huh?quote:Uit onderzoekt van het WHO blijkt dat er 600.000 mensen (waaronder 165.000) mensen jaarlijks sterven door roken.
Ja, dat moeten ze ook verbieden!quote:
Er zijn ook mensen die uit eigen wil roken!quote:Op woensdag 8 december 2010 23:34 schreef Holograph het volgende:
De overheid heeft ook de taak mensen tegen zichzelf te beschermen, laten we hier dan een begin maken.
Ja, maar in de OP staat:quote:Op woensdag 8 december 2010 23:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)d_levens_rsquo_.html
Verkeer is in veel gevallen essentieel voor de economie en dus het draaiend houden van het land. Roken daarentegen is onnodig en vaak een ziekelijke verslaving.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, dat is wat we nodig hebben: een overheid die zich nog indringender bemoeit met ons prive-leven. Holograph, in het verkeer sterven jaarlijks ook honderdduizenden mensen (globaal). Elke vorm van vrij vervoer maar verbieden?
kindertjesquote:Op woensdag 8 december 2010 23:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, maar in de OP staat:
'blijkt dat er 600.000 mensen mensen ' waaronder 165.000
waaronder 165000 wat? en mensen mensen? een soort ubermensch?
Je kunt het aantal verkeersbewegingen omlaag schroeven en overgaan op een geheel openbaar vervoerssyteem. Verder vind ik dit een buitengewoon onzalig plan. De mens heeft nog altijd de vrijheid om zichzelf naar de klote te helpen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Verkeer is in veel gevallen essentieel voor de economie en dus het draaiend houden van het land. Roken daarentegen is onnodig en vaak een ziekelijke verslaving.
De mens heeft echter niet het recht een ander naar de klote te helpen. Bij alcohol is dat niet het geval. Overigens vind ik dat de alcohol leeftijd moet worden opgeschroefd naar 18, het liefst 21.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt het aantal verkeersbewegingen omlaag schroeven en overgaan op een geheel openbaar vervoerssyteem. Verder vind ik dit een buitengewoon onzalig plan. De mens heeft nog altijd de vrijheid om zichzelf naar de klote te helpen.
Maar alcohol dan ook maar verbieden?
Je hoeft niet in andermans rook te lopen hoorquote:Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
De mens heeft echter niet het recht een ander naar de klote te helpen. Bij alcohol is dat niet het geval.
Roken kost de samenleving ook veel. Exacte cijfers ken ik niet, maar alle mensen die hierdoor onnodig behandelingen moeten krijgen kosten de samenleving waarschijnlijk erg veel geld.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Weet je hoeveel inkomsten de overheid krijgt?
Tevens blijft het een keuze (en een verslaving). Nee, niet verbieden, dus.
De discussie over de schadelijkheid van meeroken is nog in volle gang. Dus niet beslecht, zoals jij doet overkomen. Verder zorgt alcohol op indirecte wijze wel voor slachtoffers. Middels deelname aan het verkeer of vechtpartijen in de stad. En niet te vergeten vandalisme.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
De mens heeft echter niet het recht een ander naar de klote te helpen. Bij alcohol is dat niet het geval. Overigens vind ik dat de alcohol leeftijd moet worden opgeschroefd naar 18, het liefst 21.
Reduceren we meteen de co2 uitstoot!quote:Op woensdag 8 december 2010 23:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat een onzin zeg. Mensen moeten zelf kunnen weten wat ze tot zich nemen.
Laten we meteen maar snackbars verbieden, dat is ook ongezond. En alcohol. Of misschien moet de overheid maar een afgepaste hoeveelheid eten per dag per persoon verstrekken, in het kader van de volksgezondheid. Overgewicht is in één keer opgelost.
Kom, we gaan lekker ongelooflijk gezond leven, zodat we allemaal meer dan 100 jaar worden. Gezellig wordt dat.
Of wacht..
Nou nou naar de klote helpen nog wel.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
De mens heeft echter niet het recht een ander naar de klote te helpen. Bij alcohol is dat niet het geval. Overigens vind ik dat de alcohol leeftijd moet worden opgeschroefd naar 18, het liefst 21.
Dat is hoogstwaarschijnlijk niks vergeleken bij de ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ die de overheid binnenkrijgt.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Roken kost de samenleving ook veel. Exacte cijfers ken ik niet, maar alle mensen die hierdoor onnodig behandelingen moeten krijgen kosten de samenleving waarschijnlijk erg veel geld.
Dat is dan ook illegaal en daar staat straf op.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De discussie over de schadelijkheid van meeroken is nog in volle gang. Dus niet beslecht, zoals jij doet overkomen. Verder zorgt alcohol op indirecte wijze wel voor slachtoffers. Middels deelname aan het verkeer of vechtpartijen in de stad. En niet te vergeten vandalisme.
Zoals ik al zei, vaak is verkeer essentieel voor onze economie. Roken daarentegen niet.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat is hoogstwaarschijnlijk niks vergeleken bij de ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ die de overheid binnenkrijgt.
Uitlaatgassen zijn ook slecht voor ons. Benzine verbieden dan maar?
In Nederland verdienen we ¤¤¤¤¤, dus koos ik voor ¤¤¤¤¤.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:47 schreef twaalf het volgende:
[..]
Nooit gezien. Moet zeggend dat $$$$$$$ er mooier uitziet.
Mensen worden er blij van, veel mensen vinden het gezellig om even met wat mensen buiten te roken, bij het roken spreek je makkelijk iemand aan enz.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, vaak is verkeer essentieel voor onze economie. Roken daarentegen niet.
Ja, maar je zou natuurlijk ook het gebruik van alcohol kunnen verbieden. Voorkomen is beter dan genezen, nietwaar?quote:Op woensdag 8 december 2010 23:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat is dan ook illegaal en daar staat straf op.
Ik heb het er vooral over dat je andere mensen ermee schaadt. Met alcohol heb ik al veel minder moeite, alhoewel ik 16 jaar te jong vind als minimum leeftijd.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:48 schreef CaptainCookie het volgende:
Nee TS, ik drink in het weekend lekker veel alcohol, eet niet al te gezond en als ik roken lekker zou vinden zou ik dat ook lekker doen.
Wat heb je er nou aan om jezelf te (laten) belemmeren in dingen die je leuk vindt om te doen, zodat je een paar jaartjes ouder wordt? Ik hoef écht niet ouder dan 80 te worden hoor. Met iets minder kan ik ook nog wel leven.
Eens.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Mensen worden er blij van, veel mensen vinden het gezellig om even met wat mensen buiten te roken, bij het roken spreek je makkelijk iemand aan enz.
Dat is goed voor de maatschappij.
Goed punt. Sociale cohesie is ook van belang binnen een maatschappij.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Mensen worden er blij van, veel mensen vinden het gezellig om even met wat mensen buiten te roken, bij het roken spreek je makkelijk iemand aan enz.
Dat is goed voor de maatschappij.
Niet dat we niets van de Drooglegging willen leren natuurlijk... (niet naar jou bedoeld)quote:Op woensdag 8 december 2010 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar je zou natuurlijk ook het gebruik van alcohol kunnen verbieden. Voorkomen is beter dan genezen, nietwaar?
Nee, want alcohol zorgt niet per definitie voor geweld. Roken zorgt per definitie wel voor gezondheidsschade (soms met de dood tot gevolg) bij anderen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar je zou natuurlijk ook het gebruik van alcohol kunnen verbieden. Voorkomen is beter dan genezen, nietwaar?
Ik ben het opvallend vaak eens met jouquote:Op woensdag 8 december 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed punt. Sociale cohesie is ook van belang binnen een maatschappij.
En wanneer je rookt waarbij anderen niet aanwezig zijn?quote:Op woensdag 8 december 2010 23:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, want alcohol zorgt niet per definitie voor geweld. Roken zorgt per definitie wel voor gezondheidsschade (soms met de dood tot gevolg) bij anderen.
In openbare ruimtes/uitgaansgelegenheden mag al niet meer gerookt worden. Buiten heb je er ook geen last van, waar zeur je dan nog overquote:Op woensdag 8 december 2010 23:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, want alcohol zorgt niet per definitie voor geweld. Roken zorgt per definitie wel voor gezondheidsschade (soms met de dood tot gevolg) bij anderen.
Dat is dus het probleem, het gebeurt dus wel. Aangezien het me onmogelijk lijkt om daar beleid voor te maken kun je het beter verbieden.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:52 schreef Tem het volgende:
[..]
En wanneer je rookt waarbij anderen niet aanwezig zijn?
Vandaar dat roken in openbare gelegenheden niet meer mag. Buiten roken is niet bepaald schadelijk voor andere mensen. Wat mensen thuis doen moeten ze zelf weten, al vind ik binnenshuis roken beetje asociaal als de ander dit niet fijn vind (of het nou je eigen huis is of niet). Maar goed, dat kan je niet verbieden.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Toch zorgt meeroken om de een of andere reden jaarlijks voor 600.000 doden.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
In openbare ruimtes/uitgaansgelegenheden mag al niet meer gerookt worden. Buiten heb je er ook geen last van, waar zeur je dan nog over?
Mensen die zelf roken moeten dat natuurlijk geheel zelf kunnen bepalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |