zéér jonge leeftijd door een hond is gebeten. Die zal het zich niet herinneren, maar is vaak toch bang voor honden op latere leeftijd.quote:Op maandag 13 december 2010 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gezien de opschudding die het veroorzaakt vraag ik mij af of die man niet beter in stilte veroordeeld had kunnen worden.
Wat is de leeftijd van de slachtoffers, 0-4 ofzo? Alles wat die kinderen nu meemaken, herinneren ze zich over 5 jaar niet bewust meer. Tenzij je het jarenlang in therapie gaat herhalen. Die kinderen zitten al in een praatgroep, voor ze kunnen praten.
Uiteraard hebben ouders altijd recht op het weten wat er gebeurt is, maar de grote vraag is natuurlijk of dat wel geheel in het belang van het kind is.
Wil je iets suggereren?quote:Op maandag 13 december 2010 11:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Prima in het verdedigen van kinderverkrachters? Of in het verdedigen van onschuldige kinderverkrachters?
Zal de schrikreactie van ouders ook een heel stuk mee te maken hebben. Hetzelfde dat hier de herinnering ingeprent zal worden in jaren van therapie. Bereiken we nu niet het omgekeerde?quote:Op maandag 13 december 2010 12:32 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat iemand het zich niet meer haarscherp kan herinneren wil niet zeggen dat er geen schade is. Denk bijvoorbeeld maar aan een kind dat op zéér jonge leeftijd door een hond is gebeten. Die zal het zich niet herinneren, maar is vaak toch bang voor honden op latere leeftijd.
Zo zal het waarschijnlijk wel gaanquote:Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En die kinderen gaan nu kapot gemaakt worden door die psychiaters en psychologen. Ze moeten zich slachtoffer gaan voelen. Zo voelen ze zich helemaal niet en daarom moet er een team verzuurde tuinbroeken met pittig kapsel op afgestuurd worden. Ze zullen niet rusten voordat deze kinderen helemaal kapot zijn. Zijn ze niet al kapot door de media-aandacht en de keiharde en intimiderende en lompe politieverhoren, dan doet de tuinbroekenbrigade de genadeklap toedienen.![]()
Ben blij dat je het inziet.quote:Op maandag 13 december 2010 12:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben freelance fotografe en had het er laatst met een mannelijke collega over, ik kan in de speeltuin gewoon met een zoomlens gaan zitten en ongegeneerd kinderen fotograferen, ouders kijken me dan vaak nog trots aan dat ik hun kind fotografeer.
Mijn mannelijke collega daarintegen niet, terwijl de beide hetzelfde doel hebben, gewoon leuke ongedwongen plaatjes schieten.
Je bent niet bekend met de bar slechte betrouwbaarheid van dmv waterboarding verkregen informatie?quote:Op maandag 13 december 2010 11:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waterboarden totdat er een bekentenis zou komen misschien?
Maar die schrikreactie vindt ook op het moment van bijten plaats (in mijn voorbeeld). Hoe denk jij eigenlijk dat zo'n herinnering wordt aangepraat? Hoe gaat dat volgens jou in z'n werk?quote:Op maandag 13 december 2010 12:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zal de schrikreactie van ouders ook een heel stuk mee te maken hebben. Hetzelfde dat hier de herinnering ingeprent zal worden in jaren van therapie. Bereiken we nu niet het omgekeerde?
quote:Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En die kinderen gaan nu kapot gemaakt worden door die psychiaters en psychologen. Ze moeten zich slachtoffer gaan voelen. Zo voelen ze zich helemaal niet en daarom moet er een team verzuurde tuinbroeken met pittig kapsel op afgestuurd worden. Ze zullen niet rusten voordat deze kinderen helemaal kapot zijn. Zijn ze niet al kapot door de media-aandacht en de keiharde en intimiderende en lompe politieverhoren, dan doet de tuinbroekenbrigade de genadeklap toedienen.![]()
Tot de pedo een vriend van de familie is...quote:Op maandag 13 december 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef snakelady het volgende:
Jeetje, ben je echt zo kosrtzichtig?
Dat begrijp ik ook wel, toch zou het niet mijn keuze zijn om op die manier te leven.quote:Weet je waarom vele werken? Omdat het moet, omdat ze geen keuze hebben, omdat ze anders niet rond kunnen komen.
En nee niet omdat ze 3x per jaar op vakantie willen. Om een dak boven hun hoofd te hebben en eten op tafel, daarom werken ze.
Dat weet ik.quote:Maar nogmaals, 9 van de 10 keer is de dader een naaste.
Juist.. of een familielid...quote:Op maandag 13 december 2010 12:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tot de pedo een vriend van de familie is...
V.
Je hebt er ervaring mee?quote:Op maandag 13 december 2010 12:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de bar slechte betrouwbaarheid van dmv waterboarding verkregen informatie?
V.
Of een klasgenootje...quote:
De tuinbroekenbrigade met kort pittig kapsel. Dat lijkt me eerlijk gezegd erger dan een beetje misbruik.quote:Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Of een familielid. Dit maakt het tot een enorme non-discussie.quote:Op maandag 13 december 2010 12:36 schreef Verbal het volgende:
V.
Godsamme. Martelen helpt zelden. Als iemand mij lijkt te verzuipen wil ik ook wel wat verzinnen.quote:
Ben het met je eens dat er niet te veel aandacht aan besteed moet worden naar de kinderen toe, maar het is niet zo dat je geen herinnering hebt van voor je 4de. Traumatische ervaringen kunnen echte herinneringen zijn. Zeker in die gevallen waar de kinderen zelf met de verhalen zijn gekomen, verwacht ik dat ze zich dit zullen herinneren.quote:Op maandag 13 december 2010 12:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zal de schrikreactie van ouders ook een heel stuk mee te maken hebben. Hetzelfde dat hier de herinnering ingeprent zal worden in jaren van therapie. Bereiken we nu niet het omgekeerde?
Ik heb moeite met dat argument, simpelweg omdat mijn motto is dat "voorkomen beter is dan genezen".quote:Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef Gia het volgende:
Daarbij is het hangen van camera's ook niet ter bescherming, maar ter verhoging van de pakkans van iemand die zoiets uitgevreten heeft en weer zou kunnen doen. In dit geval was er in 2008 al een klacht geweest.
Of papa of mama dingen doet met een kind die niet door de beugel kunnen! Hoe vaak hoor je niet van jarenlang misbruik door een ouder?quote:Op maandag 13 december 2010 12:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Je hoeft zelf niets te verzinnen hoor, dat wordt wel voor je gedaanquote:Op maandag 13 december 2010 12:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Godsamme. Martelen helpt zelden. Als iemand mij lijkt te verzuipen wil ik ook wel wat verzinnen.
Ja jammergenoeg leeft William Wallace of zijn gelijken niet meer...quote:Op maandag 13 december 2010 12:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Godsamme. Martelen helpt zelden. Als iemand mij lijkt te verzuipen wil ik ook wel wat verzinnen.
Ja, laten we achter iedere boom een pedo gaan zien.quote:
Je KUNT het niet voorkomen. Kinderen mogen vanaf hun 4de fulltime naar school en moeten dit vanaf hun 5de. Of denk jij dat dit alleen voorkomt op KDV?quote:Op maandag 13 december 2010 12:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb moeite met dat argument, simpelweg omdat mijn motto is dat "voorkomen beter is dan genezen".
Iemand die het snapt. Je kan nog beter FRitzl als vader hebben.quote:Op maandag 13 december 2010 12:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De tuinbroekenbrigade met kort pittig kapsel. Dat lijkt me eerlijk gezegd erger dan een beetje misbruik.
En daarom sluiten ouders hun kind op in een kelder, zodat ze niets kan gebeuren.quote:Op maandag 13 december 2010 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Je KUNT het niet voorkomen. Kinderen mogen vanaf hun 4de fulltime naar school en moeten dit vanaf hun 5de. Of denk jij dat dit alleen voorkomt op KDV?
Je doet je kind op voetbal en het gebeurt daar onder de douche. Of op pianoles, één op één met de leraar. Een kindervakantieweek in de zomervakantie. Kamp met de club. Legio mogelijkheden voor de pedo om aan zijn trekken te komen.
Nu niet de argumentatie omdraaien.quote:Op maandag 13 december 2010 12:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja, laten we achter iedere boom een pedo gaan zien.
De regering is echt blij met burgers zoals jij. Dadelijk lekker iedereen preventief chippen. Alleen je bent nogal dom bezig, want die regering is 1000 maal erger dan 250 Dutroux' bij elkaar.quote:Op maandag 13 december 2010 12:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb moeite met dat argument, simpelweg omdat mijn motto is dat "voorkomen beter is dan genezen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |