abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89686420
quote:
Op woensdag 8 december 2010 18:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja :') Ruk het even allemaal uit zn verband.
Kijk maar goed wie over Wilders begon. :)
  woensdag 8 december 2010 @ 18:22:19 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89686491
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Kijk maar goed wie over Wilders begon. :)
Vlgs mij al vrij snel door Du_ke, blijkbaar moet alle boosaardigheid in de wereld op Dhr. Wilders worden geschoven als een soort duivel.
The truth was in here.
pi_89686610
quote:
Op woensdag 8 december 2010 18:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Vlgs mij al vrij snel door Du_ke, blijkbaar moet alle boosaardigheid in de wereld op Dhr. Wilders worden geschoven als een soort duivel.
Php begon erover in onze discussie
  woensdag 8 december 2010 @ 18:45:33 #104
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_89687329
Je zou ook kunnen zeggen dat wij burgers net als de asielzoekers slachtoffers zijn geworden van de bureaucratie van een falende IND en hun procedures. Het is dan wel makkelijk een lange neus trekken naar die asielzoekers.
Ik ben er wel voor dat wanneer asielzoekers niet binnen een 2 a 3 jaar uitgeprocedeerd en uitgezet zijn ze gewoon hier kunnen blijven. De verantwoordelijke ministers mogen dan komen uitleggen hoe het mogelijk is dat de procedures niet binnen gestelde termijnen afgerond zijn. Hebben ze geen goede argumenten dan worden zij (zonder wachtgeld) naar huis gestuurd.
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:45 schreef akveor het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat wij burgers net als de asielzoekers slachtoffers zijn geworden van de bureaucratie van een falende IND en hun procedures. Het is dan wel makkelijk een lange neus trekken naar die asielzoekers.
Ik ben er wel voor dat wanneer asielzoekers niet binnen een 2 a 3 jaar uitgeprocedeerd en uitgezet zijn ze gewoon hier kunnen blijven. De verantwoordelijke ministers mogen dan komen uitleggen hoe het mogelijk is dat de procedures niet binnen gestelde termijnen afgerond zijn. Hebben ze geen goede argumenten dan worden zij (zonder wachtgeld) naar huis gestuurd.
Zie mijn post eerder. De IND wordt opgezadeld met een onmogelijke opdracht. Je kunt het ze bijna niet verwijten. Het is ook niet de basis van het probleem. De basis is dat opvang plaats moet vinden in de regio van herkomst, in landen die vergelijkbaar zijn met het land van herkomst. Dat het westen daarin financieel ondersteunt, daar is iets voor te zeggen. In de basis gaat het fout op het moment dat de vluchtelingen hierheen komen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_89687619
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:48 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Zie mijn post eerder. De IND wordt opgezadeld met een onmogelijke opdracht. Je kunt het ze bijna niet verwijten. Het is ook niet de basis van het probleem. De basis is dat opvang plaats moet vinden in de regio van herkomst, in landen die vergelijkbaar zijn met het land van herkomst. Dat het westen daarin financieel ondersteunt, daar is iets voor te zeggen. In de basis gaat het fout op het moment dat de vluchtelingen hierheen komen.
Ja hoor, ik ben ook voor opvang in het eigen land. Is voor de mensen toch ook veel fijner? Hoeven ze zich niet aan te passen aan een voor hen vreemde cultuur. Hulp ter plaatse dus. Denk dat iedereen daar op den duur gelukkiger van wordt.
  woensdag 8 december 2010 @ 18:53:38 #107
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89687626
quote:

[..]

Dat is een goede remedie en ik ben het met je eens. Maar zie ook mijn post over de IND of die van RM-rf. Zij gaan echt niet vrijuit, zeker nu niet. De achterstanden zijn er nu eenmaal en nu leveren ze gewoon onzorgvuldig werk af omdat ze maar in de oude zaken blijven hangen, dit terwijl nieuwe zich opstapelen.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 8 december 2010 @ 18:54:32 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89687664
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:56 schreef Scorpie het volgende:
Het is lastig om mensen uit te zetten omdat de asielzoeker tot in den treure de zaak kan traineren, om vervolgens via Vluchtelingenwerk en andere medewerkers 'in het wereldje' geinformeerd te worden hoe de gaten van het systeem te gebruiken om hier te kunnen blijven.

Wat mij betreft is het vrij simpel, maak een systeem waarin je een dossier dient aan te leggen van een asielzoeker met een aantal KPI`s waarop je binnen een week een beoordeling af kan geven.

En dan bedoel ik niet een dossier met 25 jaar geschiedenis van de persoon in kwestie, maar gewoon heel summiere informatie waarom de persoon in kwestie wel of niet een aanwinst is voor dit land. Denk dat we dan al gauw 95% van de asielzoekers terug sturen binnen 2 weken na aankomst.
We hebben het hier over asielzoekers, niet over gewone immigranten..
Het gaat dus wat mij betreft niet over de winst voor NL, maar het gevaar voor lijf en leden in het land van herkomst (incl hongersnoden e.d.).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 december 2010 @ 19:10:00 #109
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89688367
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We hebben het hier over asielzoekers, niet over gewone immigranten..
Het gaat dus wat mij betreft niet over de winst voor NL, maar het gevaar voor lijf en leden in het land van herkomst (incl hongersnoden e.d.).
En als dat onze beschaving ondermijnt moeten we gewoon het lef hebben om nee te zeggen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89688474
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En als dat onze beschaving ondermijnt moeten we gewoon het lef hebben om nee te zeggen.
Ondermijnt het onze beschaving dan? Volgens mij hebben vluchtelingen ons juist in ons verleden vaak een toegevoegde waarde gehad voor onze beschaving.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 december 2010 @ 19:14:46 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89688563
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ondermijnt het onze beschaving dan? Volgens mij hebben vluchtelingen ons juist in ons verleden vaak een toegevoegde waarde gehad voor onze beschaving.
Zoals wat dan :?
En niet zeggen dat we er voor andere landen mee kunnen pronken "kijk ons dit probleem eens aanpakken".
The truth was in here.
pi_89688617
In welk verleden dan precies?
Natuurlijk verschilt het per persoon en dan nog is 'toegevoegde waarde' natuurlijk een ambigue predikaat, maar afgaande op cijfers mbt uitkeringsafhankelijkheid, misdaad of gewoonweg de sfeer die ontstaat in wijken zonder al te veel culturele samenhang vraag ik me af waarop je die bewering baseert.

Waarom zoekt iemand uit Afrika geen asiel in Afrika?
  woensdag 8 december 2010 @ 19:16:58 #113
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89688672
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:15 schreef sneakypete het volgende:
In welk verleden dan precies?
Natuurlijk verschilt het per persoon en dan nog is 'toegevoegde waarde' natuurlijk een ambigue predikaat, maar afgaande op cijfers mbt uitkeringsafhankelijkheid, misdaad of gewoonweg de sfeer die ontstaat in wijken zonder al te veel culturele samenhang vraag ik me af waarop je die bewering baseert.

Omdat het in Afrika best kut is. Maar ik heb zo 't gevoel dat 't een retorische vraag is.
  woensdag 8 december 2010 @ 19:17:26 #114
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89688695
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bedoel je Sefardische Joden?
pi_89688729
We kunnen wel blaten over wetgeving en zo, uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je het huidige beleid niet weer-afhankelijk kunt maken. Wat wordt de volgende uitzondering? Te heet weer? Teveel regen? Te harde wind?
pi_89688963
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zoals wat dan :?
En niet zeggen dat we er voor andere landen mee kunnen pronken "kijk ons dit probleem eens aanpakken".
Vanaf de 16e eeuw de handelaars uit Antwerpen, later de Portugese Joden, de Hugenoten en in later tijd ook de Ashkenazische Joden. Nog weer later de Belgen in de eerste wereldoorlog en ook de mensen uit Nederlands Indië hebben een bijdrage geleverd. Of de vluchtelingen uit het Oostblok tijdens het communisme. En hoewel ik een figuur als Ellian een zak hooi vind heeft die ook zeker wel een bijdrage geleverd aan ons land. Of een Hirschi Ali,
pi_89688977
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:17 schreef Arglist het volgende:

[..]

Bedoel je Sefardische Joden?
Onder meer.
pi_89688994
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:15 schreef sneakypete het volgende:

Zou het mooiste zijn maar is niet altijd realistisch.
pi_89689041
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vanaf de 16e eeuw de handelaars uit Antwerpen, later de Portugese Joden, de Hugenoten en in later tijd ook de Ashkenazische Joden. Nog weer later de Belgen in de eerste wereldoorlog en ook de mensen uit Nederlands Indië hebben een bijdrage geleverd. Of de vluchtelingen uit het Oostblok tijdens het communisme. En hoewel ik een figuur als Ellian een zak hooi vind heeft die ook zeker wel een bijdrage geleverd aan ons land. Of een Hirschi Ali,
Maar toen hadden we nog geen AOW.
  woensdag 8 december 2010 @ 19:25:21 #120
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89689053
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou het mooiste zijn maar is niet altijd realistisch.
Want?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 19:27:52 #121
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89689164
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Want?
Wel eens in Afrika geweest? Kenia bijvoorbeeld. Ok, de safari is leuk, maar goed. Je hebt niet dezelfde kansen als in Nederland, dat moet je wel begrijpen.
pi_89689206
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:25 schreef twaalf het volgende:

[..]

Maar toen hadden we nog geen AOW.
we hebben hier bijvoorbeeld ook aardig wat Hongaren opgenomen ruim na de invoering van de AOW.
pi_89689241
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Want?
In de regio is het lang niet altijd veilig en waarom zou pakweg Zuid-Afrika vanuit bijvoorbeeld Somalie zoveel logischer zijn dan Europa?
pi_89689430
Wow de discussie gaat over alles behalve het onderwerp van deze topic, ik lees somalie en spanje.. wtf.
  woensdag 8 december 2010 @ 19:33:25 #125
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89689440
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

In de regio is het lang niet altijd veilig en waarom zou pakweg Zuid-Afrika vanuit bijvoorbeeld Somalie zoveel logischer zijn dan Europa?
Daarnaast is het ook een illusie om te denken dat al die mensen 'een soort gelijke cultuur' hebben omdat ze zwart zijn. Die mensen haten elkaar ook flink trouwens.
pi_89689977
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:33 schreef Arglist het volgende:

[..]

Daarnaast is het ook een illusie om te denken dat al die mensen 'een soort gelijke cultuur' hebben omdat ze zwart zijn. Die mensen haten elkaar ook flink trouwens.
Nja, veel Afghanen en Somaliërs die hier heen komen haten onze cultuur ook. Afghanen kunnen best in Pakistan opgevangen worden. Dat ze dat niet willen is een tweede. Dat komt inderdaad deels omdat ze het hier beter krijgen dan in Pakistan. Maar zijn het dan niet toch gewoon economische vluchtelingen? Toegegeven, voor sommige landen is het lastig, maar ook Somaliërs kunnen in de regio opgevangen worden. Dan gaan ze er inderdaad niet op vooruit qua leefomstandigheden nee, tja, we kunnen niet iedereen helpen nee. Ze zijn dan wel net zo veilig als hier en voor ons is opvang regelen daar veel goedkoper...
  woensdag 8 december 2010 @ 19:50:15 #127
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89690358
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:43 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nja, veel Afghanen en Somaliërs die hier heen komen haten onze cultuur ook. Afghanen kunnen best in Pakistan opgevangen worden. Dat ze dat niet willen is een tweede. Dat komt inderdaad deels omdat ze het hier beter krijgen dan in Pakistan. Maar zijn het dan niet toch gewoon economische vluchtelingen? Toegegeven, voor sommige landen is het lastig, maar ook Somaliërs kunnen in de regio opgevangen worden. Dan gaan ze er inderdaad niet op vooruit qua leefomstandigheden nee, tja, we kunnen niet iedereen helpen nee. Ze zijn dan wel net zo veilig als hier en voor ons is opvang regelen daar veel goedkoper...
En het voorkomt een paar pijnlijke en dure processen voor het EHRM die Nederland dan verliest zoals de zaak Salah Sheekh. Dat is dus de bevooroordeeldheid van de IND waar ik het over had. Ze stellen een doel, en gaan daar met oogkleppen rücksichtslos op af. Voor mij blijft overeind staan dat dit individuele geval nogal pijnlijk is en dat we dat als samenleving moeten slikken. Daarnaast moet we wel alles in staat stellen om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen. Dat is goed voor ons en goed voor de asielzoekers, weten we beide meteen waar we aan toe zijn.

(daarnaast bestrijd ik dat ze onze cultuur 'haten')
  woensdag 8 december 2010 @ 19:55:03 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89690640
quote:

[..]

Nou daar kunnen we echt heden ten dage de vruchten van plukken inderdaad, dat klopt.
The truth was in here.
  woensdag 8 december 2010 @ 19:56:33 #129
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89690733
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou daar kunnen we echt heden ten dage de vruchten van plukken inderdaad, dat klopt.
Hij is dan ook Tatjana Simic vergeten. Dat maakt veel goed natuurlijk. oO<
pi_89691025
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:50 schreef Arglist het volgende:

[..]

En het voorkomt een paar pijnlijke en dure processen voor het EHRM die Nederland dan verliest zoals de zaak Salah Sheekh. Dat is dus de bevooroordeeldheid van de IND waar ik het over had. Ze stellen een doel, en gaan daar met oogkleppen rücksichtslos op af. Voor mij blijft overeind staan dat dit individuele geval nogal pijnlijk is en dat we dat als samenleving moeten slikken. Daarnaast moet we wel alles in staat stellen om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen. Dat is goed voor ons en goed voor de asielzoekers, weten we beide meteen waar we aan toe zijn.

(daarnaast bestrijd ik dat ze onze cultuur 'haten')
Cultuur haten gaat inderdaad misschien te ver, maar er is absoluut een groep (die zeker onder Somaliers groot is) die totaal geen respect hebben voor de manier waarop onze samenleving is ingericht. Groot gebrek aan respect voor gezag van niet moslims. Ik heb een tijd in een Somalische jongerensoos gewerkt als vrijwilliger en daar was wel degelijk sprake van haat jegens de westerse cultuur.

Wat betreft de IND is er natuurlijk een probleem, maar dat wordt mede veroorzaakt door de onmogelijke opdracht die ze hebben kregen en de gebrekkige wetgeving. Nahja, wat ik eigenlijk vooral probeerde te zeggen dat dat niet de oorzaak van het probleem is.
pi_89691338
Instroom van Somaliers gaat echt problemen opleveren vrees ik ze moeten daar goed naar kijken per geval.

Is heel anders dan Turken en Marokkanen.
  woensdag 8 december 2010 @ 20:09:12 #132
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89691385
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:56 schreef Arglist het volgende:

[..]

Hij is dan ook Tatjana Simic vergeten. Dat maakt veel goed natuurlijk. oO<
Mja over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens he.
Maar verder zie ik toch vooral een tekort op de woningmarkt, veel te veel geld aan uitkeringen en een vrij hoog criminaliteitscijfer, en dan tellen de illegalen die onder de radar verdwijnen dus niet mee.
Misschien kort door de bocht, ja dat wel, maar had allemaal deels voorkomen kunnen worden als we al veel eerder veel strenger waren geweest. Juiste mensen aan het roer dus die daadkracht durven tonen.
The truth was in here.
pi_89691754
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:46 schreef ditiseenusername het volgende:
Waarom zou het niet gaan lukken? Dit heeft totaal niets met Wilders te maken, want de plannen om deze mensen uit te zetten waren er al langer, maar deze waren vertraagd.

Zoals Bastard tot slot zei; "Asielzoekers die hier niks te maken hebben, uit een land komen waar het relatief veilig is gewoon eerder uitzetten.
Je zal af en toe streng en rechtvaardig moeten zijn, we zijn een klein land, we zitten aan onze tax"
Prima, maar doe dan ook een keer iets aan die achterlijk trage bende bij de IND, het falende uitzetbeleid, de slechte informatievoorziening en -overdracht. Geef mensen een snelle, eerlijke en zorgvuldige procedure. Als ze politiek daar nou eens mee bezig zou gaan in plaats van aan alle kanten de lekken en gaten in deze ostentatief dichthouden, dan was er veel minder gemauw over zielige kindjes die na 8 jaar wegmoeten, want dan zaten ze hier niet zolang.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89698980
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Prima, maar doe dan ook een keer iets aan die achterlijk trage bende bij de IND, het falende uitzetbeleid, de slechte informatievoorziening en -overdracht. Geef mensen een snelle, eerlijke en zorgvuldige procedure. Als ze politiek daar nou eens mee bezig zou gaan in plaats van aan alle kanten de lekken en gaten in deze ostentatief dichthouden, dan was er veel minder gemauw over zielige kindjes die na 8 jaar wegmoeten, want dan zaten ze hier niet zolang.
En dat is het.
Veel te vaak nieuwe procedures, ook als ze al 4 keer afgewezen zijn toch doorgaan. Dan wéét je toch dat je weg moet?
Ga dan en leg je er bij neer. Je hebt de kans genomen en je komt niet in aanmerking. Dus terug naar land van herkomst, mits veilig.
Wat mij trouwens wel opvalt is hoe vaak families die gevlucht zijn vanwege gevaar voor hun leven wel gewoon op vakantie gaan in hun land. Wtf? Is er dan ineens geen gevaar meer? Dat begrijp ik dus echt niet en geeft mij het idee dat het niet zo gevaarlijk is als men ons wil laten geloven.

De familie van dit meisje had al een paar keer te horen gekregen dat ze terug moesten, waarom gaan ze dan niet? En dan het hele gezin, je wilt als gezin toch bij elkaar blijven? Dan gaan de kinderen daar weer naar school, kinderen hebben het vermogen om zich snel weer aan te passen, dus dat lukt wel weer.
pi_89699184
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Mja over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens he.
Maar verder zie ik toch vooral een tekort op de woningmarkt, veel te veel geld aan uitkeringen en een vrij hoog criminaliteitscijfer, en dan tellen de illegalen die onder de radar verdwijnen dus niet mee.
Misschien kort door de bocht, ja dat wel, maar had allemaal deels voorkomen kunnen worden als we al veel eerder veel strenger waren geweest. Juiste mensen aan het roer dus die daadkracht durven tonen.
Precies.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:29:22 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89699240
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is het.
Veel te vaak nieuwe procedures, ook als ze al 4 keer afgewezen zijn toch doorgaan. Dan wéét je toch dat je weg moet?
Ga dan en leg je er bij neer. Je hebt de kans genomen en je komt niet in aanmerking. Dus terug naar land van herkomst, mits veilig.
Wat mij trouwens wel opvalt is hoe vaak families die gevlucht zijn vanwege gevaar voor hun leven wel gewoon op vakantie gaan in hun land. Wtf? Is er dan ineens geen gevaar meer? Dat begrijp ik dus echt niet en geeft mij het idee dat het niet zo gevaarlijk is als men ons wil laten geloven.

De familie van dit meisje had al een paar keer te horen gekregen dat ze terug moesten, waarom gaan ze dan niet? En dan het hele gezin, je wilt als gezin toch bij elkaar blijven? Dan gaan de kinderen daar weer naar school, kinderen hebben het vermogen om zich snel weer aan te passen, dus dat lukt wel weer.
Jij zou als 14-jarig meisje graag naar Afghanistan gaan en je daar aanpassen?? _O- _O- _O-
Sorry hoor Lavenderr, je bent een leuke meid, maar dat zie je toch zelf ook niet serieus voor je hoop ik??

Nog afgezien van het feit dat als ze kennelijk 4 procedures kunnen starten, dat ook gewoon wettelijk geregeld is en dus hun volste recht.
pi_89699324
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is het.
Ja en nee. Inclusief alle beroepsmogelijkheden staat er nog geen 5 jaar voor een procedure. Als de IND daar al langer over doet, krijg je natuurlijk dat mensen dat als reden gaan gebruiken voor een aanvraag op humanitaire gronden. De oorzaak van het probleem ligt dus bij die traagheid, de gevolgen en de juridische mogelijkheden die eruit voortvloeien kun je die mensen dan niet kwalijk nemen, ze maken immers gewoon gebruik van een recht.
quote:
Ik ook niet. Echte vluchtelingen kunnen dat ook niet.
quote:
Dit gaat niet over dat Afghaanse meisje he ;)
Samenloop van dingen in het geval van dat gezin: procedure duurde te lang, verkeerd advies (ga maar naar Zweden) en daarna nog een procedure. En daarnaast zou ik als ik dochters had de hele reut uit de kast halen om hier te mogen blijven, ik begrijp die mensen volkomen. Dat het niet helemaal koosher is ben ik met je eens maar no way dat ik mijn dochter daar laat opgroeien, al moet ik er persoonlijk iemand voor omleggen om het te voorkomen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 8 december 2010 @ 22:32:31 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89699422
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja en nee. Inclusief alle beroepsmogelijkheden staat er nog geen 5 jaar voor een procedure. Als de IND daar al langer over doet, krijg je natuurlijk dat mensen dat als reden gaan gebruiken voor een aanvraag op humanitaire gronden. De oorzaak van het probleem ligt dus bij die traagheid, de gevolgen en de juridische mogelijkheden die eruit voortvloeien kun je die mensen dan niet kwalijk nemen, ze maken immers gewoon gebruik van een recht.

[..]

Ik ook niet. Echte vluchtelingen kunnen dat ook niet.

[..]

Dit gaat niet over dat Afghaanse meisje he ;)
Samenloop van dingen in het geval van dat gezin: procedure duurde te lang, verkeerd advies (ga maar naar Zweden) en daarna nog een procedure. [b]En daarnaast zou ik als ik dochters had de hele reut uit de kast halen om hier te mogen blijven,[/b] ik begrijp die mensen volkomen. Dat het niet helemaal koosher is ben ik met je eens [b]maar no way dat ik mijn dochter daar laat opgroeien, al moet ik er persoonlijk iemand voor omleggen om het te voorkomen...[/b]
pi_89701225
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Inderdaad :).
  woensdag 8 december 2010 @ 23:06:52 #140
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_89701275
Er zijn wel uitzonderingen voor deze en gene en moddereters...
Alsof dit topic niet bij een van de die nog lopen hierover kan.
Slotje :) en bijv. hier heen aub : Zelfs bij vrieskou worden asielzoekers op straat gezet :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_89701663
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:06 schreef fokthesystem het volgende:
Er zijn wel uitzonderingen voor deze en gene en moddereters...
Alsof dit topic niet bij een van de die nog lopen hierover kan.
Slotje :) en bijv. hier heen aub : Zelfs bij vrieskou worden asielzoekers op straat gezet :)
Zou kunnen maar het zijn twee aparte onderwerpen en de discussies in beide topics lopen best aardig en hebben een ander onderwerp (met raakvlakken weliswaar).
  woensdag 8 december 2010 @ 23:21:03 #142
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_89701846
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou kunnen maar het zijn twee aparte onderwerpen en de discussies in beide topics lopen best aardig en hebben een ander onderwerp (met raakvlakken weliswaar).
En als ik dat heb, nog veel diverser en beter lopende, dan is het slotje, jij moet weg, echt.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_89702005
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:21 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

En als ik dat heb, nog veel diverser en beter lopende, dan is het slotje, jij moet weg, echt.
Nonsens maar dit lijkt me een discussie voor in het FB-topic.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:55:05 #144
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_89703499
quote:

[..]

IND zal de problemen wel niet aankunnen maar waarom worden wordt niemand daar dan verantwoordelijk voor gehouden? En het gaat om een probleem van nu en dat er toegewerkt word naar een oplossing. Nogmaals als de oplossing is na 8 jaar iemand de dupe te laten worden van falende procedures vind ik dat niet kunnen. Dat de ouders de zaak met behulp van advocaten bewust hebben weten te rekken doordat het systeem dit mogelijk maakt mag je de overheid aanrekenen en niet de asielzoeker.
  donderdag 9 december 2010 @ 14:16:35 #145
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89718341
quote:
9s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

We hebben daar vele jonge mensenlevens aan opgeofferd zonder dat het er daar maar een steek veiliger op is geworden.
En dus, zo luidde mijn vervolg, moeten we iedereen met een Afghaans paspoort tot in de oneindigheid toelaten, aangezien er aan de oorsprong vanzelf niets verandert. Ofwel doorvechten en zorgen dat daarmee de politieke emigratie stopt, of stoppen met vechten en elke Afghaan carte blanche geven in Nederland.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_89719399
quote:

[..]

Dat vind ik allemaal voorbeelden van opvang in de regio. Europeanen hebben onderling gewoon veel meer raakvlakken als europeanen en Afrikanen. Al is het maar door de gedeelde geschiedenis.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 december 2010 @ 14:40:18 #147
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89719587
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

http://epp.eurostat.ec.eu(...)3-08122009-AP-EN.PDF

bullshit, Frankrijk laat veel meer asielzoekers toe, maar heeft nóg meer aanvragen dan NL
van 56 115 aanvragen lieten ze 11 470 toe...
Nederland daarentegen kende 11 725 aanvragen en liet daarvan 6 090 toe...
Het gaat natuurlijk om de verhouding aanvragen vs gehonoreerd.
Het zal de meeste asielzoekers de anus oxideren hoeveel aanvragen hun concurrentie doet, als ze zelf maar een grote kans hebben voor asiel in aanmerking te komen. Nederland laat ruim de helft van de aanvragers door, Frankrijk nog niet een vijfde.

quote:
Frankrijk heeft een aantal aanvragen dat 5x hoger is dan nederland, terwijl ze met 61 miljoen inwoners minder dan 4x zo'n grote bevolking hebben dan nederland... relatief is het aantal aanvragen in Frankrijk dus duidelijk hoger, ondanks dat ze meer afwijzen.
Ook volkomen logisch gezien het koloniaal verleden van Frankrijk, niet te vergeten de taal en het verdere historisch verleden dat Frankrijk heeft gehad.

quote:
Hooguit is het antal toegelaten asielzoekers relatief hoger in nederland, maar afgemeten aan het BNP, dat in franrkijk nog geen 3x hoger is valt ook dat best nog wel mee ....
Wat? Waarom betrek je het bruto nationaal product van Frankrijk bij het aantal toegelaten asielzoekers?

quote:
sowieso, het zijn dus minieme aantallen, zeker geen 'tsunami', en ook geen 'horden' die zich als asielzoeker melden...
Dat doet verder niets af aan de ernst van de situatie en de noodzaak van een goed beleid. Ik ben zeker niet voor een strak en hypocriet asielbeleid als Frankrijk, kijk bijvoorbeeld naar dit artikel over de werkwijze van juridische bijstand voor asielzoekers, werkelijk buiten alle proporties. Maar jaarlijks 6000 asielzoekers, de hoge kosten voor asielzoekerscentra en de procedures daaromtrent, zijn toch zeker zaken die je niet moet bagatelliseren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_89722747
quote:
Op donderdag 9 december 2010 14:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om de verhouding aanvragen vs gehonoreerd.
Het zal de meeste asielzoekers de anus oxideren hoeveel aanvragen hun concurrentie doet, als ze zelf maar een grote kans hebben voor asiel in aanmerking te komen. Nederland laat ruim de helft van de aanvragers door, Frankrijk nog niet een vijfde.
dan spreek je toch écht jezelf tegen, want het aantal mensen dat in Frankrijk een aanvraag doet is relatief juist veel groter...
als jij beweert dat asielzoekers 'gericht' kiezen voor een land waar ze meer mensen toelaten, zou ook het aantal aanvragen in nederland hoger moeten zijn, maardàt is nu juist dus _niet_ het geval...

oftewel, je bewering klopt niet, het relatief hogere aantal toegelaten aanvragen in NL leidt _niet_ tot meer toestroom...sowieso gaat het bij asielzoekers niet om 'quota' van aantal toelatingen, maar om de vraag of mensen aan de voorwaarden voldoen...

In nederland is deze waarschijnlijk duidelijk: Overall komen er minder aanvragen, maar relatief veel meer aanvragen van mensen die dus aan de toewijzingsvoorwaarden voldoen

quote:
Maar jaarlijks 6000 asielzoekers, de hoge kosten voor asielzoekerscentra en de procedures daaromtrent,
:? waar zou ik dat bagatelliseren? integendeel, juist dat maakt me ook enorme zorgen omdater een heel bureaucratische 'sector' ontstaan is rondom die asielzoekers... dan kun je wel makkelijk de hele schuld bij asielzoekers leggen, die voornamelijk gewoon willen emigreren en vaak daarook een aantoonbare grond toe hebben omdat ze dus ook aanvervolging blootstonden en in gevaar waren (immers, 50% van de aanvragen voldoet ook aan de voorwaarden)....

Het is imho juisteen taak van de Overheid hiervoor goede procedure's te ontwikkelen en de bestaande procedure's ook efficient uit te voeren enafte ronden...
Imho liggen daarin nu juistde beste methoden om die hele bureaucratische sector rondom asielzoekrs veel minder omzet te geven... voorkom dàt het zulk een ellendig heen-en-weervan regeltjes en touwtrekkerij wordt ..

van wat ik indirekt meegekregen heb via-via van de werkwijze van de INDis dateen ellendigtrage en ineffficiente dienst die zélf ook veel problemen veroorzaakt .... ook bveen voorbeeld van iemand die 8 jaar na zn aanvraag pas uiteindelijk de verblijfsstatus kreeg waarop hij recht had, voornamelijk omdatde INDeen totale chaos van het papierwerk gemaakt had(bv een anderhalf jaaroponthoud omdat er dus datums op zijn aanvragen niet met elkaar overeenstemden, datums die ingevuld waren door IND-ambtenaren en waarover hij niks te zeggen had, maar die hem wel bijna een stausdeden verliezen warhij eigenlijk recht op had, omdatde IND die eigen fouten graagafwenteld op de asielzoekers die domweg dan wel _moeten_ procederen)

[ Bericht 40% gewijzigd door RM-rf op 09-12-2010 15:55:29 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_89725097
Wanneer worden die onuitputtelijke mogelijkheden tot in beroep gaan eens beperkt? Wanneer worden procedures bij de IND eindelijk eens versneld? Dit soort mensonterende toestanden willen we toch niet meer?
pi_89725696
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:41 schreef Big-Ern het volgende:
Wanneer worden die onuitputtelijke mogelijkheden tot in beroep gaan eens beperkt? Wanneer worden procedures bij de IND eindelijk eens versneld? Dit soort mensonterende toestanden willen we toch niet meer?
Dat vraag ik me dus ook af. Vanwaar al die mogelijkheden ? Twee keer zou toch moeten volstaan lijkt mij. Vraag me ook af waarom advocaten hun clienten opstoken om maar in beroep te blijven gaan. Valse hoop geven aan mensen die dan veel te laat-soms na jaren- weer moeten vertrekken.
Wat is het belang van die advocaten in deze? Dat begrijp ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')