abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90117270
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 00:08 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Dat is je waardering of hoe moet ik het zien?
Het is een sterrenmens, een aparte nederlandse aftakking van IMDB genaamd Moviemeter, max is 5 sterren :P
  zondag 19 december 2010 @ 12:24:04 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90117735
The Man Who Knew Too Much (1956)
Wederom zo'n thriller-topper van Hitchcock ^O^. James Stewart en Doris Day zijn verwikkeld in een mysterieus plot waarbij een moord beraamd wordt en ondertussen ook hun zoontje is ontvoerd. Soms wordt het enigszins grappig door Stewart, maar spanning overheerst gelukkig. Deze wordt opgevoerd tot een lange zenuwslopende scene tijdens een concert in de Albert Hall. Daarna gaat de film iets te lang door, maar goed dat terzijde. Ik heb me prima vermaakt met deze film :Y. Cijfer: 8

Fatal Attraction
Aardige thriller. Beetje standaard in de uitvoering, maar het acteerwerk van iedereen is goed en verder kijkt het wel lekker weg. Cijfer: 7

Remember the Titans
In het begin nog meer dan redelijk hoe de raciale verhoudingen begin jaren '70 in een net gemixed college-football-team weergegeven worden. Ook de soundtrack is leuk om te horen. Maar na een tijdje zijn alle spanningen verdwenen tussen de blanken en de negers en vervalt de film in een standaard sportfilm, waarbij het einde iedereen wel kan voorspellen. Cijfer: 6,5

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
Met bijna 2,5 uur speeltijd is dit een behoorlijk lange kinderfilm geworden. Het is allemaal volgepropt met een hoop fantasie en actie, dat er allemaal prima uitziet. Niet altijd en overal is het even cool. Ook dit Narnia-deel is soms ronduit kinderachtig, vooral wanneer er nog wat irritante onderkoelde Britse humor in de dialogen drtegenaan gegooid wordt. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_90119046

Begon wat flauw maar werd steeds leuker.
Leuke actie/humor film, zaten leuke grappen in.
pi_90119782
Matilda (1996)

Verhaal:
Matilda is een wonderkind, want ze kon al lezen en schrijven op haar tweede. Haar gemene ouders verwaarlozen haar echter, en kijken nooit wat ze allemaal kan. Maar als ze naar school gaat, krijgt ze te maken met het terroriserende schoolhoofd, juffrouw Bulstronk. Daar ontdekt ze dat ze telekinese kan, een gave die ze goed kan gebruiken tegen haar ouders en het schoolhoofd.
Beoordeling:
Leuke jeugdfilm, af en toe een beetje kinderachtig, maar juf Bulstronk maakt alles goed met haar kogelstoot- en speerwerptechnieken waarmee ze kinderen het raam uitsmijt.
Die verteller, die ook Matilda's vader speelt én regisseert (Danny DeVito) is wel irritant, en als ze zijn rol als verteller korter hadden gemaakt was het veel leuker geweest.
Cijfer: 7,8
IMDB: 6,6
  zondag 19 december 2010 @ 13:23:54 #205
286575 Roces18
Chef de party
pi_90120169
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 gekeken, weer een uitstekende film uit de reeks. Nu maar wachten op de laatste.

8
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_90122598
Mary and Max, wel geinig filmpje, leuk gemaakt en nog vrij serieus voor zo'n film.

7.
  † In Memoriam † zondag 19 december 2010 @ 14:59:07 #207
264940 8108139dpths
pi_90124509
Taking Lives

Mager plot, je kunt alles van mijlenver aan zien komen...

5.0
pi_90125661
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:59 schreef 8108139dpths het volgende:
Taking Lives

Mager plot, je kunt alles van mijlenver aan zien komen...

5.0
dat wel, maar de actie is lekker :)
  Boks-Chick zondag 19 december 2010 @ 15:40:56 #209
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90126469
Full Metal Jacket weer eens gekeken.
Ik blijf het een gekke film vinden. Goed, maar gek. Het is een vreselijk fascinerende film, maar de overgang naar het tweede deel, die ik erg traag vind beginnen blijft onwenning en tè lukraak. Ook juist omdat het eerste kwartier van de 2e helft in mijn beleving de sfeer van het stadse in vietnam geforceerd wordt neergezet. Zo van: "motten we ook effe laten zien".

Blijft bij een 7,5 (imdb 8,4)
lolwut
pi_90128724
The Social Network

8
  zondag 19 december 2010 @ 16:33:26 #211
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90128821
quote:
19s.gif Op zondag 19 december 2010 15:40 schreef BrandX het volgende:
Full Metal Jacket weer eens gekeken.
Ik blijf het een gekke film vinden. Goed, maar gek. Het is een vreselijk fascinerende film, maar de overgang naar het tweede deel, die ik erg traag vind beginnen blijft onwenning en tè lukraak. Ook juist omdat het eerste kwartier van de 2e helft in mijn beleving de sfeer van het stadse in vietnam geforceerd wordt neergezet. Zo van: "motten we ook effe laten zien".

Blijft bij een 7,5 (imdb 8,4)
Wat kijk jij veel films :P.

Ik wil FMJ ook weer eens zien.

Vandaag El secreto de sus ojos gezien. Wel ok, geen meesterwerk. In de recensie van de NRC mekkerden ze erover dat veel te snel duidelijk was wie het gedaan had. Dus? Het is dan ook helemaal geen whodunnit!
Niet meer actief op Fok!
pi_90128852
The Last Song

Het verhaal is goed, maar het acteerwerk en dialogen verneuken de film.

6
  zondag 19 december 2010 @ 16:40:22 #213
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90129160
The Long Good Friday (1980, VK, John Mackenzie)
Een Londense gangsterbaas ziet z'n imperium wankelen als er een meerdere aanslagen en moorden worden gepleegd. Terwijl hij net Amerikaanse gasten heeft om grote deal mee te sluiten. Hij heeft geen enkel idee wie er achter de aanslagen zit en gaat op onderzoek uit. In de hoop het uit te vinden voordat de Amerikanen lucht krijgen en ervan door gaan.
Wie The Long Good Friday zegt, zegt Bob Hoskins. Hij is de onbetwiste drager van de film. In de rol van z'n leven maakt hij van Harold Shand meer dan een stereotype gangsterbaas. Hij schakelt moeiteloos tussen rationele zakenman en iemand die z'n emoties niet meer de baas is.
Ook is dit één van de weinige gangsterfilms die het gezegde "achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw" kent. De vrouw van Shand, gespeeld door de eveneens sterke en ook op jonge leeftijd al charmante Hellen Mirren, is niet een onnozel dom liefje van de baas noch iemand die hem probeert op het rechte pad te houden. Maar een vrouw die haar man helpt bij z'n zaken en mee denkt over wat er moet gebeuren.
De film heeft een tune die nog dagen in mijn hoofd blijft zitten. Mede door het gebruik ervan in het heerlijke einde.
cijfer: 8

New Kids Turbo (2010, Nl, Steffen Haars & Flip Van der Kuil)
Anderhalf uur lekkere onzin, kut.
cijfer: 7

Angel Heart (1987, VS, Alan Parker)
De film is een film-noir (of neo-noir) met daarin een goede dosis bovennatuurlijke elementen. Mijn kijkplezier werd echter verminderd doordat het zo'n film is waarbij ik na het lezen van het dvd-hoesje al wist wat de plottwist is. Tijdens het kijken wist ik al hoe de vork in de steel zit voor dat de grote onthulling komt op het einde. Nou hoeft het geen probleem te zijn als een film voorspelbaar is. Maar dit is het soort film die te veel leunt op de schok van die onthulling bij de kijker.
Op weg er naar toe valt er nog wel genoeg te genieten, niet in de minste plaats van een goede Rourke.
cijfer: 6.5
  Boks-Chick zondag 19 december 2010 @ 16:42:52 #214
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90129274
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat kijk jij veel films :P.

Ik wil FMJ ook weer eens zien.

Vandaag El secreto de sus ojos gezien. Wel ok, geen meesterwerk. In de recensie van de NRC mekkerden ze erover dat veel te snel duidelijk was wie het gedaan had. Dus? Het is dan ook helemaal geen whodunnit!
ik kijk idd veel films, en series :@
Heb er 31 klaar staan om te kijken (films)
series volg ik via internet :P
lolwut
pi_90129641
Burried

Goede claustrofobische thriller. Het acteerwerk is verrassend goed en het einde had ik niet verwacht.

Geen ideale kerstfilm trouwens.
  zondag 19 december 2010 @ 18:48:11 #216
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90135197
All Good Things
Verhaal over een rijke jongen die iets begint met een iets armer meisje en nee, het heeft weinig met romantiek te maken, er is iets niet helemaal juist in de bovenkamer van meneer. Het schijnt gebaseerd te zijn op een waargebeurd verhaal, maar ik vond het een heel onevenwichtige film waarbij het mij niet duidelijk is waar men nu heen wilde. Het is zo fragmentarisch dat het mij eigenlijk totaal niet interesseerde wat er met de ook al erg rare personages gebeurde. Acteerwerk van Gosling en Dunst is wel okay en het is wel competent in elkaar gestoken, maar dan houdt het ook op.

Kray
Ergens in een werkkamp in Rusland verschijnt op een dag een redelijk asociale nieuwe sergeant (een oorlogsheld vol trauma's) die de lokale locomotief moet herstellen. De lokale gemeenschap schijnt een treinenfetisj te hebben, want ze beginnen tegen elkaar te racen en er zit zelfs een trein-achtervolgingscene in (met 3 treinen maar liefst). Er wordt ook nog een Duits meisje opgeduikeld en ze gooien er ook nog ergens een ronddwalende beer tussen. De film zat vol symboliek die ik maar half begreep, maar het keek wel lekker weg, dus ja.... het is mij ook niet geheel duidelijk wat ik ervan vond, vage Russen met hun vage films ook :P.

Unstoppable
Geheel toevallig, maar nog meer treinengedoe. Een portie Denzel Washington kan ik altijd wel waarderen en Chris Pine is ook één van de leukere nieuwkomers, dus daar zat het wel goed. Normaal gezien ben ik geen fan van de ADHD-cinema van Tony Sscott, maar hier valt het nog enigszins mee en wordt het op de juiste momenten toegepast, dus gewoon een heel degelijke actiefilm die doet wat hij hoort te doen.

Rabbit Hole
Koppel verliest jong kind en probeert dit te verwerken. Wat er dan volgens Von Trier gebeurt, hebben we in Antichrist gezien, maar hier is de aanpak toch iets soberder, misschien verrassend, want regisseur John Cameron Mitchell (Shortbus en Hedwig and the Angry Inch) staat toch niet bekend voor zijn introverte, subtiele films. Enniewee, de film moet het vooral hebben van het acteerwerk en dat is zeer goed met Nicole Kidman en Aaron Eckhart in de hoofdrollen, verder ook prima bijrollen van Dianne Wiest en nieuwkomer Miles Teller. Klein maar fijn drama over het rouwproces dat gelukkig nergens uit de bocht gaat door te hard naar het grote emotionele moment te hengelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_90140493
Bosque de Sombras
Brits-Spaanse film in een bos (duh). Dun verhaal met enorm veel losse einden, beetje spannend en een slap einde.

5.5/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † zondag 19 december 2010 @ 21:13:23 #218
264940 8108139dpths
pi_90143498

Deze indrukwekkende film beschrijft het (waargebeurde) verhaal van de jonge charismatische Christopher McCandless die, nadat hij is afgestudeerd aan Emory University, zijn geld schenkt aan een goed doel en vervolgens alles achterlaat om het leven waarin alles draait om regels, verwachtingen en materialisme achter zich te laten en zijn leven te gaan lijden in de wildernis van Alaska. Op zijn reis komt hij een aantal mensen tegen die duidelijk invloed hebben op hoe hij tegen het leven aankijkt... en vice versa. De film is opgedeeld in 5 hoofdstukken, die elk een 'fase' beschrijven: "My Own Birth", "Adolescence", "Manhood", "Family" en "Getting Of Wisdom", alle overigens betrekking hebbend op zijn reis en de aanleiding daarvoor. Naar mijn mening een mooie opzet, aangezien je duidelijk de verschillen ziet tussen de hoofdstukken en de invloed van alles wat er gebeurt in elk apart hoofdstuk op Chris en zijn omgeving.
De film duurt 2 en een half uur, maar verveelt echt geen moment.

Cijfer: 9.5
  zondag 19 december 2010 @ 21:28:51 #219
286575 Roces18
Chef de party
pi_90144690
Net Repo Men gezien met Jude Law en een bijrolletje van onze eigen Carice van Houten. Ik weet alleen niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Door een heel apart onderwerp te combineren met veel bloed, uiterst sterke muziek op sommige momenten en een verrassend einde trekt het me toch niet helemaal. Ik mis een goede karakterbeleving en sterke tegenspelers.

Hij verdient wel een 8 dus je moet hem gezien hebben maar het is geen film die je twee keer kijkt (dus geen plekje voor in je boekenkast)

Oja en de Mambo dansen we niet alleen (weten we dat ook weer)
pi_90146394
El espinazo del diablo
Een film over een geest, het kapot gaan van relaties en de Spaanse burgeroorlog in één. Een heerlijke half-horror-drama. Precies de goede mix. Mooie plaatjes (zoals we gewend zijn van del Toro) en prachtig acteerwerk. Zeker de moeite waard om te kijken!

Cijfer: 8.5
IMDB: 7.6

Devil
Eindelijk weer een goede film van Shyamalan. Lekker griezelen en het verhaal heeft een mooie diepere laag die niet geforceerd overkomt. Alleen jammer dat de clue al vrij snel in het begin wordt weggeven.

Cijfer: 7.0
IMDB: 6.5

The Poughkeepsie Tapes
Seriemoordenaar, bloed, martelen in een documentairejasje gegoten. Niet onaardig. Het einde is ook lekker verrassend, gaat alleen misschien iets te lang door.

Cijfer: 6.0
IMDB: 6.7
I feel kinda Locrian today
  Boks-Chick zondag 19 december 2010 @ 22:01:39 #221
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90147178
Wag the dog
Deze weer eens uit de kast gehaald. Blijft toch een briljante satire _O-
Voor de onwetenden:
De Amerikaanse president wordt beschuldigd van het aanranden van een cheerleader (oid achtig meiske) 11 dagen voor de (her)verkiezingen.
Een spindokter gaat met een top Hollywoodproducer een oorlog fabriceren om de aandacht van deze beschuldiging af te leiden.

Met een heerlijke Robert de Niro en Dustin Hoffman O+

Van mij een 8, imdb geeft een 7.1
lolwut
  Boks-Chick zondag 19 december 2010 @ 22:02:03 #222
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90147202
oh, en tot de kerst kan ik niets meer zien :P
lolwut
pi_90147354
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:28 schreef Roces18 het volgende:
Net Repo Men gezien met Jude Law en een bijrolletje van onze eigen Carice van Houten. Ik weet alleen niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Door een heel apart onderwerp te combineren met veel bloed, uiterst sterke muziek op sommige momenten en een verrassend einde trekt het me toch niet helemaal. Ik mis een goede karakterbeleving en sterke tegenspelers.

Hij verdient wel een 8 dus je moet hem gezien hebben maar het is geen film die je twee keer kijkt (dus geen plekje voor in je boekenkast)

Oja en de Mambo dansen we niet alleen (weten we dat ook weer)
Die vond ik ook zeker wel vet, idd een 8, beetje in de sfeer van Equilibrium.
  zondag 19 december 2010 @ 22:24:11 #224
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_90149010
Persona (1966)
Meesterwerk van Bergman - ziet er fantastisch uit en verveelt ook niet. Maar pijnlijk puntje is dat ik er maar weinig van begrijp van wat er gebeurt op 2/3 van de film. En als de clue je ontgaat, dan ben ik er niet helemaal tevreden over. Maar, mooi is de film wel.
Hou het bij de eerste keer kijken op een
7/10

Greenberg (2010)
Ben Stiller speelt in deze film een personage waar je een hekel aan moet krijgen. Nou, ik kan verklappen : dat doet hij goed. Wat een lul, en dat is knap als een film dat over weet te brengen. Verder blijft de film vaak pijnlijk schuren.
7/10

Get him to the Greek (2010)
Briljante grappen en goed spel van Jonah Hill. Helaas zitten er ook flauwe grappen in de film, en wel zoveel dat het per saldo geen beste film is. Jammer, duidelijk gemiste kans. Regisseur lijkt ook niet te weten waar hij heen wilde, en kots grappen zijn een zwaktebod. Doet het vast goed bij 14 jarigen.
6/10

Brazil (1985)
Langdradige maar intelligente film over een retro-toekomst. Bureaucratie en een almachtige staat worden op de hak genomen, maar veel scenes lijken at random geschoten. Kan zeker door de lange duur niet mijn blijvende aandacht pakken. Misschien beter bij een tweede keer kijken. Ook met Robert de Nero trouwens.
7/10
Overal verstand van.
pi_90152127

Sweet Smell of Success (1957)
PR agent Sidney Falco gebruikt zijn manipulatieve vaardigheden voor "vriend" en machtigste columnist van de stad, J.J. Hunsecker, om de relatie van diens zus voorgoed te beeindigen.

Hoewel Sidney en J.J. enorm onsympathieke karakters zijn, zijn het toch deze twee die de film dragen. Tony Curtis' performance in de rol van gladjanus Sidney is erg goed. Hij weet de vele acts van Sidney die constant wisselen naar gelang de situatie met een bijzondere vloeiendheid over te brengen. Hij is constant bezig om vuiligheid en nieuwtjes te vinden en het is fascinerend om te zien hoe hij dit op de juiste momenten weet te gebruiken om zijn plan on the fly te ontwikkelen. Wie hij onderweg beschadigd doet er voor hem niet toe, als het eindresultaat maar goed is.
En als dat nog niet genoeg was doet Burt Lancaster er nog een schep bovenop als Hunsecker. Een eng egoistische man die zijn macht gebruikt om vriend en vijand als marionetten te besturen om zijn doel te bereiken en Lancasters vertolking is precies goed.
Het constant veranderende plan van Sidney houdt de film verfrissend en zorgt ervoor dat de film weinig oponthoud heeft en in een snel tempo voorbij vliegt.

Mijn cijfer: 8
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_90152976
Scott Pilgrim vs. The World

Na een heel aantal reviews dacht ik laat ik eens kijken waar al het gedoe om is.

Nou het was op zich aardig gedaan, best leuke game effecten. Ze zijn wel een beetje 8-bit nintendo en dat heb ik nooit gespeeld, maar ik kan het wel waarderen. Die hoofdpersoon trouwens, wat een rare snuiter, had behoorlijk wat moeite om sympathie voor hem te voelen. Ramona was wel aardig, net niet gelukt alternatief maar volgens mij was dat de bedoeling. Ik vond de drummer trouwens eigenlijk veel leuker :) En wat de n**k is er aan de hand met het zoenen tussen Scott en Ramona, ze zoenen echt heel raar.

Nou ja, al met al een redelijk vermakelijke uur en 3 kwartier. 7-tje
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 00:00:48 #227
264940 8108139dpths
pi_90154927
Net Collateral weer eens gekeken, was ook alweer een paar jaar geleden. Blijft toch best een heel aardige film, met heerlijk spannend einde. :Y

6.7
pi_90155168
The Chronicles Of Narnia: Prince Caspian

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Fantasy
144 minuten

geregisseerd door Andrew Adamson
met Ben Barnes, Skandar Keynes en de stem van Liam Neeson

Eén jaar na avonturen uit de "The Lion the Witch and the Wardrobe", keren de Koningen en Koninginnen van Narnia terug naar het verre koninkrijk waar ze tot de ontdekking komen dat er al meer dan 1300 Narnia-jaren zijn verstreken.Tijdens hun afwezigheid is er een einde gekomen aan De Gouden Eeuw. Narnia is veroverd door de Telmarijnen en is nu bezet door Koning Miraz, die het land regeert zonder genade. De vier broers en zussen ontmoeten al snel een nieuw intrigerend personage: Narnia's gerechtvaardige erfgenaam op de troon, de jonge Prins Caspian. De prins wordt gedwongen zich schuil te houden voor zijn oom Miraz, die hem wil vermoorden om zo zijn eigen zoon op de troon te plaatsen. Met de hulp van de Rode Dwerg Trompoen, van Rippertjiep, een dappere sprekende muis, de das Truffeljager en de Zwarte Dwerg Nikabrik vangen de Narniërs, geleid door Peter en Caspian, een ongelofelijke tocht aan om de leeuw Aslan te vinden en Narnia te redden uit de klauwen van Miraz. Zo trachten ze de magie en glorie van Narnia te herstellen ...

redelijke film, vond hem vergeleken met deel 1 tegenvallen helaas. Het was wel een OK actie/avonturen film, maar toch vond ik dat de spanning een beejte ontbrak.. ook de magie en fantasy wereld/feeling die deel 1 had ontbrak
daarom een 6je
pi_90155450
En om af te sluiten vandaag Phone Booth

Leuke al weer een paar jaar oude thriler met Colin Farrel. Knap op de kleine ruimte gespeeld. Vind het ook wel mooi dat de stem van de schutter de rest uitblokt. Zorgt er wel voor dat je het idee hebt dat je dichter op de hoofdrolspeler zit. Spannend genoeg, kundig geacteerd, beetje voorspelbaar einde dus een 7. Maar ik moet nog wel even zeggen dat ik het een enorm debiele openingstune vond, close harmony of barbershop oid, ffs daar begin je toch geen actiefilm mee...
Whiskyplankje
pi_90155816
Knight and day

Verenigde Staten
Actie / Komedie
110 minuten

Film met een verhaal dat teveel hangt op toevalligheden. En daarnaast te maken heeft met gebeurtenissen die niet kloppen. Zo wordt de hoofdrolspeelster (Cameron Diaz) op een gegeven moment in haar eigen huis wakker waar ze in bed is gestopt door haar tegenspeler (Tom Cruise), maar de grote vraag is hoe Cruise wist waar ze woonde... Dit en nog een paar van zulke dingen zijn ergelijk, maar verpesten de film niet.
Het einde daar in tegen hangt zo af van toeval, ik zal niet gaan spoilen, maar het zorgde er bij mij voor dat ik afknapte op de film. En is het einde zeer voorspelbaar, ondanks de korte (en ook voorspelbare) plotwending.
Het positieve is dat Cameron en Tom goed aan elkaar gewaagd zijn en leuk acteren. Daarnaast zijn de actie scene's goed, al zijn ze zeer onrealistisch waarbij Tom geen één keer wordt geraakt als hij het tegen een half leger van getrainde soldaten moet openen en gewoon rustig naar Cameron loopt.

Het is een leuke film om tussendoor te kijken, maar verwacht er niet te veel van.

6/10
pi_90156706
Ik heb Inception vandaag voor de 2e keer gezien.

De eerste keer was tijdens mijn vakantie in Schotland, een paar weken voordat hij in Nederland uit kwam. De combinatie van mijn matige engels + geen subs + lastig verhaal, zorgde ervoor dat ik het verhaal moeilijk kon begrijpen.

Nu, met subs, begrijp ik hem veel beter. Ben de film meer gaan waarderen en hij krijgt zeker een dikke 9!

Toch grappig dat einde, waarin je niet ziet wat er met de totum van Cobb gebeurt.
pi_90159046
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:34 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik heb Inception vandaag voor de 2e keer gezien.

De eerste keer was tijdens mijn vakantie in Schotland, een paar weken voordat hij in Nederland uit kwam. De combinatie van mijn matige engels + geen subs + lastig verhaal, zorgde ervoor dat ik het verhaal moeilijk kon begrijpen.

Nu, met subs, begrijp ik hem veel beter. Ben de film meer gaan waarderen en hij krijgt zeker een dikke 9!

Toch grappig dat einde, waarin je niet ziet wat er met de totum van Cobb gebeurt.
Net gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 20-12-2010 01:51:21 ]
pi_90162119
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 01:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Net gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je niet.
pi_90162404
Into the Wild - 8,5
mauw
  maandag 20 december 2010 @ 10:09:09 #235
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_90165599
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:30 schreef GuitarJJ het volgende:
The Social Network

8
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 03:59 schreef ainoo het volgende:
Into the Wild - 8,5
Als je echt haast hebt, post dan gewoon niets de volgende keer. Een titel met cijfer, daar kan niemand iets mee.

ontopic:
Had niemand moeite met de lange duur van Into the Wild? Toen ik hem zag was het verhaal mij wel duidelijk, en het einde werd langdradig uitgesponnen. Mooie muziek, aardige beelden - maar ik dacht alleen maar "sterf dan toch! ga eens dood!"
Overal verstand van.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 10:14:10 #236
264940 8108139dpths
pi_90165718
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:09 schreef macondo het volgende:
Had niemand moeite met de lange duur van Into the Wild? Toen ik hem zag was het verhaal mij wel duidelijk, en het einde werd langdradig uitgesponnen. Mooie muziek, aardige beelden - maar ik dacht alleen maar "sterf dan toch! ga eens dood!"
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:13 schreef 8108139dpths het volgende:
De film duurt 2 en een half uur, maar verveelt echt geen moment.
pi_90166139
Burlesque

They call me Lola!
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 10:38:52 #238
264940 8108139dpths
pi_90166374
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:29 schreef Stink_vis het volgende:
Burlesque

[ afbeelding ]
Ja, heel leuk, maar wat vond je ervan? -O-
pi_90167015
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:09 schreef macondo het volgende:

[..]

[..]

Als je echt haast hebt, post dan gewoon niets de volgende keer. Een titel met cijfer, daar kan niemand iets mee.

ontopic:
Ik heb liever alleen een cijfer dan alleen en kort verslagje en geen cijfer. Op IMDB kijk ik ook altijd gauw ff naar het cijfer daar als ik twijfel om een film te halen.
  maandag 20 december 2010 @ 11:05:45 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_90167144
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:38 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

Ja, heel leuk, maar wat vond je ervan? -O-
Hahaha, zeker vergeten
  maandag 20 december 2010 @ 11:35:08 #241
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90168307
Ghostbusters II

Erg lollige film, die lekker onnozel is. Met de Ghostbusters is niet zoveel mis ^O^ _O_. Cijfer: 7

El secreto de sus ojos (The Secret in their Eyes)
De winnaar van de oscar voor beste buitenlandse film dit jaar is een prima film hoor :Y. In het begin nog wat onwennig, maar na een tijdje ontvouwt het detectiveplot zich en is het best oke om te volgen. De lange take in het stadion is hier al eerder ter sprake gekomen en die is best tof. Hij is nèt niet zo cool als die lange take in Children of Men, maar hij mag er zeker zijn. Maar eigenljik was ik nog meer flabbergasted door het einde. Cijfer: 7,5

Little Mermaid
Al die Disneyfilms vertellen hetzelfde soort verhaal, maar als de liedjes en humor geslaagd zijn, dan is het nog best oke. Dat is bij The Little Mermaid gelukkig het geval. "You, unfortunate soul" vond ik zelfs een erg gaaf nummer. Ook de animatie ziet er mooi uit, dus ik heb eigenlijk weinig te klagen. Cijfer: 7

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
Met bijna 2,5 uur speeltijd is dit een behoorlijk lange kinderfilm geworden. Het is allemaal volgepropt met een hoop fantasie en actie, dat er allemaal prima uitziet. Niet altijd en overal is het even cool. Ook dit Narnia-deel is soms ronduit kinderachtig, vooral wanneer er nog wat irritante onderkoelde Britse humor in de dialogen drtegenaan gegooid wordt. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_90170678
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole

Animatiefilm over een groepje uilen die ontvoerd worden door andere uilen om een soort evil superleger te vormen. De film heeft een eigen, realistische tekenstijl en dat ziet er heel goed uit. Dus geen toy story, shrek, dispicable me cartoonachtige tekenstijl maar realistisch ogende uilen in een mooie, donkere, wereld. Hoe mooi de uilen er ook uitzagen, ik was er redelijk snel op uitgekeken. Er verschijnen er zó veel dat je ze al snel moeilijk uit elkaar kan houden waardoor het verhaal, dat erg snel gaat en zichzelf herhaalt, dat ik mijn aandacht er maar moeilijk bij kon houden maar dat kan ook liggen aan de weinige nachtrust die ik dit weekend had....

Leuk om gezien te hebben maar meer ook niet, wel geinig dat je af en toe duidelijke invloeden ziet van actieregisseur Zack Snyder (300, Watchmen) in de vorm van superslomo gevechten :) 6.5
  maandag 20 december 2010 @ 13:06:47 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_90172221
The Men who Stare at Goats

Halverwege uitgezet, wat een rukfilm. Hoofdpersonen boeien totaal niet, het onderwerp slaat nergens op, en er valt ook niks te lachen terwijl het een komedie zou moeten zijn.

Dikke 2
pi_90172492
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 03:33 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:

[..]

Weet je niet.
jawel

SPOILER
pi_90172838
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:06 schreef Roces18 het volgende:

Halverwege uitgezet, wat een rukfilm. Hoofdpersonen boeien totaal niet, het onderwerp slaat nergens op, en er valt ook niks te lachen terwijl het een komedie zou moeten zijn.

Dikke 2
Hmmm dat vond ik best een leuke film, destijds een 7 gegeven volgens mij.
pi_90175015
The Furies 1950 Anthony Mann

De weduwnaar TC Jeffords is eigenaar van een enorme ranch met de naam The Furies. Zijn dochter Vance (Barbara Stanwyck) is zijn oogappel maar ondanks dat gegeven zet zij zich behoorlijk tegen hem af, bijvoorbeeld door met mannen om te gaan waar haar vader een hekel aan heeft. Als TC op een dag met een nieuwe vrouw aankomt zetten genaamd Flo voelt Vance zich aan de kant gezet en ontstaat er een bloedige strijd tussen haar en Flo.

Deze western van Mann is geen standaard western, eerder een drama met een glansrol voor Stanwyck, zelden een vrouw zo goed zien acteren. De relatie tussen haar vader en haar was bijna ziekelijk te noemen en de scenes tussen hun spatten van het scherm af.
Zoals altijd in Mann zijn films is er niemand de abolute held, iedereen heeft een donkere kant en doet slechte dingen, vaak voel je weer even mee met Stanwyck totdat ze weer iets doet waardoor je weer sympathie krijgt voor TC. Een behoorlijk psychologisch drama dus, maar wees gerust het is niet heel zwaar maar juist erg vermakelijk. Een van de betere van Mann en dat wil heel wat zeggen want ik heb nog geen slechte film van hem gezien.
8/10
pi_90175177
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:17 schreef larry_flynt het volgende:
Knight and day

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Komedie
110 minuten

Film met een verhaal dat teveel hangt op toevalligheden. En daarnaast te maken heeft met gebeurtenissen die niet kloppen. Zo wordt de hoofdrolspeelster (Cameron Diaz) op een gegeven moment in haar eigen huis wakker waar ze in bed is gestopt door haar tegenspeler (Tom Cruise), maar de grote vraag is hoe Cruise wist waar ze woonde... Dit en nog een paar van zulke dingen zijn ergelijk, maar verpesten de film niet.
Het einde daar in tegen hangt zo af van toeval, ik zal niet gaan spoilen, maar het zorgde er bij mij voor dat ik afknapte op de film. En is het einde zeer voorspelbaar, ondanks de korte (en ook voorspelbare) plotwending.
Het positieve is dat Cameron en Tom goed aan elkaar gewaagd zijn en leuk acteren. Daarnaast zijn de actie scene's goed, al zijn ze zeer onrealistisch waarbij Tom geen één keer wordt geraakt als hij het tegen een half leger van getrainde soldaten moet openen en gewoon rustig naar Cameron loopt.

Het is een leuke film om tussendoor te kijken, maar verwacht er niet te veel van.

6/10

Eerder 2/10, ik raad hem sterk af.. heb 2x gelachen en actie scenes zijn overdreven nep (niet te vergeten slecht) .. nee bras gewoon!
pi_90175940
quote:
ik vond hem geweldig. vette muziek (voor een deel van beck) vette actie, goeie humor, leuke acteurs, beetje comic/ game/ stripachtig. snel en absurd.
pi_90176219
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:06 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Eerder 2/10, ik raad hem sterk af.. heb 2x gelachen en actie scenes zijn overdreven nep (niet te vergeten slecht) .. nee bras gewoon!
Nou ja ik vond het nog wel een luchtige film om op een sneeuwige dag lekker binnen te kijken.
pi_90176404
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:13 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

jawel

SPOILER
:') :') :') :') _O- _O- _O- _O-
pi_90176430
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:06 schreef Roces18 het volgende:

Dikke 2
:o

Die film is geniaal man! Clooney in een goeie rol, Jeff Bridges in een toprol, goed verhaal, goeie humor.

Die kreeg van mij een 8,4. 2 keer gezien, heerlijk!

Ik zou hem nog een keer kijken als ik jou was. En dan gewoon helemaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_90176481
Ik wou net zeggen Knight and Day is best leuk voor op een zondagmiddag ofzo, het is misschien niets hoogstaands, maar toch wel een voldoende hoor. Op zn minst een 6.
pi_90176565
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:28 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:

[..]

:') :') :') :') _O- _O- _O- _O-
Hij heeft gelijk hoor.
pi_90176704
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 14:30 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk hoor.
Jij bent een kloon van hem?

Je weet gewoon niet of het echt of nep is. Als het zo makkelijk was dan had Nolan het wel laten zien.

Het feit dat hij 99.9% van de mensen laat twijfelen of het echt is of niet heeft te maken met de hele gedachte van de film.
Maar goed, om jullie e-penis te bevredigen: Het kan heel goed mogelijk zijn dat het nep is, het kan ook heel goed mogelijk zijn dat het echt is.
pi_90176797
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 14:30 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk hoor.
Neuh,
SPOILER
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_90177032
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:34 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Neuh,
SPOILER
Dit dus.
  maandag 20 december 2010 @ 14:39:14 #257
286575 Roces18
Chef de party
pi_90177045
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2010 14:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die film is geniaal man! Clooney in een goeie rol, Jeff Bridges in een toprol, goed verhaal, goeie humor.

Ik ben al niet zo fan van Clooney behalve in E.R. , in Ocean's 11/12/13 etc. vond ik hem minder. Ik vind hem ook niet zo'n goede acteur, ik kijk liever naar B-acteur Arnold dan naar hem. Heb deze film tot de helft gekeken dus ongeveer een uur, maar er gebeurde gewoon niks. Het is gewoonweg niet grappig en Clooney behoort ook niet tot het lijstje van "comedy". Hij moet gewoon bij drama blijven, want de dames vinden hem wel wat.
pi_90177535
Nee joh, hij is niet zo'n goede acteur :')

Allemaal crap wat je hier schrijft, JIJ kijkt liever naar... maar dat zegt niks over een goede of slechte acteur. En een acteur kan best van genre switchen, zie bijvoorbeeld Adam Sandler in Reign over me!
pi_90177583
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:47 schreef JDx het volgende:
En een acteur kan best van genre switchen, zie bijvoorbeeld Adam Sandler in Reign over me!
Aanrader.
pi_90177737
Devil (2010)

De film begint met een inleidend verhaaltje van een voice-over terwijl er iemand te pletter valt op een vrachtwagen. Een rechercheur onderzoekt de zaak die hem leidt naar een gebouw waar 5 mensen in een lift vast komen te zitten.

Een naar mijn mening lekker claustrofobische thriller/horror mede geschreven door plotwending-als-filmtype-gebruiker M. Night Shyamalan. Deze film stond bol van sfeer. Keek lekker weg, met karakters die niet wereldvreemd aanvoelde zoals wel vaker in dit genre. Goed te kijken.

Ik: 7.5
imdb: 6.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 20 december 2010 @ 15:15:39 #261
286575 Roces18
Chef de party
pi_90178992
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:47 schreef JDx het volgende:
Nee joh, hij is niet zo'n goede acteur :')

Allemaal crap wat je hier schrijft, JIJ kijkt liever naar... maar dat zegt niks over een goede of slechte acteur. En een acteur kan best van genre switchen, zie bijvoorbeeld Adam Sandler in Reign over me!
Allemaal crap? Ik vind hem zeker geen top acteur. Hij is gelijkwaardig als Nicolas Cage vind ik zelf. Maar persoonlijk kijk ik liever naar Cage. De dames houden van hem maar verder is het niet veel soeps. En dat is zeker mijn mening en als jij een andere mening hebt vind ik het ook best. smaken verschillen. En waarom is hij dan volgens jou zo'n goede acteur??

En het genre-verhaal, ik zie hem liever bij een drama film dan in een komedie want daar is hij gewoon niet voor gemaakt.
pi_90182012
Toy Story 3, een topfilm, enorm mee vermaakt.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_90182601
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2010 14:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Had m ook gezien maar vond t ook geen leuke film, niet mijn humor misschien.
pi_90182733
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:33 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:

[..]

Jij bent een kloon van hem?

Je weet gewoon niet of het echt of nep is. Als het zo makkelijk was dan had Nolan het wel laten zien.

Het feit dat hij 99.9% van de mensen laat twijfelen of het echt is of niet heeft te maken met de hele gedachte van de film.
Maar goed, om jullie e-penis te bevredigen: Het kan heel goed mogelijk zijn dat het nep is, het kan ook heel goed mogelijk zijn dat het echt is.
Mij dus niet.

SPOILER
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 16:20:53 #265
264940 8108139dpths
pi_90182865
Public Enemies gisteravond aangezet... wat een baggerfilm. :r
De hele setting, het gedrag van de karakters klopt volgens mij al voor geen meter, de verhaallijn is zeer matig, maar waar ik me vooral aan ergerde: het ronduit amateuristische camerawerk, de slechte belichting... het lijkt wel alsof het met een handycam gefilmd is (en nee, die hadden ze toen nog niet :')).

3.0
  maandag 20 december 2010 @ 16:32:57 #266
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90183543
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:20 schreef 8108139dpths het volgende:
Public Enemies gisteravond aangezet... wat een baggerfilm. :r
De hele setting, het gedrag van de karakters klopt volgens mij al voor geen meter, de verhaallijn is zeer matig, maar waar ik me vooral aan ergerde: het ronduit amateuristische camerawerk, de slechte belichting... het lijkt wel alsof het met een handycam gefilmd is (en nee, die hadden ze toen nog niet :')).

3.0
Per ongeluk niet een camversie gekeken :?
pi_90186596
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:18 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Mij dus niet.

SPOILER
Echt. :') Wtf. :')
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 17:34:00 #268
264940 8108139dpths
pi_90186840
quote:
2s.gif Op maandag 20 december 2010 16:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Per ongeluk niet een camversie gekeken :?
Nee, het zat ook wel duidelijk in de film...
pi_90188813
quote:
Op maandag 20 december 2010 11:01 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb liever alleen een cijfer dan alleen en kort verslagje en geen cijfer. Op IMDB kijk ik ook altijd gauw ff naar het cijfer daar als ik twijfel om een film te halen.
Ik vind deze reactie nog hilarischer dan de mensen hierboven die nog nooit van het concept "open einde" hebben gehoord of het te ingewikkeld vinden, al was het moeilijk te overtreffen.

Om het enigszins ontopic te houden heb ook ik Knight & Day gezien, tot de helft, toen kon ik het niet meer uithouden. Het gezegde: "sommige vrouwen houden niet van een grap. Anderen hebben liever een grap dan helemaal geen man" gaat hier niet op. Alle karakters zijn irritant en de actiescènes lijken nergens naar. Ik geef deze film dus een 1,45; het is net geen 1,5; maar een 1,4 voelt niet helemaal goed.
Graag op anoniem
pi_90189219
quote:
Ik vind deze reactie nog hilarischer dan de mensen hierboven die nog nooit van het concept "open einde" hebben gehoord of het te ingewikkeld vinden, al was het moeilijk te overtreffen.
Open einde snap ik heel goed, maar het is geen open einde.
Mensen moeten eens de film goed kijken.

Duidelijk wanneer mensen dit als een open einde zien de film niet goed hebben gesnapt...
Kijk anders ff de hele film opnieuw en bekijk steeds t tolletje goed.

Mensen die van een gesloten einde zelf een open einde maken :')
pi_90189316
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:28 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Open einde snap ik heel goed, maar het is geen open einde.
Mensen moeten eens de film goed kijken.

Duidelijk wanneer mensen dit als een open einde zien de film niet goed hebben gesnapt...
Kijk anders ff de hele film opnieuw en bekijk steeds t tolletje goed.

Mensen die van een gesloten einde zelf een open einde maken :')
Je snapt het echt niet hè :')
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_90189383
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:30 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet hè :')
ik wel.
Ik snap wel dat t als open einde moest lijken, maar is t toch echt niet.

Anders leg je het ff uit, ben benieuwd naar jou inzicht _O-
pi_90190333
Volgens mij is daar een Inception topic voor, denk dat er binnen nu en korte tijd een modje langskomt om onze SC te wissen.

Anyway, ik heb vanaf woensdag vakantie, dus heb weer heel wat in de cue staan!

Net klaar met The Walking Dead (miniserie, 6 afleveringen). Het begon heel erg leuk, maar ik vond het later wat minder worden, het werd teveel een drama tussen de personages, ik hoopte op meer zombie actie.

7.
pi_90190839
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ik wel.
Ik snap wel dat t als open einde moest lijken, maar is t toch echt niet.

Anders leg je het ff uit, ben benieuwd naar jou inzicht _O-
SPOILER
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  maandag 20 december 2010 @ 19:34:10 #275
24329 KNAK
ff w88,......
pi_90192536
Groundhog day

Bill Murray e.a., vond hem vroeger leuker maar toch nog steeds vermakelijk

7.5
Mai pben rai~!
pi_90202154
Iron Man 2

pwhaa echt een van de beter actie films hoor. mooie actie en leuke humor krijgt toch wel een dikke 8 van mij.
  maandag 20 december 2010 @ 22:04:58 #277
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_90203115

Black Swan.

Ondanks dat de nieuwe Aranosky bijna alleen nog maar tegen kon vallen dankzij de enorme hype heeft hij in mijn optiek weer een prachtfilm gebracht, en wat een geweldige rol voor Natalie Portman zeg, terechte golden globe nomatie! Kan er inhoudelijk nog niet veel over kwijt, wil het eerst allemaal even laten bezinken.

[ Bericht 5% gewijzigd door HAL9000S op 20-12-2010 22:16:42 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_90209582
How to Lose Friends & Alienate People

Hij was vanavond op Veronica en ik had niks beters te doen. Ik heb er wel een beetje dubbel gevoel aan over gehouden. Ik kijk graag naar Simon Pegg maar dan wel in dingen als Hot Fuzz of Shaun of the Dead en niet wanneer hij in het keurslijf van de Amerikaanse comedy wordt gedwongen. Megan Fox zou een lekker wijf moeten zijn (en was dat in bijv. Jennifer Body) maar is hier dus echt niet lekker. Het verhaal is wel aardig en de awardsceremoniescene is hilarisch maar het is wel heel erg een Amerikaanse blik op een Engelsman die naar Amerika komt. Wel leuk om Gillian Anderson weer eens ergens in te zien. Oh en dan nog Kirsten Dunst, ze doet een poging om nog vlakker te acteren dan die dodo die spiderman speelt (kan niet op z'n naam komen). Nou ja het is maandag veel meer dan een 6je had ik ook niet hoeven verwachten.
Whiskyplankje
pi_90210108
Babe :')
pi_90210892
Dossier k

België / Nederland
Misdaad / Thriller
120 minuten

geregisseerd door Jan Verheyen
met Koen De Bouw, Werner De Smedt en Blerim Destani

Een brutale moord op een spilfiguur van de Albanese maffia in Antwerpen zet een onontkoombare clanoorlog in gang. Volgens de wetten van de Kanun, een eeuwenoude erecode uit de onherbergzame bergen van Albanië, moet bloed worden gewroken met bloed, en het is dan ook een kwestie van tijd voor er meer slachtoffers vallen. Erik Vincke en Freddy Verstuyft worden meegesleurd in een noodlottige spiraal waaruit niemand nog lijkt te kunnen ontsnappen.

goeie spannende thriller, zat ook een lekkere vaart in. Echt een aanrader om te zien!
7.5!
pi_90212266
Allemaal die Inception onzin hier zeg, stop eens daarmee. ik leg het eenmalig uit en thats it. Op het einde met dat tolletje is geen droom, maar een nachtmerrie dat je realiseert dat je net 2,5 uur van je leven verspilt hebt aan bagger :r
En dat kan zomaar.....?
pi_90212751
even een vraagje hier he. ik zat net dus Robin Hood te kijken. waarvan ik dacht dat er een vervolg op kwam maar nu keek ik even bij de imdb lijst van Cate Blanchett en die is bezig met The Hobbit en er staat nergens Robin Hood verder tussen. dus die komt er niet mag ik nu aannemen?
pi_90212782
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:16 schreef Lienzz het volgende:
Allemaal die Inception onzin hier zeg, stop eens daarmee. ik leg het eenmalig uit en thats it. Op het einde met dat tolletje is geen droom, maar een nachtmerrie dat je realiseert dat je net 2,5 uur van je leven verspilt hebt aan bagger :r
Wordt het allemaal te ingewikkeld voor je? :')
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_90212847
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:23 schreef truedestiny het volgende:
even een vraagje hier he. ik zat net dus Robin Hood te kijken. waarvan ik dacht dat er een vervolg op kwam maar nu keek ik even bij de imdb lijst van Cate Blanchett en die is bezig met The Hobbit en er staat nergens Robin Hood verder tussen. dus die komt er niet mag ik nu aannemen?
Geen idee, maar er zitten vaak jaren tussen zulke films, dus dat is niet vreemd.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:27:20 #285
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_90213071
New Kids Turbo

Tegenvaller.

6,5
The Outside Agency
pi_90213480
die Cate Blanchett intrigeert wel iedere keer weer.

haar ogen denk ik. :Y
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:40:20 #287
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90213879
The Red Shoes (1948, VK, Michael Powell & Emeric Pressburger)
Als een klassieker als dit bij me in de buurt op het grote doek draait kan ik die kans natuurlijk niet lopen.
Een film uit de tijd dat mannen nog heren waren en de vrouwen elegant en charmant. Een jongevrouw, Vicky, leeft om te dansen. Haar levensdroom is een groots danseres te worden. Ze krijgt die kans in het befaamde ballet van Lermontov Een man met de overtuiging dat alles moet wijken om de allerhoogste toppen te halen, waaronder ook vleselijk lusten als de liefde. Vicky komt voor de vraag te staan over wat zij over heeft vaan haar danscarriere. Uiteindelijk wordt ze gedwongen tot de ultieme keuze tussen haar passie en de liefde.
Het moment supreme van de film is zonder twijfel de lange dans van "the Red Shoes".
Moira Shearer steelt met haar lieve en charmante uitstraling mijn hart vanaf haar eerste verschijning. Anton Walbrook laveert als Lermontov uitstekend tussen elegante heer en veeleisende tiran.
Als ik iets moet aanmerken op de film is dat het soms wat overdreven kitsch is met overdreven grote jurken en diamanten kroontjes e.d.
cijfer: 8

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010, VS, David Yates)
Na het matige zesde deel herstelt dit deel weer de trend dat elk nieuwe Harry Potter film beter is dan de voorgaande delen. Bij dit deel kan ik weer zeggen dat het het beste deel van de serie tot nu toe is. Het begin van het einde is de Harry Potter-reeks meer dan waardig. De film is donkerder en vooral wanhopiger dan ooit te voren.
cijfer: 8.5
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:45:39 #288
286575 Roces18
Chef de party
pi_90222396
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:31 schreef Karstman het volgende:
How to Lose Friends & Alienate People
[ afbeelding ]

Megan Fox zou een lekker wijf moeten zijn (en was dat in bijv. Jennifer Body) maar is hier dus echt niet lekker.
Maar die Kirsten Dunst is wel een lekker wijf :D
pi_90224703
Remember Me

Wat een mooie film! Leefde helemaal mee met de hoofdpersoon. Goed acteerwerk.
Wel een hoop drama, dus als je daar niet van houdt, moet je 'm niet kijken.

SPOILER
7,8
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:14:03 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90224814
Space Jam

Michael Jordans populariteit werd midden jaren '90 extra opgepompt door samen met de Looney Tunes in Space Jam te figureren. Het is een behoorlijke ADHD-film geworden geheel in de trant van wat mogelijk is in de Looney Tunes-wereld. Na een tijdje gaat het wel irriteren al die lichaamsdelen die uit elkaar gestrekt worden, etc. Ook de humor is niet bepaald briljant te noemen. Het is echter de immer grappige Bill Murray, die twee keer in de film langskomt en de hele bende nog een beetje weet te redden. Cijfer: 5,5

Despicable Me

Van de animatiefilms die dit jaar zijn uitgekomen, vind ik Despicable Me (tot nu toe) verreweg de beste. De hoofdpersoon is dit keer een kwade genius (Gru) die de maan wil stelen. Zulke hoge ambities kan ik altijd toejuichen. Hij krijgt daarbij hulp van drie koters, die hij adopteert. Dit klinkt erg week, maar het valt reuze mee. Gru blijft vrijwel de hele tijd een nors en enigszins angstaanjagend figuur. Het is erg leuk en grappig hoe hij de strijd om de maan met een andere slechterik uitvecht :Y.

Hopelijk wint deze film de oscar voor best geanimeerde film. Zou wel een mooie hak zijn tegenover Pixar, die telkens met dezelfde soort zoete verhaaltjes op de proppen komt. Op animatiegebied is deze film net zo goed als bijvoorbeeld een Toy Story 3. Op dat punt kan nauwelijks meer het verschil gemaakt worden. Cijfer: 8

Coming to America

Niet perfect natuurlijk, maar dit is nog best een aardige komedie van Eddie Murphy, die samen met Arsenio Hall dikke pret heeft. Cijfer: 6,5
pi_90225495
quote:
Despicable Me

[ afbeelding ]

Van de animatiefilms die dit jaar zijn uitgekomen, vind ik Despicable Me (tot nu toe) verreweg de beste. De hoofdpersoon is dit keer een kwade genius (Gru) die de maan wil stelen. Zulke hoge ambities kan ik altijd toejuichen. Hij krijgt daarbij hulp van drie koters, die hij adopteert. Dit klinkt erg week, maar het valt reuze mee. Gru blijft vrijwel de hele tijd een nors en enigszins angstaanjagend figuur. Het is erg leuk en grappig hoe hij de strijd om de maan met een andere slechterik uitvecht :Y.

Hopelijk wint deze film de oscar voor best geanimeerde film. Zou wel een mooie hak zijn tegenover Pixar, die telkens met dezelfde soort zoete verhaaltjes op de proppen komt. Op animatiegebied is deze film net zo goed als bijvoorbeeld een Toy Story 3. Op dat punt kan nauwelijks meer het verschil gemaakt worden. Cijfer: 8
Ik vond de film dus niet echt speciaal ofzo. Niet grappig, niet diepgaand genoeg... het was het net niet... 6/10
pi_90225554
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:32 schreef resque het volgende:

[..]

Ik vond de film dus niet echt speciaal ofzo. Niet grappig, niet diepgaand genoeg... het was het net niet... 6/10
ik zou m zelfs een 4 geven.
die animatiefilms van de afgelopen tijd :{w
pi_90225666
Gister Nothing Personal gezien

Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Ik hou wel van dit soort films, waar je iemand volgt, lekker vaag is e.d. Maar kan iemand mij een aantal dingen uitleggen die de film ook gezien heeft?

SPOILER
Verder een goede film, zoals ik al zei: ik hou daar wel van!

7,8/10
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:42:45 #294
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90225929
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:36 schreef resque het volgende:
Gister Nothing Personal gezien

Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Ik hou wel van dit soort films, waar je iemand volgt, lekker vaag is e.d. Maar kan iemand mij een aantal dingen uitleggen die de film ook gezien heeft?

SPOILER
Verder een goede film, zoals ik al zei: ik hou daar wel van!

7,8/10
Goeie film idd :).

SPOILER
Niet meer actief op Fok!
pi_90226923
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:24 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Geen idee, maar er zitten vaak jaren tussen zulke films, dus dat is niet vreemd.
plus dat Robin Hood het bepaald niet goed aan de boxoffice gedaan heeft terwijl de film toch tegen de 200 miljoen gekost heeft. Ridley Scott was vantevoren al het praten over een trilogie maar ik verwacht daar geen vervolg meer op.

Unstoppable

Anderhalf uur lekker vermaak over een trein die losgeslagen is. Natuurlijk komen er een hoop voorspelbare scene's in voor maar het onderwerp is dan ook beperkt. De uitvoering is prima in beeld gebracht en bij vlagen ook spannend genoeg. Mocht van mij nog wel een graadje verder gaan en kwartiertje langer duren. Het einde vond ik ook ietwat te
SPOILER
maar heb me prima vermaakt. 7.5
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:23:52 #296
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90227673
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Goeie film idd :).

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:58:32 #297
286575 Roces18
Chef de party
pi_90229328
Net Taken gezien.

Zeer vermakelijke actie film. Je weet van tevoren al dat de hoofdpersoon lekker gaat huishouden en dat is ook het leuke hiervan.

7,4 (mijn gevoel zegt net niet een 7,5 :') )
pi_90246227
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar die Kirsten Dunst is wel een lekker wijf :D
[ afbeelding ]
Eens, maar ze acteerde hier als een houten plank, heel jammer.
Whiskyplankje
pi_90246590
Ze is ook een houten plank :') was een stunt double, zo'n kartonnen figuur.
pi_90246673
The Killing Room

Ik wil 1 uur en 35 minuten van mijn leven terug Lieve Heer.

;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')