http://www.trouw.nl/nieuw(...)Leaks_weghalen_.htmlquote:'Powned moet kopie WikiLeaks weghalen'
DEN HAAG (ANP) - Het CDA in de Tweede Kamer vindt dat omroep Powned geen kopie van WikiLeaks online moet houden. CDA-Kamerlid Ank Bijleveld vindt dat niet horen bij het takenpakket van een publieke omroep, wat Powned is. Ze gaat minister Marja van Bijsterveldt, verantwoordelijk voor de publieke omroepen, vragen wat er aan gedaan kan worden.
Powned zette eind vorige week de door WikiLeaks gelekte stukken in een zogeheten mirrorsite online, nadat WikiLeaks.org uit de lucht was gehaald. Powned heeft de site nog steeds, update die ook, en laat weten zich voorlopig niks aan te trekken van de oproep van het CDA.
Bijleveld wil dat het kabinet ingrijpt. ,,Wij vinden dat een publieke omroep dit niet moet doen en het is belangrijk er voor te zorgen dat dit niet meer mogelijk is'', aldus Bijleveld.
Journalistiek is zeker geen publieke taak, mevrouw.quote:CDA-Kamerlid Ank Bijleveld vindt dat niet horen bij het takenpakket van een publieke omroep, wat Powned is
En censureren kennelijk wel tot die van de overheid.quote:Op maandag 6 december 2010 13:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)Leaks_weghalen_.html
Tsja. Het vergaren en verspreiden van nieuws behoort blijkbaar niet tot het takenpakket van een publieke omroep.
Met het verschil dat het volk niet zulke verantwoordelijkheid draagt en zoveel macht heeft, en claimt dat in ons belang te doen. Maar wel van alles en nog wat geheim willen houden voor de kiezers.quote:Op maandag 6 december 2010 13:56 schreef GasTurbine het volgende:
Ik snap hun ook wel. Als er een site is die emailtjes van het volk online gooit is de wereld ook te klein.
Dat is wel heel optimistisch. Misschien is ze over 10 jaar wel de kampcommandant van het kamp waar wij stenen moeten kloppen omdat we in deze thread gepost hebben.quote:Op maandag 6 december 2010 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En over 10 jaar zeggen we: "Mevrouw Bijleveld was fout in de oorlog. "
Dat Kim Jong Il een zieke man is en Putin bij de mafia zit? Hetzelfde als dat Ans het met de bakker heeft gedaan en Dirk een slechte dronk heeft.quote:Op maandag 6 december 2010 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Met het verschil dat het volk niet zulke verantwoordelijkheid draagt en zoveel macht heeft, en claimt dat in ons belang te doen. Maar wel van alles en nog wat geheim willen houden voor de kiezers.
Nou ja, het is ook niet typisch iets CDA-achtigs natuurlijk (zie: Aleid Wolfsen), maar censuur is natuurlijk niet echt gewenst.quote:Op maandag 6 december 2010 13:59 schreef Halve_Maen het volgende:
CDA, gadverdamme. Leve vrijheid van de pers.
Dat zijn inderdaad de enige twee dingen die we gehoord hebben. Vandaar dat regeringen overal zo in paniek zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 14:02 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dat Kim Jong Il een zieke man is en Putin bij de mafia zit? Hetzelfde als dat Ans het met de bakker heeft gedaan en Dirk een slechte dronk heeft.
Noem mij 3 dingen waarvan je hebt gehad: Sodeju! Dat heb ik niet zien aankomen!quote:Op maandag 6 december 2010 14:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de enige twee dingen die we gehoord hebben. Vandaar dat regeringen overal zo in paniek zijn.
Het verspreiden van GESTOLEN documenten ofwel HELING is inderdaad niet de taak van de publieke omroep.quote:Op maandag 6 december 2010 13:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Het vergaren en verspreiden van nieuws behoort blijkbaar niet tot het takenpakket van een publieke omroep.
Ik heb dan ook niks op met de PvdAquote:Op maandag 6 december 2010 14:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook niet typisch iets CDA-achtigs natuurlijk (zie: Aleid Wolfsen), maar censuur is natuurlijk niet echt gewenst.
Dat heb ik wel voor over om mijn gelijk te bewijzen.quote:Op maandag 6 december 2010 14:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is wel heel optimistisch. Misschien is ze over 10 jaar wel de kampcommandant van het kamp waar wij stenen moeten kloppen omdat we in deze thread gepost hebben.
Het gaat er vooral om dat veel dingen die iedereen wel wist maar telkens strak ontkend werden nu bewezen zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 14:08 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Noem mij 3 dingen waarvan je hebt gehad: Sodeju! Dat heb ik niet zien aankomen!
Het is vooral een principekwestie.
Wel als het over corruptie gaat bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 december 2010 14:13 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het verspreiden van GESTOLEN documenten ofwel HELING is inderdaad niet de taak van de publieke omroep.
Plausible deniability. Iedereen mag alles weten zolang de USAdministration het kan ontkennen. En die deniability staat zwaar onder druk, dat doet het meeste pijn.quote:Op maandag 6 december 2010 14:08 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Noem mij 3 dingen waarvan je hebt gehad: Sodeju! Dat heb ik niet zien aankomen!
Het is vooral een principekwestie.
Heling is het verkopen van gestolen spullenquote:Op maandag 6 december 2010 14:13 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het verspreiden van GESTOLEN documenten ofwel HELING is inderdaad niet de taak van de publieke omroep.
Wat een eer, zij aan zij met Sloggi en Papierversnipperaar in de steengroeve. Als dat zo is vind ik het niet erg om de rest van mijn leven daar te moeten staan!quote:Op maandag 6 december 2010 14:02 schreef Viajero het volgende:
Dat is wel heel optimistisch. Misschien is ze over 10 jaar wel de kampcommandant van het kamp waar wij stenen moeten kloppen omdat we in deze thread gepost hebben.
Ik had iets comfortabelers in gedachten voor een Fok!-meet, maar vooruit, ik doe mee.quote:Op maandag 6 december 2010 14:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat een eer, zij aan zij met Sloggi en Papierversnipperaar in de steengroeve. Als dat zo is vind ik het niet erg om de rest van mijn leven daar te moeten staan!
Jawel. Zolang het gristenlijke kontkussen met de altijd trouwe bondgenoten niet in een celibaat dreigt te raken.quote:Op maandag 6 december 2010 13:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vanwege de HRA.quote:Op maandag 6 december 2010 14:27 schreef Halve_Maen het volgende:
Waarom stemmen mensen nog op dat soort partijen....zucht.
Hypotheek rente aftrek. Het financieren van tweede en derde huizen voor miljonairs. Je kan toch niet van ze eisen dat ze daar hun bonussen voor gebruiken.quote:Op maandag 6 december 2010 14:29 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Handleiding Regelgeving Accountancy
(serieus wasda?)
Tuurlijk wel. Nieuws is nieuws. En de krampachtige houding van alle overheden toont alleen maar aan dat er iets flink stinkt. Overigens heb ik moeite de neiging tot het schreeuwen van: "Als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen" te onderdrukken. De eerstvolgende keer dat types als Teeven dat weer eens roepen hoeft de interviewer alleen nog maar te zeggen: "Wikileaks!"quote:Op maandag 6 december 2010 14:13 schreef Dlocks het volgende:
Ben ik het op zich mee eens. Echter 99% van de gestolen informatie is totaal niet relevant.quote:Op maandag 6 december 2010 14:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wel als het over corruptie gaat bijvoorbeeld.
Oops, ok. Kwam totaal niet bij mij op, thnx.quote:Op maandag 6 december 2010 14:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hypotheek rente aftrek. Het financieren van tweede en derde huizen voor miljonairs. Je kan toch niet van ze eisen dat ze daar hun bonussen voor gebruiken.
daar ben ik het mee eens. vraag me dan wel af waarom assange zo op de hielen wordt gezeten. is het dan toch allemaal een show, net als die global warming emails?quote:Op maandag 6 december 2010 14:31 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ben ik het op zich mee eens. Echter 99% van de gestolen informatie is totaal niet relevant.
In dit geval is er geheime informatie gestolen.quote:Op maandag 6 december 2010 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heling is het verkopen van gestolen spullen
Wees dan ook consequent en gooi Boer zoekt vrouw, Paul de Leeuw en het voetbal ook van de PO af.quote:CDA-Kamerlid Ank Bijleveld vindt dat niet horen bij het takenpakket van een publieke omroep, wat Powned is.
Hehe, mee eens.quote:Op maandag 6 december 2010 14:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Nieuws is nieuws. En de krampachtige houding van alle overheden toont alleen maar aan dat er iets flink stinkt. Overigens heb ik moeite de neiging tot het schreeuwen van: "Als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen" te onderdrukken. De eerstvolgende keer dat types als Teeven dat weer eens roepen hoeft de interviewer alleen nog maar te zeggen: "Wikileaks!"
Niet bemoeien met de inhoud. Wel bemoeien met de taken. Het is geen taak van een publieke omroep om zich schuldig te maken aan heling.quote:Op maandag 6 december 2010 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft werd ons nog verzekerd dat de overheid niet zou proberen met de financiering uit algemene middelen invloed te krijgen op de inhoud. Nou is dat ook ongrondwettig, uitblijven kon het niet.
Bedrijven hoeven niet open te zijn. Democratische regeringen wel.quote:Op maandag 6 december 2010 14:35 schreef Dlocks het volgende:
[..]
In dit geval is er geheime informatie gestolen.
En kom nou niet met de onzinnige dooddoener dat de eigenaar het orgineel nog heeft. Als bedrijfsgeheimen jat door er een fotokopie van te maken en dit vervolgens verkoop aan een concurrent dan maakt de concurrent zich schuldig aan heling. Niets meer en niets minder.
Maar goed, jij vindt dus dat een werknemer van een bedrijf geheime documenten/informatie van dat bedrijf mag stelen ofwel er een kopie van mag maken en dit vervolgens mag verkopen ofwel verspreiden.
De hoofdtaak van de pers in een democratie is het controleren van de regering. Een vrije pers is absoluut noodzakelijk als je in een vrije samenleving wilt leven.quote:Op maandag 6 december 2010 14:37 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Niet bemoeien met de inhoud. Wel bemoeien met de taken. Het is geen taak van een publieke omroep om zich schuldig te maken aan heling.
Ik denk omdat 99% van de informatie totaal niet relevant is voor het volk, maar wel grote gevolgen kan hebben voor de (diplomatieke) relaties tussen verschillende landen.quote:Op maandag 6 december 2010 14:34 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
daar ben ik het mee eens. vraag me dan wel af waarom assange zo op de hielen wordt gezeten. is het dan toch allemaal een show, net als die global warming emails?
Het gaat ze helemaal niet om heling. Als de informatie niet over de overheid was gegaan, had geen haan er naar gekraaid.quote:Op maandag 6 december 2010 14:37 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Niet bemoeien met de inhoud. Wel bemoeien met de taken. Het is geen taak van een publieke omroep om zich schuldig te maken aan heling.
Hypotheeekrente aftrekquote:Op maandag 6 december 2010 14:29 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Handleiding Regelgeving Accountancy
(serieus wasda?)
In het belang van het volk hoeft een overheid over bepaalde zaken niet open te zijn. Bij 99% van de informatie van Wikileads heeft helemaal niemand belang en is het dan ook uitermate zinloos om die 99% openbaar te maken. Kan alleen maar meer kwaad dan goeds als gevolg hebben.quote:Op maandag 6 december 2010 14:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bedrijven hoeven niet open te zijn. Democratische regeringen wel.
En Jantje heeft tonnen boter op zijn hoofd als ie zich daar over opwind, want binnenskamers heeft Jantje ook een ongezoute mening over pietjequote:Op maandag 6 december 2010 14:41 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik denk omdat 99% van de informatie totaal niet relevant is voor het volk, maar wel grote gevolgen kan hebben voor de (diplomatieke) relaties tussen verschillende landen.
Dat Pietje over Jantje zegt dat hij een klootzak is is voor het volk niet relevant, maar het openbaar maken van deze informatie kan wel grote gevolgen hebben (ook voor het volk).
Heb jij zo een heilig vertrouwen in de overheid dan? Ik zeg, Bouwfraude.quote:Op maandag 6 december 2010 14:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
In het belang van het volk hoeft een overheid over bepaalde zaken niet open te zijn. Bij 99% van de informatie van Wikileads heeft helemaal niemand belang en is het dan ook uitermate zinloos om die 99% openbaar te maken. Kan alleen maar meer kwaad dan goeds als gevolg hebben.
WikiLeaks is idd een uitstekend argument in de privacy-discussie.quote:Op maandag 6 december 2010 14:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Nieuws is nieuws. En de krampachtige houding van alle overheden toont alleen maar aan dat er iets flink stinkt. Overigens heb ik moeite de neiging tot het schreeuwen van: "Als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen" te onderdrukken. De eerstvolgende keer dat types als Teeven dat weer eens roepen hoeft de interviewer alleen nog maar te zeggen: "Wikileaks!"
Whehehe touchéquote:Op maandag 6 december 2010 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de informatie gestolen is, is niet van belang.
De Nederlandse en Duitse overheid gebruiken ook bankrekeninginformatie die gestolen is van Lichtensteinse en Zwitserse banken.
Ik heb vroeger bij geschiedenis geleerd dat het achterhouden van informatie door regeringen vooral een kenmerk is van totalitaire regeringen.quote:Op maandag 6 december 2010 14:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
In het belang van het volk hoeft een overheid over bepaalde zaken niet open te zijn. Bij 99% van de informatie van Wikileads heeft helemaal niemand belang en is het dan ook uitermate zinloos om die 99% openbaar te maken. Kan alleen maar meer kwaad dan goeds als gevolg hebben.
Dat Pentagon uberhaupt documenten bijhoudt over schelden..quote:Op maandag 6 december 2010 14:41 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik denk omdat 99% van de informatie totaal niet relevant is voor het volk, maar wel grote gevolgen kan hebben voor de (diplomatieke) relaties tussen verschillende landen.
Dat Pietje over Jantje zegt dat hij een klootzak is is voor het volk niet relevant, maar het openbaar maken van deze informatie kan wel grote gevolgen hebben (ook voor het volk).
Door Chinese hackers. De Chinese overheid ( en andere zogenaamde vijanden van de VS/Het Vrije Westen) weet alles al. WikiLeaks onderschepte de informatie en maakte het openbaar zodat niet alleen geheime diensten, maar iedereen op de hoogte waren (waarna ze informatie kregen van privé personen zoals die homosexuele millitair met z'n Lady Gaga CD tot zover de geschiedenis van WikiLekas in een notedop).quote:Op maandag 6 december 2010 14:35 schreef Dlocks het volgende:
[..]
In dit geval is er geheime informatie gestolen.![]()
Hoe zat het ook weer met echelon, waarbij het meeste internetverkeer door onze big brother overheid opsgeslagen wordt.quote:Op maandag 6 december 2010 14:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Bouwfraude is dan iets wat inerderdaad openbaar gemaakt moest worden. Ben ik het mee eens.quote:Op maandag 6 december 2010 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jij zo een heilig vertrouwen in de overheid dan? Ik zeg, Bouwfraude.
Echalon is ouder dan het internet, en het vangt niet alleen internet verkeer af, maar ook Fax, Telex en telefoon verkeer. En dit was niet alleen om de vijanden van amerika in de gaten te houden, ook alle berichtenverkeer van bijvoorbeeld Airbus die in Saudi aan het onderhandelen waren over de verkoop van vliegtuigen werd doorgespeeld aan Boeing zodat die een beter aanbod konden maken.quote:Op maandag 6 december 2010 14:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zat het ook weer met echelon, waarbij het meeste internetverkeer door onze big brother overheid opsgeslagen wordt.
Waarom hebben ze nooit bij de uitvindngen van de kopieermachine alle post geopend en hiervan een kopie getrokken dan?
En is volgens mij tot nu toe minder dan 1% openbaar gemaakt, en zover ik het begrepen heb wordt de informatie gescreend voordat ze het openbaar maken.quote:Op maandag 6 december 2010 14:57 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Bouwfraude is dan iets wat inerderdaad openbaar gemaakt moest worden. Ben ik het mee eens.
Netzoals dat ik het er mee eens ben dat het goed is dat Wijnand Duyvendak (Groen Links) in 1985 betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken en de gestolen informatie (plannen kerncentrales) openbaar maakte.
Ben ik overigens wel benieuwd naar de Fokkers die Duyvendak voor bovenstaande een linke terrorist vonden maar die nu het nu opeens wel eens zijn met Wikileads.
Maar goed, mijn punt is dus juist dat 99% van de informatie van Wikileads voor het het volk onzinnige informatie is en dat het iniedergeval in niemands belang is om die 99% openbaar te maken.
Die 1% openbaar maken: prima:
Die 99% openbaar maken: niet doen, dient geen enkel doel.
Ik heb nog niets gezien wat in de schaduw kan staan van Tonkin, Watergate of Bouwfraude.quote:Op maandag 6 december 2010 15:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Zijn er nog écht sappige documenten openbaar gemaakt door wikileaks. Ik bedoel echt sappig. Bv dat Amerikanen de Iraniers vals gaan beschuldigen met ducumenten of vraagt om meer media-hye om een oorlog te kunnen starten Die shit wil ik lezen. Geen willekeurige arrestatie brief van een voorbijgganger in de woestijn kan mij geen ruk schelen!
Pas dan geloof k wikileaks
bron: http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/246026quote:5. (SBU) The Dutch government is taking steps to convince developing countries to "associate with" the Accord. Kaasjager has drafted messages for embassies in capitals receiving Dutch development assistance to solicit support. This is an unprecedented move for the Dutch government, which traditionally recoils at any suggestion to use aid money as political leverage. But at the annual Dutch chiefs of mission conference in mid-January, ambassadors were clamoring for guidance on how to engage and persuade developing countries on climate negotiations. However, Kaasjager said the Netherlands would find it difficult to make association with the Accord a condition to receive climate financing.
Die zal wel blij zijn dat dit schandalige en illegale gedrag van een paar rotte appels aan het licht is gebracht, zodat er stappen tegen deze personen genomen kunnen worden. Ik wacht dit vol goede moed af.quote:Op maandag 6 december 2010 15:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
bron: http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/246026
Beetje sappigheid over Nederland. Niet heel wereldschokkend m.i., maar wel een beetje jammer. Tegen ontwikkelingslanden zeggen: "Hier heb je een beetje geld voor je nieuwe Mercedes/privejet/oorlogje, maar dan wel meestemmen met Kopenhagen, hoor".
Die Koenders(die overigens waarschijnlijk 'nergens iets van weet')
Ik weet niet wie dat is maar dan is wikileaks ten hoogste beschamend voor wat kranten en de rooie smoelen van wat politici. no harm done denk ik dan. shit.quote:Op maandag 6 december 2010 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gezien wat in de schaduw kan staan van Tonkin, Watergate of Bouwfraude.
Het is tot nu toe het soort onthullingen wat de Engelse pers over Camilla Parker Bowles bracht om maar wat te noemen.
De vriendin van Prins Charles waar hij in een telefoongesprek tegen vertelde dat hij haar tampon wilde zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 15:15 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet niet wie dat is maar dan is wikileaks ten hoogste beschamend voor wat kranten en de rooie smoelen van wat politici. no harm done denk ik dan. shit.
Als je baas willekeurig emailtjes openbaart van je collega's raak jij ook in paniek. Ook als je niets te verbergen hebt.quote:Op maandag 6 december 2010 14:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat veel dingen die iedereen wel wist maar telkens strak ontkend werden nu bewezen zijn.
En als er niets aan de hand is, waarom zijn de regeringen dan zo fel tegen wikileaks?
In dit geval is nog niet veel openbaar gemaakt. Alhoewel Wikileads wel alle (ongecensureerde documenten) voorafgaande aan de publicatie aan een aantal kranten in de VS heeft gegeven.quote:Op maandag 6 december 2010 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En is volgens mij tot nu toe minder dan 1% openbaar gemaakt, en zover ik het begrepen heb wordt de informatie gescreend voordat ze het openbaar maken.
Dus ik denk niet dat je een valide argument hebt.
En dan maar bij hoog en laag volhouden dat men een vrije globale markt nastreeft en daarbij alles netjes gebeurd.quote:Op maandag 6 december 2010 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Echalon is ouder dan het internet, en het vangt niet alleen internet verkeer af, maar ook Fax, Telex en telefoon verkeer. En dit was niet alleen om de vijanden van amerika in de gaten te houden, ook alle berichtenverkeer van bijvoorbeeld Airbus die in Saudi aan het onderhandelen waren over de verkoop van vliegtuigen werd doorgespeeld aan Boeing zodat die een beter aanbod konden maken.
Om de zoveel uur komen er documenten vrij. Het plan wordt op dit moment uitgevoerd.quote:Op maandag 6 december 2010 15:23 schreef Dlocks het volgende:
En Assange is toch sowieso van plan om alle documenten openbaar te maken maar wil dit gefaseerd doen? Of is hij inmiddels van dit plan afgestapt?
Mijn collegas mogen al mijn emails zien, graag zelfs. Dat scheelt weer tijd in meetings.quote:Op maandag 6 december 2010 15:21 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Als je baas willekeurig emailtjes openbaart van je collega's raak jij ook in paniek. Ook als je niets te verbergen hebt.
quote:Op maandag 6 december 2010 15:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn collegas mogen al mijn emails zien, graag zelfs. Dat scheelt weer tijd in meetings.
En allerlei intressante info is aangepast en met xxxxjes overschrevenquote:Op maandag 6 december 2010 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Om de zoveel uur komen er documenten vrij. Het plan wordt op dit moment uitgevoerd.
Je collega's wel, maar de rest van de wereld? En dan al je mailtjes.quote:Op maandag 6 december 2010 15:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn collegas mogen al mijn emails zien, graag zelfs. Dat scheelt weer tijd in meetings.
Ik hoef Clintons privé post ook niet te zien, maar ik wil wel weten wat ze met mijn belastingcenten doet die ze van het CDA heeft gekregen.quote:Op maandag 6 december 2010 15:30 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Je collega's wel, maar de rest van de wereld? En dan al je mailtjes.
Inlichtingendiensten lezen jouw en mijn mail mee, dus maak je geen illusies.quote:Op maandag 6 december 2010 15:30 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Je begrijpt echt het verschil tussen een democratische regering en een commercieel bedrijf niet? Doe alsjeblieft niet zo achterlijk.quote:Op maandag 6 december 2010 15:30 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Omdat dat iets was wat alleen evil communistische regimes deden, het vrije Westen zou ziets nooooit doen.quote:Op maandag 6 december 2010 14:57 schreef Basp1 het volgende:
Waarom hebben ze nooit bij de uitvindngen van de kopieermachine alle post geopend en hiervan een kopie getrokken dan?
Ik heb eens een oude roman gelezen over een Russische agent die overliep. De uberromantische beschrijving van Amerika waar de zon altijd scheen en de mensen altijd vriendelijk glimlachten was geweldig!quote:Op maandag 6 december 2010 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat dat iets was wat alleen evil communistische regimes deden, het vrije Westen zou ziets nooooit doen.
Geloof ik niets van. Versleutelde mail is sowieso veilig en de rest komt in de zee van andere data terecht die nooit door iemand geanalyseerd zal worden. Zoals bij de meeste burgers is mijn en jouw privéleven uitermate oninteressant.quote:Op maandag 6 december 2010 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Inlichtingendiensten lezen jouw en mijn mail mee, dus maak je geen illusies.
Gebeurd geautomatiseerdquote:Op maandag 6 december 2010 18:10 schreef waht het volgende:
[..]
Geloof ik niets van. Versleutelde mail is sowieso veilig en de rest komt in de zee van andere data terecht die nooit door iemand geanalyseerd zal worden. Zoals bij de meeste burgers is mijn en jouw privéleven uitermate oninteressant.
Maar wat voor zinnigs is daaruit te krijgen?quote:
Dat is weer een ander probleem, ondertussen worden we wel gemonitord.quote:Op maandag 6 december 2010 18:14 schreef waht het volgende:
[..]
Maar wat voor zinnigs is daaruit te krijgen?
Zou je deze (vrijheid van) mening van het CDA willen censureren?quote:Op maandag 6 december 2010 18:19 schreef Stokstaart het volgende:
Overheidscensuur begint steeds duidelijkere vormen aan te nemen .
Ik ken iemand die 10 jaar geleden is begonnen met onderschrift in al zijn emails te gebruiken:quote:Op maandag 6 december 2010 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is weer een ander probleem, ondertussen worden we wel gemonitord.
Idee erachter was als maar zoveel mogelijk mensen random dergelijke teksten in hun emails zouden verwerken de geheime diensten door de bomen het bos niet meer zouden kunnen zien.quote:bush jihad allah kill mein kampf hitler
Yes, England and America monitor my email!
Dat is heel eenvoudig te filteren.quote:Op maandag 6 december 2010 21:09 schreef Dlocks het volgende:
Idee erachter was als maar zoveel mogelijk mensen random dergelijke teksten in hun emails zouden verwerken de geheime diensten door de bomen het bos niet meer zouden kunnen zien.
Nu iniedergeval wel ja. 10 jaar geleden -toen hij ermee begon- waren de filters waarschijnlijk minder goed en was er sowieso veel minder email verkeer te monitoren.quote:Op maandag 6 december 2010 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is heel eenvoudig te filteren.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3173/quote:Op maandag 6 december 2010 21:29 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Nu iniedergeval wel ja. 10 jaar geleden -toen hij ermee begon- waren de filters waarschijnlijk minder goed en was er sowieso veel minder email verkeer te monitoren.
Maar goed, daarom was destijds het idee ook om dergelijke teksten random te gebruiken in emails én op het internet. Al was het maar om de betreffende landen tijdelijk te dwarsbomen en om anderen er bewust van te maken dat email gemonitord wordt.
Het communisme is het beste wat het kapitalisme is overkomen. Zoals in het kapitalisme geldt dat er door competitie en concurrentie gepresteerd wordt, geldt ook voor het kapitalisme zelf dat het pas presteert bij concurrentie. En dan bedoel ik presteren in de zin van iedereen de gelegenheid geven tot een redelijke pursuit of happiness.quote:Op maandag 6 december 2010 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb eens een oude roman gelezen over een Russische agent die overliep. De uberromantische beschrijving van Amerika waar de zon altijd scheen en de mensen altijd vriendelijk glimlachten was geweldig!
Idd. Vooral omdat politici aan hun bevolking moesten bewijzen hoe vrij ze waren. De jaren 60 en 70 waren aardig vrij, hoewel die jaren ook de meeste protestsongs opleverdenquote:Op dinsdag 7 december 2010 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het communisme is het beste wat het kapitalisme is overkomen.
En wij dachten dat het juist beter ging wordenquote:Sinds de val van de muur laat het ongebreideld kapitalisme steeds meer zijn ware gezicht zien:
En ineens honderden sites met hele foute inhoud in je data te hebben?quote:Op maandag 6 december 2010 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3173/
Add on voor FireFox om je surf-data te vervuilen.
Alle data is fout. Het gaat er om dat ze geen patronen in je surfgedrag kunnen meten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En ineens honderden sites met hele foute inhoud in je data te hebben?
Waar wordt je daar precies nu in onderdrukt? Is er ineens wet en regelgeving die je verbied een vakbond op te richten, een bedrijf te beginnen, te vergaderen of een krant te beginnen?quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het communisme is het beste wat het kapitalisme is overkomen. Zoals in het kapitalisme geldt dat er door competitie en concurrentie gepresteerd wordt, geldt ook voor het kapitalisme zelf dat het pas presteert bij concurrentie. En dan bedoel ik presteren in de zin van iedereen de gelegenheid geven tot een redelijke pursuit of happiness.
De welvaardsgroei van de afgelopen 20 jaar in europa laat volgens mij wat anders zien, maar goed, toon het maar eens aan dat het zo erg is geworden.quote:Sinds de val van de muur laat het ongebreideld kapitalisme steeds meer zijn ware gezicht zien: Een kleine elite die een wat grotere groep in een bevoordeelde positie zet om mee te helpen de onderklasse in stand te houden en die uit te buiten. Het is antidemocratisch, corrupt, oorlogszuchtig, onderdrukkend met een diep verlangen de massa te controleren en krom te laten liggen voor het geluk van een kleine minderheid.
Mag ik even schamper lachen?quote:Vrijheid was een bijverschijnsel van het communisme, niet van het kapitalisme.
Gezien de lichten bij justitie in Nederland zou ik daar niet zo gerust op zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle data is fout. Het gaat er om dat ze geen patronen in je surfgedrag kunnen meten.
Je kan TMN instellen. Als je slim genoeg bent kan je zelf bepalen wat ie doet.
Dat mag nog tot 6 oktober 2011, daarna mag er alleen nog bescheiden gegrinnikt worden als je kan bewijzen dat je voldoende verdiend.quote:
quote:AMSTERDAM - Het lijkt erop dat fouten met d's en t's in werkwoordsvormen steeds vaker worden gedoogt. Dat althans betoogd Neerlandicus Frank Jansen van de Universiteit Utrecht op basis van onderzoek in tijdschrift Onze Taal dat deze week word gepubliceert.
Als u zich aan bovenstaande alinea heeft geërgerd, behoort u niet tot de snel groeiende groep Nederlanders die het niet meer zo nauw neemt met de correcte spelling van werkwoordsvormen. Een jaar of dertig geleden haalden bij uitstek d- en t-fouten de top van de ergernisschaal. Wie die fouten maakte, gold als dom. Maar tegenwoordig worden ze vaak niet eens opgemerkt, constateert Jansen
Dan raad ik jou aan zo onbeschermd mogelijk te surfen zodat ze er een moeite mee hebben je te tracken. We moeten onze overheid helpen, natuurlijk. De maatschappij, dat ben jij.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien de lichten bij justitie in Nederland zou ik daar niet zo gerust op zijn.
[..] Zolang het een nutteloze vakbond is, zolang het bedrijf de inkomens van bepaalde mensen niet in gevaar brengt, zolang de krant te diskwalificeren valt (och het is de Telegraaf, ach de Volkskrant is links... ) mag alles. Maar Als je DSB heet word je door De Nederlands Bank zelf aangepakt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar wordt je daar precies nu in onderdrukt? Is er ineens wet en regelgeving die je verbied een vakbond op te richten, een bedrijf te beginnen, te vergaderen of een krant te beginnen?
Hier past slechts:quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar Als je DSB heet word je door De Nederlands Bank zelf aangepakt.
Mee eens, aangezien de andere banken hetzelfde doen als de DSB.quote:
Open er een topic over, en post dan gelijk voor de veranderering feiten en cijfers.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mee eens, aangezien de andere banken hetzelfde doen als de DSB.
Zoals een wat meer aandachtige lezer was opgevallen wordt er fanatiek gepoogd mij te onderdrukken in mijn en ieders vrijheid om kennis te nemen van standpunten en feiten en die te verspreiden. En wordt ik onderdrukt in mijn vrijheid om prive te houden dat wat ik prive wil houden. Nog los van het feit dat je straffeloos ontvoerd mag worden naar een martelkamer elders ter wereld, of dat je je over de grens in een vrijheidsstrijd mag mengen, dat soort dingen. En nee, ik mag geen bedrijf beginnen in de kweek en verkoop van bepaalde planten. Ik mag geen krant beginnen met een bepaalde boodschap.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar wordt je daar precies nu in onderdrukt? Is er ineens wet en regelgeving die je verbied een vakbond op te richten, een bedrijf te beginnen, te vergaderen of een krant te beginnen?
Welke welvaartsgroei? Ik zie vooral economische groei. En de ecnomie is geglobaliseerd, wat erop neerkomt dat de onderklasse over de grens wordt gezocht.quote:De welvaardsgroei van de afgelopen 20 jaar in europa laat volgens mij wat anders zien, maar goed, toon het maar eens aan dat het zo erg is geworden.
Ik had niet anders van je verwacht, aangezien ik geen breed perspectief van jou verwacht. Maar feit is dat het sinds de val van de muur maar één kant op gaat met burgerlijke en politieke vrijheden hier.quote:Mag ik even schamper lachen?
Dat doet Assange al.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Open er een topic over, en post dan gelijk voor de veranderering feiten en cijfers.
Wie claimt maakt hard, ik zie je veel beweren maar niets onderbouwen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals een wat meer aandachtige lezer was opgevallen wordt er fanatiek gepoogd mij te onderdrukken in mijn en ieders vrijheid om kennis te nemen van standpunten en feiten en die te verspreiden.
En wordt ik onderdrukt in mijn vrijheid om prive te houden dat wat ik prive wil houden. Nog los van het feit dat je straffeloos ontvoerd mag worden naar een martelkamer elders ter wereld, of dat je je over de grens in een vrijheidsstrijd mag mengen, dat soort dingen. En nee, ik mag geen bedrijf beginnen in de kweek en verkoop van bepaalde planten. Ik mag geen krant beginnen met een bepaalde boodschap.
[..]
Welke welvaartsgroei? Ik zie vooral economische groei. En de ecnomie is geglobaliseerd, wat erop neerkomt dat de onderklasse over de grens wordt gezocht.
[..]
Ik had niet anders van je verwacht, aangezien ik geen breed perspectief van jou verwacht. Maar feit is dat het sinds de val van de muur maar één kant op gaat met burgerlijke en politieke vrijheden hier.
De reactie van overheden op Assange is bewijs genoeg.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie claimt maakt hard, ik zie je veel beweren maar niets onderbouwen.
Het was nog wel een CDA-er (Jan Kees De Jager) die hier achteraan ging.quote:Op maandag 6 december 2010 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de informatie gestolen is, is niet van belang.
De Nederlandse en Duitse overheid gebruiken ook bankrekeninginformatie die gestolen is van Lichtensteinse en Zwitserse banken.
Precies. CDA heeft kudo's van Oom Sam gescoord en het kostte niets.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, ontopic
Minister voelt er niets voor, kamer ook niet.
Eend, grote snater, proest kamerlid, uit het water
Zijn reactie toen Obama het hoordequote:Op dinsdag 7 december 2010 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. CDA heeft kudo's van Oom Sam gescoord en het kostte niets.
Whehehequote:Op dinsdag 7 december 2010 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn reactie toen Obama het hoorde
http://www.google.nl/search?q=insurance+Assange&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-aquote:Op woensdag 8 december 2010 16:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is er niet een Torrent ofzo waarmee iedereen een kopie kan maken van de documenten? Ik zag trouwens dat ook Indymedia een eigen mirror heeft.
Aha, bedankt.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?q=insurance+Assange&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Er worden massa's insurence files gehost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |