Bij mij zaten sommige breisteken zelfs niet op de juiste plekquote:Op donderdag 2 december 2010 07:35 schreef kirsten. het volgende:
[..]
haha, zaten bij jou ook de oogjes op 2 verschillende rijen? daar kwam ik namelijk net achter. Ik vond z'n kop al zo scheef maar kon niet precies vinden wat. Ik heb uiteindelijk de neus een beetje scheef erop genaaid en de ogen zit een rij verschil inIk heb het geprobeerd weg te moffelen maar weet niet of het zo blijft. Achja
Dat ik geen idee had waarover je het hebt....nu nog niet trouwens (ik ben absoluut geen gamerquote:Op donderdag 2 december 2010 08:59 schreef EsseEi het volgende:
Kirsten wegmoffelen is goed gelukt! ik dacht dat ie gewoon z'n koppie een beetje schuin hield!
Trovey wat is abracadabra??GSjes zijn granny squares, en op pagina 11 (bij mij dan tenminste) staat onder een spoiler een voorbeeld van de Up in wording!
het is een beestje van Mario, waardoor je meer levens krijgt of groot wordt (rode)
of nog andere onduidelijkheden?:)
ik ook. Maar ik ga morgen even snel langs de Action op de terugwegquote:Op donderdag 2 december 2010 20:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mn kussen schiet op! ondertussen 26 rijen en ben bijna op de helft(van 1 kant, dus eigelijk nog niet eens een kwart)
En ben nog steeds inspiratieloos.
Misschien volgend jaarquote:Op woensdag 1 december 2010 23:24 schreef trovey het volgende:
[..]
, nu nog een Piet...of heb ik die gemist?
Sint zonder Pietquote:Op donderdag 2 december 2010 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
'navond
Hier ook inspiratieloos.... voor sinterklaascadeautjesk heb van 2 tot 8 in de stad gelopen, en uiteindelijk haast niks gekocht!
Heb wel een leuk (plaag)cadeautje voor mn vriend bedacht; ik ga een heel tuttig hoesje voor zn blackberry haken
[..]
Misschien volgend jaarwil nu eerst andere dingen haken!
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:17 schreef LadyBlack het volgende:
Daarom heb ik m ook een stoeltje gegeven
Die lijmt hij onder zijn achterste zodat hij altijd kan zitten als hij op de daken loopt te glibberenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:17 schreef LadyBlack het volgende:
Daarom heb ik m ook een stoeltje gegeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.weet iemand toevallig nog ergens een patroontje te vinden dat lijkt op slofsokken als deze?
ze hebben liever geen ruitjes maar streepjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:33 schreef Ynske het volgende:
Bij Ravelry even zoeken op slipper sock geeft wel watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.weet iemand toevallig nog ergens een patroontje te vinden dat lijkt op slofsokken als deze?
[ afbeelding ]
ze hebben liever geen ruitjes maar streepjesMoet je wel de streepjes even zelf bij verzinnen
![]()
slipper sock, wist niet dat die zo hetenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:37 schreef Inu het volgende:
[..]
Bij Ravelry even zoeken op slipper sock geeft wel watMoet je wel de streepjes even zelf bij verzinnen
daar heb ik hier ook nog een proefmodelletje van liggen jaquote:Op donderdag 2 december 2010 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhhh dat zijn er echt veel!!
Er staat ook wel veel crap tussen trouwensdan zijn de mijne nog mooier zeg maar.
Maar ik wil deze gaan maken voor mn oppaskindje:
[ afbeelding ]
(wel zonder dat witte boordje overigens)
die vind ik erg leuk!quote:Op donderdag 2 december 2010 22:27 schreef Ynske het volgende:
en deze heb ik in enkelkleurig ook al een keer liggen
als in eentje voor veel tijdschriften zoals ook een krantenbak? of zoeentje voor een open tijdschrift op te zetten?quote:Op donderdag 2 december 2010 22:59 schreef LadyBlack het volgende:
Even offtopic, maar waar zouden jullie gaan zoeken als je een tijdschriftenhouder wilt kopen?
Blokker, Hema, Ikea en Xenos hebben er geen.....
Lady, wat dacht je van zoiets dat je aan een beugel aan de muur kan hangen?:quote:Op donderdag 2 december 2010 22:59 schreef LadyBlack het volgende:
Even offtopic, maar waar zouden jullie gaan zoeken als je een tijdschriftenhouder wilt kopen?
Blokker, Hema, Ikea en Xenos hebben er geen.....
quote:Op donderdag 2 december 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:
[..]
Lady, wat dacht je van zoiets dat je aan een beugel aan de muur kan hangen?:
[ afbeelding ]
Ooooh die is cool!!quote:Op donderdag 2 december 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[url=http://www.ravelry.com/patterns/library/walker-caddy]dit is een betaald patroon, maar kan ook prima zelf gemaakt worden...]
Rechtaan rechtuit haken....dat moet mij wel lukken.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit is een betaald patroon, maar kan ook prima zelf gemaakt worden...
Mijsje, afgezien van de naam (walker caddyquote:Op donderdag 2 december 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:
[..]
je kunt ook gewoon doorgaan met 1 naaldquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
nog steeds inspiratieloos![]()
En zat net even het nieuwe boekje van christel krukkert door te bladeren...
Doet ze soms van haaknaald wisselen, waarom, hoogst irritant, en dan ook nog van een 2,5 naar een 3. Ik haak normaal al met een 3,5, moet ik dan naar een 4? Dat gaat dan echt niet werken want dan heb ik weer gaten. Dus![]()
En het andere boekje is ook wel leuk, zitten 30 patroontjes in, alleen niet van hele grote beestjes, maar ach voor 12 nog wat vind ik het wel best.
pziez, als je niet wilt doe je 't toch lekker niet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:48 schreef Ynske het volgende:
je kunt ook gewoon doorgaan met 1 naald
die van christelquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:57 schreef Whoopdidoo het volgende:
Krijg je dan niet een uitverhouding iets?
@Ysnke: In welk boekje?
Bwuh de sneeuw heeft een slachtoffer gemaakt: ik. Stoeprandje was niet zo duidelijk, enkel au. Morgen hele dag werken, hmm goeie combi.
klinkt als erg leuke patroontjesquote:Op vrijdag 3 december 2010 10:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Albert de mol met zn kruiwagen.
Evert en evelien met een bloemetje..egeltjes zijn het, moest even denken
Karim de kameel(hoe kom je dr op)
Leo, eigenlijk ook best tof
Ollie <3 die ga ik als eerst maken als mn moeder hem heeft uitgepakt met de kerst(al weet ze al dat ze die krijgt maar nog niet alles wat erin zit) owja is een schildpad(met een beetje fantasie, dat wel)
PipTsja wie houdt er niet van pinguins, ik ging die eigenlijk als eerst maken...technisch gezien kan dat niet he? twee dingen als eerst maken
Sally de struisvogel, is al bij iemand voorbij gekomen, weet niet meer wie, sorry!
Valentijn, een muis met een hart, best schattig.
Vera...varken met een verjaardagsmuts en taart
En zoey de zebra, leuk maar al die kleurwisselingen...zal ik zeker even uitstellen.
Dus jullie weten wat ik in mn kerstvakantie ga doen
Al zitten in dat andere boekje ook wel een paar schattige.
Enkels ja, fijne dingen zijn dat, had als kind er altijd heel veel last van. Maar daarna ging het eigenlijk vrij goed. Al kan ik me een vakantie herinneren vorig jaar, iets met bergen(2x) en iets met een deurmatje...![]()
Maar gelukkig is het mn 'goede' voet. De voet waar ik al last van mn teen heb, gelukkig, want twee zere voeten is niet fijn.
Bedoel je het Nijntje van mij en EsseEi?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat leuk! Das weer eens wat anders!
Heb je die kaarten gewoon zo gekocht en dan het kerststerretje erop.
Ben een lavender bunny aan het maken. Wie had nou zon leuk gezichtje? (op een wit met blauwe, en een oranje geloof ik) Kan wel gaan zoeken maar als diegene het toevellig leest
in t bovenste steekje/lusje van t stokje dat je gemaakt hebt aan t begin van 3 lossenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:40 schreef manda-rijn het volgende:
Pff ik kom er niet meer uit!
Ik ben bezig met dit:
http://www.ravelry.com/patterns/library/t-strap-booties-2
En bij het zooltje staat:
Rnd 2: Ch 3 (count as first dc throughout), dc in each of next 11 dc, 2 dc in each of next 5dc, dc in each of next 8 dc, 2 dc in next dc, join in 3rd ch of beg ch-3. (32 dc)
Waar moet ik hem insteken? (vetgedrukt)
je bent begonnen met 3 lossen, deze 3 lossen tellen als t eerste stokje,quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:48 schreef manda-rijn het volgende:
Zou je mij het vervolg ook willen uitleggen? Ik snap er nu helemaal niks meer van.
Dus dan maak je 3 lossen en dan steek je hem in het bovenste steekje van het stokje. (toch?)
Dan
Rnd 3: ch 3, dc in same st as beg ch-3, en de rest snap ik dan wel weer
dank jequote:Op vrijdag 3 december 2010 13:37 schreef annelotje het volgende:
Sorry dat ik weer even binnen kom vallen maareh Ynske ik vind de kaarten erg mooiiii
Helaas snap ik het nog steeds niet. Die mensen kopen zelf maar eens fatsoenlijk passende slofjes voor het kind ipv veel te grotequote:Op vrijdag 3 december 2010 13:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
je bent begonnen met 3 lossen, deze 3 lossen tellen als t eerste stokje,
daarna heb je allemaal stokjes rond gedaan.
bij de laatst doe je een sipstich door de bovenste losse, waar je mee begonnen bent.
dan ga je naar ronde 3
weer eerst 3 lossen (telt weer als eerste stokje) dan een stokje in t zelfde lusje als je die slipstich gedaan hebt ( dan krijg je nl 2 stokjes in 1 gaatje)
O wat gaaf Ynske!quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:10 schreef Ynske het volgende:
voorproefje van mn kerstkaarten, moet alleen de losse draadjes nog even wegwerken
[ afbeelding ]
\quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:07 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee het waren lavender bunnies en door dezelfde persoon gemaakt.
leuk zijn ze hequote:Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef lies1947 het volgende:
kijk eens wat schattig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik heb er dus 4 af en wil er voor de kerst nog 12 bij maken, moet lukken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik niet de enige.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:18 schreef manda-rijn het volgende:
rondhaken snap ik prima, maar buitenlandse patronen niet
Ik ben ook bezig met zoiets maar dan met bijna alle kleuren die ik in mijn woonkamer heb, zal wel eens een foto posten als ik alle kleurtje 1 keer gehad heb want bij mij is het een deken voor op de bank dus een "beetje" groter dan de jouwe.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:25 schreef Whoopdidoo het volgende:
Jawel want ze moeten nog ingepakt en onder de kerstboom straks dus mag ze nog niet doen.
Kijk mn wipje:
[ afbeelding ]
Soms aai ik m gewoon omdat ie zo mooi is.
In t echt wel iets rozer dan op de foto.
En verbruikt minder wol dan ik had gedacht tot nu toe. Had 5 bolletjes per kleur gehaald, maar ben nog steeds met de eerste van elke kleur bezig. En het is zo relaxt om te doen.
Dus mocht iemand nog een gestreept kussentje willen, ik wil m wel haken hoorDuurt wel een tijdje want moet af en toe ook nog slapen en naar school enzo
Ik wil eigenlijk dat Christel alle patroontjes in een boekje doet, want er staan nu nog een aantal die zo leuk zijn, maarja om nou 3,95 te betalen met het risico dat ie vervolgens met 9 anderen in een boekje voor 9,95 komt...Nee dan wacht ik wel geduldig af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie een beetje tegen het staan op =(
De eerste rij gaat prima, maar ik snap het tweede gedeelte niet... Als je elke keer 2 skipt dan minder je toch? En als je verder gaat met 7 sc sla je een hoekje van de zigzag over...quote:Ch 1
Begin Zig Zag Stitch Pattern:
1 sc in each of the next 7 stitches
3 sc in next stitch
1 sc in each of the next 7 stitches
Skip next 2 stitches
Follow Zig Zag pattern for the entire row. Continue in rounds. Do not
chain one at the end of each row; continue in pattern (skip 2, 1 sc in each
of the next 7 stitches)
Continue until first colour change.
Maar dat is toch alleen in de eerste rij?quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:30 schreef trui het volgende:
maar je doet er toch ook steeds 3 in 1 steek, waardoor je weer gelijk uitkomt? of zie ik 't te simpel?
betekende dat je alleen dit nog moest doenquote:continue in pattern (skip 2, 1 sc in each
of the next 7 stitches)
heb een aantal versieringen liggen, en nog wat patroontjes om te doen, maar moet de zin even vindenquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:48 schreef mads1982 het volgende:
Iemand zich al gewaagd aan gehaakte kerstballen / versieringen? kben bijna klaar met de sneeuwpoppetjes voor in de boom, dus op zoek naar nieuwe inspiratie.
Planet, dat koop ik voor de kleuren die Wibra en Zeeman niet hebbenquote:Op zaterdag 4 december 2010 14:09 schreef LadyBlack het volgende:
Wat gaaf Inu!![]()
Vind dat ook een heel mooie kleur groen, wat is dat voor garen?
Nee, absoluut niet! Het is gewoon een zigzag zonder te meerderen of minderen en dan vouwt ie zichzelf dus zo opquote:Op zaterdag 4 december 2010 14:11 schreef mijsje het volgende:
het ziet er kunstig uit Inu, is het moeilijk?
En dat is te krijgen bij.....ja, ik ben ook van de goedkope garens.quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:18 schreef Inu het volgende:
[..]
Planet, dat koop ik voor de kleuren die Wibra en Zeeman niet hebben
[..]
Nee, absoluut niet! Het is gewoon een zigzag zonder te meerderen of minderen en dan vouwt ie zichzelf dus zo op
De wolwinkel hier in Dordrechtquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:04 schreef trovey het volgende:
[..]
En dat is te krijgen bij.....ja, ik ben ook van de goedkope garens.
Nee, die is al een tijd weg... zit nog wel een ander zaakje op de Voorstraat, maar die vind ik wat duur en daar kun je ook niet zo lekker snuffelen, want alles zit in plastic zakken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:38 schreef Eska het volgende:
Is dat de Wolcentrale op de Voorstraat toevallig?
Wat grappig dat dat zigzagpatroon zichzelf gewoon opvouwt.
't Avontuur zit er nog wel ja, maar nooit binnen geweest. Beetje dubieuze tent nuquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:49 schreef Eska het volgende:
Oh joh, is die weg? Ik moet zeggen dat ik er niet vaak kwam hoor, maar wel miljoenen keren langs gelopen (bijv. op weg naar 't Avontuur....geen idee of dat er nog altijd zit).'k Ben opgegroeid in P'drecht en kwam vaak in Dordt dus. Maar da's al weer een jaar of 20 geleden.
Breicaravan ken ik dan weer niet.
hier verkopen ze het ook.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:04 schreef trovey het volgende:
[..]
En dat is te krijgen bij.....ja, ik ben ook van de goedkope garens.
maar in die zigzag zelf zit toch telkens een meerdering & mindering? en klopte die beschrijving nou wel of niet?quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:18 schreef Inu het volgende:
Nee, absoluut niet! Het is gewoon een zigzag zonder te meerderen of minderen en dan vouwt ie zichzelf dus zo op
Tikje ver weg vanuit Overijssel.quote:
Afstand geen probleem.quote:
quote:
je kunt toch meerdere steken doen tussen de meerdering/minderingquote:Op zondag 5 december 2010 13:08 schreef Inu het volgende:
Ik weet nu eigenlijk wel zeker dat het niet kanJe begint met 154 lossen en je meerdert nooit, dus het zigzagje blijft even groot... Om dus een groter kussen te maken moet je gewoon meer punten maken met een langere beginketting..
Er past nu zo'n klein Ikea kussentje in, dus hij is wel erg klein... Beetje jammer, maar toch leuk
Gaat dat dan niet bobbelen? En vouwt ie dan nog wel zo mooi?quote:Op zondag 5 december 2010 13:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
je kunt toch meerdere steken doen tussen de meerdering/mindering
dus waar nu 2 meerderen 10 steken 2 minderen
dit doen 2 meerderen 15 steken 2 minderen, of nog meer ertussen
Hier ook Overijsselquote:
Nee hoor, ik was kip in het hanenhok aan het spelen (fitness forum). Onderwijl aan het smelten (tijdelijke hulpkachel ja wat doe je dan, gelijk voluit. Niet meer opletten en de thermometer geeft aan dat hij best een tandje minder kanquote:
omg 111 ziektebeelden, ben zo blij met mn pedagogiek!quote:Op maandag 6 december 2010 10:24 schreef EsseEi het volgende:
weinig gehaak hier verder: gister heb ik heel fanatiek geleerd, heb aan het eind van m'n co-schap interne een mondeling over 111 ziektebeelden, en aangezien ik nu nog 6 weken vakantie heb kan ik dat nu wel alvast leren
en vandaag maar even werken (en tandarts, blegh gaatjes vullen:()
ah, wat zielig!quote:Op maandag 6 december 2010 15:45 schreef EsseEi het volgende:
Whoop die 111 ziektebeelden heb ik allemaal wel eens gehad hoor![]()
quote:Op zondag 5 december 2010 15:16 schreef Inu het volgende:
Maar als je hem dan eenmaal hebt is het heerlijk doorhaken toch?
Wat een lief mutsje!!! Leuke en lekker dikke wol ook, had je een dubbele draad of was ie gemeleerd?quote:Op maandag 6 december 2010 14:53 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb m`n haaknaald weer uit het vet gehaald
Kon wel weer met dit weer
Eerste project was een muts voor de dochter
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |