abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93028900
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:28 schreef Dos37 het volgende:
Aha thx alvast, ik ben vooral benieuwd hoe deze vier geniale mensen elkaar gevonden hebben. Al staat dat ook wel op wiki
"The Beatles Anthology" is ook erg goed. Ik heb zelf wel de Engelse versie, weet niet hoe goed de Nederlandse editie is vertaald.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_93067430
Ringo in Blokker zou dom zijn. Geef hem een stadium met goed geluid.
  zondag 20 februari 2011 @ 18:40:57 #203
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93067951
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:26 schreef Writersright het volgende:
Ringo in Blokker zou dom zijn. Geef hem een stadium met goed geluid.
Stadium? Ringo? :?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 21 februari 2011 @ 08:56:01 #204
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_93091174
Ringo komt naar Bospop!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_93091195
Bospop, 9 Juli.
Ik ga erheen :)
Na 3 keer McCartney te hebben gezien mag Ringo gewoon niet ontbreken. ;)

Wel jammer dat Levon Helm niet meer in zijn All Star band zit.
pi_93096444
Pfff.. Iemand een idee hoeveel die kaartjes zijn? Het concert valt behoorlijk kut want ik kan niet zo veel geld kwijt :')

edit: dagkaart zit dus rond de 70 - 80 euro. Ben bang dat dit 'm niet gaat worden. Any chance dat hij nog losse tourdata in Nederland toevoegt?
pi_93096517
Bohh, en et is ook nog eens helemaal in Weert. Erg twijfelachtig of ik hierbij kan zijn ;(
  maandag 21 februari 2011 @ 16:18:39 #208
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93106667
Zijn er al meerdere datums bekend?
pi_93120081
Enig idee wanneer overige tourdata bekend zijn?
  maandag 21 februari 2011 @ 21:05:44 #210
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93121581
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:21 schreef Niles-Crane het volgende:
Pfff.. Iemand een idee hoeveel die kaartjes zijn? Het concert valt behoorlijk kut want ik kan niet zo veel geld kwijt :')

edit: dagkaart zit dus rond de 70 - 80 euro. Ben bang dat dit 'm niet gaat worden. Any chance dat hij nog losse tourdata in Nederland toevoegt?
Je wilt de prijzen voor een regulier concert niet weten.. :')
http://www.auditorium.com/eventi/4993760
pi_93122801
Briljant toch, 130 euro p.p. lappen om er voor te zorgen dat Ringo niet weer aan de drank en drugs gaat :D

Vorige week "You Never Give Me Your Money - The Beatles After The Break-up" gelezen
Nee.
  Redactie Frontpage maandag 21 februari 2011 @ 21:45:06 #212
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_93124332
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Je wilt de prijzen voor een regulier concert niet weten.. :')
http://www.auditorium.com/eventi/4993760
Das niet in Europa zo he. Veel goedkoper natuurlijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:32:03 #214
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93156276
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Das niet in Europa zo he. Veel goedkoper natuurlijk.
En ik maar denken dat Rome in Europa ligt :P
pi_93160377
"Last Play At Shea". In de eerste seconden van de video krijgt Billy Joel de 'thumbs up' van z'n crew dat McCartney is gearriveerd vanaf het vliegveld, de rest is historie.

woensdag 23 februari 2011 @ 14:54:03 #216
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93200865
Over het Shea stadium gesproken.. Fuck, dit is vet. Echt knap gemaakt!

pi_93201240
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:54 schreef Arn0 het volgende:
Over het Shea stadium gesproken.. Fuck, dit is vet. Echt knap gemaakt!

Whehe _O_
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:48:44 #218
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93232401
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben (aanrader!): Op 25 februari kan je gratis op http://www.georgeharrison.com/ het Concert For George zien :)
pi_93298375
:)
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:48 schreef Arn0 het volgende:
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben (aanrader!): Op 25 februari kan je gratis op http://www.georgeharrison.com/ het Concert For George zien :)
DVD staat in de kast, maar ik kijk nu toch via http://www.concertforgeorge.com/ :)

Het is en blijft een mooie tribute.
pi_93305978
Had de video nog niet gezien, maar de muziek wel grijs gedraaid. Mooi _O_
pi_93315796
Op deze dag wel gepast om weer eens wat Harrison-liedjes te laten horen die misschien niet iedereen gelijk kent. Jammer dat zijn catalogus niet op Spotify staat. Paar van mijn favorieten:

Die laatste is een Dylan-compositie.
pi_93344839
quote:
Hahaha, kostelijk!
pi_93345221
:') :D
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_93570949
Giles Martin verteld in een recent interview over een George Harrison 'Anthology' waarmee hij aan het werk is. Dat het "a movie based project" is, doet mij vermoeden dat het hier om de soundtrack voor de Martin Scorsese-documentaire gaat. Er schijnen nog een shitload aan (ook Beatles-era) demo's in het Harrison-archief te zitten, dus ze kunnen alle kanten op.
pi_93607236
Ik zag dat je bij de Ringo tour ook weer een vip-pakket kan bestellen met een tour laminaat, net als bij McCartney toen. Wat moet ik me daarbij voorstellen, een plank :')?
pi_93608681
Gewoon zo'n gelamineerd backstage-pasje.

Nee.
pi_93643543
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:49 schreef PimD het volgende:
Gewoon zo'n gelamineerd backstage-pasje.

[ afbeelding ]
Lol, whooptidoo

Ik ben dol op George's muziek en For you blue is prachtig maar dit is wel erg triest:
pi_93729772
Mijn eerste post in dit geweldige topic O+
Living is easy with eyes closed
  zondag 6 maart 2011 @ 16:17:13 #230
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93729855
Goede username! (hoezo was die nog niet bezet?)
pi_93731105
_O_ Geniaal!
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_93789369
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:14 schreef Beatles het volgende:
Mijn eerste post in dit geweldige topic O+
Welkom :)
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:24:27 #233
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93907567
:D :D :D

Eindelijk beeldmateriaal van deze legendarische avond _O_

pi_93911046
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:24 schreef Arn0 het volgende:
:D :D :D

Eindelijk beeldmateriaal van deze legendarische avond _O_

Post dan liever deze:

Edit bleek een reconstructie te zijn :')!
pi_93920328
Het rare is... Ik was meer enthousiast toen een poos terug bekend werd dat er die avond 2 verschillende amateurvideo's waren geschoten, dan toen ik de beelden vanochtend echt zag... En het was toch echt een soort 'holy grail' van me :P. Nou ja, dan nu gewoon de "Double Fantasy" studio-beelden maar ;).
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:00:28 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93920616
Hmm weet het niet, ik word hier enthousiaster van dan van al die upgrades van oud studiomateriaal dat je tegenwoordig dagelijks tegenkomt. Maar alsnog is het niet zoo spectaculair nee :P
pi_93937283
Het is waarschijnlijk het feit dat de beelden zo vaag en fragmentarisch zijn, waardoor je niet meer van het moment zelf beleeft dan wat we al konden meekrijgen uit de professionele audio-opnames en de vele foto's en beschrijvingen van dit tragisch historische moment.

Deze beelden zijn van een toen 18-jarige fan. Of dit dezelfde beelden zijn als de beelden die geschoten zijn vanaf een statief betwijfel ik. Die verzamelaar wilde zo veel geld voor zijn beelden dat zelfs Elton John er geen interesse in had. Dan zou het raar zijn als ze nu ineens op YouTube opduiken.

Toch is dit zeer onverwacht, ik had niet gedacht beelden van deze strekking ooit nog te zien, dus het is wel bizar dat het nu nota bene op YouTube opduikt.

Ben het met Arn0 eens wat betreft zogenoemde 'upgrades'. Al die oude wijn in nieuwe zakken houdt ik niet eens meer bij.
pi_93960090
Ben ik de enige die zich ergert aan de gedoubletrackde songs op Hard Days night? Zonde dat die nummers zo verziekt worden.

Oh en waarom zijn de songs in de film vertraagd afgespeeld?
pi_93968600
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 15:36 schreef Writersright het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan de gedoubletrackde songs op Hard Days night? Zonde dat die nummers zo verziekt worden.

Oh en waarom zijn de songs in de film vertraagd afgespeeld?
Bedoel je dat (bijna) alle vocalen gedubbeld zijn?

En dat laatste heeft te maken met een aantal dingen, ook met in dit geval NTSC naar PAL. In plaats van de beelden te versnellen, verslomen ze het geluid. Je moet de Mirror Spock-bootleg hebben.
pi_94105402
De remasters vinyl boxset staat nu gepland voor de tweede week van september, de Rode en Blauwe verzamelaars komen eind mei.
pi_94109773
Vanmiddag 'FAB - Het leven van Paul McCartney' gekocht. Benieuwd of het zo goed is als iedereen beweerd.
pi_94125597

Opklikbaar!

Eerste studio-track van McCartney uit 2011 is daar: "Best Love", een samenwerking met acteur/komediant Steve Martin. Klinkt echt heel tof, luchtig liedje. Meer informatie hier: http://stevemartin.com/stevemartin/music.html

Artikel uit begin dit jaar:

quote:
Steve Martin writes, plays on 2nd bluegrass album

Steve Martin is back behind the banjo. The 65-year-old actor, author and recent Oscar host will release his second bluegrass album in March. Martin spent months on the road performing with the Steep Canyon Rangers, and the bluegrass quintet backs him on "Rare Bird Alert," which includes 13 new songs he wrote.

The album also features some impressive guest stars: The Dixie Chicks and Sir Paul McCartney. "It's very hard to believe," Martin said of having the former Beatle perform on his album. "I was a kid when I first heard Paul McCartney, and if you told me one day that he'd be singing one of my tunes, I'm still flabbergasted." McCartney gives voice to a track called "Best Love," which Martin describes as "a love song, but it has a little humor in it." [..]

"Rare Bird Alert" will be out March 15. Martin and his band will support the album with a national tour beginning in May [..]

http://new.music.yahoo.co(...)rass-album--62000316
pi_94140288
Zeg het maar. Wie heeft gratitude al achterstevoren gedraaid en hoort hetzelfde als hieronder beweerd wordt. Het is al een ouder filmpje, dus het circuleert al een tijdje. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik moet er alleen maar om lachen, omdat ik niet in deze onzin geloof

pi_94144974
http://uk.movies.ign.com/articles/115/1155553p1.html
quote:
Disney Sinks Yellow Submarine Redo
Zemeckis' mo-cap remake scuttled in wake of Mars Needs Moms flop.
US, March 14, 2011
Share
by Jim Vejvoda
This weekend's box office failure of Mars Needs Moms, the latest performance-capture animated film from producer Robert Zemeckis, has led to scuttling of the producer's mo-cap remake of the animated Beatles film Yellow Submarine.

According to The Hollywood Reporter, "Submarine was already facing a few rocky reefs before this weekend. There were budget issues and a key presentation Zemeckis was to have made before the Beatles heirs kept being pushed back. A December date for the confab was scrapped and never rescheduled. But sources say the disastrous $6.9 million opening for the $150 million-budgeted Mars, produced by Zemeckis, guaranteed that Submarine would never set sail at Disney. The producer-director is now free to shop the project to another studio."

Cary Elwes, Dean Lennox Kelly, Peter Serafinowicz and Adam Campbell had been lined up to play the Beatles in the film.

Disney shut down Zemeckis' ImageMovers studio last May.

pi_94145519
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef awijmans het volgende:
Zeg het maar. Wie heeft gratitude al achterstevoren gedraaid en hoort hetzelfde als hieronder beweerd wordt. Het is al een ouder filmpje, dus het circuleert al een tijdje. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik moet er alleen maar om lachen, omdat ik niet in deze onzin geloof

Het kan gekker:
I'm so Tired -> John zingt ergens achterstevoren ''I wish I was not a Beatle'' en aan het einde natuurlijk ''Listen list, Paul's a dead man, listen listen''.
Blue Jay Way -> Zit vol met verwijzingen als je de plaat terugdraait (Paul is bloody)
Revolution 9 -> Turn me on dead man, turn me on dead man
Strawberry Fields -> I Buried Paul (niet eens omgedraaid :o )
All Together Now -> Schijnt ook helemaal vol te zitten met I Buried Paul

Voor de rest komen er even geen in mij op :P

Maargoed, als je de ''tekst'' voorgeschoteld krijgt, dan hoor je het altijd, zo werken je hersens nu eenmaal. Zo zijn er ook satanische verwijzingen te horen in liedjes van Led Zeppelin en heel veel jaren '60 en '70 bandjes.
pi_94178273
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
[ link | afbeelding ]
Opklikbaar!

Eerste studio-track van McCartney uit 2011 is daar: "Best Love", een samenwerking met acteur/komediant Steve Martin. Klinkt echt heel tof, luchtig liedje. Meer informatie hier: http://stevemartin.com/stevemartin/music.html

Artikel uit begin dit jaar:

[..]

Dit helpt beter, streaming versie, zoek op "Best Love": http://online.wsj.com/art(...)192582973508782.html

Verslavend liedje.
  woensdag 16 maart 2011 @ 02:02:48 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94178322
Mwah, vind zijn stem echt niet passen bij dit soort muziek.. Alhoewel een samenwerking met Mumford & Sons (zie ook Ray Davies) dan weer wel tof had geweest, maar hier ben ik niet echt een grote fan van.
pi_94179579
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Het kan gekker:
I'm so Tired -> John zingt ergens achterstevoren ''I wish I was not a Beatle'' en aan het einde natuurlijk ''Listen list, Paul's a dead man, listen listen''.
Blue Jay Way -> Zit vol met verwijzingen als je de plaat terugdraait (Paul is bloody)
Revolution 9 -> Turn me on dead man, turn me on dead man
Strawberry Fields -> I Buried Paul (niet eens omgedraaid :o )
All Together Now -> Schijnt ook helemaal vol te zitten met I Buried Paul

Voor de rest komen er even geen in mij op :P

Maargoed, als je de ''tekst'' voorgeschoteld krijgt, dan hoor je het altijd, zo werken je hersens nu eenmaal. Zo zijn er ook satanische verwijzingen te horen in liedjes van Led Zeppelin en heel veel jaren '60 en '70 bandjes.
Ok, die van de jaren 60 ken ik allemaal wel. Gritutude is van enkele jaren geleden. En het verbaast me dat Paul dat soort hints nu nog steeds zou gebruiken. :?
pi_94179587
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit helpt beter, streaming versie, zoek op "Best Love": http://online.wsj.com/art(...)192582973508782.html

Verslavend liedje.
Leuk nummer. Vrolijk en aanstekelijk. En ja, zeker verslavend :P
pi_94181018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:12 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ok, die van de jaren 60 ken ik allemaal wel. Gritutude is van enkele jaren geleden. En het verbaast me dat Paul dat soort hints nu nog steeds zou gebruiken. :?
Dat doet hij niet. ''Your mind hears what it wants to hear''. Dus als je dat fragment hoort met die tekst erbij, ga je dat horen, terwijl je er eigenlijk niks van zou moeten horen.

En nee, verder ken ik geen backmasks van na de jaren '60
pi_94276906
Zo, volgende week weer helemaal los op mijn *beatles* basje(Het is geen vioolbas maar wel een 1962 hòfner met exact dezelfde electronica)
pi_94302051
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 02:02 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, vind zijn stem echt niet passen bij dit soort muziek.. Alhoewel een samenwerking met Mumford & Sons (zie ook Ray Davies) dan weer wel tof had geweest, maar hier ben ik niet echt een grote fan van.
Ben juist blij dat hij niet op die toer gaat. Afschuwelijk hoe Ray Davies de laatste tijd zijn eigen klassiekers verkracht. En geforceerde samenwerkingen met gehypte acts doet McCartney gelukkig ook niet aan.

Ik vind juist zijn vocalen op samenwerkingen zoals deze altijd uitzonderlijk. Hij kreeg het de afgelopen 10 jaar vaak voor elkaar zich in de meest drakerige arrangementen te verzeilen, maar redde de tracks dan met zijn vocale optreden. "Bring It On Home To Me" (met Al Jarreau) en (alhoewel zwaar geAutoTune-d) "Heal The Pain" (met George Michael) zijn goede voorbeelden. Afschuwelijke arrangementen/liedjes, prachtige stem. Iets wat hij eigenlijk 20 jaar eerder al deed met Michael Jackson op "The Girl Is Mine". Of die pseudo-hiphop remake van "Let 'Em In" met LuLu van een tijdje terug, inclusief volledig willekeurige rapper bijvoorbeeld... Hij komt dus niet snel af van zulke vriendendiensten lijkt het.

Recente samenwerkingen "I Want To Walk You Home" (Fats Domino tribute-album) en "I'm In Love Again" (Ringo en Klaus Voormann) zijn dan beter geslaagd, maar eigenlijk ook alleen interessant door de vocale uitvoering van McCartney. Originele song "My Soul" van Nitin Sawhney is dan weer een hoge uitzondering, betwistbaar zijn mooiste solo-liedje van de 00's. Als-ie maar een beetje gepusht wordt... Deze nieuwe song valt wat mij betreft ook onder die paar meer geslaagde samenwerkingen, wat mij betreft. Daarom vind ik dit juist zeer de moeite waard. Erg leuk interview met Steve Martin over deze samenwerking:

pi_94306653
Ringo staat trouwens in Düsseldorf de 10de van juli, mooi alternatief voor Bospop. En ook nog eens 'general admission'.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:44:03 #254
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94312249
Trouwens Aisumasen, weet jij hoe het komt dat Lennon's volledige catalogus niet meer op Spotify staat? Enkele tracks nog wel omdat ze op compilatie CDs staan, maar geen enkel album meer..
pi_94312718
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:44 schreef Arn0 het volgende:
Trouwens Aisumasen, weet jij hoe het komt dat Lennon's volledige catalogus niet meer op Spotify staat? Enkele tracks nog wel omdat ze op compilatie CDs staan, maar geen enkel album meer..
Rechthebbenden, major labels, bang voor ontwikkeling... Zulke dingen. McCartney staat er ook niet meer op, en dat heeft - in tegenstelling tot de afwezigheid op iTunes - niets te maken met zijn contractuele verschuivingen. Kan er persoonlijk niets om geven, maar vervelend voor de nieuwe generatie potentiële luisteraars.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:52:58 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94312820
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Rechthebbenden, major labels, bang voor ontwikkeling... Zulke dingen. McCartney staat er ook niet meer op, en dat heeft - in tegenstelling tot de afwezigheid op iTunes - niets te maken met zijn contractuele verschuivingen. Kan er persoonlijk niets om geven, maar vervelend voor de nieuwe generatie potentiële luisteraars.
Ja maar McCartney stond er geloof ik maar met enkele tracks op terwijl Lennon zijn gehele catalogus met enorm veel tamtam werd aangekondigd.. Vind het gewoon enorm zonde, het is verdorie 2011. Dit is de toekomst ;(
pi_94314490
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:52 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja maar McCartney stond er geloof ik maar met enkele tracks op terwijl Lennon zijn gehele catalogus met enorm veel tamtam werd aangekondigd.. Vind het gewoon enorm zonde, het is verdorie 2011. Dit is de toekomst ;(
De geremasterde deluxe-editie van "Band On The Run" kreeg een release op Spotify in 2010, wat mij deed vermoeden dat de uitgaves op zijn nieuwe label allemaal op Spotify zouden staan, zoals een intelligent marketing-team ook zou beslissen. Maar die is ook weer verdwenen. Je moet begrijpen dat hier zo veel partijen mee gemoeid zijn met zo veel verschillende contracten door de jaren heen, dus één van die 'olietankers' heeft daar waarschijnlijk weer een stokje voor gestoken. Ze zullen zich afvragen waarom de 88ste re-release van Lennon en "Band On The Run" niet de winkels uit is gevlogen.
pi_94314654
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:44 schreef Arn0 het volgende:
Ah, vond het al zo vreemd dat alle Lennon-tracks uit m'n playlists waren. Dan zet ik m'n cd's wel over op Spotify, no problem, wel vreemd, gezien hoeveel jaren '50, '60 en '70-muziek er al te krijgen is via de muziekspeler.
pi_94325286
Comic relief video voor Red Nose Day in the UK met samenwerking van enkele bekende Britten

Ik vind het grappig van begin tot eind, maar kijk zelf :D
pi_94325872
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 08:31 schreef awijmans het volgende:
Comic relief video voor Red Nose Day in the UK met samenwerking van enkele bekende Britten

Ik vind het grappig van begin tot eind, maar kijk zelf :D
Inderdaad een heerlijk filmpje! :)
pi_94340136
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ikzelf vind A Day In The Life door Mark Hertsgaard een ontzettend tof boek. Vertaling vind je wel in de grote bibliotheken denk ik. Geen te specifiek boek met opsommingen van takes, gewoon een "korte" biografie en ondertussen worden de leukste momenten in de studio (schrijver is een van de twee schrijvers die naar alle takes mocht luisteren) ook beschreven.
Leuk dat je dat weer aanhaalt, die heb ik jou ooit aangeraden op deze plek, toch?

Dat is het eerste boek wat ik jaren terug over The Beatles las, en wat mijn toen herontdekking in werking heeft gezet. Vooral de gedeeltes over de studio-opnames fascineerde me. Pas veel later kwam ik erachter dat schrijver van het boek Mark Hertsgaard een beetje te grote mond had. Alle verhalen over het beluisteren van studio-sessies zijn grotendeels gebaseerd op de research van Mark Lewisohn. Dat ik zo'n beetje alle door Mark Hertsgaard beschreven opnames kon vinden op bootlegs, verklaarde ineens een hele hoop.

Mark Lewisohn zelf was de persoon die Mark Hertsgaard uitnodigde voor één luistersessie van één Beatles-tape, eind jaren '80. Hier schreef laatstgenoemde een artikel over in de The New Yorker. Ondertussen liet hij ook dingen horen uit de "Plastic Ono Band"-sessies. Op dat moment waren de voorbereidingen voor John Lennon's Anthology namelijk al in volle gang, en Lewisohn had ook beschikking tot die tapes. Yoko Ono was niet blij met deze indiscretie, en Lewisohn werd ontheven uit zijn taak. Ook George Harrison was erg boos dat er een journalist in 'the inner circle' terecht was gekomen via een vertrouweling, aldus respectabel New York Times-journalist Allan Kozinn.

Dit was de directe inspiratie voor het schrijven van Mark Hertsgaard's boek over The Beatles. Maar zijn toon is dus zeer misplaatst.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:59:42 #262
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94342489
Hehe yep, en zoveel boeken later nog steeds een van mij favorieten, waarvoor dank!

Hmm, vind het beste zonde dat hij zo overdreef, hij gaf idd de indruk zelf dagen in de studio te hebben gespendeerd. Misschien is dit wel een van die dingen die ik liever niet had geweten, haha :P
pi_94391257
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:59 schreef Arn0 het volgende:
Hehe yep, en zoveel boeken later nog steeds een van mij favorieten, waarvoor dank!

Hmm, vind het beste zonde dat hij zo overdreef, hij gaf idd de indruk zelf dagen in de studio te hebben gespendeerd. Misschien is dit wel een van die dingen die ik liever niet had geweten, haha :P
Nou, natuurlijk blijven zijn inzichten en theorieën wel op zichzelf staan en doen daar niets aan af. Wel denk ik mij te herinneren dat hij een beetje pro-Lennon was. Ben wel een beetje uitgelezen wat The Beatles betreft, maar misschien zou het interessant zijn om dat boek nog eens opnieuw te lezen, kijken wat ik er nu van vind.
pi_94393186
Ben pas in hoofdstuk 2 van FAB, maar het lijkt tot nu toe vooral een samenvatting van alle info die er over McCartney is.
pi_94393366
Pro-shot tape van de 2de avond in Argentinië afgelopen november nu ook beschikbaar in het wild. Interessant om deze reden:

Erg benieuwd welke nummers hij zal toevoegen als hij deze zomer weer op tournee gaat. Aankondiging in april hangt in de lucht.
pi_94393530
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:20 schreef Aisumasen het volgende:
Pro-shot tape van de 2de avond in Argentinië afgelopen november nu ook beschikbaar in het wild. Interessant om deze reden:

Erg benieuwd welke nummers hij zal toevoegen als hij deze zomer weer op tournee gaat. Aankondiging in april hangt in de lucht.
Vet :D !
pi_94396439
Misschien ook wel leuk om te posten, een overzichtje met de nieuw gespeelde songs die geen onderdeel waren van de reguliere McCartney-setlist in de afgelopen paar jaar:

"Ram On"
"Bluebird"
"Every Night" (met volledige band)
"Ebony, Corny & Ivory"
"In Liverpool"
"Mull Of Kintyre"
"Wonderful Christmastime"
"One After 909"
"Cosmically Conscious" (met Ringo)
"With A Little Help From My Friends" (met Ringo)

Covers:

"The Hippy Hippy Shake"
"It's So Easy"
"Honey Hush"
"Hitch Hike"
"On A Slow Boat To China" (niet op tour)
"Tequila"
"Don't Let The Sun Catch You Crying"
"Matchbox"
"San Francisco Bay Blues"
"Let It Snow" (fragment)
"Leaning On A Lamppost" (fragment)

Vroeger in de set, nu een unicum:

"Can't Buy Me Love"
"Michelle"
"Coming Up"
"Birthday"
"Maybe I'm Amazed"
"I Saw Her Standing There" (o.a. met Ringo)

En:

"I'm Down"
"I Want To Come Home"
"Calico Skies"

Live 'shtick':

"Happy Birthday / Jolly Good Fellow"
"Baby Face"
"Petruschka"
"Scrambled Eggs"
"Shine A Light (In Mexico" (jam/improvisatie)
pi_94466431
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:20 schreef Aisumasen het volgende:

Paul vond het wel leuk in Z-Amerika volgens mij. Ik hoor steeds meer geluiden dat Paul daar in 2011 weer zal gaan optreden: Brazilie, Argentinie, Peru, Chili, Mexico 8-)
pi_94483135
Hulp gevraagd!

Welke soundboard van Paul kunnen jullie aanraden?
Ik vind Celebration in Colorado (2005) super, zijn er nog (recentere) van hetzelfde niveau?

thanks!
pi_94584993
Nice one, Richie...

pi_94620415
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:07 schreef awijmans het volgende:

[..]

Paul vond het wel leuk in Z-Amerika volgens mij. Ik hoor steeds meer geluiden dat Paul daar in 2011 weer zal gaan optreden: Brazilie, Argentinie, Peru, Chili, Mexico 8-)
Ja, grappig hoe voorspelbaar het is, half jaar geleden hadden we het hier al over. In juni Noord-Amerika, en ondertussen ook terug naar Zuid-Amerika. Lijkt nu te gaan gebeuren, aankondiging Peru zou nog deze maand zijn: http://www.rpp.com.pe/201(...)-noticia_348806.html

Ben nu al benieuwd hoe hij de "McCartney II" re-release gaat promoten :P.
pi_94622176
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:40 schreef Baggioo het volgende:
Hulp gevraagd!

Welke soundboard van Paul kunnen jullie aanraden?
Ik vind Celebration in Colorado (2005) super, zijn er nog (recentere) van hetzelfde niveau?

thanks!
"Celebration in Colorado" is een soundboard-opname van een soundcheck. (Toffe versie van "Friends To Go", tevens zo frustrerend!) Ben je op zoek naar meer soundcheck-opnames, of naar soundboard-opnames van reguliere concerten?
pi_94780546
Hey Aisumasen & Co

Ik sta open voor alle goeie opnames. Wat zijn aanraders? Is het niet zo dat die soundchecks meer 'onbekendere' nummers bevatten? De 'reguliere' nummers kan je op Paul's live cd's vinden of niet?

bedankt!

groeten,
Baggioo
pi_94791845
Helaas is het bij McCartney zo dat zelfs zijn soundchecks heel voorspelbaar zijn. En de curiositeiten als "Lovely Rita", "Heart Of The Country" en "Do You Want To Know A Secret" zijn dan weer net enkel beschreven in verslagen. Er zijn begrijpelijk heel weinig soundcheck-opnames. En die paar die er zijn bevatten of dezelfde riedel, of de opnames zijn onluisterbaar.

Lang niet alle nummers die McCartney live heeft gespeeld zijn te vinden op z'n tour-CD's. Wel een klein gedeelte daarvan zijn uitgebracht op de stortvloed aan officiële DVD's, maar dan weer bijna nooit volledig... En dan is het weer een ander verhaal of je door de studio-manipulatie op die opnames kunt doorluisteren.

Er zijn behoorlijk wat soundboard-opnames in omloop van verschillende tournees, ben je specifiek ergens naar op zoek?
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:26:41 #275
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94805959
Op de officiële website is een afbeelding geplaatst van de originele NME review van Please Please Me. Maar ben ik de enige die het niet kan lezen? :')

http://thebeatles.com/#/m(...)_Of_With_The_Beatles
pi_94807364
Het is net leesbaar en het gaat trouwens over With The Beatles (zoals ook al in de URL staat).

Edit:

"Police constables" John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr may have disguised themselves as officers of the law to escape their fans at Birmingham on Sunday, but it wouldn't take a detective to forecast the reaction to their second LP!

"With The Beatles" advance orders already hover on the brink of 300,000, and it's a certain bet that they'll be more than doubled before the last copy is sold.

The new album is almost a complete contrast to the Beatles' first album, "Please Please Me". This was recorded in one day - and frankly, the group weren't as happy with it as they might have been. I'm not saying they disliked it. It was simply that they would have liked more time to polish up their arrangements, particularly on their self-penned numbers.

It's a tribute to their talent that this one session has already produced two numbers which have found a place in the Top Thirty - the "Twist and Shout" classic, and "I Saw Her Standing There," the lead track on the "Beatles Vol. 1" EP, which entered the NME charts this week.

The highlight of "With The Beatles"? To my mind, "All My Loving." This John Lennon-Paul McCartney original has an instantly recognisable melody line, taken at mid-tempo. Paul handles most of the vocal, with vocal accompaniment by John and George.

The opening number is a strident shouter, "It Won't Be Long," sung by John and written by the prolific Lennon-McCartney team.

Incidentally, several of the songs featured on the LP were hardly written before the Beatles entered the recording studio.

George told me: "In some cases we'd just got the general idea for a number. For instance, the middle bit might be missing! Our recording manager, George Martin, would pop out for a drink or something, and in the meantime we'd finish it off. When he came back we'd have added words and a bit more tune. And so on!"

Not all the Lennon-McCartney songs featured are new. One example is "Hold Me Tight", which they were singing at the Cavern Club in Liverpool some time ago. It's a gripping track, although the melody seems to go slightly "off" at one point. But I'm not sure whether this is the group's fault, or due to a "warp" in my advance copy!

Remember "Boys," the number with which Ringo made his debut on the "Please Please Me" album? It turned out to be so succesful that there was almost a demand for him to record another vocal. John and Paul obliged by writing one for him - "I Wanna Be Your Man," now waxed by the Rolling Stones as a single and in the chart at No. 21! Ringo handles the insistent rhythms with more polish, in fact, than in "Boys." He shows sign of becoming a first-rate beat vocalist, even though he's had little experience of it so far.

CHUCK BERRY

No mention of this terrific album could go by without including Chuck Berry's "Roll Over Beethoven." It's an out-and-out rocker which the Beatles have been performing for a long time. In fact, it's one of their most requested songs.

George makes one of his rare vocal appearances on this one, [...] with himself while the others add to the exciting atmosphere by clapping in time.

Another track is "Little Child," a number which was considered for a single release by ex-Springfields Mike Hurst. On the Beatles' version Paul McCartney plays piano, dubbed on after he and John had recorded the vocal. And after this, John dubbed on the Beatles' famous harmonica trade-mark!

Most of the material on "With The Beatles" is wild and up-tempo, with one really distinctive contrast. This is "Till There Was You," the Peggy Lee hit which Paul has been using in the group's stage act for several months. Perhaps the biggest "plug" for it came when he sang the number in last week's Royal Command show.

The remaining tracks - a completely different interpretation of "Please Mister Postman" to that of the Marvelettes; the Miracles' "You Really Got A Hold On Me," "Devil In My Heart," "Not A Second Time" (Lennon-McCartney), on which George Martin plays piano, and the wild screamer "Money."

"Money" was being featured by the Beatles back in the days when they were appearing in Hamburg, and they've been waiting to record it ever since. And as the last climatic track, it [...] the [...] with which "Twist And Shout" brought the first album to a [...] finish.

If there are any Beatle-haters left in Britain, I doubt they'll remain [...] after hearing "With The Beatles." It's a knock-out.

I'll even go this far: if it doesn't stay at the top of the NME LP Chart for at least eight weeks I'll walk up and down Liverpool's Main Street carrying an "I Hate The Beatles" sandwich-[...]!

---

[...] betekent onleesbaar. Vooral op het einde komen er hier nog wel wat van voor.

[ Bericht 48% gewijzigd door psychedelicate op 30-03-2011 19:57:31 ]
pi_94815400
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:01 schreef psychedelicate het volgende:
Het is net leesbaar en het gaat trouwens over With The Beatles (zoals ook al in de URL staat).

Edit:

"Police constables" John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr may have disguised themselves as officers of the law to escape their fans at Birmingham on Sunday, but it wouldn't take a detective to forecast the reaction to their second LP!

"With The Beatles" advance orders already hover on the brink of 300,000, and it's a certain bet that they'll be more than doubled before the last copy is sold.

The new album is almost a complete contrast to the Beatles' first album, "Please Please Me". This was recorded in one day - and frankly, the group weren;t as happy with it as they might have been. I'm not saying they disliked it. It was simply that they would have liked more time to polish up their arrangements, particularly on their self-penned numbers.

It's a tribute to their talent that this one session has already produced two numbers which have found a place in the Top Thirty - the "Twist and Shout" classic, and "I Saw Her Standing There," the lead track on the "Beatles Vol. 1" EP, which entered the NME charts this week.

The highlight of "With The Beatles"? To my mind, "All My Loving." This John Lennon-Paul McCartney original has an instantly recognisable melody line, taken at mid-tempo. Paul handles most of the vocal, with vocal accompaniment by John and George.

The opening number is a strident shouter, "It Won't Be Long," sung by John and written by the prolific Lennon-McCartney team.

Incidentally, several of the songs featured on the LP were hardly written before the Beatles entered the recording studio.

George told me: "In some cases we'd just got the general idea for a number. For instance, the middle bit might be missing! Our recording manager, George Martin, would pop out for a drink or something, and in the meantime we'd finish it off. When he came back we'd have added words and a bit more tune. And so on!"

Not all the Lennon-McCartney songs featured are new. One example is "Hold Me Tight", which they were singing at the Cavern Club in Liverpool some time ago. It's a gripping track, although the melody seems to go slightly "off" at one point. But I'm not sure whether this is the group's fault, or due to a "warp" in my advance copy!

Remember "Boys," the number with which Ringo made his debut on the "Please Please Me" album? It turned out to be so succesful that there was almost a demand for him to record another vocal. John and Paul obliged by writing one for him - "I Wanna Be Your Man," now waxed by the Rolling Stones as a single and in the chart at No. 21! Ringo handles the insistent rhythms with more polish, in fact, than in "Boys." He shows sign of becoming a first-rate beat vocalist, even though he's had little experience of it so far.

CHUCK BERRY

No mention of this terrific album could go by without including Chuck Berry's "Roll Over Beethoven." It's an out-and-out rocker which the Beatles have been performing for a long time. In fact, it's one of their most requested songs.

George makes one of his rare vocal appearances on this one, duetting with himself while the others add to the exciting atmosphere by clapping in time.

Another track is "Little Child," a number which was considered for a single release by ex-Springfields Mike Hurst. On the Beatles' version Paul McCartney plays piano, dubbed on after he and John had recorded the vocal. And after this, John dubbed on the Beatles' famous harmonica trade-mark!

Most of the material on "With The Beatles" is wild and up-tempo, with one really distinctive contrast. This is "Till There Was You," the Peggy Lee hit which Paul has been using in the group's stage act for several months. Perhaps the biggest "plug" for it came when he sang the number in last week's Royal Command show.

The remaining tracks - a completely different interpretation of "Please Mister Postman" to that of the Marvelettes; the Miracles' "You Really Got A Hold On Me," "Devil In My Heart," "Not A Second Time" (Lennon-McCartney), on which George Martin plays piano, and the wild screamer "Money."

"Money" was being featured by the Beatles back in the days when they were appearing in Hamburg, and they've been waiting to record it ever since. And as the last climatic track, it occupies the spot with which "Twist And Shout" brought the first album to a rousing (?) finish.

If there are any Beatle-haters left in Britain, I doubt they'll remain unmoved after hearing "With The Beatles." It's a knock-out.

I'll even go this far: if it doesn't stay at the top of the NME LP Chart for at least eight weeks I'll walk up and down Liverpool's Main Street carrying an "I Hate The Beatles" sandwich-board!

---

[...] betekent onleesbaar. Vooral op het einde komen er hier nog wel wat van voor.
Nee.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:58:30 #278
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94819679
Wow, allebei enorm bedankt _O_ Vind het persoonlijk erg geinig om zo'n oude reviews te lezen. En op zich verschilt deze review nog niet eens zoveel van hedendaagse reviews..

Oh en:
"Remember "Boys," the number with which Ringo made his debut on the "Please Please Me" album? It turned out to be so succesful that there was almost a demand for him to record another vocal. "

O+
pi_94862221
In navolging van deze post over de mogelijkheden voor de aanstaande deluxe-editie van "McCartney I", hier wat diezelfde insider over de voorbereidingen van "McCartney II" te weten is gekomen:

quote:
Work in progress, from February 20111, for McCartney II

Bonus Disc number 2

Coming Up ( Wings Live Version )
Robbers Ball
Waterfalls ( Original Demo, made at Waterfalls , May 1979 )
Front Parlour ( Long Version )
Summer's Day Song ( Instrumental )
Blue Sway ( Instrumental )
All You Horse Riders
Darkroom ( Different take, 11mn long )
Check My Machine
Secret Friend
Wonderful Xmas Time

Bonus Disc 3

Coming Up ( long version )
Temporary Secretary ( Different take )
You Know i'll get you baby
No Values ( Waterfalls Demo )
Seems like Old Time ( Waterfalls Demo )
Mr H Atom
Check My Machine ( Long Version )
Frozen Jap ( Long Version )
Darkroom ( Longer version, from the commercial take )
Attention ( Waterfalls Demo )
Private Property ( Waterfalls )Demo )

2 Tracks are reserved to be given free for deluxe buyers

Bogey wobble
Boggey Music ( long version )

For the dvd :

Waterfalls video
Coming Up live
Coming up video
Making of Coming up ( 12 minutes )
Cannes May 1980 Home Made Trip movie ( with Attention and This is the Man ( without M Jackson ) demos from May ), with a great sequence with Ringo at a french restaurant
Wonderful Xmas Time

The mccartney interview can be used too, if mpl and concord want to keep some unreleased tracks for a box set of rarities, so disc 3 would be the interview
"Bogey Wobble" als 'exclusive' bij pre-orders, dat ik dit nog mag meemaken _O-.

Ik ga er trouwens niet van uit dat al deze outtakes en onuitgebrachte nummers daadwerkelijk op de deluxe-editie verschijnen, maar dat deze bewaard worden voor een eventuele boxset. Hetzelfde als met "Band On The Run", al kun je ook weer niet al te veel uit die release afleiden, als je kijkt naar welk outtake-materiaal er beschikbaar was. We zullen zien: 3 juni ligt het in de winkels als 2-CD digipack en dubbel-LP. Voor "McCartney" komt er een deluxe-editie met 100-pagina tellend boek, met 2 CD's en 1 DVD. "McCartney II" krijgt hetzelfde, maar dan maar liefst 3 CD's.
pi_94862623
Oh, ik vergeet iets te posten wat interessant en wederom zeer plausibel is:

quote:
The choice of the rereleases of the 2 mccartney solo albums will be linked to the opening of the HP Cloud in June, and the hope for mccartney to release a new solo album, called McCartney 3, recorded beetween England and New York, totally solo and without strings and horns, just macca on instruments. The album has a possible date of release in autumn 2011, around the opening of the new ballet in New York. In November, Ram and Venus & Mars would be the next deluxe remasters with great bonuses too.
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:45:48 #281
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94862724
De outtakes kunnen me niet zoveel interesseren maar McCartney 3 is geweldig nieuws _O_
pi_94893144
Macca naar Arnhem in september. Schijnt bij Giel te zijn verteld. Ik hoop het zo. :Y
pi_94899778
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:16 schreef awijmans het volgende:
Macca naar Arnhem in september. Schijnt bij Giel te zijn verteld. Ik hoop het zo. :Y
En dat wordt zeker nog vandaag bekend gemaakt ;)?
pi_94901494
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En dat wordt zeker nog vandaag bekend gemaakt ;)?
_O-
pi_94902694
Ik had het geplaatst en ineens wist ik dat ik er met 2 benen heel diep in ben getrapt. ^O^ Waarschijnlijk niet eens bij Giel geweest, maar wel goed bedacht door een vriend van mij. _O-

Ik ben er ook zo slecht in.

Mijn vrouw zei tegen mijn zoon: "heb je vannacht nog gemerkt dat de auto voor de deur ontploft is?" Met grote ogen springt hij op, doet het gordijn opzij en kijkt naar buiten. "1 april!" Een uurtje later sms-t die vriend bovenstaand bericht. Zo slecht ben ik er dus in. Wel veel gelachen dus en daar gaat het allemaal om. :D Ik was wel zelf weer zo slecht dat ik niet hier meteen ging vertellen dat het een grap was. Misschien zou er nog iemand in trappen. Dat is dus duidelijk niet zo, ik ben weer de enige sul die hier rondloopt ;)

Veel plezier vandaag iedereen.
pi_94946604
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:40 schreef awijmans het volgende:
Ik had het geplaatst en ineens wist ik dat ik er met 2 benen heel diep in ben getrapt. ^O^ Waarschijnlijk niet eens bij Giel geweest, maar wel goed bedacht door een vriend van mij. _O-

Ik ben er ook zo slecht in.

Mijn vrouw zei tegen mijn zoon: "heb je vannacht nog gemerkt dat de auto voor de deur ontploft is?" Met grote ogen springt hij op, doet het gordijn opzij en kijkt naar buiten. "1 april!" Een uurtje later sms-t die vriend bovenstaand bericht. Zo slecht ben ik er dus in. Wel veel gelachen dus en daar gaat het allemaal om. :D Ik was wel zelf weer zo slecht dat ik niet hier meteen ging vertellen dat het een grap was. Misschien zou er nog iemand in trappen. Dat is dus duidelijk niet zo, ik ben weer de enige sul die hier rondloopt ;)

Veel plezier vandaag iedereen.
Ik had al zo'n idee, anders had ik de grap ook niet verklapt :P.
pi_94946671
Heb hier al meerdere keren gepost dat het een must-see is voor elke McCartney-liefhebber, maar zie nu dat het na tweeënhalf jaar eindelijk op YouTube geupload is. McCartney aan het werk in zijn thuisstudio tijdens de opnames van "Electric Arguments".

pi_95004491
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:07 schreef awijmans het volgende:

[..]

Zoals altijd daar zijn de concerten alweer allang aangekondigd in de landen zelf, terwijl McCartney's PR-team zich in zwijgen hult. Peru op 9 mei, Chili op 11 mei, en terug naar Brazilië voor Rio de Janeiro op 23 en 24 mei, is wat lokale media naar buiten heeft gebracht. Een persconferentie zou aanstaande dinsdag plaatsvinden. We zullen zien.
pi_95118464
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zoals altijd daar zijn de concerten alweer allang aangekondigd in de landen zelf, terwijl McCartney's PR-team zich in zwijgen hult. Peru op 9 mei, Chili op 11 mei, en terug naar Brazilië voor Rio de Janeiro op 23 en 24 mei, is wat lokale media naar buiten heeft gebracht. Een persconferentie zou aanstaande dinsdag plaatsvinden. We zullen zien.

Nog meer officieel krijg je het niet ;).
pi_95176569
quote:
Paul's Up and Coming Tour Gets Back to Brazil with new run of South American shows

9th May – Lima, Peru
11th May – Santiago, Chile
22nd May – Rio, Brazil

Paul’s headline making visit to South America last year resulted in Macca-mania as makeshift 'McCartney villages' were built by fans in Brazil and Argentina, camping outside stadiums waiting days for the doors to open to get themselves the best possible position at the front of the crowd. Paul’s Up and Coming Tour played to over a quarter of a million people in just five shows last November, creating an even larger appetite for the McCartney live experience. Earlier in the year Paul smashed box office records in Mexico for the fastest ever selling live show in Mexico City.

Now, following weeks of feverish speculation, Paul today announces that his record breaking Up and Coming Tour will be returning to South America in May for three massive shows in Peru, Chile and Brazil. It’s expected that these shows will contain some special unique moments.

9th May will see Paul’s first ever show in Lima, Peru at the Estadio Monumental. The tour then travels to Santiago, Chile, returning there for the first time since 1993 with a show on 11th May at Estadio Nacional. The run of shows will finish in Rio de Janeiro at the Estadio Olimpico Joao Havelange on the 22nd of May with Paul being the first ever artist to perform at this venue. The last time Paul played in Rio, 21 years ago, a World Record was set for the ‘Largest Stadium Attendance’ in history.
pi_95251815
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:57 schreef Aisumasen het volgende:
Heb hier al meerdere keren gepost dat het een must-see is voor elke McCartney-liefhebber, maar zie nu dat het na tweeënhalf jaar eindelijk op YouTube geupload is. McCartney aan het werk in zijn thuisstudio tijdens de opnames van "Electric Arguments".

The master at work :)

Ik houd wel van dit soort filmpjes. Waar komt dit vandaan?
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:28:50 #292
67174 Dos37
Come on Twente
pi_95252062
Van Youtube
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_95260370
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:18 schreef awijmans het volgende:

[..]

The master at work :)

Ik houd wel van dit soort filmpjes. Waar komt dit vandaan?
De DVD bij de deluxe-editie van "Electric Arguments". Het leuke aan deze beelden is dat McCartney íetsje minder zelfbewust overkomt in de nabijheid van camera's.
pi_95415280
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ben juist blij dat hij niet op die toer gaat. Afschuwelijk hoe Ray Davies de laatste tijd zijn eigen klassiekers verkracht. En geforceerde samenwerkingen met gehypte acts doet McCartney gelukkig ook niet aan. [..]
http://www.thesun.co.uk/s(...)p-with-The-Cure.html :|W
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:39:56 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95416011
Tja.. The Sun. Is dat diezelfde krant die vorige week nog zei dat er gegarandeerd een reünie tour kwam van The Stone Roses? :P
pi_95416780
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:39 schreef Arn0 het volgende:
Tja.. The Sun. Is dat diezelfde krant die vorige week nog zei dat er gegarandeerd een reünie tour kwam van The Stone Roses? :P
Afgelopen zomer op de Facebook-pagina van Kiss:

quote:
After being invited, we chose and sang Venus and Mars/Rockshow for the McCartney tribute album. Other performers include Billy Joel, Garth Brooks, BB King and Paul Rodgers. The backing tracks were all recorded by Paul McCartneys touring band. We consider it an honor to be asked to participate on a tribute to one of the most influential and greatest singer/songwriters of all time. Not to mention, a major force in the most important band of all time, The Beatles. Wow!
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:51:24 #298
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95416910
He, bah. Slecht nieuws :r Sowieso tenenkrommend dat McCartney zijn zoon (die muzikaal toch niet zo fantastisch is, om het vriendelijk uit te drukken) laat meespelen met _O_ The Cure _O_
pi_95417642
Húh :P.

Hoe dan ook, het raarste is nog dat 'The Cure' en 'Kiss' volgens dit bericht dus de tour-band van McCartney is met (aannemelijk) de frontmannen van elke band.

Zou trouwens wel eens een heel solo-album van McCartney met zijn huidige band willen horen. Die tracks op "Driving Rain" rocken stevig.
pi_95448672
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Enige gerucht wat nu gaat is dat McCartney een tour in de planning heeft staan voor....Noord-Amerika :'). Hij speelt sowieso in juni een privé-concert in Las Vegas, dus het kan niet uitblijven dat daar iets omheen gebouwd gaat worden.
Officieel: 10 juni, MGM Grand Hotel in Las Vegas. Dit staat los van het besloten optreden op een HP-congres in Las Vegas die maand. Zoals vorig jaar voorspeld dus Zuid-Amerika in mei en Noord-Amerika in juni.
pi_95448721
goed nieuws voor mijn portomonnee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')