All Good ThingsVerhaal over een rijke jongen die iets begint met een iets armer meisje en nee, het heeft weinig met romantiek te maken, er is iets niet helemaal juist in de bovenkamer van meneer. Het schijnt gebaseerd te zijn op een waargebeurd verhaal, maar ik vond het een heel onevenwichtige film waarbij het mij niet duidelijk is waar men nu heen wilde. Het is zo fragmentarisch dat het mij eigenlijk totaal niet interesseerde wat er met de ook al erg rare personages gebeurde. Acteerwerk van Gosling en Dunst is wel okay en het is wel competent in elkaar gestoken, maar dan houdt het ook op.
KrayErgens in een werkkamp in Rusland verschijnt op een dag een redelijk asociale nieuwe sergeant (een oorlogsheld vol trauma's) die de lokale locomotief moet herstellen. De lokale gemeenschap schijnt een treinenfetisj te hebben, want ze beginnen tegen elkaar te racen en er zit zelfs een trein-achtervolgingscene in (met 3 treinen maar liefst). Er wordt ook nog een Duits meisje opgeduikeld en ze gooien er ook nog ergens een ronddwalende beer tussen. De film zat vol symboliek die ik maar half begreep, maar het keek wel lekker weg, dus ja.... het is mij ook niet geheel duidelijk wat ik ervan vond, vage Russen met hun vage films ook

.
UnstoppableGeheel toevallig, maar nog meer treinengedoe. Een portie Denzel Washington kan ik altijd wel waarderen en Chris Pine is ook één van de leukere nieuwkomers, dus daar zat het wel goed. Normaal gezien ben ik geen fan van de ADHD-cinema van Tony Sscott, maar hier valt het nog enigszins mee en wordt het op de juiste momenten toegepast, dus gewoon een heel degelijke actiefilm die doet wat hij hoort te doen.
Rabbit HoleKoppel verliest jong kind en probeert dit te verwerken. Wat er dan volgens Von Trier gebeurt, hebben we in Antichrist gezien, maar hier is de aanpak toch iets soberder, misschien verrassend, want regisseur John Cameron Mitchell (Shortbus en Hedwig and the Angry Inch) staat toch niet bekend voor zijn introverte, subtiele films. Enniewee, de film moet het vooral hebben van het acteerwerk en dat is zeer goed met Nicole Kidman en Aaron Eckhart in de hoofdrollen, verder ook prima bijrollen van Dianne Wiest en nieuwkomer Miles Teller. Klein maar fijn drama over het rouwproces dat gelukkig nergens uit de bocht gaat door te hard naar het grote emotionele moment te hengelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.