http://www.trouw.nl/nieuw(...)Leaks_weghalen_.htmlquote:'Powned moet kopie WikiLeaks weghalen'
DEN HAAG (ANP) - Het CDA in de Tweede Kamer vindt dat omroep Powned geen kopie van WikiLeaks online moet houden. CDA-Kamerlid Ank Bijleveld vindt dat niet horen bij het takenpakket van een publieke omroep, wat Powned is. Ze gaat minister Marja van Bijsterveldt, verantwoordelijk voor de publieke omroepen, vragen wat er aan gedaan kan worden.
Powned zette eind vorige week de door WikiLeaks gelekte stukken in een zogeheten mirrorsite online, nadat WikiLeaks.org uit de lucht was gehaald. Powned heeft de site nog steeds, update die ook, en laat weten zich voorlopig niks aan te trekken van de oproep van het CDA.
Bijleveld wil dat het kabinet ingrijpt. ,,Wij vinden dat een publieke omroep dit niet moet doen en het is belangrijk er voor te zorgen dat dit niet meer mogelijk is'', aldus Bijleveld.
Journalistiek is zeker geen publieke taak, mevrouw.quote:CDA-Kamerlid Ank Bijleveld vindt dat niet horen bij het takenpakket van een publieke omroep, wat Powned is
En censureren kennelijk wel tot die van de overheid.quote:Op maandag 6 december 2010 13:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)Leaks_weghalen_.html
Tsja. Het vergaren en verspreiden van nieuws behoort blijkbaar niet tot het takenpakket van een publieke omroep.
Met het verschil dat het volk niet zulke verantwoordelijkheid draagt en zoveel macht heeft, en claimt dat in ons belang te doen. Maar wel van alles en nog wat geheim willen houden voor de kiezers.quote:Op maandag 6 december 2010 13:56 schreef GasTurbine het volgende:
Ik snap hun ook wel. Als er een site is die emailtjes van het volk online gooit is de wereld ook te klein.
Dat is wel heel optimistisch. Misschien is ze over 10 jaar wel de kampcommandant van het kamp waar wij stenen moeten kloppen omdat we in deze thread gepost hebben.quote:Op maandag 6 december 2010 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En over 10 jaar zeggen we: "Mevrouw Bijleveld was fout in de oorlog. "
Dat Kim Jong Il een zieke man is en Putin bij de mafia zit? Hetzelfde als dat Ans het met de bakker heeft gedaan en Dirk een slechte dronk heeft.quote:Op maandag 6 december 2010 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Met het verschil dat het volk niet zulke verantwoordelijkheid draagt en zoveel macht heeft, en claimt dat in ons belang te doen. Maar wel van alles en nog wat geheim willen houden voor de kiezers.
Nou ja, het is ook niet typisch iets CDA-achtigs natuurlijk (zie: Aleid Wolfsen), maar censuur is natuurlijk niet echt gewenst.quote:Op maandag 6 december 2010 13:59 schreef Halve_Maen het volgende:
CDA, gadverdamme. Leve vrijheid van de pers.
Dat zijn inderdaad de enige twee dingen die we gehoord hebben. Vandaar dat regeringen overal zo in paniek zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 14:02 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dat Kim Jong Il een zieke man is en Putin bij de mafia zit? Hetzelfde als dat Ans het met de bakker heeft gedaan en Dirk een slechte dronk heeft.
Noem mij 3 dingen waarvan je hebt gehad: Sodeju! Dat heb ik niet zien aankomen!quote:Op maandag 6 december 2010 14:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de enige twee dingen die we gehoord hebben. Vandaar dat regeringen overal zo in paniek zijn.
Het verspreiden van GESTOLEN documenten ofwel HELING is inderdaad niet de taak van de publieke omroep.quote:Op maandag 6 december 2010 13:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Het vergaren en verspreiden van nieuws behoort blijkbaar niet tot het takenpakket van een publieke omroep.
Ik heb dan ook niks op met de PvdAquote:Op maandag 6 december 2010 14:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook niet typisch iets CDA-achtigs natuurlijk (zie: Aleid Wolfsen), maar censuur is natuurlijk niet echt gewenst.
Dat heb ik wel voor over om mijn gelijk te bewijzen.quote:Op maandag 6 december 2010 14:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is wel heel optimistisch. Misschien is ze over 10 jaar wel de kampcommandant van het kamp waar wij stenen moeten kloppen omdat we in deze thread gepost hebben.
Het gaat er vooral om dat veel dingen die iedereen wel wist maar telkens strak ontkend werden nu bewezen zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 14:08 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Noem mij 3 dingen waarvan je hebt gehad: Sodeju! Dat heb ik niet zien aankomen!
Het is vooral een principekwestie.
Wel als het over corruptie gaat bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 december 2010 14:13 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het verspreiden van GESTOLEN documenten ofwel HELING is inderdaad niet de taak van de publieke omroep.
Plausible deniability. Iedereen mag alles weten zolang de USAdministration het kan ontkennen. En die deniability staat zwaar onder druk, dat doet het meeste pijn.quote:Op maandag 6 december 2010 14:08 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Noem mij 3 dingen waarvan je hebt gehad: Sodeju! Dat heb ik niet zien aankomen!
Het is vooral een principekwestie.
Heling is het verkopen van gestolen spullenquote:Op maandag 6 december 2010 14:13 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het verspreiden van GESTOLEN documenten ofwel HELING is inderdaad niet de taak van de publieke omroep.
Wat een eer, zij aan zij met Sloggi en Papierversnipperaar in de steengroeve. Als dat zo is vind ik het niet erg om de rest van mijn leven daar te moeten staan!quote:Op maandag 6 december 2010 14:02 schreef Viajero het volgende:
Dat is wel heel optimistisch. Misschien is ze over 10 jaar wel de kampcommandant van het kamp waar wij stenen moeten kloppen omdat we in deze thread gepost hebben.
Ik had iets comfortabelers in gedachten voor een Fok!-meet, maar vooruit, ik doe mee.quote:Op maandag 6 december 2010 14:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat een eer, zij aan zij met Sloggi en Papierversnipperaar in de steengroeve. Als dat zo is vind ik het niet erg om de rest van mijn leven daar te moeten staan!
Jawel. Zolang het gristenlijke kontkussen met de altijd trouwe bondgenoten niet in een celibaat dreigt te raken.quote:Op maandag 6 december 2010 13:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vanwege de HRA.quote:Op maandag 6 december 2010 14:27 schreef Halve_Maen het volgende:
Waarom stemmen mensen nog op dat soort partijen....zucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |