abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89832488
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het per saldo misschien wel iets oplevert, maar dat je je kunt afvragen of het de moeite waard is. Misschien zat je over jezelf te praten in derde persoon..
Je wordt gewoon klem geluld, Holo. Ik heb last van plaatsvervangende schaamte wanneer ik zie hoe jij deze discussie voert. Je argumenten worden keer op keer van tafel geveegd. Zo is drie dagen geleden al geschreven dat een roker per saldo goedkoper is dan een niet-roker. Er zijn zelfs verschillende artikelen gepost om dat aan te tonen. En nu probeer je toch weer de discussie te beslechten met een argument dat al lang en breed ontkracht is.

Op zo'n manier discussieren heeft natuurlijk geen zin. Als jij weigert nieuwe informatie tot je te nemen dan kom je nooit tot een andere conclusie. Flikker daarom maar op met je idiote topic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 december 2010 @ 14:29:39 #277
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89832790
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wordt gewoon klem geluld, Holo. Ik heb last van plaatsvervangende schaamte wanneer ik zie hoe jij deze discussie voert. Je argumenten worden keer op keer van tafel geveegd. Zo is drie dagen geleden al geschreven dat een roker per saldo goedkoper is dan een niet-roker. Er zijn zelfs verschillende artikelen gepost om dat aan te tonen. En nu probeer je toch weer de discussie te beslechten met een argument dat al lang en breed ontkracht is.

Op zo'n manier discussieren heeft natuurlijk geen zin. Als jij weigert nieuwe informatie tot je te nemen dan kom je nooit tot een andere conclusie. Flikker daarom maar op met je idiote topic.
Koos, als je niks beters te zeggen hebt kun je dat natuurlijk ook beter niet doen. Ik weet dat je bepaalde trekjes hebt die niet echt voor je pleiten. Toch zou ik je willen aanraden om iets verder te lezen. Ik zeg dat roken misschien per saldo beter is voor de schatkist, maar dat je je kunt afvragen of dat het waard is. Ik vraag me daarom ook af hoe je hier bij komt. Misschien is je post daarom erg dom.

Je aanval op mij slaat dus kant noch wal, hoewel ik het jammer vind dat een discussie met jou altijd eindigt met persoonlijke aanvallen. Maar als dit de manier is om een discussie te winnen moet je vooral zo doorgaan..

Ik zou er dus vooral erg trots op zijn.
  zondag 12 december 2010 @ 14:30:12 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89832801
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het per saldo misschien wel iets oplevert, maar dat je je kunt afvragen of het de moeite waard is.
Zo kritisch ben ik over iedere wet. Meer dan de helft van de wetten moeten dan ook weg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89832856
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:29 schreef Holograph het volgende:

[..]

Koos, als je niks beters te zeggen hebt kun je dat natuurlijk ook beter niet doen. Ik weet dat je bepaalde trekjes hebt die niet echt voor je pleiten. Toch zou ik je willen aanraden om iets verder te lezen. Ik zeg dat roken misschien per saldo beter is voor de schatkist, maar dat je je kunt afvragen of dat het waard is. Ik vraag me daarom ook af hoe je hier bij komt. Misschien is je post daarom erg dom.

Je aanval op mij slaat dus kant noch wal, hoewel ik het jammer vind dat een discussie met jou altijd eindigt met persoonlijke aanvallen. Maar als dit de manier is om een discussie te winnen moet je vooral zo doorgaan..

Ik zou er dus vooral erg trots op zijn.
Ach, iemand moet jou met de neus in de feiten drukken. Dat jij dat beschouwt als een persoonlijke aanval, is jouw probleem.
  zondag 12 december 2010 @ 14:35:23 #280
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89832977
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, iemand moet jou met de neus in de feiten drukken. Dat jij dat beschouwt als een persoonlijke aanval, is jouw probleem.
Laat ik het argument terugkaatsen:

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:32 schreef Holograph het volgende:

[..]

Rokers kosten de maatschappij ook veel. Dure (en onnodige) kankerbehandeling bijvoorbeeld. Misschien leveren ze per saldo wel iets op, maar je kunt je afvragen of dat de moeite waard is.
Dat zeg ik, jij beweert dat ik iets anders zeg. Dat moet je zelf weten, maar ik zou wel gaan twijfelen aan je leesvaardigheid als je dingen leest die er niet eens staan..
pi_89833249
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:35 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik, jij beweert dat ik iets anders zeg. Dat moet je zelf weten, maar ik zou wel gaan twijfelen aan je leesvaardigheid als je dingen leest die er niet eens staan..
Als rokers per saldo meer opleveren dan ze kosten en jij zegt vervolgens dat dit mogelijk niet de moeite waard is, waarom haal je het kostenplaatje dan aan? Blijkbaar is het voor jou niet van belang aangezien je de indruk wekt dat je conclusie al bij voorbaat vaststond. Kosten rokers meer dan ze opleveren, dan had je dat als argument gebruikt. Maar is het precies andersom, dan vraag je je plots af of het het waard is.

Verder bestaat er nog een hoop onduidelijkheid over de schadelijkheid van meeroken.
  zondag 12 december 2010 @ 15:29:46 #282
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_89834906
quote:
Recente berekeningen geven aan dat rokers zon 60.000 euro en mensen met ernstig overgewicht zon 30.000 euro goedkoper zijn over hun hele leven gerekend dan mensen met een gezonde levensstijl. Ongezond leven straft zich dan ook vooral door een korter leven en meer ziekte, niet door hogere zorgkosten.
  zondag 12 december 2010 @ 17:43:45 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89839885
http://www.powned.tv/nieu(...)_meer_dan_roker.html Nog zo'n weetje..

Holo, jij bent toch liberaal. Je weet dat de insteek van dit topic to-taal niet liberaal is he?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 12 december 2010 @ 17:47:33 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89840017
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:35 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals.

Longkanker komt dikwijls door uitzaaiengen, imo kun je dat niet meer herleiden aan het roken. Das een. Twee, in gevallen van longkanker door roken word je meestal al niet niet meer geholpen omdat je dan al ten dode bent opgeschreven. En hoe luguber het ook klinkt, longkanker komt naar schatting zo'n 9000 keer per jaar voor. Dus het valt allemaal nog wel mee.

Bron
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 december 2010 @ 18:35:48 #285
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89841582
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)_meer_dan_roker.html Nog zo'n weetje..

Holo, jij bent toch liberaal. Je weet dat de insteek van dit topic to-taal niet liberaal is he?
Ben ik liberaal? Ik ben verstandig 8-).

[ Bericht 2% gewijzigd door Holograph op 12-12-2010 18:45:12 ]
  zondag 12 december 2010 @ 18:38:19 #286
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89841673
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nogmaals.

Longkanker komt dikwijls door uitzaaiengen, imo kun je dat niet meer herleiden aan het roken. Das een. Twee, in gevallen van longkanker door roken word je meestal al niet niet meer geholpen omdat je dan al ten dode bent opgeschreven. En hoe luguber het ook klinkt, longkanker komt naar schatting zo'n 9000 keer per jaar voor. Dus het valt allemaal nog wel mee.

Bron
Bij Zembla was laatst nog een aflevering dat dat wel het geval was. Dat sommige mensen voor een kwart-jaar extra leven soms gigantisch dure medicijnen krijgen. Dat zal ook wel voor longkankerpatiënten gelden.
  zondag 12 december 2010 @ 18:44:40 #287
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89841912
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als rokers per saldo meer opleveren dan ze kosten en jij zegt vervolgens dat dit mogelijk niet de moeite waard is, waarom haal je het kostenplaatje dan aan? Blijkbaar is het voor jou niet van belang aangezien je de indruk wekt dat je conclusie al bij voorbaat vaststond. Kosten rokers meer dan ze opleveren, dan had je dat als argument gebruikt. Maar is het precies andersom, dan vraag je je plots af of het het waard is.

Verder bestaat er nog een hoop onduidelijkheid over de schadelijkheid van meeroken.
Als je kijkt naar de voor- en nadelen zie ik meer nadelen dan voordelen. Met alcohol is het verhaal anders, omdat dat andere mensen er geen gezondheidsschade van ondervinden. Daarbij is roken niet voor essentieel belang van onze economie. De meeste mensen zijn begonnen met roken om stoer te doen tegenover hun vrienden (misplaatste stoerheid lijkt me).

Overigens is het standpunt van verreweg de meeste overheden dat mee-roken ongezond is.
  zondag 12 december 2010 @ 18:49:33 #288
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_89842109
Dan ook meteen een verbod op de snackbar waar verderfelijk ongezond voedsel word verkocht.
Het word tevens tijd dat risico volle sporten verboten worden!
pi_89842113
ik vind het een fantastisch idee, weg met dat vergif.
pi_89842198
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:44 schreef Holograph het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de voor- en nadelen zie ik meer nadelen dan voordelen. Met alcohol is het verhaal anders, omdat dat andere mensen er geen gezondheidsschade van ondervinden. Daarbij is roken niet voor essentieel belang van onze economie. De meeste mensen zijn begonnen met roken om stoer te doen tegenover hun vrienden (misplaatste stoerheid lijkt me).

Overigens is het standpunt van verreweg de meeste overheden dat mee-roken ongezond is.
Deze discussie heeft niet veel zin. Zelfs al worden hier tal van bronnen gepost waaruit blijkt dat een roker de maatschappij minder kost dan een niet-roker, dan zal jij een ander 'nadeel' uit de kast trekken. Roken stinkt, mensen gaan massaal dood aan de gevolgen van meeroken (wat overigens gelul is, maar dat terzijde) enz. Er is sprake van vooringenomenheid van jouw kant en je bent daardoor niet op andere gedachten te brengen. Verder is je motivatie waarschijnlijk wat minder nobel dan je doet overkomen. Je wilt dat roken wordt uitgeband omdat jij het smerig vindt. Daar komt het kortweg op neer.

Verder zijn er zowel onderzoeken die beweren dat meeroken schadelijk is als onderzoeken die het tegendeel beweren.
pi_89843124
quote:

[..]

Daarbij is roken niet voor essentieel belang van onze economie.
Leven wij slechts voor de economie? In dat geval is een vroege dood een zegen.
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 19:22:49 #292
230491 Zith
pls tip
pi_89843325
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:32 schreef Holograph het volgende:

[..]

Rokers kosten de maatschappij ook veel. Dure (en onnodige) kankerbehandeling bijvoorbeeld. Misschien leveren ze per saldo wel iets op, maar je kunt je afvragen of dat de moeite waard is.
Nee hoor, rokers kosten de samenleving minder aan gezondheidskosten dan 'gezonde' mensen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 12 december 2010 @ 19:23:02 #293
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89843333
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89843935
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De discussie over de schadelijkheid van meeroken is nog in volle gang. Dus niet beslecht, zoals jij doet overkomen. Verder zorgt alcohol op indirecte wijze wel voor slachtoffers. Middels deelname aan het verkeer of vechtpartijen in de stad. En niet te vergeten vandalisme.
Meeroken is m.i. redelijk opgelost met de aparte rookruimten die er tegenwoordig zijn.
pi_89844808
quote:

[..]

Als je kijkt naar de voor- en nadelen zie ik meer nadelen dan voordelen.
Dan rook je toch niet? Het is niet verplicht.

quote:
Nee, dat is geen standpunt, dat is een feitelijke constatering die overheden niet kunnen doen. Daar is wetenchap voor nodig, en geen politieke wenselijkheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 12 december 2010 @ 20:50:44 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89847293
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:38 schreef Holograph het volgende:

[..]

Bij Zembla was laatst nog een aflevering dat dat wel het geval was. Dat sommige mensen voor een kwart-jaar extra leven soms gigantisch dure medicijnen krijgen. Dat zal ook wel voor longkankerpatiënten gelden.
En zijn er ook empirische cijfers die aangeven om hoeveel geld dat gaat? Zoja? Hoe lopen die verhoudingen tov gezonde mensen? Daarbij is het niet zo dat ieder rokend mens dat kanker krijgt meteen toe te schrijven is aan het roken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 december 2010 @ 20:58:28 #297
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89847807
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En zijn er ook empirische cijfers die aangeven om hoeveel geld dat gaat? Zoja? Hoe lopen die verhoudingen tov gezonde mensen? Daarbij is het niet zo dat ieder rokend mens dat kanker krijgt meteen toe te schrijven is aan het roken.
Wat een PVV vraagstukken, je vergeet alleen "is de minister het met me eens zo nee waarom niet."
  zondag 12 december 2010 @ 20:59:40 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89847901
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat een PVV vraagstukken, je vergeet alleen "is de minister het met me eens zo nee waarom niet."
Nee hoor, hij poneert allerlei stellingen, men vraagt als hij ook bronnen heeft die dat ondersteunen. Of mag je niet meer kritisch zijn?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 december 2010 @ 20:59:56 #299
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_89847922
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:38 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nog één keertje dan:
quote:
Recente berekeningen geven aan dat rokers zon 60.000 euro en mensen met ernstig overgewicht zon 30.000 euro goedkoper zijn over hun hele leven gerekend dan mensen met een gezonde levensstijl. Ongezond leven straft zich dan ook vooral door een korter leven en meer ziekte, niet door hogere zorgkosten.
  zondag 12 december 2010 @ 21:07:19 #300
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89848407
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, hij poneert allerlei stellingen, men vraagt als hij ook bronnen heeft die dat ondersteunen. Of mag je niet meer kritisch zijn?
Jij zoekt de discussie op door feiten die makkelijk te vinden zijn te verdraaien en vraagt of degene die de feiten stelt om met een toelichting te komen.
Als je je huiswerk goed doet weet ook jij dat roken slecht voor je is en mensen eerder ziek worden.
Dan hoeven anderen dat niet voor je te googlen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')