Daar heb ik ook nooit veel goeds over gehoord neequote:
Dat merk is zo slecht dat ik de naam niet eens durfde te spellen, uit angst dat mijn Volvo door vliegend roest bevangen zou worden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:00 schreef Creeg het volgende:
Ohja, Lancia spant helemaal de fcking kroon.
Precies. Ik durfde het nog aan. Ik had zwaar gewond kunnen zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat merk is zo slecht dat ik de naam niet eens durfde te spellen.
Jij houdt vast van een dikke bakquote:
Omdat je er het beste met een veegwagen achteraan kan rijden om de onderdelen die er af gesodemieterd zijn op te vegen. En om alle gelekte vloeistoffen weer van de straat te krijgen.quote:
Waardeloos idd die Ferrari's, Lamborghini's en Maserati's.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:52 schreef von_Preussen het volgende:
Alles uit Frankrijk, Italie of de VS.
Eerlijk is eerlijk, ze staan vaker @ de dealert dan dat ze rondrijden..quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:56 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Waardeloos idd die Ferrari's, Lamborghini's en Maserati's.
De Delta S4 was anders een beestquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:00 schreef Creeg het volgende:
Ohja, Lancia spant helemaal de fcking kroon.
Wat Turquaz52 zegt, technisch gezien zijn dat echt geen goede auto's. Vooral Lambo's hebben nogal de neiging spontaan te ontbranden of op de snelweg technische mankementen te krijgen die (dodelijke) ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:56 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Waardeloos idd die Ferrari's, Lamborghini's en Maserati's.
Ohja, en over welk bouwjaar hebben we het dan ?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Omdat je er het beste met een veegwagen achteraan kan rijden om de onderdelen die er af gesodemieterd zijn op te vegen. En om alle gelekte vloeistoffen weer van de straat te krijgen.
Die heeft waarschijnlijk ooit eens een verhaaltje gehoord over falende hydraulische vering op een antieke BX.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ohja, en over welk bouwjaar hebben we het dan ?
quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:50 schreef j_rone het volgende:
wat is/zijn volgens jou de slechste automerk(ken)
kwa techniek en betrouwbaarhijd
van mij
saab
alfa romeo
opel
Op welke SAAB baseer je dat?quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:55 schreef Fatty het volgende:
Nja, ik weet niet hoe de saabs '' vroeger '' waren, maar dat ding wat ze nu hebben is een drama... half gaar dashboard, goedkope materialen, goedkope knopjes, etc etc, en das toch jammer.
De huidige 95,quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Op welke SAAB baseer je dat?
Intelligente opmerking. Denk je dat ze hun basismodel op de autobeurzen neerzetten?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:02 schreef Fatty het volgende:
[..]
De huidige 95,
Nu is een showmodel op een beurs ( Parijs auto beurs ) misschien niet helemaal een goede weerspiegeling van het '' product '', maar de looks / feel was toch echt bagger.
Kom nou, de huidige Saabs stellen niks meer voor, niet alleen delen ze een sloot onderdelen met Opel, maar de Amerikaanse manier van technologie ontwikkelen (geen geld aan ontwikkeling spenderen, een rijtje ledjes in je auto proppen en doen alsof dat supergaaf is) heeft het merk compleet om zeep geholpen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Intelligente opmerking. Denk je dat ze hun basismodel op de autobeurzen neerzetten?
Daar staan top of the bill auto's met alle mogelijke opties, wel een goede weerspiegeling dus. Maargoed, jij baseert jouw keuze van het slechtste automerk dus op een blik die je eens geworpen hebt op een bepaald model, tijdens een autobeurs?
Ik zeg niet dat Saab er beter op geworden is, maar goedkope rommel kan je het nog steeds niet noemen en het merk als slechtste automerk bestempelen wegens een vluchtige blik in een 95 tijdens een autobeurs, lijkt me ietwat overtrokken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kom nou, de huidige Saabs stellen niks meer voor, niet alleen delen ze een sloot onderdelen met Opel, maar de Amerikaanse manier van technologie ontwikkelen (geen geld aan ontwikkeling spenderen, een rijtje ledjes in je auto proppen en doen alsof dat supergaaf is) heeft het merk compleet om zeep geholpen.
Het ging mij niet om het feit of het een basis model was, het blijft het feit dat de feels / looks van het interieur gewoon goedkoop aanvoelen, en dat is gewoon niet zoals het hoort, net zoals een mercedes van 100.000¤ halen, en er dan achter komen dat je nog moet bijbetalen voor een stuur... hoort ook niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Intelligente opmerking. Denk je dat ze hun basismodel op de autobeurzen neerzetten?
Daar staan top of the bill auto's met alle mogelijke opties, wel een goede weerspiegeling dus. Maargoed, jij baseert jouw keuze van het slechtste automerk dus op een blik die je eens geworpen hebt op een bepaald model, tijdens een autobeurs?
Overigens:
[ afbeelding ]
Goedkope knoppies hé?
waarom heb je hem dan weg gedaan?quote:Op woensdag 8 december 2010 08:38 schreef ditiseenusername het volgende:
Waarom zijn opels slechte auto's ? heb er tot vorig jaar een gehad en echt nooit problemen mee gehad, een benzinemodel met een kwart miljoen kilometers
Ik heb hem weggedaan omdat ik een auto van de zaak kreeg waarmee ik ook prive mocht rijden.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:01 schreef T42 het volgende:
[..]
waarom heb je hem dan weg gedaan?
als ik een auto heb die me bevalt ben ik echt niet vanplan hem weg te doen
slecht = dus opel
quote:Duitse automerken zijn de grote winnaars en Franse en Zuid-Koreaanse merken de grote verliezers in de pechstatistieken van de ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, over het afgelopen jaar.
Aan de hand van meer dan 2,5 miljoen in Duitsland geregistreerde pechgevallen zijn in acht categorieën ranglijsten opgesteld. Zes categorieën worden aangevoerd door een Duits merk. Mitsubishi is het enige niet-Duitse merk dat ook aan de top staat, met de Colt (categorie compacte autos) en Space Star (categorie compacte MPVs).
De betrouwbaarste SUV blijkt de BMW X3. Dit merk wint ook al in de compacte middenklasse, met de BMW 1-serie. Verder behoort Audi met zijn A4 en A6 tot de winnaars. De Mercedes SLK blijkt de betrouwbaarste sportwagen. De categorie grote MPVs wordt aangevoerd door de Volkswagen Sharan.
Toch moeten de Duitse autofabrikanten niet te vroeg juichen. Bij de betaalbare gezins- en zakenautos, zoals de VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Opel Vectra en Ford Mondeo, blijkt dat zij nog steeds niet kunnen opboksen tegen de betrouwbaarheid van de Japanse merken.
Tot de onbetrouwbaarste kleine autos behoren de Kia Picanto, Hyundai Getz, Citroën C3, Peugeot 206 en Ford Ka. Bij de compacte middenklassers leveren de Fiat Stilo, Citroën C4, Peugeot 307 en Renault Mégane slechte scores op. De slechtste autos in de middenklasse zijn de Renault Laguna, Volvo S60/S80/V70 en Opel Signum. Bij de SUVs blijkt de Hyundai Tucson het onbetrouwbaarst en bij de compacte MPVs de Ford Focus C-Max. Op de ranglijst van grote MPVs eindigde de Mercedes Viano/Vito onderaan.
Defecten aan de accu of de elektronica komen het meest voor als oorzaak van autopech. Het gaat dan om 40 procent van de pechgevallen. Verder komen problemen met de ontsteking en de motortechniek vaak voor.
De ADAC houdt al sinds 30 jaar statistieken van de pechgevallen bij. Over die hele periode komt Toyota als betrouwbaarste automerk uit de bus, gevolgd door Mercedes, Audi, Mazda en Mitsubishi.
De Nederlandse ANWB houdt geen uitvoerige statistieken per automerk en -type bij van pechgevallen.
Bron AD
quote:Top 100 meest betrouwbare autosGepost op 20-05-2006 om 17:51 door wouter in algemeen | 58 Reacties »
De Engelse verzekeraar Warranty Direct heeft een top 100 met de meest betrouwbare autos van de afgelopen 10 jaar opgesteld. En jawel: Japan rules. De complete top 10 bestaan uit Japanse autos.
Op nummer 13 vinden we de eerste Europeaan, de Jaguar X-type. De eerste Mercedes (SLK) staat op plaats 25 en de eerste Audi (A4) pas op plaats 30.
Zij baseren deze lijst op een database met 55.000 auto van hun klanten in Engeland. De top 10 ziet er als volgt uit:
1 Honda Accord
2 Subaru Forester
3 Mazda MX-5
4 Mitsubishi Carisma
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
7 Nissan Almera
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV4
10 Nissan Micra
De grootste verassing: op plaats 95 vinden we zelfs een Alfa Romeo (145) terug. De complete lijst vind je hier terug.
Familie van mij rijd al jaren in een Twingo, ding is geloof ik 16 jaar oud, komt elk jaar prima door de APK en nauwelijks extra kosten.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:00 schreef penny-wise het volgende:
Uit eigen ervaring;
Renault, en dan de Twingo![]()
Ford, en dan met name de Ka, wat een rampenbak![]()
Mag ik ook uit eigen ervaring het beste automerk noemen?
Ja dan met stip, Honda, en dan alle modellen die ik heb gereden
Heb jij 1 van de betere en had ik een maandagmorgen-modelletjequote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef samsuus het volgende:
[..]
Familie van mij rijd al jaren in een Twingo, ding is geloof ik 16 jaar oud, komt elk jaar prima door de APK en nauwelijks extra kosten.
Blijft een Franse auto, maar Twingo en dan vooral de oudjes hoor ik vaak goede dingen over.
Kwaliteit op nummer 1. Mazda natuurlijkquote:Op woensdag 8 december 2010 14:03 schreef oxylus11 het volgende:
de lijst per merk (tot september 2004) geeft wel een iets ander beeld
Table Illustrating Frequency Of Failure According To Warranty Direct (het aantal pechgevallen per merk per 100 polissen)
Pos Manufacturer Number of failures per 100 policies
1 Mazda 17.88
2 Toyota 18.62
3 Honda 19.41
4 Subaru 19.82
5 Mitsubishi 20.04
6 Hyundai 22.35
7 Seat 22.69
8 Nissan 23.44
9 Mercedes 24.30
10 Daewoo 29.46
11 Volvo 31.09
12 Volkswagen 31.90
13 Ford 32.16
14 Peugeot 33.00
15 BMW 33.16
16 Fiat 34.31
17 Rover 34.73
18 Vauxhall 35.34
19 MG 36.25
20 Renault 38.20
21 Alfa Romeo 39.55
22 Citroen 39.59
23 Audi 39.76
24 Jaguar 42.16
25 Saab 42.87
26 Jeep 43.75
27 Land Rover 46.23
wij zijn allemaal homies voor jouquote:
Achja, ik rij zelf in een betrouwbare jap maar heb met mijn vorige auto's (bijna allemaal frans) maar weinig gezeur gehad op standaard onderhoud na. En bijna het complete wagenpark op het werk is frans en de enige auto's die af en toe storingen hebben zijn de paar duitse auto's die er staanquote:
Qua ontwerp en comfort indd wel, maar betrouwbaar zijn ze echter wel.quote:
Nou dan wel de nieuwe en niet deze oudjes...quote:Op woensdag 8 december 2010 14:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Qua ontwerp en comfort indd wel, maar betrouwbaar zijn ze echter wel.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:00 schreef Creeg het volgende:
Ohja, Lancia spant helemaal de fcking kroon.
Da's echt onzin. Na de overname door Fiat is het zo rond einde 80's niet heel veel soeps meer geworden. Maar slecht neu.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat merk is zo slecht dat ik de naam niet eens durfde te spellen, uit angst dat mijn Volvo door vliegend roest bevangen zou worden.
We hebben het over slecht in de zin van, betrouwbaarheid, niet smaakquote:Op woensdag 8 december 2010 15:01 schreef Jimmie het volgende:
Alles uit Azië.
Inspiratieloos jatwerk, enorm saai, karakterloos, geen eigen identiteit, geen historie, plastic fantastic. Soort Tonka Toys voor volwassenen..
Wat staat dat ding belachelijk hoog zeg!!quote:Op woensdag 8 december 2010 14:24 schreef rubje het volgende:
[..]
wij zijn allemaal homies voor jou![]()
![]()
[ afbeelding ]
saab gebruikt gm motoren en ze bouwen die dingen zeer slecht werk zelf bij saab alfa en lanciaquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:28 schreef Stokstaart het volgende:
Saab slecht![]()
Zelf denk ik toch wel Renault .
todat er een monteur aan moet werken die zecht wel wat anders iedere keer als ik moet werken aan een saab komen er altijd extra problemen bovenop komt vooral door gm onderdelen kwa uiterlijk zijn ze wel goed vooral de nieuwe 9-5 is mooiquote:Op woensdag 8 december 2010 11:03 schreef fruityloop het volgende:
Slecht: Peugeot, vooral onze (ex) 206 met veel wazige motormanagement problemen en vage bijgeluiden uit de motor en het interieur.
Stuk beter: Saab 9-3, geen piepjes/kraakjes, heldere indeling van het instrumentarium, strak lopende motor, goed ontworpen chassis.
hangt van het onderhoud af zijn goede auto's maar alleen als je er belagelijk veel onderhoud aan doet en normaal gebruikt de nieuwe van lancia dan he de oude zijn idd onbetrouwbaarquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:00 schreef Creeg het volgende:
Ohja, Lancia spant helemaal de fcking kroon.
das een probleem bij de goedkope dieselsquote:Op woensdag 8 december 2010 13:04 schreef Electrood het volgende:
VW KAN een goede auto bouwen zoals de Golf.Maar andere modellen schijnen daar door te moeten lijden...VW Caddy?Een ramp!Gewerkt bij een firma die veel van die dingen had,heel vaak in de garage voor service,vooral voor vast zittende gaspedaal!!!!
ze kunnen het ook wel somsquote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef samsuus het volgende:
[..]
Familie van mij rijd al jaren in een Twingo, ding is geloof ik 16 jaar oud, komt elk jaar prima door de APK en nauwelijks extra kosten.
Blijft een Franse auto, maar Twingo en dan vooral de oudjes hoor ik vaak goede dingen over.
Als er niks kapot is, hoeft er ook geen monteur aan te werken..quote:Op woensdag 8 december 2010 15:43 schreef j_rone het volgende:
[..]
todat er een monteur aan moet werken die zecht wel wat anders iedere keer als ik moet werken aan een saab komen er altijd extra problemen bovenop komt vooral door gm onderdelen kwa uiterlijk zijn ze wel goed vooral de nieuwe 9-5 is mooi
Zij baseren deze lijst op een database met 55.000 auto van hun klanten in Engeland.quote:
nee maar als je bandjes moet vervangen hooren er geen 20 wielbuiten af te brekenquote:Op woensdag 8 december 2010 16:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als er niks kapot is, hoeft er ook geen monteur aan te werken..
Jij als monteur zou moeten weten dat Saab niet automatisch gelijk is aan GM. Veel werk aan de ontwikkeling van de ecotec serie motoren is gedaan door Saab, en oa ook Opel en Lotus. En ook het (epsilon) platform van de 9-3 is ~50% Saab eigen, oa de passief mee sturende achteras vindt je alleen op de 9-3. En als bij het vervangen van de banden 20 bouten afbreken, zou ik toch eens kijken of je niet wat te lomp die dingen vast/los draait.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:23 schreef j_rone het volgende:
[..]
nee maar als je bandjes moet vervangen hooren er geen 20 wielbuiten af te breken
en ik heb in 2 manden tijd al 5 motoren vervangen van 3 9-3 en 2 van de oude 9-5 alles gm
alfa heeft ook problemen met gm motoren zoals de brera hebben altijd problemen en zijn niet vooruit te branden
Klopt, da's ook zoiets.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
Die nieuwe 9-5 lijkt wel vaporware.
Heb dat ding nog nergens gezien.
Precies. Rij nu bijna 2 jaar Opel. En heb nog geen problemen gehad.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat loopt iedereen nou te bitchen op Opel...
Inderdaad. Ik rijd nu in een Astra uit '97 en er zit geen spatje roest op. Start altijd, ook met het koude weer. Altijd buiten gestaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:12 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Precies. Rij nu bijna 2 jaar Opel. En heb nog geen problemen gehad.
Verder heb ik niet veel verstand en/of ervaringen met bepaalde merken om een mening te kunnen geven over een bepaald merk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |