abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89399023
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:39 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens wel leuk, 22 koopwoningen tot je beschikking hebben, maar als je niet kan kopen omdat de bank je geen lening verstrekt heb je er nog geen zak aan _O-
Goed om te zien dat je er om kan lachen :D

Veel mensen zitten dus muurvast in hun woning, als die willen of moeten verhuizen voor die ene leuke partner of baan dan is dat dus onmogelijk. Moet je verkopen omdat je inkomen sterk gedaald is? Dat is mooi klote..... zit je daar met je enorme restschuld. Alternatief is dat je dan na de schuldsanering gaat en vervolgens mag gaan huren..... leuk joh.... tussen al die sukkels die hun geld weggooien :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 1 december 2010 @ 19:44:27 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89399106
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:34 schreef Jordi1978 het volgende:

[..]

Nog huizenprijs-optimisten hier?? Zelfs met het (onterechte en irrationele) behoud van de HRA schiet het niet op, dit in weerwil van alle VEH, NVM en NVB propaganda..
Afschaffing HRA hangt als een zwaard van Damocles boven de huizenmarkt en doet deze daarom meer kwaad dan goed.
The End Times are wild
pi_89399326
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:43 schreef LXIV het volgende:

Het probleem met het beleid van de regering op de woningmarkt is dat het de crisis niet oplost maar uitstelt, en zo dus de stagnatie verlengt.
Als de overheid helemaal niks had gedaan, dan zou de huizenmarkt inderdaad gezakt zijn, maar bevonden we ons nu al weer op de bodem en konden we omhoog. Maar door "maatregelen" als de HRA voor het 2e huis tot 3 jaar verlengen (= effectief tot 4 jaar) maken ze het mogelijk dat verkopers met overheidssubsidie hun 2e huis net kunnen blijven financieren en daardoor niet met de prijs hoeven te zakken. Maar kopers kunnen het ook niet kopen. Gevolg: stagnatie.
Je moet natuurlijk niet verwachten van politici die zelf dik in de schulden zitten dat zij een daling van de huizenprijzen zullen accepteren, kosten wat het kost moet de prijs gehandhaafd worden, ongeacht de consequenties.

quote:
Zelfde verhaal voor het niet doorvoeren van de beperking HRA. Dat kun je wel stug volhouden, maar iedereen weet toch dat het er ooit van gaat komen. Dán heb je liever geen huis in bezit, dus nu wil je niet kopen. Als er een redelijke regeling was gekomen dan was er vast een dipje gekomen, maar was er nu meer zekerheid en konden we weer omhoog.
Het probleem is dat het een zeer impopulaire maatregel is en geen enkele politicus de ballen heeft om er wat mee te doen. Eigen belang staat boven het landsbelang w/

quote:
Het gevolg van het halfslachtige en contra-productieve beleid van de staat, met name Balkenende is hier schuldig aan, is dus stagnatie. Die heel lang kan duren. De economische schade (die beperkt blijft bij een klein dipje) wordt zo verveelvoudigd. Enkel om de papieren winsten van huizenbezitters even langer te laten bestaan.
Precies.... in plaats van de rotzooi op te ruimen heeft men het over het hele tapijt uitgesmeerd.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:50:13 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89399436
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of je zit bovenop je geld te wachten tot die huizen eindelijk eens gaan zakken en ze doen het maar niet _O- En je huur gaat maar up up up _O-

Niet zo kortzichtig doen. Vorige topic ben je ook al aardig op je plek gezet met je verwachtingen.
Ik denk dat je in alle redelijkheid toch moet toegeven dat het scenario dat je nu ziet ontwikkelen toch eerder beantwoord aan dat van de huizenmarkt-bears als dat van de huizenmarkt-bulls.
Al in 2007 riepen de bears dat er een bubble was en dat deze niet eeuwig kon blijven stijgen. Toen riepen NVM, Rabo, VEH enkel nog "Hosanna, de prijzen zullen eeuwig stijgen en we worden allemaal rijk zonder te werken".
Ondertussen is het ook langzaam in de reguliere media duidelijk geworden dat dit niet het geval is en er komen steeds meer signalen (om de paar dagen in dit topic te lezen) dat het slecht zit.

En er zit nog van alles in het vat: Renteverhogingen (logisch gezien moet de rente verder oplopen), krappere financiering, stagnerende loonontwikkelingen, steeds meer mensen die door andere schulden niet kunnen lenen, omkering van het algehele sentiment, steeds meer huizen per koper, de HRA die nog 'aangepast' zal gaan worden. Kortom: de lichten springen langzaam allemaal steeds dieper het rood in. En de prijs ijlt daar achteraan met 6 mnd vertraging.
The End Times are wild
pi_89399544
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:43 schreef LXIV het volgende:

Het gevolg van het halfslachtige en contra-productieve beleid van de staat, met name Balkenende is hier schuldig aan, is dus stagnatie. Die heel lang kan duren. De economische schade (die beperkt blijft bij een klein dipje) wordt zo verveelvoudigd. Enkel om de papieren winsten van huizenbezitters even langer te laten bestaan.
Alles om de economische groeicijfers te blijven beïnvloeden. Want is de economische groei van de laatste 20 jaar voor 2007 niet direct gerelateerd aan de stijging van de huizenprijzen in die periode? We zijn echt niet zoveel meer gaan produceren met zijn allen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:54:20 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89399680
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Alles om de economische groeicijfers te blijven beïnvloeden. Want is de economische groei van de laatste 20 jaar voor 2007 niet direct gerelateerd aan de stijging van de huizenprijzen in die periode? We zijn echt niet zoveel meer gaan produceren met zijn allen.
Natuurlijk ontstaat een zichzelf-versterkend effect. Als je ieder jaar 20 miljard netto-bijleent en die in de economie pompt heeft dat een enorm versterkend effect, waardoor mensen weer meer verdienen, meer durven te lenen, meer geld erbij komt et cetera.

Maar als er eenmaal netto meer afbetaald gaat worden als geleend, dan onttrek je dus geld aan die economie. Dan is het niet enkel zo dat je die eerste prikkel niet meer hebt, maar ook nog een remmende factor.
The End Times are wild
pi_89399980
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of je zit bovenop je geld te wachten tot die huizen eindelijk eens gaan zakken en ze doen het maar niet _O- En je huur gaat maar up up up _O-

Niet zo kortzichtig doen. Vorige topic ben je ook al aardig op je plek gezet met je verwachtingen.
Kijk 'm plezier hebben :')
  woensdag 1 december 2010 @ 20:09:40 #108
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89400633
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:34 schreef Jordi1978 het volgende:

[..]

Nog huizenprijs-optimisten hier?? Zelfs met het (onterechte en irrationele) behoud van de HRA schiet het niet op, dit in weerwil van alle VEH, NVM en NVB propaganda..
Waarom denk je dat ik afgelopen maand gekocht heb? Nog nooit zoveel keus gehad in de huizensnoepjeswinkel (zo'n 100 woningen bezocht om te kijken wat we echt willen) , een lage rente en een prachtige onderhandelingspositie om 15 % van de vraagprijs af te kletsen. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 1 december 2010 @ 20:17:26 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89401056
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:09 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik afgelopen maand gekocht heb? Nog nooit zoveel keus gehad in de huizensnoepjeswinkel (zo'n 100 woningen bezocht om te kijken wat we echt willen) , een lage rente en een prachtige onderhandelingspositie om 15 % van de vraagprijs af te kletsen. :)
Het is niet verkeerd je te oriënteren, maar door geduld te hebben kun je over anderhalf, twee jaar toch zeker nog 10 tot 15% onder de huidige bodemprijs kopen. Dat is op een huis van 300.000 euro toch snel 30.000 tot 45.000 euro. Misschien loont dat voor jou om nog even te wachten. Om het netto te verdienen met sparen is niet zo simpel.
Bovendien heb je dan nog de kans dat de overheid op de bodem van het dal de overdrachtsbelasting afschaft om verlaagt om de markt op gang te krijgen. Dat is dan weer zo'n 22.000 euro extra erbij.
Als je kijkt wat je per maand kunt verdienen door te wachten (2000-2500 euro netto!) dan kun je zelf bepalen of je dat de moeite vind.

Nu kopen is nog te vroeg. We zijn nog maar net over de top van de prijzen gekomen, de fase waarin mensen zich langzaam beginnen te realiseren dat het de verkeerde kant opgaat. Je moet kopen in de fase waarin verkopers helemaal wanhopig zijn geworden en helemaal niemand nog een huis wil hebben. Dat zelfs jij begint te twijfelen of het wel verstandig is nog ooit een huis te kopen.
The End Times are wild
  woensdag 1 december 2010 @ 20:37:10 #110
43642 Bayswater
pi_89402176
Hebben we inderdaad aan gedacht om te wachten, eerst twee huizen verkocht tegen normale marktconforme prijzen. Hebben er voor gekozen om toch nu al te kopen ook omdat er een mooie hypotheek met goede condities lag ( 1% lager dan huidige rente, vast voor 15 jaar) om mee te nemen naar een volgend huis. Dit moet dat binnen 3 maanden en tevens betaal je daar geen afsluitprovisie over (ook alweer 2500 euro).
Met in het achterhoofd de beurs, als iedereen denkt dat de prijzen onderuit gaan door allerlei economische omstandigheden gebeurt het juist niet en draait plots het sentiment. Lagere euro, meer export, meer werkgelegenheid, meer inkomen, meer huizenkopers enz. (tis maar een ingang)
Afschaffing van de overdrachtsbelasting zie ik voorlopig niet gebeuren en uiteindelijk zal dat bij een invoering ook een wassen neus worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 01-12-2010 20:43:10 ]
Life lies a slow suicide
  woensdag 1 december 2010 @ 20:40:20 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89402373
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:37 schreef Bayswater het volgende:
Hebben we inderdaad aan gedacht om te wachten, eerst twee huizen verkocht tegen normale marktconforme prijzen. Hebben er voor gekozen om toch nu al te kopen ook omdat er een mooie hypotheek met goede condities lag ( 1% lager dan huidige rente, vast voor 15 jaar) om mee te nemen naar een volgend huis. Dit moet dat binnen 3 maanden en tevens betaal je daar geen afsluitprovisie over (ook alweer 2500 euro).
Met in het achterhoofd de beurs, als iedereen denkt dat de prijzen onderuit gaan door allerlei economische omstandigheden gebeurt het juist niet en draait plots het sentiment. Lagere euro, meer export, meer werkgelegenheid, meer inkomen, meer huizenkopers enz. (tis maar een ingang)
Afschaffing van de overdrachtsbelasting zie voorlopig niet gebeuren en uiteindelijk zal dat bij een invoering ook een wassen neus worden.
Je bent dus eigenlijk van 2 huizen naar 1 (duurder?) gedaan. Dan heb je netto je positie niet verandert, dus niks aan de hand. Ik neem aan dat jullie nog overwaarde hadden op die twee vorige woningen?

Het gaat mij eerder om starters die nu instijgen. Die kunnen beter wachten. Of niet, en dan de prijs daarvoor accepteren. Ik bedoel: als ik nu erg slecht woonde zou ik wellicht ook een paar duizend euro per jaar verlies accepteren om goed te wonen. Het is tenslotte geen beursspel.
The End Times are wild
pi_89402576
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet verkeerd je te oriënteren, maar door geduld te hebben kun je over anderhalf, twee jaar toch zeker nog 10 tot 15% onder de huidige bodemprijs kopen. Dat is op een huis van 300.000 euro toch snel 30.000 tot 45.000 euro. Misschien loont dat voor jou om nog even te wachten. Om het netto te verdienen met sparen is niet zo simpel.
Vroegah was het zo dat je geld verdiende door zo vroeg mogelijk in te stappen. Nu wordt je slapend rijk door niet in te stappen. :)
pi_89402826
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bovendien heb je dan nog de kans dat de overheid op de bodem van het dal de overdrachtsbelasting afschaft om verlaagt om de markt op gang te krijgen. Dat is dan weer zo'n 22.000 euro extra erbij.
Als je kijkt wat je per maand kunt verdienen door te wachten (2000-2500 euro netto!) dan kun je zelf bepalen of je dat de moeite vind.

Nu kopen is nog te vroeg. We zijn nog maar net over de top van de prijzen gekomen, de fase waarin mensen zich langzaam beginnen te realiseren dat het de verkeerde kant opgaat. Je moet kopen in de fase waarin verkopers helemaal wanhopig zijn geworden en helemaal niemand nog een huis wil hebben. Dat zelfs jij begint te twijfelen of het wel verstandig is nog ooit een huis te kopen.
aha, zeker verdienen. Altijd fijn. Ik neem aan dat jij het verschil bijpast als het toch niet zo is? ;)
  woensdag 1 december 2010 @ 20:48:54 #114
43642 Bayswater
pi_89402893
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:43 schreef mymindisglowing het volgende:

[..]

Vroegah was het zo dat je geld verdiende door zo vroeg mogelijk in te stappen. Nu wordt je slapend rijk door niet in te stappen. :)
Vergeet niet dat een hele horde aan het wachten is wat vervolgens weer prijsopdrijvend gaat werken. Van de nieuwbouw van starterswoningen kan men ook niet veel verwachten.
Life lies a slow suicide
pi_89402966
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:48 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Vergeet niet dat een hele horde aan het wachten is wat vervolgens weer prijsopdrijvend gaat werken. Van de nieuwbouw van starterswoningen kan men ook niet veel verwachten.
Ik zie nog altijd geen mensen op straat slapen of rijen voor de makelaarskantoren staan :Z
  woensdag 1 december 2010 @ 20:51:40 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89403069
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:48 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Je kunt de prijs niet opdrijven als je de prijs niet kunt bieden. Het probleem is niet de intrinsieke vraag, want die is er wel zeker. Het probleem is de onmogelijkheid om de huidige vraagprijzen te financieren. En of daar nu 1000 mensen of 10.000 mensen langs de kant staan maakt niet uit. Die doen niet mee met de markt.

Net zoals het voedsel in Afrika niet gigantisch duur is omdat veel mensen het niet betalen kunnen.
The End Times are wild
  woensdag 1 december 2010 @ 20:52:24 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89403114
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

aha, zeker verdienen. Altijd fijn. Ik neem aan dat jij het verschil bijpast als het toch niet zo is? ;)
Niks is zeker, maar dit is toch een goede kans!.

Al verdien je niks, je bespaart je eigenlijk alleen een verlies.
The End Times are wild
pi_89403144
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:48 schreef xenobinol het volgende:

Het probleem is dat het een zeer impopulaire maatregel is en geen enkele politicus de ballen heeft om er wat mee te doen. Eigen belang staat boven het landsbelang w/

Er zijn wel een paar partijen die er wel wat mee willen doen, maar die zitten niet in de regering.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:53:00 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89403148
Als het mogelijk was om direct te shorten op de huizenmarkt, zou ik dat tegen mijn principes in, toch wel doen. Zo zeker ben ik er van.
The End Times are wild
pi_89403180
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat je in alle redelijkheid toch moet toegeven dat het scenario dat je nu ziet ontwikkelen toch eerder beantwoord aan dat van de huizenmarkt-bears als dat van de huizenmarkt-bulls.
Al in 2007 riepen de bears dat er een bubble was en dat deze niet eeuwig kon blijven stijgen. Toen riepen NVM, Rabo, VEH enkel nog "Hosanna, de prijzen zullen eeuwig stijgen en we worden allemaal rijk zonder te werken".
Ondertussen is het ook langzaam in de reguliere media duidelijk geworden dat dit niet het geval is en er komen steeds meer signalen (om de paar dagen in dit topic te lezen) dat het slecht zit.

En er zit nog van alles in het vat: Renteverhogingen (logisch gezien moet de rente verder oplopen), krappere financiering, stagnerende loonontwikkelingen, steeds meer mensen die door andere schulden niet kunnen lenen, omkering van het algehele sentiment, steeds meer huizen per koper, de HRA die nog 'aangepast' zal gaan worden. Kortom: de lichten springen langzaam allemaal steeds dieper het rood in. En de prijs ijlt daar achteraan met 6 mnd vertraging.
Goh, ik heb noch NVM, VEH en zeker niet Rabo horen roepen dat prijzen eeuwig zullen stijgen. Ik heb wel wat mensen horen krijsen dat prijzen 50% MOETEN zakken, en zie waar we nu zitten. Maar nu MOET de rente verder oplopen (wat bedoelu: verder?), de HRA MOET worden aangepast (please don't hold your breath), stagnerende loontontwikkelingen (het nieuws de laatste tijd gevolgd, weinig stagnatie in de algemene loontontwikkeling, laat staan mensen die promotie maken. En vooral, en dat vermeld je niet, weinig gedwongen of geforceerde verkopen, tegen de hoop/verwachting van sommigen in. Ik denk dat je uit de afgelopen twee jaar vooral moet constateren dat het nogal meevalt allemaal, en dat het credo voor velen vooral is: ik hoef niks, ik blijf met plezier (goedkoop) zitten waar ik zit. Ofwel: succes met wachten. :)
  woensdag 1 december 2010 @ 20:53:41 #121
43642 Bayswater
pi_89403181
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bent dus eigenlijk van 2 huizen naar 1 (duurder?) gedaan. Dan heb je netto je positie niet verandert, dus niks aan de hand. Ik neem aan dat jullie nog overwaarde hadden op die twee vorige woningen?
Weinig overwaarde, de grootste winst is dat de vaste verwoonkosten van 2 naar 1 gaan.

De slimste starter ligt lekker bij zijn vader en moeder op zolder goud te sparen.
Life lies a slow suicide
pi_89403267
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:53 schreef LXIV het volgende:
Als het mogelijk was om direct te shorten op de huizenmarkt, zou ik dat tegen mijn principes in, toch wel doen. Zo zeker ben ik er van.
Een jaar of 8 geleden sprak ik een projectontwikkelaar, die toen al met zekerheid stelde dat de huizenmarkt binnen 2 jaar zou crashen. De toekomst voorspellen is altijd lastig.
pi_89403287
Kijk, ik zeg het gewoon eerlijk: ik heb nu een vrij aardig salaris en nauwelijks kosten. Ik spaar zo'n 1,5k in de maand plus m'n vakantiegeld, zeg ruim ¤ 20.000 per jaar. Verder heb ik al een leuk vermogen, nog niet genoeg om een huis mee te kunnen kopen, maar toch. Ik wacht het gewoon nog een aantal jaar af en heb de tijd. Over 5 jaar zal ik zeker genoeg hebben om een eensgezinswoning cash af te rekenen, dus dan zal ik die banken met hun tokkieprodukten echt niet nodig hebben. :W

Het enige dat voor mij nog roet in het eten kan gooien, is hyperinflatie. Mijn voorspelling is echter dat we die niet gaan krijgen, ook al zal men er uit pure wanhoop alles aan doen om te proberen die te creëren.
pi_89403344
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niks is zeker, maar dit is toch een goede kans!.

Al verdien je niks, je bespaart je eigenlijk alleen een verlies.
je poneerde het een tikkie anders :)

Oh ja, I've been there. Niet goed bevallen :)
pi_89403439
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:55 schreef Garagedeur het volgende:
Kijk, ik zeg het gewoon eerlijk: ik heb nu een vrij aardig salaris en nauwelijks kosten. Ik spaar zo'n 1,5k in de maand plus m'n vakantiegeld, zeg ruim ¤ 20.000 per jaar. Verder heb ik al een leuk vermogen, nog niet genoeg om een huis mee te kunnen kopen, maar toch. Ik wacht het gewoon nog een aantal jaar af en heb de tijd. Over 5 jaar zal ik zeker genoeg hebben om een eensgezinswoning cash af te rekenen, dus dan zal ik die banken met hun tokkieprodukten echt niet nodig hebben. :W

Het enige dat voor mij nog roet in het eten kan gooien, is hyperinflatie. Mijn voorspelling is echter dat we die niet gaan krijgen, ook al zal men er uit pure wanhoop alles aan doen om te proberen die te creëren.
als je zo slim bent een paar eigen knaken mee te nemen, biedt de bank je geen tokkieproduct aan, hoor :)
  woensdag 1 december 2010 @ 20:58:11 #126
43642 Bayswater
pi_89403505
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt de prijs niet opdrijven als je de prijs niet kunt bieden. Het probleem is niet de intrinsieke vraag, want die is er wel zeker. Het probleem is de onmogelijkheid om de huidige vraagprijzen te financieren. En of daar nu 1000 mensen of 10.000 mensen langs de kant staan maakt niet uit. Die doen niet mee met de markt.

Net zoals het voedsel in Afrika niet gigantisch duur is omdat veel mensen het niet betalen kunnen.
Mee, eens. De kopende starters van de afgelopen 5 jaar worden dus dubbel gepakt dadelijk.
Life lies a slow suicide
  woensdag 1 december 2010 @ 20:59:03 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89403570
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:55 schreef Garagedeur het volgende:

Toch is het ook met voldoende eigen vermogen het verstandigste om een 'tokkieproduct' als een hypotheek te nemen. Want die wordt grotendeels door de staat en de inflatie voor je betaalt. Cash een huis kopen is eigenlijk gewoon heel veel geld laten liggen.
The End Times are wild
pi_89403629
btw LXIV, de recente reallife ervaring met hypotheken van mijn concullega gelezen onlangs :)

over *kuch* non financiering *kuch* :)
  woensdag 1 december 2010 @ 21:01:28 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89403725
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
btw LXIV, de recente reallife ervaring met hypotheken van mijn concullega gelezen onlangs :)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Wat bedoel je? Dat er nog steeds behoorlijk gefinancieerd wordt als het verder wel goed zit?
The End Times are wild
pi_89403995
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Wat bedoel je? Dat er nog steeds behoorlijk gefinancieerd wordt als het verder wel goed zit?
yep, omdat banken ook wel begrijpen als je wat eigen geld inbrengt, en minder 25% van je inkomen verwoont, dat je niet zo snel van je huis wegloopt. Zelfs ZZP'ers.
pi_89404007
quote:
Op woensdag 1 december 2010 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch is het ook met voldoende eigen vermogen het verstandigste om een 'tokkieproduct' als een hypotheek te nemen. Want die wordt grotendeels door de staat en de inflatie voor je betaalt. Cash een huis kopen is eigenlijk gewoon heel veel geld laten liggen.
Dat kun je niet zo stellen, dat hangt natuurlijk van meerdere factoren af die je dan opnieuw moet bekijken.

Ik weet trouwens ook niet zeker of ik een woning koop met m'n geld. Misschien doe ik er wel wat anders mee. Zo ontzettend zit ik nou ook niet te wachten op een eigen huis, ben helemaal niet van het huisje, boompje, beestje.
pi_89405537
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:53 schreef LXIV het volgende:
Je was altijd tamelijk gematigd LXIV, maar nu lijk je toch een richting te hebben gekozen.
Samen met SeLang beschouw ik jou overigens als de meest geïnformeerde leden van dit subforum.

Scorpie en Sjabba zijn eigenlijk net zulke radicalen als Xeno :)
  woensdag 1 december 2010 @ 21:43:14 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89406134
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

yep, omdat banken ook wel begrijpen als je wat eigen geld inbrengt, en minder 25% van je inkomen verwoont, dat je niet zo snel van je huis wegloopt. Zelfs ZZP'ers.
Als je eigen geld meeneemt wordt het risico voor de bank natuurlijk enorm veel kleiner dan wanneer je om een tophypotheek komt vragen. Natuurlijk willen ze die mensen gerust nog wat lenen.
The End Times are wild
  woensdag 1 december 2010 @ 21:45:13 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89406250
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:05 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Dat kun je niet zo stellen, dat hangt natuurlijk van meerdere factoren af die je dan opnieuw moet bekijken.

Ik weet trouwens ook niet zeker of ik een woning koop met m'n geld. Misschien doe ik er wel wat anders mee. Zo ontzettend zit ik nou ook niet te wachten op een eigen huis, ben helemaal niet van het huisje, boompje, beestje.
Nou, in het algemeen (als je tenminste inkomensbelasting betaalt) is het toch echt gunstiger om een hypotheek met HRA te nemen hoor. De ene helft van je woonlasten wordt dan betaalt door de staat, de andere helft door de inflatie. Qua 'cashflow' ziet dat er natuurlijk anders uit, maar de afgelopen 15-20 jaar was het toch zo dat iemand met een aflossingvrije hypotheek misschien 6000 euro aan netto hypotheek betaalde, terwijl zijn huis dat jaar 8000 euro meer waard werd. Dat is 2000 euro winst, enkel op wonen!
The End Times are wild
  woensdag 1 december 2010 @ 21:47:56 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89406421
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:33 schreef mymindisglowing het volgende:

[..]

Je was altijd tamelijk gematigd LXIV, maar nu lijk je toch een richting te hebben gekozen.
Samen met SeLang beschouw ik jou overigens als de meest geïnformeerde leden van dit subforum.

Nou, ik denk dat Dinosaur en nog wat anderen meer verstand hebben van financiële zaken dan ik hoor! Ik ben maar een amateur, hier lopen ook profs rond.

Maar ik ben nog steeds wel gematigd hoor. Ik verwacht voor 2011 echt geen 'crash' van 10% van de prijs of meer. Maar ik zie wel steeds duidelijker de signalen dat de markt nu echt een richting gaat kiezen. Naar beneden dus.
Met andere woorden: nee, ik geloof nog steeds niet in een enorme crash, daarvoor is de intrinsieke vraag te hoog en gaat het economisch nog steeds te goed. Maar de kans dat het naar beneden gaat is wel steeds groter. Zij het gematigd.

Zelf vind ik het kopen van een huis nog steeds een heel verstandig iets hoor. (In een meer normale markt dan). Het is echte waarde die vast is. Dat kun je van aandelen, goud, cash, obligaties e.d. niet zeggen. Dat is allemaal fictief.
The End Times are wild
  woensdag 1 december 2010 @ 21:53:11 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89406766
Waar is DAM eigenlijk? Die had een ban een tijdje geleden, maar die zal nu toch wel voorbij zijn?
The End Times are wild
pi_89406971
Was tot de kerst dacht ik..
  woensdag 1 december 2010 @ 21:57:18 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89407020
Poeh. Dat is fors. Wat had hij wel niet op zijn kerfstok dan?
The End Times are wild
pi_89408781
Geen idee, we vragen het wel als die weer terug is. :)
pi_89409268
quote:
Op woensdag 1 december 2010 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, in het algemeen (als je tenminste inkomensbelasting betaalt) is het toch echt gunstiger om een hypotheek met HRA te nemen hoor.
Kijk, daar kom je al meteen met je eerste aanname: namelijk dat de HRA tegen die tijd nog bestaat. Ik ben daar helemaal niet zo zeker van.
quote:
De ene helft van je woonlasten wordt dan betaalt door de staat, de andere helft door de inflatie. Qua 'cashflow' ziet dat er natuurlijk anders uit, maar de afgelopen 15-20 jaar was het toch zo dat iemand met een aflossingvrije hypotheek misschien 6000 euro aan netto hypotheek betaalde, terwijl zijn huis dat jaar 8000 euro meer waard werd. Dat is 2000 euro winst, enkel op wonen!
Ik heb liever dat de HRA gewoon helemaal wordt afgeschaft en dat ik vervolgens een stuk minder voor m'n huis betaal. Ik denk niet dat dat binnenkort gaat gebeuren, die afschaffing van de HRA, maar het zal er toch ooit een keer van komen.
pi_89409370
quote:
Op woensdag 1 december 2010 21:53 schreef LXIV het volgende:
Waar is DAM eigenlijk? Die had een ban een tijdje geleden, maar die zal nu toch wel voorbij zijn?
Klonen na een ban mag niet.
pi_89409664
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:40 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Klonen na een ban mag niet.
klonen voor een ban kennelijk wel. Tssss...... ;)
pi_89409853
Sowieso is het gewoon verstandig als je een beetje zeker bent van de plek en het 'object' om te kopen, als de maandelijkse bijdrage aan de hypotheek lager is dan aan huur (wat vaak ook gewoon zo is als je gaat verhuizen).
pi_89410526
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:47 schreef inXs het volgende:
Sowieso is het gewoon verstandig als je een beetje zeker bent van de plek en het 'object' om te kopen, als de maandelijkse bijdrage aan de hypotheek lager is dan aan huur (wat vaak ook gewoon zo is als je gaat verhuizen).
Tja ook dan kan je nog flinke tegenvallers krijgen aan bijvoorbeeld onderhoudkosten, maar dat zal je wel onder de zekerheid gooien.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:01:07 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89410757
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat Dinosaur en nog wat anderen meer verstand hebben van financiële zaken dan ik hoor! Ik ben maar een amateur, hier lopen ook profs rond.

Maar ik ben nog steeds wel gematigd hoor. Ik verwacht voor 2011 echt geen 'crash' van 10% van de prijs of meer. Maar ik zie wel steeds duidelijker de signalen dat de markt nu echt een richting gaat kiezen. Naar beneden dus.
Met andere woorden: nee, ik geloof nog steeds niet in een enorme crash, daarvoor is de intrinsieke vraag te hoog en gaat het economisch nog steeds te goed. Maar de kans dat het naar beneden gaat is wel steeds groter. Zij het gematigd.

Zelf vind ik het kopen van een huis nog steeds een heel verstandig iets hoor. (In een meer normale markt dan). Het is echte waarde die vast is. Dat kun je van aandelen, goud, cash, obligaties e.d. niet zeggen. Dat is allemaal fictief.
Goud kun je niet bijmaken, terwijl de vraag steeds toeneemt, woningen kun je onbeperkt bijbouwen als er genoeg vergunningen zijn, kijk maar in Miami
En als de bevolking krimpt dan zijn ze niet makkelijk weer te slopen

Dat goud de laatste twintig jaar niet in prijs gestegen is, komt omdat de overheden hun goudvoorraden zijn gaan verkopen, die zijn al fors minder.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89410866
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:57 schreef snabbi het volgende:

[..]

Tja ook dan kan je nog flinke tegenvallers krijgen aan bijvoorbeeld onderhoudkosten, maar dat zal je wel onder de zekerheid gooien.
Onderhoud bij nieuwbouw? Alles is in te calculeren, je kan linksom of rechtsom lullen, feit is dat huren gewoon duurder is, logisch die mensen willen ook winst maken. Je bent inderdaad flexibeler in het kunnen verhuizen bijvoorbeeld, de zekerheid die je hebt is elk jaar een hogere huur.
pi_89410919
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Goud kun je niet bijmaken, terwijl de vraag steeds toeneemt, woningen kun je onbeperkt bijbouwen als er vergunningen zijn, kijk maar in Miami
wat in hadesnaam is goud onvervangbaar voor, vraag ik je? Kun je ervan eten? Nein. Kun je eronder slapen? Nein. Houdt het je warm? Driemal nein?

quote:
Dat goud de laatste twintig jaar niet in prijs gestegen is, komt omdat de overheden hun goudvoorraden zijn gaan verkopen, die zijn al fors minder.
yep, deus ex machina was al populair in de middeleeuwse literatuur. Ridder Lancelot, geloof ik :)
  woensdag 1 december 2010 @ 23:04:57 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89410988
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat in hadesnaam is goud onvervangbaar voor, vraag ik je? Kun je ervan eten? Nein. Kun je eronder slapen? Nein. Houdt het je warm? Driemal nein?
Het heeft een vaste waarde en is beperkt in omvang

Ik heb minder vertrouwen in tegoedbonnen van de staat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89411071
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het heeft een vaste waarde en is beperkt in omvang
het is volkomen nutteloos, bovendien. Een zak kunstmest is nuttiger, eigenlijk.
pi_89411179
quote:
Op woensdag 1 december 2010 22:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klonen voor een ban kennelijk wel. Tssss...... ;)
Ben jij dan een kloon van iemand?
pi_89411242
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:08 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Ben jij dan een kloon van iemand?
vragen doet antwoorden :) Go your gang :)
pi_89411848
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

het is volkomen nutteloos, bovendien. Een zak kunstmest is nuttiger, eigenlijk.
FYI goud heeft enkele hele nuttige eigenschappen en is daardoor alles behalve een nutteloze grondstof. Het heeft gunstige elektrische eigenschappen en gaat zeer moeilijk chemische verbindingen aan. Daardoor is het een onmisbare grondstof in de productie van connectoren, printplaten en halfgeleiders. Daarnaast wordt het gebruik voor de warmte werende eigenschappen in o.a. glas, de ruimtevaart en dure sportauto's. Er zijn ook enkele medische toepassing naast het gebruik als materiaal waarvan tanden worden gemaakt. Een exotisch gebruik van goud is wanneer het gebruikt wordt als smeermiddel in mechanische constructies die gebruikt worden in de ruimte, daar waar normale smeermiddelen het niet lang volhouden is goud een duurzaam ingrediënt.
I'll sing you a lullaby.
pi_89411890
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vragen doet antwoorden :) Go your gang :)
Dino meent vooral te weten wie wiens kloon is :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89411923
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dino meent vooral te weten wie wiens kloon is :)
hey, het heeft soms voordelen om crew te zijn,nietwaar ;)
pi_89411959
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

FYI goud heeft enkele hele nuttige eigenschappen en is daardoor alles behalve een nutteloze grondstof. Het heeft gunstige elektrische eigenschappen en gaat zeer moeilijk chemische verbindingen aan. Daardoor is het een onmisbare grondstof in de productie van connectoren, printplaten en halfgeleiders. Daarnaast wordt het gebruik voor de warmte werende eigenschappen in o.a. glas, de ruimtevaart en dure sportauto's. Er zijn ook enkele medische toepassing naast het gebruik als materiaal waarvan tanden worden gemaakt. Een exotisch gebruik van goud is wanneer het gebruikt wordt als smeermiddel in mechanische constructies die gebruikt worden in de ruimte, daar waar normale smeermiddelen het niet lang volhouden is goud een duurzaam ingrediënt.
ow ja, ruimte = eerste levensbehoefte :) Je bedoelt neem ik aan m2 grondoppervlakte, niet buitenaards...... :P
pi_89412182
quote:
Op woensdag 1 december 2010 23:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hey, het heeft soms voordelen om crew te zijn,nietwaar ;)
Want dan mag je ongelimiteerd klonen?
pi_89412194
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ow ja, ruimte = eerste levensbehoefte :) Je bedoelt neem ik aan m2 grondoppervlakte, niet buitenaards...... :P
De zoektocht naar kennis is imo een eerste levensbehoefte :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_89412242
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:27 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Want dan mag je ongelimiteerd klonen?
Ik denk dat hij bedoelt dat hij dan ongelimiteerd een kijkje kan nemen naar de gebruikte IP adressen.
I'll sing you a lullaby.
pi_89412304
quote:
Op woensdag 1 december 2010 23:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat hij dan ongelimiteerd een kijkje kan nemen naar de gebruikte IP adressen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een "Redactie frontpage" crewlid ongelimiteerd een kijkje kan nemen in de lijst van gebruikte IP adressen. :)
pi_89412382
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:29 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een "Redactie frontpage" crewlid ongelimiteerd een kijkje kan nemen in de lijst van gebruikte IP adressen. :)
eerlijk gezegd denk ik dat je best begrijpt hoe dat in de praktijk werkt :)
pi_89412565
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

eerlijk gezegd denk ik dat je best begrijpt hoe dat in de praktijk werkt :)
Interessanter is de vraag waarom je op zoek bent naar klonen?
I'll sing you a lullaby.
pi_89412615
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Interessanter is de vraag waarom je op zoek bent naar klonen?
Interssanter is de vraag je de aandacht zo graag wil afleiden?
pi_89412957
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Interssanter is de vraag je de aandacht zo graag wil afleiden?
Xeno kloont, dat is al langer bekend hoor.
pi_89413092
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt, de markt is slecht. Dat is niks nieuws, en dat zal voorlopig wel zo blijven. De rampspoed en de verdoemenis die men hier echter tracht over te brengen deel ik niet, en om het leuk te houden reageer ik dan op dezelfde manier terug om die mensen een spiegel voor te houden. Vorige topic kwam er een hele leuke discussie, in dit topic begonnen we weer met one-liners. Is allemaal prima, ik pas me wel aan aan het niveau wat dat betreft :)

quote:
Mwah, er staat ons wel iets te wachten, klopt. Ik denk alleen dat een opleving van de economie, hoe kortstondig dan ook, de huizenmarkt ook wel weer zal doen oplaaien. Gedwongen verkopen zijn tegenwoordig weliswaar gestegen maar nog steeds niet in overvloede, mensen kopen pas een huis als hun eigen huis verkocht is, men blijft gewoonweg zitten, of men laat doodleuk hun huis langer te koop staan. Dat zijn allemaal tegenmaatregelen die ook meegenomen dienen te worden in de beschouwing van de huizenmarkt. Ik moet de eerste verkoper nog zien die vrijwillig 30k verlies pakt op zijn huis om groter te willen wonen.
pi_89413141
Echt een "discussie" die wel in dit religieus beladen topic past: een ordinaire kloonhunt. :')
pi_89413196
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:50 schreef Garagedeur het volgende:
Echt een "discussie" die wel in dit religieus beladen topic past: een ordinaire kloonhunt. :')
dissolve yourself, Sir....
pi_89413358
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:02 schreef inXs het volgende:

[..]

Onderhoud bij nieuwbouw? Alles is in te calculeren, je kan linksom of rechtsom lullen, feit is dat huren gewoon duurder is, logisch die mensen willen ook winst maken. Je bent inderdaad flexibeler in het kunnen verhuizen bijvoorbeeld, de zekerheid die je hebt is elk jaar een hogere huur.
Uiteraard is huren duurder. Je schuift een deel van de risico's op de speculatie van de waarde van vastgoed, onderhoud etc naar de andere partij. Daar betaal je een premie voor. Als eigenaar loop je de risico's wel. Gemiddeld is dat goedkoper, maar je kan pech hebben (en/of onvoldoende kennis).
pi_89416991
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dissolve yourself, Sir....
Het was toch al overduidelijk?
pi_89417383
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:49 schreef Scorpie het volgende:

Mwah, er staat ons wel iets te wachten, klopt. Ik denk alleen dat een opleving van de economie, hoe kortstondig dan ook, de huizenmarkt ook wel weer zal doen oplaaien. Gedwongen verkopen zijn tegenwoordig weliswaar gestegen maar nog steeds niet in overvloede, mensen kopen pas een huis als hun eigen huis verkocht is, men blijft gewoonweg zitten, of men laat doodleuk hun huis langer te koop staan. Dat zijn allemaal tegenmaatregelen die ook meegenomen dienen te worden in de beschouwing van de huizenmarkt. Ik moet de eerste verkoper nog zien die vrijwillig 30k verlies pakt op zijn huis om groter te willen wonen.
En waar zou die economische opleving vandaan moeten komen? Zonder stijging van huizenprijzen en met een financiële bedrijfstak die in zwaar weer verkeerd zie ik niet hoe we de komende jaren economische groei zouden moeten realiseren.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_89417515
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En waar zou die economische opleving vandaan moeten komen? Zonder stijging van huizenprijzen en met een financiële bedrijfstak die in zwaar weer verkeerd zie ik niet hoe we de komende jaren economische groei zouden moeten realiseren.
Toevallig las ik daar van de week een column over; http://www.iex.nl/Column/59968/Economische-opleving.aspx
  donderdag 2 december 2010 @ 09:50:04 #171
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89419336
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:43 schreef mymindisglowing het volgende:

[..]

Hahaha, de nummer 1 misvatting uit de hele topicreeks!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 2 december 2010 @ 10:07:54 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89419763
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hahaha, de nummer 1 misvatting uit de hele topicreeks!
Als de prijs zakt is dat toch zo?
The End Times are wild
  donderdag 2 december 2010 @ 10:13:23 #173
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89419902
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:33 schreef mymindisglowing het volgende:

[..]

:D

Altijd nog beter dan DAM...
and made it rain upward
  donderdag 2 december 2010 @ 10:33:11 #174
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89420445
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Goud kun je niet bijmaken, terwijl de vraag steeds toeneemt, woningen kun je onbeperkt bijbouwen als er genoeg vergunningen zijn, kijk maar in Miami

In goud kun je niet wonen...

Wat kun je eigenlijk met goud? Iets nuttigs dan he?
and made it rain upward
pi_89421015
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toevallig las ik daar van de week een column over; http://www.iex.nl/Column/59968/Economische-opleving.aspx
quote:
Het jaar 2011 zal in het teken staan van terugtredende overheden en valutaonrust. Wel denk ik dat de economische opleving doorgaat, waarbij in de tweede helft van 2011 met name de economische groei in de Verenigde Staten gaat toenemen, mede dankzij een lagere dollarkoers (1,52 euro).
Hij loopt wel wat op de zaken vooruit. Volgens mij is de huidige koers 1,31. En als Spanje, Portugal of Italië in de eerste helft van 2011 moeten aankloppen bij het noodfonds dan lijkt me dat de koers eerder verder onderuit gaat dan dat hij omhoog gaat.

Ik verwacht eerder een economische terugval wanneer we gaan bezuinigen. We hebben de afgelopen jaren juist door exorbitante overheids uitgaven wat kunstmatige rust gecreëerd. Maar we hebben nu alleen nog maar meer schulden en zullen toch eens moeten gaan terug betalen.
  donderdag 2 december 2010 @ 10:59:33 #176
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89421269
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de prijs zakt is dat toch zo?
Dat weet je nu dan toch helemaal niet. Loopt zelf met te schermen met aannames maar gaat er wel even vanuit dat hij/zij/Xeno rijk wordt door nu niet te kopen.
and made it rain upward
  donderdag 2 december 2010 @ 11:22:26 #177
306376 xenonoob
Ikweethetookniet
pi_89421989
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:45 schreef Scorpie het volgende:

Xeno kloont, dat is al langer bekend hoor.
:@
pi_89422036
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:22 schreef xenonoob het volgende:

:@
Het was de schuld van DAM, dus trek het je niet aan :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_89429128
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

[..]

Hij loopt wel wat op de zaken vooruit. Volgens mij is de huidige koers 1,31. En als Spanje, Portugal of Italië in de eerste helft van 2011 moeten aankloppen bij het noodfonds dan lijkt me dat de koers eerder verder onderuit gaat dan dat hij omhoog gaat.

Ik verwacht eerder een economische terugval wanneer we gaan bezuinigen. We hebben de afgelopen jaren juist door exorbitante overheids uitgaven wat kunstmatige rust gecreëerd. Maar we hebben nu alleen nog maar meer schulden en zullen toch eens moeten gaan terug betalen.
Ik heb laatst nog een onderzoek gelezen waaruit juist blijkt dat bezuinigingen bij de overheid zorgen voor een economische groei, wellicht niet in de eerste maanden, maar men gaat toch meer op eigen benen staan, iets dat ik wel toejuich overigens. De overheid creëert mogelijkheden, de markt pakt ze.
pi_89429743
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:38 schreef inXs het volgende:

[..]

Ik heb laatst nog een onderzoek gelezen waaruit juist blijkt dat bezuinigingen bij de overheid zorgen voor een economische groei, wellicht niet in de eerste maanden, maar men gaat toch meer op eigen benen staan, iets dat ik wel toejuich overigens. De overheid creëert mogelijkheden, de markt pakt ze.
Economische groei over de hele lijn of economische groei in bepaalde sectoren?
Welk onderzoek was dat? Ik zou graag de gedachten gang daarachter op papier willen zien.
  donderdag 2 december 2010 @ 15:42:54 #181
43642 Bayswater
pi_89431806
Groei versnelt in vijf provincies
De economische groei versnelt in 2011 in vijf privincies. De groei voor Nederland als geheel neemt echter af.

ING Economisch Bureau: Groeiversnelling in vijf provincies in 2011

Flevoland, Utrecht, Overijssel, Zuid-Holland en Gelderland
Dat blijkt uit het kwartaalbericht Regio's van het ING Economisch Bureau. De provincies waar de groei het meest zal versnellen zijn Flevoland, Utrecht, Overijssel, Zuid-Holland en Gelderland.

Zakelijke dienstverlening en zorg
Bij Flevoland en Utrecht speelt de zakelijke dienstverlening een rol. Overijssel profiteert van de grote zorgsector. Zuid-Holland heeft ook voordeel van de aantrekkende zakelijke dienstverlening richting Rijksoverheid. Ook bevolkingsgroei in de regio's Haaglanden en Rijnmond speelt mee. Gelderland profiteert van de relatieve oververtegenwoordiging van de zorgsector. De andere delen van Gelderland vergaat het minder goed. De provincie als geheel blijft nog achter bij de rest van het land.

Flevoland
De absolute groei ligt in 2011, zo denkt ING, het hoogst in Flevoland, gevolgd door Groningen en Noord-Holland.

Groningen kachelt meest achteruit De groei zakt het meest terug in Groningen, van 4,8% in 2010 tot 1,9%. Ook in Zeeland daalt het tempo van de groei, van 2% naar 1,1%.

Flevoland groeit het snelst, huurt Xeno daar niet toevallig?

[ Bericht 10% gewijzigd door Bayswater op 02-12-2010 15:59:32 ]
Life lies a slow suicide
pi_89434624
I'll sing you a lullaby.
pi_89434763
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:42 schreef Bayswater het volgende:
Groei versnelt in vijf provincies
De economische groei versnelt in 2011 in vijf privincies. De groei voor Nederland als geheel neemt echter af.

ING Economisch Bureau: Groeiversnelling in vijf provincies in 2011

Flevoland, Utrecht, Overijssel, Zuid-Holland en Gelderland
Dat blijkt uit het kwartaalbericht Regio's van het ING Economisch Bureau. De provincies waar de groei het meest zal versnellen zijn Flevoland, Utrecht, Overijssel, Zuid-Holland en Gelderland.

Zakelijke dienstverlening en zorg
Bij Flevoland en Utrecht speelt de zakelijke dienstverlening een rol. Overijssel profiteert van de grote zorgsector. Zuid-Holland heeft ook voordeel van de aantrekkende zakelijke dienstverlening richting Rijksoverheid. Ook bevolkingsgroei in de regio's Haaglanden en Rijnmond speelt mee. Gelderland profiteert van de relatieve oververtegenwoordiging van de zorgsector. De andere delen van Gelderland vergaat het minder goed. De provincie als geheel blijft nog achter bij de rest van het land.

Flevoland
De absolute groei ligt in 2011, zo denkt ING, het hoogst in Flevoland, gevolgd door Groningen en Noord-Holland.

Groningen kachelt meest achteruit De groei zakt het meest terug in Groningen, van 4,8% in 2010 tot 1,9%. Ook in Zeeland daalt het tempo van de groei, van 2% naar 1,1%.

Flevoland groeit het snelst, huurt Xeno daar niet toevallig?
Kan kloppen ik zie hier steeds en steeds meer Polen komen werken. Die wonen wel met 6 man in één huis. Huizen staan hier zat leeg dus hoelang het duurt voordat dit voor een woningnood gaat zorgen is nog koffiedik kijken.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 2 december 2010 @ 16:40:26 #184
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89435331
quote:
Wat een sites weet je weer op te snorren of heb je die zelf gemaakt?

Hoe dat ook; Als je begint met; Zo min mogelijk gebasseerd op meningen. En 2 regels laten over een toekomstige deflatie praat dan hoef ik niet verder te lezen.
and made it rain upward
pi_89435934
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Er zijn namelijk niet zulke grote sites die berichten, gepubliceerd door VEH, NVM of Rabobank, tegenspreken. Het zijn allemaal kleine sites en dus zijn het er veel en redelijk chaotisch omdat deze geen grote marketingafdeling achter de hand hebben.

Ik vind ze wel degelijk handig om te lezen om zo de positieve verhalen met de negatieve voor jezelf te kunnen vergelijken :)
  donderdag 2 december 2010 @ 18:47:01 #186
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89440849
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:46 schreef antfukker het volgende:

[..]

Er zijn namelijk niet zulke grote sites die berichten, gepubliceerd door VEH, NVM of Rabobank, tegenspreken. Het zijn allemaal kleine sites en dus zijn het er veel en redelijk chaotisch omdat deze geen grote marketingafdeling achter de hand hebben.

Ik vind ze wel degelijk handig om te lezen om zo de positieve verhalen met de negatieve voor jezelf te kunnen vergelijken :)
Ik vind deze nogal doorzichtig. Onder hem mom van de huizenprijzen gaan dalen en ik kan je huis verkopen voor veel minder. Met een vage marketingconstructie.

Juist jullie achterdochtige zouden beter moeten weten.
and made it rain upward
pi_89442488
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:47 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik vind deze nogal doorzichtig. Onder hem mom van de huizenprijzen gaan dalen en ik kan je huis verkopen voor veel minder. Met een vage marketingconstructie.

Juist jullie achterdochtige zouden beter moeten weten.
Uiteraard moet je achterdochtig zijn als je een makelaar inhuurt, het is tenslotte crimineel tuig ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_89443419
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:40 schreef Sjabba het volgende:
Inderdaad.

Lijkt me een site van iemand die inkoopt, en dat graag zo voordelig mogelijk doet. Eerst onrust zaaien, en dan zeggen: ik heb de oplossing. En die oplossing zal vast een ABC'tje zijn. Oftewel, hij koopt goedkoop in, en verkoopt de woning met dikke winst weer binnen 6 maanden door. ;-)

Maar sommigen hier denken niet verder door, het is immers een bevestiging van hun denkbeelden, dus moet het goed en vertrouwd zijn. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 2 december 2010 @ 20:17:41 #189
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89445438
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard moet je achterdochtig zijn als je een makelaar inhuurt, het is tenslotte crimineel tuig ;)
Je moet altijd achterdochtig zijn als je iets koopt of ene dienst afneemt. Iedereen bij wie je dat doet maakt nl winst. En daar draai jij voor op. Een makelaar niet anders dan de groenteboer. Of zal ik zeggen verhuurder?
and made it rain upward
pi_89454439
In Belgie zijn ze inmiddels een beetje aan het ontwaken:

quote:
274 van de 780 vervolgde Nederlandstalige vastgoedmakelaars zijn geschrapt omdat ze geen verzekering konden voorleggen. Dat besliste het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) dat in 2010 bij haar leden de naleving van de deontologische verplichting controleerde.

Een professionele vastgoedmakelaar is verplicht een verzekering beroepsaansprakelijkheid en financiële borgstelling af te sluiten. Op die manier zijn zowel de consument als de vastgoedmakelaar beschermd tegen fouten en schadeclaims of tegen een al dan niet opzettelijk faillissement van het immokantoor.

"Van de 780 vervolgde Nederlandstalige vastgoedmakelaars stelden verscheidene makelaars zich alsnog in regel", aldus het BIV. Voor 274 leden, die na aandringen van de beroepsvereniging geen verzekeringsbewijs konden voorleggen, gold de zwaarste straf, de schrapping.

Ook voor de vastgoedmakelaars ingeschreven op de Franstalige rol van het BIV is intussen een gelijkaardige procedure opgestart.
Zegt eigenlijk ook wel genoeg over hoeveel boeven er eigenlijk in deze sector rondlopen of rondliepen.

Bron

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20101202_143
pi_89454804
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Inderdaad.

Lijkt me een site van iemand die inkoopt, en dat graag zo voordelig mogelijk doet. Eerst onrust zaaien, en dan zeggen: ik heb de oplossing. En die oplossing zal vast een ABC'tje zijn. Oftewel, hij koopt goedkoop in, en verkoopt de woning met dikke winst weer binnen 6 maanden door. ;-)

Maar sommigen hier denken niet verder door, het is immers een bevestiging van hun denkbeelden, dus moet het goed en vertrouwd zijn. :+
Dan nog, al die termen van 'de huizenmarkt krijgt het moeilijk' ... In welk opzicht dan? Dat de prijzen dalen? Maakt dat het gelijk moeilijk dan? Is het vervelend dan dat er meer vraaggericht gebouwd gaat worden, dat men meer op de betere plek wil wonen, dat de slechte plekken in de uitverkoop raken? Voor wie is dat vervelend dan? Dat is toch juist positief? Of ben ik nou gek?
pi_89454872
quote:
11s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:48 schreef Krantenman het volgende:
In Belgie zijn ze inmiddels een beetje aan het ontwaken:

Zegt eigenlijk ook wel genoeg over hoeveel boeven er eigenlijk in deze sector rondlopen of rondliepen.
Mja, als de zwaarste straf 'schrapping' is.... (Lijkt me ook wel wat, belastingfraude plegen en dat dan als zwaarste straf 'schrapping' uit het bestand van de belastingdienst inhoudt. 8)7 )
pi_89455239
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:54 schreef inXs het volgende:
Dan nog, al die termen van 'de huizenmarkt krijgt het moeilijk' ... In welk opzicht dan? Dat de prijzen dalen? Maakt dat het gelijk moeilijk dan? Is het vervelend dan dat er meer vraaggericht gebouwd gaat worden, dat men meer op de betere plek wil wonen, dat de slechte plekken in de uitverkoop raken? Voor wie is dat vervelend dan? Dat is toch juist positief? Of ben ik nou gek?
Nou, gezien de nieuwe eisen die er gesteld gaan worden aan het verkrijgen van een hypotheek zijn de starters sowieso zwaar de l*l, die kunnen dan werkelijk niets meer (ja, huren, nuff said), dus dat kan best een impact hebben op de huizenmarkt. (Als in: gaat volledig op slot) Maar ook voor mensen die hun hypotheek willen oversluiten heeft het gevolgen, die kunnen dat waarschijnlijk dan ook niet meer, dus zijn min of meer verplicht het aanbod van hun huidige hypotheekverstrekker inzake verlenging te accepteren. 3 x raden wie daar het meeste bij wint....
pi_89455298
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mja, als de zwaarste straf 'schrapping' is.... (Lijkt me ook wel wat, belastingfraude plegen en dat dan als zwaarste straf 'schrapping' uit het bestand van de belastingdienst inhoudt. 8)7 )
Euh nee, je moet eigenlijk je bedrijf opdoeken als je geschrapt wordt. Dus het is wel een zware straf. Net zoals een advocaat ook niet meer mag pleiten als hij geschorst wordt.

Hoe denk je dat ze nog huizen of appartementen gaan verkopen dan? Huis-aan-huis verkoop? :')
pi_89455377
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:03 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Euh nee, je moet eigenlijk je bedrijf opdoeken als je geschrapt wordt. Dus het is wel een zware straf. Net zoals een advocaat ook niet meer mag pleiten als hij geschorst wordt.

Hoe denk je dat ze nog huizen of appartementen gaan verkopen dan? Huis-aan-huis verkoop? :')
Ik dacht dat het om Nederlandse makelaars ging die in Belgie niet meer mochten werken? Heb ik het verkeerd begrepen?

Overigens..... Kwestie van het bedrijf op naam van een andere stroman zetten toch?
pi_89455611
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik dacht dat het om Nederlandse makelaars ging die in Belgie niet meer mochten werken? Heb ik het verkeerd begrepen?

Overigens..... Kwestie van het bedrijf op naam van een andere stroman zetten toch?
Nee, het is een Belgisch artikel. Het gaat om Nederlandstalige makelaars in Belgie (in Wallonie lopen ze zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan als het om corruptiebestrijding en fraudebestrijding gaat :') :') :') )
pi_89455723
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:08 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nee, het is een Belgisch artikel. Het gaat om Nederlandstalige makelaars in Belgie (in Wallonie lopen ze zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan als het om corruptiebestrijding en fraudebestrijding gaat :') :') :') )
Ooooohh....

Kwestie van een nieuw bedrijfje inschrijven dus en je kunt weer 2 jaar aan de slag. :Y
pi_89464367
quote:
'Leencapaciteit afhankelijk van energieprestatie woning'

De leencapaciteit bij hypotheken moet afhankelijk worden gemaakt van de energieprestaties van een woning. Dat vinden Bas van de Griendt, verantwoordelijk voor de duurzaamheidsagenda van Bouwfonds Ontwikkeling, en Jan Fokkema,directeur van de Neprom, de vereniging van projectontwikkelaars.

Van de Griendt en Fokkema reageren hiermee op de verscherpte eisen van de Nationale Hypotheekgarantie (NHG), waardoor lagere inkomens volgend jaar minder kunnen lenen. Vanwege de stijgende ziektenkosten- en pensioenpremies wil de NHG overkreditering tegengaan. De normen hiervoor worden door het Nibud opgesteld.

Van de Griendt en Fokkema vinden dat de energiezuinigheid van een woning ook een rol moet spelen bij de hoogte van de leencapaciteit. "Weliswaar bieden de NHG-voorwaarden sinds kort ruimte om 6.500 euro extra te financieren voor energiezuinige woningen, maar dat is volstrekt onvoldoende", schrijven zij in een brief op de website van Duurzaam Gebouwd.

De briefschrijvers maken zich grote zorgen over de berichtgeving dat vooral starters en de laagste inkomens vanaf volgend jaar fors minder kunnen lenen. "Dat bedreigt niet alleen de verkoop van (nieuwbouw)woningen, maar ook de energie- en duurzaamheidsopgave."

bron: NVM
In principe wordt hier dus gepleit voor een uitzonderingspositie voor nieuwbouw, volgend jaar gaat de EPC van 0,8 naar 0,6. Zit je daar als leentokkie in je overgewaardeerde tochtige bouwval te balen _O-
Tja.... jullie hebben al gekocht, maar bouwvakkers moeten toch echt iedere dag weer hun centjes gaan verdienen, bummer.... _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_89464495
quote:
Geen extra steun voor starters op huizenmarkt

Minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken vindt het niet verstandig om starters op de huizenmarkt extra steun te geven. Er zijn al de hypotheekaftrek, de hypotheekgarantie en diverse variaties in financieringsmogelijkheden.

Nieuwe budgetten moet je ook ergens anders weghalen, zei hij, en dat zou dan slechts voor een enkele groep zijn. De situatie op de woningmarkt is door de economische crisis volgens hem ook niet verslechterd: er is een ruime keus en de prijzen zijn iets verlaagd.

Donner wil wel de verkoop van corporatiehuizen bevorderen, huizen dus in een goedkoper segment.

Een toenemend aantal studenten zoekt onderdak, maar dat vindt de bewindsman vooral een lokale zaak, omdat het lang niet overal speelt. Hij wees er overigens op dat in een aantal gemeenten wordt gekeken hoe leegstaande kantoren kunnen worden omgebouwd tot wooneenheden.

bron: NVM
Bummer _O-

Zo langzaam maar zeker worden de mensen voorbereid op de nieuwe realiteit. Prijzen dalen de komende jaren gestaagd door ^O^
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:27:52 #200
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89464595
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Bummer _O-

Zo langzaam maar zeker worden de mensen voorbereid op de nieuwe realiteit. Prijzen dalen de komende jaren gestaagd door ^O^
Jij kan straks kiezen om je coöp.woning (tochtige bouwval zoals je die woningen zelf noemt) te kopen of in een door bankster afgeleefde kantoorpand te gaan wonen. Die eerste moet je kopen en anders moet je de laatste huren _O-
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')