huh?quote:Uit onderzoekt van het WHO blijkt dat er 600.000 mensen (waaronder 165.000) mensen jaarlijks sterven door roken.
Ja, dat moeten ze ook verbieden!quote:
Er zijn ook mensen die uit eigen wil roken!quote:Op woensdag 8 december 2010 23:34 schreef Holograph het volgende:
De overheid heeft ook de taak mensen tegen zichzelf te beschermen, laten we hier dan een begin maken.
Ja, maar in de OP staat:quote:Op woensdag 8 december 2010 23:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)d_levens_rsquo_.html
Verkeer is in veel gevallen essentieel voor de economie en dus het draaiend houden van het land. Roken daarentegen is onnodig en vaak een ziekelijke verslaving.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, dat is wat we nodig hebben: een overheid die zich nog indringender bemoeit met ons prive-leven. Holograph, in het verkeer sterven jaarlijks ook honderdduizenden mensen (globaal). Elke vorm van vrij vervoer maar verbieden?
kindertjesquote:Op woensdag 8 december 2010 23:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, maar in de OP staat:
'blijkt dat er 600.000 mensen mensen ' waaronder 165.000
waaronder 165000 wat? en mensen mensen? een soort ubermensch?
Je kunt het aantal verkeersbewegingen omlaag schroeven en overgaan op een geheel openbaar vervoerssyteem. Verder vind ik dit een buitengewoon onzalig plan. De mens heeft nog altijd de vrijheid om zichzelf naar de klote te helpen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Verkeer is in veel gevallen essentieel voor de economie en dus het draaiend houden van het land. Roken daarentegen is onnodig en vaak een ziekelijke verslaving.
De mens heeft echter niet het recht een ander naar de klote te helpen. Bij alcohol is dat niet het geval. Overigens vind ik dat de alcohol leeftijd moet worden opgeschroefd naar 18, het liefst 21.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt het aantal verkeersbewegingen omlaag schroeven en overgaan op een geheel openbaar vervoerssyteem. Verder vind ik dit een buitengewoon onzalig plan. De mens heeft nog altijd de vrijheid om zichzelf naar de klote te helpen.
Maar alcohol dan ook maar verbieden?
Je hoeft niet in andermans rook te lopen hoorquote:Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
De mens heeft echter niet het recht een ander naar de klote te helpen. Bij alcohol is dat niet het geval.
Roken kost de samenleving ook veel. Exacte cijfers ken ik niet, maar alle mensen die hierdoor onnodig behandelingen moeten krijgen kosten de samenleving waarschijnlijk erg veel geld.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Weet je hoeveel inkomsten de overheid krijgt?
Tevens blijft het een keuze (en een verslaving). Nee, niet verbieden, dus.
De discussie over de schadelijkheid van meeroken is nog in volle gang. Dus niet beslecht, zoals jij doet overkomen. Verder zorgt alcohol op indirecte wijze wel voor slachtoffers. Middels deelname aan het verkeer of vechtpartijen in de stad. En niet te vergeten vandalisme.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
De mens heeft echter niet het recht een ander naar de klote te helpen. Bij alcohol is dat niet het geval. Overigens vind ik dat de alcohol leeftijd moet worden opgeschroefd naar 18, het liefst 21.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |