EsseEi, ik ben van plan om "iets anders" te gaan eten en "heel erg veel anders" te gaan bewegen.
Ik wil graag fitter en gezonder worden (lager vetpercentage) en dat op een manier die binnen mijn levenstijl past. Heb mijn oor te luisteren gelegd bij een paar mensen die er echt verstand van hebben. En besloten om 50/50 cardio/krachttraining te gaan doen. Thuis. Na een paar goede tips besloten om te investeren in goede spullen, semi-professioneel dus. Hangt prijskaartje aan en vraagt ruimte in huis.

woonkamer

Online geshopt maar naar showroom geweest om het toch ook eerst in het echt te zien. Komt nu stukje bij beetje binnen omdat niet alles meteen uit voorraad leverbaar was. Bouwpakketten met veel onderdelen maar goede instructie en goed aangeleverd (onderdelen in genummerde zakjes, nummers staan ook op de handleiding).
En nu moet ik alleen nog "eventjes" heel veel pagina's doorlezen om mijn eigen trainingsprogramma's samen te stellen. Het is niet alleen maar plaatjes kijken en nadoen. Je moet echt een plan maken en dat plan moet passen bij je doelen anders ga je heel veel tijd en energie verspillen zonder dat je je doelen bereikt.
Concreet komt hier een dynamische Smith Machine, dat klinkt heel eng maar is gewoon een groot en hoog rek waar je een halter met gewichten in hangt. Smith wil zeggen, hij houdt de halter een klein beetje vast in de zin van een vangnet dus als ik alleen thuis train (risico!!!) en ik laat hem uit mijn handjes glippen dan gebeuren er geen ongelukken. Dynamisch wil zeggen ik kan niet alleen op en neer maar ook voor- en achteruit (betere trainingsmogelijkheden). Daaronder staat een halterbank zodat ik ook ziggend of littend kan trainen. (Tikfout wordt doordenkertje maar daar kom je wel uit)
Daarnaast komt een loopband met hellinghoek voor power walking, snel wandelen waarbij de hartslag voldoende omhoog gaat en wat dus weersonafhankelijk is zodat ik week in week uit kan blijven trainen. Met hellingshoek en eigen programmering zodat ik de training steeds kan blijven verzwaren want naarmate je in betere conditie komt moet je de lat hoger blijven leggen om je resultaten te blijven verbeteren.