Kijk maar goed wie over Wilders begon.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
JaRuk het even allemaal uit zn verband.
Vlgs mij al vrij snel door Du_ke, blijkbaar moet alle boosaardigheid in de wereld op Dhr. Wilders worden geschoven als een soort duivel.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Kijk maar goed wie over Wilders begon.
Php begon erover in onze discussiequote:Op woensdag 8 december 2010 18:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vlgs mij al vrij snel door Du_ke, blijkbaar moet alle boosaardigheid in de wereld op Dhr. Wilders worden geschoven als een soort duivel.
Zie mijn post eerder. De IND wordt opgezadeld met een onmogelijke opdracht. Je kunt het ze bijna niet verwijten. Het is ook niet de basis van het probleem. De basis is dat opvang plaats moet vinden in de regio van herkomst, in landen die vergelijkbaar zijn met het land van herkomst. Dat het westen daarin financieel ondersteunt, daar is iets voor te zeggen. In de basis gaat het fout op het moment dat de vluchtelingen hierheen komen.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:45 schreef akveor het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat wij burgers net als de asielzoekers slachtoffers zijn geworden van de bureaucratie van een falende IND en hun procedures. Het is dan wel makkelijk een lange neus trekken naar die asielzoekers.
Ik ben er wel voor dat wanneer asielzoekers niet binnen een 2 a 3 jaar uitgeprocedeerd en uitgezet zijn ze gewoon hier kunnen blijven. De verantwoordelijke ministers mogen dan komen uitleggen hoe het mogelijk is dat de procedures niet binnen gestelde termijnen afgerond zijn. Hebben ze geen goede argumenten dan worden zij (zonder wachtgeld) naar huis gestuurd.
Ja hoor, ik ben ook voor opvang in het eigen land. Is voor de mensen toch ook veel fijner? Hoeven ze zich niet aan te passen aan een voor hen vreemde cultuur. Hulp ter plaatse dus. Denk dat iedereen daar op den duur gelukkiger van wordt.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zie mijn post eerder. De IND wordt opgezadeld met een onmogelijke opdracht. Je kunt het ze bijna niet verwijten. Het is ook niet de basis van het probleem. De basis is dat opvang plaats moet vinden in de regio van herkomst, in landen die vergelijkbaar zijn met het land van herkomst. Dat het westen daarin financieel ondersteunt, daar is iets voor te zeggen. In de basis gaat het fout op het moment dat de vluchtelingen hierheen komen.
Dat is een goede remedie en ik ben het met je eens. Maar zie ook mijn post over de IND of die van RM-rf. Zij gaan echt niet vrijuit, zeker nu niet. De achterstanden zijn er nu eenmaal en nu leveren ze gewoon onzorgvuldig werk af omdat ze maar in de oude zaken blijven hangen, dit terwijl nieuwe zich opstapelen.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zie mijn post eerder. De IND wordt opgezadeld met een onmogelijke opdracht. Je kunt het ze bijna niet verwijten. Het is ook niet de basis van het probleem. De basis is dat opvang plaats moet vinden in de regio van herkomst, in landen die vergelijkbaar zijn met het land van herkomst. Dat het westen daarin financieel ondersteunt, daar is iets voor te zeggen. In de basis gaat het fout op het moment dat de vluchtelingen hierheen komen.
We hebben het hier over asielzoekers, niet over gewone immigranten..quote:Op woensdag 8 december 2010 08:56 schreef Scorpie het volgende:
Het is lastig om mensen uit te zetten omdat de asielzoeker tot in den treure de zaak kan traineren, om vervolgens via Vluchtelingenwerk en andere medewerkers 'in het wereldje' geinformeerd te worden hoe de gaten van het systeem te gebruiken om hier te kunnen blijven.
Wat mij betreft is het vrij simpel, maak een systeem waarin je een dossier dient aan te leggen van een asielzoeker met een aantal KPI`s waarop je binnen een week een beoordeling af kan geven.
En dan bedoel ik niet een dossier met 25 jaar geschiedenis van de persoon in kwestie, maar gewoon heel summiere informatie waarom de persoon in kwestie wel of niet een aanwinst is voor dit land. Denk dat we dan al gauw 95% van de asielzoekers terug sturen binnen 2 weken na aankomst.
En als dat onze beschaving ondermijnt moeten we gewoon het lef hebben om nee te zeggen.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We hebben het hier over asielzoekers, niet over gewone immigranten..
Het gaat dus wat mij betreft niet over de winst voor NL, maar het gevaar voor lijf en leden in het land van herkomst (incl hongersnoden e.d.).
Ondermijnt het onze beschaving dan? Volgens mij hebben vluchtelingen ons juist in ons verleden vaak een toegevoegde waarde gehad voor onze beschaving.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En als dat onze beschaving ondermijnt moeten we gewoon het lef hebben om nee te zeggen.
Zoals wat danquote:Op woensdag 8 december 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondermijnt het onze beschaving dan? Volgens mij hebben vluchtelingen ons juist in ons verleden vaak een toegevoegde waarde gehad voor onze beschaving.
Omdat het in Afrika best kut is. Maar ik heb zo 't gevoel dat 't een retorische vraag is.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:15 schreef sneakypete het volgende:
In welk verleden dan precies?
Natuurlijk verschilt het per persoon en dan nog is 'toegevoegde waarde' natuurlijk een ambigue predikaat, maar afgaande op cijfers mbt uitkeringsafhankelijkheid, misdaad of gewoonweg de sfeer die ontstaat in wijken zonder al te veel culturele samenhang vraag ik me af waarop je die bewering baseert.
Waarom zoekt iemand uit Afrika geen asiel in Afrika?
Bedoel je Sefardische Joden?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondermijnt het onze beschaving dan? Volgens mij hebben vluchtelingen ons juist in ons verleden vaak een toegevoegde waarde gehad voor onze beschaving.
Vanaf de 16e eeuw de handelaars uit Antwerpen, later de Portugese Joden, de Hugenoten en in later tijd ook de Ashkenazische Joden. Nog weer later de Belgen in de eerste wereldoorlog en ook de mensen uit Nederlands Indië hebben een bijdrage geleverd. Of de vluchtelingen uit het Oostblok tijdens het communisme. En hoewel ik een figuur als Ellian een zak hooi vind heeft die ook zeker wel een bijdrage geleverd aan ons land. Of een Hirschi Ali,quote:Op woensdag 8 december 2010 19:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals wat dan
En niet zeggen dat we er voor andere landen mee kunnen pronken "kijk ons dit probleem eens aanpakken".
Zou het mooiste zijn maar is niet altijd realistisch.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:15 schreef sneakypete het volgende:
Waarom zoekt iemand uit Afrika geen asiel in Afrika?
Maar toen hadden we nog geen AOW.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vanaf de 16e eeuw de handelaars uit Antwerpen, later de Portugese Joden, de Hugenoten en in later tijd ook de Ashkenazische Joden. Nog weer later de Belgen in de eerste wereldoorlog en ook de mensen uit Nederlands Indië hebben een bijdrage geleverd. Of de vluchtelingen uit het Oostblok tijdens het communisme. En hoewel ik een figuur als Ellian een zak hooi vind heeft die ook zeker wel een bijdrage geleverd aan ons land. Of een Hirschi Ali,
Want?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het mooiste zijn maar is niet altijd realistisch.
Wel eens in Afrika geweest? Kenia bijvoorbeeld. Ok, de safari is leuk, maar goed. Je hebt niet dezelfde kansen als in Nederland, dat moet je wel begrijpen.quote:
we hebben hier bijvoorbeeld ook aardig wat Hongaren opgenomen ruim na de invoering van de AOW.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:25 schreef twaalf het volgende:
[..]
Maar toen hadden we nog geen AOW.
In de regio is het lang niet altijd veilig en waarom zou pakweg Zuid-Afrika vanuit bijvoorbeeld Somalie zoveel logischer zijn dan Europa?quote:
Daarnaast is het ook een illusie om te denken dat al die mensen 'een soort gelijke cultuur' hebben omdat ze zwart zijn. Die mensen haten elkaar ook flink trouwens.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de regio is het lang niet altijd veilig en waarom zou pakweg Zuid-Afrika vanuit bijvoorbeeld Somalie zoveel logischer zijn dan Europa?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |