abonnement Unibet Coolblue
pi_89647955






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89648674
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:33 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! ^O^

Heb al een account en heb ook vast m'n factuurgegevens ingeklopt, dus dat zal hopelijk niet het probleem zijn morgen. Ik wil sowieso voor de staanplaatsen gaan, zowel een kwestie van voorkeur (lekker meeswingen en hopen ver vooraan te komen) als van geld (60GPB is al meer dan genoeg :P).
Goed plan! En als dat lukt heb je héél veel geluk! Hij doet zulke zalen echt nooit, en áls hij het doet is het peperduur benefietconcert voor bobo's of alleen praktisch haalbaar voor lokale mensen die 2 dagen in de rij kunnen staan (eerst voor de ticket, dan voor de plek). Zijn reguliere optredens kosten in Amerika sowieso 200 dollar, en daar heb je een zogenoemde 'nosebleed seat' voor. Plekken vooraan, laat staan 'general admission' (wat er gewoon niet is, enkel stoeltjes), gaan vaak richting de 500 dollar daar. En dan zit je in een stadion met 15.000 of zelfs 60.000 man. Dit is een buitenkansje, doe je best ;)!
pi_89648887
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:50 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Goed plan! En als dat lukt heb je héél veel geluk! Hij doet zulke zalen echt nooit, en áls hij het doet is het peperduur benefietconcert voor bobo's of alleen praktisch haalbaar voor lokale mensen die 2 dagen in de rij kunnen staan (eerst voor de ticket, dan voor de plek). Zijn reguliere optredens kosten in Amerika sowieso 200 dollar, en daar heb je een zogenoemde 'nosebleed seat' voor. Plekken vooraan, laat staan 'general admission' (wat er gewoon niet is, enkel stoeltjes), gaan vaak richting de 500 dollar daar. En dan zit je in een stadion met 15.000 of zelfs 60.000 man. Dit is een buitenkansje, doe je best ;)!
Pfooeeehhh... ik zat al te stressen, maar met zo'n speech zit ik helemaal te shaken hier... :P
Ik ga zeker m'n best doen! :D
pi_89648928
Trouwens, late verwittiging maar.. Vanavond op Canvas (België 2) van 22:05 tot 23:00 een documentaire genaamd: The Day John Lennon Died. En voor een keer geen oude documentaire, maar een splinternieuwe. Ik ga het iig opnemen, ziet er best interessant uit.

quote:
30 jaar geleden (op 8 december 1980) werd John Lennon vermoord door Mark David Chapman. De film reconstrueert die deze dag in detail aan de hand van radio-en televisieverslagen en herinneringen van mensen die Lennon persoonlijk kenden en hem die fatale dag ook ontmoet hebben, enkele uren voor zijn dood. Zo is er een emotioneel interview met Lennons echtgenote Yoko Ono over de laatste momenten die ze samen met John doorbracht. De documentaire laat ook Paul Goresh aan het woord, een fan van John Lennon die de beroemde foto maakte van de muzikant met zijn moordenaar Mark Chapman. Verder ook getuigenissen van de radiopresentator die de voormalige Beatle die dag voor het laatst interviewde, de muziekproducer met wie hij diezelfde dag zijn laatste muziekopname maakte en de dokter die zijn leven probeerde te redden na de aanslag. Er is ook een ooggetuigenverslag van een journaliste die zich toevallig in de spoedafdeling bevond waar John Lennon werd binnengebracht en die het nieuws aan de buitenwereld bekendmaakte. Exclusieve archiefbeelden van Lennon in New York tonen ontroerende familiemomenten met Yoko en hun zoon Sean en geven inzicht in die laatste faste van Lennons leven. Met Liam Gallagher van Oasis, een grote fan van John Lennon, gaan we naar de plaats waar The Beatles hun laatste concert gaven in 1969, op het dak van het Apple-gebouw in Londen. Gallagher vertelt waarom John Lennon zo'n grote invloed heeft gehad op zijn leven en zijn carrière. Andere getuigen zijn Cilla Black, David Frost en Gerry Madsen.
Voor meer informatie:
http://www.guardian.co.uk(...)niversary?CMP=twt_fd
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89649539
Morgen al weer 30 jaar geleden :{ (niet dat ik het heb meegemaakt)
pi_89649639
Denk dat ik al te veel weet over die dag en dat de moordenaar al te veel eer is gegund... Bijvoorbeeld ook dat verhaal van de chirurg die elk jaar weer verder in de details treedt over hoe hij Lennon heeft proberen te redden en hoe hij er op dat moment uitzag, tot dit jaar een foto van hem op de plek (wat nu een winkel is) waar hij hem heeft behandeld aan toe. Ik herinner Lennon liever op een andere manier. Of zoals Julian Lennon eerder deze week op zijn Facebook-pagina liet weten:

quote:
Dear friends, please... lets NOT make My page a Sad place this week. If you wish to make any comments, please just put forward positive thoughts. We don't want to forget the past, but I don't need to be reminded of it constantly either, regardless. I really don't care where YOU were or how YOU felt when Dad passed, No disrespect... Pl...ease Respect these Wishes...
Thank you, Jules x
pi_89649916
Als ik het correct begrijp wordt de moordenaar zijn naam niet vermeld in de documentaire. Het gaat vooral over hoe mensen die dag beleefden maar ook bijvoorbeeld de bijdrage van Liam Gallagher lijkt me best interessant. En ik begrijp jou / Julian wel hoor, maar ik zie dit om eerlijk te zijn liever dan de 100ste documentaire over zijn leven.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89650478
Oh, zeker bedankt voor de tip, het lijkt me ook interessant, vooral inderdaad het gedeelte met Liam Gallagher en ook de bijdrage van Paul Goresh. Dat van het wel of niet noemen van de naam kan me ook niet eens schelen, je kunt niet ontkennen dat het gebeurd is. Het was meer een zijdelingse opmerking over alle aandacht deze week. Maar inderdaad, ik ben ook behoorlijk Lennon-moe als het gaat over deze zaken, elk jaar rond deze tijd weer dezelfde verhalen. Daarom hoop ik snel LennoNYC te zien, waar toch weer insiders aan het woord komen die voorheen niet vaak geïnterviewd zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 december 2010 @ 23:06:56 #9
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_89657226
Liam Gallagher interessant? Woehaha!

Was een prima docu maar af en toe ook behoorlijk kort door de bocht.
Beetje flauwe reactie van Julian ook. Je weet dat mensen zoiets schrijven als je een social media page aanmaakt.

Ik kan hem niet herinneren aangezien ik de tijd nooit heb meegemaakt (ben van 1982) maar zal, net als bij Zappa deze maand, zijn muziek meer draaien. Zoals nu!

Rock on.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 7 december 2010 @ 23:23:52 #10
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_89658174
Nu zijn, wat mij betreft, beste solo plaat: Mind Games.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:24:44 #11
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89658226
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nu zijn, wat mij betreft, beste solo plaat: Mind Games.
Yep, ben het wel met je eens denk ik. Of het is iig toch veilig om te stellen dat dat zijn meest ondergewaardeerde album is _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89660870
TVP.

Ik ging voor de gelegenheid "Life with the Lions" eens opzetten.
Maar toen ik 't deed herinnerde ik me ineens hoe slecht die plaat is.
Dan toch maar Plastic Ono Band en dan naar bed.
  Redactie Frontpage woensdag 8 december 2010 @ 00:27:46 #13
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_89661256
En nu luister ik naar Double Fantasy Stripped. Absoluut de beste post-Lennon release so far. Wat klinkt het prachtig :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 8 december 2010 @ 09:05:58 #14
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_89664955
30 jaar alweer ;(

* Morpheus2002 denkt nog even terug aan 9 december 2009 O+ Ik hoop zo dat McCartney binnenkort nog een keer komt optreden in Nederland!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_89667108
quote:
Vrouw kon moord Lennon voorkomen
Mark Chapman schoot vandaag precies dertig jaar geleden John Lennon dood. Nu blijkt dat zijn vrouw toen op de hoogte was van de moordplannen van haar man, maar besloot om niet naar de politie te stappen...

Gloria Chapman heeft in een interview met Amerikaanse televisie onthuld dat haar man haar op de hoogte bracht van zijn plannen en zelfs het wapen liet zien waarmee hij de Beatle wilde doden, meldt The Sun. Gloria vertrouwde er echter op dat ze zelf haar man door de moeilijke periode heen kon helpen en besloot geen professionele hulp of de politie in te schakelen.

Chapman werd daardoor geen strobreed in de weg gelegd om naar zijn doelwit in New York te reizen. Hij keerde echter terug zonder de Beatle iets aan te doen. "Hij vertelde dat zijn liefde voor mij hem weerhouden had om de trekker over te halen", vertelt Gloria over die eerste potentiële moordpoging van haar man.

Alsnog besloot ze om niet de politie te bellen. Een paar weken later vloog Mark Chapman nogmaals naar New York en schoot daar John Lennon dood voor zijn woning.

Mark Chapman zelf vindt ook dat zijn vrouw meer had moeten doen om hem tegen te houden. "Het is krankzinnig. Ik liet het pistool en de vijf kogels zien en vertelde wat ik van plan was. Ik ben nog steeds verbolgen dat ze niet naar de politie is gestapt om te vertellen dat ik John Lennon zou gaan vermoorden."

Chapman slijt zijn dagen nu al dertig jaar in de cel, maar zijn vrouw Gloria blijft hem wonderwel trouw. Eén keer per jaar legt ze vanuit haar woonplaats op Hawaï zo'n 8000 kilometer af om haar man in zijn cel in de Attica State gevangenis in Buffalo te bezoeken.
Droeftoeter :') en deze post is eigenlijk alweer te veel eer.

RIP John

Nothing has changed. Everything has changed.
pi_89669017
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 02:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik wist het, ik wist het... Kon niet op een slechter moment...

[..]

Uitverkocht in een ogenblik. Kreeg met gemak 2 tickets voor het concert in Liverpool. Jammer dat ze daarna vroegen om een "UK billing address" gekoppeld aan je CreditCard. Mijn tickets zijn dus nu op eBay te vinden voor 900 pond. Ach ja, afgelopen keren al genoeg geluk gehad met McCartney-tickets, laten we maar zeggen.
pi_89671145
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Uitverkocht in een ogenblik. Kreeg met gemak 2 tickets voor het concert in Liverpool. Jammer dat ze daarna vroegen om een "UK billing address" gekoppeld aan je CreditCard. Mijn tickets zijn dus nu op eBay te vinden voor 900 pond. Ach ja, afgelopen keren al genoeg geluk gehad met McCartney-tickets, laten we maar zeggen.
;( Same here...

Ik had na wat moeite eindelijk 4 kaartjes op m'n scherm, mocht ik ze gewoon niet afrekenen omdat ik geen UK creditcard heb. Dan zie je die teller aflopen en de kaartjes weer wegglippen. :{

Ik was er toch echt van uit gegaan dat 'box-office collection' gewoon mogelijk zou zijn. Paul McCartney neemt het 'home coming' wel heel serieus als er alleen maar Britten naar z'n concert mogen... :')
Treurige zaak dit... en helemaal zuur om dan nu inderdaad een kijkje op eBay te nemen en daar al bizar veel 'aanbiedingen' te vinden. Die zwarthandel verziekt een hoop. :r
  woensdag 8 december 2010 @ 12:59:53 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89672888
Erg zonde dit inderdaad.. Had me er al best op verheugd. Maar goed, voor de portemonnee is het dan wel beter. En heb hem al twee keer gezien dit jaar, dus zo erg is het ook weer niet.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89675821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:59 schreef Arn0 het volgende:
Erg zonde dit inderdaad.. Had me er al best op verheugd. Maar goed, voor de portemonnee is het dan wel beter. En heb hem al twee keer gezien dit jaar, dus zo erg is het ook weer niet.
Arn0! Waag het niet! Je hebt school :D!
  woensdag 8 december 2010 @ 14:22:09 #20
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89675998
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Arn0! Waag het niet! Je hebt school :D!
Niet op zaterdag :P Maar ach, het maakt niet uit, heb toch geen tickets kunnen krijgen en ga denk ik ook geen moeite doen voor tweedehands tickets.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89680411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 00:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En nu luister ik naar Double Fantasy Stripped. Absoluut de beste post-Lennon release so far. Wat klinkt het prachtig :)
Ik begin Stripped Down ook steeds meer te waarderen. Volgens mij heb ik 'm sinds oktober zelfs al vaker gedraaid dan de remaster van Double Fantasy zelf. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_89684293
Vanavond veel aandacht voor de moord op Lennon bij iig Man Bijt Hond en DWDD.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_89684380
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:23 schreef nomar83 het volgende:
Vanavond veel aandacht voor de moord op Lennon bij iig Man Bijt Hond en DWDD.
Jep. Beatlekenner Patricia Paay schuift aan bij DWDD.
standaarddrinker
pi_89692738
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:22 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Niet op zaterdag :P Maar ach, het maakt niet uit, heb toch geen tickets kunnen krijgen en ga denk ik ook geen moeite doen voor tweedehands tickets.
Het blijft zuur. Want natúúrlijk had ik een plannetje gesmeden om het optreden in Liverpool (!) in een zaal met 1200 man (!) niet te missen, het was me makkelijk gelukt. Maar had dus exact dezelfde ervaring als TJLinden. Zo zonde van m'n tijd, en helemaal frustrerend als je leest dat niemand tickets heeft kunnen krijgen voor dat optreden, terwijl ik er 2 keer een paar op m'n scherm had. En nu zijn al die tickets gewoon in de handen van de zwarthandelaren.

Londen kon me niet zo veel schelen. Ook geweldig, maar beetje over de top die reiskosten, als je hem al 3 keer in anderhalf jaar hebt gezien in 3 verschillende landen. Maar dat optreden in Liverpool... Toen ik daar een half jaar terug was heb ik die zaal gezien, en het is over anderhalve week daar gewoon alsof hij daar in Tivoli ofzo staat :P.

Het is zo simpel om kaartverkoop voor zulke optredens te reguleren en te zorgen dat de zwarthandel buitenspel staat. Arn0 en ik hebben dat eerder dit jaar nog in de praktijk ondervonden bij een optreden in Londen. Ik ben zelf van mening dat als je je best doet en slim handelt je altijd wel aan kaarten kunt komen, dat heb ik vanochtend nog gemerkt. Dat er kaarten in de zwarthandel terecht komen is niet meer dan logisch, en dat is ook niet het frustrerende. Ook niet dat een optreden met 1200 kaarten (waaronder waarschijnlijk de helft familie en prominenten) uitverkoopt zonder dat je een kans hebt gehad. Daarvoor zijn de stadion-optredens. Maar bij zoiets exclusiefs 4 kaarten per persoon, kaarten die verzonden worden (dat gaat nog wat worden :')), geen optie tot Will Call, en dan dat UK-verhaal... Da's gewoon zonde, en hoort echt niet bij een optreden als dit.

Bring on "Up & Coming Tour" 2011 ;).
  woensdag 8 december 2010 @ 20:40:14 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89693186
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:32 schreef Aisumasen het volgende:
Bring on "Up & Coming Tour" 2011 ;).
Ja, precies. Ik ga iig niet mijmeren over wat zou kunnen geweest zijn, zeker omdat ik hem dit jaar al heb gezien. En natuurlijk is een intiem concert fantastisch, maar de sfeer bij Hyde Park was ook gewoon briljant. Gewoon in 2011 hem terug minstens een keer zien, ongeacht waar. Dat lukt wel :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89696066
Passend om te posten op deze avond, het eerbetoon van Sean Lennon aan zijn vader:

pi_89711376
En als mooie aansluiting op de voorgaande posts: concerten waarvoor het helaas niet lukt om kaarten te bemachtigen (K*T-zooi) en de laatste post van Sean.

Er zijn nog slechts 150 kaarten voor GOASTT op 14 december in Paradiso, Amsterdam. Totaalprijs inclusief lidmaatschap en servicekosten zit onder de ¤19. Heel goedkoop dus. U bent allemaal van harte uitgenodigd :D

pi_89725971
Had echt graag willen gaan, maar het concert is (hier toch) pas om 11u gedaan en er rijden geen treinen meer op dat moment, best zonde.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage donderdag 9 december 2010 @ 18:18:16 #29
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_89728656
Ik trek de stem van Sean totaal niet en val bij zijn muziek meestal in slaap dus ik skip ook.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_89740262
Dead Meat was leuk, voor de rest niet echt pakkende muziek. Geef mij maar Julian :)
pi_89751616
McCartney heeft zojuist live vanuit New York als eerbetoon aan Lennon "Here Today" gespeeld bij Jimmy Fallon's late night show. Een bijzondere versie, opvallend genoeg op 'de Yesterday-gitaar', en daardoor dus in een lagere toonsoort. Verder was het een "Band On The Run" promo-show. Oh, en hij deed "Yesterday" in de "Scrambled Eggs"-versie met een glunderende fanboy Jimmy Fallon, wat gelijk een Trending Topic op Twitter werd.

http://www.latenightwithj(...)rday-scrambled-eggs/
pi_89752068
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik trek de stem van Sean totaal niet en val bij zijn muziek meestal in slaap dus ik skip ook.
Ok, ik geef toe dat ik vooral ga, omdat het de zoon van is (met een mooie vrouw ernaast :P , die echt mooi kan zingen), maar ik vind Sean zeker niet slecht. Goede muzikant ook. Ik heb er zin in. Zeker voor deze prijs.


quote:
9s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:03 schreef Arn0 het volgende:
Had echt graag willen gaan, maar het concert is (hier toch) pas om 11u gedaan en er rijden geen treinen meer op dat moment, best zonde.
4 jaar geleden in de melkweg was het wel heel laat geworden. 21:00 eerste voorprogramma (somesay??), 22:00 tweede voorprogramma (Martha Wainwright), 23:00 Sean, einde 0:15. Dit keer is er geen voorprogramma (gisteren mail van Paradiso), 20:30 begint het, zeggen ze. Dan zal het wel uiterlijk 22:00 klaar zijn. Mooie tijd. Ik moet toch weer om 6:00 op de volgende ochtend ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:18 schreef Writersright het volgende:
Dead Meat was leuk, voor de rest niet echt pakkende muziek. Geef mij maar Julian :)
"Everything changes" in het voorjaar van 2011. Dat zijn in ieder geval de laatste berichten van Julian zelf. En ik weet ook wel dat hij in 2008 al met een nieuwe CD zou komen, maar als het goed is gaat het er dan nu toch echt van komen. http://en.wikipedia.org/wiki/Everything_Changes_(Julian_Lennon_album)
pi_89757196
Wil je naar Paul in London of Liverpool? Dat kan best:
http://www.worldticketsho(...)nA4aUCFYuHDgod1gjL0A

Wel een dikke portomonnee meenemen: 512 Euro voor Liverpool. Ze zijn ook wel goedkoper op internet te vinden: £275 :?

quote:
SIR Paul McCartneys Christmas homecoming gig sold out in a record-breaking four minutes.
....
Some questioned the sale process and said they were unable to locate an internet page where the cheapest tickets around £50 were being sold.

Instead, the Paul McCartney Hot Band Package, priced at £411.25 for a ticket, tour merchandise item and collectible laminate, were on offer after the general allocation had apparently sold out.
......
Paul Davies, 27, from Allerton, said: I wonder if there was only a few hundred to buy at normal price and the rest were set at this packaged £400 price?
......
I ask, was there actually any tickets available once it was 10am?
http://www.liverpooldaily(...)utes-92534-27794314/
pi_89768357
Kun je niet beter met de boot naar Liverpool? Kan best goedkoop zijn.
pi_89777755
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:55 schreef awijmans het volgende:
Wil je naar Paul in London of Liverpool? Dat kan best:
http://www.worldticketsho(...)nA4aUCFYuHDgod1gjL0A

Wel een dikke portomonnee meenemen: 512 Euro voor Liverpool. Ze zijn ook wel goedkoper op internet te vinden: £275 :?

[..]

http://www.liverpooldaily(...)utes-92534-27794314/
Sja, kwestie van vraag en aanbod. Makkelijk tegen te gaan, maar het kon de organisatie niets schelen. En waarom zouden ze. Toch jammer voor de fans die bereid waren hun portemonnee te trekken. Zo'n optreden is eigenlijk al uitverkocht vanaf het moment dat het wordt aangekondigd. Daarna is het een loterij met wie van de tienduizenden (aanname) mensen toevallig een ticket op het scherm krijgen. Maar met die prijzen daar kun je nog beter het gebruikelijke officiële VIP-pakket kopen, trouwens. Krijg je nog een lichte maaltijd en slok champagne ook :').
pi_89777821

Vond wel vermakelijk.
pi_89778711
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:55 schreef Aisumasen het volgende:
McCartney heeft zojuist live vanuit New York als eerbetoon aan Lennon "Here Today" gespeeld bij Jimmy Fallon's late night show. Een bijzondere versie, opvallend genoeg op 'de Yesterday-gitaar', en daardoor dus in een lagere toonsoort. Verder was het een "Band On The Run" promo-show. Oh, en hij deed "Yesterday" in de "Scrambled Eggs"-versie met een glunderende fanboy Jimmy Fallon, wat gelijk een Trending Topic op Twitter werd.

http://www.latenightwithj(...)rday-scrambled-eggs/
"Here Today": http://www.latenightwithj(...)today-12910/1264394/
pi_89826671

"Jet", "Band On The Run", "A Day In The Life" en "Get Back"...
pi_89847800
Hey, ik moest een paar pagina's bijlezen en ga daarom inpikken op een discussie van enkele pagina's terug.

De nieuwe uitgave van All Things Must Pass in 96Khz/24 bit FLAC formaat. Is dit nu volgens diegenen die een oordeel durven uitspreken, dé versie geworden?

Mijn concrete vraag: is die beter dan de dr. Ebbetts needledrop? (Da's mijn huidige favoriet)
pi_89862863
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:58 schreef Baggioo het volgende:
Hey, ik moest een paar pagina's bijlezen en ga daarom inpikken op een discussie van enkele pagina's terug.

De nieuwe uitgave van All Things Must Pass in 96Khz/24 bit FLAC formaat. Is dit nu volgens diegenen die een oordeel durven uitspreken, dé versie geworden?

Mijn concrete vraag: is die beter dan de dr. Ebbetts needledrop? (Da's mijn huidige favoriet)
Yes! (En welkom!).

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:16 schreef Aisumasen het volgende:
Heb op deze sterfdag van George Harrison de gloednieuwe remaster van "All Things Must Pass" vanochtend gedeeltelijk beluisterd. Na mijn ongenoegen over de kapot gemasterde uitgave uit 2000, heb ik in de afgelopen jaren veel goede needledrops gehoord, toch allen behoorlijk verschillend en geen enkele 100% tevredenstellend, maar gelukkig is deze nieuwste remaster (door hetzelfde team als de McCartney, Lennon, Beatles en Apple-remasters) voor mij de definitieve versie. Ga niet verzandt raken in technische termen, maar het is een aanrader voor iedereen die van dit album houdt, en vooral voor de mensen die net als ik altijd ontevreden waren met de geluidskwaliteit.

Had nooit gedacht een propere versie van dit album te horen, zeker niet omdat de remaster die nu nog steeds in de winkels ligt (deze nieuwe komt vooralsnog alleen uit op vinyl en als hoge resolutie download) George's laatste project was (zie filmpje uit 2000 onderaan). En hier hebben we het, zonder compressie of 'afgeknipte pieken', in hoge resolutie. Dat gezegd te hebben, zal het album door de "Wall of Mud" nooit veel helderder gaan klinken zonder een remix. Maar breng ze niet op ideeën, "All Things Must Be...Stripped Down" ;).

pi_89864821
Beatles op TV:

quote:
Dec. 15: 5:30 p.m., "Hard Rock Calling 2010" (Paul McCartney), VH1 Classic.
Dec. 17: 12 a.m., "The Last Waltz" (Ringo Starr), VH1 Classic.
Dec. 18: 3:30 p.m., "Hard Rock Calling 2010" (Paul McCartney), VH1 Classic.
Een lange lijst met Amerikaanse zenders. Ook bovenstaande 3 programma's. Maar mogelijk ook op de 'Nederlandse' VH1 Classic??? Het is de moeite waard om in de gaten te houden de komende dagen. Tijden kunnen dan totaal anders zijn. ;)
pi_89875439
All things must pass enkel op vinyl en als download?
pi_89878235
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:58 schreef awijmans het volgende:

[..]

Je vergat deze ;)

pi_89879479
Heb McCartney's aflevering van Saturday Night Live even bekeken, maar het is waar wat het merendeel van het Amerikaanse televisiepubliek zegt: Het programma is echt heel erg slecht (geworden)... Die presentator deed het nog wel goed, maar de sketches waren onder de maat. Al moest ik vanzelfsprekend erg lachen wanneer McCartney onverwachts opdook. Toch hadden ze ook daar veel beter hun best op kunnen doen, wat een gemiste kans als je zo'n gast hebt! Geen enkele was 'instant classic', zoals de sketch met Chris Farley in 1993 dat wel was.



McCartney heeft wel echt een goede run van televisieoptredens de laatste tijd. Show met Jimmy Fallon vorige week was ook al heel erg vermakelijk. Dat kan helaas niet gezegd worden over de muzikale optredens, daar heeft hij juist veel pech mee de afgelopen tijd. De mix tijdens SNL was beroerd, en deed ze geen goede dienst. De man van de knoppen had vooral last tijdens de verschillende passages in de songs ("A Day In The Life" of "Band On The Run"), de bas tijdens "Get Back", het klonk allemaal niet best, en Rusty en Brian zongen heel erg vals tijdens "Jet". Weet ook niet of deze band de stadion-versies goed heeft weten te vertalen naar een TV-studio. Niet een van hun betere optredens. Aan het eind nog even "Get Back" onder de aftiteling.

Oh, en hij deed "Maybe I'm Amazed" tijdens de soundcheck, voor het eerst sinds 2005!
pi_89904549
Vanavond, live te volgen op SIRIUS XFM Radio.



"Discussion on the air concerned a children's choir that was present during the soundcheck for a Christmas song said to be played tonight.". Hij zal toch niet... Harlem, kinderkoor, kerstmis...

http://www.examiner.com/b(...)citement-is-building
pi_89904955
Setlist begon voorspelbaar met "Magical Mystery Tour", "Jet", "Drive My Car" en "All My Loving", maar nu...."One After 909" :o.

Oooooohhhh... En nu "Maybe I'm Amazed" voor de eerste keer sinds 2005!!!

[ Bericht 23% gewijzigd door Aisumasen op 14-12-2010 02:50:48 ]
pi_89908825
Een korte setlist, maar enkele leuke verrassingen:

Apollo Theater

1. Magical Mystery Tour
2. Jet
3. Drive My Car
4. All My Loving
5. One After 909 !!
6. Let Me Roll It
7. The Long And Winding Road
8. Nineteen Hundred and Eighty Five
9. Maybe I'm Amazed !!!
10. Blackbird
11. Im Looking Through You
12. And I Love Her
13. Dance Tonight
14. Eleanor Rigby
15. Hitch Hike !!!
16. Band On The Run
17. Ob-La-Di, Ob-La-Da
18. Back In The USSR
19. A Day In The Life / Give Peace A Chance
20. Let It Be
21. Hey Jude

Encore
22. Wonderful Christmastime
23. I Saw Her Standing There
24. Get Back

Second Encore
25. Yesterday
26. Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band / The End

Hitch hike, inclusief danseressen *O*



Ik zit op mijn werk en heb geen geluid, dus ik hoop dat het 2 goede filmpjes zijn. :)
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2010 @ 18:49:09 #51
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_89927752
Jemig! Goed bij stem!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2010 @ 18:49:27 #52
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_89927767
Heeft iemand het complete concert btw?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_89951016
Sean in Paradiso was goed, maar met zoveel dingen: je had er bij moeten zijn om te weten wat ik bedoel. Mijn beste concert van 2010...... oke, het is ook mijn enige ;)

Maar ik heb een erg goede avond gehad. Goed concert, elektrisch ipv accoustisch zoals de CD, incl drums en keyboards. Ik stond met me neus tegen het podium, vlak voor Sean. Het duurde een 1 uur, incl accordeon repararen met gaffer tape :P . Band was zeer ontspannen vond ik. Na die tijd nam de hele band ook alle tijd voor een meet&greet, handtekeningen en foto's. Ik heb zelfs voor mijn vriend Arno een Chimera tekening gekregen: een vis met kikkerpoten ^O^ . Ik heb ook de 2e goastt CD gekocht voor een tientje, die vooral elektrisch is met een complete band (qua geluid, ze zijn nog steeds vooral met z'n 2-en + 1 nummer Mark Ronson), alleen te koop tijdens deze tour. Ik heb begrepen dat de 3e CD in 2011uitkomt.

Comic Strip (cover) toetsenist neemt de bas even over en niet geheel zonder succes ^O^

Song for James (met en zonder accordeon ;) )
pi_89961074
Wow, ik wist helemaal niet dat er nog een concert was aangekondigd. Hier had ik pas bij willen zijn! Past 350 man in deze club.

quote:
100 Club Show Friday 17th December tickets instantly sell out.

Paul’s most intimate gig this century sold out in mere seconds at 10 am today. A surprise announcement was released yesterday that Paul and his band will play a lunchtime show at the historic 100 Club this Friday 17th December.
Paul said: “We are really looking forward to the show. I've never played at The 100 Club before and it's great to be playing at a venue with so much great history that has seen so many brilliant gigs over the years.

One of the reasons for playing The 100 Club, besides playing a small club gig, is so that we can be part of the campaign to help the venue stay open for a new generation of up and coming artists, like myself!”
Those lucky enough to have got their hands on one of the must have rock ‘n’ roll tickets this year will experience a once in a lifetime experience to witness one of the world’s most loved icons in his smallest solo performance ever.

This show acts as a prelude to Paul’s two UK shows on the 18th and 20th December at the HMV Apollo and Liverpool’s O2 Academy respectively. Similarly these shows instantly sold out leaving some fans disappointed. This led to Paul personally intervening and tickets from his own allocation were released and once again were snapped up in a fan frenzy.

Paul is celebrating the end of an incredible year (which included not one but two trips to the White House) by returning not only to his hometown but getting up close and personal with fans at an astoundingly intimate venue.


[ Bericht 0% gewijzigd door Arn0 op 15-12-2010 16:01:11 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89967813
Trots op mijn eerste eigen youtube upload :D

pi_89970986
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:50 schreef Arn0 het volgende:
Wow, ik wist helemaal niet dat er nog een concert was aangekondigd. Hier had ik pas bij willen zijn! Past 350 man in deze club.

[..]

Lees er ook nu pas over... }:|
Blijkbaar is het vanochtend pas aangekondigd en begon de voorverkoop gelijk om 10.00.

Ach... ik ben al een keer teleurgesteld deze maand, tweede keer kan er nog wel bovenop. :')
pi_89974596
quote:
Wat een walgelijke, ongepast spam.
pi_89981460
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:17 schreef awijmans het volgende:
Sean in Paradiso was goed, maar met zoveel dingen: je had er bij moeten zijn om te weten wat ik bedoel. Mijn beste concert van 2010...... oke, het is ook mijn enige ;) [..]
Kan hier weinig aan toevoegen, een van de beste optredens die ik dit jaar heb gezien (en in dat rijtje hebben ze behoorlijke concurrentie ;)). Sean heeft zichzelf wederom weten te overtreffen met dit project. Ken veel van de nummers al een dikke 2 jaar in akoestische vorm, maar hier stond een fenomenale experimentele rock-sectie. Zeer divers en met ontzettend goede liedjes. En Charlotte Kemp Muhl, DAMN.....! Ze rockte overigens een Julian Lennon-shirt :D. You should've been there... Iedereen die d'r niet was: Jullie hebben wat gemist!
pi_90000798
Aangezien ik vind dat mijn foto's best aardig gelukt zijn, wil ik er toch een paar plaatsen. Inclusief een stukje LennonArt :P die hij speciaal voor een vriend van mij gemaakt heeft die er niet bij kon zijn, maar wel graag had gewild.


Sean met elektrische gitaar + Ipad


Tijdens de toegift: accoustisch


Charlotte incl Julian T-shirt, accordeon naast haar vanwege kapotte schouderband


De complete band toevallig op de foto.


Een vis met kikkerpoten
pi_90002964
Bedankt voor het verslag en de foto's! Vind het wel een beetje jammer dat ik ze niet kon zien, maar een doodzonde is het nu ook weer niet. Volgende keer beter.

Was er uiteindelijk veel volk?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90006656
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:51 schreef Arn0 het volgende:
Bedankt voor het verslag en de foto's! Vind het wel een beetje jammer dat ik ze niet kon zien, maar een doodzonde is het nu ook weer niet. Volgende keer beter.

Was er uiteindelijk veel volk?
Paradiso had het vorige week over 100 mensen. Toen ik even grof telde vlak voordat het begon heb ik de 100 net niet gehaald. De zaal was redelijk gevuld, zonder op elkaar gepropt te zitten.
pi_90018437
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90031664
quote:
Ik heb er even naar gegoogled en kwam er achter dat Julia op dezelfde leeftijd is overleden als mijn moeder :'(
pi_90045378
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:50 schreef Arn0 het volgende:
Wow, ik wist helemaal niet dat er nog een concert was aangekondigd. Hier had ik pas bij willen zijn! Past 350 man in deze club.

[..]

Werd dinsdagochtend aangekondigd, en is op dit moment bezig. "One After 909", "Honey Hush", "Don't Let The Sun Catch You Crying", "Calico Skies" en een stukje van "Let It Snow" zijn al gespeeld.
pi_90051269
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Werd dinsdagochtend aangekondigd, en is op dit moment bezig. "One After 909", "Honey Hush", "Don't Let The Sun Catch You Crying", "Calico Skies" en een stukje van "Let It Snow" zijn al gespeeld.
Volledige setlist:

quote:
Matchbox
Magical Mystery Tour
Jet
Drive My Car
All My Loving
One After 909
Honey Hush

Let Me Roll It
The Long and Winding Road
Nineteen Hundred And Eighty Five [ending with "Band On The Run" coda!]
Let It Snow (brief version)
Maybe I'm Amazed
Don't Let The Sun Catch You Crying
Blackbird
Calico Skies
I'm Looking Through You
And I Love Her
Petruschka
Dance Tonight
Eleanor Rigby
Hitch Hike [Marvin Gaye]
Band On The Run
Ob-La-Di, Ob-La-Da

Let It Be
Hey Jude

Yesterday
Get Back
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band / The End
Alhoewel altijd te horen tijdens de soundcheck: "Matchbox" voor het eerst sinds 2007, "Honey Hush" sinds 2009, "Don't Let The Sun Catch You Crying" sinds 1989/1990, "Calico Skies" sinds 2009. Plus "One After 909", "Maybe I'm Amazed", "Petruschka" en "Hitch Hike" zoals eerder deze week in het Apollo Theater. Ben ook benieuwd naar het stukje "Band On The Run" op piano na "Nineteen Hundred And Eighty Five", net zoals op het album uit 1973, en het stukje "Let It Snow" wat daarop volgde.
pi_90062120
Shit hé hoe heb ik dit topic kunnen missen :o
pi_90062531
quote:
:r
En ondanks dat ik veel dingen met een grote zak zout inneem, kan ik hier niet echt om lachen.
pi_90076724
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90087360
ziet er wel mooi intiem uit :)
pi_90091897
"PM.com grabbed an exclusive interview with Paul backstage after the 100 Club show yesterday in London."
http://www.paulmccartney.com/news.php#/2114/2010-12

quote:
So do you think well see a club tour next year?

No, I think in a word no.
Toch, ik ben er al wat minder rouwig om nu ik zie dat alle vluchten die ik had kunnen nemen geannuleerd zijn door sneeuw-ellende, en het ook in de steden zelf een ramp is met transport en mensen die onmogelijk naar de zalen kunnen komen. De soundcheck voor Hammersmith Odeon is op dit moment bezig, en "Sun is Shining" is opnieuw gespeeld.
pi_90096923
En nu zijn er weer gewoon tickets voor de aanstaande club-concerten in Londen en Liverpool beschikbaar, die wél voor internationale klanten op te halen zijn bij de zaal op de avond zelf. Had dat even anderhalve week geleden bedacht... Alsof ze het nog niet frustrerend genoeg hadden gemaakt voor de fans, wat een wansysteem. Ik wens alle bobo's veel plezier bij de optredens :').

Ok, als positieve noot, de "Band On The Run" coda aan het eind van "Nineteen Hundred And Eighty Five".

pi_90127412
Hey, wat vinden jullie van de opgepoetste Beatles clips door Hobnail?

Het gaat om 4 dvd's (The Beatles *UNSURPASSED PROMOS* (Hobnail & Co.) met alle promofilmpjes (denk aan Help!, Day Tripper, Strawberry Fields Forever, ...).
Deze fans hebben de beste videoweergave voorzien van de mono remasters. Leuk!
(Natuurlijk dat Apple niet op dat idee is gekomen, de remasters waren nochtans een mooie aanleiding...)
  zondag 19 december 2010 @ 16:07:56 #77
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90127723
Een erg aardige poging en inderdaad het nieuwe standaardwerk als je promo's wilt bekijken. De 2 "Chronology" DVDs waren aardig outdated.

Maar verder is het natuurlijk treurig dat een fan dat moet doen in plaats van Apple zelf. Want als Apple zelf het doet, zou het zóveel beter zijn. Maar ja, "too obvious" hé :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90196915
Hoi, ik hou ook van de Beatles. O+
Of is dat te cliché?
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_90206541
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 20:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoi, ik hou ook van de Beatles. O+
Of is dat te cliché?
Ik zeg nee. Wat mij betreft nog altijd één van de beste kerstnummers ooit gemaakt. ~:)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_90217582
Hebben jullie McCartney's optreden in Apollo gehoord? Mensen mogen zeggen wat ze willen, maar ik heb McCartney op geen enkele opname van "Magical Mystery Tour" in de afgelopen 5 jaar zo 'on spot' horen zingen. (Al was wat hij in het intro deed wel erg slordig :P). "Jet" klonk tien keer beter dan op SNL een dag eerder. "Drive My Car", "All My Loving", de setlist was nu al afwijkend, maar was die avond toch al gauw van plan de live-stream uit te zetten omdat we die nummers nu al zo vaak gehoord hebben. Bij de introductie daarna, over het schrijven met Lennon op Forthlin Road, had ik "I'll Follow The Sun" verwacht, op een ietwat gekke plek in de set. Wow, het was "One After 909", wat een verrassing.

"Nineteen Hundred And Eighty Five" helemaal in puin na het eerste couplet, dat was niet best. Toch, nog altijd hét hoogtepunt in zijn show. Toen een bekend intro: Wáááát, "Maybe I'm Amazed"??? Het intro, ah, nog een flinke misser op piano. Grappige opmerking daarover. Opnieuw gestart, ik hield mijn hart vast, maar hij kan het nog steeds. Geschrapt van de setlist omdat hij het niet meer kon zingen? Nevermind!

Gelukkig geen tenenkrommende Apollo-verwijzing bij "Blackbird". Vond "Petruska" al niet leuk tijdens de soundcheck, en ook erg onnodig in de set. Mooie ode aan Marvin Gaye met "Hitch Hike", duidelijke inspiratie geweest voor "You Can't Do That", maar wat er na 3 minuten gebeurde was misschien wel de ernstigste technische fuck-up die ik ooit live heb gehoord. McCartney schudde het van zich af alsof er niets gebeurde. "We are being attacked! Aliens!". Nummer opnieuw gestart. Na amper een minuut zong hij: "I'm gonna stop this song, because the P.A. is FUCKED!". Leuke losse show, met hier en daar bijzondere songkeuzes uit de verschillende sets van afgelopen jaar.

Natuurlijk "Wonderful Christmas Time", zelfs met kinderkoor, goed om een soundboard-versie van de recente live-uitvoering te hebben, al is het jammer dat satelliet-radio niet om aan te horen is. "Scrambled Eggs" na "Yesterday" had van mij niet gehoeven, haha... Tot slot "I Saw Her Standing There" terug in de toegift. Niet mijn favoriete nummer, maar live mag hij van mij wel meer van de early Beatles rockers terug in de set halen. Oh, en hij deed ook nog even een mooi woordje voor de geluidstechnici aan het eind ;).

Vind de vele veranderingen in de setlist erg verrassend, en tof dat hij ook in Club 100 (en vanavond in Liverpool) dingen als "Matchbox", "Honey Hush", en "Don't Let The Sun Catch You Crying" speelde, maar ik heb er toch wat over te zeuren... Als je zo veel materiaal hebt om uit te kiezen, wáááárom dan 4 (!) covers? "Calico Skies" (voor het eerst sinds zomer 2009) was een goed begin, al is er ook amper een tour geweest dat hij die oversloeg.

Volgende dag in Hammersmith Odeon speelde hij "Lady Madonna" niet, zou iemand die gemist hebben? Wel speelde hij (in tegenstelling tot bij de andere optredens) "Sing The Changes" (in Liverpool "Highway"), "Something" en "Here Today", al is dat ondertussen voor mij ook al onderdeel van de set wat nodig toe is aan verversing.

En ook, waarom moest hij weer openen met "Magical Mystery Tour"? Het is een briljante opener, werkte perfect in Amerika in 2005, hele goede keuze voor de mini-tour in Europa vorig jaar december, maar dan opnieuw in dezelfde stad in decmber 2010? En al helemaal aangezien hij het hele jaar succesvol heeft getourt met de volledig frisse "Venus And Mars / Rock Show" medley! Zo'n diverse selectie van songs die hij de afgelopen tijd gespeeld heeft, en toch eindigt-ie steeds weer met "Magical Mystery Tour", "Got To Get You Into My Life", "Drive My Car", "Let Me Roll It", etc. Deze intieme optredens, dé kans om je die-hard publiek te verrassen met "Junior's Farm" of "Girls School"...

En waar waren "Letting Go", "Mrs Vandebilt", "Let 'Em In", of een 'deeper cut' Beatles-song als "Two Of Us", wat de shows dit jaar juist zo bijzonder maakte en welke ik juist zo blij was om te horen. Aan de andere kant lijkt "Nineteen Hundred And Eighty Five" is de set gebakken te zitten, ik had begin van dit jaar enkel gehóópt dat hij die óóit live zou gaan spelen, laat staan dat ik die ook zelf live zou gaan horen.

Had ook echt gedacht dat hij de smaak te pakken zou hebben gekregen, met deze iets kortere sets met iets lossere en gevarieerde setlists, maar die hoop ging ook aan diggelen. Nou, dan maar hopen op een vervolg van de Up & Coming tour in 2011, met 2 of 3 verfrissende songs in het eerste uur van de show...

Oh, en het is 4 dagen voor kerst, en hij heeft "Wonderful Christmas Time" niet gespeeld in Liverpool :D :').
pi_90297733
quote:
The zebra crossing near the Abbey Road Studios in London, which appeared on the cover of the Abbey Road album, has been listed Grade II by John Penrose, UK Minister for Tourism and Heritage.
“It is a fantastic testimony to the international fame of The Beatles that – more than 40 years on - this crossing continues to attract thousands ...of visitors each year, trying to mimic their iconic Abbey Road album cover."
Leuk, maar.. Dit is toch niet meer het originele zebrapad?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90297868
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Leuk, maar.. Dit is toch niet meer het originele zebrapad?
Afgezien van dat de witte kalk op het asfalt inderdaad niet dezelfde is als die in 1969: Wat zegt dit nou? Dat ze nooit de zebra mogen verplaatsen? Hoop PR om niks volgens mij hoor.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_90297959
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:39 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Afgezien van dat de witte kalk op het asfalt inderdaad niet dezelfde is als die in 1969: Wat zegt dit nou? Dat ze nooit de zebra mogen verplaatsen? Hoop PR om niks volgens mij hoor.
Ik dacht zelfs dat het huidige zebrapad gewoon op hele andere positie is dan het originele? Vandaar dat ik het een beetje raar vind.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90341327
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik dacht zelfs dat het huidige zebrapad gewoon op hele andere positie is dan het originele? Vandaar dat ik het een beetje raar vind.
Die is idd een paar meters verplaatst :Y
pi_90355766
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik dacht zelfs dat het huidige zebrapad gewoon op hele andere positie is dan het originele? Vandaar dat ik het een beetje raar vind.
Ja dat bedoelde ik ook. Paar meter dichterbij het EMI-pand dacht ik zelfs? :) Naja, Paul zelf schijnt er wel blij mee te zijn.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_90528680
Kijk es effe wat een kwaliteitstelevisie van Nederlandse bodem. (Paul op 1:45)

pi_90535809
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:48 schreef webfreak het volgende:
Kijk es effe wat een kwaliteitstelevisie van Nederlandse bodem. (Paul op 1:45)

Wat ben ik blij dat ik de '80s niet heb meegemaakt.
pi_90538779
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:06 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat ik de '80s niet heb meegemaakt.
Hehe... :P Inderdaad een vrij onbegrijpelijk decennium, alles in zo'n filmpje heeft een soort persiflerende sfeer. :D
EN DAT HAAR. :')

Toch lijkt het me best kick om er deel van uit te hebben gemaakt. :P
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2010 @ 22:09:19 #90
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_90557316
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:48 schreef webfreak het volgende:
Kijk es effe wat een kwaliteitstelevisie van Nederlandse bodem. (Paul op 1:45)

En op 2:03 Azing. Toen nog Arie. A nice guy from Amsterdam.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_90575160
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:48 schreef webfreak het volgende:
Kijk es effe wat een kwaliteitstelevisie van Nederlandse bodem. (Paul op 1:45)

Haha, te gek! Bedankt voor het posten. Studio Concordia, niet? Kende het verhaal, maar had de beelden nog nooit gezien, dus ik was benieuwd naar het moment dat...

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

En op 2:03 Azing. Toen nog Arie. A nice guy from Amsterdam.
...hij in beeld kwam!

Wel absurd waar McCartney zich in die tijd voor leende, ook die Wetten, Dass.. en andere foute programma's waar hij zich toen in vertoonde, vaak met een TV tape of zelfs playbackende.


Het vaarwel van de Rickenbacker daar ;(.
pi_90616769
quote:
Duidelijk geëmotioneerde McCartney hierboven, maar de combinatie Dave Grohl met Norah Jones vond ik niet zo geslaagd.

pi_90800257
quote:
Ik vind dit best een geslaagde versie. Heb het meestal niet zo op covers.
pi_90800509
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Duidelijk geëmotioneerde McCartney hierboven, maar de combinatie Dave Grohl met Norah Jones vond ik niet zo geslaagd.

En dit is dus een voorbeeld van een niet zo geslaagde cover

Wisten jullie trouwens dat Norah Jones de dochter van Ravi Shankar was?? Daar kwam ik een tijdje geleden achter. Ik had die link nooit gelegd.
pi_91438759
Het begint een beetje leeg te bloeden in Beatle/McCartney land

zijn er nog updates? :o
pi_91439024
De kriebels zijn er echt weer om weer naar een van zijn gigs te gaan.. Helaas zit een nieuwe buitenlandse trip er voor mij (voorlopig) niet meer in.

Ach als ik m'n rijbewijs heb rij ik voor mijn part het hele europese continent rond om hem nog een keer te zien :)
pi_91466885
Weinig nieuws inderdaad, wachten op rest van macca remasters, wel heb ik vorige week "tripping the live fantastic, highlights" op vinyl besteld, gewoon nieuw, schijnt een soort nieuwe release te zijn, ik hou je op de hoogte als ik hem binnenkrijg.
pi_91470079
De langverwachte serie boeken van Mark Lewisohn over The Beatles lijken er eindelijk aan te komen. Deze herfst wordt het eerste deel verwacht. Het is een zeer ambiteus project, en zal bestaan uit 3 delen. Het eerste deel bevat in ieder geval al 800 pagina's. Het doel: "to be the all-tile standard word on the Beatles". Veel nieuwe research, voor mij een hoofdreden om een boek over een onderwerp waar ik al zo veel dezelfde verhalen van ken te gaan lezen. Deel 1, getiteld "Passion", omvat de tijd van 1940 tot en met 1962, het allereerste begin van de band. Deel 2, "Explosion", focust zich op 1963.

Een ander boek waar ik nog meer naar uitkijk, en over ambitieuze projecten gesproken (!), welke ook al jaren geleden aangekondigd is: het allesomvattende naslagwerk rondom John Lennon en Yoko Ono door Chip Madinger. Vorige maand schreef de auteur het volgende op zijn website over het project: http://www.lennonology.com/main.html

Een gedeelte wat mij vooral aanspreekt:

"When I first began work on this project, I was unaware just how much hearsay, misinterpretation, and general lack of factual evidence had permeated the Lennons' written history. It was at this point that I knew if I were going to continue, it would have to be done from scratch. The ground rule was set; for a fact to be established, it had to come from a contemporary written or recorded account or document."

LENNONOLOGY zal dus bestaan uit 4 delen. Het eerste deel zal ook in de herfst van dit jaar uitkomen. Dat is "Strange Days Indeed", John en Yoko's tijd samen van dag tot dag. De andere 3 delen zullen een allesomvattend verslag zijn van alle kunst die ze samen hebben gemaakt. Genoeg leesvoer voor de komende jaren dus.
pi_91476802
Om nog maar even aan te geven hoe slecht de sketches waren waar McCartney in moest meespelen vorige maand bij Saturday Night Live. Dit is een gedeelte wat niet is uitgezonden:

pi_91483704
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:34 schreef blckbb het volgende:
De kriebels zijn er echt weer om weer naar een van zijn gigs te gaan.. Helaas zit een nieuwe buitenlandse trip er voor mij (voorlopig) niet meer in.

Ach als ik m'n rijbewijs heb rij ik voor mijn part het hele europese continent rond om hem nog een keer te zien :)
Ik zie er ook weer heel erg naar uit. Vorig jaar was perfect, vlak voor de zomervakantie met een redelijke bijtijdse aankondiging. Of hij nu doorgaat onder de vlag "Up & Coming Tour" of niet, ben erg benieuwd welke verrassingen hij voor ons in gedachte heeft.

Ik bedoel, dit jaar bracht hij ons een lijst met nummers waar ik een jaar geleden alleen maar van kon dromen: "Ram On", "Bluebird", "Nineteen Hundred And Eighty Five", "I'm Looking Through You", "Venus And Mars/Rock Show", "Letting Go", "One After 909"...! Of verrassingen als "Hitch Hike" en "Honey Hush", ook leuk voor af en toe. En de terugkomst van nummers welke ik nooit meer had terugverwacht zoals "Let 'Em In", "Every Night", "Two Of Us" en "Maybe I'm Amazed".
Het is hopen dat met de aankomende 'Archive Releases' op Concord die lijst alleen maar uitgebreider gaat worden.
pi_91492055
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:11 schreef Aisumasen het volgende:
Om nog maar even aan te geven hoe slecht de sketches waren waar McCartney in moest meespelen vorige maand bij Saturday Night Live. Dit is een gedeelte wat niet is uitgezonden:

Wat ontzettend slecht zeg inderdaad :D _O-
pi_91519552
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:44 schreef blckbb het volgende:

[..]

Wat ontzettend slecht zeg inderdaad :D _O-
SNL is al jaren dood.
pi_91546154
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:34 schreef blckbb het volgende:
De kriebels zijn er echt weer om weer naar een van zijn gigs te gaan.. Helaas zit een nieuwe buitenlandse trip er voor mij (voorlopig) niet meer in.

Ach als ik m'n rijbewijs heb rij ik voor mijn part het hele europese continent rond om hem nog een keer te zien :)
Enige gerucht wat nu gaat is dat McCartney een tour in de planning heeft staan voor....Noord-Amerika :'). Hij speelt sowieso in juni een privé-concert in Las Vegas, dus het kan niet uitblijven dat daar iets omheen gebouwd gaat worden.
pi_91551491
ik verwacht ook dat ie kleine tours blijft doen zoals de afgelopen 3 jaar, australe lijkt me trouwens ook bijna aan de beurt..
pi_91624163
Net iets geupload voor de "Ram"-fans onder ons:

  donderdag 20 januari 2011 @ 19:12:32 #107
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91624517
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:05 schreef Aisumasen het volgende:
Net iets geupload voor de "Ram"-fans onder ons:
Bestaan er ook nog andere mensen dan? :P

Erg toffe upload, thanks!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_91627452
Ik sta er ook altijd van te kijken als er Beatles-fans zijn zich niet wagen aan de McCartney solo-catalogus. Nog animo voor een "album tot album / single tot single" reeks?

Deze is ook cool:

pi_91763829
Nederland 3 zendt de komende tijd elke zondagavond een aflevering uit de serie van 'Classic Albums' uit. "John Lennon Plastic Ono Band" is ook onderdeel van die serie, en terwijl België 'em ondertussen al 2 keer heeft uitgezonden, mag de VPRO juist die aflevering niet uitzenden...
pi_91764082
Is er eigenlijk nog nieuws over de geremasterde LP box? Ik meen dat die eigenlijk eind 2010 zou uitkomen...?
Bleuh.
pi_91764464
Behalve dat de reguliere "Abbey Road" vinyl-persing het bestverkochte album van 2010 was in Amerika (het dubbele aantal van de nummer 2 op de lijst), over de geremasterde LP's....helemaal geen nieuws.
pi_91786505
James mcCartney

http://www.livestream.com(...)ontent=dldconference

Aankondiging start op ongeveer 3:00, 4:20 komt James het podium op en speelt 2 nummers.

:)
pi_91830086


Ghehe... :D

Voor de Lennon-geeks ;).
pi_91843817
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:00 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Ghehe... :D

Voor de Lennon-geeks ;).
I haven't got a clue ;)
pi_91877215
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:56 schreef blckbb het volgende:

[..]

I haven't got a clue ;)


http://lifeofthebeatles.b(...)n-at-troubadour.html
pi_91973720
Aanstaande zondag spelen de The Fabulous WannaBeatles het bekende rooftop concert na, vanaf het Selexys gebouw aan de Lijnbaan in Rotterdam. Ik ga kijken. :)

Meer info is hier te vinden: link
pi_92002516
http://tarr.uspto.gov/servlet/tarr?regser=serial&entry=85223979

"On January 23, 2011, Starr filed a trademark for "Ringo" under the goods and services description of "computer game software" and "downloadable computer games via the Internet and wireless devices." The mark was also filed under a description for "toys, namely toy vehicles, plush toys etc."
pi_92003249
Een Uncle Ringo game _O_
Bleuh.
pi_92030276
http://uk.movies.ign.com/articles/114/1146659p1.html

quote:
Picture yourself in a DeLorean on a river..."

How would you like to see a Beatles time travel comedy? Well then, you're in luck! (You did say yes, right?)

Variety reports that Mark Waters is in negotiations to direct a "Beatles-themed comedy" called Get Back for Sidney Kimmel Entertainment.

"The script ... centers on the discovery of a time machine by two die-hard Beatles fans, who travel back in time to prevent John Lennon from meeting Yoko Ono, who they blame for the break-up of the Fab Four," says the trade.

So... Fanboys for Beatles fans?

Waters, who has Mr. Popper's Penguins opening this summer, has also helmed Ghosts of Girlfriends Past, The Spiderwick Chronicles, Mean Girls and Freaky Friday.
pi_92088579
Ricky Gervais-liefhebber als ik ben, moest ik toch ook maar eens aan z'n speelfilms geloven, en zo kwam ik een tijd terug uit bij "Ghost Town", die in de openingsscène een originele Beatles-opname gebruikt, namelijk "I'm Looking Through You". Dat komt niet vaak voor, en heeft de producenten dan ook een fortuin gekost aan licentiekosten. Geloof wel dat-ie later in de (internationale?) trailer is vervangen door een cover-versie.
  zondag 30 januari 2011 @ 18:47:25 #121
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92089410
Ik las dan weer in een interview met de makers van "The Boat That Rocked" dat ze enorm veel moeite gedaan hebben om The Beatles in hun film te krijgen maar dat het net niet gelukt was, omdat er zoveel partijen waren die ze moesten contacteren etc. Best jammer, want The Beatles horen echt in zo'n film thuis.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92089466
Ik heb ergens gelezen dat het zo'n $300,000 kost om een nummer van The Beatles in een film te gebruiken. Belachelijk.
pi_92101377
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:47 schreef Arn0 het volgende:
Ik las dan weer in een interview met de makers van "The Boat That Rocked" dat ze enorm veel moeite gedaan hebben om The Beatles in hun film te krijgen maar dat het net niet gelukt was, omdat er zoveel partijen waren die ze moesten contacteren etc. Best jammer, want The Beatles horen echt in zo'n film thuis.
Vond ik ook. En McCartney was nog wel aanwezig op de internationale première in Londen. Maar aan de andere kant wel mooi dat er daar nu eens een keer wat minder voor de hand liggende liedjes uit die tijd te horen waren.

Kan verder weinig films met originele Beatles studio-opnames bedenken. "The Curious Case Of Benjamin Button" bevat een gedeelte van "Twist And Shout", maar dat is een live-versie van de Ed Sullivan Show en EMI/Apple bezit niet de rechten van die opnames (en vanzelfsprekend niet van de compositie).
  zondag 30 januari 2011 @ 22:03:40 #124
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92102044
Vorig jaar nog in"The Social Network" met Baby, You're A Rich Man. Best een verrassing, wist het niet :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92103304
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 22:03 schreef Arn0 het volgende:
Vorig jaar nog in"The Social Network" met Baby, You're A Rich Man. Best een verrassing, wist het niet :P
Ja, hoe kon ik die vergeten! Leuk hoe het ook maar een fractie duurt totdat je beseft dat het niet de zoveelste sound-alike is :P. Nu ik het me bedenk, er is er nóg een geweest, in die korte tijd. Namelijk de originele opname van "The Fool On The Hill" in "Dinner For Schmucks". Maar daarvoor? "Happiness Is A Warm Gun" in "Bowling For Columbine"?

http://www.showbiz411.com(...)for-fool-on-the-hill
pi_92104186
quote:
Ono also allowed the lyrics to Imagine by her late husband, John Lennon, to be used. For a price.
Wat? Sinds wanneer moet je hiervoor betalen?
pi_92104446
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 22:27 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Wat? Sinds wanneer moet je hiervoor betalen?
Zitten natuurlijk ook gewoon rechten op teksten. "Imagine no possessions", indeed :P.
pi_92105758
Ik neem aan dat die rechten pas in werking worden gesteld wanneer de hele tekst gebruikt wordt.
pi_92106227
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 22:56 schreef psychedelicate het volgende:
Ik neem aan dat die rechten pas in werking worden gesteld wanneer de hele tekst gebruikt wordt.
Nou, zo werkt het niet helemaal... Dat zou samplen ook in een heel ander daglicht stellen.


Yoko Ono heeft sowieso wel het een en ander met de tekst van "Imagine" te maken. Toen John Lennon nog enkel in The Cavern en omstreken op het podium stond, schreef zij al een soortgelijke tekst wat later in haar boek "Grapefruit" verscheen.
pi_92107236
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 23:05 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou, zo werkt het niet helemaal... Dat zou samplen ook in een heel ander daglicht stellen
Nee, want met samplen gebruik je een daadwerkelijke opname van iemand anders. In een film wordt de tekst alleen als dialoog gebruikt. Als men moet betalen voor zoiets, waarom zou je dan niet de tekst "Hello, how are you?" vastleggen?
pi_92107629
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 23:29 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Nee, want met samplen gebruik je een daadwerkelijke opname van iemand anders. In een film wordt de tekst alleen als dialoog gebruikt. Als men moet betalen voor zoiets, waarom zou je dan niet de tekst "Hello, how are you?" vastleggen?
Vraag het Walt Disney :P!

http://en.wikipedia.org/w(...)_public_performances

Maar even, alsnog zitten daar rechten en licenties op. Hetzelfde als met het vragen van toestemming voor het gebruiken van een bestaande compositie, met als voorbeeld een cover voor een film. (Waar in ieder land weer andere wetten en rechten voor gelden). De compositie/tekst is beschermd, maar de opname/uitgave ook, het zijn alleen twee andere dingen. Om maar een voorbeeld dicht bij huis te nemen: McCartney mag "The Long And Winding Road" en "Yesterday" uitbrengen onder zijn eigen naam in een nieuw opgenomen versie ("Give My Regards To Broad Street", en ik geloof dat hij die ook wel eens in een live-versie heeft uitgebracht ;)), maar niet de bestaande Beatles-opname.

En het gebruik van een citaat uit de beschermde tekst "Imagine" van John Lennon is natuurlijk een groot verschil met het willen registreren van een gevleugelde uitspraak. Ik snap wel wat je bedoeld, waar ligt de grens? "Happy Birthday" is ook geen publiek domein.
pi_92134876
Nog wat voor de "Ram"-fans, een van m'n favoriete McCartney-covers:

pi_92174907
quote:
The Beatles GRAMMY®-winning LOVE album and All Together Now documentary film are to be released on iTunes. Pre-orders start today, with two previously unreleased LOVE tracks being offered exclusively on iTunes. "LOVE" will be available 8th February and "All Together Now" will follow soon after.
"The Fool On The Hill" klinkt zo'n beetje als de reguliere mix, maar "Girl" heeft in ieder geval elementen van "And I Love Her" en "Beinig For The Benefit Of Mr. Kite!". Niet erg geslaagd, maar het geeft wel weer een glimp van hoe de complete catalogus geremixt kan klinken.
pi_92176474
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:01 schreef Aisumasen het volgende:
Nog wat voor de "Ram"-fans, een van m'n favoriete McCartney-covers:

Ik was afgelopen zaterdag bij een concert van Toots Thielemans (Jazzharmonica speler). Daar vertelde hij over John Lennon, die hem had gezien met zijn Rickenbacker gitaar. Toots speelde eind jaren 50 / begin jaren 60 gitaar in de band van George Shearing. Schijnbaar heeft Lennon hen zien spelen omdat ze beiden in Hamburg waren rond die tijd. Hierna kocht Lennon zelf ook die Rickenbacker gitaar.

Toen ze elkaar daarna in New York ontmoette (vlak voor één van de eerste concerten van the Beatles in Amerika) zei John Lennon tegen hem: ''I bought this, guitar because if it's good enough for George Shearing, it is certainly good enough for me''.

Na dit verteld te hebben, speelde Toots een prachtige versie van ''Imagine'', natuurlijk begeleid door zijn band (piano, drums en contrabas). Dat moet een van de mooiste covers van Imagine zijn die ik ooit gehoord heb. Helaas is er geen beeld/audio materiaal van (er is wel een filmpje van Toots die Imagine speelt op Youtube, maar begeleid door een zanger en het is helaas een bij lange na niet zo'n indrukwekkende uitvoering als die van zaterdagavond)

Wel echt een kippenvel moment :)

-edit-
Niet dat er hier veel mensen geïnteresseerd in zijn, maar hierbij toch een sfeerimpressie van dat concert.


[ Bericht 6% gewijzigd door blckbb op 01-02-2011 15:58:08 ]
pi_92197443
Leuk om te lezen rickbb.. ik heb vorige week gekeken of er nog kaartjes waren, maar toen waren er alleen nog een paar hele matige stoelen over dus maar even gelaten voor wat het was :)
pi_92199518
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:06 schreef Bigs het volgende:
Leuk om te lezen rickbb.. ik heb vorige week gekeken of er nog kaartjes waren, maar toen waren er alleen nog een paar hele matige stoelen over dus maar even gelaten voor wat het was :)
Dat is jammer want je hebt echt wat gemist ;)
pi_92246843
Mooi verhaal, blckbb! Ook wel weer confronterend natuurlijk, John Lennon was 20 jaar jonger, maar alweer 30 jaar dood, terwijl Toots Thielemans nog steeds alive and kickin' is.
pi_92250520
Om er nog héél even op terug te komen, en daarna gaan we weer terug naar de Beatles:

De door John (en George) bezochte optredens van Toots waren nog géén directe aanleiding voor John om die Rickenbacker te kopen, sterker nog; er bestaat een foto van Toots met de gitaar van John op de achtergrond, namelijk deze:

De gitaar helemaal linksonderin is de exacte gitaar die later aan John toe zou behoren.

Duidelijker beeld:


En later, met Lennon zelf:

-edit-: Even voor de duidelijkheid, het is dus de exacte gitaar als van de vorige foto's. Lennon liet er nog wel wat aan veranderen zoals je kan zien (meer toonknoppen en een ander tremelo systeem voor de gitaristen onder ons. Er gaan overigens nog steeds geruchten dat John Lennon zijn middelste gitaar pick-up nooit heeft gebruikt, hoewel dat nooit bevestigd is)

Lennon liet later de gitaar renoveren en herspuiten, waarna de gitaar eruit kwam te zien zoals we hem hedendaags kennen:

en


Het model was, om precies te zijn, een Rickenbacker Capri 325 uit 1958.

Weer een grappig stukje Beatle historie geleerd :)

[ Bericht 2% gewijzigd door blckbb op 02-02-2011 22:37:11 ]
pi_92252390
En om het verhaal helemaal rond te maken: Lennon gebruikte sinds de gift van de Epiphone Casino mid-60's z'n oude trouwe Rickenbacker nog amper, maar in de zomer van 1980 haalde hij 'em uit de kast voor de "Double Fantasy" en "Milk and Honey"-sessies. Sterker nog, op de allerlaatste studio-opname die John Lennon in zijn leven deed (het briljante gitaarwerk op Yoko Ono's "Walking On Thin Ice", maar een paar dagen voor z'n moord), bespeelde hij z'n Rickenbacker 325.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:03:12 #140
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92252783
Ik dacht altijd dat dat een gerucht was? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92252999
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik dacht altijd dat dat een gerucht was? :P
Nee, ondertussen bevestigd door zowel Jack Douglas als Yoko Ono. De mythe is dat hij het inspeelde in de laatste uren van zijn leven, maar die noodlottige avond hadden ze een mix-sessie. Hij had de ruwe mix van het nummer in z'n handen toen ze thuiskwamen.
pi_92254032
Dit ook te gek: Het verhaal over McCartney's iconische tweede Hofner-bas die hij tot op de dag van vandaag op het podium bespeelt is bekend. Deze zou nog de setlist van het laatste Beatles-optreden aan de onderkant geplakt hebben. Maar weinig mensen weten dat Lennon's Rickenbacker een soortgelijk verhaal heeft:



De setlist van de laatste keer dat Lennon dit instrument op het podium bespeelde, namelijk tijdens de kerst-tournee door Engeland in 1965. De korte "Rubber Soul"-tournee. Opening was "Dizzy Miss Lizzy", "Yesterday" met Paul op Vox Continental, en de enige keer dat ze gloednieuwe single "We Can Work It Out" live speelden, met John op hetzelfde instrument. Geen opnames van. Tegen de tijd dat The Beatles daarna weer op het podium stonden in midden 1966, was Lennon verslingert aan z'n Epihone Casino.
pi_92303024
Volgens MaccaBlog, de site die de details over de "Band On The Run" deluxe-edities weken of zelfs maanden voor de officiële aankondiging had, zijn de volgende releases in de 'McCartney Archive Releases'-serie deze:

quote:
"McCartney":
- 2 CD set, the second CD containing rare and unreleased material.
- 2 CD + 1 DVD set, including a 100-page book.

"McCartney II":
- 2 CD set, the second CD containing rare and unreleased material.
- 3 CD + 1 DVD set, including a 100-page book.
pi_92303491
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:26 schreef Aisumasen het volgende:
Dit ook te gek: Het verhaal over McCartney's iconische tweede Hofner-bas die hij tot op de dag van vandaag op het podium bespeelt is bekend. Deze zou nog de setlist van het laatste Beatles-optreden aan de onderkant geplakt hebben. Maar weinig mensen weten dat Lennon's Rickenbacker een soortgelijk verhaal heeft:

[ afbeelding ]

De setlist van de laatste keer dat Lennon dit instrument op het podium bespeelde, namelijk tijdens de kerst-tournee door Engeland in 1965. De korte "Rubber Soul"-tournee. Opening was "Dizzy Miss Lizzy", "Yesterday" met Paul op Vox Continental, en de enige keer dat ze gloednieuwe single "We Can Work It Out" live speelden, met John op hetzelfde instrument. Geen opnames van. Tegen de tijd dat The Beatles daarna weer op het podium stonden in midden 1966, was Lennon verslingert aan z'n Epihone Casino.
Nog een foto van Paul's ''setlist''


Ik las echter op een forum dat Paul deze al in 1997 verwijderd had omdat het ernstig begon te vergelen. hij heeft het nog wel bewaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door blckbb op 04-02-2011 18:27:47 ]
pi_92356052
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:40 schreef Aisumasen het volgende:
Volgens MaccaBlog, de site die de details over de "Band On The Run" deluxe-edities weken of zelfs maanden voor de officiële aankondiging had, zijn de volgende releases in de 'McCartney Archive Releases'-serie deze:

[..]

"McCartney" en "McCartney II" dus, al lijkt mij een 3CD/1DVD-set voor die laatste zeer onwaarschijnlijk. Die 2 dus in de lente, aan het eind van het jaar "Wings At The Speed Of Sound", "Venus And Mars" en "Wings Over America" voor de kerstaankopen, en daar ergens tussenin de '40 year anniversary edition' van "Ram". Dat lijkt mij een logisch plan.

Vorig jaar al zo'n beetje compleet "Band On The Run" in de setlist, en relatief veel van de aankomende re-releases (meer dan de helft van "Wings Over America"), dus ik kan niet wachten op "Frozen Jap" en "Darkroom" live :P.

In een interview uit 2010 zei McCartney al dat hij "bezig was met wat oude 4-track opnames", wat ook te maken kan hebben met de bonus-discs op de deluxe-edities van de eerder genoemde albums. De insider die vorig jaar een shitload aan uniek McCartney-materiaal op internet gooide, waaronder de "Must Be Something About It"-outtake met McCartney guide vocal, heeft daar wel wat over te vertellen.

Over album "McCartney":

quote:
Mid 2010, from mpl insider, the " possible " songs for the bonus disc for mccartney one were :

. Maybe i'm amazed ( long version )
. Every night ( other take )
. Suuicide ( Cavendish complete version )
. Rock n roll springtime ( long version )
. Cavendish Parade ( unreleased instrumental )
. Maybe i'm amazed ( 1st mix )
. Oo you ( instrumental )

All of these dated from 1970

plus :

. Suicide ( abbey road 1974 )
. Suicide ( Abbey road 1977 wings version for Sinatra )
. Hot As Sun ( reheasals from 1979 )
. Hot as sun ( live from Glasgow )
. Everynight ( live from glasgow )
. Maybe i'm amaeed ( live from glasgow )
. Man we was lonely ( 1988 duet with johnny cash )
. Singalong Junk ( 1991 rehearsals )
. That would be something ( 1991 rehearsals )

But other great stuff has been discovered since, in Paul's different houses and vaults , so ..........
Wat precies strookt met het bonus-materiaal van "Band On The Run". De Glasgow '79 live-opnames, het feit dat "Suicide" uit "One Hand Clapping" was geknipt, etc. Hij verteld ook dat er een bijzondere opname van "Some People Never Know" gevonden is, opgenomen met een onbekende mannelijke zanger, waarvan zelfs McCartney niet meer weet wie het precies is. En verder van album "Wild Life" een nóg langere versie van "Dear Friend". Maar het mooiste komt nog, want lees dit:

quote:
And Finally, 3 cassettes of demos from Summer 1970 have just been found in scotland last summer in a suitcase into a " le france boat" enveloppe , containing mainly RAM demos, with 29 tracks (with 2 unreleased tracks, not recorded during the ram sessions ..... )
Ok. Die "Ram" deluxe-editie mag als eerst komen.
pi_92362063
Hier meer nieuws (4 feb) over de volgende releases van mcCartney's CD's. Steve Marinucci had het trouwens op 2 november al over mcCartney I & II re-releases. Nu is er ander nieuws over 3 andere CD's........ We zullen zien wat er echt wordt uitgebracht. En wanneer.... :)

quote:
Report: Next McCartney reissues coming in May

The very reliable MusicTap.net is reporting that the next three Paul McCartney reissues will be "Run Devil Run," "Driving Rain" and "Chaos & Creation in the Back Yard," all coming on May 24.

This is a change from reports we had in November that "McCartney" and "McCartney II" would be next. The French site Maccablog has also reported this, along with rumored bonus tracks.

Sources would not confirm or deny any reports about upcoming releases.
We zullen zien wat het wordt.
pi_92371566
Ja, dat is al een tijdje bekend, maar dat is geen remaster of onderdeel van de 'Archive Releases'. Omdat door de vele label-verschuivingen in het McCartney-team in de afgelopen jaren die albums nu 'out of print' zijn en zich in een grijs gebied bevinden, worden die gewoon opnieuw in de winkels gelegd door Concord/Hear Music onder hun naam. Waarna die albums ook weer te vinden zijn in de iTunes Store en Spotify etc. Vijf andere albums, te beginnen met "McCartney" en "McCartney II" in de lente, krijgen de 'deluxe'-behandeling dit jaar.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 februari 2011 @ 17:31:28 #148
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_92376103
Ik vind het nogal wat hoor :) Kan er opgewonden door geraken :) Ja, mensen...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_92376633
Boh, waarom brengen niet alle artiesten hun album uit in van die boekverpakkingen :D
Bleuh.
  zondag 6 februari 2011 @ 23:27:52 #150
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92439096
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92463225
quote:
Mooi gitaarspel. George zingt wel ontzettend vals :{
  maandag 7 februari 2011 @ 21:31:12 #152
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_92478433

Bij wijze van zeer verlate TVP, laat ik deze even achter...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:42:48 #153
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92509938
Er is nu ook een Beatles "LOVE" app in de Itunes store :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92517304
Beetje jammer wel dat die twee nieuwe nummers niet in de mix van het LOVE-album zijn ondergebracht, maar los na elkaar komen aan het eind. Toch maar aangeschaft voor de "volledigheid". :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_92528772
Mijn beatles periode was toen Beatles Rock Band uitkwam.
Toppers nu:
We can work it out
Everybody's got something to hide (except me and my monkey)
In my life
Michelle
Magical mystery tour
Fool on the hill
Obladi Oblada
Happiness is a warm gun
Heel Abbey Road _O_
Across the universe, dig a pony, ive got a feeling en get back

Niet:

Revolution 9, wat waarschijnlijk heel veel mensen mooi vinden omdat het "experimenteel" is, dikke :r
Hallo. Doei. Faal. Ok.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:55:33 #156
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92529168
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:46 schreef Ornamu het volgende:
Revolution 9, wat waarschijnlijk heel veel mensen mooi vinden omdat het "experimenteel" is, dikke :r
Mwah, dat valt wel mee hoor. Denk sowieso dat de echte avant-garde fans dit een "te laag niveau" vinden en dat bijna elke Beatlesfan het wel slecht vindt.. Enkel de Lennon-adepten die elk nummer van hem per se goed moeten vinden, zullen wel anders beweren ja :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92529651
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:55 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, dat valt wel mee hoor. Denk sowieso dat de echte avant-garde fans dit een "te laag niveau" vinden en dat bijna elke Beatlesfan het wel slecht vindt.. Enkel de Lennon-adepten die elk nummer van hem per se goed moeten vinden, zullen wel anders beweren ja :P
Revolution 9 is een rottrack, Love You To vind ik ook niks aan. Long Long Long en Revolution #1 vind ik op een bepaalde manier wel weer tof.
pi_92537115
Ik ben Revolution 9 wel meer gaan waarderen in de loop der tijd, maar het is nog altijd één van m'n minst favoriete Beatles-tracks. Draai 'm nooit alleen, maar als het langskomt op de White Album skip ik 'm niet.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_92538122
paul mccartney, tripping the live fantastic highlights is weer verkrijgbaar op gekleurd vinyl!
pi_92550535
Voor wie ze nog niet gehoord hebben:



Ik vind ze beide wel geslaagd :Y
pi_92564668
Kon d'r op de preview m'n vinger niet op leggen, maar nu hoor ik dat de bas op "The Fool On The Hill" uit "Because" komt. Heb het nummer nooit veel aan gevonden, maar zal er nu wat vaker naar gaan luisteren. Alleen het "Mother Nature's Son"-gedeelte werkt niet echt. Het intro is fantastisch.

"Girl" frustreert me een beetje, élk nummer van "Rubber Soul" zou zo kunnen klinken, maar anno 2011 zitten we nog steeds met de afschuwelijke remixen uit 1987 opgescheept. Vind de toevoegingen op deze "Love"-versie niet zo geslaagd, maar de keuzes in de mix zijn erg goed. De vocalen zijn perfect. Leuke bonus-content.
pi_92570882
Ik vind ze beide, vergeleken met het album, niet erg geslaagd.
pi_92574610
Ik ken de Cirque de Soleil-show niet zo goed eigenlijk: Zijn deze mixes ook écht uit die show of zijn ze gemaakt als extra content voor het album?

Ik lees trouwens in de comments op YouTube dat de LOVE-versies van Back in the USSR en Revolution langer zijn op iTunes dan de CD. Waarschijnlijk destijds ingekort om het op een schijfje te kunnen houden.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_92574892
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:58 schreef nomar83 het volgende:
Ik ken de Cirque de Soleil-show niet zo goed eigenlijk: Zijn deze mixes ook écht uit die show of zijn ze gemaakt als extra content voor het album?

Ik lees trouwens in de comments op YouTube dat de LOVE-versies van Back in the USSR en Revolution langer zijn op iTunes dan de CD. Waarschijnlijk destijds ingekort om het op een schijfje te kunnen houden.
De volledige versies staan op de DVD-A ;). Zelf luister ik naar geen andere versies meer.

Hoe bedoel je precies, ken je de circus-show zelf niet, of heel de "Love"-CD niet? Ik kan me dit stukje uit het Rolling Stone preview-artikel uit 2006 nog herinneren:

quote:
Track 10: ''YESTERDAY'' ends with ''Blackbird'' intro into

Track 11: ''GIRL'' with a drone from ''Lucy in the Sky with Diamonds,'' a drum roll from ''Being For the Benefit of Mr. Kite'' under the chorus, and a guitar figure from ''And I Love Her''
In ieder geval "Girl" is dus uit het definitieve album geknipt op het laatste moment. Er zijn sowieso meer 'outtakes', zoals een reggae-versie van "Hey Jude". De circus-show zelf schijnt altijd anders te zijn, dus ik weet niet precies wat daar de inhoud van is. Ze zijn nogal strikt met beveiliging ook, aangezien er elke show andere instrumentale Beatles-nummers gedraaid worden.
pi_92575815
-verkeerde topic, zucht-

Willekeurig filmpje, om het goed te maken:
pi_92582430
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:05 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De volledige versies staan op de DVD-A ;). Zelf luister ik naar geen andere versies meer.

Hoe bedoel je precies, ken je de circus-show zelf niet, of heel de "Love"-CD niet?
Ik bedoel dat ik de show nog nooit gezien heb en dus niet weet wat het verschil is tussen de show en het album. De CD staat al jaren in de kast.

Daarom vind ik het ook jammer dat men The Fool on the Hill en Girl apart op het iTunes-album heeft gezet en niet in de mix van de showregistratie heeft meegenomen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_92619005
Ga trouwens in juni voor twee (niet gerelateerde) concerten naar Engeland maar mijn vliegtuig landt / vertrekt in Liverpool dus ga denk ik 1 of 2 dagen in Liverpool spenderen, vraag me af wat ik op die korte tijd allemaal in Liverpool kan doen :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92619081
Hey, wát een toeval, misschien heb ik nog wel wat tips voor je ;).
pi_92672457
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:14 schreef blckbb het volgende:

[..]

Mooi gitaarspel. George zingt wel ontzettend vals :{
George nam in deze tijd waarschijnlijk een voorbeeld aan z'n vriend Bob Dylan, die het ook nooit zo hoog nam met het zuiver zingen ;)

Wat me meer stoort is 't feit dat ze een 8-minuten versie maken van een nummer dat oorspronkelijk bijna de helft korter is. Dat heeft 'ie dan weer van een andere vriend, Clapton ;)
pi_92681237
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

George nam in deze tijd waarschijnlijk een voorbeeld aan z'n vriend Bob Dylan, die het ook nooit zo hoog nam met het zuiver zingen ;)

Wat me meer stoort is 't feit dat ze een 8-minuten versie maken van een nummer dat oorspronkelijk bijna de helft korter is. Dat heeft 'ie dan weer van een andere vriend, Clapton ;)
Vind bijna al zijn live-arrangementen vervelend. Ook erg jammer dat hij de meeste tijd nog maar simpel ritme-gitaar meespeelde, en op de achtergrond stond mee te spelen terwijl anderen zijn solo's deden. Maar vooral het wijzigen van de teksten, en al helemaal die van anderen! "In my life....I love God more" :N

pi_92683440
Oh man ik heb wel eens wat gelezen over die 1974-tour en dat zn stem niet goed was, maar het is niet eens te herkennen als George Harrison zeg :D
Bleuh.
pi_92684217
Sja, de "Dark Hoarse"-tour hè ;).


Heb een vermoeden dat ze de pro-shot beelden die er zijn van de optredens nooit gaan uitbrengen... Het album (met vlagen best aardig) is ook als enige (samen met "Extra Texture") nooit opgenomen in het remaster-programma.

Alle andere ex-Beatles waren aanwezig bij één of meerdere concerten van deze tournee. Lennon was aanwezig met May Pang in Uniondale. Voorprogramma Ravi Shankar - iets wat ook al niet erg in de smaak viel tijdens deze gedoemde tournee - viel een maand eerder uit, nadat hij plots in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Lennon zou volgens de verhalen hebben opgemerkt dat hij blij was dat hij "doesn't have to sit through Ravi's bit!".
pi_92684318
Ongelofelijk dat ie daar net 30 was. Hij lijkt wel 60 man :D
Bleuh.
pi_92704926
Grammy alert: Paul McCartney, Beatles nominated for awards Sunday

Paul McCartney and the Beatles both nominated for Grammy Awards to be announced Sunday.
Paul McCartney's nomination is in the category of Best Solo Rock Vocal Performance for "Helter Skelter" from "Good Evening, New York City." McCartney has some strong competition -- Neil Young, John Mayer, Robert Plant and Eric Clapton.

The Beatles' stereo box set is also nominated for Best Historical Album. The competition here includes Buddy Holly and Hank Williams Sr.

A cover of John Lennon's "Imagine" by a team of musicians led by Herbie Hancock is also nominated for Best Pop Collaboration With Vocals.

The 53rd Annual Grammy Awards air on CBS from 8 11:30 p.m. (ET/PT) Sunday night.

http://www.examiner.com/p(...)ed-for-awards-sunday
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_92724010
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:03 schreef PimD het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws over de geremasterde LP box? Ik meen dat die eigenlijk eind 2010 zou uitkomen...?
Wie weet...

http://www.jpc.de/jpcng/p(...)set-Ltd/hnum/4977644
pi_92725569
quote:
12s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Hey, wát een toeval, misschien heb ik nog wel wat tips voor je ;).
Heb vorig jaar dus 3 dagen in Liverpool vertoeft, vlak voordat ik de oversteek maakte naar Ierland voor het optreden van Paul McCartney. De reis zelf is erg relaxed. Het hoeft ook niet al te duur te zijn, retourtje vanaf Schiphol direct op John Lennon Airport kan in sommige maanden al vanaf 50 euro inclusief. De maand dat ik ging zal het niet heel veel meer zijn geweest. Als je aankomt op John Lennon Airport weet je gelijk dat je in de stad van The Beatles bent, dat zal geen verrassing zijn. Standbeeld van Lennon in de hal, alles aangekleed met Beatles-foto's en quotes, een reuze "Yellow Submarine"-achtig schip buiten. Goede informatievoorziening ook, maar je merkt wel gelijk dat de commerciële molen rondom The Beatles daar al flink aan het draaien is. De aangeboden tours en rondleidingen zijn niet te tellen. De directe buslijn vanaf het vliegveld brengt je in 30 minuten naar het centrum.

Het was midden juni toen ik Liverpool bezocht, maar het klimaat was bewolkt, winderig en niet al te warm. Krijg je er van als je op vakantie in Noord-Engeland gaat ;). Liever dat dan dat het bloedheet is als je op stedentrip gaat, maar het zet wel gelijk de toon, zeker in Liverpool, want de eerste indruk van de stad is niet al te gezellig. Het oogt behoorlijk grauw en industrieel, en dit gaat zelfs nog over het centrum. Veel staat in de steigers, en dat de enige moderne investeringen die je gelijk kunt zien overblijfselen van "Liverpool 08" zijn, toen het de culturele hoofdstad van Europa was, komt een beetje sneu over. Het contrast tussen het oude en nieuwe centrum is groot. Het oude centrum ziet er uit zoals je verwacht van een Engelse havenstad, het nieuwe centrum is onderdeel van zo'n prestigieus project om een stad er aantrekkelijker uit te laten zien, maar wat altijd een beetje misstaat. Winkelstraten met meerdere verdiepingen, voorzien van glazen roltrappen, je kent het wel. Wel heel leuk om te winkelen, maar we zitten hier niet in TRV. Wel ademen zelfs zulke dingen The Beatles: De mega-posters die het hele pand van de HMV aan de buitenkant beslaan bijvoorbeeld.

Alles in het centrum is wel redelijk op loopafstand te doen. Het havengebied bijvoorbeeld. De Albert Dock heeft een mooie geschiedenis, maar is vandaag de dag meer een toeristische trekpleister met barretjes, restaurants, en musea. Waaronder natuurlijk een Beatles museum, namelijk The Beatles Story, waar ik later op terug kom. Aantrekkelijk om even te gaan zitten. Vanaf daar kun je ook de Royal Liver Building al zien. Op beide plekken is op zich niet veel te doen, maar het zijn historische plekken, en het hoort er wel bij natuurlijk.

Heb de eerste dag dat ik er was gelijk de "Magical Mystery Tour" meegepikt, welke ook vertrekt vanaf de Albert Dock. Een propvolle bus, vaak uitverkocht. Het zal je 20 euro kosten, en brengt je binnen een kleine 2 uur in een (hoe kan het ook anders) geel-blauwe bus langs een heleboel punten die belangrijk zijn geweest voor The Beatles in Liverpool. Zoals altijd geldt met dit soort tours, doe je alle punten heel vluchtig aan, kun je snelle snapshots maken door de ruiten heen, dus stopt de bus lang niet op alle plekken, en is de informatie die gegeven wordt laagdrempelig. Dat laatste is natuurlijk niet zo erg, maar graag was ik even uitgestapt op bepaalde plekken.

De tour start als je vertrekt, langs de fraaie Liverpool Cathedral, richting de wijk waar Ringo geboren is. Ondertussen natuurlijk de onvermijdelijke Beatles-hits door de speakers. Ik had het geluk naast een Zuid-Amerikaanse vrouw te zitten die gericht was op laten horen dat ze alle nummers niet geheel zuiver kon meezingen. Maar dat geheel ter zijde. De gids van deze tournee is een welbespraakte Liverpudlian van rond de 40, die maar al te goed wist te vertellen over zijn persoonlijke ervaringen met onder andere bijvoorbeeld Paul McCartney. Ok, hij wilde wel erg graag vertellen over hoe hij een herdenking voor George Harrison had georganiseerd in Liverpool, en hij daar op persoonlijke basis met McCartney had samengewerkt, en hoe McCartney spontaan z'n VIP-tickets had gesigneerd als 'investering' voor het dochtertje van de gids, en meer van zulke verhalen. Dezelfde gids speelde overigens Pete Shotton in de PBS-film "John Lennon: In His Life". McCartney zou hem daardoor (als grap) hebben aangesproken alsof hij de beroemdheid was, en niet andersom... Sja... Ok, hij wist dit dan wel weer te versterken door foto's te laten zien van hun samen op amicale wijze. Zijn stijl van vertellen was tegen het cynische aan, inclusief een 'pesterig' soort shtick met de buschauffeur, waar je van moet houden.

Ringo's geboortehuis: Ineens begrijp je waarom het hem geen fluit kan schelen dat het gesloopt gaat worden. De hele wijk is verwaarloosd en kan met recht 'verpauperd' genoemd worden. Troosteloos. Zijn straat heeft dichtgetimmerde ruiten en deuren. Iets verderop daartegenover is de straat waar Ringo na die tijd gewoond heeft, en wel tot het moment dat hij naar Londen vertrok. Daarnaast de bar The Empress waar zijn moeder een lange tijd heeft gewerkt, gelijk herkenbaar als de hoes van Ringo's eerste solo-plaat "Sentimental Journey", bijna niets veranderd sinds die tijd.

Sprak ik over Ringo's oude wijk als 'verwaarloosd', 'verpauperd' en 'troosteloos', helaas kan hetzelfde over Penny Lane gezegd worden. En eigenlijk alle wijken daartussenin. Veel plekken bezongen door McCartney in het gelijknamige nummer kom je tegen, maar allen in zeer slechte staat. Zeker de "roundabout" staat er treurig bij. Daarna wordt doorgereden naar de Wavertree regio, waar de eerste uitstap gemaakt worden, simpelweg omdat de bus er niet bij kan. Dat is 12 Arnold Grove, het geboortehuis van George Harrison. Een huis met kamers van 3 vierkante meter, wat op dit moment nog steeds bewoond wordt. Vind het zelf een beetje ongemakkelijk om op zo'n plek al te veel rond te neuzen, aangezien je door het raam de bewoners hun dagelijkse bezigheden kunt zien uitvoeren.

Daarna in vogelvlucht richting Woolton, langs St. Peter's Church, de plek waar Lennon en McCartney elkaar in 1957 elkaar voor het eerst hebben ontmoet. Daarna zo'n beetje om de hoek kom je Strawberry Field tegen. Denken/dachten jullie ook dat het een immens hekwerk is, op zichzelf staand in een grote park-achtige omgeving? Nou, ik dus wel ongeveer. Het is een klein hekwerkje tussen muren in, aan de zijkant van een lange smalle weg. Behoorlijke desillusie, maar het maakt het niet minder bijzonder. Net zo bekalkt als de muren bij Abbey Road. Wederom het nadeel van zo'n trip: Het is praktisch gezien niet mogelijk om op die plek uit te stappen, en als je aan de verkeerde kant van de bus zit ben je screwed en kun je vrij weinig zien. Lennon loog niet, daar wel letterlijk om de hoek Menlove Avenue, de straat van tante Mimi, waar het huis staat waar John Lennon woonde van 1945 tot en met 1963. De plek met veel geschiedenis en verhalen. Daarover later veel meer. Je merkt zelfs nu nog gelijk het klasse-verschil tussen de wijken. John Lennon working class...? Indertijd (en nu ziet het er ook niet slecht uit) een van de rijkste wijken van Liverpool.

Wederom: Wat een verschil met Forthlin Road, het jeugdhuis van McCartney, waar hij woonde van z'n 12de tot aan 1964, en welke plek misschien wel de meeste Beatles-geschiedenis van allemaal heeft. Ook daarover later veel meer. Deze huizen waren toentertijd - net zoals bij Harrison - simpel gezegd vergelijkbaar met een huis van de woningcorporatie, maar dan natuurlijk in de jaren '40 en '50 in Engeland. Dit was de tweede stop van de tour. Vanaf daar wordt rechtstreeks teruggereden naar het centrum voor de oude Liverpool College of Art en Liverpool Institute, de oude scholen van respectievelijk Lennon, Stuart Sutcliffe, Cynthia Powell en Harrison en McCartney. Dit zou een route zijn die Harrison en McCartney samen jarenlang met de bus gereden hebben, en waar ze elkaar ook voor het eerst hebben ontmoet. Het Liverpool Institute sloot in 1985. McCartney kon het niet onder ogen zien dat zijn oude school verloren ging, waarna hij het Liverpool Institute for Performing Arts oprichtte, en sponsorde de renovatie van het gebouw. Dat valt gelijk op: Elke 'scouser' die je spreekt praat met veel respect en niets meer dan lof voor McCartney en zijn inzet. Tijdens de reis maak je meerdere malen mee dat McCartney (en Harrison trouwens ook) ergens iets gered of gesponsord heeft, zonder dat het met veel tamtam bekend staat.

Elk jaar gaat hij terug voor de diplomauitreiking van de afgestudeerden. Vorig jaar las ik toevallig - met die wetenschap - dat de diplomauitreikingen van 2010 eind juli dat jaar hadden plaatsgevonden, midden in z'n Up & Coming-tournee. McCartney kon dus vast niet aanwezig zijn geweest omdat hij midden in z'n tournee zat en zelfs 2 dagen daarvoor nog had opgetreden in Amerika, terwijl hij diezelfde week alweer in Canada stond. Ik besefte dat het maar werd voorgehouden omdat zijn betrokkenheid mooi voor het verhaal is. Later zag ik filmpjes van McCartney die buiten het gebouw in Liverpool handtekeningen uitdeelde op die dag. Ik kon het niet geloven. Hij was voor de diplomauitreiking even heen en weer gevlogen tussen Amerika en Liverpool. Wat een held.

Gaandeweg worden nog tientallen randplekken aangewezen, van de plek waar John Lennon voor de eerste keer trouwde, tot aan verschillende huizen waar de leden van The Beatles een korte tijd gewoond hebben, een kantoor van Brian Epstein, Rosebery Street etc. Vond het persoonlijk ook gewoon tof om de verschillende wijken buiten het centrum van een stad te zien, altijd interessant voor een beter beeld buiten de toeristische paden. Nabij de nieuwe Cavern Club eindigt de trip. Leuk om vele plekken achter elkaar even te kunnen zien, maar voor de Beatles-fans in dit topic zou ik aanraden om de Magical Mystery Tour over te slaan, en op eigen gelegenheid deze plekken te bezoeken zodat je op elke plek de tijd kunt nemen die je wilt. Als iemand geïnteresseerd is, zoek ik de folder van de plaatselijke VVV op met plekken en bijbehorende buslijnen. Iets wat ik een eventuele volgende keer van plan ben om te doen. Maar als je daar geen zin in hebt, en genoegen neemt met wat ik hierboven het beschreven, dan is de Magical Mystery Tour een uitstekende mogelijkheid om al die plekken even aan te doen.

In het vervolg een stukje over iets wat je echt NIET mag missen. Soort cliffhanger ;).
pi_92747338
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 01:51 schreef nomar83 het volgende:
Grammy alert: Paul McCartney, Beatles nominated for awards Sunday

Paul McCartney and the Beatles both nominated for Grammy Awards to be announced Sunday.
Paul McCartney's nomination is in the category of Best Solo Rock Vocal Performance for "Helter Skelter" from "Good Evening, New York City." McCartney has some strong competition -- Neil Young, John Mayer, Robert Plant and Eric Clapton.

The Beatles' stereo box set is also nominated for Best Historical Album. The competition here includes Buddy Holly and Hank Williams Sr.

A cover of John Lennon's "Imagine" by a team of musicians led by Herbie Hancock is also nominated for Best Pop Collaboration With Vocals.

The 53rd Annual Grammy Awards air on CBS from 8 11:30 p.m. (ET/PT) Sunday night.

http://www.examiner.com/p(...)ed-for-awards-sunday
En de Grammy Award voor The Beatles is binnen: Best Historical Album voor de stereo boxset. Hoe kan het ook anders, zou je zeggen...

Aan de andere kant van de oceaan reikte McCartney een BAFTA uit aan The King's Speech in de categorie Best Original Music, zojuist live te zien op BBC1. "Some of the best music ever written come from the movies....A Hard Day's Night....Yellow Submarine..."
pi_92747835
Goed verhaal Aisu. Ik ga als ik mijnn rijbewijs heb nog eens naar liverpool toe :)
pi_92756887
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En de Grammy Award voor The Beatles is binnen: Best Historical Album voor de stereo boxset. Hoe kan het ook anders, zou je zeggen...

Aan de andere kant van de oceaan reikte McCartney een BAFTA uit aan The King's Speech in de categorie Best Original Music, zojuist live te zien op BBC1. "Some of the best music ever written come from the movies....A Hard Day's Night....Yellow Submarine..."
En Paul mcCartney wint ook nog de award voor Helter Skelter, Good Evening New York City :)

Oftewel een goed Grammy jaar voor de Beatles.
pi_92797134
Dus je kunt een Grammy Award voor Best Rock Vocal winnen met een digitaal gemanipuleerde opname? ;)

Oeps...
  maandag 14 februari 2011 @ 22:48:07 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92797265
quote:
12s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:46 schreef Aisumasen het volgende:
Dus je kunt een Grammy Award voor Best Rock Vocal winnen met een digitaal gemanipuleerde opname? ;)

Oeps...
De Grammy's zijn toch allemaal onzin. Ik bedoel, wie zijn die "The Suburbs" en waarom hebben ze het beste album gewonnen? Heb er nog nooit van gehoord! :(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92817790
quote:
10s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:48 schreef Arn0 het volgende:

[..]

De Grammy's zijn toch allemaal onzin. Ik bedoel, wie zijn die "The Suburbs" en waarom hebben ze het beste album gewonnen? Heb er nog nooit van gehoord! :(
http://whoisarcadefire.tumblr.com << Je gaat stuk.
pi_92834777
Kwam er vandaag pas achter hoeveel Penny Lane op God Only Knows lijkt :P
pi_92869256
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

http://whoisarcadefire.tumblr.com << Je gaat stuk.
Dat is wel ernstig, Arcade Fire vind ik toch vrij goed. Ik ken zelf best veel mensen die het één van de beste bands van de afgelopen tien jaar vinden.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_92923942
"Ringo Starr to make British appearance for UK charity gala".

Nou, Arn0, grijp je kans :D!

"Individual silver tickets start at £295.00"
. Oh, wacht... :')
pi_92924089
Toevallig op 12 juni of zo? :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92924996
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef Arn0 het volgende:
Toevallig op 12 juni of zo? :')
http://www.whereseric.com(...)-cricket-clubs-25th-

Laatste keer dat hij een optreden in Europa deed was op Liverpool '08, denk ik.
pi_92925127
Nja zou dat bedrag er nooit aan spenderen.. Betwijfel tegenwoordig zelfs of ik de bedragen van de Amerikaanse concerten zou betalen als hij hier in de buurt zou spelen :@
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92939863
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:39 schreef Aisumasen het volgende:
"Ringo Starr to make British appearance for UK charity gala".

Nou, Arn0, grijp je kans :D!

"Individual silver tickets start at £295.00"
. Oh, wacht... :')
Da's een heleboel geld.
pi_92943736
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:14 schreef Arn0 het volgende:
Nja zou dat bedrag er nooit aan spenderen.. Betwijfel tegenwoordig zelfs of ik de bedragen van de Amerikaanse concerten zou betalen als hij hier in de buurt zou spelen :@
Tuurlijk wel. 't is een BEATLE!! ;)

Mocht hij zulke bedragen hier vragen moet hij in buurthuizen gaan spelen, wat gelijk de reden is dat hij al 20 jaar enkel in Amerika op tournee gaat.
pi_92944244
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. 't is een BEATLE!! ;)

Mocht hij zulke bedragen hier vragen moet hij in buurthuizen gaan spelen, wat gelijk de reden is dat hij al 20 jaar enkel in Amerika op tournee gaat.
Húh... Of toch niet :D!?

http://www.beatlesfanclub.nl/nieuws-mainmenu-47/6524
http://www.auditorium.com/eventi/4993760

Speak of the devil...!
pi_92944509
quote:
11s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Húh... Of toch niet :D!?

http://www.beatlesfanclub.nl/nieuws-mainmenu-47/6524
http://www.auditorium.com/eventi/4993760

Speak of the devil...!
:o
Als hij nou in Nederland komt voor niet te veel geld dan ga ik het wel serieus overwegen :D
pi_92949232
Nou, het gaat dan dus écht gebeuren :D. Eerste tour door Europe sinds 1998.

http://www.ringostarr.com/news.php

In ieder geval Hamburg op 7 juli. Dat idee van Ringo Starr in Blokker vind ik wel echt een hele goede grap, hopen dat z'n team er ook zo over denkt. Ringo in Nederland zou de eerste keer zijn sinds...
pi_92952840
Oeh, als de kaarten een beetje te betalen zijn ga ik wel hoor (mits ie in NL komt). Zolang ie Act Naturally maar doet, want Don't Pass Me By zal er wel niet in zitten :(
Bleuh.
pi_92969706
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, het gaat dan dus écht gebeuren :D. Eerste tour door Europe sinds 1998.

http://www.ringostarr.com/news.php

In ieder geval Hamburg op 7 juli. Dat idee van Ringo Starr in Blokker vind ik wel echt een hele goede grap, hopen dat z'n team er ook zo over denkt. Ringo in Nederland zou de eerste keer zijn sinds...
Daar moet ik zijn.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:00:25 #196
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92976688
Wooow! Nevermind mijn vorige post, ik ben er bij, wat het ook kost _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:57:25 #197
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92991845
Iemand tips voor boeken over the Beatles? Het liefst in het Nederlands
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:02:03 #198
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92992139
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:57 schreef Dos37 het volgende:
Iemand tips voor boeken over the Beatles? Het liefst in het Nederlands
Ikzelf vind A Day In The Life door Mark Hertsgaard een ontzettend tof boek. Vertaling vind je wel in de grote bibliotheken denk ik. Geen te specifiek boek met opsommingen van takes, gewoon een "korte" biografie en ondertussen worden de leukste momenten in de studio (schrijver is een van de twee schrijvers die naar alle takes mocht luisteren) ook beschreven.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:28:50 #199
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92993823
Aha thx alvast, ik ben vooral benieuwd hoe deze vier geniale mensen elkaar gevonden hebben. Al staat dat ook wel op wiki
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_93005145
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, het gaat dan dus écht gebeuren :D. Eerste tour door Europe sinds 1998.

http://www.ringostarr.com/news.php

In ieder geval Hamburg op 7 juli. Dat idee van Ringo Starr in Blokker vind ik wel echt een hele goede grap, hopen dat z'n team er ook zo over denkt. Ringo in Nederland zou de eerste keer zijn sinds...
Jaren '70? Bij Willem Duijs? :? Heeft Ringo nou ooit een huis op de Prinsengracht, Amsterdam gehad of niet? Als dat zo is, is hij vaker in Nederland geweest.....

Als Ringo in Europa komt wil ik er zeker heen. Het is toch een Beatle...... Begin jaren '90 heb ik 'm ook al gemist. Leuven, Belgie en net over de grens in Duitsland. En zoveel kansen zullen we daarvoor niet meer krijgen.

Ringo in Blokker. Vanwege al die goeie herinneringen die hij daar heeft???? LOL. Of om nog even de Beatles tour over te doen die hij gemist heeft??? Dacht het niet he. ;)
pi_93028900
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:28 schreef Dos37 het volgende:
Aha thx alvast, ik ben vooral benieuwd hoe deze vier geniale mensen elkaar gevonden hebben. Al staat dat ook wel op wiki
"The Beatles Anthology" is ook erg goed. Ik heb zelf wel de Engelse versie, weet niet hoe goed de Nederlandse editie is vertaald.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_93067430
Ringo in Blokker zou dom zijn. Geef hem een stadium met goed geluid.
  zondag 20 februari 2011 @ 18:40:57 #203
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93067951
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:26 schreef Writersright het volgende:
Ringo in Blokker zou dom zijn. Geef hem een stadium met goed geluid.
Stadium? Ringo? :?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 21 februari 2011 @ 08:56:01 #204
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_93091174
Ringo komt naar Bospop!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_93091195
Bospop, 9 Juli.
Ik ga erheen :)
Na 3 keer McCartney te hebben gezien mag Ringo gewoon niet ontbreken. ;)

Wel jammer dat Levon Helm niet meer in zijn All Star band zit.
pi_93096444
Pfff.. Iemand een idee hoeveel die kaartjes zijn? Het concert valt behoorlijk kut want ik kan niet zo veel geld kwijt :')

edit: dagkaart zit dus rond de 70 - 80 euro. Ben bang dat dit 'm niet gaat worden. Any chance dat hij nog losse tourdata in Nederland toevoegt?
pi_93096517
Bohh, en et is ook nog eens helemaal in Weert. Erg twijfelachtig of ik hierbij kan zijn ;(
  maandag 21 februari 2011 @ 16:18:39 #208
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93106667
Zijn er al meerdere datums bekend?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93120081
Enig idee wanneer overige tourdata bekend zijn?
  maandag 21 februari 2011 @ 21:05:44 #210
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93121581
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:21 schreef Niles-Crane het volgende:
Pfff.. Iemand een idee hoeveel die kaartjes zijn? Het concert valt behoorlijk kut want ik kan niet zo veel geld kwijt :')

edit: dagkaart zit dus rond de 70 - 80 euro. Ben bang dat dit 'm niet gaat worden. Any chance dat hij nog losse tourdata in Nederland toevoegt?
Je wilt de prijzen voor een regulier concert niet weten.. :')
http://www.auditorium.com/eventi/4993760
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93122801
Briljant toch, 130 euro p.p. lappen om er voor te zorgen dat Ringo niet weer aan de drank en drugs gaat :D

Vorige week "You Never Give Me Your Money - The Beatles After The Break-up" gelezen
Bleuh.
  Redactie Frontpage maandag 21 februari 2011 @ 21:45:06 #212
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_93124332
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Je wilt de prijzen voor een regulier concert niet weten.. :')
http://www.auditorium.com/eventi/4993760
Das niet in Europa zo he. Veel goedkoper natuurlijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:32:03 #214
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93156276
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Das niet in Europa zo he. Veel goedkoper natuurlijk.
En ik maar denken dat Rome in Europa ligt :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93160377
"Last Play At Shea". In de eerste seconden van de video krijgt Billy Joel de 'thumbs up' van z'n crew dat McCartney is gearriveerd vanaf het vliegveld, de rest is historie.

  woensdag 23 februari 2011 @ 14:54:03 #216
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93200865
Over het Shea stadium gesproken.. Fuck, dit is vet. Echt knap gemaakt!

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93201240
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:54 schreef Arn0 het volgende:
Over het Shea stadium gesproken.. Fuck, dit is vet. Echt knap gemaakt!

Whehe _O_
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:48:44 #218
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93232401
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben (aanrader!): Op 25 februari kan je gratis op http://www.georgeharrison.com/ het Concert For George zien :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93298375
:)
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:48 schreef Arn0 het volgende:
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben (aanrader!): Op 25 februari kan je gratis op http://www.georgeharrison.com/ het Concert For George zien :)
DVD staat in de kast, maar ik kijk nu toch via http://www.concertforgeorge.com/ :)

Het is en blijft een mooie tribute.
pi_93305978
Had de video nog niet gezien, maar de muziek wel grijs gedraaid. Mooi _O_
pi_93315796
Op deze dag wel gepast om weer eens wat Harrison-liedjes te laten horen die misschien niet iedereen gelijk kent. Jammer dat zijn catalogus niet op Spotify staat. Paar van mijn favorieten:








Die laatste is een Dylan-compositie.
pi_93344839
quote:
Hahaha, kostelijk!
pi_93345221
:') :D
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_93570949
Giles Martin verteld in een recent interview over een George Harrison 'Anthology' waarmee hij aan het werk is. Dat het "a movie based project" is, doet mij vermoeden dat het hier om de soundtrack voor de Martin Scorsese-documentaire gaat. Er schijnen nog een shitload aan (ook Beatles-era) demo's in het Harrison-archief te zitten, dus ze kunnen alle kanten op.
pi_93607236
Ik zag dat je bij de Ringo tour ook weer een vip-pakket kan bestellen met een tour laminaat, net als bij McCartney toen. Wat moet ik me daarbij voorstellen, een plank :')?
pi_93608681
Gewoon zo'n gelamineerd backstage-pasje.

Bleuh.
pi_93643543
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:49 schreef PimD het volgende:
Gewoon zo'n gelamineerd backstage-pasje.

[ afbeelding ]
Lol, whooptidoo

Ik ben dol op George's muziek en For you blue is prachtig maar dit is wel erg triest:
pi_93729772
Mijn eerste post in dit geweldige topic O+
Living is easy with eyes closed
  zondag 6 maart 2011 @ 16:17:13 #230
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93729855
Goede username! (hoezo was die nog niet bezet?)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93731105
_O_ Geniaal!
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_93789369
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:14 schreef Beatles het volgende:
Mijn eerste post in dit geweldige topic O+
Welkom :)
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:24:27 #233
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93907567
:D :D :D

Eindelijk beeldmateriaal van deze legendarische avond _O_

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93911046
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:24 schreef Arn0 het volgende:
:D :D :D

Eindelijk beeldmateriaal van deze legendarische avond _O_

Post dan liever deze:


Edit bleek een reconstructie te zijn :')!
pi_93920328
Het rare is... Ik was meer enthousiast toen een poos terug bekend werd dat er die avond 2 verschillende amateurvideo's waren geschoten, dan toen ik de beelden vanochtend echt zag... En het was toch echt een soort 'holy grail' van me :P. Nou ja, dan nu gewoon de "Double Fantasy" studio-beelden maar ;).
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:00:28 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93920616
Hmm weet het niet, ik word hier enthousiaster van dan van al die upgrades van oud studiomateriaal dat je tegenwoordig dagelijks tegenkomt. Maar alsnog is het niet zoo spectaculair nee :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93937283
Het is waarschijnlijk het feit dat de beelden zo vaag en fragmentarisch zijn, waardoor je niet meer van het moment zelf beleeft dan wat we al konden meekrijgen uit de professionele audio-opnames en de vele foto's en beschrijvingen van dit tragisch historische moment.

Deze beelden zijn van een toen 18-jarige fan. Of dit dezelfde beelden zijn als de beelden die geschoten zijn vanaf een statief betwijfel ik. Die verzamelaar wilde zo veel geld voor zijn beelden dat zelfs Elton John er geen interesse in had. Dan zou het raar zijn als ze nu ineens op YouTube opduiken.

Toch is dit zeer onverwacht, ik had niet gedacht beelden van deze strekking ooit nog te zien, dus het is wel bizar dat het nu nota bene op YouTube opduikt.

Ben het met Arn0 eens wat betreft zogenoemde 'upgrades'. Al die oude wijn in nieuwe zakken houdt ik niet eens meer bij.
pi_93960090
Ben ik de enige die zich ergert aan de gedoubletrackde songs op Hard Days night? Zonde dat die nummers zo verziekt worden.

Oh en waarom zijn de songs in de film vertraagd afgespeeld?
pi_93968600
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:36 schreef Writersright het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan de gedoubletrackde songs op Hard Days night? Zonde dat die nummers zo verziekt worden.

Oh en waarom zijn de songs in de film vertraagd afgespeeld?
Bedoel je dat (bijna) alle vocalen gedubbeld zijn?

En dat laatste heeft te maken met een aantal dingen, ook met in dit geval NTSC naar PAL. In plaats van de beelden te versnellen, verslomen ze het geluid. Je moet de Mirror Spock-bootleg hebben.
pi_94105402
De remasters vinyl boxset staat nu gepland voor de tweede week van september, de Rode en Blauwe verzamelaars komen eind mei.
pi_94109773
Vanmiddag 'FAB - Het leven van Paul McCartney' gekocht. Benieuwd of het zo goed is als iedereen beweerd.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_94125597

Opklikbaar!

Eerste studio-track van McCartney uit 2011 is daar: "Best Love", een samenwerking met acteur/komediant Steve Martin. Klinkt echt heel tof, luchtig liedje. Meer informatie hier: http://stevemartin.com/stevemartin/music.html

Artikel uit begin dit jaar:

quote:
Steve Martin writes, plays on 2nd bluegrass album

Steve Martin is back behind the banjo. The 65-year-old actor, author and recent Oscar host will release his second bluegrass album in March. Martin spent months on the road performing with the Steep Canyon Rangers, and the bluegrass quintet backs him on "Rare Bird Alert," which includes 13 new songs he wrote.

The album also features some impressive guest stars: The Dixie Chicks and Sir Paul McCartney. "It's very hard to believe," Martin said of having the former Beatle perform on his album. "I was a kid when I first heard Paul McCartney, and if you told me one day that he'd be singing one of my tunes, I'm still flabbergasted." McCartney gives voice to a track called "Best Love," which Martin describes as "a love song, but it has a little humor in it." [..]

"Rare Bird Alert" will be out March 15. Martin and his band will support the album with a national tour beginning in May [..]

http://new.music.yahoo.co(...)rass-album--62000316
pi_94140288
Zeg het maar. Wie heeft gratitude al achterstevoren gedraaid en hoort hetzelfde als hieronder beweerd wordt. Het is al een ouder filmpje, dus het circuleert al een tijdje. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik moet er alleen maar om lachen, omdat ik niet in deze onzin geloof

pi_94144974
http://uk.movies.ign.com/articles/115/1155553p1.html
quote:
Disney Sinks Yellow Submarine Redo
Zemeckis' mo-cap remake scuttled in wake of Mars Needs Moms flop.
US, March 14, 2011
Share
by Jim Vejvoda
This weekend's box office failure of Mars Needs Moms, the latest performance-capture animated film from producer Robert Zemeckis, has led to scuttling of the producer's mo-cap remake of the animated Beatles film Yellow Submarine.

According to The Hollywood Reporter, "Submarine was already facing a few rocky reefs before this weekend. There were budget issues and a key presentation Zemeckis was to have made before the Beatles heirs kept being pushed back. A December date for the confab was scrapped and never rescheduled. But sources say the disastrous $6.9 million opening for the $150 million-budgeted Mars, produced by Zemeckis, guaranteed that Submarine would never set sail at Disney. The producer-director is now free to shop the project to another studio."

Cary Elwes, Dean Lennox Kelly, Peter Serafinowicz and Adam Campbell had been lined up to play the Beatles in the film.

Disney shut down Zemeckis' ImageMovers studio last May.

pi_94145519
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef awijmans het volgende:
Zeg het maar. Wie heeft gratitude al achterstevoren gedraaid en hoort hetzelfde als hieronder beweerd wordt. Het is al een ouder filmpje, dus het circuleert al een tijdje. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik moet er alleen maar om lachen, omdat ik niet in deze onzin geloof

Het kan gekker:
I'm so Tired -> John zingt ergens achterstevoren ''I wish I was not a Beatle'' en aan het einde natuurlijk ''Listen list, Paul's a dead man, listen listen''.
Blue Jay Way -> Zit vol met verwijzingen als je de plaat terugdraait (Paul is bloody)
Revolution 9 -> Turn me on dead man, turn me on dead man
Strawberry Fields -> I Buried Paul (niet eens omgedraaid :o )
All Together Now -> Schijnt ook helemaal vol te zitten met I Buried Paul

Voor de rest komen er even geen in mij op :P

Maargoed, als je de ''tekst'' voorgeschoteld krijgt, dan hoor je het altijd, zo werken je hersens nu eenmaal. Zo zijn er ook satanische verwijzingen te horen in liedjes van Led Zeppelin en heel veel jaren '60 en '70 bandjes.
pi_94178273
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
[ link | afbeelding ]
Opklikbaar!

Eerste studio-track van McCartney uit 2011 is daar: "Best Love", een samenwerking met acteur/komediant Steve Martin. Klinkt echt heel tof, luchtig liedje. Meer informatie hier: http://stevemartin.com/stevemartin/music.html

Artikel uit begin dit jaar:

[..]

Dit helpt beter, streaming versie, zoek op "Best Love": http://online.wsj.com/art(...)192582973508782.html

Verslavend liedje.
  woensdag 16 maart 2011 @ 02:02:48 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94178322
Mwah, vind zijn stem echt niet passen bij dit soort muziek.. Alhoewel een samenwerking met Mumford & Sons (zie ook Ray Davies) dan weer wel tof had geweest, maar hier ben ik niet echt een grote fan van.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94179579
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Het kan gekker:
I'm so Tired -> John zingt ergens achterstevoren ''I wish I was not a Beatle'' en aan het einde natuurlijk ''Listen list, Paul's a dead man, listen listen''.
Blue Jay Way -> Zit vol met verwijzingen als je de plaat terugdraait (Paul is bloody)
Revolution 9 -> Turn me on dead man, turn me on dead man
Strawberry Fields -> I Buried Paul (niet eens omgedraaid :o )
All Together Now -> Schijnt ook helemaal vol te zitten met I Buried Paul

Voor de rest komen er even geen in mij op :P

Maargoed, als je de ''tekst'' voorgeschoteld krijgt, dan hoor je het altijd, zo werken je hersens nu eenmaal. Zo zijn er ook satanische verwijzingen te horen in liedjes van Led Zeppelin en heel veel jaren '60 en '70 bandjes.
Ok, die van de jaren 60 ken ik allemaal wel. Gritutude is van enkele jaren geleden. En het verbaast me dat Paul dat soort hints nu nog steeds zou gebruiken. :?
pi_94179587
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit helpt beter, streaming versie, zoek op "Best Love": http://online.wsj.com/art(...)192582973508782.html

Verslavend liedje.
Leuk nummer. Vrolijk en aanstekelijk. En ja, zeker verslavend :P
pi_94181018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:12 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ok, die van de jaren 60 ken ik allemaal wel. Gritutude is van enkele jaren geleden. En het verbaast me dat Paul dat soort hints nu nog steeds zou gebruiken. :?
Dat doet hij niet. ''Your mind hears what it wants to hear''. Dus als je dat fragment hoort met die tekst erbij, ga je dat horen, terwijl je er eigenlijk niks van zou moeten horen.

En nee, verder ken ik geen backmasks van na de jaren '60
pi_94276906
Zo, volgende week weer helemaal los op mijn *beatles* basje(Het is geen vioolbas maar wel een 1962 hòfner met exact dezelfde electronica)
pi_94302051
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 02:02 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, vind zijn stem echt niet passen bij dit soort muziek.. Alhoewel een samenwerking met Mumford & Sons (zie ook Ray Davies) dan weer wel tof had geweest, maar hier ben ik niet echt een grote fan van.
Ben juist blij dat hij niet op die toer gaat. Afschuwelijk hoe Ray Davies de laatste tijd zijn eigen klassiekers verkracht. En geforceerde samenwerkingen met gehypte acts doet McCartney gelukkig ook niet aan.

Ik vind juist zijn vocalen op samenwerkingen zoals deze altijd uitzonderlijk. Hij kreeg het de afgelopen 10 jaar vaak voor elkaar zich in de meest drakerige arrangementen te verzeilen, maar redde de tracks dan met zijn vocale optreden. "Bring It On Home To Me" (met Al Jarreau) en (alhoewel zwaar geAutoTune-d) "Heal The Pain" (met George Michael) zijn goede voorbeelden. Afschuwelijke arrangementen/liedjes, prachtige stem. Iets wat hij eigenlijk 20 jaar eerder al deed met Michael Jackson op "The Girl Is Mine". Of die pseudo-hiphop remake van "Let 'Em In" met LuLu van een tijdje terug, inclusief volledig willekeurige rapper bijvoorbeeld... Hij komt dus niet snel af van zulke vriendendiensten lijkt het.

Recente samenwerkingen "I Want To Walk You Home" (Fats Domino tribute-album) en "I'm In Love Again" (Ringo en Klaus Voormann) zijn dan beter geslaagd, maar eigenlijk ook alleen interessant door de vocale uitvoering van McCartney. Originele song "My Soul" van Nitin Sawhney is dan weer een hoge uitzondering, betwistbaar zijn mooiste solo-liedje van de 00's. Als-ie maar een beetje gepusht wordt... Deze nieuwe song valt wat mij betreft ook onder die paar meer geslaagde samenwerkingen, wat mij betreft. Daarom vind ik dit juist zeer de moeite waard. Erg leuk interview met Steve Martin over deze samenwerking:

pi_94306653
Ringo staat trouwens in Düsseldorf de 10de van juli, mooi alternatief voor Bospop. En ook nog eens 'general admission'.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:44:03 #254
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94312249
Trouwens Aisumasen, weet jij hoe het komt dat Lennon's volledige catalogus niet meer op Spotify staat? Enkele tracks nog wel omdat ze op compilatie CDs staan, maar geen enkel album meer..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94312718
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:44 schreef Arn0 het volgende:
Trouwens Aisumasen, weet jij hoe het komt dat Lennon's volledige catalogus niet meer op Spotify staat? Enkele tracks nog wel omdat ze op compilatie CDs staan, maar geen enkel album meer..
Rechthebbenden, major labels, bang voor ontwikkeling... Zulke dingen. McCartney staat er ook niet meer op, en dat heeft - in tegenstelling tot de afwezigheid op iTunes - niets te maken met zijn contractuele verschuivingen. Kan er persoonlijk niets om geven, maar vervelend voor de nieuwe generatie potentiële luisteraars.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:52:58 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94312820
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Rechthebbenden, major labels, bang voor ontwikkeling... Zulke dingen. McCartney staat er ook niet meer op, en dat heeft - in tegenstelling tot de afwezigheid op iTunes - niets te maken met zijn contractuele verschuivingen. Kan er persoonlijk niets om geven, maar vervelend voor de nieuwe generatie potentiële luisteraars.
Ja maar McCartney stond er geloof ik maar met enkele tracks op terwijl Lennon zijn gehele catalogus met enorm veel tamtam werd aangekondigd.. Vind het gewoon enorm zonde, het is verdorie 2011. Dit is de toekomst ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94314490
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:52 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja maar McCartney stond er geloof ik maar met enkele tracks op terwijl Lennon zijn gehele catalogus met enorm veel tamtam werd aangekondigd.. Vind het gewoon enorm zonde, het is verdorie 2011. Dit is de toekomst ;(
De geremasterde deluxe-editie van "Band On The Run" kreeg een release op Spotify in 2010, wat mij deed vermoeden dat de uitgaves op zijn nieuwe label allemaal op Spotify zouden staan, zoals een intelligent marketing-team ook zou beslissen. Maar die is ook weer verdwenen. Je moet begrijpen dat hier zo veel partijen mee gemoeid zijn met zo veel verschillende contracten door de jaren heen, dus één van die 'olietankers' heeft daar waarschijnlijk weer een stokje voor gestoken. Ze zullen zich afvragen waarom de 88ste re-release van Lennon en "Band On The Run" niet de winkels uit is gevlogen.
pi_94314654
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:44 schreef Arn0 het volgende:
Trouwens Aisumasen, weet jij hoe het komt dat Lennon's volledige catalogus niet meer op Spotify staat? Enkele tracks nog wel omdat ze op compilatie CDs staan, maar geen enkel album meer..
Ah, vond het al zo vreemd dat alle Lennon-tracks uit m'n playlists waren. Dan zet ik m'n cd's wel over op Spotify, no problem, wel vreemd, gezien hoeveel jaren '50, '60 en '70-muziek er al te krijgen is via de muziekspeler.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_94325286
Comic relief video voor Red Nose Day in the UK met samenwerking van enkele bekende Britten


Ik vind het grappig van begin tot eind, maar kijk zelf :D
pi_94325872
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 08:31 schreef awijmans het volgende:
Comic relief video voor Red Nose Day in the UK met samenwerking van enkele bekende Britten


Ik vind het grappig van begin tot eind, maar kijk zelf :D
Inderdaad een heerlijk filmpje! :)
pi_94340136
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ikzelf vind A Day In The Life door Mark Hertsgaard een ontzettend tof boek. Vertaling vind je wel in de grote bibliotheken denk ik. Geen te specifiek boek met opsommingen van takes, gewoon een "korte" biografie en ondertussen worden de leukste momenten in de studio (schrijver is een van de twee schrijvers die naar alle takes mocht luisteren) ook beschreven.
Leuk dat je dat weer aanhaalt, die heb ik jou ooit aangeraden op deze plek, toch?

Dat is het eerste boek wat ik jaren terug over The Beatles las, en wat mijn toen herontdekking in werking heeft gezet. Vooral de gedeeltes over de studio-opnames fascineerde me. Pas veel later kwam ik erachter dat schrijver van het boek Mark Hertsgaard een beetje te grote mond had. Alle verhalen over het beluisteren van studio-sessies zijn grotendeels gebaseerd op de research van Mark Lewisohn. Dat ik zo'n beetje alle door Mark Hertsgaard beschreven opnames kon vinden op bootlegs, verklaarde ineens een hele hoop.

Mark Lewisohn zelf was de persoon die Mark Hertsgaard uitnodigde voor één luistersessie van één Beatles-tape, eind jaren '80. Hier schreef laatstgenoemde een artikel over in de The New Yorker. Ondertussen liet hij ook dingen horen uit de "Plastic Ono Band"-sessies. Op dat moment waren de voorbereidingen voor John Lennon's Anthology namelijk al in volle gang, en Lewisohn had ook beschikking tot die tapes. Yoko Ono was niet blij met deze indiscretie, en Lewisohn werd ontheven uit zijn taak. Ook George Harrison was erg boos dat er een journalist in 'the inner circle' terecht was gekomen via een vertrouweling, aldus respectabel New York Times-journalist Allan Kozinn.

Dit was de directe inspiratie voor het schrijven van Mark Hertsgaard's boek over The Beatles. Maar zijn toon is dus zeer misplaatst.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:59:42 #262
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94342489
Hehe yep, en zoveel boeken later nog steeds een van mij favorieten, waarvoor dank!

Hmm, vind het beste zonde dat hij zo overdreef, hij gaf idd de indruk zelf dagen in de studio te hebben gespendeerd. Misschien is dit wel een van die dingen die ik liever niet had geweten, haha :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94391257
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:59 schreef Arn0 het volgende:
Hehe yep, en zoveel boeken later nog steeds een van mij favorieten, waarvoor dank!

Hmm, vind het beste zonde dat hij zo overdreef, hij gaf idd de indruk zelf dagen in de studio te hebben gespendeerd. Misschien is dit wel een van die dingen die ik liever niet had geweten, haha :P
Nou, natuurlijk blijven zijn inzichten en theorieën wel op zichzelf staan en doen daar niets aan af. Wel denk ik mij te herinneren dat hij een beetje pro-Lennon was. Ben wel een beetje uitgelezen wat The Beatles betreft, maar misschien zou het interessant zijn om dat boek nog eens opnieuw te lezen, kijken wat ik er nu van vind.
pi_94393186
Ben pas in hoofdstuk 2 van FAB, maar het lijkt tot nu toe vooral een samenvatting van alle info die er over McCartney is.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_94393366
Pro-shot tape van de 2de avond in Argentinië afgelopen november nu ook beschikbaar in het wild. Interessant om deze reden:


Erg benieuwd welke nummers hij zal toevoegen als hij deze zomer weer op tournee gaat. Aankondiging in april hangt in de lucht.
pi_94393530
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:20 schreef Aisumasen het volgende:
Pro-shot tape van de 2de avond in Argentinië afgelopen november nu ook beschikbaar in het wild. Interessant om deze reden:


Erg benieuwd welke nummers hij zal toevoegen als hij deze zomer weer op tournee gaat. Aankondiging in april hangt in de lucht.
Vet :D !
pi_94396439
Misschien ook wel leuk om te posten, een overzichtje met de nieuw gespeelde songs die geen onderdeel waren van de reguliere McCartney-setlist in de afgelopen paar jaar:

"Ram On"
"Bluebird"
"Every Night" (met volledige band)
"Ebony, Corny & Ivory"
"In Liverpool"
"Mull Of Kintyre"
"Wonderful Christmastime"
"One After 909"
"Cosmically Conscious" (met Ringo)
"With A Little Help From My Friends" (met Ringo)

Covers:

"The Hippy Hippy Shake"
"It's So Easy"
"Honey Hush"
"Hitch Hike"
"On A Slow Boat To China" (niet op tour)
"Tequila"
"Don't Let The Sun Catch You Crying"
"Matchbox"
"San Francisco Bay Blues"
"Let It Snow" (fragment)
"Leaning On A Lamppost" (fragment)

Vroeger in de set, nu een unicum:

"Can't Buy Me Love"
"Michelle"
"Coming Up"
"Birthday"
"Maybe I'm Amazed"
"I Saw Her Standing There" (o.a. met Ringo)

En:

"I'm Down"
"I Want To Come Home"
"Calico Skies"

Live 'shtick':

"Happy Birthday / Jolly Good Fellow"
"Baby Face"
"Petruschka"
"Scrambled Eggs"
"Shine A Light (In Mexico" (jam/improvisatie)
pi_94466431
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:20 schreef Aisumasen het volgende:
Pro-shot tape van de 2de avond in Argentinië afgelopen november nu ook beschikbaar in het wild. Interessant om deze reden:


Erg benieuwd welke nummers hij zal toevoegen als hij deze zomer weer op tournee gaat. Aankondiging in april hangt in de lucht.
Paul vond het wel leuk in Z-Amerika volgens mij. Ik hoor steeds meer geluiden dat Paul daar in 2011 weer zal gaan optreden: Brazilie, Argentinie, Peru, Chili, Mexico 8-)
pi_94483135
Hulp gevraagd!

Welke soundboard van Paul kunnen jullie aanraden?
Ik vind Celebration in Colorado (2005) super, zijn er nog (recentere) van hetzelfde niveau?

thanks!
pi_94584993
Nice one, Richie...

pi_94620415
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:07 schreef awijmans het volgende:

[..]

Paul vond het wel leuk in Z-Amerika volgens mij. Ik hoor steeds meer geluiden dat Paul daar in 2011 weer zal gaan optreden: Brazilie, Argentinie, Peru, Chili, Mexico 8-)
Ja, grappig hoe voorspelbaar het is, half jaar geleden hadden we het hier al over. In juni Noord-Amerika, en ondertussen ook terug naar Zuid-Amerika. Lijkt nu te gaan gebeuren, aankondiging Peru zou nog deze maand zijn: http://www.rpp.com.pe/201(...)-noticia_348806.html

Ben nu al benieuwd hoe hij de "McCartney II" re-release gaat promoten :P.
pi_94622176
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:40 schreef Baggioo het volgende:
Hulp gevraagd!

Welke soundboard van Paul kunnen jullie aanraden?
Ik vind Celebration in Colorado (2005) super, zijn er nog (recentere) van hetzelfde niveau?

thanks!
"Celebration in Colorado" is een soundboard-opname van een soundcheck. (Toffe versie van "Friends To Go", tevens zo frustrerend!) Ben je op zoek naar meer soundcheck-opnames, of naar soundboard-opnames van reguliere concerten?
pi_94780546
Hey Aisumasen & Co

Ik sta open voor alle goeie opnames. Wat zijn aanraders? Is het niet zo dat die soundchecks meer 'onbekendere' nummers bevatten? De 'reguliere' nummers kan je op Paul's live cd's vinden of niet?

bedankt!

groeten,
Baggioo
pi_94791845
Helaas is het bij McCartney zo dat zelfs zijn soundchecks heel voorspelbaar zijn. En de curiositeiten als "Lovely Rita", "Heart Of The Country" en "Do You Want To Know A Secret" zijn dan weer net enkel beschreven in verslagen. Er zijn begrijpelijk heel weinig soundcheck-opnames. En die paar die er zijn bevatten of dezelfde riedel, of de opnames zijn onluisterbaar.

Lang niet alle nummers die McCartney live heeft gespeeld zijn te vinden op z'n tour-CD's. Wel een klein gedeelte daarvan zijn uitgebracht op de stortvloed aan officiële DVD's, maar dan weer bijna nooit volledig... En dan is het weer een ander verhaal of je door de studio-manipulatie op die opnames kunt doorluisteren.

Er zijn behoorlijk wat soundboard-opnames in omloop van verschillende tournees, ben je specifiek ergens naar op zoek?
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:26:41 #275
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94805959
Op de officiële website is een afbeelding geplaatst van de originele NME review van Please Please Me. Maar ben ik de enige die het niet kan lezen? :')

http://thebeatles.com/#/m(...)_Of_With_The_Beatles
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94807364
Het is net leesbaar en het gaat trouwens over With The Beatles (zoals ook al in de URL staat).

Edit:

"Police constables" John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr may have disguised themselves as officers of the law to escape their fans at Birmingham on Sunday, but it wouldn't take a detective to forecast the reaction to their second LP!

"With The Beatles" advance orders already hover on the brink of 300,000, and it's a certain bet that they'll be more than doubled before the last copy is sold.

The new album is almost a complete contrast to the Beatles' first album, "Please Please Me". This was recorded in one day - and frankly, the group weren't as happy with it as they might have been. I'm not saying they disliked it. It was simply that they would have liked more time to polish up their arrangements, particularly on their self-penned numbers.

It's a tribute to their talent that this one session has already produced two numbers which have found a place in the Top Thirty - the "Twist and Shout" classic, and "I Saw Her Standing There," the lead track on the "Beatles Vol. 1" EP, which entered the NME charts this week.

The highlight of "With The Beatles"? To my mind, "All My Loving." This John Lennon-Paul McCartney original has an instantly recognisable melody line, taken at mid-tempo. Paul handles most of the vocal, with vocal accompaniment by John and George.

The opening number is a strident shouter, "It Won't Be Long," sung by John and written by the prolific Lennon-McCartney team.

Incidentally, several of the songs featured on the LP were hardly written before the Beatles entered the recording studio.

George told me: "In some cases we'd just got the general idea for a number. For instance, the middle bit might be missing! Our recording manager, George Martin, would pop out for a drink or something, and in the meantime we'd finish it off. When he came back we'd have added words and a bit more tune. And so on!"

Not all the Lennon-McCartney songs featured are new. One example is "Hold Me Tight", which they were singing at the Cavern Club in Liverpool some time ago. It's a gripping track, although the melody seems to go slightly "off" at one point. But I'm not sure whether this is the group's fault, or due to a "warp" in my advance copy!

Remember "Boys," the number with which Ringo made his debut on the "Please Please Me" album? It turned out to be so succesful that there was almost a demand for him to record another vocal. John and Paul obliged by writing one for him - "I Wanna Be Your Man," now waxed by the Rolling Stones as a single and in the chart at No. 21! Ringo handles the insistent rhythms with more polish, in fact, than in "Boys." He shows sign of becoming a first-rate beat vocalist, even though he's had little experience of it so far.

CHUCK BERRY

No mention of this terrific album could go by without including Chuck Berry's "Roll Over Beethoven." It's an out-and-out rocker which the Beatles have been performing for a long time. In fact, it's one of their most requested songs.

George makes one of his rare vocal appearances on this one, [...] with himself while the others add to the exciting atmosphere by clapping in time.

Another track is "Little Child," a number which was considered for a single release by ex-Springfields Mike Hurst. On the Beatles' version Paul McCartney plays piano, dubbed on after he and John had recorded the vocal. And after this, John dubbed on the Beatles' famous harmonica trade-mark!

Most of the material on "With The Beatles" is wild and up-tempo, with one really distinctive contrast. This is "Till There Was You," the Peggy Lee hit which Paul has been using in the group's stage act for several months. Perhaps the biggest "plug" for it came when he sang the number in last week's Royal Command show.

The remaining tracks - a completely different interpretation of "Please Mister Postman" to that of the Marvelettes; the Miracles' "You Really Got A Hold On Me," "Devil In My Heart," "Not A Second Time" (Lennon-McCartney), on which George Martin plays piano, and the wild screamer "Money."

"Money" was being featured by the Beatles back in the days when they were appearing in Hamburg, and they've been waiting to record it ever since. And as the last climatic track, it [...] the [...] with which "Twist And Shout" brought the first album to a [...] finish.

If there are any Beatle-haters left in Britain, I doubt they'll remain [...] after hearing "With The Beatles." It's a knock-out.

I'll even go this far: if it doesn't stay at the top of the NME LP Chart for at least eight weeks I'll walk up and down Liverpool's Main Street carrying an "I Hate The Beatles" sandwich-[...]!

---

[...] betekent onleesbaar. Vooral op het einde komen er hier nog wel wat van voor.

[ Bericht 48% gewijzigd door psychedelicate op 30-03-2011 19:57:31 ]
pi_94815400
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:01 schreef psychedelicate het volgende:
Het is net leesbaar en het gaat trouwens over With The Beatles (zoals ook al in de URL staat).

Edit:

"Police constables" John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr may have disguised themselves as officers of the law to escape their fans at Birmingham on Sunday, but it wouldn't take a detective to forecast the reaction to their second LP!

"With The Beatles" advance orders already hover on the brink of 300,000, and it's a certain bet that they'll be more than doubled before the last copy is sold.

The new album is almost a complete contrast to the Beatles' first album, "Please Please Me". This was recorded in one day - and frankly, the group weren;t as happy with it as they might have been. I'm not saying they disliked it. It was simply that they would have liked more time to polish up their arrangements, particularly on their self-penned numbers.

It's a tribute to their talent that this one session has already produced two numbers which have found a place in the Top Thirty - the "Twist and Shout" classic, and "I Saw Her Standing There," the lead track on the "Beatles Vol. 1" EP, which entered the NME charts this week.

The highlight of "With The Beatles"? To my mind, "All My Loving." This John Lennon-Paul McCartney original has an instantly recognisable melody line, taken at mid-tempo. Paul handles most of the vocal, with vocal accompaniment by John and George.

The opening number is a strident shouter, "It Won't Be Long," sung by John and written by the prolific Lennon-McCartney team.

Incidentally, several of the songs featured on the LP were hardly written before the Beatles entered the recording studio.

George told me: "In some cases we'd just got the general idea for a number. For instance, the middle bit might be missing! Our recording manager, George Martin, would pop out for a drink or something, and in the meantime we'd finish it off. When he came back we'd have added words and a bit more tune. And so on!"

Not all the Lennon-McCartney songs featured are new. One example is "Hold Me Tight", which they were singing at the Cavern Club in Liverpool some time ago. It's a gripping track, although the melody seems to go slightly "off" at one point. But I'm not sure whether this is the group's fault, or due to a "warp" in my advance copy!

Remember "Boys," the number with which Ringo made his debut on the "Please Please Me" album? It turned out to be so succesful that there was almost a demand for him to record another vocal. John and Paul obliged by writing one for him - "I Wanna Be Your Man," now waxed by the Rolling Stones as a single and in the chart at No. 21! Ringo handles the insistent rhythms with more polish, in fact, than in "Boys." He shows sign of becoming a first-rate beat vocalist, even though he's had little experience of it so far.

CHUCK BERRY

No mention of this terrific album could go by without including Chuck Berry's "Roll Over Beethoven." It's an out-and-out rocker which the Beatles have been performing for a long time. In fact, it's one of their most requested songs.

George makes one of his rare vocal appearances on this one, duetting with himself while the others add to the exciting atmosphere by clapping in time.

Another track is "Little Child," a number which was considered for a single release by ex-Springfields Mike Hurst. On the Beatles' version Paul McCartney plays piano, dubbed on after he and John had recorded the vocal. And after this, John dubbed on the Beatles' famous harmonica trade-mark!

Most of the material on "With The Beatles" is wild and up-tempo, with one really distinctive contrast. This is "Till There Was You," the Peggy Lee hit which Paul has been using in the group's stage act for several months. Perhaps the biggest "plug" for it came when he sang the number in last week's Royal Command show.

The remaining tracks - a completely different interpretation of "Please Mister Postman" to that of the Marvelettes; the Miracles' "You Really Got A Hold On Me," "Devil In My Heart," "Not A Second Time" (Lennon-McCartney), on which George Martin plays piano, and the wild screamer "Money."

"Money" was being featured by the Beatles back in the days when they were appearing in Hamburg, and they've been waiting to record it ever since. And as the last climatic track, it occupies the spot with which "Twist And Shout" brought the first album to a rousing (?) finish.

If there are any Beatle-haters left in Britain, I doubt they'll remain unmoved after hearing "With The Beatles." It's a knock-out.

I'll even go this far: if it doesn't stay at the top of the NME LP Chart for at least eight weeks I'll walk up and down Liverpool's Main Street carrying an "I Hate The Beatles" sandwich-board!

---

[...] betekent onleesbaar. Vooral op het einde komen er hier nog wel wat van voor.
Bleuh.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:58:30 #278
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94819679
Wow, allebei enorm bedankt _O_ Vind het persoonlijk erg geinig om zo'n oude reviews te lezen. En op zich verschilt deze review nog niet eens zoveel van hedendaagse reviews..

Oh en:
"Remember "Boys," the number with which Ringo made his debut on the "Please Please Me" album? It turned out to be so succesful that there was almost a demand for him to record another vocal. "

O+
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94862221
In navolging van deze post over de mogelijkheden voor de aanstaande deluxe-editie van "McCartney I", hier wat diezelfde insider over de voorbereidingen van "McCartney II" te weten is gekomen:

quote:
Work in progress, from February 20111, for McCartney II

Bonus Disc number 2

Coming Up ( Wings Live Version )
Robbers Ball
Waterfalls ( Original Demo, made at Waterfalls , May 1979 )
Front Parlour ( Long Version )
Summer's Day Song ( Instrumental )
Blue Sway ( Instrumental )
All You Horse Riders
Darkroom ( Different take, 11mn long )
Check My Machine
Secret Friend
Wonderful Xmas Time

Bonus Disc 3

Coming Up ( long version )
Temporary Secretary ( Different take )
You Know i'll get you baby
No Values ( Waterfalls Demo )
Seems like Old Time ( Waterfalls Demo )
Mr H Atom
Check My Machine ( Long Version )
Frozen Jap ( Long Version )
Darkroom ( Longer version, from the commercial take )
Attention ( Waterfalls Demo )
Private Property ( Waterfalls )Demo )

2 Tracks are reserved to be given free for deluxe buyers

Bogey wobble
Boggey Music ( long version )

For the dvd :

Waterfalls video
Coming Up live
Coming up video
Making of Coming up ( 12 minutes )
Cannes May 1980 Home Made Trip movie ( with Attention and This is the Man ( without M Jackson ) demos from May ), with a great sequence with Ringo at a french restaurant
Wonderful Xmas Time

The mccartney interview can be used too, if mpl and concord want to keep some unreleased tracks for a box set of rarities, so disc 3 would be the interview
"Bogey Wobble" als 'exclusive' bij pre-orders, dat ik dit nog mag meemaken _O-.


Ik ga er trouwens niet van uit dat al deze outtakes en onuitgebrachte nummers daadwerkelijk op de deluxe-editie verschijnen, maar dat deze bewaard worden voor een eventuele boxset. Hetzelfde als met "Band On The Run", al kun je ook weer niet al te veel uit die release afleiden, als je kijkt naar welk outtake-materiaal er beschikbaar was. We zullen zien: 3 juni ligt het in de winkels als 2-CD digipack en dubbel-LP. Voor "McCartney" komt er een deluxe-editie met 100-pagina tellend boek, met 2 CD's en 1 DVD. "McCartney II" krijgt hetzelfde, maar dan maar liefst 3 CD's.
pi_94862623
Oh, ik vergeet iets te posten wat interessant en wederom zeer plausibel is:

quote:
The choice of the rereleases of the 2 mccartney solo albums will be linked to the opening of the HP Cloud in June, and the hope for mccartney to release a new solo album, called McCartney 3, recorded beetween England and New York, totally solo and without strings and horns, just macca on instruments. The album has a possible date of release in autumn 2011, around the opening of the new ballet in New York. In November, Ram and Venus & Mars would be the next deluxe remasters with great bonuses too.
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:45:48 #281
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94862724
De outtakes kunnen me niet zoveel interesseren maar McCartney 3 is geweldig nieuws _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94893144
Macca naar Arnhem in september. Schijnt bij Giel te zijn verteld. Ik hoop het zo. :Y
pi_94899778
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:16 schreef awijmans het volgende:
Macca naar Arnhem in september. Schijnt bij Giel te zijn verteld. Ik hoop het zo. :Y
En dat wordt zeker nog vandaag bekend gemaakt ;)?
pi_94901494
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En dat wordt zeker nog vandaag bekend gemaakt ;)?
_O-
pi_94902694
Ik had het geplaatst en ineens wist ik dat ik er met 2 benen heel diep in ben getrapt. ^O^ Waarschijnlijk niet eens bij Giel geweest, maar wel goed bedacht door een vriend van mij. _O-

Ik ben er ook zo slecht in.

Mijn vrouw zei tegen mijn zoon: "heb je vannacht nog gemerkt dat de auto voor de deur ontploft is?" Met grote ogen springt hij op, doet het gordijn opzij en kijkt naar buiten. "1 april!" Een uurtje later sms-t die vriend bovenstaand bericht. Zo slecht ben ik er dus in. Wel veel gelachen dus en daar gaat het allemaal om. :D Ik was wel zelf weer zo slecht dat ik niet hier meteen ging vertellen dat het een grap was. Misschien zou er nog iemand in trappen. Dat is dus duidelijk niet zo, ik ben weer de enige sul die hier rondloopt ;)

Veel plezier vandaag iedereen.
pi_94946604
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:40 schreef awijmans het volgende:
Ik had het geplaatst en ineens wist ik dat ik er met 2 benen heel diep in ben getrapt. ^O^ Waarschijnlijk niet eens bij Giel geweest, maar wel goed bedacht door een vriend van mij. _O-

Ik ben er ook zo slecht in.

Mijn vrouw zei tegen mijn zoon: "heb je vannacht nog gemerkt dat de auto voor de deur ontploft is?" Met grote ogen springt hij op, doet het gordijn opzij en kijkt naar buiten. "1 april!" Een uurtje later sms-t die vriend bovenstaand bericht. Zo slecht ben ik er dus in. Wel veel gelachen dus en daar gaat het allemaal om. :D Ik was wel zelf weer zo slecht dat ik niet hier meteen ging vertellen dat het een grap was. Misschien zou er nog iemand in trappen. Dat is dus duidelijk niet zo, ik ben weer de enige sul die hier rondloopt ;)

Veel plezier vandaag iedereen.
Ik had al zo'n idee, anders had ik de grap ook niet verklapt :P.
pi_94946671
Heb hier al meerdere keren gepost dat het een must-see is voor elke McCartney-liefhebber, maar zie nu dat het na tweeënhalf jaar eindelijk op YouTube geupload is. McCartney aan het werk in zijn thuisstudio tijdens de opnames van "Electric Arguments".

pi_95004491
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:07 schreef awijmans het volgende:

[..]

Paul vond het wel leuk in Z-Amerika volgens mij. Ik hoor steeds meer geluiden dat Paul daar in 2011 weer zal gaan optreden: Brazilie, Argentinie, Peru, Chili, Mexico 8-)
Zoals altijd daar zijn de concerten alweer allang aangekondigd in de landen zelf, terwijl McCartney's PR-team zich in zwijgen hult. Peru op 9 mei, Chili op 11 mei, en terug naar Brazilië voor Rio de Janeiro op 23 en 24 mei, is wat lokale media naar buiten heeft gebracht. Een persconferentie zou aanstaande dinsdag plaatsvinden. We zullen zien.
pi_95118464
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zoals altijd daar zijn de concerten alweer allang aangekondigd in de landen zelf, terwijl McCartney's PR-team zich in zwijgen hult. Peru op 9 mei, Chili op 11 mei, en terug naar Brazilië voor Rio de Janeiro op 23 en 24 mei, is wat lokale media naar buiten heeft gebracht. Een persconferentie zou aanstaande dinsdag plaatsvinden. We zullen zien.

Nog meer officieel krijg je het niet ;).
pi_95176569
quote:
Paul's Up and Coming Tour Gets Back to Brazil with new run of South American shows

9th May – Lima, Peru
11th May – Santiago, Chile
22nd May – Rio, Brazil


Paul’s headline making visit to South America last year resulted in Macca-mania as makeshift 'McCartney villages' were built by fans in Brazil and Argentina, camping outside stadiums waiting days for the doors to open to get themselves the best possible position at the front of the crowd. Paul’s Up and Coming Tour played to over a quarter of a million people in just five shows last November, creating an even larger appetite for the McCartney live experience. Earlier in the year Paul smashed box office records in Mexico for the fastest ever selling live show in Mexico City.

Now, following weeks of feverish speculation, Paul today announces that his record breaking Up and Coming Tour will be returning to South America in May for three massive shows in Peru, Chile and Brazil. It’s expected that these shows will contain some special unique moments.

9th May will see Paul’s first ever show in Lima, Peru at the Estadio Monumental. The tour then travels to Santiago, Chile, returning there for the first time since 1993 with a show on 11th May at Estadio Nacional. The run of shows will finish in Rio de Janeiro at the Estadio Olimpico Joao Havelange on the 22nd of May with Paul being the first ever artist to perform at this venue. The last time Paul played in Rio, 21 years ago, a World Record was set for the ‘Largest Stadium Attendance’ in history.
pi_95251815
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:57 schreef Aisumasen het volgende:
Heb hier al meerdere keren gepost dat het een must-see is voor elke McCartney-liefhebber, maar zie nu dat het na tweeënhalf jaar eindelijk op YouTube geupload is. McCartney aan het werk in zijn thuisstudio tijdens de opnames van "Electric Arguments".

The master at work :)

Ik houd wel van dit soort filmpjes. Waar komt dit vandaan?
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:28:50 #292
67174 Dos37
Come on Twente
pi_95252062
Van Youtube
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_95260370
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:18 schreef awijmans het volgende:

[..]

The master at work :)

Ik houd wel van dit soort filmpjes. Waar komt dit vandaan?
De DVD bij de deluxe-editie van "Electric Arguments". Het leuke aan deze beelden is dat McCartney íetsje minder zelfbewust overkomt in de nabijheid van camera's.
pi_95415280
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ben juist blij dat hij niet op die toer gaat. Afschuwelijk hoe Ray Davies de laatste tijd zijn eigen klassiekers verkracht. En geforceerde samenwerkingen met gehypte acts doet McCartney gelukkig ook niet aan. [..]
http://www.thesun.co.uk/s(...)p-with-The-Cure.html :|W
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:39:56 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95416011
Tja.. The Sun. Is dat diezelfde krant die vorige week nog zei dat er gegarandeerd een reünie tour kwam van The Stone Roses? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95416780
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:39 schreef Arn0 het volgende:
Tja.. The Sun. Is dat diezelfde krant die vorige week nog zei dat er gegarandeerd een reünie tour kwam van The Stone Roses? :P
Afgelopen zomer op de Facebook-pagina van Kiss:

quote:
After being invited, we chose and sang Venus and Mars/Rockshow for the McCartney tribute album. Other performers include Billy Joel, Garth Brooks, BB King and Paul Rodgers. The backing tracks were all recorded by Paul McCartneys touring band. We consider it an honor to be asked to participate on a tribute to one of the most influential and greatest singer/songwriters of all time. Not to mention, a major force in the most important band of all time, The Beatles. Wow!
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:51:24 #298
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95416910
He, bah. Slecht nieuws :r Sowieso tenenkrommend dat McCartney zijn zoon (die muzikaal toch niet zo fantastisch is, om het vriendelijk uit te drukken) laat meespelen met _O_ The Cure _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95417642
Húh :P.

Hoe dan ook, het raarste is nog dat 'The Cure' en 'Kiss' volgens dit bericht dus de tour-band van McCartney is met (aannemelijk) de frontmannen van elke band.

Zou trouwens wel eens een heel solo-album van McCartney met zijn huidige band willen horen. Die tracks op "Driving Rain" rocken stevig.
pi_95448672
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Enige gerucht wat nu gaat is dat McCartney een tour in de planning heeft staan voor....Noord-Amerika :'). Hij speelt sowieso in juni een privé-concert in Las Vegas, dus het kan niet uitblijven dat daar iets omheen gebouwd gaat worden.
Officieel: 10 juni, MGM Grand Hotel in Las Vegas. Dit staat los van het besloten optreden op een HP-congres in Las Vegas die maand. Zoals vorig jaar voorspeld dus Zuid-Amerika in mei en Noord-Amerika in juni.
pi_95448721
goed nieuws voor mijn portomonnee!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')