Ik heb hem weggedaan omdat ik een auto van de zaak kreeg waarmee ik ook prive mocht rijden.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:01 schreef T42 het volgende:
[..]
waarom heb je hem dan weg gedaan?
als ik een auto heb die me bevalt ben ik echt niet vanplan hem weg te doen
slecht = dus opel
quote:Duitse automerken zijn de grote winnaars en Franse en Zuid-Koreaanse merken de grote verliezers in de pechstatistieken van de ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, over het afgelopen jaar.
Aan de hand van meer dan 2,5 miljoen in Duitsland geregistreerde pechgevallen zijn in acht categorieën ranglijsten opgesteld. Zes categorieën worden aangevoerd door een Duits merk. Mitsubishi is het enige niet-Duitse merk dat ook aan de top staat, met de Colt (categorie compacte autos) en Space Star (categorie compacte MPVs).
De betrouwbaarste SUV blijkt de BMW X3. Dit merk wint ook al in de compacte middenklasse, met de BMW 1-serie. Verder behoort Audi met zijn A4 en A6 tot de winnaars. De Mercedes SLK blijkt de betrouwbaarste sportwagen. De categorie grote MPVs wordt aangevoerd door de Volkswagen Sharan.
Toch moeten de Duitse autofabrikanten niet te vroeg juichen. Bij de betaalbare gezins- en zakenautos, zoals de VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Opel Vectra en Ford Mondeo, blijkt dat zij nog steeds niet kunnen opboksen tegen de betrouwbaarheid van de Japanse merken.
Tot de onbetrouwbaarste kleine autos behoren de Kia Picanto, Hyundai Getz, Citroën C3, Peugeot 206 en Ford Ka. Bij de compacte middenklassers leveren de Fiat Stilo, Citroën C4, Peugeot 307 en Renault Mégane slechte scores op. De slechtste autos in de middenklasse zijn de Renault Laguna, Volvo S60/S80/V70 en Opel Signum. Bij de SUVs blijkt de Hyundai Tucson het onbetrouwbaarst en bij de compacte MPVs de Ford Focus C-Max. Op de ranglijst van grote MPVs eindigde de Mercedes Viano/Vito onderaan.
Defecten aan de accu of de elektronica komen het meest voor als oorzaak van autopech. Het gaat dan om 40 procent van de pechgevallen. Verder komen problemen met de ontsteking en de motortechniek vaak voor.
De ADAC houdt al sinds 30 jaar statistieken van de pechgevallen bij. Over die hele periode komt Toyota als betrouwbaarste automerk uit de bus, gevolgd door Mercedes, Audi, Mazda en Mitsubishi.
De Nederlandse ANWB houdt geen uitvoerige statistieken per automerk en -type bij van pechgevallen.
Bron AD
quote:Top 100 meest betrouwbare autosGepost op 20-05-2006 om 17:51 door wouter in algemeen | 58 Reacties »
De Engelse verzekeraar Warranty Direct heeft een top 100 met de meest betrouwbare autos van de afgelopen 10 jaar opgesteld. En jawel: Japan rules. De complete top 10 bestaan uit Japanse autos.
Op nummer 13 vinden we de eerste Europeaan, de Jaguar X-type. De eerste Mercedes (SLK) staat op plaats 25 en de eerste Audi (A4) pas op plaats 30.
Zij baseren deze lijst op een database met 55.000 auto van hun klanten in Engeland. De top 10 ziet er als volgt uit:
1 Honda Accord
2 Subaru Forester
3 Mazda MX-5
4 Mitsubishi Carisma
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
7 Nissan Almera
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV4
10 Nissan Micra
De grootste verassing: op plaats 95 vinden we zelfs een Alfa Romeo (145) terug. De complete lijst vind je hier terug.
Familie van mij rijd al jaren in een Twingo, ding is geloof ik 16 jaar oud, komt elk jaar prima door de APK en nauwelijks extra kosten.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:00 schreef penny-wise het volgende:
Uit eigen ervaring;
Renault, en dan de Twingo![]()
Ford, en dan met name de Ka, wat een rampenbak![]()
Mag ik ook uit eigen ervaring het beste automerk noemen?
Ja dan met stip, Honda, en dan alle modellen die ik heb gereden
Heb jij 1 van de betere en had ik een maandagmorgen-modelletjequote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef samsuus het volgende:
[..]
Familie van mij rijd al jaren in een Twingo, ding is geloof ik 16 jaar oud, komt elk jaar prima door de APK en nauwelijks extra kosten.
Blijft een Franse auto, maar Twingo en dan vooral de oudjes hoor ik vaak goede dingen over.
Kwaliteit op nummer 1. Mazda natuurlijkquote:Op woensdag 8 december 2010 14:03 schreef oxylus11 het volgende:
de lijst per merk (tot september 2004) geeft wel een iets ander beeld
Table Illustrating Frequency Of Failure According To Warranty Direct (het aantal pechgevallen per merk per 100 polissen)
Pos Manufacturer Number of failures per 100 policies
1 Mazda 17.88
2 Toyota 18.62
3 Honda 19.41
4 Subaru 19.82
5 Mitsubishi 20.04
6 Hyundai 22.35
7 Seat 22.69
8 Nissan 23.44
9 Mercedes 24.30
10 Daewoo 29.46
11 Volvo 31.09
12 Volkswagen 31.90
13 Ford 32.16
14 Peugeot 33.00
15 BMW 33.16
16 Fiat 34.31
17 Rover 34.73
18 Vauxhall 35.34
19 MG 36.25
20 Renault 38.20
21 Alfa Romeo 39.55
22 Citroen 39.59
23 Audi 39.76
24 Jaguar 42.16
25 Saab 42.87
26 Jeep 43.75
27 Land Rover 46.23
wij zijn allemaal homies voor jouquote:
Achja, ik rij zelf in een betrouwbare jap maar heb met mijn vorige auto's (bijna allemaal frans) maar weinig gezeur gehad op standaard onderhoud na. En bijna het complete wagenpark op het werk is frans en de enige auto's die af en toe storingen hebben zijn de paar duitse auto's die er staanquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |