Dat weet je nu dan toch helemaal niet. Loopt zelf met te schermen met aannames maar gaat er wel even vanuit dat hij/zij/Xeno rijk wordt door nu niet te kopen.quote:
quote:Op woensdag 1 december 2010 23:45 schreef Scorpie het volgende:
Xeno kloont, dat is al langer bekend hoor.
Het was de schuld van DAM, dus trek het je niet aanquote:
Ik heb laatst nog een onderzoek gelezen waaruit juist blijkt dat bezuinigingen bij de overheid zorgen voor een economische groei, wellicht niet in de eerste maanden, maar men gaat toch meer op eigen benen staan, iets dat ik wel toejuich overigens. De overheid creëert mogelijkheden, de markt pakt ze.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
[..]
Hij loopt wel wat op de zaken vooruit. Volgens mij is de huidige koers 1,31. En als Spanje, Portugal of Italië in de eerste helft van 2011 moeten aankloppen bij het noodfonds dan lijkt me dat de koers eerder verder onderuit gaat dan dat hij omhoog gaat.
Ik verwacht eerder een economische terugval wanneer we gaan bezuinigen. We hebben de afgelopen jaren juist door exorbitante overheids uitgaven wat kunstmatige rust gecreëerd. Maar we hebben nu alleen nog maar meer schulden en zullen toch eens moeten gaan terug betalen.
Economische groei over de hele lijn of economische groei in bepaalde sectoren?quote:Op donderdag 2 december 2010 14:38 schreef inXs het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog een onderzoek gelezen waaruit juist blijkt dat bezuinigingen bij de overheid zorgen voor een economische groei, wellicht niet in de eerste maanden, maar men gaat toch meer op eigen benen staan, iets dat ik wel toejuich overigens. De overheid creëert mogelijkheden, de markt pakt ze.
Kan kloppen ik zie hier steeds en steeds meer Polen komen werken. Die wonen wel met 6 man in één huis. Huizen staan hier zat leeg dus hoelang het duurt voordat dit voor een woningnood gaat zorgen is nog koffiedik kijken.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:42 schreef Bayswater het volgende:
Groei versnelt in vijf provincies
De economische groei versnelt in 2011 in vijf privincies. De groei voor Nederland als geheel neemt echter af.
ING Economisch Bureau: Groeiversnelling in vijf provincies in 2011
Flevoland, Utrecht, Overijssel, Zuid-Holland en Gelderland
Dat blijkt uit het kwartaalbericht Regio's van het ING Economisch Bureau. De provincies waar de groei het meest zal versnellen zijn Flevoland, Utrecht, Overijssel, Zuid-Holland en Gelderland.
Zakelijke dienstverlening en zorg
Bij Flevoland en Utrecht speelt de zakelijke dienstverlening een rol. Overijssel profiteert van de grote zorgsector. Zuid-Holland heeft ook voordeel van de aantrekkende zakelijke dienstverlening richting Rijksoverheid. Ook bevolkingsgroei in de regio's Haaglanden en Rijnmond speelt mee. Gelderland profiteert van de relatieve oververtegenwoordiging van de zorgsector. De andere delen van Gelderland vergaat het minder goed. De provincie als geheel blijft nog achter bij de rest van het land.
Flevoland
De absolute groei ligt in 2011, zo denkt ING, het hoogst in Flevoland, gevolgd door Groningen en Noord-Holland.
Groningen kachelt meest achteruit De groei zakt het meest terug in Groningen, van 4,8% in 2010 tot 1,9%. Ook in Zeeland daalt het tempo van de groei, van 2% naar 1,1%.
Flevoland groeit het snelst, huurt Xeno daar niet toevallig?
Wat een sites weet je weer op te snorren of heb je die zelf gemaakt?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:34 schreef xenobinol het volgende:
Interessant
http://verkochtbinnen1week.nl/blog/?p=26
Er zijn namelijk niet zulke grote sites die berichten, gepubliceerd door VEH, NVM of Rabobank, tegenspreken. Het zijn allemaal kleine sites en dus zijn het er veel en redelijk chaotisch omdat deze geen grote marketingafdeling achter de hand hebben.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat een sites weet je weer op te snorren of heb je die zelf gemaakt?
Ik vind deze nogal doorzichtig. Onder hem mom van de huizenprijzen gaan dalen en ik kan je huis verkopen voor veel minder. Met een vage marketingconstructie.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:46 schreef antfukker het volgende:
[..]
Er zijn namelijk niet zulke grote sites die berichten, gepubliceerd door VEH, NVM of Rabobank, tegenspreken. Het zijn allemaal kleine sites en dus zijn het er veel en redelijk chaotisch omdat deze geen grote marketingafdeling achter de hand hebben.
Ik vind ze wel degelijk handig om te lezen om zo de positieve verhalen met de negatieve voor jezelf te kunnen vergelijken
Uiteraard moet je achterdochtig zijn als je een makelaar inhuurt, het is tenslotte crimineel tuigquote:Op donderdag 2 december 2010 18:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik vind deze nogal doorzichtig. Onder hem mom van de huizenprijzen gaan dalen en ik kan je huis verkopen voor veel minder. Met een vage marketingconstructie.
Juist jullie achterdochtige zouden beter moeten weten.
Inderdaad.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:40 schreef Sjabba het volgende:
Wat een sites weet je weer op te snorren of heb je die zelf gemaakt?
Je moet altijd achterdochtig zijn als je iets koopt of ene dienst afneemt. Iedereen bij wie je dat doet maakt nl winst. En daar draai jij voor op. Een makelaar niet anders dan de groenteboer. Of zal ik zeggen verhuurder?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard moet je achterdochtig zijn als je een makelaar inhuurt, het is tenslotte crimineel tuig
Zegt eigenlijk ook wel genoeg over hoeveel boeven er eigenlijk in deze sector rondlopen of rondliepen.quote:274 van de 780 vervolgde Nederlandstalige vastgoedmakelaars zijn geschrapt omdat ze geen verzekering konden voorleggen. Dat besliste het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) dat in 2010 bij haar leden de naleving van de deontologische verplichting controleerde.
Een professionele vastgoedmakelaar is verplicht een verzekering beroepsaansprakelijkheid en financiële borgstelling af te sluiten. Op die manier zijn zowel de consument als de vastgoedmakelaar beschermd tegen fouten en schadeclaims of tegen een al dan niet opzettelijk faillissement van het immokantoor.
"Van de 780 vervolgde Nederlandstalige vastgoedmakelaars stelden verscheidene makelaars zich alsnog in regel", aldus het BIV. Voor 274 leden, die na aandringen van de beroepsvereniging geen verzekeringsbewijs konden voorleggen, gold de zwaarste straf, de schrapping.
Ook voor de vastgoedmakelaars ingeschreven op de Franstalige rol van het BIV is intussen een gelijkaardige procedure opgestart.
Dan nog, al die termen van 'de huizenmarkt krijgt het moeilijk' ... In welk opzicht dan? Dat de prijzen dalen? Maakt dat het gelijk moeilijk dan? Is het vervelend dan dat er meer vraaggericht gebouwd gaat worden, dat men meer op de betere plek wil wonen, dat de slechte plekken in de uitverkoop raken? Voor wie is dat vervelend dan? Dat is toch juist positief? Of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad.
Lijkt me een site van iemand die inkoopt, en dat graag zo voordelig mogelijk doet. Eerst onrust zaaien, en dan zeggen: ik heb de oplossing. En die oplossing zal vast een ABC'tje zijn. Oftewel, hij koopt goedkoop in, en verkoopt de woning met dikke winst weer binnen 6 maanden door. ;-)
Maar sommigen hier denken niet verder door, het is immers een bevestiging van hun denkbeelden, dus moet het goed en vertrouwd zijn.![]()
Mja, als de zwaarste straf 'schrapping' is.... (Lijkt me ook wel wat, belastingfraude plegen en dat dan als zwaarste straf 'schrapping' uit het bestand van de belastingdienst inhoudt.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:48 schreef Krantenman het volgende:
In Belgie zijn ze inmiddels een beetje aan het ontwaken:
Zegt eigenlijk ook wel genoeg over hoeveel boeven er eigenlijk in deze sector rondlopen of rondliepen.
Nou, gezien de nieuwe eisen die er gesteld gaan worden aan het verkrijgen van een hypotheek zijn de starters sowieso zwaar de l*l, die kunnen dan werkelijk niets meer (ja, huren, nuff said), dus dat kan best een impact hebben op de huizenmarkt. (Als in: gaat volledig op slot) Maar ook voor mensen die hun hypotheek willen oversluiten heeft het gevolgen, die kunnen dat waarschijnlijk dan ook niet meer, dus zijn min of meer verplicht het aanbod van hun huidige hypotheekverstrekker inzake verlenging te accepteren. 3 x raden wie daar het meeste bij wint....quote:Op donderdag 2 december 2010 22:54 schreef inXs het volgende:
Dan nog, al die termen van 'de huizenmarkt krijgt het moeilijk' ... In welk opzicht dan? Dat de prijzen dalen? Maakt dat het gelijk moeilijk dan? Is het vervelend dan dat er meer vraaggericht gebouwd gaat worden, dat men meer op de betere plek wil wonen, dat de slechte plekken in de uitverkoop raken? Voor wie is dat vervelend dan? Dat is toch juist positief? Of ben ik nou gek?
Euh nee, je moet eigenlijk je bedrijf opdoeken als je geschrapt wordt. Dus het is wel een zware straf. Net zoals een advocaat ook niet meer mag pleiten als hij geschorst wordt.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja, als de zwaarste straf 'schrapping' is.... (Lijkt me ook wel wat, belastingfraude plegen en dat dan als zwaarste straf 'schrapping' uit het bestand van de belastingdienst inhoudt.)
Ik dacht dat het om Nederlandse makelaars ging die in Belgie niet meer mochten werken? Heb ik het verkeerd begrepen?quote:Op donderdag 2 december 2010 23:03 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Euh nee, je moet eigenlijk je bedrijf opdoeken als je geschrapt wordt. Dus het is wel een zware straf. Net zoals een advocaat ook niet meer mag pleiten als hij geschorst wordt.
Hoe denk je dat ze nog huizen of appartementen gaan verkopen dan? Huis-aan-huis verkoop?
Nee, het is een Belgisch artikel. Het gaat om Nederlandstalige makelaars in Belgie (in Wallonie lopen ze zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan als het om corruptiebestrijding en fraudebestrijding gaatquote:Op donderdag 2 december 2010 23:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om Nederlandse makelaars ging die in Belgie niet meer mochten werken? Heb ik het verkeerd begrepen?
Overigens..... Kwestie van het bedrijf op naam van een andere stroman zetten toch?
Ooooohh....quote:Op donderdag 2 december 2010 23:08 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nee, het is een Belgisch artikel. Het gaat om Nederlandstalige makelaars in Belgie (in Wallonie lopen ze zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan als het om corruptiebestrijding en fraudebestrijding gaat![]()
![]()
)
In principe wordt hier dus gepleit voor een uitzonderingspositie voor nieuwbouw, volgend jaar gaat de EPC van 0,8 naar 0,6. Zit je daar als leentokkie in je overgewaardeerde tochtige bouwval te balenquote:'Leencapaciteit afhankelijk van energieprestatie woning'
De leencapaciteit bij hypotheken moet afhankelijk worden gemaakt van de energieprestaties van een woning. Dat vinden Bas van de Griendt, verantwoordelijk voor de duurzaamheidsagenda van Bouwfonds Ontwikkeling, en Jan Fokkema,directeur van de Neprom, de vereniging van projectontwikkelaars.
Van de Griendt en Fokkema reageren hiermee op de verscherpte eisen van de Nationale Hypotheekgarantie (NHG), waardoor lagere inkomens volgend jaar minder kunnen lenen. Vanwege de stijgende ziektenkosten- en pensioenpremies wil de NHG overkreditering tegengaan. De normen hiervoor worden door het Nibud opgesteld.
Van de Griendt en Fokkema vinden dat de energiezuinigheid van een woning ook een rol moet spelen bij de hoogte van de leencapaciteit. "Weliswaar bieden de NHG-voorwaarden sinds kort ruimte om 6.500 euro extra te financieren voor energiezuinige woningen, maar dat is volstrekt onvoldoende", schrijven zij in een brief op de website van Duurzaam Gebouwd.
De briefschrijvers maken zich grote zorgen over de berichtgeving dat vooral starters en de laagste inkomens vanaf volgend jaar fors minder kunnen lenen. "Dat bedreigt niet alleen de verkoop van (nieuwbouw)woningen, maar ook de energie- en duurzaamheidsopgave."
bron: NVM
Bummerquote:Geen extra steun voor starters op huizenmarkt
Minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken vindt het niet verstandig om starters op de huizenmarkt extra steun te geven. Er zijn al de hypotheekaftrek, de hypotheekgarantie en diverse variaties in financieringsmogelijkheden.
Nieuwe budgetten moet je ook ergens anders weghalen, zei hij, en dat zou dan slechts voor een enkele groep zijn. De situatie op de woningmarkt is door de economische crisis volgens hem ook niet verslechterd: er is een ruime keus en de prijzen zijn iets verlaagd.
Donner wil wel de verkoop van corporatiehuizen bevorderen, huizen dus in een goedkoper segment.
Een toenemend aantal studenten zoekt onderdak, maar dat vindt de bewindsman vooral een lokale zaak, omdat het lang niet overal speelt. Hij wees er overigens op dat in een aantal gemeenten wordt gekeken hoe leegstaande kantoren kunnen worden omgebouwd tot wooneenheden.
bron: NVM
Jij kan straks kiezen om je coöp.woning (tochtige bouwval zoals je die woningen zelf noemt) te kopen of in een door bankster afgeleefde kantoorpand te gaan wonen. Die eerste moet je kopen en anders moet je de laatste hurenquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Bummer![]()
Zo langzaam maar zeker worden de mensen voorbereid op de nieuwe realiteit. Prijzen dalen de komende jaren gestaagd door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |